امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1587
گیربکساتوماتیک
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)108
مصرف سوخت شهر (لیتر)11.2
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6.38
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)8.15
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)470
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
دیفرانسیلجلو
تعداد سرنشین5
طول (سانتی‎‏متر)450
عرض (سانتی‎‏متر)170
ارتفاع (سانتی‎‏متر)141
حداکثر سرعت (km/h)187
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)14.2
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
دماسنج خارجیدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
تهویه مطبوعدارد
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

170851 نظر

سعید رمضانی از اصفهان
2

سلام و عرض ادب
من بین سمند ef7 و پارس tu5 قصد دارم یکی را انتخاب کنم ظاهرا در بین نظرات هم این دو تا صدر نشین هستند از قیافه هر دو تا هم خوشم میاد بنظر دوستان برای کسی که مصرف کننده باشه و خانواده ۴ نفره اهل مسافرت داشته باشه کدوم بهتره . از راهنمایی شما سپاسگذارم
17:14  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
رضا
9

ببین یه مشکلی که خودروی سمند داره اینه که از پارس هم زیادتر شده.وهمه همه تاکسیا ماشین پلیسا اژانسیا امداد خودرویی ها همه شده سمند واین یکم از ارزش ماشین کم میکنه دوما سمندم خواستی بگیر فقط توربو بگیر سوماپارس یه ماشین پدر مادر داریه وبخریش انگار گوشی ایفون خریدی نه گوشی هواوی وهنوزم بعد بیست سال اصالت طراحیش رو داره واز نظر قیافه از سمند ودنا خیلی خیلی بهتره واصلا اون دوتا ماشین از نظر قیافه حرفی دربرابر پارس نخواهند داش.تمام خودروها کیفیتشون اومده پایین چه پارس چه سمند سمند اتاقش زود میریزه وتودور خیلی بالاحداکثر ثدرت رو بهت میده که عملا هیشکی تا این دور گاز نمیده دور6500!!باز سلیقه ای هستش پارسم مشکلاتی داره شاید یکم کشش پایین که نهایتش یه معکوس میخواد کیفیت پایین داشبورد ولاستیک.ولی به هرحال تا چهل تومن بااین مشکلات بازم بهترینه.اگه از ال نودم خوشت میاد کیفیت عالی داره ولی اونم مشکلاتی داره.پارسم فقط تیوفایو بگیر.موتور ای اف سونم هیچ برتری نسبت به تیو فایو نداره.پارسم باید5ماه توصف وایسی تا بدن بهت مگه اینکه از بازار نقدی بخری که چهار پنج ملیون بالاتر از قیمت نمایندگی میشه
گزارش
پاسخ دادن
17:55  1395/06/28

پژوپارس
6

سلام به رفیقای گلم دوستان من زنگ زدم بهم گفتن 7مهر تحویل میدیم ایا واقعا 7مهر تحویل میدن؟صاحب نمایندگی میگف من خودم ماه پیش سه تا نوشتم ولی با دو ده پونزده روز تاخیر دادن بهم.واحتمالا مال تو رو هم ده پونزده روز با تاخیر میدن.ولی اونجا میگف 7مهر تحویل میدن
گزارش
پاسخ دادن
17:58  1395/06/28

مرتضی
5

ببین آقا سعید اگه منطقی فکر کنیم سمند طراحی جدیدتری داره و کاملا از شکل اتاق bmw کپی برداری شده و اصول ایمنی و ایرودینامیک تا حدود زیادی رعایت شده و از نظر استاندارد طراحی با مدل های دهه 90 تطبیق داره از نظر ایمنی در سرعت بالا و ترمز شدید فعلا در کنار دنا حرف اول را میزنه شاسی و پلت فرم کاملا با 405 و پارس یکی هست ولی از نظر موتور یه مدل با موتور 1800 تولید میشه که برای بدنه سمند خوب نیست و ماشین تنبل میشه و نمونه دوم با موتور ef7 هست که موتور جدید و انصافا پیشرفته ای هست و نیاز به رسیدگی بیشتری داره ولی خب رانندگی باهاش تیز پرشتاب و لذت بخشه .
پارس هم ماشین خوبی هست که بجز تعقیرات ظاهری تفاوت چندانی با پژو 405 نداره و مشابه سمند از چند نوع موتور بهره میبره اول موتورهای 8 سوپاپ xu7 و xum که قدیمی و پرمصرف هستند و چندان چنگی به دل نمیزنه و نمونه ساخته شده با موتور tu5 که محبوب تر هست .در مجموع ما اگه دو تا متغیر که یکی امکانات و دیگری قیمت هست را در نظر بگیریم سمند البته با موتور ef7 برنده این رقابت میشه بخصوص برای کسی که به دنبال خودروی مسافرتی هست
گزارش
پاسخ دادن
18:42  1395/06/28

ماهان
4

یا سمند ef7 بگیر یا l90
گزارش
پاسخ دادن
19:23  1395/06/28

محمد
3

ال90 ماشین جاده نیست و تعادل خوب و سواری نرمی نداره . ef7 هم کاملا شانسیه
گزارش
پاسخ دادن
07:54  1395/06/29

رها
2

سمند بیشتر واسه افراد مسن هست که با موتور و اتاق تنبل و سنگین سمند کنار میان. سمند خیلی زود به صدا می افته و مخصوصا درها رو هر چند یکبار باید پارافین بزنی و رگلاژ کنی.دید کور داخل کابین مخصوصا ستونهای جلو و احتمال تصادف بیشتر با عابر.ترمزهای ضعیف تر در مقابل اتاق سنگین.جلوداشبورد ساده تر.موتور 1800 و همون xu7 واشر سوزی و مصرف بالای بنزین و کم کردن روغن و صدای زیاد و .... در نوع موتور ef7 مشکلات واشرسوزی و هزینه گران قطعات و بازار بسیار بد ef7 و خرابی دسته موتور و ....موتور آلمانی و ... نداریم همه چینی و ایرانی و هندی بوده و بعضی قطعات فرانسوی و روسی هستند.پارس با موتور tu5 قابل مقایسه نیست. موتور tu5 مقاومت بالا به واشرسوزی و کم نکردن روغن و صدای پایین موتور و مصرف کم بنزین و طراحی به روز. ترمزهای قوی و تعویض راحت کلیه لنت ها.آپشنهای بیشتر. اتاق زیبا و سرحال. بازار خوب و پرفروش.صندلی های طبی.داشبوردزیبا.سیستم صوتی خوب و مناسب.دید عالی داخل کابین بدون نقطه کور.کلاس کاری بالا.برای صحت نظرات میتونید از تعمیرگاه ها و نمایشگاه ها و ... تحقیقات کنید.موفق باشید
گزارش
پاسخ دادن
08:52  1395/06/29

محمد
2

ماشین فقط پرشیا . اگر کشش خوب تو گردنه و سربالایی میخوای پارس xu7‌بگیر اگر مصرف کم و صدای کمتر و موتور نرم تر میخوای tu5 بگیر . اگر هم میخوای ماشینی بخری که صاحب اول و آخرش خودت باشی و با اولین خرابی بیافته گوشه تعمیرگاه و دیگه درست نشه برو ef7 بخر
گزارش
پاسخ دادن
09:07  1395/06/29

ممل آمریکایی
0

با 10 روز اختلاف تحویل میدن
گزارش
پاسخ دادن
13:05  1395/06/29

سلام
5

داستان این پارس و ۴۰۵ داره دقیقا میشه داستان پیکان هر مدل که میاد داره بی کیفیت تر میشه و هر روز داره ریخت قیافه خز تر و تکراری تری پیدا میکنه امیدوارم یه دولت مرد پیدا بشه و مثل پیکان شر این یکی را هم کم کنه بلکه ایران خودرو یه تکونی به خودش بده
16:00  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
.
11

حداقل سعی کن از کلمات جدیدتری استفاده کنی تا مشخص نشه که یک نفر هستی و به اسمهای متفاوت نظر میدی
گزارش
پاسخ دادن
16:36  1395/06/28

شایخی
5

گل گفتی خدا پدر آدم چیز فهم را بیامرزه، دقیقا داره داستان پیکان تکرار میشه متاسفانه توی مملکت ما هر چیزی کهنه تر و عقب مونده تر میشه مردم بیشتر میرن طرفش
گزارش
پاسخ دادن
16:55  1395/06/28

مرادی بهبهانی
10

جناب نقطه دست کم نظر خودت را لایک نکن خیلی کار ضایعی هست
گزارش
پاسخ دادن
17:40  1395/06/28

saied pars
3

ملت باز از قدیمیها خاطره خوشی دارن واطمینان بیشتری نه مثل حالا که عقب جلو و چراغها رو تغییر میدن و موتور چینی رو با مارکهای المانی قالب این ملت بیچاره میکنن حالا هر چی میخواهد باشه
کمتر به هم توهین کنیم با این حلوا حلوا کردنها دهن شیرین نمیشه
گزارش
پاسخ دادن
19:07  1395/06/28

محسن
3

حالا جدی فکر کردی مثلا ef7 خریدی خیلی خرید خوب و علمی انجام دادی مثلا پیش خودت ؟؟؟
15:22  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
ممد v4 سفید ت 5 شهریور
0

شما اون موقعی که پول ریختی مگه برای قرداد به نمایندگی مراجعه نکردی که قراداد شما رابه ایرانخودرو ارسال کنه؟درحال حاضر تارا v4 تا سوم شهریور فاکتور شده و تارا v1 تا یازدهم شهریور فاکتور شده،شما توی این سه ماه باید به نمایندگی مراجعه میکردی البته باید آدرست هم به تایید پست میرساندی،حالا تاوان این سه ماه افتاده گردن خودت،البته اون نمایندگی آشغال باید بهت زنگ میزد
گزارش
پاسخ دادن
12:38  1403/06/29

ef7-cvvt
5

نه محسن خان فکر نمی کنم کاملا مطمئن هستم چون ۲ ساله دارم سوار میشم بنظر من انتخاب ef7 هم علمی و فنی یه هم اقتصادی.در ضمن چون قبلش پارس داشتم براحتی میتونم مقایسه کنم
گزارش
پاسخ دادن
22:36  1395/06/28

نیکزاد
1

همیشه ما مردم مرده پرستیم و زنده کش. یادتون میاد شورلت و کادیلاک های قدیمی که به خوشی و کیفیت و ... ازشون یاد می کردیم؟پارس سواریه عالی داره. باید با یک ماشین با کیفیت و با اصالت مقایسه بشه نه با این اسباب بازیها
گزارش
پاسخ دادن
09:08  1395/06/29

منصف
0

اخه برادر من چرا وقتی اطلاعع نداری بیخود میای و صحبت میکنی هه هه
ماکزیمم گشتاور پارس tu5در دور موتور 4000 هستش و این در حالیه که ماکزیمم گشتاور موتورef7 در دور موتور 5000 هستش!!!!
این در مورد گشتاور پسرم افتاد؟!
برسیم به اسب بخار
ماکزیمم اسب بخار موتورtu5در دور 5600 هستش و اما موتور من در اوردی و لگن ef7 در دور 6500
توجه مینمویی پسرم؟!!!!
گزارش
پاسخ دادن
18:20  1395/07/01

.
2

تو که هنوز فرق xu7 رو یا xu9 کاربراتوری نمیدونی و اگر هم یادگرفتی همین جا بوده بهتره اظهار فضل نکنی
15:20  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
کریمی
12

من شخصا پارس lx و ۴۰۵ slx را چند روز کامل تست کردم هر دو تا ماشین مدل ۹۴ بود به شکل واضحی عملکرد موتور و گیربکس روی slx بهتر بود از نظر فنی هیچ تفاوتی بین این دو تا ماشین نیست و فقط تفاوت ظاهری و چند تا آپشن بدرد نخور بنظر من پارس را نباید به عنوان یه مدل مستقل نگاه کرد و باید بعنوان ۴۰۵ پلاس در نظر گرفته بشه
15:17  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
منتظران ریرا 😁
0

ما هم مثل شما منتظر بخشنامه و پیامک از سوی ایران‌خودرو هستیم.
گزارش
پاسخ دادن
18:13  1403/07/06

مونتاک
8

دقیقا موافقم باهاتون. حرف قشنگی زدی مرسی
گزارش
پاسخ دادن
15:28  1395/06/28

محسن
7

یکی از زشت ترین ماشین های داخلی همین slx هستن . طرح بدنه کاملا جعلی و سرهم بندی شده و افتضاحه . فرم جلوی ماشین که واقعا افتضاح طراحی شده . slx نه زیبایی و جذابیت پرشیا رو نداره و نه طرح کلاسیک و جا افتاده GLX رو . به نظرم هنوز بری دنا بخری خیلی بهتره از نظر طرح بدنه تا slx بخری !
گزارش
پاسخ دادن
15:31  1395/06/28

مجید
8

آقا محسن دنا الان شده ۴۶ میلیون لطفا در مورد ماشینی نظر بده که به قیمت و کلاس ماشینت بخوره
گزارش
پاسخ دادن
15:54  1395/06/28

.
8

دنا رو ایرانخودرو داره نقد و اقساط میفروشه 42 تومن کسی نمیخره . اگر تو رفتی 46 دادی مشکل خودته . انواع ef7‌ تنها ماشین هایی هستن که همیشه نقد و اقساط فراوان موجود داره ایرانخودرو .
گزارش
پاسخ دادن
16:38  1395/06/28

مونتاک
7

مطالب گفته میشه هر کی نظرشو میگه یکی از رو تجربه یکی تعصب یکی توهم ی نفرم از رو نفرت و خشم.بعضی هم دنبال کاسبین.. برادر من نیتم آگاهی دادنه نه اگهی کردن. من شغلم چیز دیگه اس اصلا مربوط به ماشین نمیشه که بخوام دنبال سود باشم. داری 38 میلیون پول میدی چی گیرت بیاد؟؟ کیفیت؟ اصالت ؟کشش و شتاب.؟ مدرن بودن؟ کم خرج بودن؟ انصافا پارس lx تو هیچ کدوم در رده های بالا نیس و نهایتش متوسط. شاید فقط بدرد دلال ها بخوره که خوب خریدو فروش میشه. شما هر انتظاری از پارس داری من یه ماشین بهت معرفی میکنم که خیلی قدرتر از پارسه. دیگه خوددانی. خدا رو شکر من تعصبی نیستم و همین باعث شده علمی ب مسایل نگاه کنم کسی نتونه راحت سرم کلاه بزاره..
15:06  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
محمدعلی
0

دوستان وضعیت بازار پژو پارس lx چطوره؟ دلیل اینکه گرون شده چیه؟
14:33  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
محسن
8

دلیلش خوشنامی پارس و خوشنامی موتور tu5 هست . کلا فروش پارس همیشه خوب بوده و محبوبیت خاصی بین مردم داشته و داره . همه انواع پارس همیشه خوب فروش رفتن . چه سال چه lx چه elx همیشه در رده های قیمتی خودشون سالاری کردن
گزارش
پاسخ دادن
15:08  1395/06/28

حسین شریف
6

بازار پارس را دلال ها دست گرفتن و دارن از سادگی و کم سوادی ملت استفاده میکنن ۹۹ درصد پارس با ۴۰۵ که طراحی ۳۰ سال پیشه یکی هست گریبکس ساخت یه شرکت هندی و موتور ساخت دانگ فنگ چین !!! قیمت صادراتی هم اگه کشوری حاضر بشه این تکنولوژی عصر قاجار را بخره ۱۸ میلیونه که تعدادی به عراق صادر شد و تعدادی به افغانستان که به سرعت برگشت خورد
گزارش
پاسخ دادن
15:40  1395/06/28

نیکزاد
1

موتور ef7 ساخت آلمانه؟ این یعنی بیسوادی و رفتار کبک گونه. ما پارس سوارها واقعیت رو پذیرفتیم و تعریف کورکورانه نمیکنیم. برادر موتور آلمانی و امریکایی نداریم. کمی تحقیق و مطالعه لازمه
گزارش
پاسخ دادن
09:13  1395/06/29

محسن
15

واقعا زور داره 42 تومن بدی بعد موتور ماشین ای اف سون باشه
08:33  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
دنا سوار
6

اولا بنده ۴۶ میلیون خریدم و بهم زور که نگفته هیچ تازه کلی هم با یه ماشین پیشرفته دارم کیف میکنم .ظاهرا دنا داره به کسایی که پول بی زبون را بابت پارس عهد دغیانوث میدن فشار میاره
گزارش
پاسخ دادن
15:08  1395/06/28

محسن
5

وقتی کاپوت رو بزنی بالا و ببینی موتور بی ارزش ef7 زیر کاپوت مثل یک اسباب بازی نصب شده میفهمی که فقط پول بالای آپشن دنا دادی نه هیچ چیز دیگری
گزارش
پاسخ دادن
15:23  1395/06/28

مکانیک رسمی
5

موتور ef7 بی ارزشه!!!!؟؟؟؟
جناب محسن اگه از تکنولوژی موتور چیزی میدونستی خوب بود اونوقت تازه میفهمیدی که اگه تکنولوژی کل موتورهای ایران را روی هم میریختن بازم به گرد پای موتور بی نظیر ef7 نمیرسید طراحی موتور ef7 یه شاهکار مکانیکه .میدونستی پر پردازش ترین ECU را موتور ef7 داره و موتور توی هر ثانیه با محاسبات پیچیده کامپیوتری تنظیم میشه .حتی قطعه سازان ما هنوز نتونستن فرمول متالورژی پیچیده موتور ef7 را بدست بیاورم و هنوز حجم بزرگی از قطعات از آلمان و روسیه وارد میشه. اگه چیزی به نام فن آوری hi thech به گوش شما خورده باشه در جریان باش که ef7 در زمره موتورهای hi thech قرار داره
گزارش
پاسخ دادن
16:44  1395/06/28

علی2
5

وقتی کاپوت رو زدی بالا می فهمی موتور پیشرفته دارای cvvt داداش پارس دارای چیه گیربکس دستکاری شده که بتونه راه بره
گزارش
پاسخ دادن
16:56  1395/06/28

علی2
4

اره محسن اقا tu5 و xu7 درست کردنش کار هر اچار به دست بازاری ولی ef7 موتور الکی نیست که هر ادمی اچار به دست بشه بیاد تعمیرش کنه مشکل از ef7 نیست مشکل از تعمیرکار های مملکت
گزارش
پاسخ دادن
17:00  1395/06/28

محسن
3

این جرفهای کلی چیه ؟ سرعت پرداز Ecu‌ همه موتورها بالاست چه ربطی به تکنولوژی ef7‌داره ؟ موتور پراید هم ecu داره و در هر ثانیه هزاران محاسبه انجام میده و برای کنترل موتور دستورات جدیدی صادر میکنه . ef7‌فقط سایه یک موتور پیشرفته هست . این چه موتور پیشرفته ای هست که در دور 3000 تا 3500 که بیشترین رانندگی جاده ای در همین دورها هست دچار تشدید صوتی میشه و صدای بم و آزار دهنده معروف رو تولید میکنه که حتی ef7 قدیمی هم چنین صدایی تولید نمیکنه . شما در سایه و توهم تکنولوژی ef7 خودتون رو به خواب زدید . ef7 همیشه خیلی خیلی عملکرد پایین تری نسبت به چیزی که واسش ادعا شده داشته . شاید با این حرفهای کلی و کوچه بازاری بتونی عده ای رو که اطلاعات دقیقی ندارن فریب بدی اما اینجا سایت فنی هست و افراد فنی زیادی اینجا میان و جوابت رو خواهند داد . ef7 فقط ادعای پیشرفتگی داره ولی در عمل چیزی بیشتر از یک موتور با نقص های بیشمار نیست
گزارش
پاسخ دادن
17:20  1395/06/28

حسین
37

وقتی با منطق حساب و کتاب میکنی میبینی اگر یک ماشین خانوادگی شیک و درست و حسابی بخوای که بشه باهاش سفر هم بری دست آخر به پرشیا میرسی . 206 ماشین بسیار خوبیه اما ردیف صندلی پشتش واقعا کم جا هست . تندر هم ماشین خوبیه اما انصافا توی جاده تعادل خوبی نداره و کولر و امکاناتش هم به پای پرشیا نمیرسه . خودم تندر رو از نظر فنی خیلی قبول دارم اما واسه مسافرت اصلا راحت نیست . رخ هم که اصلا نداره . 405 ماشین کاری و خوبیه اما امکانات نداره . سمند هم که بدنه اش خیلی زود خسته میشه و وا میره و زیادی سنگینه . سمند یک موتور 2000 میخواد تادرست و حسابی راه بره . ef7‌ نه موتور مطمئنی هست که بشه روش حساب کرد و نه قدرت خوبی داره . شاید واسه کفی جواب بده اما تو سربالایی چیز قابل قبولی نیست . ماشین های چینی هم که قطعاتشون کمیاب و گرون هستن و موقع خرید و فروش خیلی افت دارن و خریدار کمی دارن . پس اگر ماشینی بخوای که هم خوش فروش باشه و هم قطعاتش همه جا پیدا بشه و هم شیک باشه و قدرت حرکتی خوبی داشته باشه و امکاناتش هم مناسب باشه میبینی که بهترین انتخاب پارس هست . پارس همه رو با هم در سطح قابل قبولی داره
16:49  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
مسعود
11

کاملا تحلیل منطقی بود
گزارش
پاسخ دادن
09:50  1395/06/28

حامد
6

اما هر هفته تعمیر گاهی ،مصرفش 15-16 لیتره ،اتاقش سوراخه و درز داره آب و هوا میاد تو ،دور بالای 4500 واشر سر سیلندر میسوزونه ،روغن کم میکنه ،روغن ریزی داره ،گیربکسش قر قر میکنه ،5-6 سال پیش ماشین بود .نوع 8 سوپاپش سرطانه ،همیشه ته لیست کیفیته ،اکثر قطعاتش چینی درجه 4-5 است ،تو سر بالایی وامونده است ،صدای موتورش قد تراکتوره و...
گزارش
پاسخ دادن
13:35  1395/06/28

علی
7

هیچ ماشینی اندازه ef7 تعمیرگاه نمیره
گزارش
پاسخ دادن
13:59  1395/06/28

ناصر
5

داداش این خرابی ها که گفتی واسه پارس سال با موتورxu7 و همون 1800 معمولیه اون واشر میزنه و مصرفش بالاست.البته همونم شرف داره به ef7. ولی پارس tu5 هیچکدوم از ایرادات رو نداره.واشر زدن درصدش صفره چون فولادیه.مصرفش خیلی کمه
گزارش
پاسخ دادن
14:20  1395/06/28

رها
3

دوستان مصرف کمتر موتور tu5 با روغن خوب رابطه مستقیم داره. روغن اگه بد باشه و تمام سنتتیک نباشه سوپاپ ها عملکرد خوبی ندارن و موتور روان کار نمیکنه و مصرف میره بالا و فشار به موتور میاد.
گزارش
پاسخ دادن
14:23  1395/06/28

محسن
7

حداقل xu7‌و tu5 وقتی خراب شدن میبری تعمیرگاه واست راحت درستش میکنند اما ef7‌وقتی خراب شد عملا دیگه کارش تمومه . دیگه درست بشو نیست و مشکلاتش یکی پس از دیگری رو میشه . تعمیرکار ها الان موتورهای تویوتا و هیوندا رو راحت تعمیر میکنند اما از پذیرفتن ef7 فراری هستند . دلیلش هم اینه که وقتی که باز کردند دیگه کلی مشکل جدید پیدا میکنه . ef7 کلا موتور قابل اطمینانی نیست . شاید بعضی هاش شانسی خوب در بیاد اما تقریبا همشون دیر یا زود به مشکلات عجیبی برخورد میکنند و دیگه درست بشو هم نیستند
گزارش
پاسخ دادن
14:27  1395/06/28

رضا جانننن
10

برید این حرفارو جایی بزنید که ندونن ماشین چیه پژو پاریس با اون قیافه لش و قدیمی ضایعش با اون موتور عهد سرطان چینی و بیکیفیت پرمصرف xuاز رده خارج رو با موتور بوش و زینمس المان مقایسه میکنید پارس همچه چیزش جعلیه هم اسمش هم موتورش کپی شده هم پلتفرمش 405 بزک شدس هم موتور 405 روشه خلاصه سمند با ابهت رو با یک لگن مقایسه نکنین. شیهفم شد سمند و تکنولوژی اون کجا پارس خز و قدیمی و بدرد نخور کجا از زمین تا اسمون فرق میکنن میغهمید ?!
16:09  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
.
10

تو هم برو این حرفا رو جایی بزن که ندونن موتور بی کیفیت و کم کشش ef7‌چیه و از مشکلاتش خبر نداشته باشن
گزارش
پاسخ دادن
07:49  1395/06/28

کاربر: REZA XU7
6

عمويي، ٩٠ درصدِ سمند در واقع ٤٠٥ هست. چي برا خودت مي بافي؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
06:43  1395/06/28

قطعه ساز - اراک
10

فعلا ایرانخودرو تمام تمرکزش را گذاشته روی ef7 چون موتوری هست که حسابی جای مانور داره هم پایه گاز سوزه هم بنزین سوز هم نوع دیزل داره و هم توربو شارژ .فعلا قطعات اصلی را آلمان میزنه و محدودیت قطعه داره ولی انتقال تکنولوژی داره انجام میشه نهایتا تا آخر امسال تولید xu7 و xum بخاطر استاندارد اجباری یورو ۵ متوقف میشه البته این کار قرار بود پارسال انجام بشه که بخاطر محدودیت های تولید ef7 و کمبود موتور جایگزین تا آخر ۹۵ ضرب الاجل شد
15:34  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
صبا
5

سلام. من دو ماه است ماشینمو تحویل گرفتم. میخواستم از تجربیاتم بگم. اول اینکه میگفتن ترمزهای عقب و جلو صدای جیر جیر میدن مال من نمیداد. دوم اینکه کلاج خیلی نرمه اصلا سفت نیست. سوم دنده هاش فقط دنده دو یکم گیر داره چهار دنده دیگه خیلی نرم و سریع جا میره. چهارم شتابش تو دنده چهار و پنج تو سربالایی معمولی در جاده خیلی خوب بود. و تو سربالایی با شیب 50 هم اگه از قبل با دور موتور بالا بیایین و ترافیکم نباشه با دنده چهار میتونی بری. والا تو ترافیک سربالایی رو مثل سایر ماشینا با دنده 3 یا 2 میری و مشکلی نداری. کولرش سریع خنک میکنه. فقط یه موردی که بود صدای موتورش تو سرعت 120 داخل ماشین زیاد بود. یعنی پا رو گاز بود صدای موتور زیاد بود ولی پا رو از گاز ورمیداشتی صداش قطع می شد. نمی دونم صداش طبیعیه؟؟
15:24  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
مونتاک
8

ای بابا بازم آمار رسمی سازمان بازرسی و استاندارد منتشر شده ماه مرداد بازم پارس جز بی کیفیت ترین محصول داخلی شناخته شد و دنا دو ستاره گرفت. من نمیدونم چرا انقدر این پاس سوار زور میزنن پارس رو معتبرترین خودرو معرفی میکنن کارشناس ها به این ماشین نمره منفی میدن. دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباسو؟! رانا که از پارس ارزون تره از نظر کیفی یه سرو گردن بالاتره.. حتی
کیفیت سمند از پارس بیشتره..پارس سوارا دلتون رو به چی خوش کردین؟ لوگوی پژو یا فکر میکنید پارس هنوز لوکس حساب میشه؟؟
14:30  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
مسعود
0

ببخشیداقامهدی تاریخ تحویل کی بود که پیامک انجام تعهدات برای شما امدم
گزارش
پاسخ دادن
20:36  1403/06/26

عطار
16

تو میتونی دل به این ستاره های جعلی خوش کنی . رانا که یک 206 ارزان سازی شده است توی این لیست بیشتر از خود 206 ستاره میگیره !! دیگه خودت ارزش لیست رو حساب کن . اگر اعلام کنند دنا و ef7 از طلا ساخته شده و پارس هم از حلبی اما باز هم مردم پارس رو بهتر میخرن چون مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید !
گزارش
پاسخ دادن
14:50  1395/06/27

پرشیا
15

همون لوگوی پژو باعث شده که پرشیا از ننگ ef7 در امان بمونه وگرنه Ef7 مونده رو دستشون تو انبار زیاد دارن . وقتی سورن Elx توربو رو داره میده 37 تومن اما کسی نمیخره دیگه خودت ببین چقدر واقعا ef7 و دنا ارزش داره ؟؟ پرشیا حساب کار خودش رو در عمل پس داده و با این آمار الکی نه پرشیا رو میشه بین مردم تخریب کرد و نه برای ماشین های بدنام سمند و ef7 آبرو کسب کرد
گزارش
پاسخ دادن
14:52  1395/06/27

پرشیا
13

دم خروس از آمار خرید و فروش مشخصه . پرشیا بیش از مجموع رانا و دنا و سورن فروش کرده !! چرا ؟ چون پرشیا در عمل ارزش و کاراییش رو نشون داده و دقیقا سمند و مشتقاتش و موتور بدنام ef7‌هم در عمل ضعف های خودشون رو نشون دادند . همه دیدیم بدنه های سمند بعد از دو سال کارکشیدن جوری وا میره که انگار 30 ساله داره کار میکنه . همه دیدیم ef7 با اولین خرابی تو گوشه تعمیرگاه زمین گیر میشه و سایر عیب هاش هم یکی پس از دیگری رو میشه . مردم میدونند دارن چی میخرن . خانواده سمند و ef7 در سه رده قیمتی از رقباشون شکست خوردن . سمند از 405 شکست خورده . سورن از پارس و 206 شکست خورده . دنا هم از ال90 شکست خورده . رقابت بین ماشین ها خودش همه چی رو نشون میده و بیانگر واقیعیت هست
گزارش
پاسخ دادن
14:57  1395/06/27

مونتاک
5

بویبده آقا. بوی گندیده پارس رو حس نکردی؟؟! آمار خرابی پژو و هزینه های سنگینش رو تا حالا ندیدی نشنیدی؟؟ این سازمان کارشناس های خبره داره دوست عزیز. شما قسطی یا دوست دو پارس خریدی فکر کردی چه خبره اینا از مزدا3 تا پراید زیر دستشونه. تعصب کوره متاسفانه.. اگرم دلالی که ساده لو زیاده نگران نباش سفره همیشه بازه برای شما. اما امثال من به پستت بخوره تو همون چند دقیقه لقمت میکنیم میخوریمت..
گزارش
پاسخ دادن
15:09  1395/06/27

مجید
5

پارس واقعا ماشین قدیمی و بی ارزشیه دیروز توی جاده داشتم با سمند ef7 میرفتم یه پارس سوار شروع به کل کل کرد باور کنید تو خط سبقت تخته گاز کرد ماشینش به ۱۷۰ هم نرسید آخرش حوسلم سر رفت گاز را فشار دادم سرعت را بردم روی ۲۰۰ طرف اینقدر ضایع شد دیگه بهم سعی نکرد نزدیک بشه واسه خودش اون آخر یواش یواش و مودب اومد
گزارش
پاسخ دادن
15:20  1395/06/27

پرشیا
8

هیچ موتوری اندازه ef7 آمار خرابی و مشکلات عجیب و غریبش بالا نیست . ظاهرا خبر نداری که ef7 بدنام ترین موتور داخلی هست . ef7 با اولین خرابی میافته گوشه تعمیرگاه و دیگه درست بشو نیست و سایر مشکلاتش هم یکی پس از دیگری رو میشه . مکانیک های موتورهای مدرن و جدید تویوتا و هیوندا رو راحت باز میکنند و تعمیر میکنند اما همشون از پذیرفتن ef7 فراری هستند . چرا ؟ چون ef7 رو وقتی باز کردی روی دستت وا میره و کلی مشکل جدید هم بالا میاد . ef7 یک بار مصرفه . کمی هم که ازش تحت شرایط سخت کار بکشی دوام نمیاره و هزینه یک موتور نو رو بالا میاره . بین موتورهای داخلی هیچ موتوری هزینه نگهداری زیادی به اندازه ef7‌نداره . دیگه همه دیدیم ef7‌ چیه و چی نیست . حتی خود امداد خودرو هم حاضر نیست از ef7 استفاده کنه . با ef7‌ کلی هزینه تعمیر و نگهداری باید بدی دست آخر هم چیزی جز یک موتور کم کشش با کلی مشکلات عجیب و غریب نداری . اگر ef7 واشر زد که احتمالش هم خیلی زیاده و سرسیلندرش باز شد دیگه موتور بشو نیست . ef7‌جای دفاع نداره و دستش واسه همه رو شده
گزارش
پاسخ دادن
15:20  1395/06/27

.
7

فعلا که شماها با وام و قرض رفتید دنا خریدید !!!!
گزارش
پاسخ دادن
15:22  1395/06/27

.
5

مجید اگر راست میگی با پارس سال توی گردنه با اون ef7 ضعیفت کل کل کن بعد ببین چه بلایی سرت میاد . ef7‌فقط تو جاده کفی شیر میشه و وقتی که موتور دور گرفته باشه . سرعت 170 در دنده 5 دور موتور میشه حدود 5500 . چنین سرعت و دوری هیچ کاربردی در رانندگی عادی نداره . سربالایی که رسیدی جوری از پارس سال جا میمونی که اونوقته که میفهمی گشتاور ضعیف ef7 یعنی چی . ef7 در دورهای زیر 4500 که بیشترین رانندگی عادی و نرمال رو داره کاملا مغلوب xu7‌میشه
گزارش
پاسخ دادن
15:29  1395/06/27

مجید
1

ما که تو سربالایی هم از این پارس هنری ندیدیم الله اعلم
گزارش
پاسخ دادن
01:54  1395/06/28

محسن
3

مجید تو نباید هم چیزی ببینی چون اینقدر به موتور 1640 سی سی ماشینت تعصب داری که هیچ واقعیتی رو نخواهی دید
گزارش
پاسخ دادن
08:31  1395/06/28

saied pars
0

بعد اساعت شش عصر غذای سبک بخور شبها خوابهای بدبد نبینی....
گزارش
پاسخ دادن
19:16  1395/06/28

منوچهر
2

آقا رضا پارس xu7 همون 405 بزک شده هست
11:25  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
تاراv1
0

سلام زیاد جدی نگیر من هم13مهر هستم تاریخش بروز شده
گزارش
پاسخ دادن
18:23  1403/06/24

دنا
16

آقا منوچهر دنا هم چیزی نیست به جز یک سمند سرهم بندی شده با موتور بدنام و بی اعتبار و بی کیفیت و کم کشش ef7
گزارش
پاسخ دادن
11:32  1395/06/27

منوچهر
1

بله درسته
گزارش
پاسخ دادن
19:28  1395/06/27

علی
3

من موتور xum رو دیدم رفیقم پارس xum خریده انصافا قدرت عجیبی داره . اگر دنا را با xum بزنن حتما می خرم خیلی قدرت داره من از امکانات دنا و کابینش خوشم میاد اما با ef7 اصلا ارزش خرید نداره . فکر هم نکنم توربوش هم چیز جالبی در بیاد چون هم تاخیر گاز داره هم دورش تا 5300 محدود شده مشکلات ef7 هم که هست
10:25  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
xum
2

شک نکن که قوی ترین موتور موجود فعلی همین xum هست . کشش عالی داره شتابش هم از L4 کمی کمتره اما کشش زیادتری تو سربالایی داره .
گزارش
پاسخ دادن
10:59  1395/06/27

رضا پارس سال مدل ۹۳
3

کسی زیر با xum نمیره چون بدرد ماشین امروزی نمیخوره من توی کل فامیل دوستان و همکاران فقط یه نفر سراغ دارم که پارس xum داره و همیشه ابراز نارضایتی میکنه بخصوص از مصرف بالا و صدای زیاد موتور . بقول خودش میگه موتور تراکتور باغی
گزارش
پاسخ دادن
11:13  1395/06/27

tu5
3

xum دقیقا همون xu7 که حجمش زیاد شده و جزء لیست موتورایی هست که تا آخر سال ۹۵ توقف تولید میخوره اصلا ارزش خرید نداره
گزارش
پاسخ دادن
11:25  1395/06/27

هادی
4

صبر کن تا متوقف بشه . موتور پیکان روی آریسان هنوز داره تولید میشه . کجای کاری تو . من کاری به قدیم و جدید بودن و مصرف و اینا ندارم اما xum سوار شدم واقعا موتوریه که قدرتش زیاده و هیچ جایی کم نمیاره
گزارش
پاسخ دادن
11:35  1395/06/27

علی2
3

توربو داره زانتیا رو شکست میده xum که عددی نیست ایران خودرو می خواست دنا elx رو با موتورxum بده بیرون که بعد پشیمون شد
گزارش
پاسخ دادن
13:05  1395/06/27

ef7
5

بله درسته میخواست دنا elx رو با xum بده چون xum خیلی خیلی قوی تر از ef7 بود . اما دید اگر این کار رو بکنه دیگه نمیتونه ef7 های مونده رو دستش رو بفروشه . توربو روی ef7 واقعا تبدیل به یک فاجعه خواهد شد . تاخیر در پدال گاز ، نیاز به بنزین با اکتان نزدیک به 100 از معایب توربو هست . تازه توربو که روی ef7 باشه دیگه ببین چی میشه . گل بود به سبزه نیز آراسته شد . روی 5300 که کات آف میکنه . موقع خاموش کردن هم که حداقل 30 ثانیه باید صبر کنی تا دور توربو بیاد پایین و بعد خاموش کنی . وقتی پدال گاز رو فشار دادی دو ثانیه بعد موتور یادش میاد واکنش نشون بده . مقاله تحلیل سورن توربو توی همین سایت بود . دقیقا گفته بود که توربوی روی ef7 فقط به درد جاده مستقیم با سرعت ثابت میخوره . دوست خودم سورن توربو داره میگه واقعا برای نیم کلاچ کردن تو سربالایی مشکل داره چون خیلی تاخیر داره واکنش به پدال گازش . وضعیت ef7‌بحرانی تر از این حرفهاست که با یک توربو یا یک داشبود نجات پیدا کنه . ایران خودرو خودش هم به دنبال یک موتور جدیده
گزارش
پاسخ دادن
13:41  1395/06/27

ef7
5

ef7 توربو روی سورن Elx با اونهمه آپشن و امکانات رو میدن 37 تومن ! یعنی هم قیمت پارس سال تو بازار که حتی رینگ اسپرت هم نداره ! دیگه خودت حساب کن ارزش ef7 چقدره که با تجهیزات توربو و اونهمه امکانات روی سورن elx شده 37 تومن بازم کسی نمیخره .
گزارش
پاسخ دادن
13:45  1395/06/27

پارس سوار سابق
3

فعلا بدترین موتوری که میشه انتخاب کرد دقیقا همین موتور من درآوردی xum هست حتی اوضاعش از xu7 لگن هم بدتره چون قطعاتش نایابه. اصلا نه تولید داره نه کسی میخره بنظر من این موتور بدرد وانت آریسان میخوره چون قدرتش فقط بدرد حمل بار سنگین میخوره ولی اون کلاس شتاب و ضرافت لازم برای ماشین سواری را نداره صدای موتور هم واقعا زیاده مصرفشم از xu7 به مراتب بیشتره نزدیک ۱۵ لیتر!
گزارش
پاسخ دادن
15:47  1395/06/27

حسین
2

رو دیکته کلمات کار کنی بهتره . نظر دادن در مورد موتور و ماشین پیشکش آقای ظاهرا پارس سوار سابق که هیچ وقت هم پارس نداشتی !‍!!
گزارش
پاسخ دادن
17:00  1395/06/27

بهداد
0

سلام بر دوستان.من یه دونه پارس tu5یک ماهی هست گرفتم.در حالت سلو یک صدای تیک تیک مانند از موتور میاد.ار دوستان کسی هست که با این مشکل مواجه شده باشه.لطفا راهنمایی بفرمایید .متشکرم.
10:22  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
حسن
0

همشون همين صدارو ميدن وقتي ماشين با دور آهسته و درجا كار ميكنه. مال منم همينطوره. نگران نباش
گزارش
پاسخ دادن
11:41  1395/06/27

هری
0

از کنتکس برقی بنزین که زیر رادیاتوره باید عوض کنی اول فیش برقیش بردار ببین صدا قطع میشه اگه شد عوضش کن
گزارش
پاسخ دادن
07:49  1395/06/28

زهرا
0

اگه یکی پلاک اولش زوج باشه پلاک دومشو فرد میدن یا زوج؟
09:38  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
آذر
0

منم شرایط شما رو دارم فقط الکی میگن صبر کنید
گزارش
پاسخ دادن
14:35  1403/06/24

زهرا
0

ببخشید یه سوال وقتی ماشین فاکتور بشه چند روز بعد به دستمون میرسه؟
09:36  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
سمیهع
0

3 روز شایدم تا 5 روز
شانسیه
گزارش
پاسخ دادن
11:02  1395/06/27

امين
2

مقايسه پژو پارس با ماشين هاي موتور اي اف سون= مقايسه پيكان با بنز

البته پيكان همون پژوپارسه و اي اف سون بنز
08:20  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
پژوپارس
3

دوستعزیز موتور ای اف سون که هزار اسب بخار تولید نمیکنه اونم تو دور6500همش 114اسب میده.میدونی دور 6500یعنی چی بخدا مک لارنم تا این دور بالا نمیاد. پدر موتور در میاد عملاکسی هم نیست که این ریکس رو بکنه تا 6500گاز بده.اینو توسایت خود ایران خودرو نوشته بود که باید اینقدر گاز بدی.دوما اصلا مقایسه دوتا ماشین بیکیفیت اشتباهه .ماها الان باید پورش رو با مازراتی مقایسه میکردیم.نه سمند بی اصل ونصب که معلوم نیس مال کی بوده چه جور اومده ایرارن.رو با پارس با اصل ونصب ولی مال بیست سال پیش مقایسه کنیم.. تیوفایو هیچیش از ای اف سون کمتر نیس .تو دور کمتر حداکثر اسبو میده وزود شتاب میگیره.خداییش سمند مکعبی رو با این یکی میکنی.حالا باز دنا هم بد نیس ولی دنا به یهشرطی 43تومن ارزش داشت که حداقل یه توربو داشته باشه نه همون موتور ی که رو سمند سی ملیونی نصب میکنن.حالا خدا کنه جدیداش قیمتش بیشتر از 45تومن نشه اون خوب میشه.ولی الان بهتریم انتخاب پارس ال ایکسه تا چهل تومن چون دیگه ماشینی نیس .مثلا ال نود؟فقط کیفیت داره نه قیافه نه داشبورد خوشگل قیمت قطعاتش بالاس.سمندم که بدترخداییش از پارس خزترشده
گزارش
پاسخ دادن
09:35  1395/06/27

ef7
6

ef7 همه چیزش جعلیه . تمام آمار و ارقامش واسه جاهایی هست که عملا هیچ کاربردی تو رانندگی نداره . گشتاورش 155 هست اما در دور 5000 !!! کی با دور 5000 رانندگی میکنه ؟؟ گشتاورش تو دور 5000 میشه 155 اما تو دور 3000 به 130 هم نمیرسه . دورهای زیر 3000 که شاید به سختی به 100 نیوتن متر برسه . 114 اسب بخارش هم که دور 6500 هست !! انگار یادشون رفته تو دور 6500 موتور کات آف میکنه و پاشش بنزین قطع میشه . این اعداد رو گذاشتن واسه اونهایی که دقت نمیکنند و میرن به اسم 114 اسب میخرن بعد میان میبینن که ماشین شتاب اولیه اش ضعیفه . تو سربالایی همش کم میاره و زیاد دنده معکوس میخوره و فقط تو دورهای بالای 4500 و 5000 میتونه از سربالایی بالا بره . شتاب اولیه دنا و کشش این ماشین تو سربالایی واقعا ناامید کننده است و اصلا در حد و اندازه های ماشینی به این قیمت نیست . تو سربالایی خیلی راحت از 405 با قیمت 28 تومن جا میمونه . با دنا تو سربالایی اگر کمی دیر معکوس بدی و دور موتور بیاد زیر 4500 از پراید هم ممکنه جابمونی . گشتاور ef7 واقعا ضعیفه و هیچ حرفی برای گفتن تو دورهای زیر 4500 نداره
گزارش
پاسخ دادن
10:19  1395/06/27

محمد
3

ایا کسی میدونه تحویلی های 29شهریور رو کی میدن ؟؟؟تو رو خدا اگه کسی میدونه جواب بدهمیخوام برم مسافرت میترسم از شانس بدم بیاد بعد خودم نباشم برم تحویل بگیرم .اینا هم اذیتم کنن یا اصلا ماشینو بفرستن پس.یا پول زیادی بگیرن واسه نگه داریش. ماشالله به خودرو سازی ما پولو میگرن اخرشم با منت بهت تحویل میدن دوسه برابر پولشم میگرن
21:56  1395/06/26
گزارش
پاسخ دادن
مرتضی
0

سلام زنگ بزن 096440و شماره قراردادتو بگو بهشون تا جوابتو بدن
گزارش
پاسخ دادن
23:58  1395/06/26

حامد
11

تمام این داشبورد و کروز و آپشن دنا و خدمات پس از فروشش و شرایط اقساطی همه واسه اینه که ایرانخودرو ef7 های مونده رو دستش توی انبارهاش رو بفروشه . اگر واسه پرشیا داشبورد بهتر و شرایط اقساط و آپشن بهتر بذاره دیگه اصلا کسی به دنا نگاه هم نمیکنه . دنا رو اونهایی میخرن که دنبال آپشن و این چیزها هستن یا نقد نمیتونن بخرن . همه این ها آخرین تلاش ایرانخودرو واسه نجات ef7 بوده که عملا دستاورد چندانی هم نداشته . کار این موتور تمومه و خودایرانخودرو هم دنبال موتور جدید و بهتری هست چون ef7 بدنام شده و خودش رو رو کرده و دیگه فروش نمیره چندان . اگر ایرانخودرو فکری به حال موتور دنا نکنه خیلی زود دنا هم مثل سورن عملا بدون خریدار میشه .
19:49  1395/06/26
گزارش
پاسخ دادن
حامد
11

خیلی ایرانخودرو دوست داشت ef7 رو بزنه رو پرشیا تا با استفاده از اعتبار و خوشنامی پرشیا این ef7 ها رو بفروشه اما پژو اصلا زیر بار نرفت و قبول نکرد که آرمش رو ماشینی باشه که ef7 روشه . پژو حتی نصب موتور پیکان رو قبول کرد روی rd چون موتور پیکان زمان خودش اعتباری داشت و شناخته شده بود اما اصلا هيچوقت زیر بار ef7 نرفت .
گزارش
پاسخ دادن
20:29  1395/06/26

رحيمي
16

حامد جان نميدوني بدون يك ماهي هستش كه دنا اقساطي نداريم
گزارش
پاسخ دادن
20:51  1395/06/26

محمد
15

من نمیفهمم مشکل شما پارس سوارا با دنا چیه!!!!
گزارش
پاسخ دادن
21:27  1395/06/26

رضا
7

محمد انگار تو بیشتر مشکل داری با پارس چون اگر نداشتی تو صفحه پارس نبودی
گزارش
پاسخ دادن
21:49  1395/06/26

ef7-cvvt
5

عجب داغی این ef7 گذاشته به دل بعضی یا !!آره داداش ۶۰ درصد ef7 مستقیم از آلمان تامین میشه اینقدر سفارش ef7 بالا رفته که سفارش ۱ ماهه داره سه ماهه تحویل میشه وقتی هم رفتیم جاده مخصوص اعتراض کردیم فرمودند قطعات از آلمان محدود واردمیشه باید صبر کنید .در عوض tu5 مستقیم از دنگ فنگ چین وارد میشه و در مورد xu7 هم حذف نزنیم سنگین تره
گزارش
پاسخ دادن
23:18  1395/06/26

محسن
5

انواع ef7 روی سمند و سورن و دنا نقد و اقساط هر جا بری موجوده . تنها ماشین هایی که همیشه موجود بوده همین EF7 ها هستن . کلی تو انبار داره که مونده رو دستشون . کی میاد ef7 بخره به جز یه عده محدود
گزارش
پاسخ دادن
08:53  1395/06/27

رضا
7

به نظر من دوستانی که قصد خرید خودرو دارن اصلا تو سایتا سرچ نکن. که کدوم ماشین خوبه بده.قشنگ برین از دوسه تا مکانیک وارد سوال کنین به حرف مردم بخواین گوش کنین باید برین خودتونم بندازین ته چاه.تقریبا همه ماشینا تا پنجاه ملیون داری کیفیت پایینی هستن وهمشونم به لطف خدا چینی.خدایا شکرت..تا چهل تومن یه پارس ال ایکس خوبه.تا چهلوپنجم دنا البته اگه از قیافش خوشتون میاد.چون اصالت طراحی نداره ولی باز نظر شخصیه .من که الان سه ماه پارس ال ایکس تحویل گرفتم مشکلات انچنانی نداشته ولی خوکیفیت داشبورد ضعیفه لاستیکا ضعیفه رودری ها تو ذوق میزنه گیربکسم اونجور که باید جفت نیست با موتور.ولی خب دیگه انتخابی به جز این ماشین نبوده .چون دیگه الانهمه ماشینا یا پلیس شدن یا تاکسی شدن یا امداد خودرو شدن.تقریبا ا لا ن یه206.پارس ال ایکس.دنا هستن که خانوادگی موندن.راستی دوستان کسی نمیدونه تحویل مهر رو کی میدن؟؟ من یه دونه واسه داداشم نوشتیم پنج تا تاریخ زده مثلا نوشته تحویل15مهر پایینش نوشته25شهریور.اونورش نوشتهشصت روز بعداز مابه التفاوت یعنی 22مهرحالاکی میدن؟؟ولی خداییش ماشین بدی هم نی با اصلونصبه
12:51  1395/06/26
گزارش
پاسخ دادن
پدرام
3

با خودت چند چندی ؟؟ اول تکلیفت رو با خودت روشن کن ، بعد بیا کامنت بذار ...
گزارش
پاسخ دادن
18:45  1395/06/26

رضا
2

خوب نگاه کنی اولش نوشتم به حرف مردم گوش ندین.بعدشم بقیش تجربیات خودم بود که گفتم تا چهل تومن پارس خوبه تا چهلو پنج تومن دنا بدک نیس خودم از دنا زیاد خوشم نمیاد ولی خو ماشین تقریبا به روزی هستش وبگی نگی امکانات بدی هم نداره من تجربه داشتن دوتاشونم داشتم هم دنا سه تا داشتم هم پارس تیوفایو پنج تا داشتم البته دلال نیستما درکل واسه خرج تحصیلم میخرم چندماه استفاده میکنم بهد میفروشم.بعدشم من شاید اطلاعات خوبین داشته باشم این ماشینا وپشت دوتاشم که نشستم از نطر من با این موقعیت بدک نبوده بخاطر این گفتم برین از مکانیکا بپرسین اونا بدون تعصب واز منظر دیگه بهتون جوا میدن .ولی ماها یگم تعصب داریم وخوبمشاوره نمیدیم فقط میخوایم از ماشینمون تعریف کنیم چه دنا بازا چه پارس بازا
گزارش
پاسخ دادن
20:56  1395/06/26

محسن 2
1

هه چاییدی
ال90 همچنان میدرخشد
گزارش
پاسخ دادن
01:19  1395/06/27

مجتبی
1

حالاموقع تکمیل وجه خودرو کروز h30 هستش ایرانخودرو قیمت tu5را تا ۴۳ میلیون میبره تا خودروهای کروز را تا مبلغ ۴۸ میلیونفاکتور کنه عجب زرنگیه
02:51  1395/06/26
گزارش
پاسخ دادن
مهران
0

مگه اس ال ایکس با پارس ال ایکس چه تفاوت فنی داره که مردم به این میگن به به چه چه اما اس ال ایکس که میرسن : فایده نداره ! مگه موتور گیربکس یکی نیستن. شاید بخاطر فیس پارس باشه. پس باس قبول کنیم همه مشکلات تقصیر دیگران نیست خودمون هم مشکل داریم (باعرض معذرت).
23:23  1395/06/25
گزارش
پاسخ دادن
جمالی
0

واقعا حیف پول که بدی واسه ef7
18:33  1395/06/25
گزارش
پاسخ دادن
رضا
0

سلام دوستان پارسtu5 مدل94 با15000 کارکردتا چقدر خوبه قیمتش باشه
17:03  1395/06/25
گزارش
پاسخ دادن
میلاد
0

بین 206 تیپ 5 و پارس tu5 کدوم بهتره؟؟
16:52  1395/06/25
گزارش
پاسخ دادن
.....
0

الان دقیقا 12 روزه ماشینو ثبت نام کردم تحویل فوری ولی بین این ماشین و 206 ای دی توشک افتادم اخه بنظر میاد همه چیز 206 از این ماشین بهتره مثل کولر و شتاب و چیز های دیگه نمیدونم چیکار کنم
15:39  1395/06/25
گزارش
پاسخ دادن
موسی
0

قراره به زودی مهندسین نظامی که طراحی و ساخت انواع تجهیزات نظامی مثل موشک و قایق های تندرو و خودروهای زرهی و تسلیحات و ادوات نظامی رو کارکردن و موفق بودن میخوان وارد طراحی و ساخت خودروهای سواری بشند تعداد زیادی هز این مهندسین اعلام آمادگی کردن و گفتند تو مدت زمان کوتاهی توان طراحی و ساخت خودروهای سواری بسیارباکیفیت و به روز رو دارن.
منبع : مرصاد نیوز
14:56  1395/06/25
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

تازه شانسی ماشین میدن مث خرید درهم تو بازار تره بار بیچاره ما مردم ایران ما مولتی پلکس دوست داشتیم اون شانسی ب انتخاب خودش مولتی پلکس میده هیچ گزینه انتخابی نیس قیمتها هم یک جوره کاش پول داشتم ماشین خارجی میگرفتم بعدم ميگن حمایت از کالای داخلی گند بزنن کالاهای داخلی همشون مردم رو فریب میدن مارو کیفیت خارجی با ایرانی قابل مقایسه نیست تو بین خودروهای ایرانی این پارس ی کم ابرو داره ک اونم دل مردم رو خون میکنند تا تحویل بدن بعدش هم واقعا باید شانس بیاری خوب باشه
13:47  1395/06/25
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

امسال خرداد پارسtu5 تحویل شهریور ثبت نام کردم20 مرداد دعوت نامه اومد ماشينم رو فروختم برای دادن ما بالتفاوت ولی همون موقع خسارت تاخیر هم حساب کرده بودند تموم برنامه هامون بهم ریخت نشد هیچ سفری بریم شدیدا هم ب ماشین نیاز داریم الان یک ماه بیشتر هست ماشین نداریم گند بزنن ایران خودرو تماس میگیرم ميگن تا هشت مهر فاکتور میشه البته ممکنه زودتر از هشت مهر فاکتور شه ديگه خسته شدم دوستانی ک پیگیری کردید چی میگید تا شاید پیگیری ماهم نتیجه بده یکی نیس بهشون بگه شما ک تاخیر دارید دعوت نامه هم دیرتر بفرستید
13:41  1395/06/25
گزارش
پاسخ دادن
موسی
6

آقا صبور باش. در عوض پارس tu5 ماشین نرم و پرشتابه. انشالله به زودی تحویل میدن و به همراه خانوادت نسافرت میری و لذتشو میبری حالا کمی دیرتر ایرادی نداره.
گزارش
پاسخ دادن
14:59  1395/06/25

سارا
3

ما هم شرایط شما را داریم . من بهزار تا در زدم. راهی نداره . برای من 4 مهر فاکتور میشه که یکی گفت 4 روز تاخیر داره و 12 ام تحویل میشه حداکثر
مطمن باش زودتر نمیاد
گزارش
پاسخ دادن
15:10  1395/06/25

کاربر: Esi
0

راه و چاه رو نمیدونیم ... وگرنه دوتا از کاربرها نمیدونم چجوری ولی 4مهر تحویل داشتن و 20شهریور فاکتور شدن خوب اونها هم پیگیری کردن راه و روش رو بایستی بلد باشی که ما بلد نیستیم.
گزارش
پاسخ دادن
17:03  1395/06/27

ali1356
0

سلام
6/20 پارس lxتکمیل وجه کردم ثبت نام از نمایندگی انجام دادم گفتند 45 روز بعد تحویل میدند چطوری پیگیری کنم(ازطریق اینترنت)؟بعد45 روز تحویل یا تازه اول کاره؟اولین باره ثبت نام کردم.بعد این مدت اگه ندند جریمه دیرکرد میدند؟چیکار کنم زودتر بدند؟
12:58  1395/06/25
گزارش
پاسخ دادن
جهانگیر رزاقی
6

آقا مواظب باشید گول این دلال ها را نخورید من صبح رفتم خیابان چمران اصفهان قیمت گرفتم 40900000 آماده به تحویل بود خرج سند هم کامل به عهده فروشنده جالب بود خود صاحب نمایشگاه آدم با وجدانی بود به من توصیه کرد الان نخرم چون قیمت همه ماشین ها بخاطر مسافرت آخر تابستون بالا رفته مثلا دنا یه دونه داشت 46 قیمت میداد طرف میگفت تا 10 روز دیگه تا یک و نیم از قیمت پارس میوفته
12:29  1395/06/25
گزارش
پاسخ دادن
هارپ
0

اصالت و کیفیت برای من مهمتره تا آپشن. چون آپشن رو میشه بعدا به ماشین اضافه کرد.. پارس lx فاقد اصالته و مهندسی ناکارامد و سر همبندی ایرانی خرابش کرده. پارس تندر اصالت داره یعنی همه چی واسه خودش طراحی شده و بی آزار ترین خودروی داخلی هست. پژو تو این سالهای اخیر حرفی واسه گفتن نداشته. پارس هم وقتی دست ایرانی انقدر توش بکار رفته و خرابش کرده صدای پژو در نمیاد بدون فقط دنبال سود هستن نه پول شما واسشون مهمه نه رضایت شما..
12:01  1395/06/25
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

آقا مجید باز طبق معمول فقط توجیه میکنی و چند کلمه و حرف کلی و غیر فنی ارایه میدی
گزارش
پاسخ دادن
20:19  1394/11/19

کاربر: Majid.EF
5

نوشتن چرند و پرند در فضای مجازی نه زحمتی داره و نه مالیاتی ،منم میتونم صدتا شکواییه پر سوز و گداز در مورد بلاهایی که موتور 8 سوپاپ پژو با سوزوندن سرسیلندر و صد تا خرابی دیگه وسط مسافرت یک خوانواده سرشون آورده اینجا بنویسم ولی من دنبال بحث عقلانی میگردم نه احساسی ! واقعیت اینه که موتور ef7 علاوه بر اینکه مشکلات قبلی را نداره داره برتری خودش را به شکل روشنی نشون میده وقتی یه شرکت بهترین محصولش را با موتور ef7 بیرون میده نشون میده که این موتور ارزش ریسک کردن داره و استقبال و نظرات مثبت خریدارن نشون میده نظر من نسبت به نظر تو به واقعیت نزدیک تره
گزارش
پاسخ دادن
16:22  1394/11/19

محمد
0

یک هفته هست که پارس tu5خریدم خیلی راضی هستم قبل پارس mvm530داشتم واقعا الا فهمیدم چه اشتباهی کردم که چهار سال سوار mvmشدم موتورmvmصدای تراکتورمیده یعنی اینقدر صداش زیاده که سر ادمو درد میاره ولی پارس خیلی کم صدا هست باmvmکه از120تا بیشتر میری اتاقش هم به صدا میوفته هم خیلی میلرزه ولی پارس خیلی راحت وبی صدا تو چاده میره خیلی صندلی هاشم راحت تر ازmvm هست هرکی قصد خرید پارسtu5 رو داره شک نکنه خیلی عالیه
11:56  1395/06/25
گزارش
پاسخ دادن
مختاری
0

38/200
نمایشگاه. مفیدی پیچ شمیران. قیمت فیکس.
10:22  1395/06/25
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

گول این قیمت های الکی رو نخورید ،کسی پیدا شده میخواد بازار رو سنگ کنه قیمت الکی بالا میده .خودتون امروز و فردا بازار حضوری و نمایشگاه ها برید میبینید خالی بسته .یه سری هم به سایت ایران خودرو و فروش ویژه عید تا عید (عید قربان تا غید غدیر ) بزنید .
10:07  1395/06/25
گزارش
پاسخ دادن
نما
1

دوستان از امروز تا آخر هفته دگه قیمت میره رو 43 . الان دگه هیشگی حتی تو سایت هم دگه زیر 42 نمیده .
10 روز دگه از 43 هم بالاتر میره
08:58  1395/06/25
گزارش
پاسخ دادن
سعیدی
0

سلام ما یک پارس تیوفایو داریم مدلش اخر ۹۴است یک ماه به عید مانیتور وسیستم انداختیم چند میرزه
01:17  1395/06/25
گزارش
پاسخ دادن
یک دوست
0

خداییش بگید دیگه.
گزارش
پاسخ دادن
19:42  1394/11/19

مرتضی
1

سلام من پارس سال ثبت نام کردم و واقعا اگر تموم دنیا هم بگن بده من بازم از انتخابم راضیم
دوستان میگن که پارس سال اگه به ماشین فشار بیاد واشر میسوزونه
من باید چکار کنم که واشر نسوزونه
و اینکه حد نرمالش که واشر بسوزونه چند وقت یباره
البته باید عرض کنم من اهل سرعت نیستم
ممنون میشم جوابمو تخصصی بدید
23:56  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
امیر
0

سلام دوستان به نظر من با اومدن ماشین های جدید پژو و دنای جدید ....پارس tu5و دنا افت می کنه
22:39  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
dani
0

سلام دوستان .. من پارسال با کلی وام و قرض بدون تجربه یک ال 90 صفر خریدم و تا الان از لحاظ فنی خوب بوده ولی هر وقت از بیرون در پارکینگ رو باز میکنم و قیافش رو میبینم اعصابم میریزه به هم از این تصمیم گیری که کردم ... شمایی که پارس جدید سواری خیلی برام مهمه جوابم رو بدید ‏‏-- میارزه که فقط به خاطر قیافه ال 90 ضرر کنم بفروشمش بیام پارس بردارم یا نه ؟؟ من تجربه ای از پارس ندارم خواهشا جواب درست بهم بدید
22:15  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
محبوب
0

اتفاقا الان 42 میلیونه. سایت باما را ببین و به نمایندگی ها برو
21:19  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
محبوب
1

حقیقت داره من یکماه پیش گفتم 42. مشتری گفت زیاده . الان مشتری بهم زنگ زده میگه میخامش
20:55  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
زارعی مهرشهر کرج
5

قیمت فروش همین لحظه
دنا 45/700/000
پارس 41/000/000
20:44  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
رضا
5

اوف چقدر دلال اینجا ریخته..... پارس ماشین دلال ها است نه ماشین مصرف کننده... دلال ها کارتون تمومه
16:40  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
معصومی
0

نمایندگی ما 6 تا دارم . سفید بیا میدم 40 . کارتکس هم داره .
آدرس ما را داری که منتظریم برای عصری
16:21  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
مصطفی
1

سلام دوستان ماشینم تحویل شهریور بوده ولی الان زنگ زدم میگن 3مهر فاکتور میشه دوستان کسی خبر داره کی تحویلم میدن
15:52  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
عشق پارس
1

8 مهر فاکتور میخوره . 12 مهر تحویل
گزارش
پاسخ دادن
15:59  1395/06/24

مفیدی /نمایشگاه پیچ شمیران
0

چند تا میخواهی 38 میلیون ؟یکسال و نیم داریم مگس میپرونیم
14:57  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
عشق پارس
0

دست من تو بازار خوبه .5 سال پیش سکه خریدم .دوبرابر فروختم. از اون سال هی از این کارای ریسکی می کنم و راصی ام.قیمت را ببر بالا . ما هم یک گروهیم میبریم بالا. یا علی بگو و شروع کن. ببین چه سودی میخوری
یه تیوتا خریدم 150 تومان . یک ماه بعد فروختم 250 تومان
همین عیدی چند تا سرویس طلا و النگو برای خانم خریدم . طلا گران شد. دوبرابر با اجرتشان فروختم
گزارش
پاسخ دادن
15:50  1395/06/24

عشق پارس
0

واقعا نمایندگی مفیدی هستی ؟ همین که یه شعبه تهران داره یکی کرمان یکی اصفهان؟
اقا اگر واقعا مشتری هستی . من هستم . همین عصری میام . ادرس بده . 42 مدل 95 خریدارم . هر تعداد که باشه . ولی بعدا تاسف نخوری اگر قبمت را اوردم 45
گزارش
پاسخ دادن
15:52  1395/06/24

میلاد
1

38 برای ال ایکس خیلی کمه .ضرره
شاید پارس معمولی را میگی. بخدا زیر 40 ضرره
گزارش
پاسخ دادن
16:09  1395/06/24

علیرضا
0

این ماشین ارزش 45 تومان را دارد
مصطفی 4 روز تاخیر فاکتور دارد و سه چهار روز بعد از فاکتور تحویل نمایندگی میشه
گزارش
پاسخ دادن
16:11  1395/06/24

علیرضا
0

منطقی فکر کنید
کلا 37 بدید ماشین را بعد عید بگیرید
بهتره یا
الان 45 بدید حالش را ببرید
مشخصه الان بهتره
این دوره زمانه .زمان ارزش طلا را دارد
گزارش
پاسخ دادن
16:13  1395/06/24

علی
0

مهر ثبت نام کنی . تحویلش بعد از عیده . معلوم نیست کی! الکی میگند اسفند . تاخیر تحویل داره. الان نقدی بخرید خیلی بهتره
گزارش
پاسخ دادن
16:15  1395/06/24

سارا
0

من یکی دارم تحویل 4 مهر. میخوای 43 خوبه ؟ چکار کنم ؟
13:54  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
سارا
0

41 کمه . مشتری 42 دارم. بزار اگر این آقا خواست بدمش .
تو داری یا فروشنده ای؟
حالا که بهم زنگ زده . نمایندگی داره . گفت میاد کاشان و ازم 43 برمیداره . شنبه قرار داریم
فقط پول سند 500 تومانش با منه
گزارش
پاسخ دادن
15:12  1395/06/24

کاربر: Esi
0

کجا تبلیغ ماشینتو گذاشتی واسه فروش ؟

گزارش
پاسخ دادن
15:41  1395/06/24


ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
سیدسهیل 18 نظر
سعید x55 pro 12 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
یوسف : قیمت پلاس الان ۸۶۰ تومن ۳۷۰ تومن پرداخت کردین از ۷۵۰ تومن قیمت قبل شاهین. نصف مبلغ مونده ۱۰۰ تومن اضاف شده نصفش میخوره ب شما ۴۳۰ تومن تقریبا باید پرداخت کنین
مرتضی جی ۷ : من ثبت نام تیر ماه هستم تحویل سیستمی ۸آبان بوده ولی هنوز خبری از شاستی نیست خدا لعنتشون کنه خودرو جی ۷
مسعود : سلام منم دقیقا شرایط شما رو دارم ، احتمالا بهمن ماه پیام واریز تکمیل وجه میاد و ان شاالله اسفند یا فروردین تحویلمون میدن .
جعفر : سلام کسی نیست برا رضای خدا توضیح بده ما ک شهریور شاهین پلاس پول واریز کردیم اسفند تحویل بدن چقد باید بدیم کی تحویل میدن ؟؟هی روزگار
سفید مشکی ۲۹ مرداد : سلام دوستان ۵ روز پیش فاکتور شد دیروز تحویل گرفتم ماشین با این قیمت بهتر از این پیدا نمی‌کنید و راضی هستم کلی امکانات داره باید سوار شید تا متوجه بشید شتاب و نرمی عالی داره انقدم از ایران‌خودرو تعریف نکنید جفتشون یه چیزن جوری میگی ۲۰۷ انگار میگی بی ام و ۲۰۶ داشتم اصلا امکانات نداره و قابل مقایسه با اطلس نیست
سفید مشکی ۲۹ مرداد : سلام دوستان ۵ روز پیش فاکتور شد دیروز تحویل گرفتم ماشین با این قیمت بهتر از این پیدا نمی‌کنید و راضی هستم کلی امکانات داره باید سوار شید تا متوجه بشید شتاب و نرمی عالی داره انقدم از ایران‌خودرو تعریف نکنید جفتشون یه چیزن جوری میگی ۲۰۷ انگار میگی بی ام و ۲۰۶ داشتم اصلا امکانات نداره و قابل مقایسه با اطلس نیست
نمایندگی سلیمانی پور : کارشناس اونجا نداره خودت ببر داداش
مفتش نمی ارزه : یکی از بی کیفیت تزین خودرو تو عمرم سوار شدم یک لقد بزنم تو داشبورد شکسته حیف پول بدی این ماشین والا دولت بدی 207 صد برابر بهتر این قوطی حلبی هس
محسن ۲ : سلام دوستان جای نگرانی نیست کلا اینجوری هست برا همه اینا فکر میکنن میتونن ماشین رو تحویل بدن همین خاطراین تاریخ میزنن ولی نزدیک قرار داد که شد تاریخ عوض میشه و آخر برج میشه تقریبا ۲۰روز تا یکماه دیگه باید تکمیل وجه کنی موفق باشیدبرا من هم که تحویل شهریور بودم اینجور بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
گسترش سبک زندگی اقتصادی 0 : صد در صد 100×100 تحلیل آقای حسینی درست است افزایش 50درصدی تا پایان سال
رضا : کارکنان مدیران خودرو سلام
Vp : بستگی به تعداد روز تاخیر داره.مثلا واسه قیمت 151 لاینر که 314میلیونه یک ماه دیرکرد نزدیک10میلیونی میشه
رها دنا 6سرعته دستی 30 ابان پیش فروش : سلام موعد تحویلتون کی بود ؟؟؟
اپشنال سفید فوری تحویل 11ابان : پس فاکتور آبان دروغه
X22 تحویل ابان : تحویل ندادن و هنوز هیچ خبری نیست اونایی ک میگن تحویل گرفتن از کارکنان خود مدیران خودرو گول حرفاشونو نخورین دروغ زیاد میگن هم تو شرکتشون هم پسن تلفن همم این جا ماشاالله همه جا هستن ولی نمیدونن که مردم اگاه شدن بزرگ ترین اشتباه کردم که از این شرکت ثبت نام کردم
احمدی : فروش فوق العاده بودید؟؟
الهام : سلام خسته نباشید منظور از رینگ فولادی همون رینگ های معمولی قالپاقی هست؟
M.mhd : برو تو همون سایت گزینه عدم دریافت پیامک کد احراز داره دوباره گزینه درخواست پیامک مجدد کد احراز بزنید
دنا پلاس پنج 5 دنده : سلام دوستانی که دنا پنج دنده تحویل گرفتن آیا رینگ فولادی دارد یا آلمینیومی اسپرت ، ممنون