بررسی کامیون آروکس

بررسی کامیون آروکس

بنا بر گفته رئیس جدید بخش کامیون سازی کمپانی دایملر، آقای Stefan Buchner، دیگر مانند گذشته ها نمی توان از یک وسیله در چند کار مختلف استفاده کرد. این بدان معنی است که هر وسیله ای باید منحصراً در کار خاصی مورد استفاده قرار بگیرد و کامیون نیز از این قاعده مستثنا نیست و حرف ایشان با تولید کامیون مرسدس بنز Arocs که با هدف خدمت در بخش ساختمان سازی طراحی و تولید گردیده است، اثبات می شود.

بررسی کامیون آروکس

تا قبل از این انجام کارهای سنگین بر دوش برادران بزرگ تر این کامیون یعنی اکسور و اکتروس بود. البته در کارهای سبک تر همچنان نباید از خدمات Atego غافل شد. آکروس می تواند در هر لباسی در این بخش خدمت کند و در مدل های دو، سه و چهار محور و همچنین دیفرانسیل عقب و AWD در دسترس است. مدل های AWD مجهز به سیستم "نیروی کمکی هیدرولیکی" (Hydraulic Auxiliary Drive) و موتور الکتریکی درتوپی  چرخ های جلو است. از موارد قابل توجه دیگر، استفاده از سیستم الکترو-هیدرولیک در مدل های هشت چرخ است. این سیستم برقی به کمک سیستم هیدرولیک فرمان می آید و با افزایش سرعت نحوه فرمان پذیری کامیون را تنظیم و کنترل می کند.

بررسی کامیون آروکس بررسی کامیون آروکس

برای استفاده از آروکس در جاده های آف رود و بزرگراه ها، دو نوع شاسی مختلف وجود دارد که یکی دارای عرض کم تری است. البته بسته به نوع کاربری، انواع سیستم تعلیق متفاوت نیز قابل سفارش می باشد. طیف موتورهای این کامیون نیز متفاوت بوده و در 16 مدل و 4 حجم مختلف قابل نصب بر روی آن می باشد. قدرت این موتورها از 235 تا 617 اسب بخار متغیر بوده و همگی دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 هستند.

بررسی کامیون آروکس

درخور توجه ترین موتور برای آروکس، موتور 15.6 لیتری OM473 است که در تیپ های 510، 563 و 617 اسب بخاری تولید می شود. در کار شش سیلندر خطی بودن موتور و داشتن دو میل بادامک در بالا و همچنین سیستم انژکتور ریلی X-Pluse، بهره گیری از سیستم Turbo-Compound، 70 اسب بخار نیروی از دست رفته موتور بازیابی شده و مورد استفاده قرار می گیرد. البته این موتورها در حال حاضر قابل سفارش بر روی کامیون های اکتروس نیز می باشد. گیربکس اتوماتیک PowerShift 3 در تیپ های 8، 12 و 16 دنده به صورت استاندارد قابل نصب روی تمام مدل ها است. شما می توانید گیربکس آف رود را نیز برای این کامیون سفارش دهند. انواع 9 و 16 دنده دستی نیز در کنار کلاچ توربو ریتاردر (Turbo Retarder)، قابل سفارش است.

بررسی کامیون آروکس

در مدل Super Mixer، شیشه جلوی کامیون دارای ضخامت کم تری است و صندلی شاگرد نیز وجود ندارد. کابل های باطری آلومینیومی بوده و رینگ های چرخ از جنس آلومینیوم و اندازه 22 اینچ در کنار لاستیک ها با سایز 385.65، خودنمایی می کنند.

بررسی کامیون آروکس

در انتخاب کابین نیز دست خریدار باز است تا بسته به نیاز خود، مورد مناسب را سفارش دهد. طراحی جلوپنجره به این کامیون ابهت خاصی بخشیده است. از 7 کابین مختلف قابل سفارش برای این کامیون، 5 مدل آن دارای 2,300 میلی متر عرض هستند که دارای ارتفاع و طول متفاوت می باشند. 2 کابین دیگر دارای 2,500 میلی متر عرض و دارای کف مسطح بوده و مجهز به تخت خواب می باشند.

بررسی کامیون آروکس

ساختار کلی و طراحی داخل کابین بسیار شبیه به اکتروس بوده ولی دارای دوام و تنوع رنگ بیش تری است. امیدواریم این مطلب نظر شما کاربران گرامی را به خود جلب کرده باشد. همواره منتظر دریافت نظرات سازنده شما هستیم.

بررسی کامیون آروکس
بررسی کامیون آروکس بررسی کامیون آروکس

منبع

مجله چاپی Truck & Driver

برچسب : کامیون , آروکس , اکتروس , کشنده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

36 نظر

حمید
3

آقا اگه نسل‌های جدید کامیون های اروپایی و آمریکایی با آپشنهای دلخواه و قیمت منصفانه (بدون گمرک و مالیات) وارد بشن همه شون خوبن دیگه جای بحث نیست واقعا همه ما بدبختیم
20:25  1398/07/09
پاسخ دادن
1935
0

فقطMersedes.Benz عروس جاده ها
10:58  1398/03/23
پاسخ دادن
اسامه
0

فقط وفقط بنز
01:57  1394/04/09
پاسخ دادن
امیر رضا
3

بنز که عروسک ولی چه فایده تا اکسورش دست ما ایرانیا رسیده
12:09  1393/12/26
پاسخ دادن
صابر 1843
3

اقایون راننده ها ومهندسین محترم وقتی یه کمپانی میاد روی یک مدل تاکید میکنم یک مدل شش نوع موتور با قدرت مختلف نسب میکنه دیگه جایی برای انتقاد ندارد . بای
14:23  1393/09/04
پاسخ دادن
amico
0

برو سوار شو حالش رو ببر
00:07  1393/07/03
پاسخ دادن
FH
0

اقای اسامه هر ماشینی یه سری ایراداتی داره که هرکی راننده باشه و بین این ماشینا باشه اون ایرادها را میدونه و براساس معایب و مزایای یک کامیون انتخای میکند که کدام بهتره و بخره اون ایرادی که من در مورد بنزو اکتروس نوشتم جلوی چشممه میگم داره بی تجربه حرفی نمیزنم
خدا نگهدار
11:35  1393/05/07
پاسخ دادن
mts
1

fh دارای قدرت زیادی است ولی بنز بهتره و اقتصادیتر است
15:35  1397/04/19

اسامه
1

به نظر من شما ماشین بنز سوار نشدید وگرنه این حرف ها را نمی زدید
23:55  1393/05/06
پاسخ دادن
FH
3

حالا اون سایتی که نوشتی چیه برای چی نوشتی
21:23  1393/05/05
پاسخ دادن
FH
1

نمیدونم منظورت چیه ولی اگه میخوای بگی بنز ساده هست و افاش امپرش زیاده این عیب نیست چون افاش به روزه همه چیز تحت کنترل و دید رانندست اون امپر ها را گذاشتن
امپر اب افاش که تکون نمیخوره تو هر دمایی که بخواد کار کنه بخاطر اینکه بوش تر هست و در معرض تماس مستقیم اب قرار داره ولی بوش اکتروس خشک هست و داغ میکنه تو تابستان جنوب تا تکون اش بدی امپر اب میاد بالا ادم کفرش در میاد هم سرویس ام 1843 داره رفیقمه اکثرا باهم میرم دفعه پیش از بندر تا یزد بیشتر از 70 تا نتونست بیاد بخاطر همین امپر اب
در مورد امپر روغن و سوپر شارژر هم که اگه بخوای بابار کامل زیاد تخته گاز بری و توسربالا بهش فشار بیاری خوب بالا میاد اینم طبیعیه هر ماشینی بهش فشار بیاد اینطوری میشود در حالت عادی هیچ مشکلی از این بابت نداره
21:18  1393/05/05
پاسخ دادن
FH
0

داره
اقای اسامه یعنی تو انقدر صاحب نظری که میگی اف هاش باید بندازی اشغال؟؟!!!!!! حالا حرف این همه راننده به کنار پس نظر اون همه کارشناس خبره اروپایی که اف هاش را کامیون سال و دارای بهترین طراحی اعلام کردن کشک؟؟؟؟!! حتما اطلاع داری که چقدر بررسی و امتحان عملی میکنن تا بهترین کشنده اروپا را انتخاب کنن؟ اگر اف هاش داشتین هیچ وقت همچین حرفی نمی زدی
حالا اون 660 که داشتین کمرشکن بود؟ ماشینتون اعلا چی هست؟؟
در مورد این بحث ها توی همین سایت 1car توی مقایسه اکتروس با FH16 حرف های زیادی گفته شد خواستی یه سر بزن جواب همه ی سوالاتت اونجا هست سوال دیگه ای هم داشته باشی جواب میدیم
20:10  1393/05/03
پاسخ دادن
اسامه
0

اگهfhآمپر آب بالا نمیره ولی آمپر روغن بالا می ره و تاروی ۱۲۰هزار موتوری آمپرش اون قدر بالا بره اون چه موتوریه
موتور بنزاین قدر که فقط یک آمپر آب وروغن داره ولی موتورfhاین قدر ضعیفه که آمپر سوپر،آب ،روغن و،،، fh660 توسایتsajjadtak.blogfa.comممنون ازنظرتون
21:16  1393/05/04

FH
0

روی90 تا بسته که بعد از 200 هزار کیلومتر بازش میکنن این باعث میشه بنز یکم دیرتر تعمیر بره که استهلاک بنز کمتر هم هست
اسکانیا ،ولوو و بنز بالاترین و به روز ترین استانداردهای سوخت و موتور و الایندگی و...پاس کردن یعنی تو هر شهر و هر کشور اروایی حق تردد و ورود دارند توی این سایت های اینترنتی منم دیدم مینویسن فقط بنز فقط حق تردد توی شهرهای بلژیک و ... داره و ولوو نمیتونه بره این حرفا مسخره ان هر کی هم میگه از اینترنت خونده یا از خودش در اورده نوشته یه مشت حرف بی اساسه ولوو با ساخت بهترین کامیون ها در مقابل همه قدرت نمایی میکنه هیچ ممنوعیتی هم برای تردد نداره با همین FH480 های ایرانی تا لهستان و فرانسه و روسیه واکثر کشورهای اروپایی میریم فعلا هم ولوو از بنز بالاتره یعنی از همه کمپانی های کامیون سازی اروپا بالاتره چه از لحاظ قدرت و چه از لحاظ ایمنی و ... که فقط بنز رقیب قدرتمندی دربرابر ولوو هست البته فعلا پایین تر از ولوو قرار داره
20:07  1393/05/03
پاسخ دادن
FH
0

یاشاسن VOLVO
خواهش میشود.اقای اسامه نظرتان محترم ، ولی بهتره عادلانه و با دلیل قضاوت کنیم
یخ زدن و روشن نشدن توی هوای زمستانی که بنز خیلی زودتر از ولوو یخ میزنه که اینم مربوط به الیاژ و طراحی موتورشان میشود بله اگربا گرمکن موتور روشن نشد اکثرا با پک زیر کارتل و قسمت های پایین موتور را گرم میکنیم بعد روشن میشود که توی مناطق سردسیر اکثرا میبینم به خصوص مایلرهای بنز، ولوو و اسکانیا هم یخ میزنن ولی خیلی کمتر از بنز
کارکرد موتورهای اف هاش حداقل تا 900 هزار کیلومتر بدون تعمیر موتور کار میکنن که این بستگی به سلیقه رانننده داره اف هاش کارکرده بالای یک میلیون کیلومتر هم دیدم. بنز هم در همین حدود کار میکنه ولی موتورهای خورجینی اکتروس بعداز تعمیر دیگه مثل قبل از تعمیر کار نمیکند بخاطر ظریف بودن مهارت میخواد که تو ایران هم یکی از مشکلات بزرگ اکتروس محسوب میشه ولی افاش بعد از تعمیر هم مثل روز اولش سرحاله البته اگر افاش داشتین حتما قدرت و تیز بودنش را نسبت به بقیه احساس کردین ولوو از اولین بار گیری 110تا120تا را بابار تو جاده پر میکنه ولی اکتروس سرعتش را ایران خودرو تا90 تا بسته
20:00  1393/05/03
پاسخ دادن
علیرضا
0

اکتروس های ایران وارداتی هیچ ربطی هم به ایران خودرو ندارن !!!!!
12:39  1395/04/13

اسامه
1

بنز وجودش گرمه وبا اولين استارت توى هواى سرد روشن مى کنه ولى fhنه اگه يخ بزنه بايد اتيشش بدين بله fh16توى هواى سرد روشن مى کنه ماخودمان fh660داشتيم
توى هواى سرد روشن مى کرد اکتروس ها واف هاش هايى که درسال82 وارد شده اکتروس هنوز داره کار مى کنه وتعمير نشده ولى اف هاش هاى سال82ازسرفه روزگار برداشته شده من خودم اينهارا نمي گم اقايfhاينهارا اويس تجربه هاي پدرم مي گم كه٢٠ساله رانندس وبا هرماشيني كار كرده
فقط وفقط بنز چون استاندارد جهاني وتوي هر كشوري مي تونه بره ولي اف هاش نه بايد بندازي توى اشغالي
04:37  1393/05/03
پاسخ دادن
اسامه
0

ببخش که بعضی کلمات را اشباه نوشتم ممنون ار نظرتون آقایfh
14:50  1393/05/03

کاربر: saeed_r7
0

آقای اسامه چرا حرف الکی میزنی
اما نمیتونی یه آکتروس مدل 82 نشون بدی که تعمیر نشده باشه
اتفاقا fh های هم رده آکتروس خیلی سر حالتر موندن
این نظر همه راننده هاست
در ضمن کامیونهای ولوو تو اسکاندیناوی اروپا تست میشن و به جاده ها راه پیدا میکنن که اونجا منطقه قطبی اروپا با دمای 35 درجه زیر صفره
پس اینکه شما میفرمایی ولوو یخ میزنه اولا تا اون حد هم نیست و شما داری اغراق میکنی دوما مشکل مربوط به سوخت ناخالص و غیر استاندارد وطنی ما هست.
15:39  1393/05/03

E رجب
0

سلام دوستان
کامیون های مایلر وقدیمی بنز برای معدن و جاده های خاکی عالین و لی کامیون های اکسور تیوب لس هستن و برای اسفالت و جاده خوبن و در جاده خاکی و معدن عملکرد ضعیفی دارن ولی ولووNH وfm چون لاستیک هاشون تیوب دار هستن و اندازه لاستیک بزرگ برای جاده و خاکی و عملکرد بهتری از اکسور ده چرخ دارن البته اتکو 3331 هم لاستیک اش تیوب داره برای خاکی عملکرد خوبی داره ولی قدرت موتور ولوو نسبت بیشتره و راضی کننده تر هست البته این به این معنی نیست که ولوو تو جاده ضعیف تره بلکه تو اسفالت هم عملکرد عالی داره ولی تو خاکی و معدن هم عالی مشکلی نداره
درود بر ولوو
15:46  1393/04/17
پاسخ دادن
FH
0

یادم رفت بنویسم در مورد روشن شدن در هوای سرد بنز از قدیم هم مشکل یخ زدن در مناطق ایران مثل اردبیل و داغ کردن در تابستان مناطق گرمسیری را داشته اما تازه اصلاح کرده ولی ولوو از قدیم هم ای مشکل موتور را نداشته اگه راندهه بوده باشی حتما اینو میدونی شاید هم ...
20:49  1393/04/16
پاسخ دادن
FH
0

افا وحید شاید موقع نوشتن اشتباه نوشتی این کامیون تو ایران بین راننده ها اف هاش میگیم نه اف هاچ
اقای اسامه تو سربالایی که بنز تو ایران من ندیدم از ولوو جلو بزنه حتی کم هم میاره ولی در مورد اف هاش باید بگم هوارا الوده نمیکند بالاترین استاندارد سوخت جهان را داره یعنی یورو 6 ولی تو ایران بخاطر مشکل سوخت سوزن اف هاش یورو 3 هست بخاطر همین یکم دود داره مصرف سوخت بنز کمتر از ولوو نیست اگر در قدرت های برابر مقایسه کنید مثلا ما تو عراق بین 1846 بنز با اف هاش 480 ایرانی مصرف 1846 تقریبا 1 لیتر بیشتر بود اینو میتونم برات ثابت کنم اگر راننده باشی
ممنون از کار کنان زحمت کش 1CAR
20:45  1393/04/16
پاسخ دادن
FH
0

اقایون نظرات همه تون قابل احترام ، لطف کنید حزف های تعصبی و من دراوردی ننویسین من هم سالهاست راننده ی کشنده هستم اعلا fh دارم از متن حرفاتون میبینم که از اینترنت برداشتین نوشتین لطف کنین حداقل از تجربه یه راننده استفاده کنید بعد بیاید بنویسید.
اقا مرتضی ازنظر استهلاک بله بنز از بقیه کامیونها کم خرج تره ، اگه منظورت کمپرسی هست که ظرفیت شون 26 تن هست نمیشه 40 تن زد یعنی به غیر از بحث قدرت موتور و گیربکس لاستیک خودرو منفجر میشه به خصوص که دست انداز باشه منظورت رو از چاه نمی فهمم مگه 10 چرخ اسب هست که از روی چاه بپری یعنی چی؟؟؟!!!
در مورد قدرت که قدرت و سرعت کامیون های ولوو مشهوره همین NHوFM که قدرت شون 420 و440 هستن تو ایران ولی اکسور 280 واتگو 310 اسب بخاره یعنی به هیچ عنوان از ولوو قوی تر نیستند اگر هم قرار باشه همچین بارهایی که میگی جابه جا بشه ولوو تواناتر از بنزه
کمپانی های چینی را که کلا ول کن نمیشه گفت کامیون ولی ولوو هم قویه هم راحته هم ترمزش قوی تره هم امنیت اش بیشتره اما استهلاکش یکم از بنز بیشتره اسکانیا هم قوی و راحته ولی استهلاکش از بقیه بیشتره
20:41  1393/04/16
پاسخ دادن
حمید
1

خیرآقا اشتباه میکنی من خودم بنز آکسور دارم قدرتش 350اسب بخاره 280 یا310مال مدل قدیمی بنز یعنی آکتروس کمپرسی واتگو بنز اکسور کمپرسی از همه ماشینا قویتره ان هاش تو سرما روشن نمیشه یاکلا ولوو ولی آکسور بانیش استارت هرسرمایی باشه روشن میشه فقط بنز
11:46  1395/11/28

اسامه
1

فقط بنز چون تو سینه کش ها کم نمیاره وهوارو مثل اف هاش الوده نمی کنه وتو هوای سرد به راحتی روشن میکنه
ومصرفش از اف هاش کمتره
16:36  1393/04/16
پاسخ دادن
ebrahim abedi
0

one god ,one love ,one live ,,,one and just benz
23:52  1393/03/31
پاسخ دادن
وحید
0

بنز داشتم ولوو داشتم ماشین اخرمم رنو پرمیوم بوده از لحاظ راحتی سرعت خوشگلی مصرف اول رنو از لحاظ قدرت اف هاچ از نظر کم خرجی بنز ولی در کل تو ایران کشنده فقط اف هاچ
23:46  1392/08/03
پاسخ دادن
فولاد
0

ازلحاظ استحلاک پایین وقدرت بالابنز.راحتی بااستحلاک متوسط ولوو.راحتی بااستحلاک بالااسکانیا.این نظرمنه مکانیکه.
22:38  1392/08/04

سالار
1

b nazre man volvo fh behtarin mashine....
15:58  1392/04/08
پاسخ دادن
کاربر: chirik
4

اصلا از این فکرا نکن
16:52  1392/06/24

کاربر: محمد مهدی
4

تا حالا پشت بنز نشستی که این حرفا می زنی؟
22:24  1392/07/10

کاربر: حیدر
2

!!!!!!!!!!???????????????
21:00  1392/04/03
پاسخ دادن
وحید ابوطالبی
2

سلام... واقعن ممنون از مطالبتون
مدتهاست میخوام تشکر کنم
پیشنهاد میکنم در فیسبوک هم صفحه ای داشته باشید، همچنین قابلیت "like" رو از طریق فیسبوک روی همین صفحه فعال کنین تا ما آدمای تنبل بتونیم سریع تشکر کنیم ازتون... مرسی
13:28  1392/04/03
پاسخ دادن
مرتضی
5

اینم یادم رفته بگم که بدون هیچ تعصب خاصی از بنز طرفداری کردم
13:24  1392/04/02
پاسخ دادن
مرتضی
7

سلام
فقط و فقط مرسدس بنز. سالهاست که دارم از مدلهای مختلف بنز برای کارهای سنگین جاده سازی جنگلی استفاده میکنم در این مدت چند بار به سراغ کمپانی های دیگه مثل ولوو، اسکانیا، رنو، وچند کمپانی چینی رفتم ولی هیچکدام از نظر دوام و استحکام به بنز نمیرسن. البته از نظر راحتی و آسایش راننده اندکی کمپانی های دیگه برتر هستن ولی توی اون شرایط کاری که بارهای ما معمولاً بین 30 تا 40 تن هستن و جاده ها دارای شیب های تند و پر از چاله یا چاه هستن و بعضی وقتا اسمشو نمیشه جاده گذاشت فقط مرسدس بنز تونسته انتظارات مارو براورده کنه.
لازم به توضیحه که ماشین های ما همشون 10 چرخ هستن نه کشنده.
به امید روزی که از کامیون های ایرانی اینطوری تعریف کنم
13:22  1392/04/02
پاسخ دادن
رضا
3

راست میگی هیچی بنز نمیشه
16:55  1392/07/10

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
7دی ساینا S : دوستان من ۷ دی برا ساینا ثبت نام کردم منتخب شدم و زد ارسال به خودروساز اما چرا برا من طرح تبدیل نیومد؟کسی خبر داره لطفا راهنمایی کنه..ممنون
محمد جی : متاسفانه هیچ کی نیومد .فقط شعار .رفتم درب وزارتخانه با یکی از مسولین جز صمت حرف زدم گفت که وزیر قبلی گفته سایت یکپارچه سلیقه وزیر قبلی بوده . .وزیر فعلی هیچ اعتقادی به سایت یکپارچه نداره وگفته مسولیت سایت راقبول نداده وبایداز طریق سایت خودرو ساز ثبت نام انجام شود .واین یعنی کشک .بازم از پشتیبانی وگزدهمایی هزاران نفری شما تشکر میکنم .حیف .دیگه تو این سایت نظر وحرفی ندارم
اسفندی : سلام واسه کسی بهمن ماه دوگانه دعوتنامه اومده؟
علی : سلام دوستا ما بالتفاوت‌ بیمه واریز کنیم دیگه کی پلاک میشه کسی اطلاع ندارن تی 8
ثبت نام ۷ دی : پیامک های بخش دوم کی میفرستن؟؟؟؟
مصطفا : سلام دوستان این سود دیرکرد برای شاهین اتومات روزی وند حساب میشه؟ و ملاک پایان روزهاش، تخصیصه یا پلاکه یا تحویل نمایندگی؟ سوال بعد اینکه این پول را سایپا کی پرداخت میکنه؟ایا کسی تجربه‌ش رو داره؟
شاهین اتومات : با سلام قبت نام ۷ دی سامانه یکپارچه زدم‌.برا من پیامک نیونده.واسه شاهین اتومات پیامک نیومده فقط واسه ساینا تبدیل به سهند پیامک اومده
ماه : چرا فاکتور نمیشه خدایش الان خودرو وی ۴ من تحویل اسفند بوده هنوز فاکتور نشده
ابوذر تیموری زاده اصل : ابوذر تیموری زاده اصل 4231980705
عباس : سلام ... جناب ماشین من سمند ای اف سون هستش وقتی که تو حرکت باهاش میری تو هر دنده ای اگه یکدفعه پامو از رو گاز بر میدارم صدای عجیبی میده مشکلش چیه ....؟ ممنون میشم راهنماییم کنید🙏
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
10 دی تکمیل وجه : سلام دوستان بهمن کسی فاکتور شد اطلاع بده ممنون
میلاد سورون دوگانه اسفند : تکمیل وجه چندبرج 11انجام دادی
مهدی : سلام منم 2 اذر واریز اولیه241م داشتم تحویل تیر بودهنوز هیچ خبری نشده
ممد : تا جای که من میدونم تحویل بهار فقط ارتقاء یافته میدن، سقف فلزی خط تولیدش تعطیل کردن
فروش فوری 90 روزه : سلام چرا سایپا فاکتور نمیکنه. همین کارهارو میکنن که مردم از ازشون متنفرن.
محسن : سلام روزانه 350 تا انواع سورن تولید میشه
ساینا دوگانه : سلام دوستان. ساینا دوگانه اسفندی ها تا آخر این ماه دعوتنامه هاش ارسال میشه. هیچ استرس و ناراحتی نداشته باشی. با قیمت 142 میلیون
اریزو6 : منم قراردادم 21 فاکتور نشدم نمیدونید چند روز طول می کشه
سورن دوگانه تحویل دیماه : سلام و عرض ادب خدمت آقا پیمان شما ک میگی تا 21 آذر فاکتور شده منم 21 آذر تکمیل وجه کردم یعنی منم فاکتور شدم
آپشن ها : دوستانی که آذر و دی ساینا دوگانه سوز بودند آیا فقط آپشن ردیاب داشت و سایر آپشن ها نتوانستید انتخاب کنین؟؟