امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1587
گیربکساتوماتیک
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)108
مصرف سوخت شهر (لیتر)11.2
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6.38
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)8.15
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)470
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
دیفرانسیلجلو
تعداد سرنشین5
طول (سانتی‎‏متر)450
عرض (سانتی‎‏متر)170
ارتفاع (سانتی‎‏متر)141
حداکثر سرعت (km/h)187
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)14.2
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
دماسنج خارجیدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
تهویه مطبوعدارد
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

171421 نظر

مصطفی
0

سلام تودرو ماهم تحویل 3مهر بود دیروز فاکتور شد راستی تو قراداد زده 512همون 512 تحویل میدن راستی شماره بدنه GHساخت کدوم کارخانه هستش چقدر طول میکشه تا تحویل بدن
08:12  1395/07/07
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
0

ساخت مازندران هست
گزارش
پاسخ دادن
20:21  1395/07/07

کاربر: Esi
0

چرا وقتی اطلاعات ندارید اشتباهی ملتو میذارید سرکار ... حروف لاتین اول شماره بدنه مربوط به سال تولید است نه سایت تولید ... برای اینکه بفهمی خودرو ساخت کدوم سایته زنگ بزن ۰۹۶۴۴۰ و شماره بدنه رو بخون بهت میگن کجا تولید شده درحال حاضر تولید tu5 تهرانه جهت اطلاع
گزارش
پاسخ دادن
11:48  1395/07/08

کاربر: REZA XU7
1

دوست عزيز، ضمن احترام به نظرتون، حرف G يعني مدل ٩٥ و حرف H مربوط به سايت ايرانخودروي مازندران ، K خراسان و F شيراز هست. اگه غير از اينه لطفا بگيد.
من پارس TU5 هم با حرف H زياد ديدم هم با حرفK. بعيد مي دونم فقط در تهران توليد شه
گزارش
پاسخ دادن
02:17  1395/07/09

حسن
0

سلام. كسي از عزيزان ميدونه. شمعهاي موتور تي يو فايو كجاست؟ من كه پيدا نكردم
07:59  1395/07/07
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

گشتم نبود نگرد نیست. TU5 اصلا شمع نداره که
گزارش
پاسخ دادن
12:25  1395/07/07

حسن
1

چرا داداش داره خوبشم داره يه جايي اون زير ميراست
گزارش
پاسخ دادن
13:08  1395/07/07

نصرالله حسن زاده
6

سلام من پارس lx مدل ۹۵، برداشتم به عنوان یه ماشین خوبه ولی در مقابل پولی که بابتش دادم راضی کننده نیست کیفیت ساخت پس رفت کرده و امکانات در حد ۱۵ سال پیش درجا زده در مجموع از پرشیای ۱۵ سال پیش خیلی عقب تره
02:31  1395/07/07
گزارش
پاسخ دادن
نورالدین
4

اقای حسن زاده اگر با قیافه زمخت ال90 مشکل نداشته باشی با ال 90 تعویض کن وگرنه از نضر فنی انقدر برات مشکل ایجاد میکن که از زندگی سیر میشوی و اعصابت خراب من در سال 94 تجربه کردم در مدت هشت ماه که خودرو را داشتم در کیلومتر 12000 با پنج میلیون تومان خودرو را فروختم الحمدالله الان ساندرو اتوماتیک گرفتم خیلی راضی هستم
گزارش
پاسخ دادن
09:46  1395/07/07

نورالدین
0

البته با پنج میلیون تومان ضرر فروختم
گزارش
پاسخ دادن
10:40  1395/07/07

ali
13

حتما به نظر شما یه صفحه نمایش امکاناته؟ منظورتون اگه دناس که خدا بدادتون برسه با این امکانات وگرنه ماشین ایرانی کلا اینه شما پولشو داری برو لکسوس بخر امکانات داشته باشه.
گزارش
پاسخ دادن
15:08  1395/07/07

کاربر: Esi
3

یعنی چند فروختی ؟
گزارش
پاسخ دادن
20:18  1395/07/07

17

ميگم من ی بار رفتم پیج دنا حتی ی نفر از پارس حرف نزده بود حتی درباره دنا هم کم حرف میزنن برام جالبه ک دنا سوارها همش این میچرخند بابا ماشین ايرانين همه مگه بنز و ب ام دبليو دارید ک سرش جنگ و دعوا همه ب اجبار میان ماشينهاي ایرانی میخرن سگ زرد هم برادر شغاله ديگه ما سلیقمون ميگه پارس آل ایکس سلیقه شما ميگه دنا واقعا خنده داره بحث و کل کل سر پارس و دنا
00:22  1395/07/07
گزارش
پاسخ دادن
تارا v1p. Behnam
0

سلام دیروز من زنگ زدم ایران خودرو، بعدازمراحل فاکتور تا تحویل 15 الی 20 روز طول میکشه. من استان فارسی هستم البته بقیه استانها هم هرچه دوریانزدیک باشه. دیروزود داره. بنده مدارکهام ارسال شده برایرحمل وبارگیری ولی متاسفانه گفتند باید 20روز صبرکنی........ 😢
گزارش
پاسخ دادن
16:52  1403/07/20

علی
11

دقیقا بابا هر کی هر چی دوست داره میخره دیگه چرا بزور دارین انتخاب خودتونو تحمیل میکنین پیج دنا رو ول کردن اومدن هی دنا دنا باااااشه دنا خوب برو حالشو ببر بزار بقیه هم انتخاب خودشونو داشته باشن دیگه عجبااا بخصوص مونتاک حالا برندم شده 😂😂😂
گزارش
پاسخ دادن
15:12  1395/07/07

مونتاک
16

سلام. میدونم اسم من برای بعضی ها برند شده و بهشون اعتبار میده. اما من زحمت کشیدم واقعا وقت گذاشتم و البته عشق داشتم تا اطلاعاتم هر روز بیشترو بیشتر کنم.. شما هم با انتخاب اسم من به هیچ جا نمیرسی و نهایتا 405 فیس لیفت رو بهت میندازن. من چند وقتی بود که سر نزدم و کاری هم ندارم بزار انقدر سرت کلاه بزارن تا حالت جا بیاد.. مردم مثل تو نیستن دهنتو باز کنی میفهمن چکاره حسنی. Ef7 موتوری نیست که هر کی ازش سر دربیاره . پارس دست هر کسی هست اما دنا ابدا.. همین جذابترش میکنه واسه ماها که خاص رو با عام ترجیح میدیم
00:17  1395/07/07
گزارش
پاسخ دادن
تراکتور سوار خز
7

اقای مونتاک عزیز گل گفتی
دوست داریم از اطلاعات شما استفاده کنیم
گزارش
پاسخ دادن
08:10  1395/07/07

نورالدین
3

بابا ایران خودرو به غیراز ال90 هرخودروایکه میده بیرون دردسر برا ی خریدار باید سه ماه ازوقتش را درسال در نمایند گی ها تلف کند و زندگیش و اعصابش خراب به شود
گزارش
پاسخ دادن
09:03  1395/07/07

محمدی
13

باباااا برند 😂😂😂😂 خیلی انصافا خیلییییی 😂
گزارش
پاسخ دادن
15:15  1395/07/07

اقای احمدی
0

ساندرو استپ وی به میزان 40 میلی متر نسبت به مدل استاندارد مرتفع تر شده ( این افزایش ارتفاع مربوط به اتاق خودرو است و تغییری در فاصله کف تا زمین این مدل نسبت به ساندرو هاچ بک بوجود نیامده است) و با تغییر مجموعه چراغ ها(اضافه شدن زمینه مشکی) و سپر جلو و نصب زه مشکی رنگ گلگیر و رکاب و همچنین نصب باربند فرمی خارج جاده ای به خود گرفته است. از حیث سطح تجهیزات نیز امکانات ساندرو استاندارد در آن قابل مشاهده است و البته گفته می شود که به احتمال زیاد به یک نمایشگر 7 اینچی مجهز خواهد بود.
23:08  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
سمیه
0

اسی جون خوش بحالت . برای من 4 مهر بوده . هنوز نشده . ساعت چند دیدی فاکتور خورده . بنظرت من به کی دل ببندم
21:00  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
سمیه
0

نه برای من هنوز فاکتور نشده . میشه چرا نمیشه دونفر با یه اسم
گزارش
پاسخ دادن
22:43  1395/07/06

کاربر: Esi
0

میگم شما همونی نبودی که گفتی ۲۰ شهریور ماشینت فاکتور شد؟ بابک اسم دو نفر که نمیتونن بیان نه ؟
ساعت ۳ بعدازظهر بود که دیدم ایشالله مال همتون زود فاکتور بشه ولی موندم چرا یکدفعه شد کلاس ۵۱۳ یعنی شانس آوردم ؟ کی میدونه تقریبا کی تحویل میدن ممنون ؟
گزارش
پاسخ دادن
21:58  1395/07/06

محمد
0

دوستان کسی میدونه از کجای سایت باید نگاه کنی ببنیی فاکتور شده یا نه؟ میرم تو بخش مشتریان چیزی ننوشته فقط نوشته پرداخت پول وقرداد انلاینو یه چندتا چیز دیگه که ربطی به تحویل خودرو نداره .
19:31  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
ناصر
0

برادرهای عزیزم وقتی به نمایندگی میرید برای سرویس یا تعمیر و .... قاطعانه باهاشون صحبت کنید. و حقتون رو بخواهید و بگیرید.پارسال که اوضاع فروش شرکتهای خودروسازی خوب نبود و مردم با هم بودن و یکصدا نخریدن دوستم میخواست ماشین رانا رو ببره نمایندگی قبلش چند بار باهاش تماس گرفتن و ایراداشو پرسیدن.گفتن ما برات وقت دقیق میگیریم معطل نشی. با کلی احترام باهاش رفتار کرده بودن و موز و آب میوه و شکلات و ... بهش داده بودن.هزینه تعمیراتش هم خیلی کم شده بود.بعدش که یک عده رفتن ماشین گرفتن مثل همین دناسوارها و اقساطی دوباره شرکتهای خودروسازی از خود بیخود شدن.
18:51  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
ناصر
0

برادرهای عزیزم وقتی به نمایندگی میرید برای سرویس یا تعمیر و .... قاطعانه باهاشون صحبت کنید. و حقتون رو بخواهید و بگیرید.پارسال که اوضاع فروش شرکتهای خودروسازی خوب نبود و مردم با هم بودن و یکصدا نخریدن دوستم میخواست ماشین رانا رو ببره نمایندگی قبلش چند بار باهاش تماس گرفتن و ایراداشو پرسیدن.گفتن ما برات وقت دقیق میگیریم معطل نشی. با کلی احترام باهاش رفتار کرده بودن و موز و آب میوه و شکلات و ... بهش داده بودن.هزینه تعمیراتش هم خیلی کم شده بود.بعدش که یک عده رفتن ماشین گرفتن مثل همین دناسوارها و اقساطی دوباره شرکتهای خودروسازی از خود بیخود شدن.
18:51  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
مصطفی
0

سلام اقا ESIتو قراداد ماشینت 513 خورده بود یا 512 چطور فهمیدی فاکتور شده ما تو قرارداد نوشته 512 به نظرتون 513 تحویل میدن
17:59  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Esi
0

سلام نه همون ۵۱۲ بود بعد موقعی که فاکتور شد دیدم شده ۵۱۳ فکر کنم شانسیه اینم مثل رینگ و دریچه گاز برقی شانسیه فکر کنم
گزارش
پاسخ دادن
19:35  1395/07/06

حاتم
0

سلام دوستان من تحویلی3مهربودم5مهرفاکتورشد6مهرپلاک زده شدکلاس512است ولی تاحالاتائیدحسابداری نشده کسی میدونه کی تائیدمیشه وی بدست میره خواهش جواب بدید؟
16:06  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Esi
0

وقتی پلاک شده یعنی تایید حسابداری هم شده زیاد رو سایت پابند نباش زنگ بزن ۰۹۶۴۴۰ همه چی رو بهت میگن یه یه هفته ای طول میکشه تحویلش
گزارش
پاسخ دادن
18:16  1395/07/06

کاربر: Esi
0

آقا بلاخره خودروی ماهم فاکتور شد خداروشکر فقط شده کلاس 513 چرا؟
دوستان از فاکتور شدن تا تحویل چقدری طول میکشه شنبه یا یکشنبه دستم میرسه؟
15:55  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
جواد
0

سلام از کجا فهمیدی که کلاس 13 شده؟ ثبت نام چه ماهی هستی؟
گزارش
پاسخ دادن
16:26  1395/07/06

کاربر: Esi
0

ثبت نام اول خرداد بودم تحویل ۳مهر خوب رفتم تو سایت بخش مشتریان ۵۱۲ بود شده بود ۵۱۳ ... کدوم بهتره ۵۱۲ یا ۵۱۳ شما میدونی؟
گزارش
پاسخ دادن
18:12  1395/07/06

کاربر: Esi
1

سلام تحویلی 3 مهر بودم امروز زنگ زدم سازمان فروش بهم گفتن تا 15 مهر صبر کن فاکتور میشه خلاصه با نا امیدی الان نگاه کردم دیدم فاکتور شده و کلاس خودرو تحویلی 513 شده بنظرتون تا شنبه میرسه دستم ؟
15:28  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
arman
0

دوست عزیز کجا نگا کردین من هم نگا کنم؟ واسه منم گفتن تحویل 13مهر. کلا دیگه خبری از فاکتور نشده تا حالا
گزارش
پاسخ دادن
22:30  1395/07/06

0

نهایت سه روز ديگه میرسه مال باباي من ک اینطور بود ما اهوازیم
گزارش
پاسخ دادن
00:09  1395/07/07

tt
1

دوستانی که ماشین رو تحویل میگیرن لطف کنن بگن کلاس 13 هست یا 12 ؟
اگه اشتباه نکنم موقع ثبت نام همشون کلاس 28512 ثبت نام میشه دوستانی که کلاس 13 تحویل میگیرن بگن از چه مرحله ای به کلاس 13 تبدیل میشه ؟
14:23  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Esi
1

سلام اگه قرار باشه تغییر کنه موقع فاکتور شدن معلوم میشه
گزارش
پاسخ دادن
15:25  1395/07/06

مtu5
0

سلام، یه پیشنهاد: خواهشا دوستانی که قصدشون از مراجعه به این پیج انتقال تجربیات و استفاده از نظرات سالم دوستان هست همگی به اتفاق از مدیریت سایت درخواست کنیم که نظرات و کامنت هایی که مخربه یا صرفا جهت کلکل کردن های بچه گانه است رو تأیید نکنه تا شاید اینجا مجالی برای بالابردن اطلاعات دارندگان یا کسانی که تصمیم به خرید این ماشین دارند بشه، دوستانی که موافق اند لطفاضمن لایک در ادامه همین دیدگاه درخواست هاشونو مطرح کنند، البته یه نگرانی هست که نکنه مدیریت سایت نظارت چندان دقیقی روی نظرات ارائه شده نداشته باشن .
13:53  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
آرمان
0

خسته جان من تصورم بر این بود تاحالا که دعوتنامه شهریور قیمت روز به قیمت قبل صادر شده، اگه تصورم غلطه بگو بدونم، به تقارن اینکه دعوتنامه شهریور و مهر اس ۵ قیمت روز شهریوری ها قیمت قدیم بود و مهری ها قیمت جدید، طبیعتاً شهریوری ها هم باید قیمت قدیم باشند، لطفاً اطلاعاتی اگه داری بگو بدونیم ما هم
گزارش
پاسخ دادن
19:24  1399/08/27

آرمان
0

البته حواسم هم نبود شما چه ماشینی رو میگی؟ چند تا نظر قبل شما دیدم یک نفر گفته بود این ۳ شهریور فاکتور شده ذوق کردم حواسم پرت شد، دعوتنامه شهریور فقط جی ۴ صادر نشده هنوز ظاهراً
ولی توی این که قیمت قطعی ها و روزی ها اختلاف صدور دعوتنامه هست یا نه راستش الان به شک افتادم
دوستانی که تحویل میگیرن یا سند میخورن لطفاً لطفاً با ذکر تاریخ تکمیل وجه اطلاع بدن...
گزارش
پاسخ دادن
19:27  1399/08/27

پاسخ
0

توی یکی از گروههای جک خوندم اس۵ قیمت روز رو نمایندگی ۷۲۰ دعوت نامه صادر کرده .
گزارش
پاسخ دادن
20:17  1399/08/27

امین
7

یه مدت از دست ال 90 سوارا آسایش نداشتیم الانم پارس سوارا !!!همین که هجوم میان به صفحه رانا و بدو بیراه به راناسوارا میگن مشخصه که چی به چیه !!!بگین بگین.....درکتون میکنم .....هرکی از پارس یا ال 90 میاد یه بار پشت رانا میشینه تازه میفهمه شتاب و ترمز و فرمون یعنی چی و تنها کاری که به ذهنش میرسه ناسزاگفتنه !!!
گزارش
پاسخ دادن
20:35  1394/11/22

سید
0

با سلام.
اساتید اینجا زیادن گفتم ازتون راجب سورن توربو بپرسم. اطلاعاتی دارین؟ کیفیت موتور و استهلاک و ... بعد توربو 2گانه اش هم تو دستور تولید هست ایا ؟
10:23  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Esi
1

از تحویلیهای 3 و 4 مهر چه خبر کسی خبری نداره کی فاکتور میشن ؟
08:33  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Esi
1

زنگ زدم میگن تو 15 مهر منتظر باشید که فاکتور بشه میگن تولید نمیخونه با تقاضا کسری داریم بخاطر همین تاخیر دارن
گزارش
پاسخ دادن
10:29  1395/07/06

حسن
0

پارس ال ایکس با گیربکس من در آوردی هیچ وقت به پای ای اف سون نمیرسه... دنده های یک و دو فوق العاده سنگین ولی باز شتاب جالبی نداره
08:13  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
حسن
0

پارس ال ایکس با گیربکس من در آوردی هیچ وقت به پای ای اف سون نمیرسه... دنده های یک و دو فوق العاده سنگین ولی باز شتاب جالبی نداره
08:13  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
خریدار واقعی
0

خداشاهده قصد خرید پارس داشتم ولی چند روزه دارم نظرات را میخونم پشیمون شدم 90 درصد نظرات یااز روی تعصب نوشته شده یا از روی تمسخر
01:40  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
خریدار واقعی
0

خداشاهده قصد خرید پارس داشتم ولی چند روزه دارم نظرات را میخونم پشیمون شدم 90 درصد نظرات یااز روی تعصب نوشته شده یا از روی تمسخر
01:40  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
اقای محمدی
0

سلام من چهار ماهی هست پارس سال خریدم انصافا ماشین خوب و پرقدرتیه اصلا هم مث اون چیزی نیست که بعضیا ازش بد میگن
امروز چند بار با دنایه دوستم تست شتاب 0تا130گرفتیم
ینی خااااااااک تو سرت دنا با 42تومن و اون موتور ای ف سونت و اسبت که شبیه قاطره
بخدا تو هیچ یک از مسابقات نتونست منو بزنه
دنده 1و2وتقریبا سه پا به پام میومد ولی خدا شاهده به چهار ک میرسیدم یهو ازم جا میموند
ینیییییی خاااااااک تو سرت دنا با اون موتور ب اصطلاح جدیدت که از یه ماشین با موتور به قول دنا سوارا .سی سال پیش جا موندی و کم اوردی
01:16  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
رضا
4

والا ما تو هر سایت ماشینی که رفتیم مخصوصا کره ای و ژاپنی.از اپتیما بگیر تا کرولا تا سراتو تا النترا.والا یکبار ندیدیم کسی بیاد از ام جی بد بگه . نشون میده فرهنگشون بالاتره .عزیزه من اگه ام جی خوبه سوار شو حالشو ببر چه کار اپتیما و کرولا داری.واقعا زشته شخصیت خودتونو زیر سوال نبرید
گزارش
پاسخ دادن
13:11  1394/11/23

رها
11

آخر تابستون شد و دلال های دنا بازارشون داره بدجور بهم میریزه.آقا یک کاری کنید از راه خرید و فروش دنا به جایی نرسیدید خودروتون رو عوض کنید. برید تو کار پراید. تعدادی افراد پشیمان هستند از خرید دنا و میخوان ماشینو پس بدن واسشون ماشین بهتر مثل پراید بگیرید. پراید ماشین خوبیه. مخارجش هم کمه. اگه باهاش درست مدارا کنی قطعا چند سالی براتون کار میکنه. دیگه قسط هم نمیدید راحت.فقط مانیتور نداره
22:45  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
میم
5

دوست عزیز مثل اینکه نیاز به ریست داری!! الان 5 روز از فصل پاییز گذشته.. دلال ها همه جا هستن بیرون بیشتر از اینجا. خودت باید حواست جمع باشه دلال اسمش روشه...
گزارش
پاسخ دادن
23:10  1395/07/05

میم
8

سلام. برای هر کس بر اساس نیاز و نوع استفاده و پولی که میتونه پرداخت کنه یک ماشین مناسب یه نسخه رو نمیشه برای همه پیچید..اما کلا کمتر کسی سراغ xu7 میره چون تو اکثر انتظاراتی که از ماشین داری نا امیدت میکنه و اصلا اقتصادی نیس. اما کلا از ماشینت لذت ببر انقدر سخت گیرانه برخورد نکن. امروز هستی شاید فردا نباشی. کی میخوای از داشته هات لذت ببری؟!!
20:29  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
مجید
12

اقا یکی از اقوام ما چند ماهه یه پارس سال خریده دهنش صاف شده. پوسته داشبورد انقدر نازکه بعد دو ماه در اثر افتاب تاب افتاده. از زیر پای راننده و کمک راننده هم موقع حرکت باد میزنه داخل اتاق. از حالا همش میگه تو زمستون خدا به دادم برسه تمام پا یخ میزنه. این دو سه ماهه تابستون کولر میگیره ماشین به نفس نفس میوفته. یعنی خاک تو سرشون کنن با این ماشین ساختنشون. 35-36 میلیون میدی اخرش در حد پراید کیفیت گیرت میاد. بنده خدا یه جی ال ایکس داشت ماه بود. نه سر و صدا نه کشش کم نه درز نه تاب داشبورد . صفر خریدش یکسال داشت چمشش پارس رو گرفت فروخت. چقدر گفتم نفروش ماشین تو ایران هندونه است خوبش گیرت اومد نباید راحت بفروشی.
17:58  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
محسن
10

متاسفانه واقعیت رو بیان نمیکنید.نه داشبور صدا میده و ایراد پیدا میکنه و نه اصلا باد میاد داخل کابین.این موارد تو اتاق جعلی و سنگین و لش دنا صادقه که با هر بار افتادن تو دست انداز کل اتاق مخصوصا درها شروع به صدا می کنند.مطمینا تا به حال نشنیدید اتاق پرشیا مشکلی داشته باشه. ولی اتاق سمند و دنا همینطوره. آمار فروش پرشیا همه چیز رو نشون میده. حرفی نیست که کیفیت بالایی نداره ولی دیگه انصافا اینطوریهم نیست. ولی پرشیا هر چی باشه یک بچه دبستانی هم میدونه تو ماشین های ایرانی زیباترینه. از بچه ها شنیدم که میگما......باور کنیدامتحان کنید
گزارش
پاسخ دادن
20:20  1395/07/05

مجید
4

بحث قیاس با دنا و غیره نیست. من چیزی رو که میبینم نمیتونم نفی کنم. اگه دنا لشه و مشکل داره تو تاپیک مربوطش مطرح خواهد شد. داشبورد پارس که روی جی ال ایکس هم جدیدا نصب میشه متاسفانه بعد از مدتی تاب برمیداره و دلیلش هم معلومه. استفاده از پلاستیک خشک و نازک بدون روکش فوم که روی مدلهای قبلی نصب میشد. داشبورد قبلی که روکش فوم داشت تاب بر نمیداشت. عبور هوا از درزگیرهای درب راننده و شاگرد هم که کلافه کننده شده. باور نمیکنید به خودتون مربوطه. از ماشین دیگه ای هم طرفداری نکردم فقط میگم 36 میلیون برای ماشینی که داشبوردش تاب میوفته و از لای درهاش باد میزنه داخل زیاده
گزارش
پاسخ دادن
22:38  1395/07/05

😃
0

والا با هشتادتومن ميشد ی ماشین خارجی بندازی زیر پات
گزارش
پاسخ دادن
10:47  1395/07/11

جواد
2

سلام دوستان کسی از تحویلیهای شهریور هست که ماشینش رو گرفته باشه. چند روز از فاکتور تا تحویل طول میکشه؟
16:46  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
سمیه
1

برا من فاکتور 4 مهر بود ولی نزدن که نزدن . زنگ هم میزنم میگن تاخیر دلره
گزارش
پاسخ دادن
19:29  1395/07/05

سعید
0

مطمینید اگر فاکتور کنن تو پروفایلتون تاریخشو ثبت میکنن؟
گزارش
پاسخ دادن
22:07  1395/07/05

کاربر: Esi
0

سلام شما همون نیستید که گفته بودید مال من 20 شهریور فاکتور شد ؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
13:18  1395/07/06

ef7
8

به جای ef7 باید بگید کپ اف سکته چون وقتی میخوای یکدفعه گاز بدی به جای شتاب گرفتن ماشین کپ میکنه و تازه بعد از یکی دو ثانیه یادش میاد که بهش گاز دادن و باید راه بره
16:19  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
رمضون
13

بین وانت پارس و مزدا ۱۰۰۰ دودلم بنظرتون کدوم باکلاس تره
تو رو خدا زودتر راهنمایی کنید بار نون خشکم رو زمین مونده
15:37  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
علی
10

اون که دیدی پارس نیست دانشمند . آریسان موتور و گیربکس و تعلیق و فرمان و زیربندیش مال روآ هست . اتفاقا آرمش هم مثل آرم دنا هست و همون جایی طراحی شده که دنا طراحی شده
گزارش
پاسخ دادن
15:54  1395/07/05

رمضون
8

ما که هرچی به قیافه و اتاقش نیگا می کنیم فقط یاد پارس میوفتیم همه جا به پارس وانتی معروف شده
گزارش
پاسخ دادن
16:22  1395/07/05

احسان
8

آرم اسب دنا و سمند برازنده همون درشکه و کالسکه و دلیجانه.خونه از پی خرابه. دنا رو هر کاری کنه با اون اتاق زشت بازم زشته. اتاق و موتور دنا رو باید عوض کرد. واقعا زشته.صد رحمت به سمند تو دنا پاهاتو نمیتونی تکون بدی.از همون سالی که ef7 اومد تا الان یا روغن ریزی داره یا کم میکنه. صندلی هاش لقه و صدامیده.خرید و فروش نداره. حداقل قیمتشم پایین نزدن.اون بنده خدایی که پراید رو فروخته و دلش یک ماشین بهتر میخواد اقساط و هزینه زیاد این ماشین رو از کجا بیاره بده؟ اگه اون اتاق دست یک صافکار ماهر بود با چند تا چکش کمی اون جلوی دنا رو صاف و صوف میکرد و یکم شکیلترش میکرد.کدوم ناشی اون دنا رو طراحی کرده خدا میدونه. بابا یکم سواد یکم سلیقه یکم نبوغ. چیه آخه اون. میبرن این ورو اون ور تعریفم میکنن ازش.یکم نگاه کنید به طراحی ماشینهای دیگه یاد بگیرید.باورکنید خود سمند اتاقش بهترازدناست.حالا اومده پا گذاشته رو دم شیر.پرشیا tu5 کافیه اسمشو بگی تو بازار پولش تو دستته.
گزارش
پاسخ دادن
20:33  1395/07/05

توربو
10

شتاب پارس lx شده ۱۴/۲ ثانیه !!!!!!!!!!؟؟؟؟
ماشین ساختن یا کالسکه اسبی!
15:31  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
علی
10

حداقل 14 ثانیه پرشیا رو واقعی زدن نه مثل آمار ef7‌که همش جعلیه
گزارش
پاسخ دادن
16:11  1395/07/05

محمد
3

محض اطلاع تنها ماشینی که خطای کیلومتر نداره و بقیه ماشین ها 10 تا 20 تا خطا دارن همین ef7 هستش
گزارش
پاسخ دادن
22:46  1395/07/05

محمد
10

مشکل اینجاست که این طرفدارای ef7 حتی تعریف شتاب و کشش رو هم نمیدونند . فرق تاپ اسپید و کشش رو بلد نیستن . تفاوت توان و گشتاور رو نمیدونند . بعد میان با قاطعیت تمام از ef7 طرفداری میکنن
13:40  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
گیرافتادن در تفکر پیکان
19

یه مشکل بزرگتر اینه که طرفداران خودروی رده خارج پارس و بخصوص نمونه مجهز به موتور عهد دغیانوث xu7 درک درستی از پیشرفت در علم و دانش بشری ندارن و همه دنیاشون در یه فیس لیفت خودروی ۳۰ ساله با یه موتور ۸ سوپاپ ذاتا معیوب خلاصه میشه
گزارش
پاسخ دادن
14:09  1395/07/05

محمد
9

موتور 8 سوپاپ باشه یا 80 سوپاپ آخرش باید گشتاور تولید کنه و خروجیش گشتاور هست . موتور 16 سوپاپی که ضعف گشتاور داره و فقط توی دورهای بالای 4000 میتونه بدنه رو بکشه که فایده نداره . بله 16 سوپاپ خوبه به شرط اینکه حجمش هم کافی باشه مثل موتور الانترا یا مگان یا حتی زانتیا . اما 16 سوپاپی که 1640 سی سی باشه اونم روی بدنه 1300 کیلویی نتیجه اش میشه همین دنا که میبینی که تو سربالایی جون بالا رفتن نداره مگر به ضرب و زور دور موتور بالای 4500 و دنده معکوس های زیاد . شتاب اولیه اش هم ضعیفه چون توی دور پایین و میانی گشتاور خوبی نداره .
گزارش
پاسخ دادن
14:37  1395/07/05

رمضون
11

غلط نکنم این محمد یه جایی نوک کوه زندگی میکنه فقط میگه گشتاور ،سربالایی
گزارش
پاسخ دادن
15:10  1395/07/05

امیر
8

تراکتور ذاتا مال پشت کوه. راننده اش هم همینطور!!!! مگر غیر از اینه؟خز وخیل
گزارش
پاسخ دادن
16:02  1395/07/05

دنا
4

بچه ها چرا یه مدتی صفحه نظرات در باره دنا بسته شده . شاید خودشون هم فهمیدن که دنا چی هست و پا پس کشیدن ؟
13:18  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
ارسلان
7

دنا سوارها در واقع اطلاعاتی ندارن و صرف مانیتور و جی پی اس و ....و اقساط بلند مدت گرفتن.
گزارش
پاسخ دادن
14:41  1395/07/05

حسین
9

دقیقا درسته . دنا فقط چهار تا آپشن داره اما دریغ از یک موتور خوب و مطمئن . دنا رو اونایی میخرن که دنبال آپشن هستن و میخوان با 42 تومن ادای ماشین خارجی در بیارن اما کسی که به موتور ماشین اهمیت بده هیچوقت سمت دنا نمیره
گزارش
پاسخ دادن
14:48  1395/07/05

دنا توربو
12

ما دنا سوارا دنبال پیشرفتیم مثل شما پارس سوارا نیستیم که ۱۵ سال یه ماشین را بهمون بندازن الانم بی صبرانه منتظر دنا توربو هستیم البته با فیس جدید قول میدم دنا توربو با اون خطوط خوشگل روی در بیاد باقی مونده کاسه کوزه پارس کامل جمع بشه
گزارش
پاسخ دادن
15:15  1395/07/05

ef7
8

به همین خیال باش . Ef7 توربو کات آفش روی 5300 هست . خودشون هم میدونن دوام نداره . اگر ef7 توربو دیدی ازش فاصله بگیر . چون علاوه بر روغن ریزی و صدای بم از این به بعد آپشن انفجار هم به ef7 اضافه میشه !
گزارش
پاسخ دادن
15:57  1395/07/05

حاتم
0

سلام دوستان کسی میدونه GHمربوط به خط تولید کدام شهر است ؟
13:17  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
رضا
13

گیربکس ef7 مناسب این موتور نیست و قدرت موتور را به هدر میده و این موضوع ربطی به موتور ef7 نداره... این گیربکس مخصوص 405 است... با این حال با همین گیربکس هم ef7 در خودروهای تولید داخل رقیب نداره
12:02  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
محمد
5

گیربکس چیزی نیست که بخواد قدرت موتور رو هدر بده . گیربکس be3 توانایی انتقال گشتاور تا 180 نیوتن متر رو داره و بر روی موتوری مثل زانتیا هم میتونه نصب بشه . مگه کل گشتاور Ef7‌چقدره که گیربکس نتونه انتقالش بده !!
گزارش
پاسخ دادن
12:33  1395/07/05

امو
5

یکم فکر کن بعد افاضات کن همین گیربکس که نیرو را هدر میده رو 405اکثر ماشینهای بروز الان را هم خوار و خفیف میکنه انوقت این اتلاف نیرو فقط برا این موتور شاهکار صدق و نمود داره وقتی یه موتور جون نداشته راشه گیربکس هر چقدم خوب باشه بیفایدس اگه هزارتا دنده هم بخوره مثله این سمند ای وای سکته تا رسیده به سربالای باید 999معکوس بکشه تا بره بالا پس ضعف طراحی چارتا جوجه مهندسا به گیربکس طراحی شده بلاژومونت نسبت نده و واقعبین باش هرچند مجبور به تحمل همین ما
شینها هستیم اما دیگه تز جدید از خودمون در ور نکنیم ها امو
گزارش
پاسخ دادن
12:44  1395/07/05

محمد
3

من تجربه شو دارم دنده های ef7 را ریزتر کردم شتابش وحشتناک شده... حاضرم باهات تست بذارم
گزارش
پاسخ دادن
13:04  1395/07/05

علی
6

موتور به روز گیربکس به روز هم میخاد... ef7 گیربکس به روز میخاد نه گیربکس عهد عتیق
گزارش
پاسخ دادن
13:05  1395/07/05

علی
4

آقا محمد مگه نمیگی گیربکس ربطی به قدرت موتور نداره؟؟؟ پس چطور از اون وقتی که گیربکس 206 تیپ 5 را با نمونه 405 عوض کردند شتاب و قدرت ماشین کمتر شده؟؟؟ چطور 206 قبل از سال 91 شتابش از 206 های فعلی بالاتره؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
13:07  1395/07/05

ناصر
6

گیربکس خیلی مهمه و میتونه توان خروجی موتور رو کم یا زیاد کنه. مونور هر چقدر هم توان بالایی داشته باشه با یک گیربکس با ضرایب دنده های سبک افت گشتاور میتونه داشته باشه.البته گشتاور خروجی از گیربکس به دلیل افت در مسیر تا سرچرخ کمتر میشه.موتور tu5 توان بالایی داره ولی تو دنده 3 به بعد کمی افت پیدا میکنه ولی با بالا رفتن دور موتور دوباره این افت توان جبران میشه و بیشترمیشه.اما گشتاورنرمال خروجی موتور ef7 تو دورهای خیلی بالاتری حاصل میشه. با توجه به ضرایب دنده های سبک توان خروجی از چرخ به مراتب خیلی کمتر از موتور tu5 خواهد بود.آیتم وزن دنا هم مزیت بر علت میشه و اوضاع رو بدتر میکنه.
گزارش
پاسخ دادن
13:10  1395/07/05

مجید
4

اگه این گیربکس عقب افتاده be3 مناسب موتور پرشتاب ef7 بود ایران خودرو ضرایب دنده ها را توی هر مدل جدید تعقیر نمیداد و نهایتا گریبکس ۶ دنده جدید طراحی نمیکرد دقت کردید
گزارش
پاسخ دادن
13:17  1395/07/05

آرش
5

گیربکس توان رو تغییر نمیده . ضرب دور در گشتاور برابر توان هست . توان در ورودی و خروجی گیربکس ثابت هست . وظیفه گیربکس فقط معاوضه کردن دور و گشتاور با هم هست . مثلا خروجی دنده 1 گشتاور بالایی داره اما دورش کم هست . دنده 5 در خروجی گشتاور کمی داره ولی دورش بالاتر هست . دقت کنید که گفتم در خروجی گیربکس . درگیربکس مقدار خیلی کمی از توان به صورت گرما هدر میره که مقدارش ناچیز هست و میشه ازش صرفنظر کرد . پس گیربکس کار خاصی نمیکنه . اگر ضرایب سبک باشه در یک دنده به سرعت بالاتر میرسید اما گشتاور و کشش اون دنده کم میشه . همانطور که اشاره شد گیربکس be3 روی ef7 و 405 توانایی انتقال گشتاور تا 180 نیوتن متر رو داره . مشکل ef7 این هست که باید دورش بالا باشه تا بتونه گشتاور خوبی تولید کنه . میشه ضرایب رو سنگین تر کرد تا دور ef7‌زودتر بره بالا و به محدوده ای برسه که گشتاورش خوب هست . اما دور بالاتر به معنی فرسودگی و مصرف بیشتر هم هست . اگر ضرایب دنده رو سبک کنند مصرف کم میشه اما کشش هم کم میشه و اگر سنگین کنند کشش بهتر میشه اما مصرف و استهلاک هم بالاتر میره .
گزارش
پاسخ دادن
13:35  1395/07/05

!!!!!!!
6

ناصر جون اگه خبر نداری برو خودت تحقیق کن روی یه مدل سمند موتور tu5 نصب کردن شتاب صفر تا صد شد ۱۸ ثانیه!!!! اینقدر اوضاع خراب شد که که همه را برگشت زدن در مقابل ef7 روی همون بدنه شتاب ۱۲ ثانیه میده .من قبول دارم tu5 موتور خوبیه ولی برای ماشین های کوچک و سبک. اگه منطقی فکر کنیم موتور tu5 روی بدنه پارس کارایی مناسب نداره شتاب ۱۴ ثانیه با وجود ضرایب بشدت سنگین دنده ۱ و ۲ خودش گویاست
گزارش
پاسخ دادن
14:01  1395/07/05

ناصر
4

فکر می کنم با تغییر ضرایب دنده ها امکانش بود که پارس tu5 و همینطور دنا کشش بیشتری به خودشون بگیرن.حتما شنیدید که دنده های 3 و 4 و 5 پارس tu5 رو به صورت دستی سنگین می کنند. و اونوقت دیگه موتور tu5 برای بدنه پارس مناسب نیست معنی نداره که این موضوع باعث بالا رفتن مصرف بنزین خواهد شد که نمونه اون رو تو پارس سال و سمند lx میبینیم. معقول تر شاید باشه که مصرف کمتر در ازای کشش کمتر و مصرف بیشتر در ازای کشش بیشتر. البته با بالا رفتن دورافت کشش جبران میشه. ولی شاید عده ای خواستار کشش در دور پایین و نیانی باشند. به هر حال خود موتور ef7 هم مورد انتقاده که ضعف سوختن واشر سرسیلندر و ... هم گویای این مطلبه.واقعا این ایراد سوختن واشر سرسیلندر اساس موتور رو به هم میریزه. موتوری که تو تعمیرگاه بازو بسته بشه تا کارخونه خیلی متفاوته.
گزارش
پاسخ دادن
14:53  1395/07/05

ناصر
3

خب داداش طبیعیه حجم موتور ef7 بالاتر از tu5 هست. اما حداکثر گشتاورش تو دور بیشتر از tu5 اعمال میشه.همون موتور xu7 عتیقه رو رو دنا میانداختن بهتر بود.البته اونم یک کله واشر میزنه.باید بری کلاف سیم کشی عوض کنی و روغن کم میکنه. من چند سال داشتم خوب گاز میخورد و مثل نیسان میرفت بالا ولی یا گالن بدست بودم واسه بنزین و روغن یا تو تعمیرگاه بودم
گزارش
پاسخ دادن
15:13  1395/07/05

رضا
3

ضرایب گیربکس ef7 مناسب نیست....
گزارش
پاسخ دادن
16:29  1395/07/05

مفیدی /نمایشگاه پیچ شمیران
2

اون پسر خوبه !که فی خریدش 43 تومن بود ،کجایی ،دقیقاً کجایی؟
اومدی ؛گفتی و رفتی .دوتا سفید 95 دم در گذاشتم .کارتکس هم تا دلت بخواد .
09:54  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
قلی
8

اساسا این پارس سوارا دچار توهم هستند مخصوصا اونایی که فکر میکنن ماشین با کلاس خریدن !!!بندگان خدا نمی دونن ماشین با کلاس چیه
گزارش
پاسخ دادن
11:56  1395/07/05

+2
6

قلی جان تقصیر ندارن خوب البته کلاس اول هم کلاسه ،بالاخره دیپلم میگیرن ،میرن دانشگاه ،دکترا میگیرن میفهمن ماشین خوب یعنی چی .
گزارش
پاسخ دادن
14:08  1395/07/05

حسین
5

این آمار جعلی به درد خودت میخوره آقای هموطن عزیز . اگر این موتور همچین گشتاوری داشت حال و روزش خیلی بهتر از حالا بود . سایت ایرانخودرو همین یک ماه پیش به روز شده و گشتاور ef7 رو زده 155 در دور 5000 . تازه با این نسبت تراکم بالای Ef7‌همین گشتاور هم به شرطی به دست میاد که بنزین با اکتان 97 بریزی توش . اگر آمار شما درست بود باید موتور زانتیا 1800 رو هم راحت له میکرد اما همچین چیزی اصلا در عمل وجود نداره و ef7 هیچ حرفی برای گفتن در مقابل موتور زانتیا 1800 نداره . اگر جنابعالی فکر کنی که ef7‌گشتاورش 200 نیوتن متر هست هم در واقعیت و ضعف گشتاور ef7 هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد !
09:19  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
هموطن
7

شما اگه آمار و نمودار واقعی و معتبر دارید که خلاف نظر من را ثابت کنه رو کنید .tu5 در عمل به موتور کوچیک و ناکارمده که روی بدنه سمند شتاب ۱۸ ثانیه میده xu7 هم یه موتور بشدت پرمصرف وقدیمی که فاقد هر گونه مظاهر تکنولوژی هست و‌ارزش هیچ گونه بحثی نداره در حال حاضر از نظر قدرت و کارایی حرف اول و آخر را ef7میزنه
گزارش
پاسخ دادن
11:50  1395/07/05

محمد
2

مظاهر تکنولوژی یعنی چی ؟؟؟؟ موتور باید گشتاور تولید کنه دست آخر که xu7 به خوبی داره این کارو میکنه . شما برید خودتون رو با کلمات جدید و مدرن و تکنولوژی و این حرفهای کلی فریب بدید و برید ef7 بخرید !!
گزارش
پاسخ دادن
12:35  1395/07/05

مهندس کاویانی
3

موتور فقط باید گشتاور تولید کنه؟؟؟!!!
پس قدرت ،شتاب ،مصرف بهینه ،لرزش کم ،راندمان پایدار آلودگی کم و صدای کم..... کجای فرمول شما قرار داره؟ مگه اینجا بحث در مورد ماشین آلات کشاورزی و باربری میکنیم! گشتاور یکی از پارامترها محسوب میشه که در طراحی موتورهای مدرن در بازه بزرگی از دور موتور ایجاد میشه انجین ef7 مجموعه بزرگی از تکنولوژی های مختلف هست که در یک جا کنار هم جمع شده تنها مشکل ef7 در کشور ما ضعف شدید تکنولوژی و فاصله زیاد با دانش روز هست که البته جسارت ایران خودرو در وارد کردن انجینی در این سطح فن آوری در صنعت خودروی گرفتار عقب ماندگی خودش جای تعجب و امیدواری داره
گزارش
پاسخ دادن
13:37  1395/07/05

محمد
2

آقای مهندس کاویانی اگر شما قانون دوم نیوتن در مورد جسم صلب رو بلد بودی نمیگفتی گشتاور مهم نیست .
گزارش
پاسخ دادن
14:06  1395/07/05

حسین
2

ماشین اگر واقعا موتورش قوی باشه نیاز به راننده حرفه ای نداره تا کم نیاره . وقتی میگی راننده نیستی همین نشون میده که ضعف داره
09:08  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
رضا
2

من نمیدونم چرا بعضیها بدون تجربه و فکر حرفی را مدام تکرار میکنند و میگن ای اف سون گشتاور خوبی نداره؟؟؟؟؟؟ من خودم 3 ساله ای اف سون دارم قبلش پارس داشتم الان با دور موتور 3500 همه ماشینای تا قیمت 40 تومن حتی بالاتر را نقطه میکنم... کی گفته ای اف سون را باید به گاز ببندی تا راه بره؟؟؟؟؟
08:47  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
حسین
5

گشتاوری رو که xu7‌ به راحتی و با سرگاز توی دور 3000 تولید میکنه این ef7 شما در دور 5000 تولید میکنه . سایت ایرانخودرو همین یک ماه پیش به روز شده و دقیقا نوشته گشتاور ef7 برابر 155 در دور 5000 هست . دقت کن در دور 5000 !!!!!
موتور ef7‌در زیر دور 4000 گشتاورش به سختی به 140 نیوتن متر میرسه و تازه بعد از دور 4000 هست که جون میگیره . همه ما دنا و سمند ef7 رو دیدیم و سوار شدیم . همه دیدیم که شتاب اولیه دنا و سمند ef7 ضعیفه . چون باید صبر کنی تا موتور دور بگیره و به دور های بالا برسه تا بتونه گشتاور خوبی تولید کنه . توی سربالایی ها xu7 به راحتی با یک دنده سبک تر و دور موتور پایین تر خیلی راحت تر بالا میره . دور ef7 زیر 4000 بیاد دیگه هیچ حرفی برای گفتن نداره
گزارش
پاسخ دادن
09:16  1395/07/05

رضا
4

حسین آقا لطفا توضیح بدید بعد دور۳۰۰۰ چه بلایی سر این موتور xu7 آشغال میاد موتوری که ۱۴ لیتر بنزین میخوره وقت وبی وقت واشر می زنه و تا ۵۰ متری صدای تراکتورش به گوش برسه ارزش تعریف نداره
گزارش
پاسخ دادن
14:28  1395/07/05

محمد
3

سال 94 ما یه دنا خریدیم دو مشکل داره یکی اینه که گلگیرهاش خیلی داغ میشه دوم هم سربالایی تند باشه کم میاره در کل نه خیلی بده نه خیلی خوبه من بهش نمره قبولی میدم
07:47  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
رضا
1

راننده نیستی که کم میاره
گزارش
پاسخ دادن
08:50  1395/07/05

محمد
8

طرف اومده میگه سمند از پرشیا شکیل تره !! شما ها دیگه کی هستید
07:39  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
تراکتور
9

راست میگه شیک تره
گزارش
پاسخ دادن
09:17  1395/07/05

هموطن
5

گشتاور ef7 از دور ۳۵۰۰ تا دور ۶۵۰۰ در محدوده ۱۵۰ تا ۱۵۷ نیوتن متر بصورت پایدار و نزدیک به هم قرار می گیره که دلیلش سیستم تایمینگ متغیر سوپاپ هست. وجود این سیستم بدلیل طراحی بصورت پایه گاز سوز هست که موجب جلوگیری از افت توان و گشتاور در حالت استفاده از گاز میشه
23:43  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
حسین
4

حرف شما با عمل و واقعیت هیچگونه همخوانی نداره . با این آمار شما باید ef7 بتونه موتور زاتتیا 1800 رو هم له کنه اما واقعیت کاملا خلاف این موضوع هست . گشتاور ef7 تا دور 4000 به سختی به 140 نیوتن متر میرسه . شما لازم نیست حرف من رو باور کنید . نمودار گشتاور موتور زانتیا 1800 هست خودتون برید نگاه کنید . مگر اینکه خیال کنید ef7 از موتور زانتیا 1800 هم قوی تر هست !!!!
گزارش
پاسخ دادن
09:10  1395/07/05

حسین
3

موتور زانتیا 1800 اگر نمودار گشتاورش رو نگاه کنید از دور حدود 3000 میره روی 150 و در دور 4250 به گشتاور 154 میرسه . همه همه قدرت و شتابش رو دیدم که چه درنده ای هست . حالا ef7 چطور از دور 3500 میره بالای 150 ؟؟؟؟ تازه خود ایرانخودرو داره میگه حداکثرش 155 هست اونوقت شما میگید 157 هست ؟؟؟ بهتره تعصب رو کنار بذارید . ef7 حتی در واقعیت از آمار خود ایرانخودرو هم ضعیفتره چه برسه که بخواد قوی تر هم باشه . ef7 از نظر گشتاور و کشش از xu7 معمولی هم شکست خورده بعد شما آمار میدی که از موتور زانتیا 1800 هم قوی تره ؟؟؟ شاید این حرفهات رو جای دیگه باور کنند ولی در اینجا باید حرف فنی عنوان بشه وگرنه همینطور جوابت رو با استدلال و دلیل منطقی میدن
گزارش
پاسخ دادن
09:57  1395/07/05

مهندس کاویانی
5

ef7 سیستم تایمینگ متغیر داره و به راحتی در تاپ اسپید زانتیا را شکست میده اگه کسی شناخت درستی از ساختار فنی موتور ef7 داشته باشه به معنای واقعی از مجموعه تکنولوژی بکار رفته در این موتور حیرت میکنه
گزارش
پاسخ دادن
11:40  1395/07/05

محمد
2

تاپ اسپید چه ربطی به شتاب و کشش داره ؟؟ هر موتوری دور بگیره به هر حال کم کم به سرعت های بالا میرسه . موتور ef7 هیچ حرفی برای گفتن در مقابل موتور قدرتمند زانتیا 1800 نداره .
گزارش
پاسخ دادن
13:36  1395/07/05

محمد
2

ما نیازی به حیرت کردن نداریم . ما از ماشین کشش خوب میخوایم توی سربالایی که ef7 نمیتونه این رو تولید کنه . حالا میخواد هر تکنولوژی داشته باشته . ef7 در دور پایین و میانی ضعیفه و این چیزی نیست که بشه انکارش کرد
گزارش
پاسخ دادن
13:38  1395/07/05

حسن
0

نفر خوب نمیدونه تایمینگ متغیر سوپاپ ها چیه ؟ ضریب تراکم 11 رووو نمیدونه نمیدونه اویل پمپش مستقیم از میل لنگ میگیره و زنجیری نیست نمیدونه از پس بدنه سمند فقط موتور ef7 بر میآد حالا این موتورووو بذارن رو بدنه پارس ال90 405
گزارش
پاسخ دادن
10:41  1395/07/09

متین
2

سلام دوستان هرچی خرابیه برای بنزینه بد و نا مرغوبه تورو خدا بجای بحث و ... پیگیر باشید که وضعیت بنزین درست بشه میتونید به اخبار و مسعولان مربوطه شکایت کنید بلکه 4 تا برنامه تلویزیون مستندی بسازن و این مشکلات رو بتونیم حل کنیم اگه بنزین درست بشه و یورو 4 و استاندارد باشه خرابی ها هم تموم میشه. کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من موفق باشید
22:39  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
محمد
4

دوستان من کار ندارم کی چه ماشینی داره کی چی خوشش میاد.ولی تو روخدا به ماشینا ی ایرانی نگین پیشرفته.الان دوستان میگن موتور پیشرفته ای اف سون .بخدا باعث تاسف که بعضیا این موتور رو پیشرفته میدونن موتور پیشرفته باید اسب خوبی بده گشتاور تو دور خوب بده نه مثل ای اف سون که تو دور 6500حداکثر قدرتش رومیده موتور داغون میشه اونقدر گاز بدی .حالا نمیگم تیوفایو موتور خوبیه وفلانه .ولی ای اف سونم پیشرفته نیس خدایشش اونم یه بی خاصیتی مثل همه موتور ها هستش.البته تا چهل پنجاه تومن.در ضمن پارس از نظر زیبایی یه سر وگردن از دنا وسمند بالاتره.دنا وسمند ماشینا بی اصالتی هستن که میتونین برین تحقیق کنین ببیند پارس خوشگلتره یا سمند دنا.
22:17  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
رضا
4

سمند خیلی خوشکل تره ابهتی که سمند داره پارس داره سمند شکیل تره
گزارش
پاسخ دادن
22:34  1395/07/04

محمد علی مرادی
2

اگه کسی اطلاعات فنی داشته باشه میفهمه که تکنولوژی ef7 بی نظیره شرکت تویوتا از مدل ۲۰۱۲ به بعد از تکنولوژی مشابه ef7 در موتورهای جدیدش استفاده کرد موتور ef7 در زمان طراحی جزء ۱۰ موتور برتر جهان و جزء ۳ موتور برتر پایه گازسوز جهان شناخته شد
گزارش
پاسخ دادن
23:27  1395/07/04

علی2
0

به قول خودتون همین بدنه سر بندی شده واقعا هر کی نگاش می کنه فکر نی کنه ماشین خارجی . خوبه رضا و جناب نقطه و ... می گفتن 5000حالا شما بیشترش کردی.
گزارش
پاسخ دادن
00:05  1395/07/05

محمد
8

از یک بچه هم سئوال کنی بهت میگه پرشیا خیلی از سمند زیباتر و شکیل تر هست
گزارش
پاسخ دادن
07:34  1395/07/05

ef7-cvvt
2

مثال جالبی زدی محمد
بچه ها و افرادی که شبیه مغز بچه ها ظاهر بین هستند پارس را انتخاب میکنن ولی از کیفیت افتضاح و ساخت قدیمی و بی ارزشش چیزی درک نمی کنن
گزارش
پاسخ دادن
15:26  1395/07/05

علی
0

EF7 رو هم کسی انتخاب میکنه که از فنی هیچی بلد نباشه و فقط دنبال چهار تا برچسب و اسم الکی cvvt باشه اما در عمل یک موتور کم کشش و ضعیف بخره که فقط تو دور 5000 میتونه از سربالایی ها بالا بره .
گزارش
پاسخ دادن
16:09  1395/07/05

امید
4

ببینید پرشیا lx هم بدون نقص و ایراد نیست. این ماشین هم ما ندیدیم کم بیاره. چند ماهه سواریم. تو گردنه و ... هم رفتیم.گیربکس و موتور واقعا بیصدایی داره. مشکل دیسک و صفحه هم ندیدیم دروغ که نمیتونیم بگیم.پرشیا در قیاس با دنا مزیت های زیادی داره. دنا هم مزیتهایی داره. به دنا هم فکر میکردیم ولی نتونستیم با ظاهرش کنار بیاییم.قیمتش هم بالاست. اقساط هم که سود و بهره داره که رباست.و حرامه. یک جی پی اس و کروز داره که اونم میشه رو پرشیا نصب کرد.که تا الان من به کروز نیاز پیدا نکردم.مخصوصا که تو هوای بارونی میگن استفاده از کروز خطرناکه و احتمال تصادف داره.نمیگم آپشن بدیه ولی نازمبرم نیست.جی پی اس و مانیتورهمینطور.آدم وقتی میره مسافرت میخواد از جاده لذت ببره و حواسش به جاده است مخصوصا راننده دیگه فرصتی برای فیلم و ... نیست. دناسوارها ببخشند ولی زمزمه هاو حرف و حدیث هایی در موردموتور ef7 هست. و بازار جالبی نداره.بااین وجودبالاخره دناهم روش کارشده و کسانی هستند که علافه مندند.بااحترام به همه
22:05  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
علی2
2

سلام دوست عزیز دنا gps عالیه داخل شهر هایی بزرگ مثل اهواز تهران شیراز اصفهان خیلی به ادم کمک می کنه . کروز هم عالیه این بهانه. پارس lx حتی افتاب گیرش هم چراغ دار نیست معمولی سمند lx 89 هم چراغ داره و پارس lx نه دزدگیر دا ه و نه قفل کن اتومات در ها. چراغ های دنا LED ولی پارس tu5 معمولی صندلی های دنا تمام برقی و طبی و تقویت شده مشکل شمایی که فکر می کنید دنا زیادی از پارس گرون تره اینه که فکر می کنید دنا صندلی داره پارس هم صندلی داره ولی این رو حساب نمی کنید که جنس صندلی های دنا خیلی بالاتره. و چیزای دیگه. مدیر لطفا نظر رو ثبت کن
گزارش
پاسخ دادن
00:12  1395/07/05

حسین
2

آره همه چیز دنا بهتره به جز دو چیز . یکی موتورش و دوم هم اینکه بدنه دنا کاملا سرهم بندی شده است و خیلی زود میافته و وا میره حتی بدتر از سمند . مهمترین پارامتر ماشین که موتور هست ضعف اصلی دنا هست
گزارش
پاسخ دادن
09:12  1395/07/05

امید
3

داداش علی 2 درسته که دنا این موارد رو که گفتی بیشتر داره ولی نزدیک به 5 میلیون گرونتره. باور کن این چراغ ها و جی پی اس و کروز کلا با نصف قیمت میشه روماشین نصب کرد میتونی بهترین مارک ها رو هم نصب کنی.آپشن های خوبی هستند ولی قبول کن خیلی هم ازشون استفاده نمیکنیم.درهر صورت انتخاب خودتونه و قابل احترام.دنا پشتش خوبه ولی جلوش یک جوریه و زیاد قشنگ نیست.پرشیا جلوی بدنه اش کشیده و حالت جهشی داره و صاف و صیغلیه دنا یک جوری تیزه و لبه های بریده شده ای داره. اگه پرشیا داشبورد قدیمی بود دنا قشنگ تره داخلش ولی داشبورد پرشیا جدیدا زیباست. هم دنا و هم پرشیا داشبوردشون پلاستیک خشکه.امیدوارم ازحرفام ناراحت نشده باشید
گزارش
پاسخ دادن
10:02  1395/07/05

علیرضا
0

به نظرتون پارس ال ایکس مالتی پلکس بهتره یا سادهمیخئایم ثبت نام کنیم ولی نمیدونیم کدوم بهتره؟
21:57  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
285
0

مگه پارس ال ایکس مالتی پلکس هم ثبت نام می کنن؟؟
گزارش
پاسخ دادن
00:41  1395/07/06

سام
5

اینجا چه خبره؟! پیج دناست یا پارسtu5?! مثل اینکه همه دناسوارا کوچ کردن اومدن اینجا پیج دنا خیلی خلوت و سوت و کور شده!
21:52  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
مصطفی
0

سلام من هم تحویل شهریور هستم زنگ زدم گفتن 3مهر فاکتور میشه دیگه نمیدونم فاکتور شده یا نه گفتن تا 10هم میدن
19:45  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
بهزاد
3

دوستان سلام والا من بی طرفم و از رو تجربه ای که کردم میگمم والا بخداا ماشین ef7 من ن کب میکنه ن کم میاره نه داغ میکنه ن صدا داره تو گازم رون تر از بنزین کار میکنه به بعضی دوستان که در مورد این ماشین بد میگن ازشون خواهش میکنم الکی شایعه نندازن ایران خودرو مال بابای من نیس من از رو تجربم دارم حرف میزنم مردمو الکی گمراه نکنیم گناههه
19:13  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
آرش
8

کپ کردن ‌EF7‌به خاطر ریتارد شدن جرقه هست . نسبت تراکم ef7 برابر 11 هست و بنزین با اکتان 95 و بالاتر میخواد . موتور xu7 با نسبت تراکم 9.3 به بنزین با اکتان 95 نیاز داره . اگر واقعا بخواید بنزین متناسب با نسبت تراکم ef7‌ تو باکش بریزید باید اکتانش 97 باشه . وقتی اکتان بنزین پایین باشه و نسبت تراکم موتور هم زیاد باشه موتور ناک میزنه وقتی تحت فشار ناگهانی قرار میگیره و ecu برای فرار کردن از ناک مجبور میشه جرقه رو ریتارد کنه که نتیجه اش میشه افت توان و گشتاور به صورت لحظه ای که همون کپ کردن هست . میشه با تنظیمات ecu‌این حفاظت رو برداشت اما عوضش به موتور در دراز مدت آسیب جدی وارد میشه . وقتی ef7‌کپ میکنه نشون میده که ecu‌داره کارش رو دست انجام میده . نسبت تراکم بالای این موتور باعث میشه که نیاز به بنزین با اکتان خیلی بالا داشته باشه
15:29  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
ef7-cvvt
10

کل همه موتورهای پیشرفته مثل ef7 بر اساس تراکم ۱ به ۱۰ و ۱به ۱۱طراحی شدن تراکم بالای موتور منجر به بالا رفتن راندمان سوخت و به حداکثر رسیدن توان موتور میشه بنزین مورد نیاز این نوع از موتورها میتونه بنزین یورو ۴ و یا بنزین سوپر باشه که الان در همه شهرهای بزرگ در دسترسه در صورت استفاده از بنزین اکتان پایین سنسور ناگ به ecu اعلام میکنه و با افزایش ۱۰ درصدی پاشش سوخت جلوی ناگ گرفته میشه .تراکم بالای یه موتور نشون دهنده بهینه و پیشرفته بودن اون موتوره نه یک نقطه ضعف و اگه بخوایم غیر از این فکر کنیم بهترین گزینه میشه موتور تخت پیکان
گزارش
پاسخ دادن
17:58  1395/07/04

سمیه
0

دوستان تحویل شهریوری کی تحویل گرفته . برای من فاکتور امروز برد اما نخورده . برای کی فاکتور خورده؟
14:12  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
شاهین اتومات تحویل تیر
0

انشالله تحویل گرفتم میام خبرشم میدم.
گزارش
پاسخ دادن
14:41  1403/07/19

سعید
0

خدا کنه از شما ها بموقع فاکتورشه مال ماها ک ديرتر تاریخ فاکتورشه هم بموقع بخوره ايشالا تا آخر وقت فاکتور شه امروز
گزارش
پاسخ دادن
15:18  1395/07/04

سمیه
0

یکبار 096440 به من گفت اگر بخوره صبح میخوره . احتمالادتاخیر داره
گزارش
پاسخ دادن
15:28  1395/07/04

جواد
0

سلام منم تحویل شهریور بود اما دیروز فاکتور شد منتظریم که شماره بشه
گزارش
پاسخ دادن
17:48  1395/07/04


ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مراد : سلام تا چند وقت بعد تحویل ماشین سند و مارتش باید بیاد اگه نیاد ب کی باید بگیم
محسن : سلام بخواهیم آینه تارا رو برقی جمع کنیم هزینش کسی می دونه چند هست ت نمایندگی
نسترن : دوستان متوجه شدیم چند نفر جلوی ما هستند درسته اما باید بدونیم شرکت روند تولیدش چجوریه روزی چندتا تولید میشه این هم خیلی مهمه من هشت اردیبهشت هستم احتمالا نزدیک 400 نفر باید جلوی من باشند آیا روزی بیست نفر فاکتور میشوند که من هم 30 روز دیگ فاکتور بشم
مهدی : سلام دوستان کسی اطلاعی در مورد اینک چرا پلاک نمیکنن داره؟؟ هم سخا رو انجام دادم هم املاک اسکان رو...
مرتضی : سلام به همه دوستان من هم ۲۶ مهر ماه شاهین cvt سانروف فاکتور شده و هنوز پلاک نشده
شاهین تحویل مرداد : درود دوستان من دوشنبه قید سانروف زدم تبدیل بهglزدم و مبلغ ۳۱۶میلیون دیگه واریز کردم تحویل زده بود یک ماهه ولی نمایندگی گفت تاخیر داره ایشالا هرچی خیره براتون پیش بیاد
شاهین جی ال : خدا ریشه ظلم بکنه 25خرداد هنوز خبری از فاکتور نیس
علی : سلام تو گوگل بزن سایت پیگیری محصولات سایپا
هادی cvt : آره داش قبول دارم حرفتو. منم تبدیل به gl زدم. فروختم . روش گذاشتم تارا اتوماتت 1403 کم کار خریدم. گفتم شاید تبدیل به پلاس بیاد ولی به جاش تبدیل به دنده اومد🤦. ظاهرش رو خیلی دوس داشتم ولی فنیش رو نه. قبلا هم ساینا داشتم منو داشت سکته میداد از بس ایراد داشت. حتی قید گارانتی رو زده بودم و بیرون با قطعات درست حسابی تعمیرش کردم. شاهین پلاس هم خیلی گرون بود و نتوستم بخرم سراغ تارا اتومات رفتم و فعلا راضیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیل به تک : چرا انقد کند فاکتور میشه پس .جالبه دوباره ثبت نام هم میکنن
رک : کوییک اس 85گانه واریز وجه مهر ماه هست که فاکتور شده باشه
میلاد هستم : من الان ده روزه پلاک شدم هنوز کاشانع نیومده لطفا اطلاعات کامل ندارید چیزی رو شیر نکنید
سجاد : واریزی22 خرداد کسی هست فاکتور بشه
207 فوری : سلام 12 ثبتنام و پول واریز کردم الان نگاه کردم فاکتور شدم.ولی تا پیامک برنده امد همون ثانیه واریز وجه انجام دادم یعنی به 2 دقیقه نرسید
سورن 30 مهر مشکی : دوستان دیروز ماشین فاکتور شده. هنوز تخصیص پلاک هم نشده امروز پیامک اومده که ظرف یک هفته بیاین سند رو بگیرین. معنیش چیه؟ متن پیامک: مشتری گرامی؛ صورتحساب فروش ( سند و فاکتور فروش ) خودروی شما آماده ارسال به نمایندگی می باشد. چنانچه نمایندگی محل تحویل خودرو، استان تهران می باشد، ظرف مدت 3 روز و در صورتیکه خارج از استان تهران می باشد، ظرف مدت 7روز، پس از دریافت این پیامک جهت اخذ، به نمایندگی مراجعه فرمایید.
ساینا پیش فروش 12 اسفند : مبارکت باشه خیلی سختی کشیدن دوگانه ها چرخش واست بچرخه اینشالله
هادی : ما دیگه رفتیم ایشالا چرخش برا همه به شادی بچرخه خدانگهدار
هادی : سلام دوستان من امروز تحویل گرفتم تبریز هستم ماشین خیلی خوبی هستش من دوگانه رادیال بود بعد این که پیامک بیمه بیاد یک روزه تحویل میدن
ابوالفضل : منم تیک تحویل حضوری زدم سه آبان پلاک شده ولی خبری نیست زنگ زدم به سایپا الان یه هفته میگه ماشین باید بره یه پارکینگ دیگه تا اونجا تحویل بدن میگه پیامک اومده بیاید تحویل بگیرید چه داستانی شده من 1402 نوشتم یه ماه بود ولی 20 روزه تحویل دادن اونم تیک حضوری زده بودم نمیدونم چرا اینوانقدر طولش میدن از سال 1396 دارم هر 2سالی نیسان می‌نویسم هیچ کدوم انقدر اذیت نشده بودم بار شرکت دارم هر روز داره زنگ میزه میگه بیا بار ببر موندم پیاده