بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

خودرو سوپر اسپرت لامبورگینی هوراکان LP610-4، بیشتر شبیه یک جت خصوصی به نظر می‌رسد و در برابر رقبایش، یک حریف سرسخت به شمار می‌رود. اگر برچسب قیمت 428,000 دلاری (البته دلار استرالیا) آن را با قیمت 525,417 دلاری فراری 458 Italia مقایسه کنید، بهتر متوجه موضوع می‌شوید. حتی مکلارن 650S نیز که در جایگاه مشابهی قرار دارد از قیمتی معادل 441,500 دلار برخوردار است. ولی بیایید دیگر مدعیان آلمانی را هم فراموش نکنیم. پورشه 911 Turbo S حدود 467,400 دلار و آئودی R8 V10 Pluse نیز 408,200 دلار قیمت دارد. آئودی از گیربکس و موتوری مشابه با پسرعموی ایتالیایی‌اش بهره می‌برد (چون کمپانی های لامبورگینی و آئودی هر دو تحت مالکیت کمپانی فولکس واگن قرار دارند) ولی وقتی نوبت به هوراکان می‌رسد، تغییراتی در موتور و سیستم اگزوز به چشم می‌خورد. وقتی نوبت به مدل های نسل جدید می‌رسد، کمپانی لامبورگینی همه چیز را متحول می‌کند و با رویکردی متفاوت سنت های قدیمی را احیاء می‌کند. از طرفی، کمپانی پورشه که چند دهه است پورشه 911 را تولید می‌کند، معتقد است لامبورگینی گارالدو، پدر جد لامبورگینی هوراکان، به کتاب های تاریخ پیوسته است و دیگر هرگز دیده نخواهد شد.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4 درست همانطور که لامبورگینی آونتادور، جایگزین لامبورگینی Murcielago گردید، اکنون هوراکان نیز جایگزین گارالدو می‌شود. کمپانی لامبورگینی در طول تقریباً یک دهه 14,022 دستگاه گارالدو تولید کرد که در جشن 51 سالگی کمپانی، به عنوان یکی از موفق ترین محصولات شناخته شد. کمپانی لامبورگینی انتظار دارد هوراکان به پرفروش ترین محصول این کمپانی در تمام دوران ها تبدیل شود و گارالدو را از میدان بیرون کند. هوراکان خودرویی است بسیار زیبا و چشمگیر که وقتی از بغل به آن نگاه کنید، گارالدو در مقایسه با آن جعبه مانند و تک بعدی به نظر می‌رسد. این خودروی زیبا، زاویه دار نیست و همه خطوط و سطوح منحنی و موج دار هستند. ابعاد و تناسب ها نیز بسیار خوش ترکیب و متوازن هستند. با این تفاسیر، اگر از پشت به هوراکان نگاه کنید، می‌بینید که زیبایی دو چندانی دارد.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

این خودرو درست همان چیزی است که فیلیپو پرینی (Filippo Perini) و تیم خلاق و خوش فکرش هنگام طراحی کانسپت LB 724 به آن فکر می‌کردند. پرینی می‌گوید: "ما می‌خواستیم لامبورگینی جدید یک طراحی شفاف و عالی داشته باشد و در عین حال، بتوان برای کاربری های روزانه مورد استفاده قرار بگیرد." داشبورد به طور کامل در اختیار راننده قرار دارد، غربیلک فرمان نیز به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است، پدل شیفترهایی نیز روی پایه آن تعبیه گردیده اند. دسته های راهنما، برف پاک کن و دکمه انتخاب حالت drive   بسیار دم دست هستند. همگی آن ها بسیار کاربردی اند، به جز دسته های راهنما که طراحی آن ها کمی قدیمی و از مد افتاده به نظر می‌رسد. نمایشگر بزرگ TFT که پشت غربیلک فرمان قرار دارد بیشتر شبیه نمایشگر یک بازی ویدئویی با وضوح بالا به نظر می‌رسد، علاوه بر این سه نمایشگر رنگی دیگر نیز داخل کابین تعبیه شده اند که وقتی داخل هوراکان می‌نشینید احساس می ‌کنید در خانه خودتان هستید.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

یک نمایشگر که در وسط قرار گرفته است به عنوان تاخوگراف عمل می‌کند و حساب روزهای کارکرد را نگه می‌دارد، نمایشگر دیگر اطلاعات مربوط به سرعت، گشتاور و وضعیت دنده را نمایش می‌دهد، نمایشگر سوم نیز اطلاعات مربوط به مسیریاب ماهواره ای را به نمایش می‌گذارد. با این که هوراکان 27,000 دلار از گارالدو ارزان تر است ولی از تجهیزاتی اضافی از جمله سیستم بالابر قسمت جلو بهره می‌برد. از دیگر تجهیزاتی که به صورت استاندارد عرضه می‌شوند می‌توان به سیستم تعلیق Magnetorhelogical (که متناسب با ناهمواری های سطح جاده تنظیم می‌شود)، صندلی های تمام برقی و مجهز به گرمکن، مسیریاب ماهواره ای و اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث اشاره کرد که در خودروهای مشابه عرضه نمی‌شوند.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4 بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

لامبورگینی هوراکان، با این که رویکردی نوگرایانه دارد، ولی از آونتادور تأثیر زیادی گرفته است، به طوری که با یک نیم نگاه می‌توان متوجه وجود شباهت هایی در کابین داخلی شد. برای کسانی که به نام و برند لامبورگینی اهمیت می‌دهند، هوراکان LP610-4 همیشه یک اسلحه قوی و نیرومند به شمار می‌رود که در دست آن هاست. موتور میانی، 10 سیلندر و 5.2 لیتری این خودرو قادر است 610 اسب بخار نیرو و 560 نیوتن متر گشتاور تولید کند. بدنه فیبرکربنی و شاسی آلومینیومی سبک وزن کفایت می‌کنند تا هورامان بتواند صفر تا صدی برابر با 3.2 و صفر تا دویستی برابر با 9.9 ثانیه داشته باشد. این زمان، دو دهم ثانیه از اعداد و ارقام مربوط به لامبورگینی گالاردو کمتر است.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

شاید مورد دیگری که عملکرد آن را بالاتر می‌برد، گیربکس هفت سرعته و دو کلاچه ای باشد که جایگزین گیربکس شش سرعته و نیمه اتوماتیک لامبورگینی گالاردو شده است. با وجود این گیربکس جدید، لامبورگینی هوراکان قادر است بین تعویض دنده ها فقط چند نانوثانیه درنگ کند. گفتنی است در دور موتورهای بالا صدای غرش زیادی تولید می‌شود ولی بعد از آن موتور نرم تر و روان تر کار می‌کند. این خودرو هنگام حرکت بسیار راحت است. دنده ها کاملاً آرام و بی سر و صدا تعویض می‌شوند. شاید بتوان گفت هوراکان از این لحاظ بیشتر به آئودی شباهت دارد تا یک سوپرخودرو تمام عیار ایتالیایی. وقتی پشت فرمان لامبورگینی هوراکان بنشینید، دیدی واقعی از یکپارچگی به دست خواهید آورد. کیفیت سواری عالی است، فرمان تیز و فرز است، پدال گاز و ترمز نیز بسیار نرم هستند و به تدریج درگیر می‌شوند. رانندگی با آن به حدی آسان است که شاید بتوان گفت اولین خودرو تاریخ لامبورگینی است که از آن می‌توان برای رفت و آمدهای روزمره استفاده کرد... دست کم در خیابان های خلوت و کم ترافیک.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

اگر حالت Sport را انتخاب کنید، گویی هوراکان جامه ای نو بر تن می‌کند. در این حالت است که متوجه می‌شوید پشت یک سوپرخودرو لامبورگینی نشسته اید و یک موتور 10 سیلندر نیرومند پشت سرتان قرار گرفته است. کافی است پدال گاز را بفشارید تا هوراکان در یک چشم به هم زدن تبدیل به همان گاو خشمگین و غرانی بشود که موسس کارخانه قصد ساختن آن را داشته است. دور موتور سریع بالا می‌رود و شما را به سرعت مورد نظرتان می‌رساند، در این حالت بهتر است گیربگس دو کلاچه را روی حالت اتوماتیک بگذارید. در این حالت دور موتور ابتدا به 7800 می‌رسد، سپس دنده بالاتر جا می‌رود. تعویض دنده ها بسیار عالی است و سریع انجام می‌گیرد. اگر حالت Corsa و تعویض دنده به صورت دستی و از طریق پدل شیفتر را انتخاب کنید، کیفیت رانندگی بسیار تهاجمی می‌شود ولی هرچه باشد هیچ چیز نمی‌تواند جای خشم و تند مزاجی گارالدو را بگیرد.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

هوراکان به لطف گشتاور بالایی که توسط موتور خورجینی 10 سیلندر تولید می‌شود، جاده های پر پیچ و خم را با اقتدار بیشتری پشت سر می‌گذارد، حتی اگر باد مخالف بوزد و شرایط جوی نامساعد باشد. روی جاده های کاملاً خیس، سیستم چهار چرخ محرک اثبات می‌کند که می‌تواند از لغزیدن خودرو جلوگیری کند، عملکرد سیستم کنترل شروع حرکت (launch control) نیز که جای هیچ گونه بحثی باقی نمی‌گذارد. در هوای بارانی، اگر حالت Sport و تعویض دنده اتوماتیک را انتخاب کنید، گیربکس هوراکان شما را به سرعت 213 کیلومتر بر ساعت می‌رساند تا زمانی که مجبور بشوید به خاطر دید کم و یا ناهمواری های سطح جاده ترمز بگیرید و از سرعت کم کنید. در آب و هوای مساعد و جاده خشک، سرعت هوراکان به 290 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. دیسک ترمزهای سرامیک-کربنی که به صورت استاندارد عرضه می‌شوند، نیروی متوقف کننده خارق العاده ای تولید می‌کنند به گونه ای که حتی بعد از ترمزگیری های شدید در سرعت های بالا، هیچ موردی از بریدن یا ضعیف شدن ترمز گزارش نشده است.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

چیزی که کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد این است که اگر حالت Corsa (قویترین و تهاجمی ترین حالت رانندگی) را انتخاب کنید، عملکردی بالاتر از حالت های Stranda یا Sport در اختیارتان قرار نمی‌گیرد. در این حالت، واکنش پدال های گاز و ترمز بسیار سریع است و تعویض دنده نیز به سرعت انجام می‌گیرد، ولی گیربکس را نمی‌توان روی حالت اتوماتیک گذاشت، معنای آن هم چیزی نیست جز این که می‌توانید دور موتور را به 8500 برسانید و از سمفونی زیبایی که توسط موتور 10 سیلندر اجرا می‌شود لذت ببرید. به این ترتیب، همه شواهد و قرائن نشان می‌دهند، هوراکان بهترین محصول از کمپانی لامبورگینی است که تاکنون تولید شده است. چیزی که این محصول از هر لحاظ متمایز می‌کند این است که از ترکیب و ظاهری بسیار زیبا و بی نظیر برخوردار است. 

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4


منبع

CarAdvice

برچسب : لامبورگینی , فراری 458 Italia , لامبورگینی هوراکان , مکلارن 650S , پورشه 911 Turbo S , پورشه 911 Turbo S , لامبورگینی آونتادور , لامبورگینی Murcielago , فیلیپو پرینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: farid458
5

عرض سلام و خسته نباشید خدمت زحمت کشان این سایت پر محتوا
فقط خواستم یک نکته کوچک رو بگم اونم اینکه برای پورشه 911 turbo s ، دو تا قیمت نوشته شده که دومی باید به audi r8 v 10 plus تغییر پیدا بکند
ممنون و متشکر ☺
19:09  1393/07/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
یوسف : سلام دوستان کسی میدونه تاراهای v2 چرا فاکتور نمیشن ؟؟ الان چند ماه تاخیر دارن و فاکتور نمیشه .. دوستان اگه کسی میدونه اطلاع رسانی کنه 🙏🙏
تارا : من سفید انتخاب کردم خدا کنه زودتر بدن بابا سخته بدتن ماشین، ماشین زیر پامو فروختم به امید اینکه سر ۳ ماه یا کمتر از ۳ ماهه بدن...
مجمو : داداش فرمایش دیگه شما یا اطلس نتونستی بخری یا اینجا زندگی نمیکنی الان خودت همین اطلس رواگرازکارخانه بخری بخوای بفروشی عمرا این حرفوبزنی اطلس درحال حاضرتورنج 600 بهترین ماشین درایران هست واز 207 900 میلیونی هم بهتره درضمن ازتیرماه دیگه خواب اطلس 400 میلیوتی کارخانه روببینی ا همچین میگی ارزش نداره انگار 207 با900 میلیون پروازمیکنه وارزش داره یا پارس بدنه کاغذی یاهمه ماشینای ایرانخودرو که الان زیر700 نیست توبازار پسرجان یک ماشین بخر که با این تفکرت چندوقت دیگه موتورهم گیرت نمیاد اطلس فول اپشن ترین ماشین سایپا وایرانخودروهست که با600 میشه خرید
فرهاد : بعدم ممکنه این مسئله در مورد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی اتفاق بیافته ولی در مورد سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی بعیده
رصا : اها انشالله ماشینتو زودتر بگیری هم استفاده کنی هم کیف کنی
Mona J4 : سلام مشکل راهنمای چپ برای منم پیش اومد هنوز تحویل نگرفته. بردید نمایندگی؟ برای رفتن نمایندگی باید وقت بگیریم؟
کیان : شما ی لطف کن قیمت بقیه چیزارو هم ببین طلا دلار لوازم یدکی خودرو برنج روغن گوشت مرغ خونه میبینم خریدن هیچکدومشون عاقلانه نیس ولی تجربه ثابت کرده الان نخری باید چندماه دیگ گرونتر بخری تورم بالاست آخر سال با دلار ۷۵ تومنی اطلس ۷۰۰ میشه طلا بالای ۴ تومن میشه مافیا نمیزاره خودرو قیمتش پایین بیاد تا دست خودروساز واسه افزایش قیمت باز باشه کار عاقلانه اونیه ک پول نگه نداره بده خونه ماشین طلا یا هرچیزه دیگ بخره
فرهاد : حتی اگه این اتفاق هم بیافته طرف حساب ما دیگه شرکت سایپاست و فقط ممکنه بتونه تغییر قیمت اعمال کنه ولی نمیتونه ما رو حذف کنه لطفا ته دل افراد رو خالی نکنین
کیان : سلام استاد من با اطلس مسافرت رفتم شد حتما نباید ماشینت ایران خودرویی باشه واسه خانواده ۳ نفری عالیه پارس موتور xu7p کی گفته خوبه
.... : ۲۰۷ با موتورtu3 ک نسبت ب موتور اطلس ضعیفتره بازار ۷۰۰ تومنه پس قیمت همه ماشینا غیرمنطقی هست ۲۰۷ هم فقط اسم داره دوستم افتاد دست انداز مانیتورش قطع شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 33 اتومات اسماعیل : ازمن Rزده 403 یا 402
حجت : سلام کجا اعلام شده اصلاح شده
حمید : 11675219فروش فوری اسفند
کشاورز : 5 سلام برای من دعوتنامه دوگانه پیش فروش با مبلغ 141500 اومد بعضی از دوستان فرمودند احتمال داره به 134 میلیون تغییر کنه بنظر دوستان آیا برم تکمیل وجه کنم یا صبر کنم دعوتنامه اصلاح بشه
207 شهریور : شما دعوتنامه اومده براتون؟تکمیل وجه کردین؟
تبدیل به سورن : من تبدیل به سورن زدم و اون 100 تومن وام که چک دادیم به کمکم اومد، انشالا که یه فکری برای بقیه بشه بعضی ها واقعا ندارن، من نظر خودم رو میگم ، اینا که قیمت رو کم نمیکنن ، کاش معترضین بخواهند که وام 100 تومنی برای پارس هم اعمال بشه ، اینطوری با 340 میشه ماشین رو خرید، با آرزوی ماشین دار شدن همه اولویت های زمستان که قربانی شدیم، من از دو سال پیش پولم تو بانک بود وچندین مرحله در کافی نت ثبت نام کردم تا شدم اولویت زمستان ،
دعوت نامه : کسی جدیدا با این افزایش قیمت 310 ملیونی که شده براش دعوتنامه نیومده ببینیم ایا شامل میشه نمیشه وضع چطوره چقد باید پول اماده کرد لنگ موندیم خدایی چه وضعشه بزور صدتا بدبختی 120 جمع کردم برا دعوتنامه ها اگر افزایش قیمت بهمون بخوره 180 باید بدیم ...کلافشه شدیم ...باید ب کی بگیم😒
علیرضا هفته اخر اسفند : سلام و عرض ادب دوستان عزیز واقعا از افرادی مثل اقا پرهام تشکر میکنم که انرژی مثبت میدادند تو این مدت،روی من واثعا خیلی تاثیر گذار و ارامش بخش بود،همه ناراحتی کشیدیم بعضی از دوستان ک صبر نکردند و تبدیل زند،خب مبارکتون باشه عزیزان ایشالا به شادی استفاده کنید قدر همو بدونید،همه چه تک چ دوگانه اش دهن سوزی نیست،ایشالا دعوت اسفند هم به زودی بیاد امین
پارس سفارشی 4714 : دوستان بخش نامه 4714 کی میاد
پارس سفارشی 4714 : خدایش در حق ما ظلم شده خیلی هم ظلم شده .1 -شش ماه تاخیر در تحویل خودرو 2- یه باره 150 کشیدن رو ماشین و.... هم شش ماه تاخیر هم 150 اضافه پرداخت کنیم این چه مسخره بار یه به یه عده زمستان یه قیمت ب یه عده ی دیگه هم یه قیمت .