نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

ممکن است که مزدا CX-9 جدیدترین شاسی بلند (SUV) هفت سرنشین در رقابت فروش محسوب نشود، اما محبوبیتش در بازار خودروی استرالیا کمی کاهش یافته است. در مقابل رقبای سختی همچون تویوتا  Kluger و نیسان Pathfinder، مزدا CX-9 در ماه ژوئن با حدود 12 درصد کاهش قیمت مواجه شده است. 

نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

با نگاهی کوتاه به بازار داغ و شلوغ شاسی بلندها، به آسانی متوجه می‌شویم که چرا برخی خریداران تنها یکی را از میان این حجم انبوه برای خرید خود انتخاب می‌کنند؛ هولدن Captive 7 با قیمت پایه (29,990 دلار) و خودروهایی همانند Kluger (با 40,990 دلار) و Pathfinder (با قیمت پایه 39,990 دلار)، زیر قیمت پایه مزدا به خریداران عرضه می‌شوند. در اینجا، تیپ پایه دیفرانسیل جلو Classic با قیمت 44,525 دلار اما با تجهیزات استاندارد نسبتا متناسب مورد آزمایش قرار می‌گیرد. 

نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

صندلی هایی با روکش پارچه ای، روکش چرم فرمان و دسته دنده، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک سه نقطه ای، سیستم رسانه ای با صفحه لمسی 5.6 اینچی با شش بلندگو، دوربین دید عقب، رینگ های آلومینیومی 18 اینچی و چراغ های مه شکن از جمله تجهیزات استاندارد CX-9 محسوب می‌شوند؛ جالب است بدانید که تجهیزاتی همانند مسیریاب ماهواره ای و سنسور پارک در این ژاپنی زیبا از قلم افتاده‌اند. 

نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

با پرداخت هزینه ای بیشتر و خرید تیپ Luxury (در تیپ دیفرانسیل جلو با قیمت 52,980 دلار و تیپ چهار چرخ محرک با قیمت 57,480 دلار) می‌توانید از تجهیزاتی بیشتر از Classic بهره ببرید که از جمله آنها می‌توان به مسیریاب ماهواره ای، تزیینات داخلی چرمی، سیستم صوتی Bose با 10 بلندگو، آینه های تاشوی جانبی مجهز به گرمکن، صندلی های جلو مجهز به گرمکن با تنظیمات برقی و رینگ های 20 اینچی اشاره کرد. تیپ کاملا مجهز Grand Touring این زیبای ژاپنی (با قیمت پایه 63,003 دلار)  که یکی از بهترین ها در این کلاس محسوب می‌شود، تجهیزاتی همانند چراغ های حرکت در روز، چراغ های جلوی زنون با نوربالای اتوماتیک،  سیستم بررسی نقاط کور، سیستم هشدار برخورد از جلو، سنسور پارک عقب، آینه الکتروکرومیک، صندوق پران برقی و دسترسی بدون کلید با استارت دکمه ای را در خود دارد. 

نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

همانند اکثر خودروهای کمپانی مزدا، CX-9 نیز، در دو رنگ متالیک یا میکا بدون دریافت هیچ هزینه ای به خریداران ارایه می‌شود که حدود 1000 دلار صرفه جویی را برای خریداران به همراه دارد. علی رغم وجود سیستم کنترل آب و هوای سه نقطه ای با انتخاب دمای جداگانه برای راننده و سرنشینان جلو و عقب، عدم تعبیه دریچه هوای صندلی عقب چیزی است که موجب گرفتگی هوا در ردیف سوم صندلی های این خودرو می‌شود. در ردیف سوم صندلی ها فضا برای کودکان کاملا کافی است، اما برای بزرگسالان در مقایسه با رقبای جدید، فضای کمی برای سر وجود دارد اما فضای پا مناسب است؛ همچنین دسترسی به صندلی عقب در CX-9 در مقایسه با سایر شاسی بلند های (SUV) کلاس خود مشکل تر است؛ لازم به ذکر است که صندلی های ردیف دوم این زیبای ژاپنی به علت سنگینی، آنگونه که باید و شاید به راحتی خم نمی‌شوند و به نیروی زیادی برای این کار نیاز دارند. 

نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

در صورت عدم استفاده از صندلی های ردیف سوم، فضای بار این زیبای ژاپنی حدود 928 لیتر است و در زمان استفاده از هر سه ردیف صندلی، این فضا به کمتر از 267 لیتر می‌رسد؛ در اکثر شاسی بلندها (SUV) این فضای بار بیشتر است که گذاشتن اجسام سنگین با سطوح ناصاف را مشکل می‌کند؛ همچنین در کف آن فضایی برای گذاشتن زاپاس تعبیه شده است. فضای پای ردیف دوم صندلی های این خودرو نیز، در مقایسه با سایر رقبا کمی ناچیز است؛ اما کمتر رقیبی با پشتی راحت صندلی هایش، راحتی را برای سه بزرگسال در این ردیف صندلی به ارمغان می‌آورد؛ همچنین شما می‌توانید سه صندلی کودک را در این ردیف صندلی نصب کنید. فضای کافی برای سرنشینان جلوی این خودرو وجود دارد که راحتی را برای افراد به ارمغان می‌آورد؛ فضای داخلی این زیبای ژاپنی به دلیل استفاده از ابزارهای قدیمی و عناصر طراحی ناهماهنگ، تازگی مدل های جدید مزدا را ندارد، اما استفاده از روکش چرمی برای غربیلک فرمان و تزیینات کرومی نشستن در آن را به یکی از لذت بخش ترین خودروها در کلاس خود تبدیل کرده است؛ همچنین دکمه ها نیز، حسی از کیفیت بالا را در افراد ایجاد می‎‌کنند. 

نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

مزدا CX-9 دارای درگاه USB با قابلیت اتصال به تلفن همراه و نیز، سیستم صوتی  است؛ در طول تست، این سیستم علی رغم تاخیر ناچیز در اجرا، کار خود را به خوبی انجام داد. مزدا CX-9 با موتور بنزینی شش سیلندر خورجینی 3.7 لیتری، خودرویی مناسب در جاده و برای رفت و آمد روزانه و بزرگراه محسوب می‌شود؛ این زیبای ژاپنی با  273 اسب بخار قدرت در دور موتور 6250 و 367 نیوتن متر گشتاور در دور موتور بالای 4250 دور در دقیقه به یکی از حریص ترین شاسی بلند ها در کلاس خود شهرت دارد. کمپانی مزدا مدعی است که مصرف سوخت این زیبای ژاپنی به ازای هر صد کیلومتر مسافت طی شده حدود 11 لیتر است، در حالی که در مدل های چهار چرخ محرک این میزان حدود 11.2 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر برآورد می‌شود؛ در دور آزمایشی بیش از 300 کیلومتر، با میزان متوسط 11.8 لیتر مواجه شدیم. 

نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

این زیبای ژاپنی در مقایسه با رقبایش و علی رغم نیاز به فشار بیشتر پدال گاز نسبت به مدل های رقیب با گشتاور پایین، دارای موتور قدرتمند و حس توفانی بیشتری است؛ منظور از تیپ دیفرانسیل جلو، چرخش تایرهای جلو در شتاب بالا است. با این وجود، زمانی که صحبت از هندلینگ به میان می‌آید، قابلیت مزدا بسیار بیشتر است؛ علی رغم وزن 1,939 کیلوگرمی این زیبای ژاپنی در میان شاسی بلندهای (SUV) رقیب هم خانواده خود، دارای هندلینگ تیز و سریعی می‌باشد. 

نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

با وجود فرمان پذیری اسپرت و مستقیم آن در جاده های برون شهری، این زیبای ژاپنی عملکرد ضعیفی در مسیرهای درون شهری به ویژه در زمان گردش در خیابان های تنگ از خود نشان می‌دهد؛ البته سنسورهای پارک عقب برای خودرویی با طول 5.1 متر، می‌تواند کمک کننده باشد. این زیبای ژاپنی دارای کیفیت رانندگی مناسب در شرایط سخت است که مالکانی بدون برنامه برای رفتن به خارج شهر، این کیفیت را تجربه نخواهند کرد. گیربکس اتوماتیک شش سرعته این زیبای ژاپنی علی رغم تعویض دنده سریع و واکنش مناسب در اطراف شهر، به معکوس کشیدن با فشار کم پدال گاز برای داشتن دور موتور بیشتر گرایش دارد. همانند تمام مدل های مزدا با هر اندازه و شکل، مزدا CX-9 نیز، در زمان حرکت صدای محیط و تایر را، به داخل کابین منتقل می‌کند؛ این موضوع در حالی است که هیچ صدایی از خود موتور بلند نمی‌شود. داشتن شاسی بلند (SUV) به صورت دیفرانسیل جلو، به این معنا نیست که مزدا CX-9 Classic نیز، برای جاده های آف رود مناسب است؛ اما برای افرادی که به خودرویی با این خصوصیات برای بکسل نیاز دارند، بیشترین حجم بکسل این تیپ حدود 2,000 کیلوگرم است که برای خودرویی در این کلاس میزانی معقول تلقی می‌شود. 

نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

مزدا برای تمامی مدل هایش، گارانتی شش ساله بدون محدودیت کیلومتر ارایه می‌دهد؛ این در حالی است که این کمپانی یک برنامه خدماتی با قیمت محدود را برای مزدا 3 ایجاد کرده است، خدماتی که CX-9 در آن قرار ندارد؛ مالکان به مشاهده مداوم نمایندگی ها با خدمات مورد نیاز شش ماهه یا 10,000 کیلومتر نیاز خواهند داشت؛ همین موضوع، CX-9 را یکی از محبوبترین خودروها برای خدمات با خدمات متوسط سالیانه 738 دلار بیش از سه سال در این کلاس تبدیل کرده است. مزدا CX-9 نه ارزان ترین خودرو در این کلاس است و نه کاربردی ترین یا مجهزترین؛ با این وجود، کیفیت رانندگی مناسب، کیفیت بالا و راحتی را برای سرنشینان خود به ارمغان می‌آورد و در برخی جهات برتر از رقبای جدیدتر خود ظاهر شده است.  


منبع

CarAdvice

             

برچسب : مزدا , CX9 , تویوتا , Kluger , نیسان , Pathfinder , هولدن , Captive 7






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین : سلام از دوستانی که ماشینو تحویل گرفتن کسی میدونه موقع تحویل پرینت سخا به نمایندگی حتما باید تایید آدرس در سطح تائید پست باشه یا تائید راهور رو هم قبول میکنن؟
محمدی : سلام امروز کسی فاکتور شده از دو تا بخش نامه اخری پارس
حسین : سلام دوستان تبدیل به تارا بزنین چون هم قیمتا میره بالا هم دنا تاخیر داره وهم این که بازار تارا از دنا خیلی بهتره
شهید🍂 : سلام محمدهادی عزیز، نیاز به پیگیری شما نیست. بر اساس اولویت در ثبت نام و پرداخت ها و تشکیل پرونده بمرور فاکتورها انجام میشه.
مصطفی : سلام عزیزانی که ماشین تحویل گرفتن رینگ زاپاس برا شما هم معمولی هست یا اسپورت؟
ساینا تک : سخا چه تاریخی بود
دنا پلاس اتومات اپشنال : سلام دوستان دنا پلاس اپشنال تحویل خرداد هستم فعلا هیچ خبری نیست
طاها : واسه چه ماشینی گفت آخر خرداد به ترتیب اولین نفرات میدیم؟؟؟
میثم حسینی : 6 روز
علی ام : سلام.لیزینگ شما چه بانکی هست؟ کارت سوخت را خودمون باید درخواست بدیم؟ اول باید وام را واریز کنن بعد فاکتور میشه یا اول باید فاکتور بشه تا وام را واریز کنن؟