بررسی سوبارو Legacy مدل 2015

بررسی سوبارو Legacy مدل 2015

به لطف ارائه سیستم چهار چرخ محرک به صورت استاندارد در تقریباً همه محصولات کمپانی سوبارو، این محصولات مدت‌هاست مورد علاقه مشتریانی است که در مناطق مرطوب و برف‌خیز زندگی می‌کنند. با این حال، هدف سوبارو Legacy مدل 2015 چیزی بالاتر از سازگاری با همه نوع آب و هوا است. مدل جدید این خودرو ظاهری جدیدی پیدا کرده است، مصرف سوختش پایین آمده است، راحتی سرنشینان افزایش پیدا کرده است و تجهیزات ایمنی نیز به روز شده‌اند. به این ترتیب، این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا سوبارو Legacy به یک خودرو بسیار رقابتی در حوزه سدان‌های متوسط تبدیل بشود.

بررسی سوبارو Legacy مدل 2015

با این که مدل 2015 این خودرو ظاهری تقریباً شبیه به مدل سال قبل دارد، ولی تغییرات بیشتر زیر جلدی هستند، در ساخت کابین نیز مواد بهتری مورد استفاده قرار گرفته‌اند. موتورهای مختلفی نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری مصرف سوخت کمی دارد و این موضوع در مورد شش سیلندر نیز صدق می‌کند. شاید برخی خریداران حذف گیربکس شش سرعته دستی در کنار موتور چهار سیلندر را نپسندند ولی گیربکس متغیر پیوسته (CVT) که در همه تیپ‌های سوبارو Legacy عرضه می‌شود نیز کارش را به خوبی انجام می‌دهد. با همه این حرف‌ها، بازار سدان‌های مجهز پر است از رقبای سرسختی که فقط به سیستم چهارچرخ محرک اکتفا نمی‌کنند تا از فروش بالایی برخوردار باشند. مدل‌های مطرحی مانند فورد فیوژن، هوندا آکورد، مزدا 6، نیسان آلتیما و تویوتا کمری مدل 2015 همگی عالی و چشمگیر هستند ولی سوبارو Legacy در زمینه زیبایی ظاهری، تکنولوژی و هندلینگ حرف‌هایی برای گفتن دارد.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی سوبارو Legacy مدل 2015

سوبارو Legacy مدل 2015 یک سدان پنج نفره است که در چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود: تیپ 2.5i، تیپ 2.5i Premium، تیپ 2.5i Limited و تیپ 3.6R Limited (اعداد نشان دهنده حجم موتور هستند). تجهیزات تیپ پایه 2.5i عبارتند از: رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی، چراغ‌های اتوماتیک، تهویه مطبوع، کروز کنترل، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، لوازم تمام برقی، صندلی تاشوی عقب به نسبت 40/60، دوربین دید عقب، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و چهار بلندگو، رادیو HD، رادیو ماهواره‌ای، درگاه USB/iPod، سازگاری سیستم صوتی با اپلیکیشن‎های تلفن همراه نظیر Pandora و Aha.

بررسی سوبارو Legacy مدل 2015

تیپ 2.5i Premium از این تجهیزات بهره می‌برد: رینگ‌های 17 اینچی، گرمکن آینه‌های جانبی، برف پاک کن یخ زدا، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در هشت حالت، گرمکن صندلی‌های جلو، روکش چرمی غربیلک فرمان، دوربین دید عقب، آمپرهای جدید، سیستم صوتی متفاوت به همراه شش بلندگو، کنترل صوتی و صفحه نمایشگر 7 اینچی. تجهیزاتی که در تیپ 2.5i Premium ارائه می‌شوند نیز عبارتند از: سانروف، GPS، آینه الکتروکرومیک، چراغ‌های مه‌شکن تطبیقی، سیستم هشدار موانع عقب و سیستم EyeSight. این سیستم کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار عبور از خط و سیستم پیشگیری از تصادف را با هم ادغام می‌کند. تیپ 2.5i Limited این تجهیزات را ارائه می‌کند: رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی، روکش چرمی، صندلی برقی شاگرد با قابلیت تنظیم در 4 حالت، حافظه تنظیمات راننده، دریچه‌های تهویه مطبوع برای صندلی‌های عقب، گرمکن صندلی‌های عقب، هشدار موانع عقب و سیستم صوتی Harman Kardon به همراه 12 بلندگو. دسترسی و استارت بدون کلید نیز به صورت سفارشی عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ 3.6R Limited نیز شبیه تجهیزات تیپ 2.5i Limited است ولی به موتور شش سیلندر و چراغ‌های زنون نیز بهره می‌برد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی سوبارو Legacy مدل 2015

سوبارو Legacy مدل 2015 با دو موتور مختلف به بازار عرضه می‌شود: موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری و موتور شش سیلندر 3.6 لیتری. موتور 2.5 لیتری قادر است 175 اسب‌بخار و حدود 236 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و موتور شش سیلندر نیز توانایی تولید 256 اسب‌بخار نیرو و 335 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. هر دو موتور در کنار گیربکس متغیر پیوسته قرار می‌گیرند، پدل شیفترهای روی پایه فرمان نیز فراموش نشده‌اند. در تست سرعت، تیپ 2.5i Premium توانست ظرف 9.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که در مقایسه با صفر تا صد حدود 8 ثانیه‌ای رقبا، زمانی نسبتاً زیاد محسوب می‌شود. میزان مصرف سوخت موتور چهار سیلندر در سیکل ترکیبی 9.12 لیتر (10.53 لیتر در شهر و 7.60 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است که با در نظر گرفتن این که سیستم چهار چرخ محرک مصرف را بالا می‎برد، عدد مناسبی به نظر می‌رسد. میزان مصرف سوخت شش سیلندر نیز در سیکل ترکیبی 11.90 (13.69 لیتر در شهر و 9.78 لیتر در برزگراه) برآورد شده است که در مقایسه با مدل سال قبل مصرف کمتری است ولی همچنان به پای مصرف پایین سایر رقبا نمی‌رسد.

 

ایمنی

بررسی سوبارو Legacy مدل 2015

سوبارو Legacy مدل 2015 به صورت استاندارد از این تجهیزات ایمنی بهره می‌برد: کنترل کشش، کنترل پایداری، ترمز ضدقفل، دوربین دید عقب، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای پرده‌ای و یک کیسه هوای جدید در داخل صندلی که هنگام برخورد از جلو باز می‌شود تا سرنشینان را در جای خودشان نگه دارد. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم اسیب دیدگی از جلو، مقاومت جانبی و مقاومت سقف، بالاترین رتبه ممکن یعنی رتبه "خوب" را به این خودرو اختصاص داده است. طراحی صندلی و پشت سری‌ها هنگام تصادف از عقب نیز موفق به کسب رتبه "خوب" شده است. در تست ترمز، تیپ 2.5i Premium پس از پیمودن 34.75 متر متوقف شد که مسافت مناسبی به شمار می‎رود.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی سوبارو Legacy مدل 2015

سوبارو Legacy مدل 2015 از کابینی ساده و بی‌آلایش بهره می‌برد. کیفیت مواد اولیه در مقایسه با مدل سال قبل ارتقا پیدا کرده است و تیکه‌گاه دست و کنسول مرکزی نیز به چشم می‌خورند. صفحه نمایشگر لمسی سیستم GPS نیز جدید است و می‌تواند توسط دستگاهی تبلت مانند کنترل بشود.

بررسی سوبارو Legacy مدل 2015 بررسی سوبارو Legacy مدل 2015
بررسی سوبارو Legacy مدل 2015 بررسی سوبارو Legacy مدل 2015

فضای پای صندلی‌های عقب در مقایسه با رقبایی چون هوندا آکورد و فورد فیوژن کمتر است، فضای بار نیز به 0.42 متر مکعب می‌رسد که اندکی از فضای بار رقبا کمتر است. شیشه جلو بزرگ است و دیدی خوب در اختیار راننده قرار می‎دهد، ستون‌ها ضخیم نیز با استانداردهای ایمنی جدید مطابقت دارند. صندلی‌ها محکم هستند و خوب از کمر سرنشینان حمایت می‌کنند و باعث می‌شوند سوبارو Legacy همچنان خودرو راحتی باشد.

 

تجربه رانندگی

بررسی سوبارو Legacy مدل 2015

سیستم چهار چرخ محرک سوبارو Legacy مدل 2015 به لطف برخورداری از سیستم چهار چرخ محرک توانایی مواجه با آب و هوای بد را دارد. سواری بسیار نرم، بی‌صدا و راحت است ولی همچنان به پای رقبا نمی‌رسد. ناهمواری‌های سطح جاده به خوبی جذب می‌شوند و اعتماد به نفس راننده را بالا می‌برند. با این که این خودرو یک سدان اسپرت محسوب نمی‌شود ولی به اندازه کافی هیجان‌انگیز هست را رضایت رانندگان مشکل‌پسند را به دست بیاورد.

بررسی سوبارو Legacy مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : سوبارو , سوبارو Legacy , فورد فیوژن , هوندا آکورد , مزدا 6 , نیسان آلتیما , تویوتا کمری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

carnoter.com
1

همیشه صحبت‌هایی مبنی بر ورود لگاسی به ایران شنیده میشه ولی هر بار با واردات چند نمونه پرونده آن بسته می‌شود. امیدوارم که اینبار لگاسی پای ثابت سدان‌های کشورمون بشه.
01:47  1394/04/26
پاسخ دادن
مهرداد
0

سوبارو خیلی ماشینای خوبی میزنه. از هیشکی هم تقلید نمیکنه. بر عکس کره که اکثرا از صنعت المان اقتباس میکنه. ضمنن سوبارو یکی از پر قدرترین و سریعترین هاچبکایه دنیارو به دنیای خودرو ارائه کرده.
14:44  1394/04/24
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
2

رقبای قدری داره و تو این گروه رقابت خیلی ب هم نزدیکه.
سوبارو هم گزینه خوبی هس اما پشت سر رقباش قرار داره.
01:13  1394/04/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پاسخ به یاشار قسمت اول : سلام قیمت بازار آزاد اطلس 575 میلیون تومان و قیمت رانا پلاس ارتقا یافته 630 میلیون تومان میباشد ((یعنی اختلاف قیمت حدود 55 میلیون تومان)) . خب حالا معایب و مزایا هر دو خودرو را برسی میکنیم .1- اطلس مزایا : دارای استاندارد های 85 گانه (که شامل دیلایت و اتولایت-کنترل ایستایی در سربالایی-کنترل کشش-کنترل پایداری-سنسور عقب-سنسور باران.) موتور اصلاح شده کم استهلاک M15 تیبا و کوییک که باعث شده سه اسب بخار بیشتر داشته باشه و حدود ده درصد هم کاهش مصرف سوخت داشته باشه (91 اسب‌بخار-گشتاور137 نیوتن‌متر-مصرف ترکیبی6.8 لیتر در صد کیلومتر) دارای مانیتور و دوربین دنده عقب و سانروف (البته سفارشی). معایب :پلتفرم تکراری تیبا که شاسی ضعیفی داره (با نشستن دو نفر بزرگسال در عقب کف خودرو خیلی میاد پایین) طراحی ناهماهنگ در نمای بغل-ترمزهای ضعیف-پیشرانه کم بازده و پرصدا نسبت به حجم آن 1500سی سی و قرارگیری دستگیر در(از داخل) در جای غیر استاندارد که باعث شده در با زور زیاد بسته شود و قیمت بسیار بالا و غیر منطقی اون نسبت به کلاس خودرو . متن طولانی هست ادامه دارد ...
شاهین اتومات : حق بامشتری هست که پیگیر خودروی ثبت نامی خودش باشه
شاهین اتومات : سامانه یکپارچه 6خرداد 402 ثبت نام برای شاهین 20 مهر 402 پیامک اومد برای شاهین اتوماتیک 290میلیون تکمیل وجه کنین دیگه نزدیک یکسال بشه خرداد 403 هنوز از دعوتنامه خبری نیست ارسال نشده ک چقدر دیگه باید واریز وجه کنم واسه شاهین اتومات پذیرش 24 مهر 402
شاهین اتومات : اینکه خودمون میدونیم شاهین پلاس صادر میکنن به روسیه
j7 : سلام ثبت نامتون از کدوم شهر بوده ؟
ستایش : آخه خاک تو سرت اونایی که تو این سایت‌ هستند ماشین نگرفتند و اگر شاهین پلاس بده به همه اونایی که هنوز نگرفتند میده. خدا شفا بده
ستایش : نازیلا ۴ ساله از تهران 😂😂😂😂
حسین : یه مطلبی هم یادم رفت بگم قیمت نیسان سانی در مبادی ورودی با سی اس 55 برابره تقریبا با این اطلاعیه که برای قیمت نیسان سانی مدل 2023 و 2024 دادن اگه سایپا بخواد زور بگه و قیمت رو برای 2024 ها گرونتر و مشابه شرکت جهان نوین قیمت گذاری کنه سی اس 55 مدل 2023 حدود 1500 و مدل 2024 حدود 1565 قیمت گذاری میشه ولی بازم میگم همه باید باهم باشیم و 1565 به نظر غیر قانونی باشه شما نگاه کنید توی بخشنامه نوشته قیمت قطعی در مبادی ورودی، پس نهایت 1500 میتونن بفروشن، و اینکه یه دوستی گفته بود میتونن ندن، اینطور نیست چون نوشته بلوکه کردن پول الزام آور نیست، ما اسممون در اومده و الان براشون الزام آوره دوستانی هم که دنبال سود هستن نگران نباشن، چون الان قیمت بازار برای 2023 هست، اگه 2024 رو گرونتر کنن قطعا روی قیمت بازار 2024 هم تاثیر میذاره من که از خدامه همون 1401 بدن ولی چشمم آب نمیخوره چون کارمند سایپا میگفت شرکت دنبال قیمت جدیده و بعدش پیامک میاد دلایل تاخیر در پیامک: 1. چونه میزنه تا گرونتر تصویب کنه 2. منتظر ماشینها برسن به گمرک تا برای تحویل مجبور نشه جریمه بده
تارا : دوستان از زمان فاکتور شدن تا تحویل ماشین چند روز طول میکشه در بدبینانه ترین حالت؟
نگار : قیمت ها برای افردی که تکمیل وجه کرده اند ثابت می باشد و افزایش قیمت نخواهند داشت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ابراهیم : سلام این 30 بهمن مگه چقدر ثبت نام داشته که تموم نمیشه ؟!
ساینا تک : باز تولد بازی شد
4552 تحویل 30 بهمن : تکمل وجه 12 دی تحویل سی بهمن تبدیل 5 اردیبشت به 207 امروز فاکتور شد
اسفند : واقعی من شک دارم
مهدی : اگه نری سر کار چی میشه ؟؟خلبان شرکت هما هستی یا ناخدای کشتی جمع کن خخخخخ انگار رئیس بانک هستی
مهدی : زنگ بزن شرکت دوستان همه مثل خودت هستن علم غیب نداریم
شهرام : دوستان اخرین زمان واریز وجه برای بخشنامه اخری چه تاریخی است؟؟؟ فردا روز اخر واریز یا امروز روز اخره
رانا تبدیل به تی یو 3 : داداش تو هنوز خودتو اذیت نکن برو شهریور ماه بیا اینا هنوز بهمنی هارو ندادن
امیر : سلام ریحانه جان همه الکی میگن هفته اول خرداد میاد
ایکس 22 دی ماه : سلام کسی امروز مجوز خروج خورده از ایکس 22 پرو لطفا اطلاع رسانی کنید