بررسی نیسان Quest مدل 2015

بررسی نیسان Quest مدل 2015

نیسان Quest مدل 2015 یک مینی‌ون راحت، جادار و خوش‌دست است که از نظر خریداران دور نمانده است. کابین آن بی‌ سر و صدا و انطباق‌پذیر است و بیشتر تجهیزاتی که خانواده‌ها نیاز دارند را در اختیارشان قرار می‌دهد. علاوه بر این، به لطف شتاب زیاد و هندلینگ نسبتاً تیز و فرزش، نیسان Quest از کیفیت سواری خوبی برخوردار است. سیستم تعلیق نرم . صندلی‌های راحت نیز دست به دست هم می‌دهند تا سفرهای طولانی را به خاطره‌ای شیرین تبدیل کنند. صندلی‌ها تاشو هستند و به راحتی می‌توان در داخل کابین جابجا شد. صندلی‌های ردیف سوم نیز به جای عقب به جلو تا می‌شوند، که بر خلاف صندلی سایر مینی ون‌ها است. صندلی‌های ردیف دوم نیز به جلو تا می‌شوند ولی به دلیل این که در ردیف دوم فقط دو صندلی وجود دارد، نیسان Quest فقط می‌تواند هفت سرنشین را در خودش جا بدهد و این در حالی است که خودروهای رقیب هشت نفره هستند چون صندلی ردیف دوم‌شان سه نفره است. گفتنی است فضای بار نیز نسبت به سایر رقبا کمتر است. با این تفاسیر، آیا نیسان Quest در فهرست خرید شما باقی می‌ماند؟ در پاسخ گفت همه چیز به نیازهای شما بستگی دارد. اگر نمی‌خواهید بیشتر از هفت نفر سوار کنید، آن‌گاه می‌توانید از انعطاف‌پذیری و سواری عالی این مینی‌ون لذت ببرید. با این حال، اگر قصد دارید از فضای بار و سرنشین بیشتری بهره ببرید، هوندا Odyssey و تویوتا Sienna گزینه‌های بهتری هستند چون هر دو خودرو هشت نفره هستند و از فضای بار بیشتری بهره می‌برند. کرایسلر Town & Country و دوج Grand Caravan نیز گزینه‌های مناسبی هستند. گزینه دیگری که می‌توان از آن نام برد، کیا Sedona مدل 2015 نیز به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است. صندلی‌های ردیف دوم آن تاشو هستند و از فضای بار خوبی برخوردار است. به این ترتیب می‌توان گفت چنانچه راحتی سرنشینان و کیفیت خوب سواری برایتان در اولویت قرار دارد، نیسان Quest مدل 2015 گزینه‌ مناسبی است که می‌توانید آن را در نظر بگیرید.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی نیسان Quest مدل 2015

نیسان Quest مدل 2015 یک مینی‌ون هفت نفره است که در چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: تیپ S، تیپ SV، تیپ SL و تیپ Platinum. تجهیزات تیپ S عبارت است از: رینگ‌های 16 اینچی، سیستم Easy Fill Tire Alert (که وقتی تایرها را باد می‌کنید، هنگامی که فشار باد به میزان توصیه شده برسد بوق را به صدا در می‌آورد)، دسترسی بدون کلید، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، صندلی‌های جلو با قابلیت حرکت در شش جهت به صورت دستی، لوازم تمام برقی، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، کنسول متحرک برای صندلی‌های ردیف دوم، نورپردازی فراگیر داخل کابین، محفظه بار بزرگ در عقب، سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو و یک درگاه صوتی اضافی. تجهیزات تیپ SV عبارتند از: رینگ‌های آلومینیومی، چراغ‌های مه‌شکن، درب‌های وکیومی‌، کنترل آب و هوای اتوماتیک سه نقطه‌ای، دوربین دید عقب، روکش چرمی غربیلک فرمان، کنسول مرکزی برای صندلی‌های جلو، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، رادیو ماهواره‌ای، سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو، نمایشگر رنگی 5 اینچی و درگاه USB/iPod. تجهیزات تیپ SL عبارتند از: چراغ‌های اتوماتیک، گرمکن آینه‌های جانبی، روف‌ریل، درب صندوق عقب برقی، روکش چرمی، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در هشت جهت، گرمکن صندلی‌های جلو و آینه الکتروکرومیک. مجهزترین تیپ، تیپ Platinum است که از این تجهیزات بهره می‌برد: چراغ‌های زنون، سیستم هشدار نقاط کور، دوربین 360 درجه، سیستم تشخیص اشیاء متحرک، حافظه تنظیمات راننده، صندلی برقی شاگرد با قابیلت حرکت در چهار جهت، صندلی‌های تاشوی ردیف سوم به صورت برقی، آفتابگیر برای صندلی‌های ردیف دوم و سوم، تصفیه هوای پیشرفته، سیستم صوتی Bose به همراه 13 بلندگو و قابلیت پخش دی وی دی، GPS، نمایشگر لمسی 8 اینچی، درگاه صوتی و تصویری اضافی و نمایشگر 11 اینچیDVD برای صندلی‌های عقب. نمایشگر سیستم تفریحات و. سرگرمی برای تیپ‌های SV و SL به صورت سفارشی ارائه می‌شوند و در تیپ SL در کنار سیستم صوتی به روز شده Bose و نمایشگر 7 اینچی قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که این سیستم صوتی به روز شده فقط در صورتی در اختیارتان قرار می‌گیرد که سانروف دو صفحه‌ای را انتخاب کرده باشید. این سانروف به صورت تکی برای تیپ Platinum به فروش می‌رسد. روکش چرمی و صندلی برقی راننده برای تیپ SV به صورت سفارشی به فروش می‌رسند.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی نیسان Quest مدل 2015

نیروی پیشران نیسان Quest دیفرانسیل جلو را یک موتور 6 سیلندر و 3.5 لیتری تأمین می‌کند که می‌تواند 250 اسب‌بخار نیرو و حدود 325 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور در کنار یک گیربکس متغیر پیوسته (CVT) قرار می‌گیرد. میزان مصرف سوخت این مینی‌ون در سیکل ترکیبی 12.44 لیتر (13.69 لیتر در شهر و 10.14 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است که برای این کلاس از خودروها بسیار مناسب به نظر می‌رسد. نیسان Quest در صورتی که به تجهیزات لازم مجهز شده باشد قادر است باری به وزن 1,588 کیلوگرم را یدک بکشد که برای یک مینی‌ون ظرفیتی خوب محسوب می‌شود.

 

ایمنی

بررسی نیسان Quest مدل 2015

تجهیزات ایمنی نیسان Quest مدل 2015 عبارتند از: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای جانبی سراسری و پشت سری‌های برقی برای صندلی‌های جلو. دروبین دید عقب در همه تیپ‌ها به جز تیپ پایه S (تیپ پایه S از این آپشن بهره نمی‌برد) به صورت استاندارد عرضه می‌شود. تیپ فول آپشن Platinum به صورت استاندارد به این تجهیزات ایمنی مجهز است: سیستم هشدار نقاط کور، دوربین دید عقب با دید گسترده که دیدی 360 درجه از اطراف خودرو به نمایش می‌گذارد و به پارک کردن کمک زیادی می‌کند. این سیستم همچنین اشیاء متحرک را تشخیص می‌دهد و هم به صورت صوتی و هم تصویری به راننده هشدار می‌دهد. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو و مقاومت جانبی به این خودور رتبه خوب را داده است. در زمینه مقاومت سقف رتبه "قابل قبول" و در زمینه طراحی صندلی‌ها و پشت سری‌ها رتبه "خوب" به این خودرو اختصاص یافته است. در تست ترمز، نیسان Quest مدل 2015 توانست پس از پیمودن 38 متر به حالت توقف در بیاید که مسافتی خوب محسوب می‌شود.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی نیسان Quest مدل 2015

در مجموع می‌توان گفت کابین نیسان Quest مدل 2015 راحت، انطباق‌پذیر و کاربردی است. داشبورد زیبای آن با پنل داخلی درب‌ها هماهنگی زیادی دارد. دکمه‌های روی کنسول مرکزی چیدمانی منطقی دارند و دسترسی به آن‌ها برای راننده آسان است. حتی در تیپ‌های بالاتر نیز استفاده از سیستم آب و هوای اتوماتیک، GPS و سیستم تفریحات و سرگرمی کار بسیار ساده و آسانی است. در تیپ‌های پایین‌تر، کیفیت مواد اولیه بالاتر از متوسط است، در حالی که در تیپ‌های SL و Platinum بیشتر قسمت‌های کابین پوشیده از چرم است و محیطی لوکس و با وقار خلق می‌کند. حتی سیستم صوتی نیز با کلاس و شیک است، قابی ساده دارد که ولووم‌هایی با روکش کروم روی آن به چشم می‌خورند.

بررسی نیسان Quest مدل 2015 بررسی نیسان Quest مدل 2015
بررسی نیسان Quest مدل 2015 بررسی نیسان Quest مدل 2015
بررسی نیسان Quest مدل 2015 بررسی نیسان Quest مدل 2015
بررسی نیسان Quest مدل 2015 بررسی نیسان Quest مدل 2015

نیسان Quest به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند هفت سرنشین را در خودش جا بدهد. در ردیف دوم دو صندلی وجود دارد که یک کنسول متحرک آن‌ها را از هم جدا می‌کند. صندلی‌های عقب نیز برای جا دادن سه سرنشین طراحی شده‌اند. این امر موجب شده است نیسان Quest در زمینه  تعداد سرنشین از هوندا Odyssey و تویوتا Sienna عقب می‌ماند، چون هر کدام از این خودروها در ردیف دوم از سه صندلی تاشو برخوردارند و اجازه حمل هشت سرنشین را با این خودروها بدهند. در مورد صندلی‌های ردیف سوم نیز به جلو خم شده و تخت می‌شوند و باعث می‌شوند حمل اشیاء بزرگ و حجیم به کاری ساده تبدیل بشود. یکی از نقاط ضعف نیسان Quest این است که در مقایسه با هوندا Odyssey و تویوتا Sienna از فضای بار کمتری برخوردار است. کف بلند این خودرو فضای کل بار را به 3.06 متر مکعب محدود می‌کند که حدود 1.13 متر مکعب از فضای بار رقبا کمتر است. فضای بار عمیق در پشت صندلی‌های ردیف سوم نیز به اندازه فضای بار خودروهای رقیب جادار نیست ولی حتی زمانی که صندلی‌های ردیف سوم خوابانده شده‌اند نیز می‌توان در آن اشیایی گذاشت. در نهایت، تصمیم با خریداران است که مشخص کنند آیا راحتی و انطباق‌پذیری به کم شدن فضای بار می‌ارزد یا نه؟ صندلی‌های ردیف دوم و سوم کرایسلر Town & Country سخت‌تر از صندلی‌های نیسان Quest خم می‌شوند، در عوض فضای بار بیشتری در اختیار می‌گذارند. کیا Sedona نیز پیکربندی شبیه نیسان Quest دارد، با این حال از فضای بار بیشتری برخوردار است.

 

تجربه رانندگی

بررسی نیسان Quest مدل 2015

نیسان Quest مدل 2015 از کیفیت سواری خوبی بهره می‌برد که از سواری بسیاری از رقبا بهتر است. سیستم تعلیق نرم نیز پستی و بلندی‌ها را به خوبی جذب می‌کند. هنگام عبور از پیچ‌ها، فرمان‌پذیری دقیق به این خودرو حسی اسپرت می‌بخشد ولی در سرعت‌های پایین فرمان بدون هیچ دلیلی سنگین احساس می‌شود. صرفنظر از کیفیت جاده، صدای باد و صدای تایرها تقریباً به گوش نمی‌‎رسند و باعث می‌شوند کابین ساکت و خوشایند باشد. موتور شش سیلندر نیروی زیادی تولید می‌کند، گیربکس متغیر پیوسته نیز در مقایسه با گیربکسهای سنتی کارش را بسیار خوب انجام می‌دهد. واکنش سریع موتور و گیربکس باعث می‌شود حرکت در بزرگراه یا جاده‌های کوهستانی آسان و لذت‌بخش باشد. در سال‌های اخیر مشاهده شده است هنگامی که دنده‌ها بالا می‌روند، حالتی یکنواخت و ثابت در موتور ایجاد می‌شود (به این علت که گیربکس متغیر پیوسته، موتور را در یک دور خاص نگه می‌دارد تا بین عملکرد و کاربرد توازن برقرار کند) به همین خاطر انتظار می‌رود با تغییراتی که در سال 2015 صورت گرفته است، کمپانی نیسان بتواند تعویض دنده‌ها را منطقی‌تر و سریع‌تر کند.

بررسی نیسان Quest مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : نیسان , مینی ون , نیسان Quest , هوندا Odyssey , تویوتا Sienna , کرایسلر Town & Country , دوج Grand Caravan , کیا Sedona






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زهرا : اگه کسی اطلاع داره کی پیش فروش میذارن لطفا بنویسه.
کیان : همانطور که گفته شد تیپ S سهند نمونه کم آپشن و تیپ G سهند نسخه فول آپشن از این سدان است. در سهند S امکاناتی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سیستم کنترل پایداری، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، نشانگر تعویض دنده GSI، فرمان هیدرولیک، آینه های جانبی برقی و سنسور دنده عقب بکار رفته است و خبری از امکاناتی مثل رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، کاور صندلی چرم و پارچه، تریم داخلی دو رنگ، آینه های تاشو برقی با گرم کن، سانروف، صفحه نمایش مالتی مدیا ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، آنتن کوسه ای و دو بلندگوی عقب در این تیپ نیست.
چانگان cs55🤠 : تماس بگیرید با سایپا اگر کد ملی رو گرفت و بهتون گفت تو لیست هستید و منتظر پیامک باشین یعنی منتخب هستید .
کیان : اولا ۶ ماه نه بیشتر حتی یه سال که افزایش قیمت میخوره دوستان سهند اس همون سایناس با چراغ متفاوت اون سهند جی هست که عین اطلس سانروف و مولتی مدیا و دوربین دنده عقب و چیزای دیگه داره
mhd S3 : سلام از دوستان کسی تا حالا شکایتش در دادگستری به نتیجه رسیده و تونسته خسارت رو از زمان دیر کرد تا زمان تحویل بگیره؟ کسی تا حالا از کرمان موتور بدون شکایت دیرکرد گرفته؟
کیان : سهند اس همون ساینا س هواستون باشه فقط چراغش فرق میکنه وسلام اون سهند جی هست که عین اطلس فول آپشنه اشتباه نگیرین سهند اس رو با سهند جی
افشین جی۷ : آقا توروخدا با این همه بلا و مصیبت و بدبختی جی۷ ها رو که تحویل گرفتین کمتر از ۲ تومن آگهی نکنید. موقع ثبت نام یک میلیارد و ۲۸۰ میدادیم طلا الان ۳ تومن شده بود
مسئول محترم : مدیر محترم واقعا" جای تاسف داره این پیام بی ادبانه رو اجازه نشر دادید .
حمید : سلام شرکت سایپا مجبور بود ساینا s دوگانه رو بده چرا چون طرف یکسال بیشتر گول ریخته حساب برگ قرارداد داره میتونه شکایت کنه تو چی پول ریختی حساب برگ قرارداد داری نداری چرا مردم منصرف میکنی بزار کار درست انجام بدن پشیمون میشین
S3کرمان : اخ من واقعا خسته شدم از انتظاار،، شش ماهه بی انصافا جواب درستی به آدم نمیدن، خسته شدم بس پول اسنپ دادم،،😭
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اتومات : تا ساعت 4فاکتور میشی نشد فردا صبح
مهدی دی : سلام وقتی فاکتور شدید از وضعیت خودرو نشون میده که چراغ فاکتور روشن شده
207پانا29اسفند : 13دی چرا پلاک نمیشه!؟؟؟؟؟؟
علی : سلام دوستان تبدیلی سورن واریزی اسفند کسی فاکتور شده
داراب : ماهم نه
مهران : سلام تک سوزی یا دوگانه
اسفند دوگانه : سلام دوستان میگن 15دعوتنامه میاد 15 که تعطیله
207 پانو : فاکتوری 16 یا 17 نبود امروز؟ کسی هست بگه حرف بزنید
زمستان402 : دوستان قضیه 194 هزارتومن چیه !؟ ایرانخودرو قرارداد نمیزنه !
آرش : تکسوز رادیال خریدم 566 فروردین از کارخانه . تکسوز را زیاد افزایش نداده