بررسی کامیون رنو Magnum

بررسی کامیون رنو Magnum

اولین نسل از کامیون رنو Magnum در سال 1990 به بازارهای جهانی عرضه شد و این کامیون فرانسوی از آن زمان به بعد به محصولی تأثیرگذار در این بخش تبدیل شده است. از ویژگی‌های بارز این کامیون می‌توان به کفی کاملاً تخت، فضای سر زیاد و کابین جادار اشاره کرد که باعث می‌شوند به یکی از راحت‌ترین کامیون‌های این کلاس تبدیل بشود. این کامیون مدت کمی پس از ورودش به بازار موفق به کسب عنوان "بهترین کامیون سال" گردید. این کامیون از آن زمان به بعد و در طول تاریخ 25 ساله‌اش، پیوسته ارتقاء یافته و شاهد پنج به روز رسانی عمده بوده است. کامیون رنو Magnum در سه تیپ تولید می‌شود که عبارتند از: تیپ Privilege، تیپ Excellence و تیپ Vega.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون رنو Magnum

مدل جدید کامیون رنو Magnum از ظاهر مدرن‌تری بهره می‌برد. طراحی سقف تغییر کرده است و بادگیرهای شیشه حالتی آیرودینامیک دارند و دستگیرهای جدیدی روی درب‌ها به چشم می‌خورند. سپر سه تکه نیز به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته و از مواد بسیار سخت ساخته شده است. این سپر به همراه نردبان کناری، برای تناسب و هماهنگی بیشتر به رنگ جلو پنجره در آمده‌‌اند. از طرفی، روکش ‌های کروم، چراغ‌های LED و جلو پنجره نیز هماهنگی بی‌نظیری با سپر دارند. کابین بزرگ نیز از مزایای زیادی برخوردار است. پلکان عمودی کنار کابین باعث می‌شود سوار و پیاده شدن کار آسانی باشد. بیشتر ناهمواری‌های سطح جاده نیز جذب می‌شوند و نمی‌توانند راهشان را به سوی کابین پیدا کنند.

بررسی کامیون رنو Magnum

این طراحی تأثیرگذار خارجی در کنار طراحی ارگونومیک داخلی قرار می‌گیرد. وزن قسمت جلویی کامیون به طور کامل روی محور جلو افتاده است تا اطمینان حاصل شود روی جاده عملکرد بهتری دارد. کابین دارای یک کفی کاملاً تخت است، فاصله سقف تا کف نیز بیش از 2 متر است و به راننده‌ها اجازه می‌دهد بتوانند کاملاً بایستند. صندلی راننده ارتفاع زیادی دارد که وقتی در کنار شیشه بزرگ و عمودی جلو قرار می‌گیرد دید بسیار خوبی از جاده در اختیار راننده قرار می‌دهد. آینه‌های جانبی نیز ممکن است از بیرون کوچک به نظر برسند ولی کارشان را خیلی خوب انجام می‌دهند. کابین دارای 1,000 لیتر محفظه بار است که به شکل محفظه‌های مختلفی در اطراف کابین به چشم می‌خورند. به این ترتیب، سرنشینان برای جادادن اسباب و اثاثیه‌شان هیچ مشکلی نخواهند داشت. در داخل کابین یک تختخواب تاشو بزرگ با ابعاد 750×2000 میلی‌متر قرار دارد که برای مسافرت‌های طولانی بسیار راحت و کاربردی است. موارد دیگری نیز برای راحتی راننده وجود دارد که از میا ‌آن‌ها می‌توان به وجود یک یخچال در زیر تختخواب، صندلی بادی راننده، قفل و باز کردن درب‌ها از راه دور، صندلی شاگرد گردان به همراه تکیه‌گاه پا ، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و پخش CD و بلوتوث.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیون رنو Magnum

کامیون رنو Magnum به یک موتور 12 سیلندر دیزل DXi31 مجهز است که در دو نسخه تولید می‌گردد. نسخه اول قادر است 480 اسب‌بخار نیرو و حداکثر 2,400 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نسخه دوم قوی‌تر است و می‌تواند 520 اسب‌بخار نیرو و 2,550 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. 19 درصد از توان موتور ظرف کمتر از دو ثانیه در دسترس قرار می‌گیرد و 24 سوپاپ به کار رفته در موتور باعث ایجاد شتاب بی‌نظیری می‌شوند که با شتاب دیگر رقبا قابل مقایسه نیست. هر دو نسخه از موتور اصل و نصبی سوئدی دارند و حتی هنگامی که کامیون کاملاً پر از بار است نیز عملکردی عالی از خودش نشان می‌دهد. این موتورها در کنار یک گیربکس اتوماتیک Optidriver+ قرار می‌گیرد که به کامپیوتری متصل است که سواری نرم و مصرف پایین را تضمین می‌کند. این کامپیوتر به صورت اتوماتیک و بسیته به سرعت و بار کامیون، ضریب دنده را تنظیم می‌کند، به این ترتیب احتمال جا رفتن دنده نامناسب به حداقل می‌رسد.

بررسی کامیون رنو Magnum

شاسی کامیون رنو Magnum از آلومینیوم ساخته شده است و بخشی از سیستم تعلیق روغنی محسوب می‌شود. این کامیون به رغم ارتفاع زیادش از هندلینگی بسیار خوب برخوردار است و به لطف برخورداری از سیستم تعلیق بادی، تکان‌های بسیار کمی دارد. بیشتر پستی و بلندی‌های جاده جذب می‌شوند و کابین تقریباً به اندازه کابین یک خودرو سواری چهار نفره نرم و راحت است. عایق‌بندی صدای کابین نیز بسیار عالی است و سطح صدای داخل کابین به زیر 70 دسی‌بل می‌رسد. فرمان سبک و دقیق است ولی به علت وضعیت رو به جلوی محور جلو، بیش از حد تیز به نظر می‌رسد. در مورد ترمزها هم هیچ شکوه و شکایتی وجود ندارد چون دیسک‌ها به صورت الکترونیکی مدیریت می‌شوند و نیروی متوقف‌کننده شگفت‌آوری تولید می‌کنند. سیستم ترمز علاوه بر ترمز ضدقفل و ترمز  EBS به سستم ضد لغزش، کنترل در سربالایی و سراشیبی و ESP نیز مجهز است.

 

نتیجه‌گیری 

بررسی کامیون رنو Magnum

کامیون رنو Magnum حاضر و آماده است بارهای سنگین را به مسافت‌هایی طولانی حمل کند. این کامیون در سال‌های اخیر به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است و اکنون بیشتر آمادگی تا از عهده انجام وظایف سنگینش بر بیاید. موتورها قوی و کارآمد هستند، گیربکس جدید و نوآورانه Optidriver+ نیز یکی از بهترین گیربکس‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. کابین حتی در ناهموارترین جاده‌ها نیز بسیار راحت است و ارگونومی آن نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد. کامیون رنو Magnum به لطف پیکربندی و سیستم تعلیق مناسب از هندلینگی خوب و فرمانی سبک و دقیق بهره می‌برد.


منبع

TopSpeed

برچسب : رنو , کامیون رنو , کامیون رنو Magnum , رنو Magnum






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

سینا
0

در مورد ریخت ماشین عروس که صحبت نمی کنیم
زمانی یک شرکت تجاری میخواد کلی کامیون سفارش بده هزینه نگهداری و تعمیرات و هزینه خرید خودرو مصرف سوخت به مسافت طی شده و هزار عامل فنی دیگه در نظر میگیره.
قیافه اهمیت زیادی نداره
محصولات رنو چه سبک و چه سنگیه همیشه زشت بودند اما کارایی خوبی همیشه داشتند.
13:00  1394/11/16
پاسخ دادن
مهدي
1

رنوفني نداره اتفاقاپردردسروپرخرج هست ولي بلحاظ قيمتش خوبه عيب و ايرادات زيادي داره
09:33  1394/05/29
پاسخ دادن
ali
3

داخلش یک سوئیت کامله حتی ماکرفر هم داره خیلی راحته با کلی امکانات برای راننده البته فراموش نشه این سری از کشنده ها مخصوص بازار آمریکا هستند و کاملا با سلیقه اونها همخونی داره برای همینه که تو ایران نیست
17:58  1394/02/09
پاسخ دادن
کاربر: IBO
0

عكس اول با عكس پنجم فرق داره(جلوپنجره، چراغها و جاي آرم رنو)، بخاطر همين فكر ميكنم عكس اوليه طراحيش جذابتره!
درضمن اگه مثل عكس اول دورنگ بشه جذابيتش بيشتر ميشه..
14:58  1394/02/07
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
1

این عکس پنجم خیلی مزخرفه !
از یه خودروساز اروپایی بعیده، البته روسها رو نباید نادیده گرفت !
00:29  1394/02/08

کاربر: Bugatti
0

یه کم رو طراحی بدنه کار کنن بد نیست انگار اسباب بازیه

11:29  1394/02/07
پاسخ دادن
mg
0

رنو از نظر فنی عالی، ولی مشکل بزرگ تولیدات رنو همین ظاهر ماشینه. کلا طراح ندارن!
10:04  1394/02/07
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
1

ریختش که دو هزار نمی ارزه .
01:08  1394/02/07
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امینی : سلام منم شرایط شما رو دارم مرحله پنجاه و یک هستم دعا کنیم قبل از افزایش قیمت دعوتنامه بیاد شما مرحله چندی؟
تارااتومات : سلام دوستان از وقتی ماشین فاکتور میشه چقد زمان میبره تا تحویل بدن ماشین من از دیروز توی مرحله ی تخصیص پلاک هست چقد طول میکشه تا پلاک بشه؟؟؟
S3 : من که دیگه صبرم سر اومده فردا ساعت ۱۲ سنگم از آسمون بباره اونجام
۵ : دوستان خواهش میکنم برای احترام به حقوق خودتون هم که شده فردا ساعت ۱۲ در تجمع حضور پیدا کنید اگر هر کدام ما بگیم بقیه میرن ولش کن و... بخدا هیچ کاری پیش نمیره و این شرکت دزد با تجمع پنج نفر ده نفر هیچ ترسی نداره اگه تعدادمون حداقل به ۵۰ نفر برسه سریعا اقدام میکنن امیدوارم فردا ساعت ۱۲ حداکثر تجمع رو داشته باشیم یکی از کار های مهم که باید کنیم وردی دفتر مروزی جمع میشیم و اجازه تردد به کارکنان رو نمیدیم ایشالله ناهارشون رو زهر مارشون کنیم و در نهایت باید صورتجلسه کنن و تاریخ دقیق بدن که چه روزی ماشین به دستمون میرسه اینکه کی فاکتور میشه و این چرت و پرتا به درد ما نمیخوره مهم اینه سوئیچ ماشینمون چه روزی دستمون میرسه
مسعود : سلام . اطلس خیلی گرونه اصلا خریدش منطقی نیست .برای اینکه به کسی جسارتی نشه من خودم کوییک اس صفر خریدم بخدا اگه تیبا 2 تولید میشد قطعا میرفتم همون تیبا2 را میگرفتم چون همشون یکیند فقط با یه مقدار کم هزینه بابت آرایشش با قیمتی نجومی و غیر منطقی ! دوستانی که قصد خرید از بازار آزاد دارند پیشنهاد میدم اولا اگه امکان مالیش هست قید سایپا را بزنن چون من هم کوییک ساده 1400 صفر (دریچه گاز سیمی با موتور یورو 4 ) داشتم و الان کوییک اس 1402 (دریچه برقی با موتور یورو 5 ) صفر ، مصرف سوخت این موتور وحشتناک بالاست و در شهر صدی 11 الی 12 مصرفش هست ! دوستم هم کوییک جی ایکس ال با موتور ارتقا یافته گرفته اونم میگه مصرفش خیلی بالاست . ثانیا اگه توان خرید ایرانخودرو را ندارید برید یه تیبا2 تر و تمیز کم کار بگیرید و الکی پول اضافه بخاطر چندتا آپشن چینی و تبلیغات الکی ندید ! من یه نخ رنگی دور خودکار بیک میپیچم بعد میگم یک میلیون قیمتش هست شما میخرید !؟
S5۲۷مهر : وعده دیدار یکشنبه ۱۲ظهر جلوی ساختمان مرکزی کرمان موتور
اس تری : این اس تری با این قیافه زشت و کریهش دیگه چیه که باید این همه انتظار بکشیم
اس تری : تو یا به حرف ما گوش بده یا امور مشتریان که سرتاپاشون دروغه
اس تری : من که دارم از شهرستان میام فقط کسایی میتونن نمیان خدا لعنتشون کنه
تارااتومات : سلام دوستان کسی میدونه تخصیص پلاک تقریبی چند روز زمان میبره؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
موسی : 6 تا بچه؟؟؟؟؟؟؟ مگه جا میشین تو 207؟؟؟؟
تبدیل رانا به تی یو 3 تحویل بهمن : خواهشن اگه کسی دیگه هم مثل ما فاکتور شده مثبت بزنه ممنون
رانا تبدیل به تی یو 3 : سلام دوستان منم تحویل 30 بهمنم تبدیل زدم به 207 الان نگاه کردم فاکتور شده
فرشاد : بارگیری شده جهت حمل به نمایندگی
رضا : سلام بجها پیش فروش دی ماه 26تکمیل وجه الان فاکتور شدم
فاطی : ممنون درسته پنجشنبه رفتم نمایندگی
آبشنال اهواز : سلام تاریخ فاکتور شدنم 2/9 بود رنگ سفید
پژو207 : سلام برا من امروز حمل تیک خورده یعنی چی
X55 ساری : دوستان باشگاه خبرنگاران جوان ی خبر در خصوص بد قولی مدیران خودرو کار کرده ، نظر بذارید از این طریق بتونیم فشار بیاریم، 2دی قراردادمه ، 2 ماه از بیمه گذشته ، قسط سوم هفته دیگس، خداییش مسخرس کل پول ماشین در واقع ب شرکت مدیران خودرو پرداخت شدس از لحظه ای که وام واریز میشه ، ما قسط رو ب خودرو ساز نمیدیم به بانک میدیم، اما خبری از ماشین نیست، بی انصافیه
فروش فوری اسفند محلا : دستش بشکنه اونی که فاکتور میکنه فلج بشه