بررسی سوبارو Legacy مدل 2015

بررسی سوبارو Legacy مدل 2015

به لطف ارائه سیستم چهار چرخ محرک به صورت استاندارد در تقریباً همه محصولات کمپانی سوبارو، این محصولات مدت‌هاست مورد علاقه مشتریانی است که در مناطق مرطوب و برف‌خیز زندگی می‌کنند. با این حال، هدف سوبارو Legacy مدل 2015 چیزی بالاتر از سازگاری با همه نوع آب و هوا است. مدل جدید این خودرو ظاهری جدیدی پیدا کرده است، مصرف سوختش پایین آمده است، راحتی سرنشینان افزایش پیدا کرده است و تجهیزات ایمنی نیز به روز شده‌اند. به این ترتیب، این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا سوبارو Legacy به یک خودرو بسیار رقابتی در حوزه سدان‌های متوسط تبدیل بشود.

بررسی سوبارو Legacy مدل 2015

با این که مدل 2015 این خودرو ظاهری تقریباً شبیه به مدل سال قبل دارد، ولی تغییرات بیشتر زیر جلدی هستند، در ساخت کابین نیز مواد بهتری مورد استفاده قرار گرفته‌اند. موتورهای مختلفی نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری مصرف سوخت کمی دارد و این موضوع در مورد شش سیلندر نیز صدق می‌کند. شاید برخی خریداران حذف گیربکس شش سرعته دستی در کنار موتور چهار سیلندر را نپسندند ولی گیربکس متغیر پیوسته (CVT) که در همه تیپ‌های سوبارو Legacy عرضه می‌شود نیز کارش را به خوبی انجام می‌دهد. با همه این حرف‌ها، بازار سدان‌های مجهز پر است از رقبای سرسختی که فقط به سیستم چهارچرخ محرک اکتفا نمی‌کنند تا از فروش بالایی برخوردار باشند. مدل‌های مطرحی مانند فورد فیوژن، هوندا آکورد، مزدا 6، نیسان آلتیما و تویوتا کمری مدل 2015 همگی عالی و چشمگیر هستند ولی سوبارو Legacy در زمینه زیبایی ظاهری، تکنولوژی و هندلینگ حرف‌هایی برای گفتن دارد.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی سوبارو Legacy مدل 2015

سوبارو Legacy مدل 2015 یک سدان پنج نفره است که در چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود: تیپ 2.5i، تیپ 2.5i Premium، تیپ 2.5i Limited و تیپ 3.6R Limited (اعداد نشان دهنده حجم موتور هستند). تجهیزات تیپ پایه 2.5i عبارتند از: رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی، چراغ‌های اتوماتیک، تهویه مطبوع، کروز کنترل، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، لوازم تمام برقی، صندلی تاشوی عقب به نسبت 40/60، دوربین دید عقب، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و چهار بلندگو، رادیو HD، رادیو ماهواره‌ای، درگاه USB/iPod، سازگاری سیستم صوتی با اپلیکیشن‎های تلفن همراه نظیر Pandora و Aha.

بررسی سوبارو Legacy مدل 2015

تیپ 2.5i Premium از این تجهیزات بهره می‌برد: رینگ‌های 17 اینچی، گرمکن آینه‌های جانبی، برف پاک کن یخ زدا، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در هشت حالت، گرمکن صندلی‌های جلو، روکش چرمی غربیلک فرمان، دوربین دید عقب، آمپرهای جدید، سیستم صوتی متفاوت به همراه شش بلندگو، کنترل صوتی و صفحه نمایشگر 7 اینچی. تجهیزاتی که در تیپ 2.5i Premium ارائه می‌شوند نیز عبارتند از: سانروف، GPS، آینه الکتروکرومیک، چراغ‌های مه‌شکن تطبیقی، سیستم هشدار موانع عقب و سیستم EyeSight. این سیستم کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار عبور از خط و سیستم پیشگیری از تصادف را با هم ادغام می‌کند. تیپ 2.5i Limited این تجهیزات را ارائه می‌کند: رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی، روکش چرمی، صندلی برقی شاگرد با قابلیت تنظیم در 4 حالت، حافظه تنظیمات راننده، دریچه‌های تهویه مطبوع برای صندلی‌های عقب، گرمکن صندلی‌های عقب، هشدار موانع عقب و سیستم صوتی Harman Kardon به همراه 12 بلندگو. دسترسی و استارت بدون کلید نیز به صورت سفارشی عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ 3.6R Limited نیز شبیه تجهیزات تیپ 2.5i Limited است ولی به موتور شش سیلندر و چراغ‌های زنون نیز بهره می‌برد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی سوبارو Legacy مدل 2015

سوبارو Legacy مدل 2015 با دو موتور مختلف به بازار عرضه می‌شود: موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری و موتور شش سیلندر 3.6 لیتری. موتور 2.5 لیتری قادر است 175 اسب‌بخار و حدود 236 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و موتور شش سیلندر نیز توانایی تولید 256 اسب‌بخار نیرو و 335 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. هر دو موتور در کنار گیربکس متغیر پیوسته قرار می‌گیرند، پدل شیفترهای روی پایه فرمان نیز فراموش نشده‌اند. در تست سرعت، تیپ 2.5i Premium توانست ظرف 9.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که در مقایسه با صفر تا صد حدود 8 ثانیه‌ای رقبا، زمانی نسبتاً زیاد محسوب می‌شود. میزان مصرف سوخت موتور چهار سیلندر در سیکل ترکیبی 9.12 لیتر (10.53 لیتر در شهر و 7.60 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است که با در نظر گرفتن این که سیستم چهار چرخ محرک مصرف را بالا می‎برد، عدد مناسبی به نظر می‌رسد. میزان مصرف سوخت شش سیلندر نیز در سیکل ترکیبی 11.90 (13.69 لیتر در شهر و 9.78 لیتر در برزگراه) برآورد شده است که در مقایسه با مدل سال قبل مصرف کمتری است ولی همچنان به پای مصرف پایین سایر رقبا نمی‌رسد.

 

ایمنی

بررسی سوبارو Legacy مدل 2015

سوبارو Legacy مدل 2015 به صورت استاندارد از این تجهیزات ایمنی بهره می‌برد: کنترل کشش، کنترل پایداری، ترمز ضدقفل، دوربین دید عقب، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای پرده‌ای و یک کیسه هوای جدید در داخل صندلی که هنگام برخورد از جلو باز می‌شود تا سرنشینان را در جای خودشان نگه دارد. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم اسیب دیدگی از جلو، مقاومت جانبی و مقاومت سقف، بالاترین رتبه ممکن یعنی رتبه "خوب" را به این خودرو اختصاص داده است. طراحی صندلی و پشت سری‌ها هنگام تصادف از عقب نیز موفق به کسب رتبه "خوب" شده است. در تست ترمز، تیپ 2.5i Premium پس از پیمودن 34.75 متر متوقف شد که مسافت مناسبی به شمار می‎رود.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی سوبارو Legacy مدل 2015

سوبارو Legacy مدل 2015 از کابینی ساده و بی‌آلایش بهره می‌برد. کیفیت مواد اولیه در مقایسه با مدل سال قبل ارتقا پیدا کرده است و تیکه‌گاه دست و کنسول مرکزی نیز به چشم می‌خورند. صفحه نمایشگر لمسی سیستم GPS نیز جدید است و می‌تواند توسط دستگاهی تبلت مانند کنترل بشود.

بررسی سوبارو Legacy مدل 2015 بررسی سوبارو Legacy مدل 2015
بررسی سوبارو Legacy مدل 2015 بررسی سوبارو Legacy مدل 2015

فضای پای صندلی‌های عقب در مقایسه با رقبایی چون هوندا آکورد و فورد فیوژن کمتر است، فضای بار نیز به 0.42 متر مکعب می‌رسد که اندکی از فضای بار رقبا کمتر است. شیشه جلو بزرگ است و دیدی خوب در اختیار راننده قرار می‎دهد، ستون‌ها ضخیم نیز با استانداردهای ایمنی جدید مطابقت دارند. صندلی‌ها محکم هستند و خوب از کمر سرنشینان حمایت می‌کنند و باعث می‌شوند سوبارو Legacy همچنان خودرو راحتی باشد.

 

تجربه رانندگی

بررسی سوبارو Legacy مدل 2015

سیستم چهار چرخ محرک سوبارو Legacy مدل 2015 به لطف برخورداری از سیستم چهار چرخ محرک توانایی مواجه با آب و هوای بد را دارد. سواری بسیار نرم، بی‌صدا و راحت است ولی همچنان به پای رقبا نمی‌رسد. ناهمواری‌های سطح جاده به خوبی جذب می‌شوند و اعتماد به نفس راننده را بالا می‌برند. با این که این خودرو یک سدان اسپرت محسوب نمی‌شود ولی به اندازه کافی هیجان‌انگیز هست را رضایت رانندگان مشکل‌پسند را به دست بیاورد.

بررسی سوبارو Legacy مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : سوبارو , سوبارو Legacy , فورد فیوژن , هوندا آکورد , مزدا 6 , نیسان آلتیما , تویوتا کمری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

carnoter.com
1

همیشه صحبت‌هایی مبنی بر ورود لگاسی به ایران شنیده میشه ولی هر بار با واردات چند نمونه پرونده آن بسته می‌شود. امیدوارم که اینبار لگاسی پای ثابت سدان‌های کشورمون بشه.
01:47  1394/04/26
پاسخ دادن
مهرداد
0

سوبارو خیلی ماشینای خوبی میزنه. از هیشکی هم تقلید نمیکنه. بر عکس کره که اکثرا از صنعت المان اقتباس میکنه. ضمنن سوبارو یکی از پر قدرترین و سریعترین هاچبکایه دنیارو به دنیای خودرو ارائه کرده.
14:44  1394/04/24
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
2

رقبای قدری داره و تو این گروه رقابت خیلی ب هم نزدیکه.
سوبارو هم گزینه خوبی هس اما پشت سر رقباش قرار داره.
01:13  1394/04/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
یا مأوي القلوب : من شکایت کردم سامانه smt.ir رد شد
جواد بهرامی خیرابادی : سلام...قربان شما اطلاعی از ارسال دعوتنامه برای اوندسته که تو بهار امسال بودن رو دارید؟
جواد بهرامی خیرابادی : قربان شما اطلاعی دارین که کسانی که برای بهار 403اعلام گردیده کی دعوتنامش قراره بیاد؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : سلام.از کجا و چطور می‌بینید فاکتور شدید؟
دوگانه دی تبریز : سلام پس چرا من که 21 فروردین واریز کردم و سخامم همون روز دادم ثبت کردن فاکتور نشدم؟بنظرتون کِی فاکتور میشم
سلام : دوستان من خبر دارم دوستانی که تجمع قبل عید رفته بودند واونهایی که بعد عید نوروز شورای رقابت رفته بودند به قیمت قبل داده اند
احسان : تازه با لاستیک رادیال رو هم حتما بدون شک حداقل 20تونی بالاتر میزنه،چون لاستیک هم افزایش قیمت داشته،یه خورده هم الکی و بی دلیل مثلا مالیات و..میزنن سرش خلاصه میرسونن به 650
قلی زاده : بنده خدا تبدیل زد تحویل گرفت اما سورن چرا تو حالا ناراحتی
ایکس 33 اتومات : سلام دمت گرم اره
یاسین : بابا اکثرا تبدیل یا واریز کردن اینطوری جو سازی میکنی که برن اعتراض. اگه با اعتراض قیمت میخواست بیاد پایین که مردم باید برای هر چیزی هر روز میرفتن اعتراض اینجا قیمت چیزی رفت بالا دیگه پایین بیا نیست
X33 : پاسخ به علی: بنی آدم اعضای یکدیگرند که ...! درست می گید علی آقا شاید با این اتفاق، خیال بعضی هایی که ماشینشون رو تحویل گرفتند یا هنوز شاسی نگرفتند راحت باشه اما لااقل این رو ننویسند و بقیه رو ناراحت نکنند. حالا از کجا معلوم همین آسیب، بیشتر متوجه تخصیص نیافته ها باشد و به ماشین های آماده، آسیب کمتری وارد شده باشد؟ حداقل هیچ وقت خوشحالی خودتان را در مقابل نگرانی و ناراحتی دیگران بروز ندهید.
زارع : چرا الکی حرف میزنی نه سجاد نه ماها که ده باررفتیم اعتراض به ماهم ماشین ندادن اکثرا همون پارسال تبدیل زدیم وخودمان را راحت کردیم 🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🤔🤔🤔🤔🤔🤔
علی : کارت مهم نیست برادر... درگاه بانکی که نمایندگی انتخاب کرده ملی بود... به کارت ارتباطی نداره... نگران نباش