بررسی لینکلن MKC مدل 2015

بررسی لینکلن MKC مدل 2015

اولین چیزی که باید در مورد لینکلن MKC مدل 2015 بدانید این است که این خودرو یک کراس اوور لوکس و رقیبی بسیار سرسخت است. لینکلن MKC از ظاهری منحصر به فرد برخوردار است و از نظر فنی نیز بر اساس فورد Escape ساخته شده است. توجه داشته باشید که لغت "بر اساس" به معنای این نیست که لینکلن MKC شباهت زیادی به فورد Escape دارد، بلکه برعکس، این دو خودرو هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. شاید بتوان گفت اگر لینکلن MKC به یک خودرو خاص شباهت دارد، آن خودرو چیزی نیست جز آئودی Q5. قسمت عقب و چراغ ترمزهای لینکلن MKC آشکارا از آئودی Q5 الهام گرفته است، نیمرخ این دو خودرو نیز شباهت زیادی به یکدیگر دارند، با این حال جلو پنجره مخصوص و انحصاری لینکلن دست نخورده باقی مانده است و بسیار چشم‌نواز به نظر می‌رسد. کابین داخلی نیز از تزیینات چوبی و تجهیزات بسیار پیشرفته بی‌نصیب نمانده است. نیروی پیشران این کراس اوور را یک موتور چهار سیلندر و مجهز به توربوشارژر تأمین می‌کند که قادر است 240 اسب‌بخار نیرو و حدود 366 اسب‌بخار نیرو تولید کند، این موتور را می‌توان ارتقا داد و به جای آن به صورت سفارشی یک موتور چهار سیلندر 2.3 لیتری و مجهز به توربوشارژر در جای نصب کرد که قادر است 285 اسب‌بخار نیرو و حدود 414 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این نیرو و گشتاور بالا باعث می‌شود لینکلن MKC بسیار چالاک باشد و هندلینگ آن بیشتر به یک هاچ‌بک اسپرت شباهت داشته باشد تا به یک کراس اوور تقریباً 2 تنی. از رقبای این خودرو می‌توان به آکورا RDX کاربردی، آئودی Q5 خوش ترکیب، بی‌ام‌و X3 اسپرت، مرسدس بنز GLK-Class با پرستیژ و ولوو XC60 خانواده پسند اشاره کرد. اگر واقعیت را بخواهید، لینکلن MKC یک سر و گردن از رقبایش بالاتر است و از قیمت کمتری نیز برخوردار است.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی لینکلن MKC مدل 2015

لینکلن MKC مدل 2015 یک کراس اوور لوکس و پنج نفره است و در سه تیپ به بازار ارائه می‌شود که عبارتند از: تیپ Premiere، Select و تیپ Reserve. تجهیزات استاندارد تیپ Premiere عبارتند از: رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی، چراغ‌های زنون، چراغ ترمز LED، گرمکن آینه‌های جانبی، شیشه دودی عقب، سنسور پارک عقب، دسترسی بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در هشت جهت، حافظه تنظیمات راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و روکش صندلی از جنس وینیل اعلا. موارد زیر نیز در این پکیج به چشم می‌خورند: نمایشگر 8 اینچی به همراه سیستم MyLincoln Touch، دوربین دید عقب، کنترل صوتی (Sync)، سیستم صوتی به همراه 9 بلندگو، درگاه USB، کارت‌خوان SD و رادیوی ماهواره‌ای. اگر تیپ Select (که به همراه موتور 2.3 لیتری عرضه می‌شود) را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرد: آینه‌های جانبی برقی، روکش چرمی، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در هشت جهت، نورپردازی فراگیر داخل کابین و روکش مخصوص بار. تجهیزات استاندارد تیپ Reserve نیز عبارتند از: سقف پانوراما، باز شدن صندوق عقب بدون دخالت دست به همراه سنسور پا، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، گرمکن و مجرای هوا برای صندلی‌های عقب، GPS، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب و یک سیستم پیشرفته دیگر که ارتباط از راه دور با خودرو را از طریق اپلیکیشن  MyLincoln را امکان‌پذیر می‌کند (از طریق این اپلیکیشن می‌توان موقعیت خودرو را پیدا کرد، آن را از راه دور روشن کرد و وضعیت بنزین، باد تایرها و غیره را نیز چک کرد.) چندین پکیج دیگر نیز بسته به نیاز مشتری، قابل خریداری هستند. پکیج Climate دارای این تجهیزات است: نور بالای اتوماتیک، برف پاک‌کن اتوماتیک، گرمکن صندلی‌های عقب و گرمکن غربیلک فرمان. اگر پکیج Technology را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرد: کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار عبور از خط،  سیستم پیشگیری از تصادف و سیستم پارک دوبل اتوماتیک. تجهیزاتی که به صورت تکی و سفارشی قابل خریداری هستند عبارتند از: سیستم تعلیق تطبیقی، رینگ‌های 19 یا 20 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 14 بلندگو و صدای فراگیر.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی لینکلن MKC مدل 2015

تیپ پایه لینکلن MKC مدل 2015 از یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری و مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد که قادر است 240 اسب‌بخار نیرو و حدود 366 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد و چهار چرخ محرک به صورت سفارشی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. میزان مصرف سوخت این موتور با دیفرانسیل جلو، در سیکل ترکیبی 11.90 لیتر (14.41 لیتر در شهر و 9.44 لیتر در بزرگراه) و با چهار چرخ محرک 12.44 لیتر (14.41 لیتر در شهر و 10.53 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. همه مدل‌های این کراس اوور قوی از گیربکس شش سرعته اتوماتیک بهره می‌برند. موتور چهار سیلندر 2.3 لیتری که به توربوشارژر مجهز است و به صورت سفاشی قابل خریداری است می‌تواند 285 اسب‌بخار نیرو و حدود 414 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور فقط در کنار سیستم چهار چرخ محرک قرار می‌گیرد و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی 13.03 لیتر (15.21 لیتر در شهر و 10.53 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است.

 

ایمنی

بررسی لینکلن MKC مدل 2015

لینکلن MKC مدل 2015 به صورت استاندارد از این تجهیزات ایمنی بهره می‌برد: کنترل پایداری، ترمز ضدقفل، کیسه هوا برای صندلی‌های جلو، کیسه هوای زانوی راننده، کیسه هوای پرده‌ای. سیستم MyKey نیز به صورت استاندارد ارائه می‌شود؛ این سیستم به والدین اجازه می‌دهد برای نوجوانانی که پشت فرمان می‌نشینند، محدودیت‌هایی وضع کنند. سیستم هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، سیستم پیشگیری از تصادف و ترمز اضطراری نیز به صورت سفارشی قابل خریداری هستند.

 

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

بررسی لینکلن MKC مدل 2015

 وقتی برای اولین بار پشت فرمان این کراس اوور قوی می‌نشینید، ممکن است حیرت‌زده بشوید. این خودرو یه طور کامل توسط کامپیوترها هدایت می‌شود و آرایه بزرگی از دکمه‌ها روی داشبورد و کنار صفحه نمایشگر لمسی دیده می‌شوند. جای خالی ترمز دستی نیز به چشم می‌خورد و به جای ان یک فضای باز ایجاد شده است که برای قرار دادن اسباب و اثاثیه کوچک مناسب است. نمی‌توان گفت کیفیت مواد اولیه مصرف شده در کابین داخلی عالی است ولی می‌توان گفت بسیار ارتقا پیدا کرده است. البته تزیینات چوبی و روکش چرمی، تأثیرگذار هستند ولی دکمه‌های مربوط به سیستم تهویه مطبوع و روکش پلاستیکی و نقره‌ای رنگ روی داشبورد، خسته کننده به نظر می‌رسند. سیستم MyLincoln Touch از طریق نمایشگر 8 اینچی، تنظیمات مربوط به سیستم صوتی، بلوتوث، GPS و سایر تنظیمات خودرو را انجام می‌دهد ولی به نظر می‌رسد این عملیات قدری کند و با تأخیر صورت می‌گیرند. صندلی‌های عقب از فضای پای مناسبی برخوردارند ولی اگر سرنشینان صندلی‌های جلو بلند قد باشند و صندلی‌ها را به عقب ببرند، فضای پای صندلی‌های عقب کم خواهد شد. از این لحاظ، شاید بتوان گفت رقبایی مانند آکورا RDX و BMW X3 موفق‌تر عمل کرده‌اند. از طرفی، فضای بار هم نا امید کننده است. فضای بار این کراس اوور در پشت صندلی‌های ردیف دوم 0.71 متر مکعب است و چنانچه صندلی‌های ردیف سوم خوابانده بشوند، این فضا به 1.50 متر مکعب خواهد رسید. رقبایی نظیر آکورا RDX و ولوو XC60 بسیار جادارتر هستند.

 

تجربه رانندگی

بررسی لینکلن MKC مدل 2015

لینکلن MKC مدل 2015، هنگامی که به موتور چهار سیلندر دو لیتری مجهز باشد، در بیشتر موقعیت‌ها خیلی خوب از عهده انجام کارها بر می‌آید و موتور 2.3 لیتری نیز به رغم حجم بیشترش، زیاد فرزتر به نظر نمی‌رسد. هنگامی که این کراس اوور روی جاده حرکت می‌کند، حال و هوای اروپایی با خودش به همراه نمی‌آورد و هنگام عبور از پیچ‌ها نیز کند و تنبل احساس می‌شود. از طرفی، سیستم تعلیق تطبیقی و سیستم چهار چرخ محرک کارشان را درست انجام می‌دهند و که باعث می‌شود هندلینگ بهبود پیدا کند و نیروی بیشتری به سوی چرخ‌ها فرستاده شود. سیستم صداگیر این کراس اوور قوی، یکی دیگر از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. این سیستم باعث می‌شود حرکت روی بزرگراه بسیار آرام و بی‌صدا باشد و غرش موتور به نحو موثری مهار شود.


منبع

Edmunds

برچسب : لینکلن , لینکلن MKC , فورد Escape , آئودی Q5 , آکورا RDX , بی‌ام‌و X3 , مرسدس بنز GLK , Class , ولوو XC60






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: reza-4WD
2

طراحیش حرف نداره
22:24  1393/11/11
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : دوست عزیز، تارا دستی تبدیل به V1p شما از کجا مطمئنید؟ یبار میگید نمایندگی گفته بعد ۴۵ روز فاکتور میکن... یبار میگید این هفته فاکتور میشم... یبار میگید این هفته خبرای خوبی میشنوید... اگر اطلاعاتی دارید درست و واضح بگید وگرنه خواهشا الکی نفرمایید. چون چند نفر پرسیدند و جواب ندادید.باتشکر
اطلسG : دقیقا چرا ادم باید یه ۲۰۶ ساده بدون هیچ اپشن که از تولیدم خارج شده رو بگیره😂 یه ماشین ۱۴۰۳ فول آپشن میگیرم 😂😂 با اون ۲۰۷ بدنه پلاستیکیشون با انگشت میره داخل😂
پذیرش 19 اسفند فوری : والا ما هم دوست داریم افزایش قیمت نخوره، قشنگ هم میدونم که هزینه های سرسام آور ماشین یعنی چی! یه بلوک سیلندر برند عظام گرفتم 8.800.000 تومن (بدون واشر و...) که با متعلقات و اجرت حدود 14.5 میلیون یه واشر زدن و تعویض بلوک بهم هزینه شد. که چند سال پیش میشد با این پول یه پراید سوار شد. نظرم رو گفتم و الا هیشکی از گرونی راضی نیست، جز دلال های محترم که صدتا صدتا ماشین احتکار میکنند.
اسفند : خدا ازتون نگذره خدا کنم هرچی دردو مرزه بجون خودتونو خانوادتون بیفته دیگه زندگیمونو خراب کردید دوساله مارو سر کار گذاشتید شما که نمیتونستید به قراردادتون جواب گو باشید چرا پولامونو گرفتید دوساله واسه یه لگن مردمو سر کارگذاشتید خودتون که خبر از زندگی مردم ندارید اصلن سوارخودروهاتون نشدید که بدونید چه لگن هایی هستن تف تو زاتتون
اس تری : پس این ایکس فایو و کا هفت ها تحویل میدن اینا چی هستن
شاهین یکپارچه دوم تحویل بهار ۱۴۰۳ : سلام شماره پذیرش و شماره درخواست شما چند بود ؟
کیوان : فعلا که طرح پیشنهادی ها رو تا بیستم تمدید کرده خدا لعنتشون کنه
سایپای حقه .. باز : تاکی کردینش قانون هرمی ماشین بخره 6ماه بعدش بدین دستش
سایپا بیشرف : لعنت بر پدر مادر شرکت سایپا چرا پول میگیری ماشین نمیدی می‌دیم یکسال با تاخیر
J7 بانک صادرات : دوستان بانک صادراتی من هنوز فاکتور هم نشده ام!!!!!!! کسی هست شاسی شده باشه یا جلوتر باشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کارشناس اصل : حالا که بر عکس شده نیمه اول کاهشی بوده دولار میاد زیر 55هزار تومان یادتون اگه باشه قبل از عید هم گفتن کاهشی هست دولار دیگه دولار بیشتر از 64 نمیشه
سلام : زمستان ازهربخشنامه 10تا ماشین فروخت هروز تمدید میکن زمستان پاییز درس فرخت زمستان همش سرکاری درهم برهم میفرس هر سری 100 ماشین
احمدساینااس : خوشم اومد ازحرفت باصداقت زدی
دانیال : نوشتی امروز پول واریز کردی امروز هم تحویل گرفتی متوجه میشی چی نوشتی
مهدی دی : والا من دی ماه هستم.26هم تکمیل وجه کردم.هنو فاکتور نشدم
منتظر(تحویل گرفته) : ممنونم دوست گرامی از توضیحاتتون
محمد : چون در اولویت فاکتور شدن هستید
11دی تکمیل وجه 30بهمن تحویل : مرسی چشم خبرمیدم
سعید : سلام خیرشو ببینی
رضا : جالب‌ترش اینه که بدونید صدای مشتری پنج شنبه ها تا ظهر پاسخ‌گو هستند