امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1587
گیربکساتوماتیک
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)108
مصرف سوخت شهر (لیتر)11.2
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6.38
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)8.15
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)470
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
دیفرانسیلجلو
تعداد سرنشین5
طول (سانتی‎‏متر)450
عرض (سانتی‎‏متر)170
ارتفاع (سانتی‎‏متر)141
حداکثر سرعت (km/h)187
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)14.2
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
دماسنج خارجیدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
تهویه مطبوعدارد
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

170851 نظر

کاربر: Esi
0

آقا بلاخره خودروی ماهم فاکتور شد خداروشکر فقط شده کلاس 513 چرا؟
دوستان از فاکتور شدن تا تحویل چقدری طول میکشه شنبه یا یکشنبه دستم میرسه؟
15:55  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
جواد
0

سلام از کجا فهمیدی که کلاس 13 شده؟ ثبت نام چه ماهی هستی؟
گزارش
پاسخ دادن
16:26  1395/07/06

کاربر: Esi
0

ثبت نام اول خرداد بودم تحویل ۳مهر خوب رفتم تو سایت بخش مشتریان ۵۱۲ بود شده بود ۵۱۳ ... کدوم بهتره ۵۱۲ یا ۵۱۳ شما میدونی؟
گزارش
پاسخ دادن
18:12  1395/07/06

کاربر: Esi
1

سلام تحویلی 3 مهر بودم امروز زنگ زدم سازمان فروش بهم گفتن تا 15 مهر صبر کن فاکتور میشه خلاصه با نا امیدی الان نگاه کردم دیدم فاکتور شده و کلاس خودرو تحویلی 513 شده بنظرتون تا شنبه میرسه دستم ؟
15:28  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
arman
0

دوست عزیز کجا نگا کردین من هم نگا کنم؟ واسه منم گفتن تحویل 13مهر. کلا دیگه خبری از فاکتور نشده تا حالا
گزارش
پاسخ دادن
22:30  1395/07/06

0

نهایت سه روز ديگه میرسه مال باباي من ک اینطور بود ما اهوازیم
گزارش
پاسخ دادن
00:09  1395/07/07

tt
1

دوستانی که ماشین رو تحویل میگیرن لطف کنن بگن کلاس 13 هست یا 12 ؟
اگه اشتباه نکنم موقع ثبت نام همشون کلاس 28512 ثبت نام میشه دوستانی که کلاس 13 تحویل میگیرن بگن از چه مرحله ای به کلاس 13 تبدیل میشه ؟
14:23  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Esi
1

سلام اگه قرار باشه تغییر کنه موقع فاکتور شدن معلوم میشه
گزارش
پاسخ دادن
15:25  1395/07/06

مtu5
0

سلام، یه پیشنهاد: خواهشا دوستانی که قصدشون از مراجعه به این پیج انتقال تجربیات و استفاده از نظرات سالم دوستان هست همگی به اتفاق از مدیریت سایت درخواست کنیم که نظرات و کامنت هایی که مخربه یا صرفا جهت کلکل کردن های بچه گانه است رو تأیید نکنه تا شاید اینجا مجالی برای بالابردن اطلاعات دارندگان یا کسانی که تصمیم به خرید این ماشین دارند بشه، دوستانی که موافق اند لطفاضمن لایک در ادامه همین دیدگاه درخواست هاشونو مطرح کنند، البته یه نگرانی هست که نکنه مدیریت سایت نظارت چندان دقیقی روی نظرات ارائه شده نداشته باشن .
13:53  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
آرمان
0

خسته جان من تصورم بر این بود تاحالا که دعوتنامه شهریور قیمت روز به قیمت قبل صادر شده، اگه تصورم غلطه بگو بدونم، به تقارن اینکه دعوتنامه شهریور و مهر اس ۵ قیمت روز شهریوری ها قیمت قدیم بود و مهری ها قیمت جدید، طبیعتاً شهریوری ها هم باید قیمت قدیم باشند، لطفاً اطلاعاتی اگه داری بگو بدونیم ما هم
گزارش
پاسخ دادن
19:24  1399/08/27

آرمان
0

البته حواسم هم نبود شما چه ماشینی رو میگی؟ چند تا نظر قبل شما دیدم یک نفر گفته بود این ۳ شهریور فاکتور شده ذوق کردم حواسم پرت شد، دعوتنامه شهریور فقط جی ۴ صادر نشده هنوز ظاهراً
ولی توی این که قیمت قطعی ها و روزی ها اختلاف صدور دعوتنامه هست یا نه راستش الان به شک افتادم
دوستانی که تحویل میگیرن یا سند میخورن لطفاً لطفاً با ذکر تاریخ تکمیل وجه اطلاع بدن...
گزارش
پاسخ دادن
19:27  1399/08/27

پاسخ
0

توی یکی از گروههای جک خوندم اس۵ قیمت روز رو نمایندگی ۷۲۰ دعوت نامه صادر کرده .
گزارش
پاسخ دادن
20:17  1399/08/27

امین
7

یه مدت از دست ال 90 سوارا آسایش نداشتیم الانم پارس سوارا !!!همین که هجوم میان به صفحه رانا و بدو بیراه به راناسوارا میگن مشخصه که چی به چیه !!!بگین بگین.....درکتون میکنم .....هرکی از پارس یا ال 90 میاد یه بار پشت رانا میشینه تازه میفهمه شتاب و ترمز و فرمون یعنی چی و تنها کاری که به ذهنش میرسه ناسزاگفتنه !!!
گزارش
پاسخ دادن
20:35  1394/11/22

سید
0

با سلام.
اساتید اینجا زیادن گفتم ازتون راجب سورن توربو بپرسم. اطلاعاتی دارین؟ کیفیت موتور و استهلاک و ... بعد توربو 2گانه اش هم تو دستور تولید هست ایا ؟
10:23  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Esi
1

از تحویلیهای 3 و 4 مهر چه خبر کسی خبری نداره کی فاکتور میشن ؟
08:33  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Esi
1

زنگ زدم میگن تو 15 مهر منتظر باشید که فاکتور بشه میگن تولید نمیخونه با تقاضا کسری داریم بخاطر همین تاخیر دارن
گزارش
پاسخ دادن
10:29  1395/07/06

حسن
0

پارس ال ایکس با گیربکس من در آوردی هیچ وقت به پای ای اف سون نمیرسه... دنده های یک و دو فوق العاده سنگین ولی باز شتاب جالبی نداره
08:13  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
حسن
0

پارس ال ایکس با گیربکس من در آوردی هیچ وقت به پای ای اف سون نمیرسه... دنده های یک و دو فوق العاده سنگین ولی باز شتاب جالبی نداره
08:13  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
خریدار واقعی
0

خداشاهده قصد خرید پارس داشتم ولی چند روزه دارم نظرات را میخونم پشیمون شدم 90 درصد نظرات یااز روی تعصب نوشته شده یا از روی تمسخر
01:40  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
خریدار واقعی
0

خداشاهده قصد خرید پارس داشتم ولی چند روزه دارم نظرات را میخونم پشیمون شدم 90 درصد نظرات یااز روی تعصب نوشته شده یا از روی تمسخر
01:40  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
اقای محمدی
0

سلام من چهار ماهی هست پارس سال خریدم انصافا ماشین خوب و پرقدرتیه اصلا هم مث اون چیزی نیست که بعضیا ازش بد میگن
امروز چند بار با دنایه دوستم تست شتاب 0تا130گرفتیم
ینی خااااااااک تو سرت دنا با 42تومن و اون موتور ای ف سونت و اسبت که شبیه قاطره
بخدا تو هیچ یک از مسابقات نتونست منو بزنه
دنده 1و2وتقریبا سه پا به پام میومد ولی خدا شاهده به چهار ک میرسیدم یهو ازم جا میموند
ینیییییی خاااااااک تو سرت دنا با اون موتور ب اصطلاح جدیدت که از یه ماشین با موتور به قول دنا سوارا .سی سال پیش جا موندی و کم اوردی
01:16  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
رضا
4

والا ما تو هر سایت ماشینی که رفتیم مخصوصا کره ای و ژاپنی.از اپتیما بگیر تا کرولا تا سراتو تا النترا.والا یکبار ندیدیم کسی بیاد از ام جی بد بگه . نشون میده فرهنگشون بالاتره .عزیزه من اگه ام جی خوبه سوار شو حالشو ببر چه کار اپتیما و کرولا داری.واقعا زشته شخصیت خودتونو زیر سوال نبرید
گزارش
پاسخ دادن
13:11  1394/11/23

رها
11

آخر تابستون شد و دلال های دنا بازارشون داره بدجور بهم میریزه.آقا یک کاری کنید از راه خرید و فروش دنا به جایی نرسیدید خودروتون رو عوض کنید. برید تو کار پراید. تعدادی افراد پشیمان هستند از خرید دنا و میخوان ماشینو پس بدن واسشون ماشین بهتر مثل پراید بگیرید. پراید ماشین خوبیه. مخارجش هم کمه. اگه باهاش درست مدارا کنی قطعا چند سالی براتون کار میکنه. دیگه قسط هم نمیدید راحت.فقط مانیتور نداره
22:45  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
میم
5

دوست عزیز مثل اینکه نیاز به ریست داری!! الان 5 روز از فصل پاییز گذشته.. دلال ها همه جا هستن بیرون بیشتر از اینجا. خودت باید حواست جمع باشه دلال اسمش روشه...
گزارش
پاسخ دادن
23:10  1395/07/05

میم
8

سلام. برای هر کس بر اساس نیاز و نوع استفاده و پولی که میتونه پرداخت کنه یک ماشین مناسب یه نسخه رو نمیشه برای همه پیچید..اما کلا کمتر کسی سراغ xu7 میره چون تو اکثر انتظاراتی که از ماشین داری نا امیدت میکنه و اصلا اقتصادی نیس. اما کلا از ماشینت لذت ببر انقدر سخت گیرانه برخورد نکن. امروز هستی شاید فردا نباشی. کی میخوای از داشته هات لذت ببری؟!!
20:29  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
مجید
12

اقا یکی از اقوام ما چند ماهه یه پارس سال خریده دهنش صاف شده. پوسته داشبورد انقدر نازکه بعد دو ماه در اثر افتاب تاب افتاده. از زیر پای راننده و کمک راننده هم موقع حرکت باد میزنه داخل اتاق. از حالا همش میگه تو زمستون خدا به دادم برسه تمام پا یخ میزنه. این دو سه ماهه تابستون کولر میگیره ماشین به نفس نفس میوفته. یعنی خاک تو سرشون کنن با این ماشین ساختنشون. 35-36 میلیون میدی اخرش در حد پراید کیفیت گیرت میاد. بنده خدا یه جی ال ایکس داشت ماه بود. نه سر و صدا نه کشش کم نه درز نه تاب داشبورد . صفر خریدش یکسال داشت چمشش پارس رو گرفت فروخت. چقدر گفتم نفروش ماشین تو ایران هندونه است خوبش گیرت اومد نباید راحت بفروشی.
17:58  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
محسن
10

متاسفانه واقعیت رو بیان نمیکنید.نه داشبور صدا میده و ایراد پیدا میکنه و نه اصلا باد میاد داخل کابین.این موارد تو اتاق جعلی و سنگین و لش دنا صادقه که با هر بار افتادن تو دست انداز کل اتاق مخصوصا درها شروع به صدا می کنند.مطمینا تا به حال نشنیدید اتاق پرشیا مشکلی داشته باشه. ولی اتاق سمند و دنا همینطوره. آمار فروش پرشیا همه چیز رو نشون میده. حرفی نیست که کیفیت بالایی نداره ولی دیگه انصافا اینطوریهم نیست. ولی پرشیا هر چی باشه یک بچه دبستانی هم میدونه تو ماشین های ایرانی زیباترینه. از بچه ها شنیدم که میگما......باور کنیدامتحان کنید
گزارش
پاسخ دادن
20:20  1395/07/05

مجید
4

بحث قیاس با دنا و غیره نیست. من چیزی رو که میبینم نمیتونم نفی کنم. اگه دنا لشه و مشکل داره تو تاپیک مربوطش مطرح خواهد شد. داشبورد پارس که روی جی ال ایکس هم جدیدا نصب میشه متاسفانه بعد از مدتی تاب برمیداره و دلیلش هم معلومه. استفاده از پلاستیک خشک و نازک بدون روکش فوم که روی مدلهای قبلی نصب میشد. داشبورد قبلی که روکش فوم داشت تاب بر نمیداشت. عبور هوا از درزگیرهای درب راننده و شاگرد هم که کلافه کننده شده. باور نمیکنید به خودتون مربوطه. از ماشین دیگه ای هم طرفداری نکردم فقط میگم 36 میلیون برای ماشینی که داشبوردش تاب میوفته و از لای درهاش باد میزنه داخل زیاده
گزارش
پاسخ دادن
22:38  1395/07/05

😃
0

والا با هشتادتومن ميشد ی ماشین خارجی بندازی زیر پات
گزارش
پاسخ دادن
10:47  1395/07/11

جواد
2

سلام دوستان کسی از تحویلیهای شهریور هست که ماشینش رو گرفته باشه. چند روز از فاکتور تا تحویل طول میکشه؟
16:46  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
سمیه
1

برا من فاکتور 4 مهر بود ولی نزدن که نزدن . زنگ هم میزنم میگن تاخیر دلره
گزارش
پاسخ دادن
19:29  1395/07/05

سعید
0

مطمینید اگر فاکتور کنن تو پروفایلتون تاریخشو ثبت میکنن؟
گزارش
پاسخ دادن
22:07  1395/07/05

کاربر: Esi
0

سلام شما همون نیستید که گفته بودید مال من 20 شهریور فاکتور شد ؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
13:18  1395/07/06

ef7
8

به جای ef7 باید بگید کپ اف سکته چون وقتی میخوای یکدفعه گاز بدی به جای شتاب گرفتن ماشین کپ میکنه و تازه بعد از یکی دو ثانیه یادش میاد که بهش گاز دادن و باید راه بره
16:19  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
رمضون
13

بین وانت پارس و مزدا ۱۰۰۰ دودلم بنظرتون کدوم باکلاس تره
تو رو خدا زودتر راهنمایی کنید بار نون خشکم رو زمین مونده
15:37  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
علی
10

اون که دیدی پارس نیست دانشمند . آریسان موتور و گیربکس و تعلیق و فرمان و زیربندیش مال روآ هست . اتفاقا آرمش هم مثل آرم دنا هست و همون جایی طراحی شده که دنا طراحی شده
گزارش
پاسخ دادن
15:54  1395/07/05

رمضون
8

ما که هرچی به قیافه و اتاقش نیگا می کنیم فقط یاد پارس میوفتیم همه جا به پارس وانتی معروف شده
گزارش
پاسخ دادن
16:22  1395/07/05

احسان
8

آرم اسب دنا و سمند برازنده همون درشکه و کالسکه و دلیجانه.خونه از پی خرابه. دنا رو هر کاری کنه با اون اتاق زشت بازم زشته. اتاق و موتور دنا رو باید عوض کرد. واقعا زشته.صد رحمت به سمند تو دنا پاهاتو نمیتونی تکون بدی.از همون سالی که ef7 اومد تا الان یا روغن ریزی داره یا کم میکنه. صندلی هاش لقه و صدامیده.خرید و فروش نداره. حداقل قیمتشم پایین نزدن.اون بنده خدایی که پراید رو فروخته و دلش یک ماشین بهتر میخواد اقساط و هزینه زیاد این ماشین رو از کجا بیاره بده؟ اگه اون اتاق دست یک صافکار ماهر بود با چند تا چکش کمی اون جلوی دنا رو صاف و صوف میکرد و یکم شکیلترش میکرد.کدوم ناشی اون دنا رو طراحی کرده خدا میدونه. بابا یکم سواد یکم سلیقه یکم نبوغ. چیه آخه اون. میبرن این ورو اون ور تعریفم میکنن ازش.یکم نگاه کنید به طراحی ماشینهای دیگه یاد بگیرید.باورکنید خود سمند اتاقش بهترازدناست.حالا اومده پا گذاشته رو دم شیر.پرشیا tu5 کافیه اسمشو بگی تو بازار پولش تو دستته.
گزارش
پاسخ دادن
20:33  1395/07/05

توربو
10

شتاب پارس lx شده ۱۴/۲ ثانیه !!!!!!!!!!؟؟؟؟
ماشین ساختن یا کالسکه اسبی!
15:31  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
علی
10

حداقل 14 ثانیه پرشیا رو واقعی زدن نه مثل آمار ef7‌که همش جعلیه
گزارش
پاسخ دادن
16:11  1395/07/05

محمد
3

محض اطلاع تنها ماشینی که خطای کیلومتر نداره و بقیه ماشین ها 10 تا 20 تا خطا دارن همین ef7 هستش
گزارش
پاسخ دادن
22:46  1395/07/05

محمد
10

مشکل اینجاست که این طرفدارای ef7 حتی تعریف شتاب و کشش رو هم نمیدونند . فرق تاپ اسپید و کشش رو بلد نیستن . تفاوت توان و گشتاور رو نمیدونند . بعد میان با قاطعیت تمام از ef7 طرفداری میکنن
13:40  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
گیرافتادن در تفکر پیکان
19

یه مشکل بزرگتر اینه که طرفداران خودروی رده خارج پارس و بخصوص نمونه مجهز به موتور عهد دغیانوث xu7 درک درستی از پیشرفت در علم و دانش بشری ندارن و همه دنیاشون در یه فیس لیفت خودروی ۳۰ ساله با یه موتور ۸ سوپاپ ذاتا معیوب خلاصه میشه
گزارش
پاسخ دادن
14:09  1395/07/05

محمد
9

موتور 8 سوپاپ باشه یا 80 سوپاپ آخرش باید گشتاور تولید کنه و خروجیش گشتاور هست . موتور 16 سوپاپی که ضعف گشتاور داره و فقط توی دورهای بالای 4000 میتونه بدنه رو بکشه که فایده نداره . بله 16 سوپاپ خوبه به شرط اینکه حجمش هم کافی باشه مثل موتور الانترا یا مگان یا حتی زانتیا . اما 16 سوپاپی که 1640 سی سی باشه اونم روی بدنه 1300 کیلویی نتیجه اش میشه همین دنا که میبینی که تو سربالایی جون بالا رفتن نداره مگر به ضرب و زور دور موتور بالای 4500 و دنده معکوس های زیاد . شتاب اولیه اش هم ضعیفه چون توی دور پایین و میانی گشتاور خوبی نداره .
گزارش
پاسخ دادن
14:37  1395/07/05

رمضون
11

غلط نکنم این محمد یه جایی نوک کوه زندگی میکنه فقط میگه گشتاور ،سربالایی
گزارش
پاسخ دادن
15:10  1395/07/05

امیر
8

تراکتور ذاتا مال پشت کوه. راننده اش هم همینطور!!!! مگر غیر از اینه؟خز وخیل
گزارش
پاسخ دادن
16:02  1395/07/05

دنا
4

بچه ها چرا یه مدتی صفحه نظرات در باره دنا بسته شده . شاید خودشون هم فهمیدن که دنا چی هست و پا پس کشیدن ؟
13:18  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
ارسلان
7

دنا سوارها در واقع اطلاعاتی ندارن و صرف مانیتور و جی پی اس و ....و اقساط بلند مدت گرفتن.
گزارش
پاسخ دادن
14:41  1395/07/05

حسین
9

دقیقا درسته . دنا فقط چهار تا آپشن داره اما دریغ از یک موتور خوب و مطمئن . دنا رو اونایی میخرن که دنبال آپشن هستن و میخوان با 42 تومن ادای ماشین خارجی در بیارن اما کسی که به موتور ماشین اهمیت بده هیچوقت سمت دنا نمیره
گزارش
پاسخ دادن
14:48  1395/07/05

دنا توربو
12

ما دنا سوارا دنبال پیشرفتیم مثل شما پارس سوارا نیستیم که ۱۵ سال یه ماشین را بهمون بندازن الانم بی صبرانه منتظر دنا توربو هستیم البته با فیس جدید قول میدم دنا توربو با اون خطوط خوشگل روی در بیاد باقی مونده کاسه کوزه پارس کامل جمع بشه
گزارش
پاسخ دادن
15:15  1395/07/05

ef7
8

به همین خیال باش . Ef7 توربو کات آفش روی 5300 هست . خودشون هم میدونن دوام نداره . اگر ef7 توربو دیدی ازش فاصله بگیر . چون علاوه بر روغن ریزی و صدای بم از این به بعد آپشن انفجار هم به ef7 اضافه میشه !
گزارش
پاسخ دادن
15:57  1395/07/05

حاتم
0

سلام دوستان کسی میدونه GHمربوط به خط تولید کدام شهر است ؟
13:17  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
رضا
13

گیربکس ef7 مناسب این موتور نیست و قدرت موتور را به هدر میده و این موضوع ربطی به موتور ef7 نداره... این گیربکس مخصوص 405 است... با این حال با همین گیربکس هم ef7 در خودروهای تولید داخل رقیب نداره
12:02  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
محمد
5

گیربکس چیزی نیست که بخواد قدرت موتور رو هدر بده . گیربکس be3 توانایی انتقال گشتاور تا 180 نیوتن متر رو داره و بر روی موتوری مثل زانتیا هم میتونه نصب بشه . مگه کل گشتاور Ef7‌چقدره که گیربکس نتونه انتقالش بده !!
گزارش
پاسخ دادن
12:33  1395/07/05

امو
5

یکم فکر کن بعد افاضات کن همین گیربکس که نیرو را هدر میده رو 405اکثر ماشینهای بروز الان را هم خوار و خفیف میکنه انوقت این اتلاف نیرو فقط برا این موتور شاهکار صدق و نمود داره وقتی یه موتور جون نداشته راشه گیربکس هر چقدم خوب باشه بیفایدس اگه هزارتا دنده هم بخوره مثله این سمند ای وای سکته تا رسیده به سربالای باید 999معکوس بکشه تا بره بالا پس ضعف طراحی چارتا جوجه مهندسا به گیربکس طراحی شده بلاژومونت نسبت نده و واقعبین باش هرچند مجبور به تحمل همین ما
شینها هستیم اما دیگه تز جدید از خودمون در ور نکنیم ها امو
گزارش
پاسخ دادن
12:44  1395/07/05

محمد
3

من تجربه شو دارم دنده های ef7 را ریزتر کردم شتابش وحشتناک شده... حاضرم باهات تست بذارم
گزارش
پاسخ دادن
13:04  1395/07/05

علی
6

موتور به روز گیربکس به روز هم میخاد... ef7 گیربکس به روز میخاد نه گیربکس عهد عتیق
گزارش
پاسخ دادن
13:05  1395/07/05

علی
4

آقا محمد مگه نمیگی گیربکس ربطی به قدرت موتور نداره؟؟؟ پس چطور از اون وقتی که گیربکس 206 تیپ 5 را با نمونه 405 عوض کردند شتاب و قدرت ماشین کمتر شده؟؟؟ چطور 206 قبل از سال 91 شتابش از 206 های فعلی بالاتره؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
13:07  1395/07/05

ناصر
6

گیربکس خیلی مهمه و میتونه توان خروجی موتور رو کم یا زیاد کنه. مونور هر چقدر هم توان بالایی داشته باشه با یک گیربکس با ضرایب دنده های سبک افت گشتاور میتونه داشته باشه.البته گشتاور خروجی از گیربکس به دلیل افت در مسیر تا سرچرخ کمتر میشه.موتور tu5 توان بالایی داره ولی تو دنده 3 به بعد کمی افت پیدا میکنه ولی با بالا رفتن دور موتور دوباره این افت توان جبران میشه و بیشترمیشه.اما گشتاورنرمال خروجی موتور ef7 تو دورهای خیلی بالاتری حاصل میشه. با توجه به ضرایب دنده های سبک توان خروجی از چرخ به مراتب خیلی کمتر از موتور tu5 خواهد بود.آیتم وزن دنا هم مزیت بر علت میشه و اوضاع رو بدتر میکنه.
گزارش
پاسخ دادن
13:10  1395/07/05

مجید
4

اگه این گیربکس عقب افتاده be3 مناسب موتور پرشتاب ef7 بود ایران خودرو ضرایب دنده ها را توی هر مدل جدید تعقیر نمیداد و نهایتا گریبکس ۶ دنده جدید طراحی نمیکرد دقت کردید
گزارش
پاسخ دادن
13:17  1395/07/05

آرش
5

گیربکس توان رو تغییر نمیده . ضرب دور در گشتاور برابر توان هست . توان در ورودی و خروجی گیربکس ثابت هست . وظیفه گیربکس فقط معاوضه کردن دور و گشتاور با هم هست . مثلا خروجی دنده 1 گشتاور بالایی داره اما دورش کم هست . دنده 5 در خروجی گشتاور کمی داره ولی دورش بالاتر هست . دقت کنید که گفتم در خروجی گیربکس . درگیربکس مقدار خیلی کمی از توان به صورت گرما هدر میره که مقدارش ناچیز هست و میشه ازش صرفنظر کرد . پس گیربکس کار خاصی نمیکنه . اگر ضرایب سبک باشه در یک دنده به سرعت بالاتر میرسید اما گشتاور و کشش اون دنده کم میشه . همانطور که اشاره شد گیربکس be3 روی ef7 و 405 توانایی انتقال گشتاور تا 180 نیوتن متر رو داره . مشکل ef7 این هست که باید دورش بالا باشه تا بتونه گشتاور خوبی تولید کنه . میشه ضرایب رو سنگین تر کرد تا دور ef7‌زودتر بره بالا و به محدوده ای برسه که گشتاورش خوب هست . اما دور بالاتر به معنی فرسودگی و مصرف بیشتر هم هست . اگر ضرایب دنده رو سبک کنند مصرف کم میشه اما کشش هم کم میشه و اگر سنگین کنند کشش بهتر میشه اما مصرف و استهلاک هم بالاتر میره .
گزارش
پاسخ دادن
13:35  1395/07/05

!!!!!!!
6

ناصر جون اگه خبر نداری برو خودت تحقیق کن روی یه مدل سمند موتور tu5 نصب کردن شتاب صفر تا صد شد ۱۸ ثانیه!!!! اینقدر اوضاع خراب شد که که همه را برگشت زدن در مقابل ef7 روی همون بدنه شتاب ۱۲ ثانیه میده .من قبول دارم tu5 موتور خوبیه ولی برای ماشین های کوچک و سبک. اگه منطقی فکر کنیم موتور tu5 روی بدنه پارس کارایی مناسب نداره شتاب ۱۴ ثانیه با وجود ضرایب بشدت سنگین دنده ۱ و ۲ خودش گویاست
گزارش
پاسخ دادن
14:01  1395/07/05

ناصر
4

فکر می کنم با تغییر ضرایب دنده ها امکانش بود که پارس tu5 و همینطور دنا کشش بیشتری به خودشون بگیرن.حتما شنیدید که دنده های 3 و 4 و 5 پارس tu5 رو به صورت دستی سنگین می کنند. و اونوقت دیگه موتور tu5 برای بدنه پارس مناسب نیست معنی نداره که این موضوع باعث بالا رفتن مصرف بنزین خواهد شد که نمونه اون رو تو پارس سال و سمند lx میبینیم. معقول تر شاید باشه که مصرف کمتر در ازای کشش کمتر و مصرف بیشتر در ازای کشش بیشتر. البته با بالا رفتن دورافت کشش جبران میشه. ولی شاید عده ای خواستار کشش در دور پایین و نیانی باشند. به هر حال خود موتور ef7 هم مورد انتقاده که ضعف سوختن واشر سرسیلندر و ... هم گویای این مطلبه.واقعا این ایراد سوختن واشر سرسیلندر اساس موتور رو به هم میریزه. موتوری که تو تعمیرگاه بازو بسته بشه تا کارخونه خیلی متفاوته.
گزارش
پاسخ دادن
14:53  1395/07/05

ناصر
3

خب داداش طبیعیه حجم موتور ef7 بالاتر از tu5 هست. اما حداکثر گشتاورش تو دور بیشتر از tu5 اعمال میشه.همون موتور xu7 عتیقه رو رو دنا میانداختن بهتر بود.البته اونم یک کله واشر میزنه.باید بری کلاف سیم کشی عوض کنی و روغن کم میکنه. من چند سال داشتم خوب گاز میخورد و مثل نیسان میرفت بالا ولی یا گالن بدست بودم واسه بنزین و روغن یا تو تعمیرگاه بودم
گزارش
پاسخ دادن
15:13  1395/07/05

رضا
3

ضرایب گیربکس ef7 مناسب نیست....
گزارش
پاسخ دادن
16:29  1395/07/05

مفیدی /نمایشگاه پیچ شمیران
2

اون پسر خوبه !که فی خریدش 43 تومن بود ،کجایی ،دقیقاً کجایی؟
اومدی ؛گفتی و رفتی .دوتا سفید 95 دم در گذاشتم .کارتکس هم تا دلت بخواد .
09:54  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
قلی
8

اساسا این پارس سوارا دچار توهم هستند مخصوصا اونایی که فکر میکنن ماشین با کلاس خریدن !!!بندگان خدا نمی دونن ماشین با کلاس چیه
گزارش
پاسخ دادن
11:56  1395/07/05

+2
6

قلی جان تقصیر ندارن خوب البته کلاس اول هم کلاسه ،بالاخره دیپلم میگیرن ،میرن دانشگاه ،دکترا میگیرن میفهمن ماشین خوب یعنی چی .
گزارش
پاسخ دادن
14:08  1395/07/05

حسین
5

این آمار جعلی به درد خودت میخوره آقای هموطن عزیز . اگر این موتور همچین گشتاوری داشت حال و روزش خیلی بهتر از حالا بود . سایت ایرانخودرو همین یک ماه پیش به روز شده و گشتاور ef7 رو زده 155 در دور 5000 . تازه با این نسبت تراکم بالای Ef7‌همین گشتاور هم به شرطی به دست میاد که بنزین با اکتان 97 بریزی توش . اگر آمار شما درست بود باید موتور زانتیا 1800 رو هم راحت له میکرد اما همچین چیزی اصلا در عمل وجود نداره و ef7 هیچ حرفی برای گفتن در مقابل موتور زانتیا 1800 نداره . اگر جنابعالی فکر کنی که ef7‌گشتاورش 200 نیوتن متر هست هم در واقعیت و ضعف گشتاور ef7 هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد !
09:19  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
هموطن
7

شما اگه آمار و نمودار واقعی و معتبر دارید که خلاف نظر من را ثابت کنه رو کنید .tu5 در عمل به موتور کوچیک و ناکارمده که روی بدنه سمند شتاب ۱۸ ثانیه میده xu7 هم یه موتور بشدت پرمصرف وقدیمی که فاقد هر گونه مظاهر تکنولوژی هست و‌ارزش هیچ گونه بحثی نداره در حال حاضر از نظر قدرت و کارایی حرف اول و آخر را ef7میزنه
گزارش
پاسخ دادن
11:50  1395/07/05

محمد
2

مظاهر تکنولوژی یعنی چی ؟؟؟؟ موتور باید گشتاور تولید کنه دست آخر که xu7 به خوبی داره این کارو میکنه . شما برید خودتون رو با کلمات جدید و مدرن و تکنولوژی و این حرفهای کلی فریب بدید و برید ef7 بخرید !!
گزارش
پاسخ دادن
12:35  1395/07/05

مهندس کاویانی
3

موتور فقط باید گشتاور تولید کنه؟؟؟!!!
پس قدرت ،شتاب ،مصرف بهینه ،لرزش کم ،راندمان پایدار آلودگی کم و صدای کم..... کجای فرمول شما قرار داره؟ مگه اینجا بحث در مورد ماشین آلات کشاورزی و باربری میکنیم! گشتاور یکی از پارامترها محسوب میشه که در طراحی موتورهای مدرن در بازه بزرگی از دور موتور ایجاد میشه انجین ef7 مجموعه بزرگی از تکنولوژی های مختلف هست که در یک جا کنار هم جمع شده تنها مشکل ef7 در کشور ما ضعف شدید تکنولوژی و فاصله زیاد با دانش روز هست که البته جسارت ایران خودرو در وارد کردن انجینی در این سطح فن آوری در صنعت خودروی گرفتار عقب ماندگی خودش جای تعجب و امیدواری داره
گزارش
پاسخ دادن
13:37  1395/07/05

محمد
2

آقای مهندس کاویانی اگر شما قانون دوم نیوتن در مورد جسم صلب رو بلد بودی نمیگفتی گشتاور مهم نیست .
گزارش
پاسخ دادن
14:06  1395/07/05

حسین
2

ماشین اگر واقعا موتورش قوی باشه نیاز به راننده حرفه ای نداره تا کم نیاره . وقتی میگی راننده نیستی همین نشون میده که ضعف داره
09:08  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
رضا
2

من نمیدونم چرا بعضیها بدون تجربه و فکر حرفی را مدام تکرار میکنند و میگن ای اف سون گشتاور خوبی نداره؟؟؟؟؟؟ من خودم 3 ساله ای اف سون دارم قبلش پارس داشتم الان با دور موتور 3500 همه ماشینای تا قیمت 40 تومن حتی بالاتر را نقطه میکنم... کی گفته ای اف سون را باید به گاز ببندی تا راه بره؟؟؟؟؟
08:47  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
حسین
5

گشتاوری رو که xu7‌ به راحتی و با سرگاز توی دور 3000 تولید میکنه این ef7 شما در دور 5000 تولید میکنه . سایت ایرانخودرو همین یک ماه پیش به روز شده و دقیقا نوشته گشتاور ef7 برابر 155 در دور 5000 هست . دقت کن در دور 5000 !!!!!
موتور ef7‌در زیر دور 4000 گشتاورش به سختی به 140 نیوتن متر میرسه و تازه بعد از دور 4000 هست که جون میگیره . همه ما دنا و سمند ef7 رو دیدیم و سوار شدیم . همه دیدیم که شتاب اولیه دنا و سمند ef7 ضعیفه . چون باید صبر کنی تا موتور دور بگیره و به دور های بالا برسه تا بتونه گشتاور خوبی تولید کنه . توی سربالایی ها xu7 به راحتی با یک دنده سبک تر و دور موتور پایین تر خیلی راحت تر بالا میره . دور ef7 زیر 4000 بیاد دیگه هیچ حرفی برای گفتن نداره
گزارش
پاسخ دادن
09:16  1395/07/05

رضا
4

حسین آقا لطفا توضیح بدید بعد دور۳۰۰۰ چه بلایی سر این موتور xu7 آشغال میاد موتوری که ۱۴ لیتر بنزین میخوره وقت وبی وقت واشر می زنه و تا ۵۰ متری صدای تراکتورش به گوش برسه ارزش تعریف نداره
گزارش
پاسخ دادن
14:28  1395/07/05

محمد
3

سال 94 ما یه دنا خریدیم دو مشکل داره یکی اینه که گلگیرهاش خیلی داغ میشه دوم هم سربالایی تند باشه کم میاره در کل نه خیلی بده نه خیلی خوبه من بهش نمره قبولی میدم
07:47  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
رضا
1

راننده نیستی که کم میاره
گزارش
پاسخ دادن
08:50  1395/07/05

محمد
8

طرف اومده میگه سمند از پرشیا شکیل تره !! شما ها دیگه کی هستید
07:39  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
تراکتور
9

راست میگه شیک تره
گزارش
پاسخ دادن
09:17  1395/07/05

هموطن
5

گشتاور ef7 از دور ۳۵۰۰ تا دور ۶۵۰۰ در محدوده ۱۵۰ تا ۱۵۷ نیوتن متر بصورت پایدار و نزدیک به هم قرار می گیره که دلیلش سیستم تایمینگ متغیر سوپاپ هست. وجود این سیستم بدلیل طراحی بصورت پایه گاز سوز هست که موجب جلوگیری از افت توان و گشتاور در حالت استفاده از گاز میشه
23:43  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
حسین
4

حرف شما با عمل و واقعیت هیچگونه همخوانی نداره . با این آمار شما باید ef7 بتونه موتور زاتتیا 1800 رو هم له کنه اما واقعیت کاملا خلاف این موضوع هست . گشتاور ef7 تا دور 4000 به سختی به 140 نیوتن متر میرسه . شما لازم نیست حرف من رو باور کنید . نمودار گشتاور موتور زانتیا 1800 هست خودتون برید نگاه کنید . مگر اینکه خیال کنید ef7 از موتور زانتیا 1800 هم قوی تر هست !!!!
گزارش
پاسخ دادن
09:10  1395/07/05

حسین
3

موتور زانتیا 1800 اگر نمودار گشتاورش رو نگاه کنید از دور حدود 3000 میره روی 150 و در دور 4250 به گشتاور 154 میرسه . همه همه قدرت و شتابش رو دیدم که چه درنده ای هست . حالا ef7 چطور از دور 3500 میره بالای 150 ؟؟؟؟ تازه خود ایرانخودرو داره میگه حداکثرش 155 هست اونوقت شما میگید 157 هست ؟؟؟ بهتره تعصب رو کنار بذارید . ef7 حتی در واقعیت از آمار خود ایرانخودرو هم ضعیفتره چه برسه که بخواد قوی تر هم باشه . ef7 از نظر گشتاور و کشش از xu7 معمولی هم شکست خورده بعد شما آمار میدی که از موتور زانتیا 1800 هم قوی تره ؟؟؟ شاید این حرفهات رو جای دیگه باور کنند ولی در اینجا باید حرف فنی عنوان بشه وگرنه همینطور جوابت رو با استدلال و دلیل منطقی میدن
گزارش
پاسخ دادن
09:57  1395/07/05

مهندس کاویانی
5

ef7 سیستم تایمینگ متغیر داره و به راحتی در تاپ اسپید زانتیا را شکست میده اگه کسی شناخت درستی از ساختار فنی موتور ef7 داشته باشه به معنای واقعی از مجموعه تکنولوژی بکار رفته در این موتور حیرت میکنه
گزارش
پاسخ دادن
11:40  1395/07/05

محمد
2

تاپ اسپید چه ربطی به شتاب و کشش داره ؟؟ هر موتوری دور بگیره به هر حال کم کم به سرعت های بالا میرسه . موتور ef7 هیچ حرفی برای گفتن در مقابل موتور قدرتمند زانتیا 1800 نداره .
گزارش
پاسخ دادن
13:36  1395/07/05

محمد
2

ما نیازی به حیرت کردن نداریم . ما از ماشین کشش خوب میخوایم توی سربالایی که ef7 نمیتونه این رو تولید کنه . حالا میخواد هر تکنولوژی داشته باشته . ef7 در دور پایین و میانی ضعیفه و این چیزی نیست که بشه انکارش کرد
گزارش
پاسخ دادن
13:38  1395/07/05

حسن
0

نفر خوب نمیدونه تایمینگ متغیر سوپاپ ها چیه ؟ ضریب تراکم 11 رووو نمیدونه نمیدونه اویل پمپش مستقیم از میل لنگ میگیره و زنجیری نیست نمیدونه از پس بدنه سمند فقط موتور ef7 بر میآد حالا این موتورووو بذارن رو بدنه پارس ال90 405
گزارش
پاسخ دادن
10:41  1395/07/09

متین
2

سلام دوستان هرچی خرابیه برای بنزینه بد و نا مرغوبه تورو خدا بجای بحث و ... پیگیر باشید که وضعیت بنزین درست بشه میتونید به اخبار و مسعولان مربوطه شکایت کنید بلکه 4 تا برنامه تلویزیون مستندی بسازن و این مشکلات رو بتونیم حل کنیم اگه بنزین درست بشه و یورو 4 و استاندارد باشه خرابی ها هم تموم میشه. کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من موفق باشید
22:39  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
محمد
4

دوستان من کار ندارم کی چه ماشینی داره کی چی خوشش میاد.ولی تو روخدا به ماشینا ی ایرانی نگین پیشرفته.الان دوستان میگن موتور پیشرفته ای اف سون .بخدا باعث تاسف که بعضیا این موتور رو پیشرفته میدونن موتور پیشرفته باید اسب خوبی بده گشتاور تو دور خوب بده نه مثل ای اف سون که تو دور 6500حداکثر قدرتش رومیده موتور داغون میشه اونقدر گاز بدی .حالا نمیگم تیوفایو موتور خوبیه وفلانه .ولی ای اف سونم پیشرفته نیس خدایشش اونم یه بی خاصیتی مثل همه موتور ها هستش.البته تا چهل پنجاه تومن.در ضمن پارس از نظر زیبایی یه سر وگردن از دنا وسمند بالاتره.دنا وسمند ماشینا بی اصالتی هستن که میتونین برین تحقیق کنین ببیند پارس خوشگلتره یا سمند دنا.
22:17  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
رضا
4

سمند خیلی خوشکل تره ابهتی که سمند داره پارس داره سمند شکیل تره
گزارش
پاسخ دادن
22:34  1395/07/04

محمد علی مرادی
2

اگه کسی اطلاعات فنی داشته باشه میفهمه که تکنولوژی ef7 بی نظیره شرکت تویوتا از مدل ۲۰۱۲ به بعد از تکنولوژی مشابه ef7 در موتورهای جدیدش استفاده کرد موتور ef7 در زمان طراحی جزء ۱۰ موتور برتر جهان و جزء ۳ موتور برتر پایه گازسوز جهان شناخته شد
گزارش
پاسخ دادن
23:27  1395/07/04

علی2
0

به قول خودتون همین بدنه سر بندی شده واقعا هر کی نگاش می کنه فکر نی کنه ماشین خارجی . خوبه رضا و جناب نقطه و ... می گفتن 5000حالا شما بیشترش کردی.
گزارش
پاسخ دادن
00:05  1395/07/05

محمد
8

از یک بچه هم سئوال کنی بهت میگه پرشیا خیلی از سمند زیباتر و شکیل تر هست
گزارش
پاسخ دادن
07:34  1395/07/05

ef7-cvvt
2

مثال جالبی زدی محمد
بچه ها و افرادی که شبیه مغز بچه ها ظاهر بین هستند پارس را انتخاب میکنن ولی از کیفیت افتضاح و ساخت قدیمی و بی ارزشش چیزی درک نمی کنن
گزارش
پاسخ دادن
15:26  1395/07/05

علی
0

EF7 رو هم کسی انتخاب میکنه که از فنی هیچی بلد نباشه و فقط دنبال چهار تا برچسب و اسم الکی cvvt باشه اما در عمل یک موتور کم کشش و ضعیف بخره که فقط تو دور 5000 میتونه از سربالایی ها بالا بره .
گزارش
پاسخ دادن
16:09  1395/07/05

امید
4

ببینید پرشیا lx هم بدون نقص و ایراد نیست. این ماشین هم ما ندیدیم کم بیاره. چند ماهه سواریم. تو گردنه و ... هم رفتیم.گیربکس و موتور واقعا بیصدایی داره. مشکل دیسک و صفحه هم ندیدیم دروغ که نمیتونیم بگیم.پرشیا در قیاس با دنا مزیت های زیادی داره. دنا هم مزیتهایی داره. به دنا هم فکر میکردیم ولی نتونستیم با ظاهرش کنار بیاییم.قیمتش هم بالاست. اقساط هم که سود و بهره داره که رباست.و حرامه. یک جی پی اس و کروز داره که اونم میشه رو پرشیا نصب کرد.که تا الان من به کروز نیاز پیدا نکردم.مخصوصا که تو هوای بارونی میگن استفاده از کروز خطرناکه و احتمال تصادف داره.نمیگم آپشن بدیه ولی نازمبرم نیست.جی پی اس و مانیتورهمینطور.آدم وقتی میره مسافرت میخواد از جاده لذت ببره و حواسش به جاده است مخصوصا راننده دیگه فرصتی برای فیلم و ... نیست. دناسوارها ببخشند ولی زمزمه هاو حرف و حدیث هایی در موردموتور ef7 هست. و بازار جالبی نداره.بااین وجودبالاخره دناهم روش کارشده و کسانی هستند که علافه مندند.بااحترام به همه
22:05  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
علی2
2

سلام دوست عزیز دنا gps عالیه داخل شهر هایی بزرگ مثل اهواز تهران شیراز اصفهان خیلی به ادم کمک می کنه . کروز هم عالیه این بهانه. پارس lx حتی افتاب گیرش هم چراغ دار نیست معمولی سمند lx 89 هم چراغ داره و پارس lx نه دزدگیر دا ه و نه قفل کن اتومات در ها. چراغ های دنا LED ولی پارس tu5 معمولی صندلی های دنا تمام برقی و طبی و تقویت شده مشکل شمایی که فکر می کنید دنا زیادی از پارس گرون تره اینه که فکر می کنید دنا صندلی داره پارس هم صندلی داره ولی این رو حساب نمی کنید که جنس صندلی های دنا خیلی بالاتره. و چیزای دیگه. مدیر لطفا نظر رو ثبت کن
گزارش
پاسخ دادن
00:12  1395/07/05

حسین
2

آره همه چیز دنا بهتره به جز دو چیز . یکی موتورش و دوم هم اینکه بدنه دنا کاملا سرهم بندی شده است و خیلی زود میافته و وا میره حتی بدتر از سمند . مهمترین پارامتر ماشین که موتور هست ضعف اصلی دنا هست
گزارش
پاسخ دادن
09:12  1395/07/05

امید
3

داداش علی 2 درسته که دنا این موارد رو که گفتی بیشتر داره ولی نزدیک به 5 میلیون گرونتره. باور کن این چراغ ها و جی پی اس و کروز کلا با نصف قیمت میشه روماشین نصب کرد میتونی بهترین مارک ها رو هم نصب کنی.آپشن های خوبی هستند ولی قبول کن خیلی هم ازشون استفاده نمیکنیم.درهر صورت انتخاب خودتونه و قابل احترام.دنا پشتش خوبه ولی جلوش یک جوریه و زیاد قشنگ نیست.پرشیا جلوی بدنه اش کشیده و حالت جهشی داره و صاف و صیغلیه دنا یک جوری تیزه و لبه های بریده شده ای داره. اگه پرشیا داشبورد قدیمی بود دنا قشنگ تره داخلش ولی داشبورد پرشیا جدیدا زیباست. هم دنا و هم پرشیا داشبوردشون پلاستیک خشکه.امیدوارم ازحرفام ناراحت نشده باشید
گزارش
پاسخ دادن
10:02  1395/07/05

علیرضا
0

به نظرتون پارس ال ایکس مالتی پلکس بهتره یا سادهمیخئایم ثبت نام کنیم ولی نمیدونیم کدوم بهتره؟
21:57  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
285
0

مگه پارس ال ایکس مالتی پلکس هم ثبت نام می کنن؟؟
گزارش
پاسخ دادن
00:41  1395/07/06

سام
5

اینجا چه خبره؟! پیج دناست یا پارسtu5?! مثل اینکه همه دناسوارا کوچ کردن اومدن اینجا پیج دنا خیلی خلوت و سوت و کور شده!
21:52  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
مصطفی
0

سلام من هم تحویل شهریور هستم زنگ زدم گفتن 3مهر فاکتور میشه دیگه نمیدونم فاکتور شده یا نه گفتن تا 10هم میدن
19:45  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
بهزاد
3

دوستان سلام والا من بی طرفم و از رو تجربه ای که کردم میگمم والا بخداا ماشین ef7 من ن کب میکنه ن کم میاره نه داغ میکنه ن صدا داره تو گازم رون تر از بنزین کار میکنه به بعضی دوستان که در مورد این ماشین بد میگن ازشون خواهش میکنم الکی شایعه نندازن ایران خودرو مال بابای من نیس من از رو تجربم دارم حرف میزنم مردمو الکی گمراه نکنیم گناههه
19:13  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
آرش
8

کپ کردن ‌EF7‌به خاطر ریتارد شدن جرقه هست . نسبت تراکم ef7 برابر 11 هست و بنزین با اکتان 95 و بالاتر میخواد . موتور xu7 با نسبت تراکم 9.3 به بنزین با اکتان 95 نیاز داره . اگر واقعا بخواید بنزین متناسب با نسبت تراکم ef7‌ تو باکش بریزید باید اکتانش 97 باشه . وقتی اکتان بنزین پایین باشه و نسبت تراکم موتور هم زیاد باشه موتور ناک میزنه وقتی تحت فشار ناگهانی قرار میگیره و ecu برای فرار کردن از ناک مجبور میشه جرقه رو ریتارد کنه که نتیجه اش میشه افت توان و گشتاور به صورت لحظه ای که همون کپ کردن هست . میشه با تنظیمات ecu‌این حفاظت رو برداشت اما عوضش به موتور در دراز مدت آسیب جدی وارد میشه . وقتی ef7‌کپ میکنه نشون میده که ecu‌داره کارش رو دست انجام میده . نسبت تراکم بالای این موتور باعث میشه که نیاز به بنزین با اکتان خیلی بالا داشته باشه
15:29  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
ef7-cvvt
10

کل همه موتورهای پیشرفته مثل ef7 بر اساس تراکم ۱ به ۱۰ و ۱به ۱۱طراحی شدن تراکم بالای موتور منجر به بالا رفتن راندمان سوخت و به حداکثر رسیدن توان موتور میشه بنزین مورد نیاز این نوع از موتورها میتونه بنزین یورو ۴ و یا بنزین سوپر باشه که الان در همه شهرهای بزرگ در دسترسه در صورت استفاده از بنزین اکتان پایین سنسور ناگ به ecu اعلام میکنه و با افزایش ۱۰ درصدی پاشش سوخت جلوی ناگ گرفته میشه .تراکم بالای یه موتور نشون دهنده بهینه و پیشرفته بودن اون موتوره نه یک نقطه ضعف و اگه بخوایم غیر از این فکر کنیم بهترین گزینه میشه موتور تخت پیکان
گزارش
پاسخ دادن
17:58  1395/07/04

سمیه
0

دوستان تحویل شهریوری کی تحویل گرفته . برای من فاکتور امروز برد اما نخورده . برای کی فاکتور خورده؟
14:12  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
شاهین اتومات تحویل تیر
0

انشالله تحویل گرفتم میام خبرشم میدم.
گزارش
پاسخ دادن
14:41  1403/07/19

سعید
0

خدا کنه از شما ها بموقع فاکتورشه مال ماها ک ديرتر تاریخ فاکتورشه هم بموقع بخوره ايشالا تا آخر وقت فاکتور شه امروز
گزارش
پاسخ دادن
15:18  1395/07/04

سمیه
0

یکبار 096440 به من گفت اگر بخوره صبح میخوره . احتمالادتاخیر داره
گزارش
پاسخ دادن
15:28  1395/07/04

جواد
0

سلام منم تحویل شهریور بود اما دیروز فاکتور شد منتظریم که شماره بشه
گزارش
پاسخ دادن
17:48  1395/07/04

مهندس مکانیک
19

فعلا موتوری بهتر از ef7 بین موتورهای داخلی وجود نداره در ضمن موتور ef7 مثل تمام موتورهای جدید و پیشرفته بر اساس راندمان مفید در بازه بزرگی از دور موتور طراحی شده و شما میتونید بدون مشکل دور موتور را تا 5500RPM بالا ببرید گشتاور ef7 به دلیل فناوری cvvt در دورهای مختلف بالا و نزدیک بهم قرار داره و این داستانی که بعضی ها سرهم میکنن که آگه دور موتور ef7 پایین بیاد راه نمیره همه از سر نادانی نداشتن تجربه عملی و نا آشنایی با فن آوری روز هست کافیه خودتون برید و قدرت این موتور بی نظیر را تجربه کنید و خودتون قضاوت کنید
12:20  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
ef7
7

ef7 موتوری هست که وقتی نقصی پیدا کرد سایر مشکلاتش هم رو میشه . تا وقتی خرابی پیدا نکرده خوبه اما اولین خرابیش آغاز سایر مشکلاتش هست و واقعا زمین گیر شدنش اصلا چیز عجیبی نیست . ضمنا تمام این سیستم های ef7‌که اسمش رو ردیف میکنید در دور پایین و میانی هیچ ارزشی نداره و فقط در دورهای بالا کارایی داره . ef7 در دورهای پایین و میانی ضعف گشتاور داره و این چیزی نیست که بشه انکارش کرد . شتاب اولیه ضعیف دنا و کشش ضعیفش در سربالایی ها کاملا گواه این مطلب هست . ef7‌تا دورش به 4000 نرسه واقعا حرفی برای گفتن نداره . در سربالایی ها مخصوصا وقتی ماشین سنگین هست باید مدام با دنده معکوس های زیاد نذاری دورش بیاد زیر 4500 وگرنه واقعا کم میاره .
گزارش
پاسخ دادن
13:35  1395/07/04

کنجکاو
8

شما که اینقدر اظهار فضل میکنی میشه بفرمایید سایر ایرادات EF7که شما همش ازش دم میزنی چی هستن؟
فقط یاد گرفتین بگبن ایرادات ایرادات ایرادات
خب بابا توضیح بدین ببینیم چه ایراداتی ؟؟؟
دقیق بگو کدوم قسمتش ایراد پیدا میکنه
مثلا تو مدلای 91 روغن ریزی اویل مازول داشت که منم قبول دارم ولی الان رفع شده
ولی الان چه ایرادی داره؟
مطمئنم سکوت میکنی
چون در حال حاضر هیچ ایرادی نداره وشما دنبال تخریب هستی
من خودم دارم و واقعا ازش راضیم و تحت هیچ شرایطی با هیچ ماشین دیگه ای عوضش نمیکنم
خراب هم بشه که نمیشه اصلا برام مهم نیست
در بدترین حالت میرم پول میدم یه موتورصفر میگیرم میذارم روش و باز ازش لذت میبرم
ماشین یه وسیله مصرفیه
خریدم که استفاده کنم نه مثل بعضیا که همش دنبال دلالی هستن و میخوان از ماشین خریدن و فروختن به نون و نوایی برسن ......
گزارش
پاسخ دادن
14:30  1395/07/04

کنجکاو
5

این هم بگم که من تاحالا در هیچ شرایطی با دور بالاتر از 3500 رانندگی نکردم و اصلا نیازی هم به دور بالاتر نداشتم و هیچ جا هم ماشین کم نیاورد
راننده اگه راننده باشه باید بدونه در چه شرایطی دنده عوض کنه که ماشینش بیشترین راندمان و کمترین فشار رو داشته باشه
البته کسی که به موتورای عهد شاه وزوزک عادت کرده باشه شاید نتونه با EF7 رانندگی کنه
موتور EF7 رو با این مشخصات ساختن که مصرف بهینه سوخت و کارایی مطلوب داشته باشه
به نظرت مصرف صدی هفت برای ماشینی مثل سمند با این وزن و البته سطح ایمنی بالا یه مزیت فوق العاده حساب نمیشه
شتاب عالی با گاز هم که دیگه نور علی نوره
آدم لذت میبره از این ماشین
هرچند که ایرادات و نواقصی هم داره که البته همه ماشینای داخلی کم و بیش دارن ولی انصافا تو همرده های خودش با این قیمت یه پدیده محسوب میشه........
گزارش
پاسخ دادن
14:40  1395/07/04

ef7
4

هر لحظه خطر روغن ریزی ef7‌رو تهدید میکنه . کپ کردنش که زبانزد همه هست . کپ های ناگهانیش رو واقعا نمیشه نادیده گرفت . گاهی میای گاز بدی ماشین به جای اینکه شتاب بگیره کپ میکنه . به شدت داغ میشه مخصوصا وقتی بهش فشار بیاری بارها دیدم که ef7 های توی گرما توی سربالایی های طولانی مجبور شدن بزنن کنار تا خنک بشن . دسته موتورهای ef7 به شدت مستعد خراب شدن هستن و خرابی دسته موتور یک ایراد شایع و دایمی در این موتور هست . ef7‌در دورهای پایین و متوسط ضعیفه و فقط وقتی ببندیش به گاز خوب راه میره و تو سربالایی باید مدام معکوس بدی که دور موتور پایین نیاد وگرنه حسابی کم میاره . Ef7 موتوریه که اگر مشکلی پیدا کرد و مثلا موتور باز شد دیگه موتور بشو نیست و هرکاریش کنی مثل روز اولش نمیشه . قطعات گران و کمیاب و تعمیرکار کم و بدفروش بودن هم از مشکلات دیگرش هست . شما دلتون رو خوش کنید و بگید که مشکلات رفع شده اما حقیقت چیز دیگری است .
گزارش
پاسخ دادن
14:40  1395/07/04

کنجکاو
5

اولا که کپ مربوط به برخی مدل ها با دیچه گاز برقی بود که ماشین من دریچه گازش سیمیه و اصلا مشکل کوپ نداره
در خصوص حرارت بالای موتور هم واسه این موتور کاملا طبیعیه و با جلو پنجره جدید و سیستم خنک کاری پیشرفته اش اصلا مشکلی در این زمینه نداره مگر این که قطعه ای ایراد داشته باشه که قابل حله
در خصوص رانندگی با دور بالا معلومه که اصلا اطلاعات فنی نداری
یه نگاه به موتور دراز و خوابیده XU7بنداز یه نگاهی هم به موتور ایستاده و جمع و جور EF7 از همون ظاهر قضیه باید بفهمی که موترو EF7 شاتون های کوتاهتر و در نتیچه طول لنگ کمتری داره و اصلا برابر قوانین فیزیک یه امر کاملا عادی هست که دور بالاتری داشته باشه
ماشینای BMW شاتون کوتاه قدیمی رو اگه دیده باشی میبینی که همشون ماشین مسابقه هستن
البته بین اونا و موتور سمند تفاوت زیادی هست ولی میخوام بگم که این برای موتور عیب محسوب نمیشه ........
گزارش
پاسخ دادن
15:06  1395/07/04

رضا
5

دقیقا باهات موافقم... یه زمانی برخی از مدلاش روغن ریزی داشت یه زمانی کپ میکرد ولی الان عالیه.... یادمه پراید هم که اومده بود دلال ها میگفتند پیکان بهتره... اگه سن دوستان قد بده
گزارش
پاسخ دادن
15:10  1395/07/04

آرش
4

xu7 یک موتور شاتون کوتاه هست و قطر پیستون xu7‌از کورس پیستونش بیشتر هست . قطر پیستون xu7 برابر 83 و طول کورس برابر 81 هست و دقیقا یک موتور شاتون کوتاه محسوب میشه . متاسفانه این موضوع حقیقت داره که ef7 در هنگامی که دور موتور پایین تر از حدود 4 هزار باشه نمیتونه گشتاور خوبی تولید کنه
گزارش
پاسخ دادن
15:20  1395/07/04

رضا
4

یکی از سرویس های پارس ال ایکس سرویس دیسک و صفحه کلاج و گیربکس هست....
12:03  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
4

به نظرم سواری دنا بهتره اتاقش بهتره اما موتور خوبی نداره اصلا و زورش هم چندان به بدنه نمیرسه و باید پرگاز بری تا خوب راه بره
11:31  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
مهمان
13

سلام
دوستان عزیز من خودم شدیدا دوست داشتم پارسtu5 بخرم
چون قبلا پشت این ماشین نشسته بودم
وای بنا به دلایلی نتونستم پولش رو جور کنم و حسابی ضدحال خوردم
در نهایت مجبور شدم سمند بخرم
از اونجایی که فوق العاده از xu7 متنفرم (فقط نظر خودم هست قصد توهین ندارم) یه جورایی ریسک کردم و از روی اجبار ef7 خریدم
اما حالا که این ماشین زیر پام هست میتونم بگم تا امتحانش نکنید متوجه نمیشید که چقدر عالی هست
البته شاید من شانس آوردم
از نظر نگهداری من سعی میکنم حسابی رعایتش کنم ولی بعضی وقتا واقعا لذت داره پاتو بچسبونی روی پدال گاز
اگه از مونتاژ ضعیف ایران خودرو در داخل کابین فاکتور بگیریم با اینکه از روی کمبود بودجه مجبور به خرید ef7 شدم ، اصلا ناراضی نیستم و فوق العاده دارم ازش لذت میبرم
مخصوصا توو جاده
شما عزیزان همگی نظرتون محترم هست
ولی خداییش هیچکدون از ماشینا ارزش این قیمتو ندارن و فقط داره بهمون ظلم میشه
09:30  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
کیوان
0

سلام دوست عزیز، جدی میگید؟!تغییر کرده؟لینک خبرش رو زحمت میکشید بزارید
گزارش
پاسخ دادن
10:34  1403/07/19

کیوان
0

سلام دوست عزیز، جدی میگید؟!تغییر کرده؟لینک خبرش رو زحمت میکشید بزارید
گزارش
پاسخ دادن
11:43  1403/07/19

J4 فروردین 1403
0

کلاستر دیجیتال شده مثل ایگل
عکس:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRbxXyRf7-ChzIbx9f8K7xG_pykm-lJ8WWfBA&s

البته سویچ هنوز تغییری نداشته
گزارش
پاسخ دادن
11:17  1403/07/19

J4 سفید اردیبهشت
0

بله صفحه کیلومترش آنالوگ داشت خیلی تو ذوق میزد الان جذاب تر شده
تکو پیج اینستاگرام jacj4_ir نمونش گذاشته پیج کرمان موتور ام آر دی دیروز استوری کرده بود
گزارش
پاسخ دادن
16:32  1403/07/19

J4خاکستری ۱۸اردیبهشت
0

قبلا چطور بود مگه

الان بهتر شده دراصل یا بدتر

باید خوشال باشیم یا ناراحت

غم و غصه یکی دوتا نیس ک

والا

😂😂😂😂
گزارش
پاسخ دادن
21:26  1403/07/18

کیوان
0

سلام دوست عزیز، جدی میگید؟!تغییر کرده؟لینک خبرش رو زحمت میکشید بزارید
گزارش
پاسخ دادن
10:28  1403/07/19

مهدی
5

عزیز من ef7 تا وقتی خرابی پیدا نکنه خوبه . خداکنه خوش شانس باشی و مشکل دار نشه ماشینت اما موقعی که خرابی های ef7 شروع میشه واقعا اذیت میکنه
گزارش
پاسخ دادن
10:05  1395/07/04

مهمان
4

راستی اینم که میگن ef7 نیاز به معکوس دادن داره من اصلا به این مشکل برنخوردم
با اینکه رانندگی درون شهری من نسبتا تند تیز هست و در عوض توو جاده فوق العاده قانونمند هستم به شخصه از این ماشین راضی هستم
گزارش
پاسخ دادن
10:36  1395/07/04

محمد دهکردی
6

دوستان توجه داشته باشید که خرابی ef7 مال قطعات بی کیفیت در یه محدوده 2 ساله از تحریم هاست کسانی که طی 2 سال گذشته ef7 خریدن به هیچ مشکل خاصی برنخوردن الان هم قطعات به راحتی گیر میاد و هم تعمیرکار متخصص داره بنظر من از سایر موتورهای موجود یه سر و گردن پیشرفته تره و از نظر پایه گاز بودن هم قطعا هیچ رقیبی نداره
گزارش
پاسخ دادن
11:05  1395/07/04

ef7
6

اولا که فضای صندلی پشت دنا بسیار کوچکتر شده . چون داشبورد بزرگتر شده و فضای جای پا واقعا کمتر شده در دنا . ضمنا موتور ef7 در دورهای پایین و میانی از گشتاور به مراتب ضعیف تری نسبت به موتور xu7 روی پارس برخوردار هست . وزن بیشتر دنا در کنار این ضعف بزرگ ef7 نتیجه اش شده شتاب اولیه ضعیف دنا و کشش ضعیف در سربالایی ها . چون تا موتور ef7‌دور نگرفته باشه و دورش به بالای ۴۰۰۰ نرسه از گشتاور خوبی برخوردار نیست . در عوض xu7 در دورهای پایین و میانی گشتاور به مراتب بهتری داره و وزن پارس هم کمتر هست . میشه گفت بزرگترین نقطه ضعف دنا همین موتورش هست . درسته ef7 در جاده کفی شتاب خوبی داره اما در سربالایی ها اصلا به پای پارس نخواهد رسید مگر اینکه دور موتور ef7 رو به کمک دنده معکوس های مدام به شدت بالا نگه دارید و اجازه ندید دور موتور زیر ۴۵۰۰ بیاد . این موتور ef7 اصلا در حد و اندازه یک ماشین لوکس نیست . درسته xu7 قدیمی تر و پر مصرف تر هست اما به لطف گشتاور بهترش که در دورهای پایین و میانی به دست میاد از نظر کشش وضعیت به مراتب بهتری داره و با گیربکس هم کاملا هماهنگ هست
گزارش
پاسخ دادن
11:24  1395/07/04

حسن
3

خرابی های ef7‌هیچ فرقی نکرده همون مشکلات را داره . با این حرفا و تبلیغات فروشش بیشتر نمیشه داداش به خودت زحمت نده
گزارش
پاسخ دادن
11:53  1395/07/04

احدی نژاد
2

من اول تصمیم به خریدن پارس گرفتم ولی با توصیه سرمهندس شرکتی که کار میکنم سمند ef7 برداشتم الان بیشتر از ۲ ساله که دارمش واقعا ماشین پرشتاب و کم مصرفیه صدای موتور اونقدر کمه که پشت چراغ قرمز شک میکنی موتور روشنه من واقعا از حرفایی که بعضی از دوستان در مورد ef7 مینویسن تعجب میکنم چون هیچ کدوم با واقعیتی که من تجربه کردم شباهت نداره .بنظر من هیچ چیز بهتر از صداقت نیست. یاعلی
گزارش
پاسخ دادن
15:29  1395/07/04

صالحی
0

خب دوست عزیز فعلا موتوری بهتر از ef7 واسه دنا نیست اگه tu5 بذارن که دیگه راه نمیره و xu7 اینقدر بدصدا پرمصرف و افتضاحه که دنا را کاملا ضایع میکنه البته از اول قرار بود ef7 با توربو نصب بشه که بخاطر مشکلات تکنولوژی با تاخیر مواجه شد حالا بهتره منتظر بمونم تا فیس لیفت جدید دنا با توربو بیاد ببینیم چی میشه
گزارش
پاسخ دادن
02:42  1395/07/07

مهمان
6

سلام
دوستان عزیز من خودم شدیدا دوست داشتم پارسtu5 بخرم
چون قبلا پشت این ماشین نشسته بودم
وای بنا به دلایلی نتونستم پولش رو جور کنم و حسابی ضدحال خوردم
در نهایت مجبور شدم سمند بخرم
از اونجایی که فوق العاده از xu7 متنفرم (فقط نظر خودم هست قصد توهین ندارم) یه جورایی ریسک کردم و از روی اجبار ef7 خریدم
اما حالا که این ماشین زیر پام هست میتونم بگم تا امتحانش نکنید متوجه نمیشید که چقدر عالی هست
البته شاید من شانس آوردم
از نظر نگهداری من سعی میکنم حسابی رعایتش کنم ولی بعضی وقتا واقعا لذت داره پاتو بچسبونی روی پدال گاز
اگه از مونتاژ ضعیف ایران خودرو در داخل کابین فاکتور بگیریم با اینکه از روی کمبود بودجه مجبور به خرید ef7 شدم ، اصلا ناراضی نیستم و فوق العاده دارم ازش لذت میبرم
مخصوصا توو جاده
شما عزیزان همگی نظرتون محترم هست
ولی خداییش هیچکدون از ماشینا ارزش این قیمتو ندارن و فقط داره بهمون ظلم میشه
09:28  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
محسن ۲
0

سلام قبلا ۹بعد ۱۶ حالا امروز که پلاک شده ۱۸ هر سری عوض شد
گزارش
پاسخ دادن
19:30  1403/07/18

وحید 2
0

نه اونجوری نیست، تو قسمت مدارک ، یجا زده ارسال، بقلشم زده دریافت، اون دو تا تاریخ رو می خوام، نمیشه که تاریخ ارسال با تاریخ دریافت یکی باشه، اونجا رو اگه زحمت نیست نگاه کن، ممنون
گزارش
پاسخ دادن
20:54  1403/07/18

ef7
7

چهار نفر سوارش کن برو مسافرت بعد میبینی که سربالایی ها رو بالا نمیره مگه به زور دور موتور بالای 4500 و 5000 . گشتاور ef7‌توی دورهای پایین و میانی واقعا ضعیفه و وقتی که دورش زیر 4000 باشه حسابی کم میاره
گزارش
پاسخ دادن
10:21  1395/07/04

مهمان
3

اتفاقا من کلا رانندگیم حداکثر تا 3500 هست(بجز سبقت) تازه از مسافرت 10 روزه برگشتم
ماشین هم نسبتا سنگین بود
هیچ مشکلی نداشتم
شما اول امتحان بکن بعد اگه مشکلی دیدی نظرتون رو بگید
گزارش
پاسخ دادن
11:47  1395/07/04

علی2
2

من 6 نفر رو سوار کردم رفتم گردنه حیران.
گزارش
پاسخ دادن
12:04  1395/07/04

دنا
5

وقتی میگن دنا ماشین سرهم بندی شده ای هستش بی دلیل نیست . زیر بندی ماشین و پلتفرم اصلی ماشین که همون 405 هست که برای 405 و پرشیا و سمند و سورن و دنا یکسان هستش . اومدن مثلا داشبورد بهتری بذارن روی دنا اما نتیجه شده اینکه جای پای ردیف صندلی های پشت حسابی کم جا شده و شده چیزی مثل 206 و اصلا دیگه از بزرگی و راحتی سمند و پارس و 405 در ردیف عقب خبری نیست . جای دسته موتورها روی بدنه این ماشین ها که در اصل پلتفرم 405 هستند برای یک موتور با نصب مایل مثل خانواده xu طراحی شدن . اما ef7 عمودی نصب میشه و جلوتر اومده . نتیجه اش شده دسته موتورهای دراز تر و عجیب و غریب و گرانقیمت که به دلیل وزن بیشتر ef7 به دلیل بلوک چدنی و نیازش به دنده معکوس زیادتر و دور بالاتر مدام خراب میشن . خرابی دسته موتورها در ef7 خیلی شایع هست . بدنه دنا رو هم که همه دیدیم چه وضعیتی داره . جدای از ظاهرش که سلیقه ای هست اما درز و فاصله زیاد بین اجزاء بدنه کاملا خبر از سرهم بندی محض میده . همه اتفاق نظر دارن که بدنه دنا متناسب نیست و نمای جلو و پشت و بغل ماشین هیچ همخوانی با هم نداره . ماشین سرهم بندی شده یعنی دنا
09:10  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
4

ای اف سون زیاد دسته موتور خراب میکنه مخصوصا وقتی که زیاد باهاش دست انداز و اینا بری یا تهاجمی و اسپرت رانندگی کنی من تجربه اش داشتم عرض حدود شش ماه دو تا دسته موتور بالا مرخص شدن
گزارش
پاسخ دادن
10:03  1395/07/04

مهدی
3

همچنین اومدن مثلا تقویت کنن بدنه سمند و دنا رو اما زدن دید راننده رو کور کردن . تازه تست تصادف از جلوش هم هست که سقفش به سمت پایین قوس بر میداره . این عیب رو حتی 405 هم نداره .
گزارش
پاسخ دادن
11:26  1395/07/04

رضا
3

من سال 93 پارس ال ایکس داشتم تو این یه سال سه بار گیربکس عوض کردم سمند خریدم راحت شدم
06:03  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
2

منم ef7 خریدم مثل تو و از سال 94 همش تو تعویض روغنی هستم و نمایندگی اما نمیتونن نشتی روغنو رفعش کنن
گزارش
پاسخ دادن
10:07  1395/07/04

ارش
2

ما جواب خودمان را از دوستان نگرفتيم كه قطعات موتوري tu5 ايران مي زند و يا وارد ميكند اگه وارد ميكند چند درصد ؟
00:08  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
پارس tu5
6

صد درصد ساخت چین
گزارش
پاسخ دادن
00:59  1395/07/04

دانگ فنگ
5

آرش جون ساخت منه .اسمم دانگ فنگ هست و در کشور معظم چین قرار دارم اینجا از طریق مهندسی معکوس همه چیز را کپی میکنیم
گزارش
پاسخ دادن
02:19  1395/07/04

آرش
3

ببینید موتور xu7 معمولی یا همون L3 در حدود سال 87 که هنوز شرکت پژو با ایرانخودرو همکاری داشت رو انتقال تکنولوژی دادند . یعنی تکنولوژی و امتیازش رو ایرانخودرو از شرکت پژو سیتروئن خرید و تمام قالب ها و نقشه هاش و مدارک فنی اش در ایرانخودرو موجود بود . بعد از همکاری پژو به علت عدم دسترسی به سرسیلندر فرانسوی موتور L4 و Tu5 تولید این موتورها قطع شد . موتور tu5 رو کم کم به کمک چینی ها کپی سازی کردند اما موتور L4‌که همون موتور پارس elx قدیم بود دیگه هیچوقت تولید نشد . موتور tu3 روی 206 تیپ 2 هم تا مدت ها تولید نمیشد و توی بازار قیمت نمونه های مونده از قدیمش برای مقاطعی از یک 206 تیپ 5 صفر گرانتر شده بود . کم کم tu3 رو هم به کمک چینی ها کپی سازی کردند . برخی قطعات tu5 و tu3 از طریق واسطه تامین شد و بیشتر قطعاتش هم کپی سازی و مشابه سازی شد . یکی از قطعاتی که در اوایل کپی سازی مشکل ساز شده بود پولی سر میل لنگ tu5 بود . کم کم مشکلاتش رو تا حدی برطرف کردند .
گزارش
پاسخ دادن
08:53  1395/07/04

محسن
3

موتور tu در سال 1986با خودرو citroen ax معرفی شد.و روی خودروهای citroen saxo و c2 و c3 و bx و zx و c15 و همچنین روی خودروهای خانواده پژو مانند 106 و 205 و 206 و 207 و 309 و 306 و 307 و 405 و ...نصب شد.در ابتدا به صورت 8 سوپاپ و سپس به صورت 16 سوپاپ عرضه شد.به صورت jp و jp+ و jp4 و jp4s . موتور tu5 درمدل اسپورت با 122 اسب بخار در خودرو citrien c2 vts قرار داشت.و همچنین درمسابقات اتوموبیل راتی روی خودروهای پژو و سیتروین قرار دارد.این اشتباه رایج مردم که موتور tu5 رابرای خودرو206 میداننداست ودرحالی که با کمی تحقیق متوجه میشوید که اکثرخودروسازان بزرگ دنیا این موتوررا روی انواع خودروهای خوداستفاده می کنند. ادامه در کامنت دوم.....
گزارش
پاسخ دادن
10:01  1395/07/04

محسن
3

وجودجعبه دنده be برای پارس و نوع ecu ونوع دریچه گاز و نرم افزارecu و ضرایب دنده سبک تراین جمله که این موتور برای بدنه سنگین پارس مناسب نیست رابوجودآورده است.درحالی که خودروهای مذکوردارای وزنی بالاترازپارس بوده و باجعبه دنده ها و ecu های متفاوت نصب شده است.واین باورنیزاشتباه است.درحال حاضرایران خودرواین موتورروصددرصدبومی سازی کرده و به همراه قطعات ازفرانسه وچین وداخل ایران آنرامونتاژمیکند.به عنوان مثال بلوک سیلندرچدنی و سرسیلندرآلومینیومی ساخت شرکت صنایع ریخته گری ایران خودروست. گزینه هایی که این موتورساخت دانگ فنگ چین و ... است کاملا اشتباه است.صرفا موتور tu5 روی بدنه h30 کراس با همکاری ایران خودرو نصب شده است.
گزارش
پاسخ دادن
10:14  1395/07/04

فریبرز
3

از سال آینده با حضور پررنگ شرکتهای خودروسازی خارجی مثل پژو خودروهای چینی توان رقابت را نداشته و باید کشورمون رو ترک کنند.با نبود شرکتهایی مثل پژو و رنو بازار کاذبی رو با خودروهای بیکیفیت چینی درست کرده بودن
گزارش
پاسخ دادن
10:19  1395/07/04

آرش
2

گیربکس be برای موتورهای خانواده xu هستند و توسط بلاژمونت برای پژو سیتروئن طرحی شدند . موتورهای tu گیربکس MA دارند . اتفاقا tu5 برای همون بدنه 206 خوبه که قرار نیست تعداد زیادی سرنشین و بار حمل کنه . پارس یک سدان بزرگ خانوادگی هست و باید موتوری روش باشه که بتونه با 5 سرنشین و صندوق پر و کولر روشن به خوبی از سربالایی های توی جاده و مسافرت بالا بره . اما tu5 با این گیربکس عجیب روش اصلا چنین توانایی رو نداره و واقعا کشش ضعیفی داره تو سربالایی مخصوصا اگر پر باشه ماشین . دنده های 3 و 4 و5 بسیار ضریب سبکی دارند و گشتاور tu5 هم کمتر هست و هم در دور بالاتری ایجاد میشه درنتیجه در دنده های 3 و 4 و5 که بیشترین کاربرد رو در جاده دارند اصلا کشش خوبی نداره . کشش پارس xu7 به مراتب بهتر هست چون هم گشتاور بیشتری داره و هم در دور پایین تر به دست میاد و هم گیربکس سنگین تری داره . مزایای tu5 در زمینه های دیگری هست و در زمینه کشش نیست . میشه گفت کم مصرف تر و با کیفیت بالا تر هست اما کشش کاملا ضعیف تری داره به نسبت xu7
گزارش
پاسخ دادن
11:59  1395/07/04

محسن
0

گیربکس های be برای پارس نصب شده مثل be3 و be4 و گیربکس های MA برای 206 هستند. موتور tu5 دارای گشتاور خوبی است ولی ضرایب دنده های 3 و 4 و 5 و تیپ و تنظیمات ecu باعث شده تا تو سرعت های بالاتر احساس سبکی دنده ها رو داشته باشیم در حالی که تو دنده های 1 و 2 ضرایب دنده ها و شتاب خودرو بیشتر نمایان میشه و برتری پارس tu5 و دور گرفتن سریع ظاهر میشه. موتور xu7 کشش خوبی در دورهای پایین تری رو داره و تو شیب جاده هایی که با دنده های 1 و 2 و 3 نیاز به حرکته خودشو نشون میده اما بعد از اون و حداکثر گشتاور دیگه منحنی اون رو به پایین بوده و موتور حداکثر توان خودشو رو ارایه داده و دوباره تو این نقطه موتور tu5 به لطف 16 سوپاپ و تنفس البته طبیعی دور گرفته و حداکثر گشتاورخودشو تو سرعت و دورهای بالاتر از xu7 و زمانی که خودرو شتاب خوبی گرفته و جلو افتاده نشون میده.هر موتوری مزایا و محاسن خاص خودشو داره. با موتور xu7 هم اگه مدارا بشه و صرف نظر از مصرف بنزین بالاتر و روغن مناسب و ضدیخ مرغوب میتونه مدت زیادی رو کار کنه.
گزارش
پاسخ دادن
13:33  1395/07/04

پارس
0

گشتاور xu7 تا دور 4000 کاملا بر tu5 برتری داره و فقط بعد از دور 4000 هست که tu5 گشتاورش بیشتر میشه . تقریبا تمام رانندگی عادی در دور زیر 4000 هست . اگر بخوای مسابقه بدی شاید tu5 بهتر باشه اما برای رانندگی عادی نه . دنده های 3 و 4و 5 گیربکس روی tu5 سبک تر هست . دور موتور در دنده 5 در سرعت حدود 100 میشه نزدیک 2500 که واقعا در این دور گشتاور tu5 ضعیفه اما برای xu7 در دنده 5 و سرعت 100 دور موتور میشه حدود 3000 که در این دور گشتاور xu7 عالی هست . نتیجه اش میشه این که وقتی با دنده 5 و xu7‌وارد سربالایی شدی کشش خیلی خوبی داری اما با tu5 به محض ورود به سربالایی دیگه جون بالا رفتن نداره و باید معکوس بدی . پارس lx در زمینه کشش حرفی برای گفتن در مقابل پارس سال نداره .
گزارش
پاسخ دادن
13:51  1395/07/04

ارش
3

من اخرش جواب خودم را نگرفتم در مورد قطعات موتوري tu5 كه ساخت ايران هست يا جاي و اگه جاي ديگه چند درصدش ما از خارج وارد ميكنيم شما اينقدر از tu5 تعريف ميكنيد و سر رشته داريد چرا جواب سوال را نمي تونيد بدهيد
23:59  1395/07/03
گزارش
پاسخ دادن
سایپا
0

یا خداااا😱😱😱 تو روخدا التماست می کنم این کارو با من نکن. منو نبر سازمان بازرسی.😂😂😂
گزارش
پاسخ دادن
16:51  1403/07/18

سایپا
0

دوستان یه خ. ری مثل این وحید نام پیدا میشه میاد یه ظری میزنه که اطلاع دارم و دنده ای داره تولید میشه امثال این که به نام وحید اومده نوشته اح. مقی بیش نیستند و در دروغ زاده شدند. گول این آدمای نفهم و کله خراب رو نخورید. دنده ای فعلا تولید نمیشه تا انبار پر از شاهین دنده ای رو به زمستانی ها تحویل بدند و خالی بشه اما نه با قیمت فعلی.
گزارش
پاسخ دادن
16:54  1403/07/18

مرادی
5

جواب نمیدن چون روشون نمیشه بگن کل موتور و قطعاتش را دانگ فنگ چین میزنه
گزارش
پاسخ دادن
01:01  1395/07/04

مرادی
7

امروز سوار یه پارس مسافرکش شدم واقعا داخلش بدجور بوی کیسه زباله میده البته از صدای وحشتناک موتور معلوم بود xu7
23:03  1395/07/03
گزارش
پاسخ دادن
ali
4

من اونطوری که شما گفتین فک میکنم تاحالا کلا ماشین سوار نشدین متاسفانه...
گزارش
پاسخ دادن
00:53  1395/07/04

.
7

مرادی حتی داستان ساختن هم کمی اطلاعات فنی میخواد که جنابعالی نداری
گزارش
پاسخ دادن
08:54  1395/07/04

پونه
4

شرایط فروش عید تا عید دنا شروع شد. پیش قسط 1 میلیون و اقساط 10 ساله با 50 درصد سود
22:24  1395/07/03
گزارش
پاسخ دادن
محمدرضا
4

سلام به همه عزیزان، دوستان اگه بخوام دفاع کنم ممکنه متهم به دلال بودن بشم ولی باور بفرمایید توی یه سال ونیم که این ماشینو دارم کاملا راضیم همه جاهم باهاش رفتم این ماشین با سود مشارکتش برام ۳۴تومن تموم شد بابا الان تیبای فول رو میدن ۲۹ تومان شما نسبت به پولی که میدی انتظار داشته باش تازه بعد این مدت اگه بخوام بفروشم برام سودم میکنه خدا میدونه مشتری دست به نقدم داره تازه من یه مالتی مدیای وینکا و دوربین دنده عقب هم براش نصب کردم، شما با دنا مقایسش میکنید من با جک جی۵ دامادمون مقایسش کردم شتاب و نرمی و کیفیت صندلیای پارس بمراتب بهتر بود، سال گذشته تو مجله ماشین یه مقایسه پارس lxبا جک جی۵ گذاشته بود ودر نهایت پارس نمره بهتری گرفته بود(رجوع به شماره ۳۱۹یا۳۲۹ مجله ماشین)
22:04  1395/07/03
گزارش
پاسخ دادن

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
سیدسهیل 18 نظر
سعید x55 pro 12 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس G آذر403 : سلام، ما سال 402 شاهین ثبت نام کردیم، سامانه یک پارچه، افتاد پاییز و زمستان 403 امسال اردیبهشت پیامک اومد و اجباری تعویض کردیم اطلس G با موعد تحویل آذر ماه 403 آبان ماه پیامک تکمیل وجه کوئیک برامون اومد قبول نکردیم، الانم که قیمت اطلس شده 502 میلیون، با این شرایط که رسانه های کشوری هیچکدوم صداشونم در نمیاد، چون درصد بگیر یا سهام دار همین شرکتا هستن، وکسی پیگیر حق و حقوق ما نیست، لطفا پیگیری کنید وصدای مردم باشید
اس تری دادگستری : لطفا کسی اطلاع داره جواب منو بده یه هفته اس میگن ماشین تو صف بارگیری؟ مدارکم ارسال شده ولی هنوز هیچ خبری از ماشین نیس چقد طول میکشه ماشین دستم برسه لطفففففا جواب بدید؟ خواهشاااااااااااا
حسین : سلام دوستان بزرگوار تارا دستی طرح جوانی جمعیت اولویت اول تحویل دی ماه که بخش اول واریزوجه 4مهر ماه انجام دادم امروز چک کردم تحویل زده 30بهمن کسی میدونه چرا؟؟؟؟
T8تیرماه : باعرض سلام یعنی باید برا کارشناسی برد تا حال پیش اومده ماشین صفر باشه رنگ داشته باشه؟؟؟
حسین سروش : چرا خودرو تارا را به خودروهای سایتتون اضافه نکردین
امیر حسین : سلام دوستان همین الان بایکی از راننده های تریلی حمل ماشین صحبت کردم که از بم اومده بود بارش هم ای ۵ بود. می گفت روزی ۲۰ تا۳۰ تا تریلی پر میشه یه روز تهران یه روزم شهرستانها میگفت تولید خوبه بلکه زودتر ماشین ما هم با این تریلی بیارن
جعفر : ممنونم آقا یوسف و آقا مسعود بزرگ ان شاا..هر چ خیر هست برای همه پیش بیاد
علی : داش ایفون چنده😂😂😂
یوسف : قیمت پلاس الان ۸۶۰ تومن ۳۷۰ تومن پرداخت کردین از ۷۵۰ تومن قیمت قبل شاهین. نصف مبلغ مونده ۱۰۰ تومن اضاف شده نصفش میخوره ب شما ۴۳۰ تومن تقریبا باید پرداخت کنین
مرتضی جی ۷ : من ثبت نام تیر ماه هستم تحویل سیستمی ۸آبان بوده ولی هنوز خبری از شاستی نیست خدا لعنتشون کنه خودرو جی ۷
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تیگو8پرومکس : تحویل 26شهریور وام بانک شهر هنوز واریز نشده
امید : بفروشی موقع تعویض پلاک باید مالیتشو بدی همین که با خود خریدار می افته ولی اگه میتونی نگهش دار حتی با وام
محمد رصاناصرزاده : شماره قرارداد1836867لطفا چک کن
امیر : پیش فروش طرح مادران جدید یا طرح یکپارچه؟؟؟؟ممنون میشم اگه توضیح بفرمایی
دنا پلاس پاییز : سلام علی جان، ما که نصف واریز کردیم، الان تکمیل وجه چقدر دیگه باید واریز کنیم، دوستان جواب بدن ممنونم
ساینا 90 روزه‌ : دوست عزیز 27 شهریور فاکتور شدن ...ی سر حتما بزن ب نمایندگی ک چرا فاکتور نشد شاید مشکلی چیزی داشته باشه
مصفا شیراز.اریزو5 اف ال : سلام منم تحویل28 شهریور هستم تا الان مدارک هم بدستم نرسیده
مصفا شیراز.اریزو5 اف ال : سلام منم تحویل 28 شهریور هستم حتی تا الان مدارک هم بدستم نرسیده
حمید : سلام دوست عزیز شما که 4 مهر بودید ایا پذیرش تون هم 4 مهر بوده یا پرداختی 4 مهر هستید لطف کنید شماره پدیرشتون رو هم بزارید ممنون میشم
مارال : سلام ببخشید کاربر به نام کوییک شما ثبت نامتون 4مهر بوده که فاکتور شدین؟