بررسی مازراتی GranTurismo کوپه مدل 2014

بررسی مازراتی GranTurismo کوپه مدل 2014

اگر دوست دارید پارکینگ خالی منزل تان را با یک اثر فلزی ایتالیایی پر کنید، بهتر است نگاهی به کاتالوگ محصولات کمپانی مازراتی بیندازید. بدون تردید وقتی به صفحه مربوط به مازراتی GranTurismo کوپه مدل 2014 برسید، روی آن مکث خواهید کرد. به طور قطع، این اثر هنری جذاب می‌تواند پارکینگ خالی و بی روح شما را به موزه ای زیبا و شیشه ای تبدیل کند. گذشته از زیبایی، این مدل از مازراتی، سواری بسیار ناب و لذت بخشی نیز دارد. داستان از آن جا شروع می‌شود که کمپانی مازراتی، یک موتور 8 سیلندر 4.7 لیتری روی این خودرو سوار می‌کند. شاید تنها ضعف این موتور آن باشد که بیش از حد قوی است و در دور موتورهای بالا صدایی هولناک و نیرویی خارق العاده تولید می‌کند. این موتور 8 سیلندر خورجینی در کنار یک  گیربکس شش سرعته اتوماتیک قرار گرفته است که البته برای یک مازراتی، زیاد عجیب به نظر نمی‌رسد. این گیربگس به لطف ساختار دقیق و حساب شده‌اش، هنگام شتاب گیری بسیار تند دنده عوض می‌کند و هنگام کاهش سرعت نیز، خیلی خوب با دور موتور هماهنگ می‌شود. تیپ Sport این کوپه قدرتمند، مجهز به کمک فنرهای مغناطیسی و قابل تنظیم است که ناهمواری ها را به خوبی جذب می‌کند و باعث می‌شود سفرهای طولانی راحت باشند. البته سیستم تعلیق تیپ MC قابل تنظیم نیست، ولی به گونه ای میزان شده است که گشت و گذاری نرم و راحت را در جاده های پر پیچ و خم خارج شهر امکان پذیر می‌کند. همانطور که از اسم این خودرو بر می‌آید، به جای این که یک خودرو اسپرت تمام عیار باشد، بیشتر برای مسافرت و گشت و گذار مناسب است؛بهتر است بدانید شاید این کوپه زیبا، آن سرعت و عملکردی که از یک خودرو در این محدوده قیمتی انتظار دارید را در اختیارتان قرار ندهد.
بررسی مازراتی GranTurismo کوپه مدل 2014
علاوه براین، به رغم وفور چرم در کابین داخلی، چیدمان دکمه های کنترلی قدری قدیمی و از مد افتاده به نظر می‌رسد، اگر هم به دنبال آخرین فناوری ها و تجهیزات ایمنی به روز می‌گردید، بهتر است بدانید آن ها را اینجا پیدا نخواهید کرد. اگر سرعت و فناوری بیشتری می‌خواهید، شاید پورشه 911 و جگوار  XKR-S مدل 2014 جذابیت بیشتری داشته باشند. البته هیچ کدام از این رقبا نمی‌توانند با صندلی عقب جادار و کاربردی مازراتی رقابت کنند، ولی خودروهای انگشت شماری وجود دارند که بتوانند روی جاده، پورشه 911 را پشت سر بگذارند، جگوار هم که وجهه و شخصیت خودش را دارد و موتور 8 سیلندر مجهز به سوپرشارژر آن، آتشین دم است. رقیب قدرتمند دیگری که می‌توان از آن نام برد، چیزی نیست به جز یک خودروی اسپرت بریتانیایی به نام استون مارتین Vantage؛ اگر هم به دنبال یک کوپه لوکس می‌گردید که برای سفرهای طولانی مناسب باشد، نباید در مورد مرسدس بنز SL-Class به تردید بیفتید، این مرسدس بنز زیبا و قوی نیز بسیار راحت و مجهز است. در مجموع، می‌توان گفت مازراتی GranTurismo کوپه مدل 2014، در صدر این دسته از خودروها قرار ندارد، ولی هر چه باشد خودرویی است که روح ایتالیایی درون کالبد فلزی و زیبایش حلول کرده است.
 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی مازراتی GranTurismo کوپه مدل 2014

مازراتی GranTurismo مدل 2014، یک کوپه چهار نفره است که در سه تیپ به بازار عرضه می‌شود: تیپ پایه، تیپ Sport و تیپ Maserati Corse که به اختصار MC نامیده می‌شود. تیپ پایه به صورت استاندارد دارای این تجهیزات است: رینگ های آلومینیومی، ترمز برمبو، چراغ های زنون تطبیقی، چراغ های LED ویژه رانندگی در روز، چراغ ترمزهای LED، گرمکن آینه های بغل، سیستم تعلیق تطبیقی، حسگرهای پارک در عقب و جلو، آینه الکتروکرومیک، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، روکش چرمی، صندلی های جلو برقی با قابلیت حرکت در 10 جهت، گرمکن صندلی های جلو، حافظه تنظیمات صندلی راننده و تزیینات چوبی در داخل کابین. تجهیزات الکترونیکی که در این تیپ به چشم می‌خورند عبارتند از: مسیریاب ماهواره ای که با صدای راننده فعال می‌شود، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی Bose مجهز به سی دی خوان و دارای صدای فراگیر، رادیوی ماهواره ای، حافظه دیجیتال برای ذخیره موسیقی و درگاه USB/iPod.
بررسی مازراتی GranTurismo کوپه مدل 2014 بررسی مازراتی GranTurismo کوپه مدل 2014
تیپ Sport دارای حسگر پارک در جلو و اگزوز دوتایی نیست، چون با ساختار بدنه آن جور در نمی‌آیند، در عوض، دارای این تجهیزات است: موتور قوی تر، رینگ های 20 اینچی منحصر به فرد، پدل شیفترهایی از جنس فیبر کربن و پدال های آلومینیومی. تیپ MC تهاجمی تر است و از سیستم تعلیقی قرص و محکم تر (که البته تطبیقی نیست) بهره می‌برد. کاپوت این تیپ از جنس فیبر کربن است، روکش ها از جیر تهیه شده اند و تزیینات منحصر به فردی که بیشتر آن ها از جنس فیبر کربن هستند، در کابین داخلی به چشم می‌خورند. بسیاری از تجهیزات تیپ MC را می‌توان به صورت سفارشی برای تیپ های پایه و اسپرت خریداری کرد. اگر مشتری تمایل داشته باشد، می‌تواند تجهیزات الکترونیکی و سیستم تعلیق تیپ اسپرت را برای تیپ MC خریداری کند. آپشن هایی که به صورت سفارشی برای همه تیپ ها به فروش می‌رسند، عبارتند از: کالیپر ترمز در رنگ های مختلف، رینگ در طرح های مختلف، کابین داخلی دو رنگ، روکش هایی از جنس چرم اعلا و دوخت هایی در طرح ها و رنگ های مختلف. می‌توان گفت مشتری ها می‌توانند هر طرح، رنگ و دوختی که می‌خواهند را سفارش بدهند، که البته هزینه آن را باید بپردازند.
 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی مازراتی GranTurismo کوپه مدل 2014

تأمین نیروی پیشران مازراتی GranTurismo مدل 2014 بر عهده یک موتور 8 سیلندر 4.7 لیتری گذاشته شده است که به صورت طبیعی تنفس می‌کند. این موتور وقتی روی تیپ پایه سوار شود، 444 اسب بخار نیرو و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می‎کند؛ این در حالی است که همین موتور در تیپ های Sport و MC قادر است 454 اسب بخار نیرو و 521 نیوتن متر گشتاور تولید کند. انتقال نیرو به چرخ های عقب نیز بر عهده یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک گذاشته شده است. کمپانی مازراتی مدعی است تیپ پایه این کوپه قدرتمند قادر است ظرف 5.1 ثانیه، از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این زمان برای تیپ های Sport و MC به ترتیب عبارتند از 4.9 و 4.8 ثانیه. مصرف سوخت این کوپه در سیکل ترکیبی 18.25 لیتر (21.05 در شهر و 13.69 در بزرگراه) برآورد شده است.
 

ایمنی

بررسی مازراتی GranTurismo کوپه مدل 2014

تجهیزات ایمنی مازراتی GranTurismo کوپه عبارتند از: ترمز ضدقفل به همراه ترمز کمکی، کنترل پایداری، کیسه هوای جانبی برای صندلی های جلو، کیسه هوای پرده ای و حسگرهای پارک عقب برای تیپ  Sport. پشت هر یک از صندلی های عقب نیز، یک میله قرار دارد که اگر سیستم تشخیص بدهد احتمال بروز تصادف وجود دارد، به طور اتوماتیک باز می‌شود و از سر سرنشینان عقب محافظت می‌کند.
 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی مازراتی GranTurismo کوپه مدل 2014

کابین داخلی این کوپه ایتالیایی، از مواد بسیار با کیفیت ساخته شده است. تقریباً روی همه سطوح روکشی از چرم کشیده شده است. رنگ این روکش های چرمی را می‌توان از میان طیف گسترده‌ای از رنگ انتخاب و یا آن ها را با فیبر کربن یا جیر جایگزین کرد. در مجموع می‌توان گفت نمای ظاهری بدون این که پر زوق و برق و شلوغ به نظر برسد، بسیار شیک و لوکس است. دکمه های کنترلی چیدمانی منطقی دارند ولی طراحی آن ها کمی قدیمی و از مد افتاده به نظر می‌رسد.
بررسی مازراتی GranTurismo کوپه مدل 2014 بررسی مازراتی GranTurismo کوپه مدل 2014
برای تنظیم کردن سیستم صوتی و تهویه مطبوع، راننده مجبور است مرتب با دکمه ها و دسته های کوچک ور برود. به همین ترتیب، مسیریاب ماهواره ای نیز چندین سال است به روز نشده است و شاید بتوان گفت استفاده از تجهیزات الکترونیکی خودروهای رقیب قدری آسان تر است. صندلی های جلو بسیار راحت هستند و هنگامی که با شور و هیجان رانندگی می‌کنید، یا به سفرهای طولانی می‌روید، خیلی خوب از کمر سرنشینان حمایت می‌کنند. مازراتی GranTurismo بر خلاف سایر خودروهای این کلاس، در قسمت عقب دارای صندلی هایی است که برای بزرگسالان راحت و جادار است. البته ماجرا در مورد صندوق عقب فرق می‌کند و زیاد جادار نیست و گنجایش آن فقط 0.17 متر مکعب است؛ با این حال، در مقایسه با گنجایش صندوق پورشه 911 و استون مارتین Vantage، از حدود 0.03 متر مکعب فضای بیشتر برخوردار است. فضای بار جگوار XK نیز، 0.31 متر مکعب است.
 

تجربه رانندگی

بررسی مازراتی GranTurismo کوپه مدل 2014

مازراتی GranTurismo کوپه، بدون هیچ شک و تردیدی یک خودروی سفری است. سیستم تعلیق تطبیقی نیز، به اندازه کافی انعطاف پذیر هست تا به راحتی بیشتر، ناهمواری های سطح جاده را جذب کند و لرزش و تکان اتاق را به حداقل برساند؛ البته شاید بیشتر راننده ها، سیستم تعلیق معمولی را به سیستم تعلیق تیپ MC که سواری خشک تری دارد، ترجیح بدهند. در هر صورت، این کوپه قدرتمند، هنگام عبور از پیچ ها از تعادل خوبی برخوردار است و فرمان آن نیز بسیار دقیق و حساس است. مازراتی GranTurismo کوپه، بیش از آن بزرگ است که بتواند نقش یک خودرو اسپرت را بازی کند، ولی برای مسافرت های طولانی به اندازه کافی فرز و چالاک است. با این که موتور 8 سیلندر 4.7 لیتری مازراتی در مقایسه با موتورهای توربوشارژی خودروهای رقیب، کمی کم زور به نظر می‌رسد، ولی در دور موتور بالا و هنگامی که خودرو پر از سرنشین است، به خودش می‌آید و قدرتش را به نمایش می‌گذارد. در تیپ MC اگر دکمه Sport را بفشارید، دریچه های داخل اگزوز باز می‌شوند و یک تجربه لذت بخش و پر طنین از رانندگی در اختیارتان قرار می‌دهد. گیربکس شش سرعته اتوماتیک هم کارش را خیلی خوب انجام می‌دهد. در حالت عادی، تعویض دنده ها به نرمی صورت می‌گیرند و با انتخاب حالت Sport، تعویض دنده و شتاب گیری بسیار تند و سریع انجام می‌شود. اگر گیربکس روی حالت دستی تنظیم شود، راننده از طریق پدل شیفترهایی که روی پایه فرمان قرار دارد، کنترل را به دست می‌گیرد و تعویض دنده ها با دور موتور کاملاً هماهنگ می‌شوند.

بررسی مازراتی GranTurismo کوپه مدل 2014

مشخصات فنی تیپ پایه مازراتی GranTurismo کوپه مدل 2014

تعداد سیلندر 8
حجم موتور (لیتر) 4.7
قدرت موتور (اسب بخار) 444
گشتاور (نیوتن متر) 510
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 5.1
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 18.25
گنجایش صندوق بار (لیتر) 0.17
قیمت (دلار) 145,850

منبع

Edmunds

برچسب : مازراتی , مازراتی GranTurismo کوپه , پورشه 911 , جگوار XKR S , استون مارتین Vantage , مرسدس بنز SL Class






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: farid458
10

با سلام و تشکر از نویسنده این مطلب
فقط یک نکته کوچک بود که لازم به اصلاح است
موتور جگوار xkr-s مجهز به سوپر شارژر است و نه توربو شارژر☺
20:44  1393/07/05
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : حسینی بیا بخر و سود کن تو که میگی یک میلیارد شده وگرنه.....
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
یا مأوي القلوب : من شکایت کردم سامانه smt.ir رد شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
29اسفند : واس منم تبدیل اومده؟ یعنی 207 رو اوکی کنیم امکانش هست زودتر بدن ؟ باز چند وقت دیگه تبدیل به ارتقا یافته ندن؟؟
مهدی تبریز : منم همون روز پرداخت کردم نمایندگی ارومچیان.تو ایران کراپ هم تاریخ واریز 21 ام نشوم میده ولی فاکتور نشده هنوز
قلی زاده : در جواب ساده نباشیدمودب بودن چیز خوبی هست بعد منظور من این نبود سورن رو تحویل گرفته وقتی سورن رو چک داده ثبت نام کرده سورن تحویل میگیره نه پارسی که شما میگی تحویل گرفته
علی : دوستان من دیروز با هزار بدبختی و قرض تکمیل وجه کردم همون دیروز فاکتور شد پس ببینید اینها فقط هدفشون گرفتن پول اضافی از ما بود و ماشینها دپو شده بودند تا بعد عید افزایش قیمت بدن
حسین : اخه هم وطن پیامهای آقا سجاد رو خوندی که گفته تبدیل زدم رو که می دونی اسفند تبدیل زده اما باز هم می یایی میگه پارس گرفته پناه برخدا
207 : بزن میاد
علی4712 : سلام من4712هستم هیچ خبری از پیام نیست نمیدونی جریان چیه؟
حسن : تبدیل واس من دفه قبل 7900بود الان این دفه شده6800تبدیل زدم
مجید : سلام .ممنون از شما
حسین : سلام دوستان اسفندی کسی هست تبدیل زده باشه ؟ بی زحمت بگن موعد تحویل جدید کی نوشته شده؟