نظرات : atabak_2129

نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها



نام مقالهمتن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 11) این قطعه، گشتاور را از گیربکس به دیفرانسیل منتقل می‏کند.در واقع چرخ‏‎دنده حلقه‌ای را به همراه چرخ‏‎دنده‏‎های جانبی میچرخاند
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 13) مسابقه شماره 13گزینه 4درست است
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 13) 6
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 14) پاسخ مسابقه شماره14گزینه ب صحیح است
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 14) عدد8
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 15) j توقف در روزهای زوج هفته ممنوع
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 16) موجب کاهش وزن خودرو عمر بیش‎تر تایر تعادل بیش‎تر در هنگام پیچ ضریب ایمنی بالاتر عدم وجود پنچری و کاهش صدمات وارده به جلوبندی خودرو می‎گردد.
اسامی برندگان مسابقه هفته یازدهم مدل چهار چرخ متحرک موقت (Part Time Four Wheel Drive - 4WD) در خودروهای مجهز به این سیستم، فقط چرخ‎های عقب متحرک هستند. مدل تمام چرخ متحرک (All Wheel Drive - AWD) در این سیستم نیرویی که به هر چرخ منتقل‎می‎شود به‎طور الکترونیکی تحت کنترل است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 17) منومتیک(manumatic) ترکیبی از دو کلمه دستی و اتوماتیک است و به کلاسی از گیربکس‎ها گفته می‎شود که پروسه تعویض دنده را برای رانندگان بسیار راحت کرده است
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 17) 6
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 18) قیمت خودرو - ایمنی - طراحی خودرو - شرکت سازنده - مصرف سوخت - سواری خودرو
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 18) عدد8
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 19) به نظرم همون bmw x5 باید باشه.والا صداهاش انقده وحشتناکه آدم میترسه تست کنه
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 20) اساس کار آینه‏‎های الکتروکرومیک به‏‎گونه‏‎ای است که وقتی‏‎که نور با شدت بالا به آینه می‏‎تابد، رنگ آینه به‏‎صورت اتوماتیک تیره می‏‎شود. تیره شدن رنگ آینه باعث ضعیف شدن بازتاب نور می‏‎شود و در نتیجه چشم راننده از آزار نور مستقیم درامان می‏‎ماند. البته این موضوع به افزایش دید راننده، هنگام تابش نور خورشید از پشت، نیز کمک می‏‎کند. گفتنی است، این آینه‏‎ها به‏‎طور اتوماتیک در روشنایی روز به رنگ روشن و در تاریکی شب نیز به رنگ تیره در می‏‎آیند،
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 21) اغلب مدل‎های ب‎ام‎و با یک عدد سه رقمی نام‎گذاری می‎شوند که عدد اول بیانگر سری اتاق و دو رقم دیگر بیانگر حجم موتور است. برای مثال ب‎ام‎و 316، سری 3 و دارای حجم موتور 1600 سی‎سی (1.6 لیتر) است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 22) آرم فراری در واقع اسب بلند شده بر روی دو پا است که نشان خلبان آس ایتالیایی در جنگ اول جهانی است (ACE) در بین خلبانان به کسی اطلاق میشود که حداقل 5 فروند از هواپیماهای دشمن را سرنگون کرده باشد)، فرانسیسکو باراگایتی از خلبانان آس ایتالیا بود، که والدینش شرکت فراری را ترغیب کردند تا نشان پسرشان را روی خودروهای مسابقه‌ای خود قرار دهد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 22) 2
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 23) سوپرمینی،فیات 500 بود که در سال 1957 تولید شد
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 23) 8
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 24) هنگامی که فرایند پارک خودکار آغاز شود، سیستم کامپیوتری خودرو، کنترل فرمان را ضمن این‌که ماشین در کنار خودروی جلویی قرار دارد، بر عهده می‌گیرد. در ادامه، راننده، دنده را عوض می‌کند و در حالت عقب قرار می‌دهد. سپس پدال ترمز به آرامی رها می‌شود تا خودرو به سمت عقب حرکت کند و سیستم چرخش خودکار غربیلک فرمان فعال شود. سپس با چرخش چرخ‌ها، خودرو در فضای مناسب پارک می‌شود. هنگامی که خودرو به اندازه کافی عقب آمد، هشداری راننده را خبردار می‌کند که خودرو را متوقف کند و دنده خود را در حالت D (حرکت به جلو) قرار دهد. خودرو به سمت جلو حرکت می‌کند تا در مکان مناسب قرار گیرد. هشدار نهایی به راننده می‌گوید که پارک با موفقیت انجام شد
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 24) 4
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 25) به‎طورکلی دو نوع "سیستم نگهدارنده اولیه" و "سیستم نگهدارنده ثانویه" در خودرو وجود دارد. سیستم نگهدارنده اولیه بر عهده کمربند ایمنی و سیستم نگهدارنده ثانویه (Secondary Restraint System) یا همان SRS بر عهده کیسه هوا می‎باشد. کیسه هوا یکی از مهم‎ترین و حیاتی‎ترین تجهیزات ایمنی وسایل نقلیه به‎شمار می‎رود. بدین‎صورت‎که در مدت زمان حدود یک هزارم ثانیه در حین وقوع تصادف یا ضربه ناگهانی، پر از باد می‎شود و هم‎زمان با منبسط شدن، بین سر شخص و قسمت‎های سخت داخلی خودرو قرار می‎گیرد. ازاین‎رو، کم‎ترین میزان ضربه یا آسیب به راننده وارد می‎شود. کیسه‎های هوا معمولاً روی فرمان یا داشبورد جاسازی شده‎اند تا در هنگام ضربات ناگهانی، مانع از برخورد سر راننده یا شاگرد به فرمان یا داشبورد شوند
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 25) سلام منظورازپایان روز پنجشنبه توسط کاربران اعداد جمع خواهد شد چیست لطفا راهمنایی کنید
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 26) قفل ضدسرقت، مدار کوچکی دارد که در داخل کلید خودرو جاسازی شده است. عملکرد این مدار به این‏‎صورت است که هنگام استارت زدن خودرو، میان این مدار و ECU خودرو کدهای خاصی مبادله می‏شود. زمانی‏که این کدها معتبر باشند، سیستم سوخت‏‎رسانی خودرو فعال می‏شود. در غیر این صورت، سیستم سوخت‏‎رسانی به‏‎طور آنی قطع می‏شود و دیگر خودرو روشن نخواهد شد.
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 26) 2
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 27) جاده‌های 2+1 دارای 3 لاین می‎باشند و دو لاین آن دریک جهت و یک لاین آن در جهت مخالف می‎باشد و توسط گاردریل یا کابل از هم جدا می‎شوند. البته ایمنی این نوع جاده‎ها پایین‎تر از 2+2ها می‎باشد. از سال 1990 ساخت این جاده‎ها در کشورهای سوئد و دانمارک رواج یافت.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 28) اگرچه کارت‌های دنده‌ای، مجهز به 4 ترمز و از شتاب بیش‌تری برخوردار هستند، اما به دلیل وزن بیش‌تر، فرمان‌پذیری آن‌ها در پیچ‌ها کاهش می‌یابد و همین امر علت خروج ناگهانی کارت از پیچ می‌باشد.
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 28) 3
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 29) بزرگ‎ترین مزیت یک خودروی دو دیفرانسیل، افزایش چسبندگی و کشش اتومبیل در جاده‎های لغزنده است که بر روی برف، یخ و یا گل و شل، احتمال گیر کردن و از حرکت ایستادن یک خودروی 4WD به مراتب کم‎تر از خودوی 2WD است مگر اینکه هر چهار چرخ با هم گیر کنند و از حرکت بایستند که این امر بسیار کم اتفاق می‎افتد.
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 29) 4
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 30) او باید در کنار خودروی جلویی قرار بگیرد. فرمان خودرو را به سمت لبه پیاده رو بچرخاند و با زاویه 45 درجه در فضای خالی به سمت عقب حرکت بکند. تا جایی عقب می‌آید که چرخ‌های جلوی خود در امتداد چرخ‌های عقب خودروی جلویی قرار بگیرد. در عین حال باید توجه داشته باشد که بیش از اندازه به خودروی پارک شده عقبی نزدیک نشود. راننده باید فرمان خودرو را در خلاف جهت لبه پیاده رو بچرخاند تا جلوی خودرو خود در فضای مورد نظر قرار گیرد. در نهایت راننده باید آن قدر خودرو را جلو و عقب ببرد تا زمانی که فاصله خودرو از لبه پیاده رو 30 سانتی‎متر شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 31) اصطلاح "منومتیک" (manumatic) ترکیبی از دو کلمه دستی و اتوماتیک است و به کلاسی از {جهت ديدن اين لينك ،لطفا از اینجا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید } گفته می‎شود که پروسه تعویض دنده را برای رانندگان بسیار راحت کرده است. گیربکس‎های اتوماتیک در گذشته با استفاده از دنده‎های کنار فرمان و میان کنسولی، عملکرد راننده را در پروسه تعویض دنده تنها به D (حرکت)، N (خلاص)، R (عقب)و P (پارک) محدود می‎کردند، اما سیستم‎های منومتیک با اهرم‎های تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان (Paddle Shiftres) و دسته دنده‎های مخصوص این سیستم، همچنان فرصت کم و زیاد کردن دنده‎ها را برای راننده فراهم کرده‎اند
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 32) تلاف اصلی در این نوع سوپرشارژرها صرفاً در چگونگی تزریق هوای فشرده به داخل منیفولد موتور خودرو است.همه این سوپرشارژرها هوای فشرده تأمین می‎کنند، اما عملکرد و راندمان آن‎ها با هم فرق می‎کند. در سوپرشارژرهای روتز و دوپیچی، از لب‎های گیراندازنده (Meshing Lobes) برای هدایت جریان هوا به داخل موتور استفاده شده است، درحالی‎که وظیفه این کار در سوپرشارژرهای سانتریفیوژی بر عهده یک پروانه (Impeller) است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 33) 1. صفحه نمایش اطلاعات فدراسیون اتومبیلرانی 2. LED های نمایشگر دور موتور 3. صفحه نمایش اطلاعات گیربکس، سرعت و غیره 4. دکمه خلاص (در پیت استاپ) 5. فعال کردن بالچه جلو 6. دکمه چند منظوره 7. بازیابی نیروی ترمز 8 و 9 . دکمه‎های کم و زیاد کردن منوهای مختلف 10. دکمه اطلاع رسانی ایرادات (راننده به نسبت دفعات فشردن این دکمه، ایرادات فنی را گزارش می‎دهد) 11. محدود کننده سرعت 12. ذخیره سازی نیرو 13. دکمه برقراری ارتباط رادیویی با مهندس تیم 14. توقف در پیت استاپ 15. کنترل کلاچ 16. هماهنگی با مارشال 17. تنظیم دیفرانسیل 18. حالت اولیه تنظیمات دیفرانسیل 19. تنظیم دیفرانسیل 20. کروزکنترل 21. انتخاب حالات بالچه‎ها، دور موتور و غیره 22. تنظیم تایرها 23. تنضیمات اولیه بالچه جلو 24. تنظیمات پدال 25. مخلوط سوخت 26. پدال‎های پشت فرمان بالا 27. پدال‎های پشت فرمان پایین 28. کلاچ
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 33) 3
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 34) Volkswagen / VW Golf II - Interior, 1983
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 35) لکسوس 2011 CT
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 35) 1
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 37) 1- گیرپاژ کردن یاتاقان ها در اثر نرسیدن روغن به انها ۲- استفاده زیاد از دنده معکوس در سرعتهای زیاد ۳- رعایت نکردن لقی مجاز موقع بستن یاتا قانها یا سفت بسته شدن یا تاقانها ۴- تراش بیش از حد یاتاقانها هنگام تعمیر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 38) شورولت Corvette 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 39) کیا اسپورتیج 2013
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 40) مگان
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 41) کیا سراتو 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 43) مگان2012
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 44) 206
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 51) گزينه3-اتومبيل سياه
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 52) 1- اتومبیل سفید
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 53) سبقت گرفتن یا گردش به چپ
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 54) 1- ایست کامل سپس ورود به اصلی
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 58) 1-پولی ورودی 2- پیستون 3- تسمه 4- تنظیم کننده 5- پولی خارجی یکی از پولی ها که پولی محرک یا پولی ورودی نام دارد، به میل لنگ موتور متصل است و انرژی موتور از این قسمت وارد سیستم انتقال قدرت می شود. دومی که پولی چرخنده نامیده می شود، توسط پولی اول می چرخد و با دریافت انرژی از موتور، آن را به محور چرخ ها منتقل می کند
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 59) vین سیستم، در واقع ابزاری برای ثابت نگه داشتن سرعت خودرو حین رانندگی در سطح جاده ها، بزرگراه ها، یا اتوبان هاست. به طور مثال، اگر راننده بخواهد سرعت را روی ۱۲۰ کیلومتربرساعت ثابت نگه دارد، با فعال سازی کروز کنترل به راحتی می تواند این کار را انجام دهد. اساس این ابزار به گونه ای است که خودرو به صورت اتوماتیک می تواند سرعت خودرو را تحت هر شرایطی از رانندگی ثابت نگه دارد. لازم به یادآوری است، زمانی که این ابزار را فعال می کنید و سرعت خودرو روی عدد خاصی ثابت شده است، این سرعت، در مسیرهای سربالایی، سراشیبی، یا هنگام وزش باد مخالف، تغییر نخواهد کرد. گفتنی است، کروز کنترل این امکان را نیز در اختیار راننده قرار می دهد تا بی آن که نیازی به فشردن پدال های ترمز و گاز باشد، سرعت خودرو را با هر بار فشردن دکمه کنار فرمان، به میزان یک کیلومتربرساعت، افزایش یا کاهش دهد. لازم به ذکر است، کروز کنترل در خودروهای با دنده اتوماتیک، با فشار دادن پدال ترمز و در خودروهای با دنده دستی، با فشار دادن پدال کلاج، از مدار خارج می شود. البته پس از خارج شدن کروز کنترل از مدار، مجدداً با فشار دادن دکمه کروز
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 60) ترمز فونداسیون، متداول‌ترین نوع ترمزهای بادی است که در کامیون ها و اتوبوس ها استفاده می‌شود و شبیه ترمز قطار کار می‌کند. این ترمز با استفاده از اصل ترمزهای سه زمانه، هوا را به داخل لوله ها می‌فرستد و به این وسیله لنت ها را خلاص می‌کند. در واقع، همه وسایل نقلیه جاده‌ای که ترمزشان بادی است، دارای یک سیستم خلاص کننده تدریجی هستند که فشار را افزایش داده و لنت ها را خلاص می‌کند. اجزاء مهم ترمزهای بادی فونداسیون عبارتند از: کمپرسور هوا: هوا را به داخل مخازن ذخیره پمپ می‌کند تا در سیستم ترمز مورد استفاده قرار بگیرد. کنترلگر کمپرسور هوا: لحظه باز و بسته شدن دهانه کمپرسور را کنترل می‌کند تا حجم هوای ورودی به مخزن را تعیین کند. سوپاپ تخلیه: وقتی خودرو متوقف است و از آن استفاده نمی‌شود، سوپاپ تخلیه مخازن ذخیره هوا را باز می‌کند تا هوا تخلیه شود. سوپاپ زیر پایی (پدال ترمز): وقتی فشار داده می‌شود، هوای مخزن ذخیره آزاد می‌شود. اتاقک ترمز: محفظه سیلندر مانندی که دارای یک رگلاتور متحرک است. این رگلاتور متحرک یک دیافراگم یا یک مکانیسم را به حرکت در می‌آورد. میله پرس: میله‌ای آهنی ...
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 63) مزایا، 1- وجود حرارت است؛ درگیری لنت ها با دیسک سبب ایجاد اصطکاک و در نتیجه تولید حرارت می‌شود؛ اگر آن حرارت نتواند بگریزد، ترمز ضعیف می‌شود و نیروی متوقف کننده ترمز کاهش پیدا می‌کند. 2- تولید گاز است؛ باعث می‌شدند بین دیسک و لنت، گاز تولید بشود. آن گاز نیز، نیروی متوقف کننده ترمز را کاهش می‌داد. 3-آب. اگر خودرو وارد چاله آب بشود، به کارواش برود یا حتی در باران شدید حرکت بکند، دیسکها خیس می‌شوند. یک دیسک خیس، لغزنده است و لنت ها نمی‌توانند به راحتی آن را بگیرند و با آن درگیر بشوند. به این ترتیب، ایجاد سوراخ روی دیسک باعث می‌شود حرارت، گاز و آب به سرعت از سطح آن بگریزند و اجازه بدهند ترمز قرص و محکم عمل بکند. معایب= عیب استفاده از دیسکهای سوراخ‌دار این است که سوراخ ها دیسک را ضعیف می‌کنند، اگر چندین بار پشت سر هم شتابزده و با عجله رانندگی کنید، حتی این احتمال وجود دارد که دیسک بشکند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 64) 1- برطرف کردن رسوب ها 2- برررسی سوابق تعمیر موتور 3- تمیز نگه داشتن روغن 4- کمک به فیلتر در تعویض روغن 5- تمیز کردن قطعات موتور
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 65) اجزای تشکیل دهنده تایر: محدوده آج تایر، آج میانی، شیار، آج کناری، شانه تایر، لایه های سرپوش، تسمه فولادی، پوشش رادیال، بید، زهوار، لایه نگهدارنده هوای داخل تایردر سطح داخلی لاستیک تیوبلس، لایه ای از جنس بوتیل (یک ماده شیمیایی) وجود دارد که از نشت هوای داخل تایر به خارج جلوگیری می کند. این لایه در واقع از جنس همان تیوب معمولی است. بنابراین هنگام استفاده از تایر تیوبلس، نیازی به استفاده از تیوب نیست
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 68) تاخوگراف :: یک سیستم ثبت اطلاعات است که اطلاعات ضروری را روی صفحات مقوایی ثبت می کند. این اطلاعات می تواند مواردی از جمله سرعت خودرو، زمان حرکت از مبدأ، و مدت زمان حرکت در یک مسیر خاص باشد انواع :: این نوع تاخوگراف ها در دو مدل موجودند: (1) مدل هایی به صورت مجزا استفاده می شوند و (2) مدل هایی که به طور مستقیم در زیر سرعت سنج خودرو قرار می گیرند و دو راننده به طور انفرادی می توانند از چنین تاخوگراف هایی استفاده کنند. بدین صورت که با قرار دادن صفحه در محل مخصوص خود، سرعت و شرایط رانندگی هر کدام از راننده ها به طور جداگانه ثبت می شود. تاخوگراف های آنالوگ به طور کلی چهار حالت مختلف از جمله رانندگی، استراحت، خواب، و کار دارند. در دیسک های ثبت اطلاعات، بخش های مختلفی وجود دارد که هر کدام برای ثبت اطلاعات خاصی در نظر گرفته شده اند. در حاشیه دایره مرکزی این دیسک ها، علامت هایی وجود دارد که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم. (1) نماد سر و کلاه که راننده باید نام خود را در آن قسمت بنویسد. (2) فلش های رفت و برگشت که راننده باید مبدأ و مقصد حرکت را در آن قسمت یادداشت کند. (3
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 69) - وجود مشکل در موتور خودرو 2- وجود مشکل در اکسل خودرو 3- وجود مشکل در سیستم ترمز 4- لق بودن چرخها 5- وجود مشکل در لاستیک ها
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 70) قیمت خودرو
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 72) ترمز موتور در وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون و اتوبوس به کار می‌رود تا سرعت آن ها بیشتر قابل کنترل باشد. ترمز موتور به ترمز جک (Jake) هم معروف است، چون بزرگترین تولید کننده آن شرکت Jacobs Vehicle Systems است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 73) این محافظ ها، ترکیبی از یک محافظ سخت (مانند یک ورق پلاستیکی) و یک محافظ نرم (مانند Memory Foam) هستند و بسیار انعطاف پذیرند و فقط در صورتی که به آن ها فشار یا ضربه‌ای وارد شود، مانند لحظه وقوع تصادف، سخت و محکم می‌شوند. اگر با ملایمت آن را فشار بدهید مانند یک مایع نرم است، ولی اگر به ناگهان محکم روی آن بکوبید به ماده‌ای سفت و جامدی تبدیل می‌شود که دست شما را پس می‌زند. واقعاً ماده جالبی است و در حال حاضر هم می‌توان آن را در بازار پیدا کرد.
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 73) 8
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 74) کایرون-موتور هیبریدی 8 لیتری 16 سیلندر خورجینی با قدرت موتور 1,479 اسب بخار و حداکثر سرعت 458 کیلومتر بر ساعت
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 75) در حقیقت، سیستم خنک کننده زمانی که خودرو در حال حرکت در بزرگراه است، در حدود دو خانه سایز متوسط انرژی گرمایشی را هدر می‌دهد! اولین کار این سیستم محافظت از موتور در مقابل جوش آوردن است که این کار را از طریق انتقال این گرما به هوا انجام می‌دهد؛ علاوه بر این، این سیستم چندین وظیفه مهم دیگر نیز، بر عهده دارد. موتور خودروی شما در دمای نسبتا بالا، بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد؛ بدین صورت در زمانی که موتور سرد است، موجب خرابی سریعتر قطعات، کاهش کارایی و افزایش آلایندگی آن می‌شود. گرم کردن سریع موتور و حفظ دمای ثابت آن، از جمله مهمترین وظایف سیستم خنک کننده محسوب می‌شود. داخل موتور، بنزین به صورت بی وقفه در حال سوختن است؛ میزان زیادی از گرمای این سوخت از سیستم اگزوز خارج اما اکثر آن به داخل موتور برای افزایش دمای آن نفوذ می‌کند. زمانی که خنک کننده خودرو به 200 درجه فارنهایت (93 درجه سلسیوس) برسد، موتور بهترین عملکرد را دارد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 76) حتماً می‌دانید که موتور از طریق کلاچ به گیربکس متصل می‌شود. خودرو بدون این اتصال نمی‌تواند بدون قربانی کردن موتور به حال توقف کامل دربیاید. ولی خودروهای دنده اتوماتیک دارای کلاچ نیستند تا ارتباط موتور و گیربکس را قطع کند، در عوض این گونه خودروها از ابزار شگفت‌انگیزی استفاده می‌کنند که مبدل گشتاور نامیده می‌شود. خودروهای دنده اتوماتیک هم درست مثل خودروهای دنده دستی به ابزاری احتیاج دارند که به موتور اجازه بدهد هنگامی که چرخ های خودرو و چرخ‌دنده های گیربکس به حالت توقف در می‌آیند، به کار کردن ادامه بدهد. خودروهای دنده دستی از کلاچ استفاده می‌کنند که ارتباط موتور و گیربکس را به طور کامل قطع می‌کند، ولی خودروهای دنده اتوماتیک، به این منظور از مبدل گشتاور استفاده می‌کنند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 77) هیوندای i20 2014
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 78) کنترل تطبیق سرعت (ACC) یک ویژگی است که در آن سیستم کنترل، سرعت خودرو را مطابق شرایط ترافیکی اطراف تنظیم می کند. یک سیستم رادار که در جلوی خودرو نصب شده است وجهت دیدن خودروهایی که در مسیر خودروی مجهز به ACC حرکت می کنند، اگر خودرویی کندتر حرکت کندACC باعث کاهش سرعت می شودو فاصله مجاز بین خودروی مجهز به ACC وخودروی جلویی را کنترل می کند. اگر سیستم متوجه شود خودرو دیگر مقابل خودروی ACC نیست ، سیستم ACC سرعت خودرو را افزایش داده وبه میزان تنظیم شده در کنترل سرعت بر می گرداند. این عملکردباعث می شود که خودروی مجهز به ACC مستقلا و بدون دخالت راننده سرعت را مطابق شرایط ترافیک کم یا زیاد کند. روش کنترل سرعتی که ACC انجام می دهد کنترل دریچه هوا(THROTLLE) وعملکرد محدود ترمز است. -ترمزهابدون عملکرد راننده وفشار دادن روی پدال ترمز عمل می کند. - حفظ فاصله انتهای خودروی جلویی با جلوی خودروی مجهز به ACC - سرعت مطلوب که توسط راننده تنظیم شده تحت کنترلACC است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 85) مخترع متور بنزینی .اوتو، مخترع آلمانی و در سال ۱۸۷۶ ساخته‌شد. مخترع موتور دیزلی رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ساخته‌شد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 89) 1-راه اول استفاده از يك رفركتومتر (Refractometer) است كه با تغیير و عبور جهت نور به روشنی می‌تواند مقدار آلودگی ها را در مايع نمايان كند. يك قطره از روغن در تستر ريخته می‌شود، سپس نور را در آن انداخته و مقدار مواد زائد را می‌خواند. دقت اين تستر بسيار بالا است و می‌تواند ميزان آلودگی ها (رطوبت) و نقطه جوش مايع را معلوم سازد. 2- روش شيمايی با استفاده از نوار: اين روش تست توسط سيستم فونيكس ساخته شده و Strip Dip خوانده می‌شود و می‌تواند ميزان مواد خورنده مايع را نمايان سازد؛ مواد شيميايی موجود در روغن در اثر واکنش با نشان دهنده مسی، سبب تغییر رنگ نوارهای تست و تعیین وضعیت روغن می‌شوند. وقتی كه نمايانگر مسی به 100 می‌رسد، نشان می‌دهد كه مقدار رسوبات نزديك به پايان انقضای عمر كاری خود است و اگر اين مقدار 200 و يا بيشتر بود، بايد حتما روغن تعويض شود. 3-تستر الكترونیكی: اين تستر دقیقا مقدار نقطه جوش را اندازه گیری می‌كند و تنھا در يك دقیقه كاملا كالیبره می‌شود. اگر نقطه جوش به مرز خطر رسیده باشد، تعويض را پیشنھاد می‌كند. شایان ذکر است، این مقاله توسط آقای سینا سَیِدَنا، کارشناس خودرو
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 92) اگرچه تعداد افرادی که می‌توانند در Pit Stop حضور داشته باشند همواره ثابت است (هفت نفر در مسابقات عادی و هشت نفر در نیمه دوم مسابقات طولانی
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 94) یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مبحث نگهداری از موتور باید مد نظر قرار دهید، تمیز نگه داشتن روغن موتور است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 96) بعضی از خودروهای خورشیدی، از باتری استفاده نمی‌کنند و جریان را مستقیم به سوی یک موتور برقی می‌فرستند. خودروهای خورشیدی این کار را از طریق سلول‌های فتو ولکانیک (PVC) انجام می‌دهند. PVC ها، اجرایی از پنل خورشیدی هستند که انرژی نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل می‌کنند. این سلول‎ها، اجسامی نیمه رسانا هستند که معمولاً از سیلیکون ساخته می‌شوند و نور را جذب می‌کنند. در مرحله بعدی، انرژی نور خورشید، الکترون‌های جسم نیمه رسانا را آزاد و جریان الکتریسته تولید می‌کند. همین جریان برق است که باتری را تغذیه می‌کند یا به طور مستقیم موتور را به کار می‌اندازد. البته ممکن است نتوانید خودروهای خورشیدی را در نمایشگاه‌های اتومبیل پیدا کنید، ولی این گونه خودروها از دهه 70 میلادی به این سو توسط افراد مختلف ساخته شده‌اند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 97) نياز به سیستم کامپیوتری کنترل موتور به منظور تطابق با استانداردهاي مصرف سوخت و ميزان آلايندگي - برنامه خطاياب پيشرفته - ساده سازي طراحي و توليد خودرو - كاهش ميزان سيم كشي در خودرو - افزایش ايمني - فراهم کردن راحتي و آسودگي بيشتر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 99) سنسور
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 100) خودروهای خورشیدی هم مانند خانه‌های خورشیدی، انرژی مورد نیازشان را از خورشید تامین کرده و آن را به جریان برق تبدیل می‌کنند و این جریان الکتریکی موتور را به حرکت در می‌آورد. بعضی از خودروهای خورشیدی، از باتری استفاده نمی‌کنند و جریان را مستقیم به سوی یک موتور برقی می‌فرستند. خودروهای خورشیدی این کار را از طریق سلول‌های فتو ولکانیک (PVC) انجام می‌دهند. PVC ها، اجرایی از پنل خورشیدی هستند که انرژی نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل می‌کنند. این سلول‎ها، اجسامی نیمه رسانا هستند که معمولاً از سیلیکون ساخته می‌شوند و نور را جذب می‌کنند. در مرحله بعدی، انرژی نور خورشید، الکترون‌های جسم نیمه رسانا را آزاد و جریان الکتریسته تولید می‌کند. همین جریان برق است که باتری را تغذیه می‌کند یا به طور مستقیم موتور را به کار می‌اندازد. البته ممکن است نتوانید خودروهای خورشیدی را در نمایشگاه‌های اتومبیل پیدا کنید، ولی این گونه خودروها از دهه 70 میلادی به این سو توسط افراد مختلف ساخته شده‌اند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 105) حله اول یک بطری نیم لیتری نوشابه گاز دار و یک بطری آب معدنی خریداری کنید. اگر شوره زیادی اطراف اتصالات وجود دارند، مجبور خواهید بود از یک مسواک کهنه یا برس مخصوص سیم برق استفاده کنید تا آن‌ها را پاک کنید. مرحله دوم مقداری نوشابه گازدار روی اتصالات باتری بریزید و صبر کنید تا کارش را انجام بدهد. مراقب باشید نوشابه وارد محفظه‌های باتری نشود. درون باتری خودرو اسید سولفوریک وجود دارد که با گذشت زمان به بیرون نشت می‌کند و تبخیر می‌شود، به همین خاطر روی اتصالات شوره بر جا می‌ماند. این شوره مانع می‌شود بین باتری و موتور ارتباط الکتریکی برقرار بشود و به همین خاطر است که هنگام استارت زدن مشکل پیش می‌آید. مرحله سوم با مقدار مناسبی از آب معدنی، نوشابه گاز دار را بشویید. باز هم باید مراقب باشید که آب یا نوشابه وارد محفظه باتری نشود. مرحله چهارم این مراحل را تکرار کنید تا زمانی که هیچ‌گونه شوره‌ای روی اتصالات باقی نماند. آن زمان است که اتصالات باتری درست کار می‌کنند و هنگام استارت زدن هیچ مشکلی نخواهید داشت. مرحله پنجم برای اطمینان بیشتر، می‌توانید اتصالات را با یک مسو ...