امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1587
گیربکساتوماتیک
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)108
مصرف سوخت شهر (لیتر)11.2
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6.38
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)8.15
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)470
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
دیفرانسیلجلو
تعداد سرنشین5
طول (سانتی‎‏متر)450
عرض (سانتی‎‏متر)170
ارتفاع (سانتی‎‏متر)141
حداکثر سرعت (km/h)187
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)14.2
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
دماسنج خارجیدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
تهویه مطبوعدارد
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

170847 نظر

رضا جان
4

ef7 سرور tu5
tu5 سرور xu7
xu7 سرور واشرزدن_سرسییلندر سوزوندن_سرور صدی 15 لیتر بزین سوزندن ووو........ ef7 و موتور ال نودم هم کیفیت دار ترین موتورا هستن عشق است سمند و سورن و دنا عشق نیست پارس بزک شده 405 پژو ووووو حتی ال نود بهتر از این پژو های یک بار مصرفه! حخخخ
10:01  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
علی2
0

رها داشبورد سورن فوم نرمه پارس خشک. سورن پاور ویندوز داره پارس نداره سورن سولار شیشهاش پارس معمولی حجم موتور سورن هم که بیشتره . قیمتش هم 37. مدیر لطفا نظرم رو هم ثبت کن
00:50  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
Hafez
2

منم تحویل بهمنم نگران اینم شب عیدی بی ماشین بمونم
گزارش
پاسخ دادن
00:42  1394/11/19

علی2
0

رها دور 6000 برای xu7 یعنی انفجار نه ef7 اتفاقا ef7 بیشتر قطعاتش بوشه یکی از دوستانم ناظر کیفیت خودرو در تهران اون بهم پیشنهاد داد ef7 در رنج 37 تومن سورن کلاس 11 عالیه داشبورد سورن فوم نرمه ولی پارس فوم خشکه داشبورد دنا با این که فوم خشکه ولی کیفیت خیلی بهتره پارسه. پارس حتی اپشنش از سمند lx 89 هم کمتر الان هم دنا تو حیاط زده هم پارس . افتاب گیر معمولی که سمند lx چراغ دار بود قفل کن اتومات که lx داره ولی پارس نداره حالا بگذریم از دزد گیر . سورن پاور ویندوز داره پارس نداره سورن شیشه هاش سولار ولی پارس معمولی . پس دیگه نگو پارس بهتره
00:45  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
رضا
5

چه ملتی داریم
دارید سر ef7 و tu5 دعوا میکنید
اینا همشون سراپا یک کرباسن
اینقدر گول این خودروسازا رو نخورید
22:19  1395/06/23
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Esi
1

امروز زنگ زدم سازمان فروش گفتن پارس lx رو داریم با چهار روز تاخیر فاکتور میکنیم گفت امروز تا بیست شهریور فاکتور شدن یعنی هرچی موعد تحویلته چهار روزم بذار روش
22:14  1395/06/23
گزارش
پاسخ دادن
مجید
1

باسلام.اقاخداوکیلی یکیتون مرد باشه راست حسینی جواب بده.میخام ماشین بگیرم بین پارس و سمندef7پایه گاز مرددم. یکی دوستان قبلا پارس داشت بعد الان سمند داره.ازش پرسیدم کدومش بهتره؟میگه قبلا پارس که داشتم فقط یکسال تادوسال باید نگهش داشت وهمراه با پایان گارانتی فروختش.چون هرکارش بکنی بعداز دوسال کلا لق و لوق میشه میفته پایین همه جاش صدامیده دیگه نمیتونی راست ریستش کنی.ولی سمند پنج سالم ک سواربشی هیچ کدوم ازمشکلات پارس و پیدانمیکنه چون خیل بدنه محکم و آیردینامیک داره .یکی دیگه ک تازه ۲ماهه پارس سال خریده ازش ک میپرسم میگه ازلحاظ اتاقی خیلی مسخرست چون تمام درها و کلیومترش بصدا افتاده و روعصابه.موتورشم صدای تراکتور داره.صدای موتورم زیاد میاد تو اتاق.خرج و اصطلاکشم ازسمند خیلی بیشتره انگار سوار پیکان میشی ازهرکی ک ادم میپرسه یک جواب میده.کلا ادمو به شک میندازن.واقعا پارس اینقد مسخره و قدیمی هستش؟
21:18  1395/06/23
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Esi
3

داداچ شما دنبال زوزه ای برو گرگ سواری ... ماشین سواری کمه واست
19:09  1395/06/23
گزارش
پاسخ دادن
پژوپارس
5

بعضیا هیچی نمیدونن میان الکی نظر میدن.مونور تیوفایو خیلی بهتر از ای اف سون من در اورده ایه.ای اف سونم از تیوفایو قوی تر نیس تازه تودور خیلی خیای بالا حداکثر قدرت رو میده که فک نکنم گسی تا دور شیش هزاروپونصد به ماشین گاز بده چون موتور زود داغون میشه کم چیزی نیس دور شیش هزارو پونصد وموتور زود میریزه.دوما اونایی که میگن دوره پارس تمومه.حو بریم چی بخریم ال نود؟ سمند بی اصالت تاکسی؟دنای سمندی که از چندتا ماشین کپی شده وقیمتشم بیخودی هفت ملیون از پارس بالاتره؟اصن از نظر طراحی هیچ حرفی در مقابل پارس بیست سال پیش نداره.دیگه همتون میدونین.من اگه میخواستم دنا بخرم یه مقدارم میزاشتم یه مگانی چیزی میخریدم که خیلی بهتر از دنا هس.در ضمن شما هرچقدر کل کل کنین به نفع این اشغال سازا هستش وبیشتر ماشین بی گیفیت تولید میکنن.ماها الان باید مثلا کیا سورنتو رو با هیوندای سانتافه مقایسه میکردیم نه دنا باپارس که هیچکدومشون حرفی واسه گفتن ندارن.پارس در حد قیمتش خوبه وبهضیا توقع لامبو از ابن ماشین دارن.من فعلا دوماهه دارم مشکل خاصی نداشته مشکلاتش قابل رفع سدن بوده وفقط یکم حوصله میخوادووقت ازاد.
18:44  1395/06/23
گزارش
پاسخ دادن
رضا جان
4

نگو این حرفارا باس من جدی میگی تیوفایو اشغالی چینی که در دور پایین جون میکنه تا دوربرداره تودور بالا هم که هیچی از ef7 زیاد نیسنت تیو فایو چینی اشغالو با موتور المانبی مقایسه نکن !! درضمن پارس هم از چند ماشین کپی شده 405 بزک شده را شما سپار میشید ههههه براتون متاسفام که ماشین من دراوردی با یک متوذر ناقص را سوار میشید tu5 زیر سایه ef7 هست !! و خواهد ماند افتاد ?
گزارش
پاسخ دادن
19:23  1395/06/23

رها
3

این موضوع رو شما میگی که ef7 بهتر از tu5 و یا بازار و مصرف کننده میگه؟ نه واقعا فکر میکنی ef7 آلمانیه؟ مثل علی 2 که اینطوری فکر میکرد و بدجوری سوتی داد؟ دور6500 ef7 یعنی انفجار موتور.کسی پیدا میشه انقدر به موتور فشار بیاره و گاز بده؟ از ماشین سواری چه توقعی دارید؟ آجر بار بزنی با 5 سرنشین به قول یکی از کاربران تو گردنه با دنده 5 بره؟؟چند درصد از کسایی که دنا داشتن قبلش پراید نداشتن ؟ طرف 15 ساله پرشیا سواره. یک خودرویی بیار با قیمت 37 تومن با آپشن های پرشیا lx و زیبایی و نرمی و فروش خوب و ضرر خیلی کم و غیر چینی که مشکلات خودشو داره.
گزارش
پاسخ دادن
20:04  1395/06/23

دکتر کیانی
2

عجب مردمانی هستیم ما. وقتی یک نوع خودرو گرفتیم ار مشکلات و معایبش حرف میزنیم وقتی خودروی متفاوتی داریم تعریف میکنیم ازش. تو نمایشگاه هیچکس دنا رو پیشنهاد نمیکنه.
گزارش
پاسخ دادن
20:19  1395/06/23

حوره نژاد
3

بنده الان هر دوتا موتور را مدل 94 دارم پارسtu5 مال خانومم و سورن ef7 مال خودم اول اینکه هر دو تا موتورای بسیار خوبی هستند 16 سوپاپ کم مصرف و پرشتاب..... ef7 در مجموع 10 تا 15 درصد قدرت وشتاب بهتری داره که دلیلش
1- حجم بیشتر سیلندر
2- سیستم تایمینگ سوپاپ
گزارش
پاسخ دادن
20:52  1395/06/23

محسن
5

انصافا این xu عجب زوری داره من خودم slx دارم اما امروز صبح سوار پرشیا سال رفیقم شدم خدا وکیلی تو سرعت 50 هم دنده 5 باشی گاز بدی ماشین راحت دور میگیره خیلی زورش زیاده
17:35  1395/06/23
گزارش
پاسخ دادن
ابوذر x5
0

برا کن فقط کارت ماشین اومده ولی برگ سبز نیومده
مرکز تماس میگفت مشکل برطرف شده تا پایان این ماه تحویل میگیرید
گزارش
پاسخ دادن
20:39  1403/06/21

رها
6

آره زورش زیاده. از نیسان هم که 5 تن بار میزنه بیشتره. تو سربالایی با دنده 5 هم میره. یدونه پشت ماشین تانکر بنزین 1000 لیتری هم لازم داره که مصرفش بالاست.موتور 1800 و دنا رو تو مزرعه میبندن به گاو آهن شخم میزنه.یک نفر رو دیدم موتور ef7 رو بسته بود به لوکوموتیو قطار. عجب زوری دارن این موتورها
گزارش
پاسخ دادن
20:08  1395/06/23

سجاد
0

سلام...tu5 دوگانه ام داریم؟ دوگانه کارخونه؟
14:04  1395/06/23
گزارش
پاسخ دادن
رضا جانننن
5

ببین سینا خان دوره پارس تمومه بزار هرکسی هرچیزی دوست داره بخره شما گمراهشون نکن سمند ef7 خیای به صرفه تر از ای ن اشغالا ی قوطی حلبی است پا رس مثه چوب بستنی میمونه و خیلی هم محکم ترخه تا پارس در ضمن اون روز ا مرد که این خرابی ها داشت الان سال 95 است و در سال 9192 گیر کردی که چی واشر سرلیندر نمیدونم بازار خوبی نداره پس این همه ثبتنامی برای سمند و دنا ef7 چیست جواب بده خیلی هم بازار بی در این سه ساله پیدا کرده لطفا مردم را گمراه نکن!
13:06  1395/06/23
گزارش
پاسخ دادن
سینا
3

من فقط واقعیت رو گفتم. مشکلاتی که گفتم مخصوصا اتاق امسال و پارسال نداره اتاق سمند که فرق نکرده. موتورش هم هر جا از هر کی پرسیدم و دیدم گفتند موتورef7 بدرد نمیخوره. عده ای هم که دنا گرفتن اکثرا اقساطیه و مجبورن. بعضی ها هم گول اون جی پی اس رو خوردن. سیاست های فروش ایران خودرو خیلی گسترده است. هر خودرویی رو به نسبت استقبال مردم و بازار کلاس بندی کرده و آپشن سوار میکنند و میفروشند. خودرویی که کیفیت و بازار خوبی مثل پارس tu5 داره رو نیازی به تزیینات نیست. ولی بازم هر طور هر کی صلاح میدونه.شاید کسی سمند دوست داره. مردم خودشون تحقیقات می کنند و بررسی می کنند. به حرف من و شما هم نیست.
گزارش
پاسخ دادن
19:15  1395/06/23

سینا
6

حالا شما چرا انقدر تعریف می کنی از سمند گمراه نمیشن مردم؟ کاری نداره برو تو تعمیرگاه ببین موتورهای واشر زده رو. یدونه tu5 پیدا کردی جایزه داری.دیگه واقعا طرف با ماشین چیکارکرده باشه.حتما نمایشگاه هم رفتی و بازار بد فروش دنا و سنند ef7 رو دیدی. موتور 1800 فروشش خیلی بهتره. خودم 2 سال سمند داشتم که میگم.خدا میدونه 3 بار واشر زد.آخرش فروختم با تعمیر موتور کامل. خریدار هم بعد از دوماه گفت دود میزنه از اگزوز بیرون. پارسtu5 واسه 1992 یا 1940 یا قبل از میلاد هر چی هست ماشین خوبیه.این فقط من نمیگم آمار بالای فروش و مردم میگن.بی نقص نیست بله ولی بهتره. من 8 ماهه دارم میخواستم گازسوز بگیرم باور کن 10 تا مکانیک زنگ زدم دوست و آشنا یک نفر نگفت ef7 و 1800 بگیر.رفتم نمایشگاه دنا هم اونجا بود گفت آقا فقط lx این دنا بدفروشه و الکی گرونه. خب اختلاف قیمت 6 تومن هم کم نیست. یادمون نره این ماشین ها حق ما نیست.نه دنا و نه پرشیا و ...
گزارش
پاسخ دادن
19:27  1395/06/23

عشق پارس
0

بله الان نرخ 42 است . من چندتا 42 و خورده ای فروخته ام.
بله حتما 43 میشه . تا اخر شهریور گران میشه
بله الان ثبت نام کنی ، بعد عید میدن .
نقدی بخری بهتره
من خریدم 41 ، فروختن 42
13:05  1395/06/23
گزارش
پاسخ دادن
محمدی
2

الان بالاترین قیمت مالتی پلکس هست ۴۰/۸۰۰/۰۰۰
در ضمن این تب خرید آخر ساله برای مسافرت اول مهر همه فروشنده میشن قیمت زیر ۴۰ سقوط میکنه اگه قصد خرید از بازار دارید ۱۰ روز صبر کنید قیمت شدید افت میکنه
گزارش
پاسخ دادن
15:13  1395/06/23

خبر موثق
2

من گفتم میشه 42 میلیون . شد .
شما گفتید نمیشه . سایت ها را ببینید
حالا میگم تا چند روز دگه میشه43. صب کنید و ببینید
کسی الان ثبت نام کنه ، سال دگه میدن .
من میدانم که میگم
10:56  1395/06/23
گزارش
پاسخ دادن
امید
2

پارس lx احتمال بالا رفتن قیمتش هست. پر فروشه و بهترین محصول ایران خودروست.
گزارش
پاسخ دادن
21:50  1395/06/23

امید
2

پارس lx احتمال بالا رفتن قیمتش هست. پر فروشه و بهترین محصول ایران خودروست.
گزارش
پاسخ دادن
22:04  1395/06/23

امیر علی
2

به نظر میاد با این فروش بالای پارس TU5 و منتظر موندن مشتریا قیمت تمام شده تععیر کنه.مدت زیادی هم هست که دنبال افزایش قیمت هستند.دولت بهشون مجوز نمیده.
گزارش
پاسخ دادن
22:08  1395/06/23

لیدا
2

دناسواره ها فکر میکنند ماشین مثلا به روز و جدید سوار شدن؟ ها ها ها
گزارش
پاسخ دادن
22:12  1395/06/23

آرمین
0

برترین و با صرفه ترین و با تکنولوژی جدید موتورtu5 تمام
گزارش
پاسخ دادن
22:16  1395/06/23

وطني
7

بميريد يا بمانيد..... واقعيت اين است: موتور فقط ef7

ماشين به صرفه و عالي با سواري نرم و عالي فقط و فقط سمند و دنا

پارس آشغال اصلا به صرفه نيست.
09:48  1395/06/23
گزارش
پاسخ دادن
حاج سعید
2

باسلام خدمت همه دوستان
لطف کرده واسه چرخهای عقب پارس ال ایکس چه مارک و نوعی لنت بخرم که صدا نداشته باشه ضمنا تا بحال واسه خلاصی و لقی فرمونم هم توپیچها و دست اندازها تابحال هیچ دو نکایندگی یا مکانیکهای بیرون حرف مشترکی نزدن تا منم جرات کنم بدم ماشینو دست اونه
قربان همه گیتون
09:47  1395/06/23
گزارش
پاسخ دادن
علی
2

سمند اتاق با طراحی دهه ۹۰ داره بدنه محکم و با نقطه جوش زیاد هست ستونها کاملا تقویت شده و اصول ایرودینامیک رعایت شده اگه با موتور xu7 برداری ماشین سنگین و تنبل میشه ولی با ef7 کاملا پرشتاب و فرز .سمند موتور ملی توی جاده براحتی پارس .405 و حتی زانتیا ۱۸۰۰ را جا میگذاره داخل اتاق و صندوق جاداره و هندلیگ بسیار خوب و به دلیل ارتفاع بیشتر راننده تسط خوبی روی جاده داره.قیمت هم بسیار با امکانات تناسب داره
گزارش
پاسخ دادن
14:54  1395/06/23

خریدار
0

سلام به همه
دوستان یه جواب بی تعصب و صدقانه بدید من بین سمند ef7 و پارس باید یکی را انتخاب کنم از قیافه هر دو تا خوشم میاد کدومش ارزش خرید بیشتر داره در ضمن من همیشه صفر میخرم و ۵ سال نگه میدارم البته منظورم پارس سال نیست چون از موتورش خیلی خاطره خوشی ندارم و نظرم پارس با موتور ۲۰۶ هست.تشکرفراوان
02:30  1395/06/23
گزارش
پاسخ دادن
منتظری
5

Ef7 بدون شک. من خودم تو ایرانخودروکار میکنم خودم سمند ef7 دارم به شایعات توجه نکن الان بیشترین نظارت رو ef7 موتور k4m هست..
گزارش
پاسخ دادن
09:30  1395/06/23

مهرشاد
4

سمند ef7
گزارش
پاسخ دادن
10:11  1395/06/23

صالحی
4

هر دو تا ماشینای خوب با موتور کم مصرف و جدید هستند در عین حال سمند از نظر قیمت خیلی به صرفه تر هست
گزارش
پاسخ دادن
10:58  1395/06/23

سینا
3

دوست من اتاق سمند سنگین و تنبله و زود هم به صدا درمیاد و نقاط کور زیاد داره نثل ستونهای جلو که راحت یک نفر تو دید مخفی میشه و احتمال تصادف زیاده مخصوصا دور میدون. درهای سنگین داره و هندلینگ و رانندگی تو شهر جالب نیست. جلوبندی زود به صدا می افته و طوری کار شده که بارهای وزنی رو ستون هاست. پرشیا تقریبا هم وزنه ولی اینطوری نیست ماشین تو دستته و سواری نرمی داره.سمند نسبت به پارس چهره جالبی نداره. سپرهای جلوی سمند خیلی ضعیفند تو تصادف جزیی خیلی از جلو آسیب میبینند.سمند محکمه ولی ایمن نیست.پارس ظریف تره و زیباتر هم داخل خودرو و هم بیرون.پرشیا کلاس خودشو داره و 3ابل قیاس نیست. موتور ef7 هم که معرف حضور هست. کافیه سرچی بکنی تو مکانیکی ها و سایت ها و نمایندگی ها مشکلاتشو متوجه میشی. مشکلات ef7 شامل واشر زدن سرسیلندر و هزینه های بالا. قطعات گرون و کمیاب. بازار بسیار بد خرید و فروش.روغن ریزی اویل ماژول و .... خرابی دسته موتور.پیچیدگی طراحی و سخت بودن بازوبسته کردن قطعات. ضعف کشش موقع کولر. گشتاور در دورهای بسیاربالاتر از موتورهای دیگه. شما تحقیقات کن. پارس tu5 ازهرلحاظ بهتره
گزارش
پاسخ دادن
11:20  1395/06/23

رضا
0

برلیانس
کل ماشینهای ایران خودرو آشغاله
گزارش
پاسخ دادن
11:27  1395/06/23

کوهیار از کرمانشاه
3

من سمند ef7 مدل ۹۳ دارم فقط میتونم بگم عالیه چون نسبت به پولی که دادم خیلی خیلی بیشتر امنیت راحتی و امکانات داره تا حالا بجز یه بار خرابی سنسور دنده عقب هیچ مشکلی نداشته این مورد خرابی هم که میگن مال زمان تحریم هست که آلمان قطعه نداد ولی از ۹۳ موتور بی نقص شد بخر پشیمون نمیشی
گزارش
پاسخ دادن
14:43  1395/06/23

سولماز
2

سلام من 1شهریور مدارکم تایید شد هنوزم فاکتور نشده
بنظرتون کی فاکتور میشه؟
و چند روز بعد از فاکتور شدن ماشینو تحویل میدن
پارس سال ثبت نام کردم
00:22  1395/06/23
گزارش
پاسخ دادن
سولماز
0

سلام ممنون که پاسخ سوالمو دادید
من یکم شهریور ثبت نام کردم و تاریخ 3شهریور اس ام اس اومد که پروندم تحویل سازمان فروش داده شده
تو برگه نوشتن 30روز کاری
برا یکم میخوامش حتما 😢
امکانش هست تندتند زنگ بزنم و پیگیر بشم شاید زودتر بدنش؟
ممنون میشم جواب بدید
گزارش
پاسخ دادن
21:53  1395/06/23

کاربر: Esi
0

تو برگه ای که بهت دادن زدن . چندمه ؟ حالا زنگ بزن 096440 ببین انجا چی بهت میگن
تو برگت زده تاریخ تحویل 31 شهریور و سود رو تا 15 مهر حساب کردن زنگ میزنی ایرانخودر احتمالا 3 یا 4 مهر تحویل میدن در صورتی که همون مبنای محاسبه سود درستره و 15 به بعد میدن اما هستن دوستانی که با پیگیریهای مداوم و سماجت های قدرتمندانه نتیجه گرفتن و زودتر ماشینشونو تحویل میگیرن . موفق باشید
گزارش
پاسخ دادن
15:09  1395/06/23

علیرضا1978
2

سلام
پارس lx بزودی قراره تحویل بگیرم کسانی که دارند لطفا راهنمایی کنید چطوری آب بندی کنم حواسم به چی باشه برای چه چیزا به نمایندگی برم
23:06  1395/06/22
گزارش
پاسخ دادن
پدرام
1

به سلامتی. طبق چک لیست ماشین رو تحویل بگیرید. بدنه و رنگ و ... رو چک کنید.تاکیلومتر 3000 با 80 تا سرعت رانندگی کنید.بعدش میتونید سرویس اولیه رو داشته باشید.روغن توتال ایرانی که اصلا و اماراتی هست که توشون تقلبی زیاده. روغن های آلمانی اصلی جدیدا وارد شده مثل ادینول که عالیند.10000 کیلومتر و قیمت 110 تومن. لاستیک ها چینی جنس خوبند و نیازی به تعویض نیست بازم با خودتون ولی کومهو بهتره.البته بارز هم خوبه.دریچه گاز دستی باشه بهتره ولی دریچه گاز برقی باشه کمی مصرف کمتره ولی شتابش کمتره نسبت به دستی.اگه سند به نام خودتون باشه مدارکش سندشرکت و بیمه و کارت طلایی هست وگرنه طول میکشه برسه دستتون.بقیه مدارک بعدا پست میشه.
گزارش
پاسخ دادن
01:14  1395/06/23

حسن
2

سلام آقا پدرام.آيا موتور تي يو فايو نياز به فيلر گيري داره يا اتومات فيلر گيري ميشه؟ ممنون
گزارش
پاسخ دادن
08:55  1395/06/23

پدرام
2

من شنیدم فیلر اتوماته و یادتون باشه موتورهای xu7 با شین یعنی قطعات گرد و واشرمانند زیر میل سوپاپ و استکان تایپیت قرار میگیره و با میکرومتر اندازه گیری میشه و تنظیم میشه و بعد از مدتی دوباره از تنظیم خارج میشه. تو موتورهای tu3 و ... با فیلردستی اسبک ها و یا انگشتی ها را بازوبسته کرده و تنظیم می کنند. اما در موتور tu5 صرفا با اویل پمپ و فشار روغن سوپاپ ها اتومات تنظیم میشند و نیازی به تنظیم مقطعی و با سرهرفصل نیست
گزارش
پاسخ دادن
11:25  1395/06/23

کاربر: Esi
2

سلام مبارکه داداش ... فقط و فقط مواظب رنگ باش خیلی مراقب باش زیاد شده رنگ شده میندازن به مردم . لوازم برقی رو کنترل کن تک به تک

راستی از پیگیری صنعت و معدن تا نتیجه گرفتن چقدر زمان میبره ؟
گزارش
پاسخ دادن
09:22  1395/06/23

پارس
5

دوستان به نظر من مشکل کشش پارس lx بیشتر ناشی از گیربکس هست تا از خود موتور tu5 . اگر گیربکس هماهنگ تری داشت کشش بهتر میشد . ایرانخودرو بیشتر از هر چیزی به فکر کم کردن مصرف بوده درنتیجه واسش گیربکس خیلی سبکی گذاشته . به جز دنده 1 و 2 که خیلی سنگینه اما دندههای و3 و 4 و 5 ضریب خیلی سبک داره . Tu5 گشتاورش مقداری کمتر از xu7 هست و توی دور بالاتری هم به دست میاد . باید ضرایب جوری بود که سرعت 100 در دنده 5 دور موتور میشد حدود 3800 . اونوقت دیگه کشش دنده 4 و 5 خیلی خوب می شد اما الان سرعت 100 در دنده 5 دور موتور میشه حدود 2600 که تو این دور tu5 گشتاورش خوب نیست . اگر گیربکس سنگین تر می شد کشش بهتر می شد اما مصرف هم بالاتر می رفت . الان با این گیربکس نميشه انتظار کشش خوبی داشت و فقط میشه روی مصرف کم ماشین حساب باز کرد . موتور و گیربکس xu7 هماهنگ تره مثلا سرعت 100 در دنده 5 دور موتور xu7 میشه حدود 3000 که توی این دور xu7 واقعا قوی تره . اما خوب xu7 هم مشکلات خاص خودشو داره . به نظرم فعلا پارس lx رو میشه یک ماشین خوب و کم مصرف دونست ولی کشش زیاد خوبی مخصوصا وقتی سنگین باشه ماشین نداره
21:57  1395/06/22
گزارش
پاسخ دادن
رها
0

Xu7 به غیر از کمی کشش بیشتر مزیت دیگه ای هم داره عایا؟
21:35  1395/06/22
گزارش
پاسخ دادن
ممد v4 سفید،تحویل 5 شهریور
0

برو تو اون یکی
گروه به آدرس https://1car.ir/ns-21198 ظاهرا دوستان اعلام کردند تارا v4 تحویل اول شهریور فاکتور شده،زیاد ناامید نباشید
گزارش
پاسخ دادن
11:09  1403/06/19

مرتضی
3

کمی بیشتر نیست خیلی بیشتره . من سمند 1800 داشتم الانم پارس tu5 دارم . سمند با اینکه سنگین تر بود اما قدرتش تو سربالایی خیلی بهتر بود مخصوصا دنده چهار و پنج . با این پارس tu5 تا کمی جاده شیب دار میشه دیگه دنده پنج نمیکشه و باید بزنی چهار یا حتی دنده 3 اما سمند که داشتم تو همون پنج راحت بالا می رفت و خیلی کم معکوس می خورد . وسایل xu7 هم ارزونتره این پارس tu5 مشکل دسته موتور و کلاچ هم داره که صفحه رو عوض کردم بهتر شد اما دسته موتور خرابی زیاد داره اما عوضش موتور tu5 صداش کمه بنزین هم کمتر مصرف می کنه احتمال ولش زدنش هم تقریبا صفره . اگر واسه جاده کوهستانی میخوای که با ماشین پر بری مسافرت بهتره پارس سال یا سمند 1800 بخری چون قدرتش واسه سربالایی بهتره این tu5 کمی اذیت میکنه واسه جاده کوهستانی
گزارش
پاسخ دادن
22:04  1395/06/22

محمد رضا از کرج
3

بله مزیتهاش زیاده
مکانیک فراوان حتی در مناطق محروم و دهات و روستا ها و آبادی ها
قطعات فراوان و ارزانتر البته از نوع چینی
ارزان تر بودن هزینه مکانیک نسبت به ef7
فروش راحت تر چون ملت ایران اکثرا کهنه پرست هستند و در برابر محصولات جدید و تکنولوژی جدید مقاومت میکنند
درامد زایی فوق العاده برای شرکت نفت و پمپ بنزین ها و مکانیکها به دلیل مصرف بسیار زیاد بنزین و خرابی زیاد در واشرسوزی و سرسیلندر سوزی
صدای دلنواز تراکتور که از موتور به داخل اتاق میاد و راننده مجبور نیست آهنگ رو از پخش ماشین گوش بلده چون موتور پژویی به صورت هوشمند موسیقی پخش میکنه
گزارش
پاسخ دادن
22:36  1395/06/22

رها
4

اولا شما موتور 1600 با 16 سوپاپ سوار میشی که تنفس بهتری داره نسبت به xu7. جوری میگی بیشتره انگار موتور پرایده. ثانیا شما تو جاده کوهستانی با دنده 5 میری با سمند؟ مرد حسابی جاده کوهستانیه موتور جت که نداری. چرا انقدر موتور از رده خارج کم بازده که با سوختن ناقص محفظه احتراق بدلیل تنظیم نبودن وهمیشگی سوپاپ ها و شین ها و خام سوزی بنزین صدی 4 و ... خودشو کمی بالاتر میکشه رو بزرگش می کنی؟ خوبه با به قول خودت دنده 5 .... جاده کوهستانی رو بالا بری بعد موندر واشر بزنه بری کلی خرج کنی؟ اون صدای تراکتور که موتور 1800 داره یا روغن کم میکنه یا آب. حالا بگو سربالایی با 180 تا سرعت میرم بالا
گزارش
پاسخ دادن
23:11  1395/06/22

مرتضی
2

به هر حال جایی رو که با موتور 1800 با دنده 5 بالا میرفت با tu5 الان با 4 یا حتی 3 باید بالا برم .
گزارش
پاسخ دادن
01:09  1395/06/23

داریوش
1

کلا پارس فقط خرج رو دستت میزاره و هیچ وقت واست ماشین بی آزاری نمیشه.، هم پارس سال داشتم هم lx اشکمو دراورد انقدر خرج رو دستم گذاشت. تو گردنه ها واقعا باید پرگاز میرفتم تا ماشین خفه نکنه و اصلا راضیت نمیکرد دنده ها بد جا میرفتن از چی بگم بیخیال. طرفش نرید منم اشتباه کردم با ضرر فروختم کسی با قیمت نمیخرید ازم
گزارش
پاسخ دادن
09:37  1395/06/23

کاربر: Esi
2

مگه غیر از ضرر چیزی هم داره ۴۰۵ موتور xu7 مدل ۹۳ داشتم پدرم درامد بس که موتورش قر و فر امد روغن ریزی که نگو صداش که وای وای سوپاپ گوشاد کرده بود ... خلاصه خیلی عذاب کشیدم تا فروختمش مایه داری برو خارجی بگیر نداری همین پارس tu5 بهتره ... توکل کن و برو بگیر
گزارش
پاسخ دادن
21:49  1395/06/22

آيدِن
5

سلام دوستان
من كارى به ايران خدرو ندارم ولي پژو پارس ماشين بي ادعايي هستش كه نسبت به قيمتهاي عجيب خودروهاى ديگه خيلي به صرفه تره ، من مدتها در امارات بودم و تويوتا كرولا داشتم اما الان كه پارس دارم تفاوت انچنانى از لحاظ قدرت موتور احساس نميكنم .
16:57  1395/06/22
گزارش
پاسخ دادن
محسن
1

درسته پارس tu5 با توجه به شتاب و کیفیت و آپشن ها و زیبایی که داره از قیمت 7ودش بیشتر هم ارزیابی میشه.ولی در کل ماشین تو ایران گرونه. پارس tu5 هم مستثنی نیست
گزارش
پاسخ دادن
20:08  1395/06/22

محسن 2
3

پژو پارس خیلی بالاتر از کرولا است!!
تازه من شورلت کامارو و و فورد موستانگ داشتم سوارشون با پژو پارس اصلا تفاوتی نداره
هههه
گزارش
پاسخ دادن
22:19  1395/06/22

رها
0

نه آقا بنز میباخ طراحی جدیدشو از دنا الهام گرفته پوزه اسبی دنا کلا طراحی میباخ رو بهم ریخت.تصمیم گرفتن ماصین هاشونو پوزه ای کنند. ب ام دبلیو هم دست به کار شده و از غافله عقب نیوفتاده و موتور ef7 رو با همکاری ایران خودرو نصب میکنه رو خودروهای جدیدش. راستی شرکتهای دیگه دنیا هم دارن میان ایران که قرارداد ببندن.
گزارش
پاسخ دادن
20:16  1395/06/23

احمد22
3

قسمت سوم چکیده ای برای اشنایی با پارس مالتی پلکس
15:18  1395/06/22
گزارش
پاسخ دادن
احمد22
5

قسمت دوم مالتی پلکس
مدیریت مصرف توان الکتریکی در خودرو
حذف جعبه فیوز و ادغام فیوزها
ادغام رله ها (قابلیت عیب یابی)
مزایای سیستم مالتی پلکس برای مشتری :
* خدمات
بهبود و افزایش خدمات پس از فروش قابل ارائه
کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری
قابلیت به روز کردن عملکرد ها از طریق به روز رسانی نرم افزار مربوطه
* ایمنی
هشدار به هنگام باز بودن کمربند ایمنی در سرعت ۲۰ کیومتر
بوق هشدار در ۳ ثانیه در سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر
* عملکردی
چراغ پارکینگ : با این قابلیت می توانید چراغهای بغل و چراغ نور پایین را حدوا بهمدت ۳۰ ثانیه روشن بگذارید . برای این کار ابتدا کلید را دروضعیت قرار دهید . هشدار دهنده چراغها را فعال سازیدو سپس از خودرو خارج شده و خودرو را قفل نمایید
امکان کنترل شیشه های جلو پس از خاموش کردن خودرو به مدت ۳۰ ثانیه
کلید پنل جدید : این کلید باعث می شود که استفاده از بخاری ، کولر و سایر تنظیمات آن به راحتی انجام شود و راننده کنترل بهتری روی تنظیم این کنترل ها داشته باشد.
جلو آمپر جدید : در این جلو آمپر علاوه بر زیبایی بیشتر به دلیل طراحی و جانمایی مناسبتر کنترلها و نمایش
15:16  1395/06/22
گزارش
پاسخ دادن
احسان
3

ممنون از اطلاعات کامل و مفیدتون.
گزارش
پاسخ دادن
20:12  1395/06/22

احمد22
4

قسمت اول
مزایای سیستم مالتی پلکس

سیستم مالتی پلکس یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترن سیستم های جامع برقی در خودرو می باشد . سیستم مالتی پلکس قابلیت تشخیص عیب یابی را دارد . در این سیستم ، با توجه به کیفیت و عملکرد سیستم برقی خودرو ، تحول اساسی در سیستم الکترونیک خودرو ایجاد شده است .
این سیستم علاوه بر این که رله ها ، فیوزها ومزایای سیستم هشداردهنده قبلی و دیگر قطعات برقی را به صورت یکپارچه دربر دارد ، از نظر کیفی شرایط الکترونیک خودرو را نیز ارتقاء داده و به دلیل ارتباط سیستم های برقی با نرم افزار مربوطه قابلیت های جدیدی از قبیل اعلام وضعیت لامپهای خودرو در جلو آمپر و … را نیز شامل می شود.
از نقاط مثبت این سیستم می توان به کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو، افزودن آسان قابلیت های جدید و صرفه جویی در زمان مونتاژ وخدمات پس از فروش اشاره نمود.

مزایای سیستم مالتی پلکس از نظر فنی :

افزایش ضریب اطمینان و کیفیت
حفاظت بهتر بارهای الکتریکی
حفاظت کامل سیمها در مقابل اتصال کوتاه
افزایش طول عمر لامپها
15:14  1395/06/22
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: تییاران
3

دوستان به نظرتون تیبا مدل 92 کارکرد 47000 دو لکه رنگ در عقب خودرو چقدر می ارزه؟ میخام انشالا بفروشم ببینم قیمتش تقریبا چند در میاد.
14:27  1395/06/22
گزارش
پاسخ دادن
حاج سعید
2

عید قربان برهمه محصولات ایرانی سوار مبارک باشه
با ارزوی بهبودی کیفیت خودروهای مونتاژ وطن
12:20  1395/06/22
گزارش
پاسخ دادن
پرشیا با اصالت
2

سعید جان عید شما و همه دوستان هم مبارک.
گزارش
پاسخ دادن
12:53  1395/06/22

مازیار
0

سلام

دوستان من پارس tu5 دارم با کارکرد 2200 کیلومتر

وقتی دارم رانندگی میکنم زمانی که پامو از گاز برمیدارم یه صدایی بلند خارت خارتی از جلوی ماشین میاد.و وقتی دوباره گاز میدم صدا قطع میشه اما تا بلافاصله پامو از گاز بر میدارم شروع میکنه به تولید همین صدا که بسیار هم آزار دهندست.

یه مکانیکی بردم گفت نمیدونم چشه.

بنظر شما دوستان مشکل کجاست؟ممنون میشم کسی میدونه راهنمایی کنه
11:51  1395/06/22
گزارش
پاسخ دادن
افتخاری
11

سلام. بنظر من پارس xu7 اصالت داره چون همه چی واسه خودش طراحی شده. من با نظر آقا رضا بیشتر موافقم، وقتی حداکثر گشتاور تو 3000 بوجود میاد هم شتاب اولیه خوبی بهت میده هم سربالایی ها مخصوصا ماشین سنگین باشه کشش بهتری داره هم افت کولر کمتر. ومثل tu5 انقدر دسته موتوراش خراب نمیشه..درسته قدیمی شده اما همچنان این موتور بی رقیبه. همچنین گیربکس با موتور هماهنگ تره.، اما پارس tu5 به مشکل میخوره چون خواستن یه چیزی بسازن بره
11:08  1395/06/22
گزارش
پاسخ دادن
امین
7

ما تقریبا 7 ماهه داریم نه دسته موتورش خراب شده و نه افت کولر و کشش و... خدا رو شکر عالیه. تو اتوبان زود سرعت میگیره و به کف جاده میچسبه. ما راضی هستیم.
گزارش
پاسخ دادن
11:44  1395/06/22

محمد
7

تمام ماشین های مثل روآ و دنا و پارس tu5 و slx که ایران خودرو از خودش تز داره و از موتور ماشین دیگه رو بدنه دیگه استفاده کرده و یا طرح بدنه و موتور من درآوردی داده ، یک سری مشکلاتی دارن که تو عمل خودشون رو شدیدا نشون ميده . مثلا پارس tu5 و slx مشکلات کشش و ناهماهنگی گیربکس و مشکلات کلاچ داره . Slx واقعا زشته و مشکلات پارس tu5 رو هم داره . دنا موتور من درآوردی و کم کششی داره و بدنه اش واقعا سرهم بندی شده است و مثل سمند خیلی زود بدنه میافته و خسته میشه . ولی شما به پارس xu7 نگاه کن . طرح بدنه با اصالت 406 رو هنر پنین فارینا رو میشه درش دید واقعا از نظر ظاهری و زیبایی نقصی نداره و همه چیزش اصولی طراحی شده . موتور و گیربکس xu7 کاملا هماهنگ و مناسب سدان خانوادگی 406 و پارس هست که قراره با 5 سرنشین و صندوق پر به مسافرت بره و باید کشش لازم و کافی در سربالایی داشته باشه . نمیگم xu7 و پارس نقص نداره . چرا داره خیلی هم داره اما این ماشین های سرهم بندی شده فقط درآمدن از چاله و افتادن به چاه هستند . جایگزین بدنه 406 باید 407 و جایگزین موتور xu7 باید ew7 و ew10 باشه نه واقعا بشه گفت پیشرفت
گزارش
پاسخ دادن
14:25  1395/06/22

حیرت!!!
7

جناب محمد این همه آسمون ریسمون به هم بافتی که تلیغ یه موتور آشغال را بکنی این دلیل نمیشه که چون شما xu7 را انتخاب کردی کار درستی بوده و بقیه اشتباه میکنن اگه موتور xu7 خوب باشه نیازی به تبلیغ شما نیست چون فعلا ارزان ترین و دم دستی ترین محصولات ایران خودرو با موتور xu7 تولید میشه و به سرعت آمار فروشش داره سقوط میکنه در ضمن صنعت خودروی ما به اندازه کافی گرفتار عقب ماندگی هست دیگه شما لازم نیست با این طرز فکر تشدیدش کنید
گزارش
پاسخ دادن
14:44  1395/06/22

صابر
3

آقا یا خانم افتخاری این حرف شما مثل اینه که بگیم نوکیا ۳۳۱۰ اصالت داره.بله قبول دارم چون اولین گوشی بود که در زمان خودش مجموعه کاملی از امکانات و کیفیت را ارائه کرد ولی این دلیل نمیشه که ما اندروید اپل و ویندوز فون را بگذاریم کنار و دوبار ۳۳۱۰ دست بگیریم چون اصالت داره .هرچیزی در زمان خودش خوبه من ۱۵ سال پیش پیکان با اصالت اون زمان را فروختم و پارس با موتور بی اصالت xu7 خریدم و الان هم با گذشت ۱۵ سال باید xu7 با اصالت را بفروشم و tu5 و ef7 بی اصالت بخرم چون داستان نوکیا ۳۳۱۰ دوباره تکرار شده و اگه دنبال تکنولوژی جدید نرم دنا من را پشت سرش جا میگذاره
گزارش
پاسخ دادن
14:59  1395/06/22

محمد
4

چیزی قدیمی باشه اما اصولی طراحی شده باشه بسیار بهتر از یک طرح جعلی سرهم بندی شده است که مثلا جدید باشه
گزارش
پاسخ دادن
15:07  1395/06/22

ایرانی
7

حکایت این اصالت موتور xu7 آدم را یا اصالت آفتابه مسی های قدیم میندازه یادمه بچه که بودیم با آفتابه مسی با اصالت ۲ تا مشکل داشتیم اول اینکه اینقدر سنگین بود که پر و خالی را نمیشد تشخیص داد توشم تاریک بود با چشم نمیشد بفهمی آب داره یا نه مجبور بودیم دستمون را تا شونه بکنیم داخلش تا بفهمیم آب داره یه خالیه بعد که مشکل آب حل می شد مشکل دوم بلند و استفاده کردنش بود که احتیاج زور حضرت فیل داشت .خلاصه که این اصالت پدر ما رو در اورده
گزارش
پاسخ دادن
15:17  1395/06/22

محمد
2

آقا صابر اشتباه شما دقیقا همین هست که موتور و ماشین رو داری در مقیاس های وسایل الکترونیکی مقایسه میکنی . دنیای مکانیک کاملا متفاوت هست و تفاوت xu7 با tu5 و ef7 اصلا مثل تفاوت گوشی قدیمی با گوشی اندرویدی نیست . این طرز فکر و مقایسه الکترونیک و مکانیک کاملا اشتباه هست . Tu5 به همراه این گیربکس عجیب روی پارس lx واقعا مشکلات زیادی از نظر کشش داره . مصرف ماشین کمتر شده اما کشش ماشین واقعا ضعیف تر شده . اوضاع ef7 هم بهتر نیست و وزن سنگین دنا و سمند برای ef7 در دورهای پایین و میانی موتور واقعا زیاده . کم آوردن ef7 و tu5 رو همه تو سربالایی دیدیم . این موتورها فقط در دورهای بالای 4500 بهتر از xu7 هستند و اگر دور موتور پایین باشه واقعا ضعیف تر عمل میکنند . موتور اگر جدید باشه ولی نتونه کشش کافی تولید کنه چه فایده داره ؟؟ عدم هماهنگی موتور و گیربکس tu5 با بدنه پارس قابل چشمپوشی نیست و کم آوردن ماشین تو یک سفر خانوادگی واقعا جالب نیست
گزارش
پاسخ دادن
15:24  1395/06/22

محسن
7

آقای محمد میشه بفرمایید موتور ۱۸۰۰ که مرتب واشر میزنه روغن کم میکنه توی دور بالا افت توان پیدا میکنه .تایم رد میکنه. مصرفش با حجم زیر ۱۸۰۰ از یه موتور ۳۰۰۰ سی سی بیشتره .صدای موتورش یکسره روی مخه. اینقدر دراز طراحی شده که توی کاپوت داز کش نصب شده .کجاش طراحی اصولی داره ؟
گزارش
پاسخ دادن
15:26  1395/06/22

پارس tu5
3

این که در مورد xu7 نوشتی نشونه اصالت نیست نشونه عقب افتاده گیه اگه این موتور محبوب شما خوب بود که شرکت پژو ۱۴ سال پیش توقف تولیدش نمیکرد خوده پژو فهمیده چه گندی زده
گزارش
پاسخ دادن
15:32  1395/06/22

واقعیت
4

ef7 و tu5 در مقایسه با xu7 مزیت های نسبی خیلی بیشتری دارن اگه تنها مزیت xu7 گشتاور تو دور پایینه ولی معایب بیشمارش باعث میشه به راحتی ازش چشم پوشی کرد باور کنید اگه سال ۹۰ ما دچار تحریم شدید نمی شدیم لان از xu7 بجز خاطره چیزی باقی نمونده بود
گزارش
پاسخ دادن
15:51  1395/06/22

تندر ۹۰
5

من تجربه tu5 را ندارم و به خودم اجازه اظهار نظر نمیدم ولی سمند xu7 داشتم اول اینکه از نظر ایمنی و تعادل و ترمز و راحتی سفر هنوز سمند هیچ رقیب داخلی نداره ولی مشکل موتور کاملا مشخص بود ماشین به شدت لش و سنگین حرکت می کرد و هیچ هیجانی نداشت بعد یکسال بخاطر مصرف زیاد فروختم وتندر ۹۰ برداشتم تندر هیچ کدوم از مزایای سمند را نداره ولی موتور و گیربکس عالی داره که نمیشه منکرش شد .تابستون امسال با سمند خواهر زادم که موتور ملی هست رفتیم مشهد انصافا موتور به ماشین کاملا سر بود من خودم اهل سرعت هستم ولی بعضی جاها واقعا از تاپ اسپید ef7 حیرت میکردم حتی برخلاف چیزی که بعضی از دوستان مطرح میکنن براحتی توی جاده کوهستانی موتور شتاب میگرفت ظاهرا موتور ef7 مشکل لش بودن سمند را کامل برطرف کرده و نکته خیلی عجیب اینکه ما دقیقا با ۶۰ لیتر بنزین و بار و سرنشین کامل ۱۰۰۰ کیلومتر راه رفتیم و تازهبعد از اون چراغ بنزین روشن شد
گزارش
پاسخ دادن
16:11  1395/06/22

محسن
0

سر و صدای های کم و بیش تو خودروهای داخلی طبیعیه حساس نشید مشکلی نداره.
گزارش
پاسخ دادن
20:11  1395/06/22

فرهاد
3

در مورد اتاق و طراحی با اصالت و زیبای پارس باهات موافقم ولی موتور xu7 مشکلات زیادی داره. موتور tu5 واقعا قابل مقایسه نیست. پارسtu5 واقعا یک چیز دیگست. گیربکس و موتور مشکلی نداره.طوری طراحی شده که مصرف بیاد پایین اگه شما از ماشین تو سربالایی جت میخوای آره کم میاره هر ماشینی. شما میخوای تو سربالایی با چه سرعتی بری؟
گزارش
پاسخ دادن
21:23  1395/06/22

حامد
3

سلام
اگه اس ال ایکس زشت بود و به درد بخور نبود شما پارس سواران ماشیناتونو نمی فروختند بدن اس ال ایکس بخرن.فقط جهت اطلاع دوستانی که میخوان s lx را خراب کنند.
گزارش
پاسخ دادن
22:22  1395/06/22

دانشجو
0

سلام من میخوام محاسن این موتور tu5 رو بدونم کسی هست اطلاعات بده به من.. مسیرم بیشتر کفی هست اما بیشتر با سرنشین هستم. از نظر تولید صدا داخل اتاق چطوریه؟
01:57  1395/06/22
گزارش
پاسخ دادن
ناصر
7

موتور tu5 دارای سه لایه واشر سرسیلندر فولادی پرس شده و سیلندر چدنی مقاوم به حرارت زیاد. سوپاپ و فیلر اتومات و تنظیم آن با فشار روغن. 16 سوپاپ و تنفس بهتر موتور در دورهای بالاتر. صدای خیلی کم و نفوذ نکردن آن به کابین. مصرف کم بنزین. شتاب بالا و چابک. کم نکردن روغن. کارکرد بالای موتور. عدم کرم خوردگی سیلندر به دلیل چدنی بودن آن. درجه حرارت پایین موتور. دنده های نرم و بیصدا و ....
گزارش
پاسخ دادن
11:54  1395/06/22

محمد
3

ناصر جان کرم خوردگی روی سرسیلندر اتفاق میافته نه روی بلوک موتور . سرسیلندر کلیه موتورهای جدید و از جمله tu5 هم مثل xu7 آلومینیمی هست . اون بلوک tu5 هست که چدنیه و نه سرسیلندرش . پیکان سرسیلندر چدنی داشت . حتی روآ هم دیگه آلومینیمی شد . شما فقط یک چیزهایی شنیدی
گزارش
پاسخ دادن
14:35  1395/06/22

ناصر
3

داداش اتفاقا هم روی بلک سبلندر کرم خوردگی هست هم روی سرسیلندر. چند تا بلوک آلومینیونی 1800میخوای بیا دم مغازه رفیقم نشونت بدم. هم سمند 84 دهشتم هم پرشیا که بلوک سیلندرشون کرم خورده بود.حتما تو تراشکاری دیدی که بلوک رو ساعت میزنند و تراشکاری می کنند. واشر xu7 نمدیه و الیاف نسوز و چثب و... با فشار پرس میشه رو واشرهای فرانسوی که ایساکو مهر میزنه و 60 تومن گرونتر از قینت اصلیش میفروشه یک لایه کرم هم هست که بهتره و دیرتر واشر میزنه.ولی تو واشرهای معمولی فشار روغن و حرارت آب کم کم واشر رو از بین میبره.xu7 تعریفی نداره تو ایران. پس میبیتی که شما فقط یک چیزی شنیدی.
گزارش
پاسخ دادن
15:02  1395/06/22

حسین
4

هر 1000 تا موتور که واشر بزنه یکیشون بلوکش مشکل دار میشه و نیاز به تراش پیدا میکنه . 99.99 درصد تراشکاری ها فقط رو سرسیلندر هست . دیگه طرف باید خیلی موتور رو داغون کرده باشه که بلوکش هم تراش بخواد . درسته tu5 کیفیت بهتری داره اما وقتی با این گیربکس ناهماهنگ توی سربالایی حسابی کم میاره چه فایده داره
گزارش
پاسخ دادن
15:29  1395/06/22

ناصر
3

داداش گیربکس پارسtu5 هیچ موردی نداره نسبت به سمند که قبلا داشتم دنده ها نرم تر جامیره و زوزه ای من نشنیدم. دوشاخه کلاچ پارسال کوتاه بود که فکر میکردی گیربکسه که اونم هصلاح و بهینه شد تو مدل های جدید. افت کشش هم خیلی ناچیزه اونم تاکید میکنم تو سربالایی تند و با 5 سرنشین کامل و صندوق پر که نیسان هم باشه کمی افت پیدا نیکنه. راننده اگه راننده باشه بلده دنده مرده نده. در عوض این موتور محاسنش زیاده
گزارش
پاسخ دادن
20:20  1395/06/22

حاج علی
3

پارس تندر بهترین ماشین در بازه قیمتی زیر 50 میلیون تومان// شک نکنیدکه تا 5 سال فقط بنزین خواهید زد .//
00:19  1395/06/22
گزارش
پاسخ دادن
پرشیا با اصالت
9

تندر ماشین با کیفیتیه شکی نیست البته الان کمی افت کرده. ولی مشکلاتی داره که آدم رو از خرید منصرف میکنه اتاق زشت و دارای ارتفاع و عدم تعادل و هندلینگ مخصوصا سرپیچ ها. صندلی های نیمکتی و خشک. قطعات گران.ضعف گیربکس و نشت واسکازین با پارگی گردگیر پلوس. ضعف آپشن و ....
گزارش
پاسخ دادن
12:50  1395/06/22

کاربر: REZA XU7
6

البته پول جرثقيل و صافكاري رو يادت رفت بگي😏😏
گزارش
پاسخ دادن
12:54  1395/06/22

دکتر دانش
1

made in china
22:59  1395/06/21
گزارش
پاسخ دادن
هادی عباسی
0

سلام.توی قرارداد نوشته سود تاخیر تا زمان صدور فاکتور می‌باشد.کرمان موتور هم سر موقع فاکتور را صادر می‌کنه تا شامل سود تاخیر نشه.فاکتور را صادر می‌کنه ولی خودرو را تحویل نمیده
گزارش
پاسخ دادن
10:47  1403/06/17

دکتر کیانی
0

بنده قصد خرید خودرو رو دارم. خودرو داشتم تازگی فروختم. نمایشگاه ها پرشیا lx با موتور tu5 رو پیشنهاد می کنند. دلایل زیادی هم دارن. نظرتون رو میفرمایید؟
22:02  1395/06/21
گزارش
پاسخ دادن
مانی
6

دوست عزیزمن کاری به کل کل کردنای دوستان ندارم ولی نزدیک یه ساله پارس tu5دارم قبلا ۲۰۶ وی۸داشتم اونم عالی بود ولی واقعا از این راضیترم هم نرمتره هم فضای بیشتری داره وخوب هم رخ زیباتر ۲۵هزارتا باهاش رفتم هنوزم وقتی سوار میشم حس یه ماشین نو رو داره ، مطمئن باش تو این رنج ماشین بسیار خوبیه البته من دنا ندارم شاید اونم عالی باشه قطعا دنا نسبت به سایر محصولات این رده ماشین بهتری نباشه بدترم نیست ولی خوب ضمن احترام به سلیقه دوستان دناسوار منم جزء کسانی هستم که عمرا با ظاهر دنا نمی تونم کنار بیام.
گزارش
پاسخ دادن
23:32  1395/06/21

دکتر کیانی
0

ممنوت از جوابتون.واقعیتش نظر خودمم هم متمایل به پارس lx بوده اما میخوهم بدونم اون پارسی که قبلا بود و کیفیت خوبی داشت پارس های الان مخصوصا lx هم به همون صورته؟ تو نمایشگاه دیدم و خوشم اومد.به نظر شتاب خوبی هم باید داشته باشه. واقعیتش اونجا دنا رو پیشنهاد نمیدادن. البته از لحاظ تجهیزات خوب بود اما ظاهرش هم خوب مهمه
گزارش
پاسخ دادن
11:40  1395/06/22

دکتر کیانی
0

دوستان قطعات موتور tu5 پرشیا lx مثل رینگ ها و پیستون ها و متعلقات اون ساخت کجاست؟ تعریفشو زیاد شنیدم. در مورد موتور دنا هم بفرمایید.ممنون.
21:59  1395/06/21
گزارش
پاسخ دادن
احمد
21

این یارو ایلیار انگار تمام زندگیش وعمرش شده پارس درپیتی!!!!! بابا یه اهن پاره بیش نیست همه ماشینها بخصوص تو این قیمتها انقدر باید بیکار والاف باشی کمین بشینی ببینی تو پیجها چی میننویسن سریع بیای جواب بدی!!!!!!! بابا خیلی الافی
برو دتبال یه لقمه نون صد در صد با پول بابات به یه ماشین رسیدی داری خودکشی میکنی حالا نمیدونم زچه کجا هستی?
سر وتهش رو بزنی اهن پاره اس همین کارارو میکنید ادم از این مدل خودرو ها حالش زهم میخوره.
20:00  1395/06/21
گزارش
پاسخ دادن
پرشیا با اصالت
5

دنا سوارها هم یک جوری تعریف می کنند از سمند صافکاری شده انگار ب ام دبلیو سوار شدن. دنا اگه ظاهر زیبا داشت که نداره و اگه موتور خوبی داشت که نداره و ... بازم قیمتش بالاست و با این قیمت نمیصرفه.
گزارش
پاسخ دادن
12:57  1395/06/22

مونتاک
8

دوباره تایید نشدن نظرات من شروع شد. گفتتی ها گفته شد. بعضی ها تو جهالت خودشون باقی میمونن بعضی ها میرن تحقیق بیشتر و به صحت حرفام ایمان میاره.. این آخرین کامنت منه.. خودتونم متوجه شدین حرفاتون بی پایه و بی سرو ته هس.. بااای
19:22  1395/06/21
گزارش
پاسخ دادن
جواب
0

دریچه گاز برقی بهترین کار فروش ماشینه
گزارش
پاسخ دادن
23:49  1403/06/15

جواب
0

دریچه گاز برقی بهترین کار فروش ماشینه
گزارش
پاسخ دادن
13:03  1403/06/16

جواب
0

دریچه گاز برقی بهترین کار فروش ماشینه
گزارش
پاسخ دادن
20:15  1403/06/15

امیر
7

خوشبحال تو که حرفات سرو ته داره جناب دلال.خدافظ مونتاک خدافظ.
گزارش
پاسخ دادن
19:37  1395/06/21

رها
2

آره ایلیار جان فروش بالای پارس tu5 دچار اختلال میشد اگه کامنتهای مونتاک حذف نمیشد.شانس آوردیما خخخخخ
گزارش
پاسخ دادن
21:39  1395/06/22

کاربر: ilyar-tu5
8

خداروشکر که تایید نشده...وگرنه فروش پارس به صفر میرسید!😐😕
گزارش
پاسخ دادن
20:00  1395/06/21

انواع موتور
12

موتور بنزین بنزین سوز = برای مثال موتور 16 سوپاپ tu5
موتور پایه گازسوز = برای مثال موتور 16 سوپاپ ef7-cvvt
موتور پایه واشرسوز = برای مثال موتور 8 سوپاپ xu7
18:36  1395/06/21
گزارش
پاسخ دادن
کاوه
6

من وارد بحث ef7 و tu5 نمیشم چون هر دو موتورای خوب و قابل احترامی هستند ولی این xu7 واقعا یه موتور قدیمی و مزخرفه چون حتی اگه شانس بیاری و واشر نزنه و سرسیلندر نسوزونه بازم مصرف بنزینش آدم را خونه خراب میکنه
گزارش
پاسخ دادن
19:25  1395/06/21

رضا
2

متاسفانه ملتی هستیم که بی هوا میحرفیم..داداش من یکم تحقیق کن بعد حرف بزن..از سال 92به قبل فقط ef7 مشکل داشت.. همه میدونیم تو اون ساا خراب در اومده...الان xu7رو قورت میده...
گزارش
پاسخ دادن
13:20  1395/06/22

صبوحی
0

آقا این موتور tu5 عالیه. هم شتاب خوبی داره هم خراب نمیشه.اصلا روغن کم نمیکنه. صدای کنی هم داره. من اوکیم هستم باهاش. ولی در جواب دوستمون که گفتند قابل احترامه خب این فقط موتوره موجود زنده است مگه که بهش احترام بزاری؟؟ بامزه بود. نباید باهاش بدرفتاری کرد. دلگیر میشن.
گزارش
پاسخ دادن
00:37  1395/06/23

صبوحی
0

از دناسوارها راحت شدیم افتادیم تو دام xu7 سواران. باز این دنا حرفی داره واسه گفتن موتور 1800 که دیگه واقعا....
گزارش
پاسخ دادن
00:39  1395/06/23

کاربر: REZA XU7
11

پسر عمه ي بنده سمند XU7 مدل 85 داره. هنوز ماشينش واشر نزده.
جنابعالي هم مثل *آدم* رانندگي كني و درست ازش مراقبت كني حالاحالاها واشر نمي زنه.
گزارش
پاسخ دادن
20:15  1395/06/21

کاربر: REZA XU7
11

دايي بنده الان سمند EF7 مدل 90 داره. چند ماه پيش واشر زد و بعدشم روغن مي داد. كلا نزديك 3/500/000 تومن خرجش كرد. صداشم خيلي بم و آزار دهنده س. قبلش، يه سمند XU7 مدل 85 داشت. خداشاهده تا حالا چند بار گفته اون موتور واقعا هزار بار به EF7 شرف داره. الانم تو فكرشه كه يا پارس سال بگيره يا پارس TU5.
هر كاري كنيد آخرش EF7 از نظر محبوبيت بين مردم و همچنين سخت جوني و كارايي ، زير سايه ي XU7 هست. خودم پارس سال مدل 94 دارم و توي يك سالي كه دستم بوده 28200 تا رفته. خداروشكر هيچ مشكلي نداره. يه سوپاپشو با صدتا EF7 عوض نمي كنم.
حاظرم ماشين نداشته باشم و پياده برم اينور اونور ولي ماشينم EF7 نباشه.
اينقدر سنگ موتور كپ اف سون رو به سينه نزنيد. هيچي نيست.
گزارش
پاسخ دادن
21:41  1395/06/21

امید
5

Xu7 ماشین خوبیه بااینکه قدیمیه ولی بازم رقیب میخواد توشتاب محشره
Tu5 وef7 میترکونه توکشش قدرت شتاب405عشقه
16:16  1395/06/21
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

فعلا ک حرفی از شاهین دنده دستی tu5 نیست...الانم فقط اولویت زمستان مونده به احتمال زیاد به زمستان ها هم شاهین دستی موتور تیبا بده وبعد اون بخاد پیش فروش جدید با موتور جدید وقیمت جدید بزاره...فقط اطمینان دارم که تا هفته چهارم اذر دعوت نامه فرستاده وفقط شاهین دستی زمستان مونده
گزارش
پاسخ دادن
09:32  1403/06/15

رضا
0

این سوالات چالشی رو از کی میپرسید؟
گزارش
پاسخ دادن
13:24  1403/06/15

علی2
6

اره داخل زدن واشر هم اوله
گزارش
پاسخ دادن
17:47  1395/06/21

محمدرضا
9

من قبلا هم عرض کردم در شرکت ایران خودرو کار می کنم واقعا تز این کل کل های xu7 سوار ها خندم می گیره من برام فرقی نداره کدوم ماشین بفروش بره. ولی این رو بدونین دلتون رو به این xu7 قدیمی نبندید. الان در خودرو های داخلی بهترین کیفیت همین ef7 و tu5 داره ef7 تنها موتوری بود که هم گشتاور خوبی و هم کیفت خوبی داشت از نیمه دوم 93 بازار تهران دنا 48 میلیون بود. ef7 در دور 4500 157 نیوتن متر داره داخل گردنه هم اصلا کم نمیاره درسته xu7 در دور 3000 153 نیوتن ولی همین باعث فشار زیاد در دور 3000 بالا می شه در کفی می تونی از ef7 از دور پایینش استفاده کنی در دور 4000 هم از گردنه ها راحت بدون فشار بالا میره همین باعث می شه که در دور بالا هیچ فشاری بهش نمیاد. بنظرم من کسی که 8 سال سابقه در شرکت ایران خودرو داره کسی که می خواد ماشین بگیره خانواده ef7 یا tu5 بگیره.
گزارش
پاسخ دادن
18:05  1395/06/21

ef7
10

ef7 نه خوشنامی و کیفیت tu5 رو داره و نه سخت جونی و کشش xu7 رو . دلیل اینکه هیچ وقت هم ازش استقبال نمیشه دقیقا همینه . و هیچوقت بازار خوبی نداره و وقتی خریدی صاحب اول و آخرش خودتی حالا میخواد دنا یا سورن یا سمند ef7 باشه . با خرید ef7‌عملا داری هزینه نگهداری یک موتور مدرن رو میدی اما در عمل چیزی بیشتر از یک موتور کم کشش و بی کیفیت و با عیب و ایرادات طراحی زیاد نیست . حتی xu7‌هم صدای بم و آزار دهنده ای رو که ef7 در دور 3000 تا 3500 تولید میکنه رو نداره . جالبه بیشترین رانندگی در جاده هم در همین دور 3000 تا 3500 انجام میشه و در این دور ef7 به علت ضعف طراحی صوتی دچار تشدید و رزونانس صوتی میشه و صدای بم و آزار دهنده ای تولید میکنه . این نقص حتی در xu7 قدیمی هم دیده نمیشه چه برسه به tu5 . درسته صدای xu7 بیشتر هست اما یکنواخت هست و هیچ وقت هم حالت بم و آزار دهنده پیدا نمیکنه . ef7‌خیلی چیزها کم داره تا بشه بهش گفت موتور . بین ساختمانی که یک مهندس معمار حرفه ای طراحی کرده باشه با ساختمانی که یک دانشجو طراحی کرده باشه خیلی فرق ها هست که در عمل مشخص میشه . ضعفهای ef7 در عمل مشخص شده
16:01  1395/06/21
گزارش
پاسخ دادن
دنا
4

ضعف EF7‌ دقیقا ایجاد گشتاور کافی در دور پایین و میانی و کشش خوب توی سربالایی هست . ef7 فقط کفی خوب راه میره وگرنه با ماشین سنگین بری تو سربالایی حسابی کم میاره این ef7 مثلا مدرن چون گشتاور دور پایین و میانی ضعیفی داره و اگر یک دنده رو کمی دیر تر سنگین کنی و دور موتور پایین بیاد از پراید هم جا میمونی با دنای 42 میلیونی !
گزارش
پاسخ دادن
17:04  1395/06/21

ef7-vvt
6

ef7 موتور آینده هست امثال تو گذشته گیر کردن
گزارش
پاسخ دادن
17:05  1395/06/21

پارس tu5
6

ای بابا انگار شما xu7 یا حالیتون نیست برادر من اینجا پیج پارس با موتور tu5 هست حالا شما پس این ef7 سوارا بر نمیای چرا آبروی پیج ما را میبری .اگه این xu7 هنوز جزء موتور بود لا اقل یه ماشین با موتور xu7 توی نظرات بالا میومد
گزارش
پاسخ دادن
18:49  1395/06/21

محمد
2

ef7 فقط سایه یه موتور هست
گزارش
پاسخ دادن
18:50  1395/06/21

ef7-vvt
4

فعلا که ef7 داره خوب میتازونه هم داره آمار فروش و طرفداراش روز به روز بیشتر میشه و هم تو جاده داره رکورد سرعت و شتاب میزنه حالا شما هر روز سنگ این xu7 عطیقه را بزن به سینه ببین آخرش به کجا میرسی
گزارش
پاسخ دادن
18:54  1395/06/21

محمد
1

بهتره روی دیکته کلمات کار کنی نظر دادن در مورد موتور پیشکش
گزارش
پاسخ دادن
21:57  1395/06/21

مجتبی
2

جناب ef7میفرمایند ضعف طراحی!!!اخه مهندس ef7که جزو ده موتور برتر دنیا از نظر طراحیه...شما همون کششو مثل طوطی تکرار کنی سنگینتری
گزارش
پاسخ دادن
13:25  1395/06/22

کاربر: ilyar-tu5
7

موتور ماشین باید تو شرایط سخت خودشو نشون بده.
وگرنه اتوبوس رو هم اگه تو سرازیری بندازی 200 تا رو پر میکنه.
و این دقیقا چیزیه که ef7 ازش بی بهره هستش.
گزارش
پاسخ دادن
16:35  1395/06/21

arman
6

مونتاک یا هر اسمی که داری بله پارس قدیمی اصلا بد بیخیال وقتی گفتن بیا بخر بگو نمیخرم پولم نمیرسه یا مثل همیشه تظاهر کن دوست نداری چرا همش با حرفه بیخود داری مردم و سرکار میذاری یبار گفتی 2بار گفتی بیخیال دیگه عجب کنه ای هستی و بیکار که همش اینجا حرف بیخود میزنی حرف زمانی ارزش داره خود طرف قابله ارزش باشه بسههه دیگه واقعا بسه برو به زندگیت برس...
15:28  1395/06/21
گزارش
پاسخ دادن
مونتاک
3

همین که بالاخره فهمیدی پارس بدرد نخوره خودش جایه امیدواری داره. در ضمن چه کسی میره دنبال چیز بدرد نخور و آشغال؟؟ فکر نکن جواب مشخصه کسی که خودشم بدرد نخوره..
گزارش
پاسخ دادن
15:58  1395/06/21

arman
3

همین که شما بدرد بخوری واسه کل ایران کفایت میکنه. باید اشخاصی مثل شما باشن که ما به انتخابمون بیشتر مطمئن شیم. من از وقتی نظرات شمارو خوندم واقعا تو ثبت نام ماشینم مطمئن تر شدم که انتخابم درست بوده.

به هرحال ممنون بابت نظراتتون ...
گزارش
پاسخ دادن
19:02  1395/06/21

کاربر: ilyar-tu5
12

مونتاک جان.....شما همین که این پیج رو ترک کنی و بری همون پیج دنا یا تیبا نظر بدی ،بزرگترین لطف رو در حق ما کردی.احتیاجی هم روشنگری و نظرات کارشناسانه جنابعالی نداریم.همش میگی اخرین نظرمه دوباره میای عین این بچه هایی که تازه واسش گوشی خریدن شروع به چرت و پرت گویی میکنی.
خوب برو دیگه!😐
گزارش
پاسخ دادن
16:14  1395/06/21

عامری مهرشهر کرج
16

سلام به همه دوستان
من نزدیک 15 ساله مهرشهر کرج نمایشگاه خودرو دارم یه تعقیراتی توسلیقه خریداران ماشین توی سال جدید اتفاق افتاده که بد نیست بدونید.محل ما جوریه که بجز تهران و کرج از سایر شهرها هم واسه خرید ماشین میان پیش ما .الان بازار سمند و پارس با موتور 1800 قدیمی داره به سرعت افت میکنه اکثر مشتریای تهرانی و سایر شهرهای بزرگ سراغ سمند ef7 و پارس tu5 میان و فروش xu7 بیشتر مال خریداران شهرهای کوچیک و روستاها هستش .موفق باشید
13:40  1395/06/21
گزارش
پاسخ دادن
مونتاک
4

بله دقیقا درست حرفتون.من خدایی دنا ندارم دلالم نیستم واسه کسی هم از این کارا نمیکنم . اما وقتی دنا بهتره چرا بیام از پارس بی کیفیت دفاع کنم. هر خودرویی بفروشه سودش تو جیب من نمیره اگر توجه کنی من ماشین صفر رو بیشتر پیشنهاد میدم پس مشخصه دلال نیستم.شما تعصب رو کنار بزارین بهتره براتون
گزارش
پاسخ دادن
15:24  1395/06/21

محمدی
5

خب کاملا منطقی بنظر میاد که اکثر افراد ساکن شهرهای بزرگ دنبال یه ماشین کم مصرف و بروز هستند و مکانیک و خدمات هم در دسترس دارن ولی شهرهای کوچیک مکانیک و خدمات برای موتورهای پیشرفته خیلی کمتره بخصوص ef7 که تعمیرش واقعا تخصص میخواد
گزارش
پاسخ دادن
16:01  1395/06/21

ef7
4

بله تعمیرات EF7 نیاز به تخصص فوق العاده زیاد داره و البته صبر ایوب هم میخواد !! یک جاش که مشکل دار شد عیب و ایراد بقیه قسمت هاش هم رو میشه . مکانیک وقتی بازش کرد رو دستش وا میره . فکر کردی واسه چی مکانیک ها به ef7 دست نمیزنن ؟ مکانیک ها موتورهای جدید هیوندا و مزدا و تویوتا رو راحت باز و بسته و تعمیر میکنن اما ef7 رو رد میکنن چون ef7 وقتی بازش کردی رو دستت وا میره و هزار تا عیب دیگه هم بالا میاره و جمع کردنش صبر ایوب میخواد
گزارش
پاسخ دادن
16:05  1395/06/21

واقعیت
7

دنا مال خریدن و سوار شدن
پارس مال فروختن
13:15  1395/06/21
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ilyar-tu5
5

والله...این پارس هر چی هم که باشه اگر از ماشین خوشت نیومد و احیانا راض ی نبودی راحت ازت میخرن و عین پول نقده. ول دنا و کلا خانواده ef7 خرابی های زیادی دارن هیچ تو بازار هم کسی اونو نمیخره.چون ef7 یعنی دردسر.
خوب خوب یا بد بودن یه خودرو تو فروشش نسبت به رقباش معلوم میشه.
گزارش
پاسخ دادن
16:20  1395/06/21

سعید
1

سلام بابا همشون خودرو ايرانين سر و ته ی کرباس با توجه ب پول ک داری و سلیقه هرکسی یک نوع خودرو میخره ما خودمون دنا داشتیم خیلی اذیت میکرد و اما کلا خودرو ایرانی شانسیه هر مدلیش
12:08  1395/06/21
گزارش
پاسخ دادن
نادر
0

حق با سعیده
من خودم اخرش رفتم چینی خریدم راحت شدم
گزارش
پاسخ دادن
15:02  1395/06/21

کاربر: ilyar-tu5
16

آقای مونتاک ...تو و دوستان دناسوارت )البته فکر کنم همشون یه کاربرن با نام های مختلف(تو حکم مهمون های پررویی هستین که از در میندازنشون بیرون ، از پنجره به زور میان تو.
شما چند وقته که اینجا میای و نظرات بیمورد و تکراری میزاری ، واسه همین هم دیگه کسی محلت نمیزاره و الان فقط خودت میگی و خودت هم تایید میکنی.
ببین اینجا پیج پارس tu5 هستش . اینو هم مطمئن باش با حرفهای امثال تو با ماشینمونو نمیریم بفروشیم عوض کنیم.این دنا هم که اینقدر ازش تعریف میکنی ، تو بازار کاملا شکست خورده و به لطف چندتا فروش اقساطی و نقدی به زور به فروش میره.موتورef7 هم که با کیفیت پایینش بلای جونش هستش.
در اخر هم در مورد اونایی که در مورد خرید پارس lx مردد هستن اینو بگم که پارس lx هم خودرو کاملی نیستش و یقینا مشکلاتی داره که البته اکثرشون هم مشکلات مونتاژین.ولی باور کنین با حدود 40 میلیون بین همه خودروها از لحاظ ارزش در مقابل مبلغ پرداختی پارس lx بهترینه و اکثر خریداراش هم ازش راضین و حقایق بازار هم خودش دلیل بر بهتر و موفق بودن این خودرو هستش.
10:02  1395/06/21
گزارش
پاسخ دادن
محمد
6

دنا میتونست ماشین خوبی باشه به شرطی که موتورش ef7‌ نبود . ef7 رو هر ماشینی نصب بشه تو بازار زمین میخوره و خریدار نداره
گزارش
پاسخ دادن
10:26  1395/06/21

مونتاک
5

نظرات مال چند نفر هست ما مثل پارس سوارا از این خز بازیا در نمیاریم خیالت راحت. خود من که تحلیل های جدید تزریق میکنم تو پیج و یکم اینجا رو از اون حالته احساسی مبتدیانه درآوردم... تکرار مال شماس که بعد 20 سال 405 فیس لیفت رو ماشین باکلاس محسوب میکنید و افکارتون تو دو دهه پیش گیر کرده. از نظر کیفیت هم که پارس وضعیت بدی داره و هندلینگ دلچسبی نداره...موتور دنا بروز نیست؟ همین دیروز یه مقایسه کردم نسبت به اکثر رقباش گشتاور بیشتری تولید میکنه ولی tu5 اصلا تو رقابت نیس.. اتفاقا اگر دنا xu7 یا tu5 بود خداوکیلی اصلا طرفش نمیرفتم چه بخوام پیشنهاد بدم.داخل و طراحی دنا از پارس 20 سال پیش بروزتر نیس؟ خودتونم میدونید دارم حقیقتو میگم . هر چی گفتین جواب دادیم بخاطر همین کشیدین کنار. شما پارس رو قسطی خریدی باید فکر قسطات باشی من برای کسی که میخواد ماشین بخره میگم دنا رو انتخاب کنه واقعا ارزش داره
گزارش
پاسخ دادن
11:32  1395/06/21

حسن
0

با سلام. آيا سوپاپهاي موتور تي يو فايو نياز به فيلر گيري داره يا اتومات فيلرگيري ميشه
گزارش
پاسخ دادن
11:50  1395/06/21

مونتاک
0

حرف بی سر رو ته رو شما میزنید؟ مگه فقط از ایرانخودرو میشه پارس خرید؟!! بازار ماشین اقساطی نمیفروشن؟؟ همه مردم از ایرانخودرو ماشین میخرن فقط؟؟ من بهتر از شما میدونم چه خبره آقا پسر .میدونم یسری از شما همون پارسم ندارین
گزارش
پاسخ دادن
12:46  1395/06/21

امیر
5

پارس قسطی؟یه چیز بگو هلاک نشیم از خنده.دوما دنا بروزه؟چندتا اپشن بیخودی داره که همش خراب میشه اونم بابت 6میلیونی هس که اضافه میدی که با همین 6تومن بهترین اپشن هارو میتونی رو پارس بندازی.در ضمن پارس 20سال تولید میشه وطرفدار داره دنا چی 2سال اومده بازار اونقدر خزه که با التماس دارن میدن،ماشین که اصل ونصب داره همینه تا 30سال دیگم طرفدار داره نه مثل دنا که فهمیدن چه موتور اشغالی روش انداختن میخان عوض کنن. تقویت کنن چون کشش نداره و ضعیف واسه اون بدنه سر همی دنا.بعدشم تو با تیبات خوش باش تو رو چه به پارس عزیزم؟؟؟دنا مال اشناهاتون میخاین بفروشین مشتری ندارین که به التماس تو پیج پارس موندی؟؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
13:03  1395/06/21

امیر
3

تو پیدا کن اقساطی پارس تی یو5 ما خریداریم ادرس بده فقط دنا نباشه ها که دنا رو بقالی بغلدست ماهم داره قسطی میده.
گزارش
پاسخ دادن
13:17  1395/06/21

پارس lx 94
3

از نظر این محمد موتور خوب فقط xu7 حساب میشه برو بابا کی دیگه 8 سوپاپ ترتر میخره الان یه مدته فروش پارس سال سقوط کرده که دلیلش همین xu7 مزخرفه
گزارش
پاسخ دادن
13:22  1395/06/21

خشایار
4

جناب مونتاک مطلبی که عرض میکنم برای شما نیست چون همین استدلال شما از قدرت موتور نشون میده که اطلاعات شما در چه حده !!!اما برای دوستانی که شاید تجربه کمتری داشته باشن عرض میکنم قدرت یک موتور( تنها) به مقدار گشتاور یا اسب بخار یا دور موتور و... نیست بلکه همینطور که اکثر دوستان مطلع اند نسبت میان همه اینها همراه باکیفیت موتور و وزن و نوع طراحی خودروه که میتونه نشون دهنده میزان کشش و قدرت خودرو باشه،بنا براین بالا بودن مقدار گشتاور دنا در مقابل پارس tu5نمیتونه نشون دهنده قدرت بیشتر اون باشه بلکه باید دید که این مقدار گشتاور با چه دور موتوری و برای چه خودرویی با کدام وزن و طراحی، مناسب هست.به همین خاطره که کارشناسان این مقدار گشتاور رو در دور موتور بالای۶۰۰۰ برای خودرو سنگین و به دور از طراحی ایرودینامیک مناسب نمی دانند.
گزارش
پاسخ دادن
14:36  1395/06/21

مونتاک
1

آقا خشایار من این مطلبو قبول دارم و تمام شرایط شتاب ماشین رو اطلاع دارم. من به اسم کاربری کارنو 3 ماه پیش شرایط تاثیر گذار رو شتاب رو عنوان کردم . بله منم میدونم این اطلاعات درباره قدرت خام موتور و تا به چرخها برسه کمتر میشه. اما گشتاور دنا در دور 4500 که منطقیه تمام رقباشم تو همین دور به حداکثر میرسن. میشه بفرمایید پارس از چه فناوری استفاده میکنه که با گشتاور 140 نیوتن متر نیروی بیشتری نسبت به دنا منتقل میکنه؟ همه میدونیم گیربکس پارس بسیار ناهماهنگه با موتور. خواهش میکنم فرار نکنید جواب بدین
گزارش
پاسخ دادن
15:15  1395/06/21

مونتاک
2

شما در جایگاهی نیستی که بخوای مطالب منو زیر سوال ببری. بزار کاربرها مطالب رو بخونن خودشون قضاوت میکنن. از نظر کیفیتم چندبن ماهه دنا دو ستاره میگیره پارس یه ستاره کیفی که جز خودروهای بی کیفیت بازار محسوب میشه.. از ب بسم الله تا ت تتمه با سند مدرک حرف زدم شما چطور؟ خوش باشی
گزارش
پاسخ دادن
15:32  1395/06/21

ناصر
0

داداش فیلر اتوماته. با فشار روغن تنظیم میشه.
گزارش
پاسخ دادن
18:51  1395/06/21

ladan
1

فیلر اتوماتیک فقط ef7 داره تو موتورای ایرانی
گزارش
پاسخ دادن
19:46  1395/06/21

کاربر: ilyar-tu5
5

آقای مونتاک...این بحث پایانی نداره.و ما هر چی بگیم شما حرف خودتو میزنی.
بیزحمت برو تزریقات ارزشمندتو تو همون پیج دنا بکن .چون اینجا پیج پارس tu5 عه.
هر وقت پیج مقایسه پارس و دنا زدن بیا اونجا نظر بده.
در ضمن حرفات هم کاملا اشتباه و از روی غرض هستش.وگرنه همه میدونن که موتور ef7 از هیچ لحاظ بر موتور tu5 برتری نداره.
من خودم تا وقتیکه موتور بیکیفیت ef7 روی دنا نصب هستش حتی یک لحظه هم فکر خریدش به ذهنم نمیاد.اینو مطمئن باش.حالا از مشکلات برقی دنا حرفی نمیزنم .این به کنار.!
گزارش
پاسخ دادن
12:19  1395/06/21

کاربر: ilyar-tu5
4

حرف های بی پایه و اساس به این میگن:((پارس رو قسطی خریدی)).
آخه عزیز من ..یه سر برو سایت ایران خودرو...اصلا ببین پارس lx فروش قسطی داره!؟
اتفاقا اون ماشینی کع فروش قسطی داره دنا و سمند و مشتقات ef7 هستش که ایران خودرو براشون انواع قسطی و وامی و نقدی و... گذاشته!
پارس lx فقط پیشفروش داره! اونم تحویل 6ماه بعد که البته اونم با تاخیر های تحویل راحت به 8-9 ماه میرسه.
گزارش
پاسخ دادن
12:31  1395/06/21

نورالدین
4

من اصلا ازخودروهای تولید شده ایران خودرو راضی نیستم در دو مورد به تور ایرا ن خودرو افتادیم در سال 93 پژو اس دی تیو 5 تحویل گرفتیم از نمایندگی خان محمدی در کیلومتر 6000 سوپاهایش به صدا درامد سر سیلندر عوض کردند استارت نخورد موتورش را تعمیر کردند بعد از دو ماه تحویل دادند قفل مرکزیش که افتضاح بود . دو بار ه خامی کردم در سا ل 94 از نماینگی نیک کار پژ و پارس تیو 5 گرفتم در کیلومتر 2200 موتورش ایراد پیدا کرد موتورش را تعویض کردند با چند ایراد دیگر با زیر قیمت بعد از هشت ماه فروختم هزار بار می ایم و می گویم خودروهای تولیدی ایران خودرو شانسی باید از تخم مرغ بیاند بیرون
08:38  1395/06/21
گزارش
پاسخ دادن
مونتاک
2

عزیز دلم تقصیر خودته میری پژو میخری.. از سال91 پژو خراب شد و مشکلاتی که تو پیکانم نمیدیدیم تو محصولات پژو بوجود اومد
گزارش
پاسخ دادن
12:05  1395/06/21

مونتاک
0

وقتی تو پیج پارس طرفداران دنا سلطنت میکنن و پیج رو میگردونن باید بدونی دوره پارس تموم شده و از رده خارج شده.حتی حرفاتونم بوی کهنگی میده از بس از مسایل روز عقب موندید. شمایی که میگی مسوولین ایرانخودرو میگی پارس بهترین محصولمونه میتونی یه سند محکمه پسند و محکم بهمون بدی؟
00:30  1395/06/21
گزارش
پاسخ دادن
مونتاک
4

وقتی تو پیج پارس طرفداران دنا سلطنت میکنن و پیج رو میگردونن باید بدونی دوره پارس تموم شده و از رده خارج شده.حتی حرفاتونم بوی کهنگی میده از بس از مسایل روز عقب موندید. شمایی که میگی مسوولین ایرانخودرو میگی پارس بهترین محصولمونه میتونی یه سند محکمه پسند و محکم بهمون بدی؟
00:30  1395/06/21
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
11

منظور شما از به روز چیه ؟؟؟ نکنه به مانیتور ۷ اینچی میگید به روز ؟؟؟ خدا وکیلی دنا هر چی هم واسه گفتن داشته باشه دیگه به روز بودن رو نداره اگه به روز بود واسش یه کنترل کشش میزاشتن که دیگه لازم نباشه عقب ماشین رو اونقدر بلند کنند !!! ارتفاع پشت ماسن خیلی خیلی خجالت آوره . انگار ...
گزارش
پاسخ دادن
01:24  1395/06/21

ali
7

دنا سوارا اینجا سلطنت نمیکنند پلاس هستن ما هم دیگه با هاشون کاری نداریم چون این بیچاره ها توی هیچی شانس ندارن نه تو سلیقه نه تو ماشین نه تو کار و زندگی نه تو پیج واسه همین 24 ساعته هستن پیشمون
گزارش
پاسخ دادن
01:32  1395/06/21

سجاد
1

منظورم کنترل ارتفاع بود
گزارش
پاسخ دادن
01:37  1395/06/21

محمد
2

مونتاک تو سربالایی می بینمت با اون Ef7 ضعیف روی دنا هیچ حرفی برای گفتن تو سربالایی نداری . مواظب دور موتور ef7 باش که پایین نیاد وگرنه از پراید هم جا میمونی . با Ef7 یک چشم به جاده یک چشم به دور موتور . دست هم روی دنده آماده معکوس کشیدن که دور موتور نیاد زیر 4500 تو سربالایی
گزارش
پاسخ دادن
07:38  1395/06/21

پرشیا با اصالت
5

به گزارش ایسنا پرفروش ترین خودروهای داخلی عبارتند از سایپا131 با سهم 51.1 و کمتر از 25 میلیون و بین 25 تا 50 میلیون پژوپارس با سهم 25.6 درصد و بین 25 تا 75 میلیون لیفان x60 با سهم 30.6 درصد و مابقی متعلق به سراتو اتومات و ام جی6 و میتسوبیشی اوتلندر میلاشد این آمار بر اساس گزارش شرکت بازرسی و کنترل کیفیت و استاندارد ایران میباشد. لینکش هم تو همین سایت هست. آقای مونتاک اطلاعات نداری و صرفا با مبالغه و بزرگ نمایی میخواهی خودرو دنا رو که همه میدونند هیچ حرفی برای گفتن نداره و شکست خورده رو خوب جلوه کنی. دنا همون ابتدای کارش شکست خورد و قیمتش تا 51 رفت و سپس اومد تا42. اتاق دنا محکمه ولی ایمن نیست . اینو همه میدونند.موتورش هم اگه بوش باشه خوبه ولی نیست قطعات الان همه یا چینیه یا ایرانی واسه پارس tu5 هم همینه
گزارش
پاسخ دادن
09:01  1395/06/21

sh
2

تو برو تیبا تو برون.....
گزارش
پاسخ دادن
09:24  1395/06/21

مونتاک
2

این شد بازار فروش خودرو چه ربطی داشت به ادعایی که کردی؟! طبق گزارش پراید بیشترین فروش رو داشته. دنا هم فروشش بیشتر میشه شک نکن
گزارش
پاسخ دادن
11:16  1395/06/21

مونتاک
2

خوشم میاد ازت . تو زندگی کمبود زیاد داری اما روت زیاد. گشتاور tu5 140 در 4000 حالا ef7 157. 4500 میدونم خودت سواد درست حسابی نداری برو به مکانیک محل نشون بده بگو کدوم موتور قدرتیه..
گزارش
پاسخ دادن
12:12  1395/06/21

مونتاک
1

داداش نمیدونم چت کردی یا مارو گذاشتی سر کار. پارس یه ماشین زیر 40 میلیونه دنا بالای 40 میلیون تو یه رنج قیمت نیستن حتی خودرو های چینی هم که قابل سوار شدن باشن همشون بالای 40 میلیونه پس رقیب پارس نیستن. اکثر اونایی که چینی میخرن بیشتر از محصولات داخلی که قبلا سوار میشدن راضی هستن.. اما چرا پارس بهتر فروش رفته بخاطر قدیمی تر بودن و فراوانی لوازم و هزینه کمتر نسبت به رقباش هست که اونم انقدر به مشکل میخوره و تو خرج میندازت که کامل از دستش خسته بشی.. یه بحث جامعه شناسی هم هست که مردم به شرایط جدید و ناشناخته واکنش منفی نشون میدن البته همه اینجوری نیستن. دنا هم تو تحریم عرضه شد و با کیفیت و قیمت نامناسب فروخته شد که متاسفانه آمارش خراب شد. اما از 94 دوباره طراحی شد و تمام ایرادها برطرف و با قطعات با کیفیت مونتاژ میشه بخاطر همینه هر کی از 94 به بعد گرفته مشکلات موتوری نداشته و با یه سری مشکلات ساده و قابل حل مواجه شده. اما ناهماهنگی tu5 با بدنه پارس و گیربکس پارس لاینحله اصلا کاری به کیفیت نداره چون موتور برای این ماشین جوابگو نیست. بخاطر همین مسیر سربالایی دستت همش رو دنده اس
گزارش
پاسخ دادن
13:09  1395/06/21

مونتاک
1

داداش نمیدونم چت کردی یا مارو گذاشتی سر کار. پارس یه ماشین زیر 40 میلیونه دنا بالای 40 میلیون تو یه رنج قیمت نیستن حتی خودرو های چینی هم که قابل سوار شدن باشن همشون بالای 40 میلیونه پس رقیب پارس نیستن. اکثر اونایی که چینی میخرن بیشتر از محصولات داخلی که قبلا سوار میشدن راضی هستن.. اما چرا پارس بهتر فروش رفته بخاطر قدیمی تر بودن و فراوانی لوازم و هزینه کمتر نسبت به رقباش هست که اونم انقدر به مشکل میخوره و تو خرج میندازت که کامل از دستش خسته بشی.. یه بحث جامعه شناسی هم هست که مردم به شرایط جدید و ناشناخته واکنش منفی نشون میدن البته همه اینجوری نیستن. دنا هم تو تحریم عرضه شد و با کیفیت و قیمت نامناسب فروخته شد که متاسفانه آمارش خراب شد. اما از 94 دوباره طراحی شد و تمام ایرادها برطرف و با قطعات با کیفیت مونتاژ میشه بخاطر همینه هر کی از 94 به بعد گرفته مشکلات موتوری نداشته و با یه سری مشکلات ساده و قابل حل مواجه شده. اما ناهماهنگی tu5 با بدنه پارس و گیربکس پارس لاینحله اصلا کاری به کیفیت نداره چون موتور برای این ماشین جوابگو نیست. بخاطر همین مسیر سربالایی دستت همش رو دنده اس
گزارش
پاسخ دادن
13:11  1395/06/21

حسن
0

سلام. لطف ميكني به من بفرماييد ايا موتور تي يو فايو نياز به فيلرگيري داره يا اتومات فيلر گيري ميشه؟ متشكرم
گزارش
پاسخ دادن
15:26  1395/06/21

کاربر: ilyar-tu5
4

پراید فروشش بیشتره چون تو بازه قیمتیش اصلا خودرویی نیستش که باهاش رقابت کنه.ولی پارس چی؟ دنا سورن سمند 206 انواع خودرویی های چینی رقیب همقیمتیشن و با وجود این همه رقیب هم قیمتی بین همشون پرفروشتره.
حالا شما بازم بحث رو منحرف کن
گزارش
پاسخ دادن
12:23  1395/06/21

کارشناس
7

انتخاب پارس از روی عقل نیست چون ۹۰ درصد افرادی که پارس میخرن خودشون ادعا میکنند بخاطر تیپ ظاهرشه
حالا من سمند و پارس را باهم مقایسه میکنم خودتون قضاوت کنید
۱- پارس فیس لیفت بسیار محدود از پژو ۴۰۵ هست که با استانداردهای دهه ۸۰ انطباق داره .در مقابل سمند یه طراحی کامل اتاق با اقتباس از اتاق فولکس پاسات و BMW هست که توسط یک شرکت طراح انگلیسی طراحی شده و با استانداردهای دهه ۹۰ مطابقت داره اصول ایمنی و ایرودینامیک به شکل واضحی در بدنه سمند مشاهده میشه که شامل بدنه دوکی شکل و دارای سطح مقطع گرد که در تمامی زوایای بدنه رعایت میشه همینطور طراحی سه لایه پای رکاب و استفاده از ستونهای تقویت شده که در تصادفات شدید به وضوح از جان سرنشین محافظت میکنه از نظر طراحی داخل کاملا جادار و صندلی برقی با ارگونومی بسیار مناسب .از نظر موتور دو نوع موتور در حال حاضر بر روی سمند در دسترس است که نمونه قدیمی موتور ۸ سوپاپ xu7 که به دلایلی که میدانید با استانداردهای امروزی کاملا رده خارج وارزش بحث ندارد و موتور ef7 که از نظر فن آوری یکی از بهترین موتورهای پایه گاز دنیاست و مزیت های برتری دارد
00:03  1395/06/21
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
6

شرمنده ولی بیش از ۹۰ درصد حرفات چرت و پرت بود ...
کی کفته پارس فیس لیفت ۴۰۵ هستش ؟؟؟؟ نه جدی جدی کی گفته ؟؟
پارس فیس لیفت ۴۰۶ و ۵۰۶ هستش از طرفی اصالت طراحی و هنر پنین فارینا در طرح 406 و 506 کجا و سمند کجا !!! واقعا بقیه رو چی فرض کردی که طراحی سمند لش رو به bmw و فولکس پاسات ربط دادی ؟؟ اصلا میدونی چرا سمند تو خود انگلیس تولید نشد ؟؟؟ چون هیچکدوم از حداقل استاندارد های دهه ی 90 رو هم نداشت !!! با این حرفات خیلی واضحه که اخر سر موتور ef7 رو هم یکی از بهترین موتور گاز سوز جهان بدونی !!! احتمالا یا نمیدونی جهان کجاست یا نمیدونی موتور چیه !!!! سمند تو رقابت با 405 و تیبا مونده چه برسد به پارس tu5

https://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_406
https://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_605
گزارش
پاسخ دادن
01:10  1395/06/21

پارس سوار راستگو
2

سجاد جان جوش نیار حرف حق تلخه دیگه اینکه پارس فیس لیفت ۴۰۵ هست را نمیشه انکار کرد دیگه خود ایران خودرو میگه .شما کافیه توی اینترنت بنویسی پژو پارس اونوقت چند صد تا مقاله میاد جلو چشمت که با این جمله شروع میشه .پارس فیس لیفت ۴۰۵ است .دیگه نگو تو بیشتر از همه میفهمی
گزارش
پاسخ دادن
02:36  1395/06/21

406
3

موتور xu7 موتور 406 هست و نه موتور 405 . موتورهای 405 موتور xu9 و xu5 کاربراتوری بودن . بعدها موتور xu7 پرشیا بود که روی 405 و سمند هم نصب شد .
گزارش
پاسخ دادن
09:42  1395/06/21

مونتاک
4

تولیدات داخلی دنا ارزش خرید بیشتری داره و از هر نظر نیازتو برآورده میکنه. ماشین نرم و هندلینگ بسیار دلچسب و تعادل مناسب سر پیچا داره. من با صندلیش خیلی حال نکردم کاش صندلی های راحت تری داشت.جای سانروفم خالیه و احساس میشه.، سر بالایی هم رفتم من مشکلی ندیدم و راحت رفتم . اگر سربالایی با شیب زیاد باشه بحثش جداست.. فرمون کاملا تو دستت و اتاق و صندوق جادار و مناسب برای قد های معمولی جامعه. کسی که 2 متر قدشه اذیت میشه پشت راننده بشینه.. کابین زیبا و آرام در رانندگی نرمال.. محاسن زیاد داره بهتره بشینی پشتش تا بهتر درک کنی. حالا آقا رضا از یه موتور 1600 توقع قدرت یه موتور 6 سیلندر رو داره اون بحثش جداست. با 42 میلیون یه ماشین بروز تر با امکانات مناسب گیرت میاد. باور کنید اکثر شما که پارس دارین یه دور با دنا بزنید یکم گازو گوز کنید پارس رو فردا میفروشین
22:51  1395/06/20
گزارش
پاسخ دادن
دنا با موتور نامرد
7

با چهره زشت دنا چیکار میکنی؟اون دیگه قابل تحمل نیست واقعا
گزارش
پاسخ دادن
00:08  1395/06/21

پرشیا با اصالت
10

تو تولیدات داخلی پرشیا ارزش خرید داره فقط . جالبه که خود مسوولین و کارشناس های ایران خودرو هم اعتقاد دارت بهترین خودروشون پرشیا lx هست.
گزارش
پاسخ دادن
00:11  1395/06/21

محمدی
3

من یه ماهه پارس گرفتم واقعا پشیمونم عین یه پیت حلب پنیر میمونه الان از همه جاش صدا لقی میده ما دلمون به موتور tu5 فرانسه خوش بود که تازه فهمیدم ساخت کپی کار چینیه .دایی من قبل از من سمند ۱۶ سوپاپ برداشت من مثلا میخواستم رو دست اون بخرم ولی الان بنظر من سمند ef7 به خدا شرف داره به این مزخرف .با اینکه ۶ میلیون ارزون تره ولی موتور امکانات و امنیت بیشتری داره
22:31  1395/06/20
گزارش
پاسخ دادن
Sss
0

من به نمایندگی زنگ زدم گفتن این هفته تعطیلی زیاده گفت بعیده این هفته تحویل بدن این آقایونی که میگن تحویل گرفتن لطف از کدوم نمایندگی کرمان موتور گرفتن بگن......؟
گزارش
پاسخ دادن
23:17  1403/06/11

امین
0

سلام من پارس tu5 اسم نوشتم.. تحویل مهر بود.. امروز زنگ زدن ک دعوت نامه اش اومده.. بعد از اینکه مبلغ واریز کردم چقدر دیگه دستم میرسه ؟؟
20:22  1395/06/20
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Esi
0

عجله نکن حالا وقت انتظاره ... الان که شما دعوت نامتو پاس کردی دارن خودروهای تحویل مرداد رو فاکتور میکنن حالا خودت حساب کن رو آبانماه حساب کن .
گزارش
پاسخ دادن
21:46  1395/06/20


ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
سیدسهیل 18 نظر
سعید x55 pro 12 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
V4lx : برا منم پنج بهمن بوده شده سی بهمن .چرا دعوت نامه رو نمیده
سامانt9 : سلام خودت باید ببری کارشناس رنگ کارشناس رنگ سیار هم میتونی بیاری
شاهین : با سلام خدمت دوستان سوال داشتم راجب اینکه اگه وکالت داشته باشم میتونم حضوری ماشین رو تحویل بگیریم
هاشمی : سلام بکی جواب بده به خاطر خدا میخوام فردا برم تحویل بگیرم آیا اونجا کارشناس هست یا با خودم کارشناس ببرم خواهش یکی جواب بده
علیرضا : با سلام برای محاسبه تعداد روز های تاخیر تحویل خودرو پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رو هم حساب کنیم یانه؟
رضا : عجب پیشنهادی اون وقت نوبت به ما میرسد؟ یا تا آبان 1405 باید صبرکنیم؟
وحید : سلام دوستان کسی خبر موثق نداره که کی پیام واریز برا زمستان میاد؟؟؟
۶۲ : سلام دوستان یک کارزار با موضوع : اعتراض به افزایش بی‌رویه قیمت دنا پلاس کلاس ۷۰۳۲۴ ، توی سایت کارزار راه اندازی شده ، لطفا پیگیری و امضاء کنید و در ضمن انتشار بدین تا به امید خدا حقمون ضایع نشه ... با جمع آوری امضاء بیشتر به هدفمون که پس گرفتن حقمون هست ، نزدیکتر میشیم . ما تلاشمون رو میکنیم تا به امید خدا حقمون ضایع نشه ... لطفا امضاء کنید و انتشار بدین .... لینک : https://www.karzar.net/169771
شاهینgl : مال منم فاکتور نمیشه ۳۳ روزه واریز کردم
مونا : هفتم اذرx5ثبت نامی اسفند1402تحویل شد دراداره تحویل شماره ۲خودروکرمان موتورکسی برای مشتری کارشناسی نمیکنه متاسفانه درصندق عقب دستی ودرحدکوئیک نیست که برقی باشه خودرورابا۵لیتربنزین تحویل دادن یعنی چراغ بنزین پشت داشبوردروشن بودضمنافندک وکفی صندوق عقب و..نداره مثلاکارپلی بایداپدیت بشه چون کارنمیکنه بهرحال خودروثبت نامی 120روزه یا۴ماه کاری بعدهشت ماه و نیم تحویل. شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
33 : دی ماهی ها از 20 آذر به بعد منتظر باشید تحویل هم بهمن به بعد
علی : سلام دوستان وقت همگی بخیر کسی اطلاع داره دوگانه 75 لیتری فروش فوق العاده تا چه تاریخی فاکتور شده ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .
ندا . پیش فروش تحویل 30 مهر : سلام تکمیل وجه 9 شهریور کسی فاکتور شده؟؟؟؟؟
آریزو 5 همدان : دوستان 28 شهریور اطلاع دارم 5 آذر مجوز خرج خورده .‌ لطفا پیگیر باشید هر خبری اومد اینجا اطلاع بدید
طوطی : ساینا تکسوز 90 روزه اول مهر به نظرتون کی فاکتور وشه؟
مهدی : 14آبان تکمیل وجه 8 آذر ارسال به نمایندگی انشالله فردا هم زنگ میزنن برم تحویل بگیرم دنا 5 دنده
آریزو 5 اسپرت : سلام به دوستان بلاخره با من تماس گرفتند گفتند شنبه برم برای تحویل خودرو . جهت اطلاع به دوستان عرض میکنم تاریخ تحویل 24 آبان هستم از اصفهان
تیگو8پرومکس : من بانک شهر هستم یه 15هزار تومن و دوتا هزارو هشتصد تومن کم شده نوشته به عنوان کارمزد راستش نمیدونم اینا مربوط به وام مدارانه یانه
دنا پلاس توربو اپشنال فروش فوری 1ابان : سلام امروز فاکتور شدم تا 15 الی20 روز دیگه میرسه
حسین : سلام برای ما پیش فروش تحویل اسفند زده موعد تحویل 12/30نمیدونم شاید مدیر عامل ایران خودرو تو اون روز هست که خودش تحویلمون بده