بررسی مرسدس بنز S-Class مدل 2014

بررسی مرسدس بنز S-Class مدل 2014

نسل ششم مرسدس بنز S – Class به عنوان سدان برتر کمپانی بنز اکنون به بازار خودرو عرضه شده است. مرسدس بنز S – Class چهره های متفاوتی از خودش نشان می‌دهد، از خودروی رام و مطیع S550 گرفته تا مدل آتشین دم S65 AMGمرسدس بنز  S-Class همواره به عنوان بستری برای محک زدن فناوری های جدید مورد استفاده کمپانی بنز قرار گرفته است و آخرین نسخه از این لیموزین لوکس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بررسی مرسدس بنز S-Class مدل 2014

به جرات می‌توان گفت برخی تجهیزاتی که در مدل 2014 این خودرو مورد استفاده قرار گرفته‌اند، تا همین چند سال پیش بخشی از یک داستان علمی تخیلی تلقی می‌شدند. رقبای اصلی این زیبای آلمانی عبارتند از : جگوار XJ، بی ام و سری 7 و آئودی A8. مرسدس بنز  S-Class از تجمل و فناوری بالایی بهره می‌برد و به راحتی می‌توان تصور کرد که فروش رولزرویس Ghost نیز تحت الشعاع عرضه این خودرو قرار بگیرد. برای خودروی S-Class AMG با عملکرد بالا می‌توان رقبای اسپرتی همانند پورشه پانامرا و مازراتی Quattroporte را در نظر گرفت. طراحی این خودرو به نوعی انقلابی محسوب می‌شود و مدل 2014 آن با سبک و سیاق جدیدی به بازار عرضه شده است؛ ابعاد آن کوچکتر شده‌اند و زوایای تند سابق به چشم نمی‌خورند. 

بررسی مرسدس بنز S-Class مدل 2014

در مدل جدید، شاهد جلو پنجره ای برجسته با لبه هایی از جنس کروم هستیم که به منظور پوشاندن سنسورها به کار گرفته شده‌اند. چراغ های LED نیز، بخشی از تجهیزات جدید در مدل 2014 به شمار می‌روند. با این که این خودرو آن قدرها کوچک نیست که بتوان برچسب یک کوپه چهار درب را به آن زد، اما این زیبای آلمانی به لطف وجود کاپوت کشیده، ستون C ضخیم و صندوق عقب کوتاه، ظاهری کاملا اسپرت پیدا کرده است. انتهای مخروطی شکل S-Class، این تصور را در بیننده به وجود می‌آورد که خودرو کوچکتر از آنچه هست به نظر می‌رسد. چراغ ترمزهای LED در امتداد خطوط بدنه قرار گرفته‌اند؛ این در حالی است که خروجی های اگزوز دوتایی تا پایین ترین قسمت سپر کشیده شده است. همانگونه که از یک خودروی لوکس برمی‌آید، داخل کابین این زیبای آلمانی نیز، بسیار لوکس است. زمانی که پشت فرمان این خودرو بنشینید، نبود کیلومترشمار آنالوگ اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می‌کند.

بررسی مرسدس بنز S-Class مدل 2014

در حقیقت، مرسدس بنز S-Class آن قدر آینده نگر است که به فناوری های قدیمی اکتفا نمی‌کند. به جای صفحه کیلومتر شمار متداول، بنز S-Class از یک نمایشگر 12.3 اینچی LCD استفاده کرده است. یک نمایشگر مشابه نیز، در بالای کنسول مرکزی برای کنترل سیستم سرگرمی و HVAC تعبیه شده است. هر دو این نمایشگرها روی داشبورد قرار گرفته‌اند. شاید همگی ما به تماشای تلویزیونی که روی دیوار نصب شده باشد، عادت کرده باشیم. کلیدهای کنترلی HVAC (سیستم سرمایشی و گرمایشی) این خودرو درست زیر دریچه های هوا قرار گرفته اند. سادگی و استفاده آسان نیز، از خصوصیات این کلیدها محسوب می‌شود؛ اما جای شگفتی دارد که چرا سایر خودروسازان از طراحی کلیدهای مرسدس بنز استفاده نمی‌کنند؟  برای این که بیشتر به توانایی های مرسدس بنز S-Class پی ببرید، شاید لازم باشد کمی با جوی استیک نصب شده بر روی کنسول ور بروید. با این اهرم امکان انجام هر کاری از تغییر رنگ نور داخل کابین تا میزان تهویه داخلی با انتخاب شش پیام عملکردی را دارید. علی رغم وجود خصوصیات فراوان، استفاده از نمایشگر لمسی چندان هم آسان نیست. منوها به صورت منطقی دسته بندی شده‌اند ولی چیدمان آن ها هنوز برای ارتقای بیشتر جا دارد. به عنوان مثال، از پیغام های متعددی برای هر حالت رانندگی استفاده می‌کنیم، اما باید آنها را در میان چندین منوی دیگر بیابیم. در حقیقت، کاربر نمی‌تواند از یک روش برای تنظیم منو به سلیقه خود استفاده کند. 

بررسی مرسدس بنز S-Class مدل 2014

یکی از خصوصیات مثبت این زیبای آلمانی، وجود سیستم کنترل صدا در S-Class است. در این خودرو با بیش از یک خودرو با ابزارهای تکنولوژیکی روبرو هستیم؛ گفتنی است که خودروی S-Class مدل 2014 تمامی مشخصه های یک خودروی لوکس سنتی را در خود دارد.  تقریبا تمامی سطوح این زیبای آلمانی با چرم کرم رنگ یا چوب پوشیده شده که موجب زیبایی بیشتر آن شده است. در ابتدا ممکن است طراحی چوبی Metallizard Ash که جزو تجهیزات سفارشی این خودرو محسوب می‌شود، شما را تحت تاثیر قرار ندهد و پس از یک هفته رانندگی با آن، تحت تاثیر زیبایی آن قرار خواهید گرفت. همانگونه که از خودرویی مجهز به ماساژور شخصی انتظار می‌رود، مرسدس بنز S-Class از راحتی فراوانی برای سرنشینان خود برخوردار است. صندلی های جلوی آن دارای تنظیمات برقی فراوانی است و همین موضوع موجب قرارگیری سرنشینان در بهترین حالت شده است. صندلی های عقب نیز، برقی و قابل تنظیم هستند و کاملا راحتند. اگرچه گرمکن صندلی ها به ندرت در تابستان استفاده می‌شود، ولی فعال کردن آن، گرمکن تکیه گاه دست را نیز،  فعال می‌کند؛ امید می‌رود که این خصوصیات در صنعت خودروسازی رواج پیدا کند. 

بررسی مرسدس بنز S-Class مدل 2014 بررسی مرسدس بنز S-Class مدل 2014
بررسی مرسدس بنز S-Class مدل 2014 بررسی مرسدس بنز S-Class مدل 2014

بررسی مرسدس بنز S-Class مدل 2014

داخل کابین این زیبای آلمانی نیز، در ترافیک شهری یا در سرعت بزرگراه کاملا ساکت و بی سر و صدا است.  با این که مرسدس بنز  S-Class خودروی زیبایی است و تجهیزات پیشرفته زیادی هم دارد، ولی همگی این خصوصیات در برابر کیفیت سواری آن رنگ می‌بازند. به عنوان یک خودروی لوکس، سدان S-Class یک خودروی بی نظیر است. شما می‌توانید با داشتن مبلغ بیشتر خودروی دیگری را برای خود خریداری کنید، اما غیر ممکن است که بتوانید خودرویی با این کیفیت سواری در بازار پیدا کنید. این کیفیت سواری عالی مدیون وجود سیستم تعلیق بادی AIRMATIC  است که در کنار سیستم MAGIC BODY CONTROL قرار می‌گیرد.  به طور خلاصه می‌توان گفت، MAGIC BODY CONTROL از دوربین های استریو برای بررسی ناهمواری های موجود در جاده پیش رو استفاده می‌کند و سپس این اطلاعات را به سیستم تعلیق منتقل می‌کند تا تنظیمات لازم را انجام بدهد. مسلم است که این موضوع موجب رانندگی نرم و روان در سطح جاده می‌شود؛ به گونه ای که حسی همانند شناور بودن در جاده را به راننده خود منتقل می‌کند. اما نمی‌توان گفت که شناور بودن آن در جاده به یک کادیلاک قدیمی شباهت دارد.

بررسی مرسدس بنز S-Class مدل 2014

تیپ S550 به هنگام عبور از پیچ ها کاملا توانمند است اما اندازه یزرگ آن، لذت سواری اش را محدود می‌کند. ترمز نیز یکی از نکات قوت این خودرو محسوب می‌شود. ترمزهای هر چهار چرخ دیسکی هستند و می‌توانند یک سدان 2,165 کیلوگرمی را به حالت توقف کامل در بیاورند.  مرسدس بنز S-Class می‌تواند به کروز کنترل تطبیقی DISTRONIC PLUS و سیستم کمکی فرمان مجهز شود که از جمله تجهیزات ضروری یک خودروی امروزی محسوب می‌شوند. به محض این که کروز کنترل سدان S550 را فعال کنید به صورت اتوماتیک فاصله شما با خودرو جلویی را تنظیم می‌کند، میزان این فاصله را نیز می‌توانید از قبل مشخص کنید. اگر راننده ناخواسته از خط خود تغییر مسیر دهد، سدان S550 خودش را به صورت خودکار به مسیر برمی‌گرداند. این سیستم از نظر فنی تعاملی با راننده ندارد اما در صورتی که تشخیص بدهد راننده کنترل فرمان را از دست داده است، هشدارهایی دیداری و شنیداری به راننده می‌دهد.  


بررسی مرسدس بنز S-Class مدل 2014
بررسی مرسدس بنز S-Class مدل 2014 بررسی مرسدس بنز S-Class مدل 2014

برخلاف سایر سیستم های موجود در بازار، سیستم موجود در S550 بسیار خوب خودرو را در مسیر خودش نگه می‌دارد. البته این سیستم نیز، دارای محدودیت هایی است همانند ضعف مسیریابی در پیچ های تند است اما به ندرت با این موضوع مواجه می‌شوید. متاسفانه سدان S550 آن میزان چسبندگی که از یک مرسدس بنز انتظار می‌رود را ندارد. سیستم پیشگیری از تصادف COLLISION PREVENTION PLUS مرسدس بنز S550 در صورتی که تشخیص بدهد وقوع تصادف حتمی است، این توانایی را دارد که خودرو را به حالت توقف کامل در بیاورد. گفتنی است که وجود سیستم Night View Assistant PLUS که برای تشخیص عابر پیاده به کار می‌رود – موجب کاهش تصادفات به هنگام شب می‌شود، اما به نظر می‌رسد که بیشتر به یک نوآوری شباهت دارد تا به یک سیستم ایمنی واقعی و کاربردی. 

بررسی مرسدس بنز S-Class مدل 2014 بررسی مرسدس بنز S-Class مدل 2014
بررسی مرسدس بنز S-Class مدل 2014 بررسی مرسدس بنز S-Class مدل 2014

شاید سدان S550 با موتور 8 سیلندرش، عضو کوچکی از خانواده مرسدس بنز S-Class باشد، اما مسلما از نظر قدرت چیزی کم ندارد. این پیشرانه  4.6 لیتری به لطف مجهز بودن به  توربوشارژر دوگانه، توانایی تولید قدرتی معادل 449 اسب بخار و 700 نیوتن متر گشتاور را دارد. شاید این خودرو شتابی همانند یک خودروی اسپرت نداشته باشد، اما سرعت خوبی دارد؛ کمپانی مرسدس بنز مدعی است این خودروی زیبا در 4.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. مصرف سوخت این زیبای آلمانی با 17 لیتر در شهر و 10 لیتر در یزرگراه، برای خودرویی با این قابلیت نسبتا مناسب است. 

بررسی مرسدس بنز S-Class مدل 2014

این خودروی زیبا از گیربکس هفت سرعته اتوماتیک بهره می‌برد که به نظر می‌رسد زیاد با استانداردهای امروزی مطابقت نداشته باشد اما این گیربکس از تغویض دنده های نرم و نامحسوسی برخوردار است. همچنین امکان سفارش پدل شیفتر بر روی غربیلک فرمان نیز، وجود دارد ولی به نظر می‌رسد پدل شیفتر زیاد با شخصیت مرسدس بنز S550 جور در نمی‌آید.  زمانی که اولین بار شنیدیم که کمپانی مرسدس بنز خودروی S-Class خود را به عنوان خودرویی برتر به بازار عرضه کرده است، خبری غیر قابل باور بود؛ اما زمانی که این خودرو مورد آزمایش قرار گرفت، همه چیز قابل باور شد. بدون در نظر گرفتن نقاط ضعف آن، امکان در نظر گرفتن آن به عنوان خودرویی برتر در بازار خودرو وجود دارد.      


منبع

LeftLaneNews

 

برچسب : مرسدس بنز S , Class , مرسدس بنز , S550 , جگوار XJ , بی ام و سری 7 , آئودی A8 , رولزرویس Ghost , پورشه پانامرا , مازراتی Quattroporte , کیلومترشمار , سیستم تعلیق , کادیلاک , کروز کنترل , توربوشارژر , گیربکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

mohammad.m
7

ایشالا با تلاش به اینم میرسم
فقط باس تلاش کرد
15:56  1393/10/15
پاسخ دادن
سهند
16

ماشین یعنی بنز .
00:05  1393/09/28
پاسخ دادن
فرهاد
10

بنز یعنی ماشین.
20:20  1393/09/28

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 کرمان : ما شهرستانیم دستمون به جایی بند نیست ولی استدعا دارم تهرانی های عزیز و شهرهای نزدیک تهران خواهشا از طرف ما یکشنبه ساعت 12 تشریف ببرید و صدای ما رو هم بگوش رسانه ها برسانید. در ضمن شما هم عزیز دل دقت کن صمت هیچ دخلی به خسارت دیرکرد نداره . شرکت بم خودرو (کرمان موتور) بیخود کرده بصورت غیر قانونی قرارداد یکطرفه نوشته " طبق قانون حمایت از مصرف کننده" میزان خسارت از زمان واریز وجه تا زمان تحویل هست و فقط زمان انتظار کاری مثلا 60 روز ازش کسر میشه. حتی پنجشنبه هم روز کاری حساب میشه. . فقط هم باید دفتر خدمات قضایی شکایت کنید حتی اگر توی این انتظار قسطی خرید کردید و چک پاس شده باید به میزان خسارت اضافه کنید. باید مبلغ رو دقیق حساب کنید بانضمام هزینه دادخواست و ... و شکایت از کرمان موتور کنید.
تارا اتومات : سلام من 4فروردین بودم هنوز فاکتور نشد
سجاد اس تری مشکی : دوستانی که دلشون خوش کردن به پانزده اردیبهشت به بعد فاکتور شن همش حرفه فردا زنگ بزنید میگن نیمه اول خرداد خواهشا فردا همگی بیایید پشت گوش نندازید
بنیامین : ۲۸بهمن NOفاکتور پس کی ‌‌ توهم مارادیوانه کردی با این تیبا وکوییک ول ما کو اطلس فقط
حمید : سلام داداشم ماشین زیر پاتو بفروش بریز حساب یه وسیله ارزون قیمت بخر که بی ماشین نمونی البته ماشین سالم بخر که برای فروختن دچار مشکل نشی شما 170 میلیون برای ساینا مریزی حساب بقیه اش قیمت روز هست خدا بزرگه تلاش کنی ساینا خشک داری ن مدل 99 بعدش 100 سود کم یا زیاد برات داره ضرراتو جبران میکنه این نظر شخصی منه
چانگان : سلام مال منم ارسال به خودروساز خورده اویل بهار که زنگ زدم سایپا گفت اسم هست عمر پلاک پرایدم بالای ۵سال بود که فروختمش بخاطر ارسال به خودروساز ولی سایپا حالا میگه پلاک فعال داری تعلق نمیگره اون موقع که پول بلوکه کردم آقای ضیغمی گفت پلاک فعال به شرط بالای ۴۸ماه ازعمر پلاک بلامانع است حالا دوستان تکلیف چی ممنونم اگه راهنمایم کنید
شهریار : با عرض سلام و درود دوستان عزیز و گرامی لطفا شایعه پراکنی نکنید هنوز مونده تا زمستان مگ کسی گفته که ماشین شمارو نمیدیم دارید خودتونو ناراحت میکنید انشالا تابستون پیامک برای پرداخت وجه میاد نگران نباشید لطفاً لطفاً شایعه پراکنی نکنید با تشکر.
سعید8 : این سامانه خودرو با مردم چکار کرد؟! 😃
محمود : تولیدحتی ازفروشم بیشترفقط منتظرافزایش قیمت هستن تافاکتورکنند تولیدانبوه اطلس از برج 12 پارسال شروع شده وماهی 15 هزارتولیدمیشه الانم همش به بهانه یک قطعه امبارتا مجوزافزایش قیمت بگیرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی مهدوی اسفند دوگانه : از فردا هرکی اول تکمیل وجه لسفندش اومد خواهشا خبر بده از استرس افزایش قیمت خواب ندارم
وحید : دوستان پرادختی 16ام دی همه فاکتورشدن تبدیل 19به 21اگه کسی نشده تیک بزنه ببینیم چن نفرن
ساینا اسا : سلامت یه علامت دایره ای و فلش پر رنگ داره یعنی چی؟
ساینا پرداخت کامل 24 دی،شمال : سلام تکمیل وجه 24 دی در انتظار فاکتور
روشنک : سلام .من تحویل بهمن هستم ششم تکمیل وجه کردم به نظرتون کی تحویل میدن میخوام باهاش برم دانشگاه
دنا اهواز : سلام دوستان تو وضعیت میزخدمت مشتری گزینه پیام‌ها که بازکنم برگه سفید وفقط تاریخ مشخص شده میشه راهنمایی کنید؟
gxrl : دوستان چند روز بعد از فاکتور شروع به پلاک کردن میکنن ؟
علی : برای من هم میزنه اشتباه است از کجا بفهمم که پلاک شدم
هوسانگ نیانگ : جومونگ‌ کجایی 😀
X55 ساری : پاسخ ب تیگو8 ، پلاک بنظرم اوایل اسفند شد، کارت ماشین ، برگ سبز و کارت سوخت و بیمه نامه رسیده بهمون، اما ماشین خبری ازش نیست