امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1587
گیربکساتوماتیک
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)108
مصرف سوخت شهر (لیتر)11.2
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6.38
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)8.15
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)470
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
دیفرانسیلجلو
تعداد سرنشین5
طول (سانتی‎‏متر)450
عرض (سانتی‎‏متر)170
ارتفاع (سانتی‎‏متر)141
حداکثر سرعت (km/h)187
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)14.2
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
دماسنج خارجیدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
تهویه مطبوعدارد
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

171346 نظر

ناشناس
1

پژو پارس شد 42 ميليون
10:17  1395/06/31
گزارش
پاسخ دادن
شیوا
3

بعید نبود از پرشیا tu5 قیمتش گرون بشه خیلی طرفدار داره.خوشبختانه ما زودتر گرفتیم
گزارش
پاسخ دادن
13:20  1395/06/31

احسان
2

دنا تو سربالایی هیچ حرفی برای گفتن نداره و با وزن زیادتر و موتور ضعیفترش حسابی جا میمونه. دیگه صحبت xu7 رو نکن که مونور 1800 با تمام هیراداتش حداقل کشش بیشتری داره. دیگه واقعا اگه دنا سوارها به xu7 هم بگن ضعییف مسخره است.هر چند با tu5 هم نمیتونن رقابت کنند
گزارش
پاسخ دادن
13:26  1395/06/31

حسن
0

مبارك باشه. انشالله چرخش براتون بچرخه
گزارش
پاسخ دادن
14:23  1395/06/31

مونتاک
2

چندتا دنا جات گذاشته اینجوری سوزش گرفتی؟؟ مگه تو هم میدونی شتاب چیه؟؟ تا وقتی پارس سوار بشی معنی کششو شتابو هندلینگ برات نا مفهومه..
گزارش
پاسخ دادن
14:40  1395/06/31

آرش
11

من در بحث های دوستان نکته ای رو دیدم که به نظرم بهش توجه نمیکنند . تعریف کشش رو باید در نظر بگیرید . ببینید ممکنه در حالتی بتونید با یک پراید هم مثلا 405 رو در یک گردنه کوهستانی جا بگذارید اما این به این معنی نیست که کشش پراید بیشتر هست . کشش به کارایی موتور در دنده های سبک و در دورهای پایین گفته میشه . دیدم یکی از کاربران گفته من با سرعت 220 هم رفتم با ef7 پس کشش خوبی داره ! وقتی دور موتور رفت بالای 4 هزار اصلا دیگه کشش معنی نداره تقریبا . کشش خوب به ماشین کمک میکنه در گردنه نیاز به دنده معکوس کمتری داشته باشه . ممکنه یک 405 در دنده 5 و با سرعت 80 به راحتی در حال بالا رفتن از یک گردنه باشه و یک پراید بیاد و با دنده 3 ازش سبق بگیره ولی دور موتور پراید خیلی خیلی بالا هست در این حالت . تعریف کشش خوب به معنی این نیست که لزوما نمیشه این ماشین رو جا گذاشت . کشش خوب یعنی دنده معکوس کمتر ، یعنی نیاز به دور موتور کمتر
09:55  1395/06/31
گزارش
پاسخ دادن
فاطیما
0

سلام

من ۵ شهریورم فاکتور نشدم هنوز
گزارش
پاسخ دادن
01:17  1403/07/06

علی
5

دقیقا درسته . کشش باید دنده به دنده نظیر بررسی و مقایسه بشه . یعنی دنده 5 با دنده 5 و دنده 4 با دنده 4 در دو تا ماشین . وگرنه یکی بیاد با دور موتور 6000 از یک ماشین دیگه تو سربالایی که راحت داره با دو دنده سبک تر و دور موتور 3000 بالا میره سبقت بگیره که نشد کشش بهتر . ماشینی که کشش خوبی داشته باشه با کمترین دنده معکوس و کمترین گاز و دور موتور بالا میره .
گزارش
پاسخ دادن
10:14  1395/06/31

مونتاک
1

موافقم. دنده 3. .4 .5 دنا برتری داره به پارس.. سربالایی سر پایینی کفی با سر نشین بی سرنشین از پارس خیلی بروتره.. این موتور طوری طراحی شده که از گاز خوردن نمیترسه و مثل پارس سری واشر نمیزنه... ماشین روون و مناسب. قبلا عرض کردم اگر مسیر شما همش تو سراشیبی هست و دوست دارین تخته گاز برین سراغ موتورهای 2 لیتری به بالا یا توربو برین. با موتور 1.6 به خواستتون نمیرسید. اما برای رانندگی نرمال و راحت دنا کاملا مناسب و راحت بالا میره. من سربالایی هم رفتم مسیر خلوت بود خیلی راحت رفتم. شما بلد نیستین ماشین راه ببرین دیگه تقصیر ef7 چیه
گزارش
پاسخ دادن
10:57  1395/06/31

علی
6

مونتاک بهش گاز بده تو ! زیاد طول نمیکشه که به نمایشگاه دار التماس کنی تا مشتری پیدا کنه
گزارش
پاسخ دادن
11:13  1395/06/31

علی
9

ماشینی که قوی باشه نیاز به بلد بودن و لم نداره . مونتاک همین که میگی رانندگی با ef7 بلدی میخواد و شما بلد نیستید خودش یعنی اعتراف ضمنی به ضعیف بودن ef7 هست . هر موتوری رو ببندی به گاز و دنده معکوس بالاخره راه میره !!
گزارش
پاسخ دادن
11:15  1395/06/31

مونتاک
1

شما متوجه نیستی انگار. عزیز دلم منظور اینکه راحت میره بالا .. اگر میخوای پرشتاب بری دور موتورم ببری بالا مشکل نداره ذات این موتور اینه. شما فرمودین همش باید معکوس بدی بنده با توجه به تجربه رانندگیم با دنا گفتم راحت رفتم و اینجوری که شما میگی همش باید معکوس بدی خیر اصلا اینطوری نیس نشون میده شما اصلا یکبارم پشتش ننشستی.. ولی پارس چون موتور ضعیفتره نسبت به بدنه و مثل ef7 پیشرفته نیس بخوای گاز بدی به موتور فشار زیادی میاد
گزارش
پاسخ دادن
11:40  1395/06/31

آرمین
4

چرا انقدر دنبال سرعت و گستاور و .... هستید؟ مگه ما یک ماشین خوب که تو جاده اسیرمون نکنه و کیفیت خوبی داشته باشه و کم مصرف باشه و طراحی خوبی داشته باشه نیستیم؟ پارس tu5 چه ایرادی داره که میخواهید تخریبش کنید؟ به نظر من محاسن زیادی داشته و همه امکاناتی که یک خودرو خانواده باید داشته باشه رو داره. همین مبلغ 40 تومن پارس هم سخت بدست میاد چرا دوباره بیشتر پول بدیم و مثلا دنا یا .... بکیریم.بابا همینم گرونه. سوار بشید به زندگیتون برسید و شاد باشید
09:50  1395/06/31
گزارش
پاسخ دادن
علی
4

دنا تو سربالایی اصلا کشش بهتری نسبت به پارس tu5‌نداره . همین مشکل ضعف کشش رو دقیقا دنا هم داره . تازه وضعیت دنا بدتر هم هست و با توجه به وزن بیشترش هم تا دور ef7 خیلی بالا نباشه که اصلا راه نمیره . شتاب اولیه دنا هم خیلی ضعیفه . اما پارس tu5 به لطف دنده های بسیار سنگین 1 و 2 در شتاب اولیه واقعا عالی عمل میکنه . کلا ef7 موتوری نیست که ارزش مقایسه داشته باشه . مقایسه کشش tu5 با xu7 انجام میشه که با توجه به وضعیت گشتاور xu7 و سنگین تر بودن ضرایب دنده های 3 و 4 و5 این موتور بدون شک برتری با Xu7‌هست از نظر کشش
گزارش
پاسخ دادن
10:19  1395/06/31

علی
2

مهمترین قسمت ماشین موتورش هست و در تحلیل ماشین مهمترین قسمتی که باید در نظر گرفته بشه کارایی موتور و عملکرد حرکتی ماشین هست . وگرنه ماشین هایی مثل برلیانس و دنا و این چینی ها که فقط چهار تا آپشن دارن واسه دل خوش کردن هستن . ماشینی که موتور قدرتمند و متناسب با بدنه روش نباشه اصلا ارزش نداره
گزارش
پاسخ دادن
10:24  1395/06/31

کاربر: محمد
5

سلام
چند ماهی است که پارسtu5رو خریدم فقط یه چیز بود که توی دل من رو خالی میکرد اونم نظرات بعضی راجع به کشش این ماشین توی سربالاییها بود
چند روز پیش با این ماشینبا ۵سرنشین و صندوق پر توی یک سربالایی بسیار تند
رانندگی کردم بدون اغراق میگم دوستان چون من اصلا از تملق خوشم نمیاد
این ماشین من رو واقعا راضی کرد من که اصلا کمبود کششی حس نکردم
به خدا قبلا با ۴۰۵xu7توی همین مسیر میرفتم اصلا وابدا این حس شادابی رو نداشت البته میدونم که
۱_ماشینهای ایران خودرو شانسیه
۲_ آب بندی ماشین خیلی مهمه
۳_نحوه رانندگی هم خیلی مهمه
درضمن راجه به دنده ۴ و۵ این ماشی:
عزیزان من ۴ این ماشین خودش یه دنده ۵ هست و دنده ۵ این ماشین درحکم یه دنده ۶ عمل میکنه به همین خاطره که رانندگی با سرعت بالا با این ماشین خیلی لذت بخشه
طی رانندگی کوتاهی که با سمند ef7داشتم توی سرعت اصلا و ابدا حس آرامش پارسtu5رو نداشت (سرعت داشت و سربالایی هم خوب میرفت)
رد ضمن با سرعت ۲۰۰ تا با پارسم هم رفتم
08:28  1395/06/31
گزارش
پاسخ دادن
آرش
4

آقای عزیز این فقط حس کاذب شما بوده . درسته اگر به tu5 حسابی گاز بدی خوب بالا میره اما به این نمیگن کشش خوب . ببنید باید منطقی بحث کرد . گشتاور tu5 هم از xu7کمتر هست و هم در دور بالاتری ایجاد میشه . ضریب دنده های 3 و 4 و5 گیربکس روی tu5 هم به شدت سبک تر از گیربکس روی xu7 هست . چرخ های پارس lx هم که 15 هست و چرخ های 405 هم 14 که در این زمینه باز هم از کشش tu5 کم میشه . وزن پرشیا هم که بیشتر 405 هست . پس یا شما تعریف کشش رو در نظر نگرفتید یا اینکه 405 قبلی شما مشکلی داشته و یا اینکه شما حس کاذبی در این مورد داشتید و چون ماشین نو داری میخوای توجیه کنی . تمام موارد از نظر کشش به ضرر پارس tu5 هست نسبت به 405 پس به هیچ طریقی نمیشه گفت کشش پارس tu5 بیشتر از 405 یا حتی برابر هست . همه ما میدونیم که tu5 در دورهای پایین گشتاور خوبی نداره و باید زیاد گاز بدی و دور موتور رو بالا نگه داری . ضریب دنده های سبک 3 و 4و5 هم مزید بر علت هست تا مجبور بشی دنده معکوس زیادتری بدی . دنده های 1و 2 ولی خیلی سنگین تر هست و کشش در دنده 1 و2 به نفع tu5 خواهد بود .
گزارش
پاسخ دادن
09:05  1395/06/31

محسن
5

درسته. پارس tu5 به دلیل داشتن دنده های 1 و 2 سنگین و پرشتاب تو سربالایی کشش خوبی داره و مثلا دنده 2 ابن ماشین خیلی پر میکنه و دورمیگیره دقیقا تو همین لحظه است که جلو می افته ولی خودروهای دیگه تو این دنده ها سرعت کمتر و دور کمتری دارن به خاطر همین عقب می افتن. و اگه بخوای با دنده مرده تو سربالایی اونم صرفا با 5 سرنشین و وسایل زیاد حرکت کنی عقب می افتی.همین وضعیت برای موتور مثلا ef7 صادق نیست و حداکثر گشتاورش تو دورهای خیلی بیشتر بدست میاد که رسیدن به اون دورها و گاز دادن زیادی هم فشار به موتور میاد و هم زمان رو برای دور گرفتن ازدست میده برای همین میگن ef7 کشش ضعیفی داره و نکته بعدی وزن بیشتر دنا است که باعث میشه موتور زمین گیر بشه.مشکلات و بدبختی های ef7 که دیگه بماند.موتور tu5 کوچیک تره و حجم کمتری داره اما چابک تر و به اصطلاح پررو تره.اگه درست و به موقع بهش دنده بدی نه تنها کم نمیاره بلکه وحشی تر هم میشه. کیفیتش هم که دیگه معرف همه هست.
گزارش
پاسخ دادن
09:22  1395/06/31

فقیهی
3

وقتی خشت اول کج باشه تا ثریا دیوار کج میشه. هم موتور ef7 مشکلات زیادی داره که البته ایرادات حزیی گرفته شده ولی مواردی مثل ترسوندن یا سوختن واشر سرسیلندر هنوز پا برجاست.قطعات موتوری و بدنه هم خیلی گرونه و کمیاب. اتاق هم اتاق همه پسند و بورسی نیست.جوانها خوششون نمیاد.مثل سورن که فروش نداره حتی با وجود مونور توربو بازم خریدار نداره. به چند نفر که گرفتن نگاه نکنید ولی کلی بررسی کنید میبینید خریدار نداره.دنا هم همینه مدام دارن با اتاقش و موتورش و ... بازی می کنند موتور توربو هم مثل ایربگ ها که اصلا کار نمیکنند و مثل ترمزهای ABS ایرانی که قفل می کنند و ترمز عمل نمیکنه هستند.پس دلتون رو به توربو و .... خوش نکنید.مثل ایربگ پراید که من تا حالا ندیدم باز بشه و صرفا جهت پول اضافه از مردم و اینکه بگن ایربگ هم داره نصب شده.توربو دنا هم مثل توربو سورنه خریدار نداره.خشت اول کجه.این ماشین ها از مشتقات سمنده و خود سمند هم که میدونیم چه اتاق و موتور بدی داره.جوونها دنبال ماشین سریع و پرشتاب و زیبا هستند نه ماشین پیرمردی.مثل اینکه شما رو تراکتور موتور توربو پیکان بندازی. همش بگو توربو داره ها .
گزارش
پاسخ دادن
09:36  1395/06/31

علی
4

سورن Elx توربو رو با اونهمه تجهیزات توربو و آپشن های سورن Elx‌ داره میده 37 تومن اما کسی نمیخره . کلا ef7 بازار نداره چه برسه به اینکه روی سورن باشه اونم توربو که ایرانخودرو روی ef7 نصب کرده باشه !
گزارش
پاسخ دادن
09:43  1395/06/31

کریمی
3

کاری به بدی ها و واشر زدن ها و مصرف بالای xu7‌ندارم . اینها همه درست اما نباید بی انصافی کنیم . این موتور واقعا کشش خوبی داره و گیربکسش هم کاملا با موتور مچ هست . به کشش xu7‌واقعا نمیشه ایرادی گرفت
گزارش
پاسخ دادن
09:46  1395/06/31

آرش
3

با دنده 5 پارس tu5‌ اگر جاده فقط کمی شیب داشته باشه دیگه قدرت بالا رفتن نداره . دنده 5 پارس tu5 فقط به درد جاده کفی میخوره و کاملا اور درایو هست . اما دنده 5 موتور xu7 واقعا کشش خوبی داره و توی حتی شیب هم توانایی داره که شتابگیری کنه چون هم ضرایب سنگین تری داره و هم گشتاور xu7 در دورهای پایین تر خیلی بیشتر هست
گزارش
پاسخ دادن
09:59  1395/06/31

Top speed
5

یک جوری حرف میزنید آدم تعجب میکنه که اصلا ماشین تا حالا سوار نشدین. دنده 5 کدوم سربالایی آدم میتونه بره؟ تو گردنه بکشه هر ماشینی خودشو با 3 بره بالا. کدوم ماشین با 5 گردنه یا سربالایی رو میره بالا که پارس lx دومیش باشه. نکنه دنا با 220 تا سرعت گردنه ها رو بالا میره؟ احتمالا دنده 6 هم لازم دتره ایران خودرو اجحاف کرده به دنا نذاشته روش.
گزارش
پاسخ دادن
13:18  1395/06/31

فرشاد
8

من بار اوله که تو این پیج میام اتفاقی برخودم به این سایت و پیج مخصوص پارس tu5 از نظرات دوستان چیز زیادی دستگیرم نشد ولی برادر خانوم من یه پارس tu5مدل۹۳داره هر از چندی هم باهاش اینور اونور رفتم بااینکه خودم اپتیما دارم و خدایش قابل قیاس با هم نیستن ولی ازش بدم نیومد بار اول که پشت فرمون نشستم حس یه ماشین خیلی رده پایینتر رو منتقل نکرد و ماشین نرم و راحتی بود امکاناتش بد نبود برادر خانومم که عاشقشه ولی اگه هر ایرادی روش بشه گذاشت ولی خدایی تو مدل های همسان خودش یه سروگردن از بقیه زیباتره حتی نسبت به خیلی از چینیها شاید بگید قدیمی شده ولی خوب تقصیر ایران خودرو که تا حالا نه تنها نتونسته یه مدلی زیباتر از اون، رو کنه بلکه تا حالا نتونسته یه تغییراتیم تو ظاهرش بده مثلا مثل سمند که هر کاریش میکنه بدتر میشه خدایی تو طراحی خودروسازان ما نوبرن نبوغ جدیدشونم ساینا ست!
00:15  1395/06/31
گزارش
پاسخ دادن
آرش
7

مگر اینکه ایرانخودرو با پنین فارینا قرار داد ببنده تا یک بدنه جدید طراحی کنه که بتونه زیبا تر از پرشیا تولید کنه وگرنه با سرهم بندی کردن نمیشه چیزی زیباتر تولید کرد . نتیجه این سرهم بندی ها رو هم که دیدیم . سمند و دنا و رانا همه نتیجه سرهم بندی کردن هستند . جالبه در خبری همین سایت وان کار نوشته بود که فروپ پرشیا از مجموع فروش سه برند داخلی یعنی سمند و دنا و راتا بیشتر بوده . پرشیا ماشین ارزونی نیست که بگیم خوب به خاطر ارزونی میخرن . اتفاقا پرشیا شاید نسبت به بهای تمام شده اش داره خیلی گران تر فروخته میشه اما همانطور که اشاره کردی هنوز ایرانخودرو نتونسته ماشینی بهترش طراحی کنه . طرح زیبای پنین فارینا برای 406 رو باید واقعا تحسین کرد . طرح 605 و 405 هم طراحی پنین فارینا هستند و واقعا بعد از اینهمه سال هنوز زیبایی و اصالت خودشون رو حفظ کردن
گزارش
پاسخ دادن
06:55  1395/06/31

مونتاک
4

بخدا ما گوشامون مثل پارس سوارا دراز نیست. این داستان های آبکی رو برای خریداران پارس تعریف کن بابتش پول میدن .. بیای پیج دنا کلاه قرمزیت میکنن
گزارش
پاسخ دادن
08:36  1395/06/31

علی
6

با کسی که ef7 خریده هیچوقت نباید بحث فنی کرد چون اگر از فنی چیزی بلد بود که ef7‌نخریده بود . کل حرفهای Ef7 سوارها ترکیبی است از کلی گویی و توسل به چهار تا کلمه پیشرفته و cvvt و مدرن . درحالیکه هیچ یک از پارامترهای علمی نظیر دور موتور و گشتاور و اسب بخار و ضریب دنده و وزن رو در صحبت هاشون نمی بینی . ef7 فقط سایه یک موتور پیشرفته است و همه آمار و ارقامش هم فقط در دورهایی هست که هیچ کاربردی در رانندگی نداره و صرفا جهت دل خوش کردن خریدارنش گفته شده
گزارش
پاسخ دادن
09:09  1395/06/31

محمد
7

مونتاک اگر همه طرفدارای ef7 ادبشون مثل تو باشه که دیگه واویلا . واقعا متاسفم واست با این نوع ادبیاتی که داری
گزارش
پاسخ دادن
09:12  1395/06/31

مونتاک
0

کسی که دهنش به دروغ باز میشه و قصد مسخره کردن داره من اینجوری باهاش تا میکنم. اگر جا داشت بدتر از این حرف میزدم تا دیگه از این کارا نکنه
گزارش
پاسخ دادن
09:53  1395/06/31

مونتاک
0

من به شخصه چندین بار گفتم. تو همه پارامترهای فنی از پارس یه سرو گردن بالاتره.. مشکلاتی که داشته از 94 کامل رفع شده و یه موتور سرحاله پر نفسیه این ef7. پارس tu5 یه ماشین بی اصالته بی حساب طراحی شده که از بی کیفیتی و استهلاک زیاد اصلا به قیمتش نمیارزه.. اگر دنا این مشکلات رو داشت مثل پارس یه ستاره میگرفت و بجای پارس تو تعمیرگاه ها جا خوش میکرد.. هندلینگم که برو از اهل فن بپرس بی رقیبه..شما اگر چیزی میفهمیدی پول به پارس نمیدادی؟ چی داره خودتو بستی به قسط؟؟
گزارش
پاسخ دادن
10:02  1395/06/31

علی
4

ef7‌تو تنها پارامتر فنی که سرتر هست در گشتاور دور بالای 4500 هست . در دور زیر 4500 هیچ حرفی برای گفتن نداره . دور بالای 4500 هم هیچ ارزشی در رانندگی عادی و نرمال نداره .
گزارش
پاسخ دادن
10:11  1395/06/31

مونتاک
0

علی جان نمیدونم چطوری بگم.... سرتو بد شیره مالیدن و کلاه گذاشتن. پارس هیچ قابلیتی نداره که بخوای بهش بنازی. مهندسیش که پر از ایراده ظاهرشم منسوخ شده.. بحث کل کل ندارم بعضی خوابن بعضی ها خودشون رو زدن به خواب شما کدومی؟؟ بنظر من دسته دوم
گزارش
پاسخ دادن
11:23  1395/06/31

علی
1

اتفاقا دقیقا تو فریب 114 اسب بخاری رو خوردی که در دور 6500 به دست میاد !!!! دنا با بدنه جعلی سرهم بندی شده با موتور ضعیف ef7 که فقط تو جاده کفی راه میره و سربالایی که رسیدی باید ماشین رو ببندی با گاز و دنده معکوس ، فقط یک عروسکه با چهار تا آپشن ولی بدون یک موتور درست و حسابی
گزارش
پاسخ دادن
11:47  1395/06/31

saied pars
3

پسر خوشگله بجای گوش دراز بیا یه چیز درازتر بهت بدم که هم بدرد خودت بخوره هم موتور ef7
بخاطرت هم روش مینویسمم های هیتلر خیلی به المانی بودن مینازی
گزارش
پاسخ دادن
13:16  1395/06/31

مونتاک
1

اون حتما بدرد تو میخورده گذاشتن توت مونده. از پشتت نکش بیرون جاش خوبه..
گزارش
پاسخ دادن
14:12  1395/06/31

saied pars
1

درش میارم میزنم به روغن المانی بزنک پشت گیربگس المانیت که گشتاورت دوبل بشه
گزارش
پاسخ دادن
16:14  1395/06/31

مونتاک
0

ببین وقتی درش میاری از پشت صندوقت اروم اینکارو کن چون ناخونات بلنده دردم میگیره..
گزارش
پاسخ دادن
16:29  1395/06/31

خسروی
0

این که مینویسم تجربه شخصی خودمه بدون کم و کاست
سال ۹۳ یه پارس سال داشتم که سرقت شد بعد از ۲ ماه خبری از ماشینم نشد و تصمیم گرفتم ماشین صفر بردارم چون قبلا پژو داشتم تصمیم گرفتم بین سمند و رانا انتخاب کنم با چند نفر مشورت کردم و بلا استثنا من را از خرید رانا منصرف کردن در مورد سمند نظرها کاملا مثبت بود ولی بحث دو موتور موجود حسابی داغ و ضد نقیض بود افراد سنتی و مسن تر نظرشون روی موتور ۱۸۰۰ بود و امروزی تر ها تجربیات هیجان انگیزی از سمند ef7 تعریف میکردن در نهایت من به یکی از نمایندگی ها که باهام آشنا بود مراجعه کردم و ایشون فقط یه عدد سمند ef7 کارتکسی موجود داشت و بنده درجا تحویل گرفتم و تا الان ۳۹۰۰۰ کیلومتر ازش سواری گرفتم چند روز پیش ۴ عدد شمع سوزنی ngk خریدم و برای تعویض به یه مکانیک آشنا که به شدت من را از خرید ef7 دو سال پیش نهی کرده بو د مراجعه کردم اول اینکه با باز کردن در کاپوت حسابی از چیزی که اون تو دید تعجب کرد و دوم اینکه نزدیک ۲ دقیقه در سکوت کامل به دنبال محل شمع موتور ماشین بنده میگشت !!! گرفتین چی شد ؟طرف رسما دفعه اولش بود موتور ef7 را میدید
23:22  1395/06/30
گزارش
پاسخ دادن
خسروی
0

این که مینویسم تجربه شخصی خودمه بدون کم و کاست
سال ۹۳ یه پارس سال داشتم که سرقت شد بعد از ۲ ماه خبری از ماشینم نشد و تصمیم گرفتم ماشین صفر بردارم چون قبلا پژو داشتم تصمیم گرفتم بین سمند و رانا انتخاب کنم با چند نفر مشورت کردم و بلا استثنا من را از خرید رانا منصرف کردن در مورد سمند نظرها کاملا مثبت بود ولی بحث دو موتور موجود حسابی داغ و ضد نقیض بود افراد سنتی و مسن تر نظرشون روی موتور ۱۸۰۰ بود و امروزی تر ها تجربیات هیجان انگیزی از سمند ef7 تعریف میکردن در نهایت من به یکی از نمایندگی ها که باهام آشنا بود مراجعه کردم و ایشون فقط یه عدد سمند ef7 کارتکسی موجود داشت و بنده درجا تحویل گرفتم و تا الان ۳۹۰۰۰ کیلومتر ازش سواری گرفتم چند روز پیش ۴ عدد شمع سوزنی ngk خریدم و برای تعویض به یه مکانیک آشنا که به شدت من را از خرید ef7 دو سال پیش نهی کرده بو د مراجعه کردم اول اینکه با باز کردن در کاپوت حسابی از چیزی که اون تو دید تعجب کرد و دوم اینکه نزدیک ۲ دقیقه در سکوت کامل به دنبال محل شمع موتور ماشین بنده میگشت !!! گرفتین چی شد ؟طرف رسما دفعه اولش بود موتور ef7 را میدید
23:22  1395/06/30
گزارش
پاسخ دادن
مصطفی
1

سلام دوستان ماشینم تحویل شهریور هستش زنگ زدم 3مهر فاکتور میشه میخواستم بدونم ایا واقعا 3مهر فاکتور میشه و کی تحویلم میدن مرسی راهنمایی کنید
23:00  1395/06/30
گزارش
پاسخ دادن
حاتم
0

سلام من هم مثل شما همین جواب بهم دادن پس چزاتا15مهرجریمه تاخیر حساب کردن شما هم همین طور بور؟
گزارش
پاسخ دادن
09:04  1395/06/31

مجید
0

با هر کارشناسی که حرف زدم میگه پول بالای ای اف سون اصلا نده حالا رو هر ماشین میخاد باشه
20:36  1395/06/30
گزارش
پاسخ دادن
سعید1
0

پارس دزدگیر نداره فقط قفل مرکزیه ونصب دزدگیر هیچ تداخلی با ریموت کلید نداره
گزارش
پاسخ دادن
12:39  1394/11/21

مجید
0

با هر کارشناسی که حرف زدم میگه پول بالای ای اف سون اصلا نده حالا رو هر ماشین میخاد باشه
20:36  1395/06/30
گزارش
پاسخ دادن
ali
0

نمیفهمم تحویل 98 چه ماشینی مونده؟
گزارش
پاسخ دادن
11:09  1399/08/24

مسعود
3

دوست عزيز عملكرد ساده اي داره بعد از استارت دنده رو ازP(پارك)به D بزنيد البته بهتره پاتون روي ترمز باشه ، جهت معكوس پدال گاز رو تا انتها فشار دهيد فقط قبل اون يه نيش ترمز بزنيد ، جهت توقف بيش از ١٠ثانيه پيشنهاد ميشود دنده را از درگير بودن خارج كنيد تيپ ترونيك هم همان حالت دستي است جهت سربالايي هايي كه نياز با عملكرد دستي باشه ، توضيحات بيشتر رو از اينترنت سرچ كنيد مبارك باشه
گزارش
پاسخ دادن
00:16  1394/11/21

ALI
8

من تا حالا مگان 2000 و سراتو و آریو روندم که همشون اتومات هستن
ترمز این ماشین ها به نوعی نیم کلاج هست و وقتی میخواید راه بیفتید اول ترمز رو بگیرید و و دنده رو در حالت d قرار بدید و پا رو از روی ترمز بردارید که ماشین اگر در مسیر بدون شیب باشه با سرعت خیلی کمی حرکت رو شروع میکنه و بعد گاز رو فشار بدید تا شتاب بگیره ...البته اگر میخواد سریع شتاب بگیرید باید پدال گاز رو درست و حسابی فشار بدید تا تند تند دنده عوض نکنه و شتاب خوبی بگیره
به دلیل اینکه تر مز این ماشین ها نیم کلاج هست وقتی در سر بالایی می ایستید نیازی به دنده درگیر نیست و بعد از رها کردن ترمز پدال گاز رو فشار بدید ....
وقتی که در مسیر بدون شیب ایستادید دنده رو از حالت d بر روی حالت Nیا خلاص قرار بدید اما اگر در سراشیبی توقف کردید دنده رو بر روی حالت P یا پارک قرار بدید تا شافت ها قفل بشن و ماشین حرکت نکنه اما دست ترمز یادتون نره
وقتی در جاده در حال حرکت هستید و میخواید سبقت بگیرید پدال گاز رو سریع فشار بدین تا گیربکس تشخیص بده که میخواید شتاب بگیرید و دنده رو معکوس کنه
یا علی ......
گزارش
پاسخ دادن
00:19  1394/11/21

محمد علی
0

و یه چیزدیگه
در توقف های نه چندان طولانی نیازی نیست دنده رو روی Nکه خلاص هست بیارید ولی تو ماشین دنده ای زیاد این کارو باید انجام بدی و لی در دنده اتومات برای توقف های مثلا دو سه دقیقه دنده رو روی N بیارید
گزارش
پاسخ دادن
09:58  1394/11/21

کاربر: سعید1
0

وقت دنده عوض کردن باید حتما پاتون روی ترمز باشه تا انتها پایین یعنیDحرکت به جلو وسطNخلاص وRدنده عقب فعلا با اینها کار کن تا تیپ تیونینگ
گزارش
پاسخ دادن
00:18  1394/11/21

کاربر: بابک یزدانی
1

سلام
مبارکتون باشه
بهتره توی اینترنت رانندگی با خودرو اتوماتیک رو جستجو کنید تا تمام ریزه کاریها رو بصورت جامع ببینید و مظالعه کنید.
گزارش
پاسخ دادن
15:05  1394/11/21

کوروش
5

H30 کراس رو نمیشه با پرشیا مقایسه کرد. H30 فضای کمتری به نسبت پرشیا داره و کراس اوره شهریه و بدرد مسافرت نمیخوره. ماشین چینی قطعات نداره و فروش خوبی نداره
18:30  1395/06/30
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
1

داداش چی واسه خودت میگی ؟؟؟ h30 cross که اصلا کراس اور نیست !!! شما که فرق کراس و کراس اور رو نمیدونی لازم نکرده کارشناس بشی . h30 موتور tu5 داره که دقیقا با موتور 206 رانا و پارس lx یکیه و این حرف مسخرست که بگی tu5 قطعه نداره . فروش خوبی نداره ؟؟!!!! تا دو سال اینده رو پیش فروش کردن رفته دلیل هم داره چون موتوری که روش نصب شده سال هاست که امتحان خودشو پس داده و به کیفیت و کم دردسر و کم مصرف بودنش معروفه و ارزان ترین خودرو گیربکس اتوماتیک ایرانه که گیربکس فوق العاده ژاپنی داره در ضمن به اندازه پارس هم جاداره
گزارش
پاسخ دادن
20:20  1395/06/30

کوروش
5

اولا بنده پرشیا lx دارم و از هر لحاظ ازش راضیم.اتفاقا به خاطر موتور tu5 هست که h30 کراس فروش داشته.منم نگفتم موتوری قطعه نداره. از نظر بدنه و سایر قطعات منظورمه.بالاخره ماشین چینیه و بازار ماشینهای چینی رو همه میدونند خوب نیست.اگر هم این ماشین سروصدایی اندکی داشته اونم از صدقه سرموتور باکیفیت tu5 . شما زود قضاوت نکن. این ماشین رو با لیفان x50 مقایسه می کنند.اوکی؟
گزارش
پاسخ دادن
21:00  1395/06/30

ماشين باز اصيل
19

دوستانم

چه بمانيد و چه خودكشي كنيد. چه سايت وان كار را منفجر كنيد يا با كامنت گذاشتن سعي در فريب داشته باشيد. چه پارس خريده باشيد چه نخريده باشيد... چه دروغ بگوييد و چه راست .... چه متعصب باشيد چه غير متعصب .... چه وان كار نظر من را منتشر كند يا نكند ...... تنها موتور پيشرفته، كم صدا، پرقدرت، آلماني، داراي cvvt، پايه گازسوز، قدرت زياددد، تكنولوژي جديد، پرشتاب، لايق فقط و فقط متعلق است به ....


موتور EF7

زنده بااااااد بر EF7 و EF7‌سوار ها؛ سلطان جاده ها و سلطان هر چي ماشين درپيته
17:39  1395/06/30
گزارش
پاسخ دادن
علی
2

موتوری که تو دور 3000 گشتاورش به 130 هم نمرسه تو سربالایی زیر کشیدن بدنه سنگین دنا و سمند مونده و فقط با ضرب و زور دنده معکوس زیاد و دور بالای 4500 میتونه بالا بره بعد تو میگی موتور کامل موتور قوی !!
گزارش
پاسخ دادن
07:02  1395/06/31

محسن شبستری از ماهشهر
7

سرویس های جدید شرکت ما از نوع سمند ef7 شده زور موتور خیلی زیاده راحت از جا کنده میشه سرعتش خیلی بالا میره ما با راننده ۴ نفر سوار میشیم راحت تا ۲۰۰ میره با گاز تا ۱۸۰میره
16:08  1395/06/30
گزارش
پاسخ دادن
علی تبریز
0

خوب از همون کارشناس میپرسیدی که کد 10 یعنی چی.
گزارش
پاسخ دادن
19:13  1403/07/03

میلاد
2

فاز این دنا و سمند سوارها چیه؟ سرعت 220 یعنی جی؟ مگه داریم؟ تو کدوم جاده ایران میشه با 220 تا رفت؟ انصافا دنا سوارها چی میزنید؟
گزارش
پاسخ دادن
23:11  1395/06/30

رامین
0

آخه تو کدوم جاده ایران با 200 میره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
09:19  1395/06/31

ملکوت
0

با سلام و احترام خدمت دوستان گرامی.
من دبیر هستم و چندان اطلاعاتم به لحاظ فنی دقیق نیست اما با مطالعه نطرات دوستان خواستم تجربم رو به اشتراک بزارم.
من سمند ef7 داشتم صفر مدل 93.سال 94 به سختی از دستش راحت شدم.متاسفانه بر خلاف اقبالی که تو خرید ef7 صفر هست هنگام فروش اصلا اینطور نیست.خیلی اذیت شدم تا فروختمش.همه از ef7 می ترسیدن و نمی خریدن.من شخصا چون یه استفاده معمولی داشتم از موتور چندان ناراضی نبودم.اما همین سمند من تو 18000 کیلومتر سه بار گیربکس عوض کرد.موتور ef7 موتور پیشرفته و به روزیه اماکشش نداره.من قبل سمند ،پرشیا داشتم.موتور ef7 به شدت در مقابل پرشیام تنبل بود.مخصوصا وقتی تو دور پایین کولر میگرفتم که قدرت ماشین افتضاح میشد.
الان سورن صادراتی با موتور tu5 دارم.نکات مثبتش اینه که اصلا اذیتم نکرده،گیربکسش مشکل نداشته و مهمتر از اون حالا که میخوام بفروشمش برای خرید یک شاسی بلند همه خریدار ماشینن صرفا برای موتور قدیمی اما مطمئن tu5
12:50  1395/06/30
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: بابک یزدانی
0

سلام
مبارکتون باشه
بعدها هم نظرتون رو با بالارفتن مقدار کیلومتر در اختیارمون قرار بدید
گزارش
پاسخ دادن
20:48  1394/11/20

عبدالله
0

سلام به همگی
دوستان پارس tu5 رو با 206SD V8 مقایسه کنید
من بعد از کلی تحقیق دیروز یک 206 V8 سفارشی فرانسوی دست دوم خونگی . گرفتم ،
10:23  1395/06/30
گزارش
پاسخ دادن
عبدالله
0

سلام به همگی
دوستان پارس tu5 رو با 206SD V8 مقایسه کنید
من بعد از کلی تحقیق دیروز یک 206 V8 سفارشی فرانسوی دست دوم خونگی . گرفتم ،
10:23  1395/06/30
گزارش
پاسخ دادن
ali
0

در بازار خودروهای داخلی قیمت 11 خودرو نسبت به 20 روز گذشته افزایش یافته است که البته به اعتقاد برخی از فعالان بازار این افزایش قیمت ناشی از مسافرت های پایانی تعطیلات تابستانی و همچنین گاهی کاهش عرضه و یا افزایش متقاضی برای یک خودرو است.


در بازار خودروهای داخلی:

تندر 90 اتوماتیک با 300 هزار تومان

پارس ال ایکس با 1 میلیون 300 هزار تومان

پارس ای ال ایکس با 500 هزار تومان

رانا با 1 میلیون و 700 هزار تومان

پژو پارس سال با 1 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 5 با 200 هزار تومان
08:10  1395/06/30
گزارش
پاسخ دادن
ali
0

در بازار خودروهای داخلی قیمت 11 خودرو نسبت به 20 روز گذشته افزایش یافته است که البته به اعتقاد برخی از فعالان بازار این افزایش قیمت ناشی از مسافرت های پایانی تعطیلات تابستانی و همچنین گاهی کاهش عرضه و یا افزایش متقاضی برای یک خودرو است.


در بازار خودروهای داخلی:

تندر 90 اتوماتیک با 300 هزار تومان

پارس ال ایکس با 1 میلیون 300 هزار تومان

پارس ای ال ایکس با 500 هزار تومان

رانا با 1 میلیون و 700 هزار تومان

پژو پارس سال با 1 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 5 با 200 هزار تومان
08:10  1395/06/30
گزارش
پاسخ دادن
مونتاک
0

من اگه 405 یا پارس رو مجانی هم بهم بدن میفروشم. اصلا گشتاورش باشه 400 در 2000 . وقتی چهرش تکراریو خز شده.واقعا داخل و بیرونش کسل کنندست برای من.. استهلاک بالا مصرف زیاد . دسته هر کسو نا کسی هست از رده خارجه. اکثر مسیر ها کفی یا شیب ملایم دارن و دنا با قدرت تمام از رقباش پیشه میگیره. آپشن امنیت جادار بودن داخل و صندوق عقب خدمات پس از فروش خوب اینا بیشتر بدرد من میخوره.. باور کنید دوره xu7 گذشته دیگه
02:50  1395/06/30
گزارش
پاسخ دادن
احمد
0

پارس lx هم ماشین شهره و هم جاده. تو هر دو حالت مصرفش کمه. صندلیهای خوبی داره و جلوی خستگی رو میگیره تو جاده. تو پیچها تعادل بهتری داره و ارتفاع کمش باعث میشه چپ نکنه.پارس lx خودرو خانواده است.
19:41  1395/06/29
گزارش
پاسخ دادن
کوروش
10

به نظر من هر خودرو باید تو رنج قیمت خودش و کلاس خودش بررسی بشه.دنا 5 تومن گرونتر از پارس tu5 و طبیعتا باید یک مانیتور اضافه تر داشته باشه. اما پارس tu5 تو رنج قیمت خودش و بالاتر هم حرفهای زیادی واسه گفتن داره.دناسوارها واقع بین باشید این ماشین صرفا جهت خرید شما به قیمت بیشتر و سودهای بالاتر سرهم شده.
17:21  1395/06/29
گزارش
پاسخ دادن
J4 خاکستری تهران
0

09016118659 لطفا همگی تلگرام پی ام بدید دعوتتون کنم
گزارش
پاسخ دادن
00:33  1403/07/02

کوروش
11

ال 90 صرفا به جای پیکان تولید و جایگزین شد.قرار نبود انقدر قیمتش بره بالا ولی با وجود مشکلات زیادی که داره اصلا رو قیمتش نیست.موتور و گیربکس بهتری هم داشت فبلا ولی الان کیفیتش دیگه سابق نیست و افت زیادی داشت. این جه طراحیه آبکی و بیخودیه که با پاره شدن یک لاستیک گردگیر باید ماشین رو بزاری تو خیابون و بری دنبال تعویض گیربکس به چه دردی میخوره؟
17:12  1395/06/29
گزارش
پاسخ دادن
فرهاد
8

مگه هنوز کسی از این لگن یک ستاره ها میخره اینهمه دعوا سر بی کیفیت ترین ها
15:42  1395/06/29
گزارش
پاسخ دادن
چانگان cs55
0

سلام بهتر هست تماس بگیرید سایپا این سوال رو بپرسید .
گزارش
پاسخ دادن
15:35  1403/07/01

رضا
0

سلام
دوست من پلاک فعال نداره ، پول ریخته و قبل از تحویل ماشین کنسل کردن و گفتن زمان ثبت نام پلاک فعال داشتی ، ریسک نکن
گزارش
پاسخ دادن
14:26  1403/07/01

چانگان cs55
0

سلام بهتر هست تماس بگیرید سایپا این سوال رو بپرسید .
گزارش
پاسخ دادن
15:21  1403/07/01

محمد
0

هیچ مشکلی ندارد شما از مرحله تحقیق و قسم خوردن رد شدی .
اگه دلت می نه چند روزی به نام نزن .ولی بازم تاکید میکنم شما واریز انجام دادی کسی نمیتونه بگه .دلیل دوم مگه اونا به قول خودشون عمل کردند .این ماشین قرار بوده بهار تحویل بدن الان پاییزه
گزارش
پاسخ دادن
15:27  1403/07/01

امید
0

ریسک نکن. بهانه دست شون نده
گزارش
پاسخ دادن
17:15  1403/07/01

محمد
13

به هر حال ال90 هم که مثلا کیفیت داره اصلا یک ماشین جاده ای نیست . تعادل خوبی اصلا در سرعت های بالا نداره و کولرش جالب نیست . صندلی ها هم اصلا راحت نیستند . ال90 یک ماشین ساده شهری هست و به درد جاده و مسافرت نمیخوره . حتی اگر از طلای ناب هم ساخته شده باشه آخرش چیزی بیشتر از یک ماشین شهری نیست . هر ماشینی رو بهر کاری ساختن . هدف از تولید ال90 از روز اول ساخت یک ماشین شهری بوده و نه یک ماشین جاده ای . ضمنا همین رده بندی استاندارد کیفیت شما اعلام کرده که رانا کیفیتش بالاتر از 206 هست ! رانا چیزی بیشتر از یک 206 ارزانسازی شده نیست چطور کیفیتش از خود 206 بالاتر اعلام شده ؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
16:04  1395/06/29

رضا
0

موتور xu7 موتور ضعیف و بی قدرتی است که فقط به زور مصرف زیاد راه میره وگرنه اگه پاشش بنزین را اندازه پاشش بنزین ef7 کنیم اندازه پراید هم راه نمیره.... و بر عکس اگر پاشش ای اف سون را اندازه xu7 کنیم راه رفتنش خیلی بهتر از xu7jpl4 میشه xu7jpl3 که جای خود داره همین الانش عقب میمونه
15:33  1395/06/29
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

آخرین بروز رسانی 17/6/95 مشخصات دنا در سایت ایران خودرو
114 اسب بخار در دور 6500
155 نیوتن متر در دور 5000
دیگه نگید اطلاعات قدیمی هست . این اطلاعات مال ده روز پیشه . ef7 توی دورهای زیر 4500 هیچ حرفی برای گفتن نداره و تو سربالایی اگر یک دنده رو کمی دیر سنگین کنی و دور موتور بیاد زیر 4000 ممکنه از پراید هم جا بمونی . ef7 در دورهای پایین و میانی گشتاور خوبی نداره و از پس کشیدن بدنه 1300 کیلویی دنا در این دورها بر نمیاد و همش راننده رو مجبور میکنه دنده معکوس زیاد بده و دور موتور رو بالا نگه داره . اسب بخار 114 هم هیچ ارزشی نداره چون در دور 6500 موتور کات آف میکنه و اصلا قابل دستیابی نیست . ضعف کشش دنا در سربالایی ها و شتاب اولیه ضعیفش هم دقیقا نتیجه همین ضعف گشتاور دور پایین ومیانی ef7 هست . ef7‌تا دور نگیره و دورش بالای 4000 نباشه هیچ حرفی برای گفتن نداره . این موتور در دور 3000 به سختی به گشتاور 130 نیوتن متر میرسه و در دورهای پایین تر هم به شدت ضعف بیشتری داره . کلا ef7 موتوری هست که تا نبندیش به گاز و دنده معکوس زیاد اصلا قدرت حرکتی خوبی نداره
14:00  1395/06/29
گزارش
پاسخ دادن
محمد
12

من و خواهرم تو یه روز ثبت نام کردیم من پارس ای ایکس اون دنا.... من تا حالا 5 بار تعمیرگاه رفتم از شیشه بالابر گرفته تا سنسور دنده عقب گیربکس تا صفحه کلاج.... ولی اون تا حالا تعمیرگاه نرفته تازه دنا هم بیشتر کار کرده اکثرا جاده بوده مصرف پارس تو شهر بهتر از دنا است تو جاده تقریبا برابر هستند... دنا بی صداتر و آرامش بیشتری داره شتاب دنده های یک و دو پارس بیشتره ولی از دنده 3 به بالا پارس هیچ حرفی برای گفتن نداره.... کلا دنا هم بی صداتره... میخام اگه بشه عوضش کنم مدل اردیبهشت 94 دنا هم اردیبهشت 94 کارکرد پارس 22000 د کارکرد دنا 25000 تا
12:51  1395/06/29
گزارش
پاسخ دادن
مونتاک
4


🔺جزئیات تازه از تولید ۳ محصول از رده خارج پژو در ایران
فارس گزارش داد:
🔹شرکت پژو در قرارداد جدیدش با ایران خودرو مونتاژ ۳ محصول با نام های تجاری ۳۰۱، ۲۰۸ و ۲۰۰۸ پیش‌بینی کرده است.
🔹این در حالی است که تاکنون هیچ کدام از این خودروها مجوز صادرات به کشور آمریکا را دریافت نکرده‌اند.
🔹این موضوع نشان دهنده سطح پایین استانداردهای ایمنی و عدم تطابق آن با استانداردهای بالای حمل و نقل است.
🔹حتی به دلیل پایین بودن سطح ایمنی پژو ۳۰۱ فرانسوی‌ها حق فروش آن را در اتحادیه اروپا ندارند
11:39  1395/06/29
گزارش
پاسخ دادن
محمد
4

دومین خودروساز بزرگ اروپا بعد از فولکس واگن ، همین شرکت پژو سیتروئن هست . درسته ماشین های پژو در مقابل ماشین های بنز و بی ام و و لندرور و فراری و پورشه و بوگاتی حرفی برای گفتن ندارن اما با توجه به رده قیمتی خودشون و با توجه به ماشین های داخلی ما ماشین های چندان بدی هم نیستند . شما اگر 508 با موتور 2000 رو دیده باشی نمیگی که ماشین بدی هست . اگر 407 با موتور 2000 رو با این دنا و این چینی ها مقایسه کنی میبینی که صد برابر بهتر هست . افرادی میگن پژو خوب نیست که قبلا سوار بنز و پورشه و لندرور شده باشن . همین 508 رو بیارن با موتور 2000 با قیمت مناسب بدن ما که راضی هستیم
گزارش
پاسخ دادن
15:10  1395/06/29

پرشیا با اصالت
2

دقیقا همینطوره. چطور همین پژو رو که تا سالهای قبل از خروج از ایران، خودرو تولید می کرد همه راضی بودن و دنبال قطعات فرانسوی بودن؟ دومین خودروساز اروپایی رو نمیتونی با چنگال و لیفان و دنا و سمند و جک و ... مقایسه کنی. اجازه بدید پژوهای 301 و 208 و 2008 بیاد متوجه خواهید شد چه پیشرفتی داشته و چه ماشین خوبیه. اینا مثل چینی ها کپی کار و دزد نیستند.
گزارش
پاسخ دادن
15:48  1395/06/29

مجید
1

دومین خودروساز اروپا بودن دلیل بر برتری و کیفیت نیست شما به این نکته هم توجه داشته باش که ایران خودرو هم بزگترین خودروساز خاورمیانه است اما چه حاصل.......
گزارش
پاسخ دادن
16:06  1395/06/29

سعید رمضانی
1

از مطلب جناب کاویانی یاد یه قسمت از برنامه تخت گاز افتادم اون قسمت مربوط به محصولات پژو بود یادمه از اول تا آخر برنامه اون سه تا مجری فقط در حال مسخره کردن پژو بودن اونم مسخره کردن در حده لالیگا.دقیقا جمله آشغال ساز اروپا را هم بارها بکار بردن
گزارش
پاسخ دادن
16:12  1395/06/29

محمد
0

سورن elx توربو رو داره میده 37 تومن . خودت حساب کن ارزش ef7 چقدره که با اینهمه آپشن و امکانات سورن elx‌و تجهیزات توربو درمیاد 37 تومن . کدوم موتور آلمانی توربوشارژ رو توی دنیا بهت با این قیمت میدن ؟؟ طرف اسم زیمنس و بوش رو روی دریچه گاز و ecu‌دیده بعد اومده میگه موتور رو بوش ساخته زیمنس ساخته !! آقا جون موتور پراید هم کل وسایل برقیش زیمنس هست . موتور روآ هم دریچه گاز و ecu زیمنس داشت . نمیدونم چه اصراری دارن ef7 رو همش وصل کنن به زیمنس و بوش و آلمان . آقا جون ef7 رو ایرانخودرو به کمک یک موسسه تحقیقاتی طراحی کرده . دقت کنید موسسه تحقیقاتی و نه یک شرکت تجاری خودرو سازی . بین یک شرکت تجاری خودروسازی معتبر مثل بنز و نیسان و پژو و فورد با یک شرکت تحقیقاتی که چند تا دانشجو و استاد داره از زمین تا آسمون فرق هست .اگر موتوری خودش اعتبار داشته باشه لازم نیست هر روز وصلش کنی به یک جایی تا شاید واسش اعتبار کسب کنی . موتور tu5 و xu7 موتورهای طراحی پژو هستند که در ایرانخودرو تولید میشن . xu7 رو که خیلی سال قبل به کمک پژو بومی سازی کردن و tu5رو هم بعدها با کمک چینی ها .موتور آلمانی کجا بود
10:14  1395/06/29
گزارش
پاسخ دادن
رضا جاااااان
0

ببینید اخه این اراجیفا چیه سرهم میکنید و میگید اخه xu7 واشرسوز مصرف 15 لیتری از رده خارج بیکیفیت و همچنین tu5 اشغالی که کلا تمام قطعاتش چینی و موتور تیوفایو هم که اصالتا چینی بوده وهست هیچ بویی از فرانسه نبرده!! رو با ef7 بسیار پیشرفته رو باموتور های معیوب مقایسه میکنید ef7 همیشه ودر هرکجا سرور این اشغالا هست در ضمن کی میگه اگه ef7 خریدی نمیدونم بقول شما صاحب اول اخرش خودتی تو با این حرفات نه ef7 رو خراب میکنی نه مشتری هاش پس این همه ثبت نام برای سمند و دنا چی هستن ها!! خیلی هم خوش فروش شده در این دوسه سال تو این چندسال شرط میبندم کیفیتت ef7 چقدر بالا رفته در ضمن با این حرفا سر خودتونو شیره میمالین پارس پوکیده فرغون قدیمی با اون دو موتور معیوب را هیچ وقت با ef7 پیشرفته المانی مقایسه نکنید
10:02  1395/06/29
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

سلام دوستان چه طوری ساعت پژو پارس ال ایکس تنظیم میشه با تشکر فراوان
01:44  1395/06/29
گزارش
پاسخ دادن
رضا
7

من سال 93 تا 94 پار ال ایکس داشتم 20 هزار کیلومتر داشتم انقدر مشکل پیدا کردم که عوضش کردم از گیربکس و صفحه کلاج بگیر تا تعویض موتور... از سال 94 یه سورن کلاس 11 خریدم راحت شدم تا الان تعمیرگاه نرفتم مگر واسه سرویس.... نهایت سرعتشم 220 تا است
21:03  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
کوروش
5

سرعت 220 اونم تو ایران؟؟؟ و تو این جاده ها و پلیس و ...؟؟ پارس tu5نبوده اون پارسی که گرفتی و پارس سال هم اونطوری نیست که میگی.واقعیت رو بگو.سورن همه میدونند طالب نداره و کمتر کسی میره سراغش مشکلاتش کم کم رو میشه عجله نکن.
گزارش
پاسخ دادن
08:57  1395/06/29

محمد
7

این ef7 سوارها همه از این خیالات دارن . سرعت 220 !!!!!! با خرید ef7 صاحب اول و آخرش خودتی مخصوصا سورن که اصلا طالب نداره
گزارش
پاسخ دادن
09:04  1395/06/29

سجاد
7

باز هم سر ماه شد و پرداخت اقساط دنا ... اشکال نداره فشار زندگی سنگینه بذارید اینجا یکم خودشونو خالی کنن شاید یکم آروم بشن
17:24  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
سعید رمضانی از اصفهان
2

سلام و عرض ادب
من بین سمند ef7 و پارس tu5 قصد دارم یکی را انتخاب کنم ظاهرا در بین نظرات هم این دو تا صدر نشین هستند از قیافه هر دو تا هم خوشم میاد بنظر دوستان برای کسی که مصرف کننده باشه و خانواده ۴ نفره اهل مسافرت داشته باشه کدوم بهتره . از راهنمایی شما سپاسگذارم
17:14  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
رضا
9

ببین یه مشکلی که خودروی سمند داره اینه که از پارس هم زیادتر شده.وهمه همه تاکسیا ماشین پلیسا اژانسیا امداد خودرویی ها همه شده سمند واین یکم از ارزش ماشین کم میکنه دوما سمندم خواستی بگیر فقط توربو بگیر سوماپارس یه ماشین پدر مادر داریه وبخریش انگار گوشی ایفون خریدی نه گوشی هواوی وهنوزم بعد بیست سال اصالت طراحیش رو داره واز نظر قیافه از سمند ودنا خیلی خیلی بهتره واصلا اون دوتا ماشین از نظر قیافه حرفی دربرابر پارس نخواهند داش.تمام خودروها کیفیتشون اومده پایین چه پارس چه سمند سمند اتاقش زود میریزه وتودور خیلی بالاحداکثر ثدرت رو بهت میده که عملا هیشکی تا این دور گاز نمیده دور6500!!باز سلیقه ای هستش پارسم مشکلاتی داره شاید یکم کشش پایین که نهایتش یه معکوس میخواد کیفیت پایین داشبورد ولاستیک.ولی به هرحال تا چهل تومن بااین مشکلات بازم بهترینه.اگه از ال نودم خوشت میاد کیفیت عالی داره ولی اونم مشکلاتی داره.پارسم فقط تیوفایو بگیر.موتور ای اف سونم هیچ برتری نسبت به تیو فایو نداره.پارسم باید5ماه توصف وایسی تا بدن بهت مگه اینکه از بازار نقدی بخری که چهار پنج ملیون بالاتر از قیمت نمایندگی میشه
گزارش
پاسخ دادن
17:55  1395/06/28

پژوپارس
6

سلام به رفیقای گلم دوستان من زنگ زدم بهم گفتن 7مهر تحویل میدیم ایا واقعا 7مهر تحویل میدن؟صاحب نمایندگی میگف من خودم ماه پیش سه تا نوشتم ولی با دو ده پونزده روز تاخیر دادن بهم.واحتمالا مال تو رو هم ده پونزده روز با تاخیر میدن.ولی اونجا میگف 7مهر تحویل میدن
گزارش
پاسخ دادن
17:58  1395/06/28

مرتضی
5

ببین آقا سعید اگه منطقی فکر کنیم سمند طراحی جدیدتری داره و کاملا از شکل اتاق bmw کپی برداری شده و اصول ایمنی و ایرودینامیک تا حدود زیادی رعایت شده و از نظر استاندارد طراحی با مدل های دهه 90 تطبیق داره از نظر ایمنی در سرعت بالا و ترمز شدید فعلا در کنار دنا حرف اول را میزنه شاسی و پلت فرم کاملا با 405 و پارس یکی هست ولی از نظر موتور یه مدل با موتور 1800 تولید میشه که برای بدنه سمند خوب نیست و ماشین تنبل میشه و نمونه دوم با موتور ef7 هست که موتور جدید و انصافا پیشرفته ای هست و نیاز به رسیدگی بیشتری داره ولی خب رانندگی باهاش تیز پرشتاب و لذت بخشه .
پارس هم ماشین خوبی هست که بجز تعقیرات ظاهری تفاوت چندانی با پژو 405 نداره و مشابه سمند از چند نوع موتور بهره میبره اول موتورهای 8 سوپاپ xu7 و xum که قدیمی و پرمصرف هستند و چندان چنگی به دل نمیزنه و نمونه ساخته شده با موتور tu5 که محبوب تر هست .در مجموع ما اگه دو تا متغیر که یکی امکانات و دیگری قیمت هست را در نظر بگیریم سمند البته با موتور ef7 برنده این رقابت میشه بخصوص برای کسی که به دنبال خودروی مسافرتی هست
گزارش
پاسخ دادن
18:42  1395/06/28

ماهان
4

یا سمند ef7 بگیر یا l90
گزارش
پاسخ دادن
19:23  1395/06/28

محمد
3

ال90 ماشین جاده نیست و تعادل خوب و سواری نرمی نداره . ef7 هم کاملا شانسیه
گزارش
پاسخ دادن
07:54  1395/06/29

رها
2

سمند بیشتر واسه افراد مسن هست که با موتور و اتاق تنبل و سنگین سمند کنار میان. سمند خیلی زود به صدا می افته و مخصوصا درها رو هر چند یکبار باید پارافین بزنی و رگلاژ کنی.دید کور داخل کابین مخصوصا ستونهای جلو و احتمال تصادف بیشتر با عابر.ترمزهای ضعیف تر در مقابل اتاق سنگین.جلوداشبورد ساده تر.موتور 1800 و همون xu7 واشر سوزی و مصرف بالای بنزین و کم کردن روغن و صدای زیاد و .... در نوع موتور ef7 مشکلات واشرسوزی و هزینه گران قطعات و بازار بسیار بد ef7 و خرابی دسته موتور و ....موتور آلمانی و ... نداریم همه چینی و ایرانی و هندی بوده و بعضی قطعات فرانسوی و روسی هستند.پارس با موتور tu5 قابل مقایسه نیست. موتور tu5 مقاومت بالا به واشرسوزی و کم نکردن روغن و صدای پایین موتور و مصرف کم بنزین و طراحی به روز. ترمزهای قوی و تعویض راحت کلیه لنت ها.آپشنهای بیشتر. اتاق زیبا و سرحال. بازار خوب و پرفروش.صندلی های طبی.داشبوردزیبا.سیستم صوتی خوب و مناسب.دید عالی داخل کابین بدون نقطه کور.کلاس کاری بالا.برای صحت نظرات میتونید از تعمیرگاه ها و نمایشگاه ها و ... تحقیقات کنید.موفق باشید
گزارش
پاسخ دادن
08:52  1395/06/29

محمد
2

ماشین فقط پرشیا . اگر کشش خوب تو گردنه و سربالایی میخوای پارس xu7‌بگیر اگر مصرف کم و صدای کمتر و موتور نرم تر میخوای tu5 بگیر . اگر هم میخوای ماشینی بخری که صاحب اول و آخرش خودت باشی و با اولین خرابی بیافته گوشه تعمیرگاه و دیگه درست نشه برو ef7 بخر
گزارش
پاسخ دادن
09:07  1395/06/29

ممل آمریکایی
0

با 10 روز اختلاف تحویل میدن
گزارش
پاسخ دادن
13:05  1395/06/29

سلام
5

داستان این پارس و ۴۰۵ داره دقیقا میشه داستان پیکان هر مدل که میاد داره بی کیفیت تر میشه و هر روز داره ریخت قیافه خز تر و تکراری تری پیدا میکنه امیدوارم یه دولت مرد پیدا بشه و مثل پیکان شر این یکی را هم کم کنه بلکه ایران خودرو یه تکونی به خودش بده
16:00  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
.
11

حداقل سعی کن از کلمات جدیدتری استفاده کنی تا مشخص نشه که یک نفر هستی و به اسمهای متفاوت نظر میدی
گزارش
پاسخ دادن
16:36  1395/06/28

شایخی
5

گل گفتی خدا پدر آدم چیز فهم را بیامرزه، دقیقا داره داستان پیکان تکرار میشه متاسفانه توی مملکت ما هر چیزی کهنه تر و عقب مونده تر میشه مردم بیشتر میرن طرفش
گزارش
پاسخ دادن
16:55  1395/06/28

مرادی بهبهانی
10

جناب نقطه دست کم نظر خودت را لایک نکن خیلی کار ضایعی هست
گزارش
پاسخ دادن
17:40  1395/06/28

saied pars
3

ملت باز از قدیمیها خاطره خوشی دارن واطمینان بیشتری نه مثل حالا که عقب جلو و چراغها رو تغییر میدن و موتور چینی رو با مارکهای المانی قالب این ملت بیچاره میکنن حالا هر چی میخواهد باشه
کمتر به هم توهین کنیم با این حلوا حلوا کردنها دهن شیرین نمیشه
گزارش
پاسخ دادن
19:07  1395/06/28

محسن
3

حالا جدی فکر کردی مثلا ef7 خریدی خیلی خرید خوب و علمی انجام دادی مثلا پیش خودت ؟؟؟
15:22  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
ممد v4 سفید ت 5 شهریور
0

شما اون موقعی که پول ریختی مگه برای قرداد به نمایندگی مراجعه نکردی که قراداد شما رابه ایرانخودرو ارسال کنه؟درحال حاضر تارا v4 تا سوم شهریور فاکتور شده و تارا v1 تا یازدهم شهریور فاکتور شده،شما توی این سه ماه باید به نمایندگی مراجعه میکردی البته باید آدرست هم به تایید پست میرساندی،حالا تاوان این سه ماه افتاده گردن خودت،البته اون نمایندگی آشغال باید بهت زنگ میزد
گزارش
پاسخ دادن
12:38  1403/06/29

ef7-cvvt
5

نه محسن خان فکر نمی کنم کاملا مطمئن هستم چون ۲ ساله دارم سوار میشم بنظر من انتخاب ef7 هم علمی و فنی یه هم اقتصادی.در ضمن چون قبلش پارس داشتم براحتی میتونم مقایسه کنم
گزارش
پاسخ دادن
22:36  1395/06/28

نیکزاد
1

همیشه ما مردم مرده پرستیم و زنده کش. یادتون میاد شورلت و کادیلاک های قدیمی که به خوشی و کیفیت و ... ازشون یاد می کردیم؟پارس سواریه عالی داره. باید با یک ماشین با کیفیت و با اصالت مقایسه بشه نه با این اسباب بازیها
گزارش
پاسخ دادن
09:08  1395/06/29

منصف
0

اخه برادر من چرا وقتی اطلاعع نداری بیخود میای و صحبت میکنی هه هه
ماکزیمم گشتاور پارس tu5در دور موتور 4000 هستش و این در حالیه که ماکزیمم گشتاور موتورef7 در دور موتور 5000 هستش!!!!
این در مورد گشتاور پسرم افتاد؟!
برسیم به اسب بخار
ماکزیمم اسب بخار موتورtu5در دور 5600 هستش و اما موتور من در اوردی و لگن ef7 در دور 6500
توجه مینمویی پسرم؟!!!!
گزارش
پاسخ دادن
18:20  1395/07/01

.
2

تو که هنوز فرق xu7 رو یا xu9 کاربراتوری نمیدونی و اگر هم یادگرفتی همین جا بوده بهتره اظهار فضل نکنی
15:20  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
کریمی
12

من شخصا پارس lx و ۴۰۵ slx را چند روز کامل تست کردم هر دو تا ماشین مدل ۹۴ بود به شکل واضحی عملکرد موتور و گیربکس روی slx بهتر بود از نظر فنی هیچ تفاوتی بین این دو تا ماشین نیست و فقط تفاوت ظاهری و چند تا آپشن بدرد نخور بنظر من پارس را نباید به عنوان یه مدل مستقل نگاه کرد و باید بعنوان ۴۰۵ پلاس در نظر گرفته بشه
15:17  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
منتظران ریرا 😁
0

ما هم مثل شما منتظر بخشنامه و پیامک از سوی ایران‌خودرو هستیم.
گزارش
پاسخ دادن
18:13  1403/07/06

مونتاک
8

دقیقا موافقم باهاتون. حرف قشنگی زدی مرسی
گزارش
پاسخ دادن
15:28  1395/06/28

محسن
7

یکی از زشت ترین ماشین های داخلی همین slx هستن . طرح بدنه کاملا جعلی و سرهم بندی شده و افتضاحه . فرم جلوی ماشین که واقعا افتضاح طراحی شده . slx نه زیبایی و جذابیت پرشیا رو نداره و نه طرح کلاسیک و جا افتاده GLX رو . به نظرم هنوز بری دنا بخری خیلی بهتره از نظر طرح بدنه تا slx بخری !
گزارش
پاسخ دادن
15:31  1395/06/28

مجید
8

آقا محسن دنا الان شده ۴۶ میلیون لطفا در مورد ماشینی نظر بده که به قیمت و کلاس ماشینت بخوره
گزارش
پاسخ دادن
15:54  1395/06/28

.
8

دنا رو ایرانخودرو داره نقد و اقساط میفروشه 42 تومن کسی نمیخره . اگر تو رفتی 46 دادی مشکل خودته . انواع ef7‌ تنها ماشین هایی هستن که همیشه نقد و اقساط فراوان موجود داره ایرانخودرو .
گزارش
پاسخ دادن
16:38  1395/06/28

مونتاک
7

مطالب گفته میشه هر کی نظرشو میگه یکی از رو تجربه یکی تعصب یکی توهم ی نفرم از رو نفرت و خشم.بعضی هم دنبال کاسبین.. برادر من نیتم آگاهی دادنه نه اگهی کردن. من شغلم چیز دیگه اس اصلا مربوط به ماشین نمیشه که بخوام دنبال سود باشم. داری 38 میلیون پول میدی چی گیرت بیاد؟؟ کیفیت؟ اصالت ؟کشش و شتاب.؟ مدرن بودن؟ کم خرج بودن؟ انصافا پارس lx تو هیچ کدوم در رده های بالا نیس و نهایتش متوسط. شاید فقط بدرد دلال ها بخوره که خوب خریدو فروش میشه. شما هر انتظاری از پارس داری من یه ماشین بهت معرفی میکنم که خیلی قدرتر از پارسه. دیگه خوددانی. خدا رو شکر من تعصبی نیستم و همین باعث شده علمی ب مسایل نگاه کنم کسی نتونه راحت سرم کلاه بزاره..
15:06  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
محمدعلی
0

دوستان وضعیت بازار پژو پارس lx چطوره؟ دلیل اینکه گرون شده چیه؟
14:33  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
محسن
8

دلیلش خوشنامی پارس و خوشنامی موتور tu5 هست . کلا فروش پارس همیشه خوب بوده و محبوبیت خاصی بین مردم داشته و داره . همه انواع پارس همیشه خوب فروش رفتن . چه سال چه lx چه elx همیشه در رده های قیمتی خودشون سالاری کردن
گزارش
پاسخ دادن
15:08  1395/06/28

حسین شریف
6

بازار پارس را دلال ها دست گرفتن و دارن از سادگی و کم سوادی ملت استفاده میکنن ۹۹ درصد پارس با ۴۰۵ که طراحی ۳۰ سال پیشه یکی هست گریبکس ساخت یه شرکت هندی و موتور ساخت دانگ فنگ چین !!! قیمت صادراتی هم اگه کشوری حاضر بشه این تکنولوژی عصر قاجار را بخره ۱۸ میلیونه که تعدادی به عراق صادر شد و تعدادی به افغانستان که به سرعت برگشت خورد
گزارش
پاسخ دادن
15:40  1395/06/28

نیکزاد
1

موتور ef7 ساخت آلمانه؟ این یعنی بیسوادی و رفتار کبک گونه. ما پارس سوارها واقعیت رو پذیرفتیم و تعریف کورکورانه نمیکنیم. برادر موتور آلمانی و امریکایی نداریم. کمی تحقیق و مطالعه لازمه
گزارش
پاسخ دادن
09:13  1395/06/29

محسن
15

واقعا زور داره 42 تومن بدی بعد موتور ماشین ای اف سون باشه
08:33  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
دنا سوار
6

اولا بنده ۴۶ میلیون خریدم و بهم زور که نگفته هیچ تازه کلی هم با یه ماشین پیشرفته دارم کیف میکنم .ظاهرا دنا داره به کسایی که پول بی زبون را بابت پارس عهد دغیانوث میدن فشار میاره
گزارش
پاسخ دادن
15:08  1395/06/28

محسن
5

وقتی کاپوت رو بزنی بالا و ببینی موتور بی ارزش ef7 زیر کاپوت مثل یک اسباب بازی نصب شده میفهمی که فقط پول بالای آپشن دنا دادی نه هیچ چیز دیگری
گزارش
پاسخ دادن
15:23  1395/06/28

مکانیک رسمی
5

موتور ef7 بی ارزشه!!!!؟؟؟؟
جناب محسن اگه از تکنولوژی موتور چیزی میدونستی خوب بود اونوقت تازه میفهمیدی که اگه تکنولوژی کل موتورهای ایران را روی هم میریختن بازم به گرد پای موتور بی نظیر ef7 نمیرسید طراحی موتور ef7 یه شاهکار مکانیکه .میدونستی پر پردازش ترین ECU را موتور ef7 داره و موتور توی هر ثانیه با محاسبات پیچیده کامپیوتری تنظیم میشه .حتی قطعه سازان ما هنوز نتونستن فرمول متالورژی پیچیده موتور ef7 را بدست بیاورم و هنوز حجم بزرگی از قطعات از آلمان و روسیه وارد میشه. اگه چیزی به نام فن آوری hi thech به گوش شما خورده باشه در جریان باش که ef7 در زمره موتورهای hi thech قرار داره
گزارش
پاسخ دادن
16:44  1395/06/28

علی2
5

وقتی کاپوت رو زدی بالا می فهمی موتور پیشرفته دارای cvvt داداش پارس دارای چیه گیربکس دستکاری شده که بتونه راه بره
گزارش
پاسخ دادن
16:56  1395/06/28

علی2
4

اره محسن اقا tu5 و xu7 درست کردنش کار هر اچار به دست بازاری ولی ef7 موتور الکی نیست که هر ادمی اچار به دست بشه بیاد تعمیرش کنه مشکل از ef7 نیست مشکل از تعمیرکار های مملکت
گزارش
پاسخ دادن
17:00  1395/06/28

محسن
3

این جرفهای کلی چیه ؟ سرعت پرداز Ecu‌ همه موتورها بالاست چه ربطی به تکنولوژی ef7‌داره ؟ موتور پراید هم ecu داره و در هر ثانیه هزاران محاسبه انجام میده و برای کنترل موتور دستورات جدیدی صادر میکنه . ef7‌فقط سایه یک موتور پیشرفته هست . این چه موتور پیشرفته ای هست که در دور 3000 تا 3500 که بیشترین رانندگی جاده ای در همین دورها هست دچار تشدید صوتی میشه و صدای بم و آزار دهنده معروف رو تولید میکنه که حتی ef7 قدیمی هم چنین صدایی تولید نمیکنه . شما در سایه و توهم تکنولوژی ef7 خودتون رو به خواب زدید . ef7 همیشه خیلی خیلی عملکرد پایین تری نسبت به چیزی که واسش ادعا شده داشته . شاید با این حرفهای کلی و کوچه بازاری بتونی عده ای رو که اطلاعات دقیقی ندارن فریب بدی اما اینجا سایت فنی هست و افراد فنی زیادی اینجا میان و جوابت رو خواهند داد . ef7 فقط ادعای پیشرفتگی داره ولی در عمل چیزی بیشتر از یک موتور با نقص های بیشمار نیست
گزارش
پاسخ دادن
17:20  1395/06/28

حسین
37

وقتی با منطق حساب و کتاب میکنی میبینی اگر یک ماشین خانوادگی شیک و درست و حسابی بخوای که بشه باهاش سفر هم بری دست آخر به پرشیا میرسی . 206 ماشین بسیار خوبیه اما ردیف صندلی پشتش واقعا کم جا هست . تندر هم ماشین خوبیه اما انصافا توی جاده تعادل خوبی نداره و کولر و امکاناتش هم به پای پرشیا نمیرسه . خودم تندر رو از نظر فنی خیلی قبول دارم اما واسه مسافرت اصلا راحت نیست . رخ هم که اصلا نداره . 405 ماشین کاری و خوبیه اما امکانات نداره . سمند هم که بدنه اش خیلی زود خسته میشه و وا میره و زیادی سنگینه . سمند یک موتور 2000 میخواد تادرست و حسابی راه بره . ef7‌ نه موتور مطمئنی هست که بشه روش حساب کرد و نه قدرت خوبی داره . شاید واسه کفی جواب بده اما تو سربالایی چیز قابل قبولی نیست . ماشین های چینی هم که قطعاتشون کمیاب و گرون هستن و موقع خرید و فروش خیلی افت دارن و خریدار کمی دارن . پس اگر ماشینی بخوای که هم خوش فروش باشه و هم قطعاتش همه جا پیدا بشه و هم شیک باشه و قدرت حرکتی خوبی داشته باشه و امکاناتش هم مناسب باشه میبینی که بهترین انتخاب پارس هست . پارس همه رو با هم در سطح قابل قبولی داره
16:49  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
مسعود
11

کاملا تحلیل منطقی بود
گزارش
پاسخ دادن
09:50  1395/06/28

حامد
6

اما هر هفته تعمیر گاهی ،مصرفش 15-16 لیتره ،اتاقش سوراخه و درز داره آب و هوا میاد تو ،دور بالای 4500 واشر سر سیلندر میسوزونه ،روغن کم میکنه ،روغن ریزی داره ،گیربکسش قر قر میکنه ،5-6 سال پیش ماشین بود .نوع 8 سوپاپش سرطانه ،همیشه ته لیست کیفیته ،اکثر قطعاتش چینی درجه 4-5 است ،تو سر بالایی وامونده است ،صدای موتورش قد تراکتوره و...
گزارش
پاسخ دادن
13:35  1395/06/28

علی
7

هیچ ماشینی اندازه ef7 تعمیرگاه نمیره
گزارش
پاسخ دادن
13:59  1395/06/28

ناصر
5

داداش این خرابی ها که گفتی واسه پارس سال با موتورxu7 و همون 1800 معمولیه اون واشر میزنه و مصرفش بالاست.البته همونم شرف داره به ef7. ولی پارس tu5 هیچکدوم از ایرادات رو نداره.واشر زدن درصدش صفره چون فولادیه.مصرفش خیلی کمه
گزارش
پاسخ دادن
14:20  1395/06/28

رها
3

دوستان مصرف کمتر موتور tu5 با روغن خوب رابطه مستقیم داره. روغن اگه بد باشه و تمام سنتتیک نباشه سوپاپ ها عملکرد خوبی ندارن و موتور روان کار نمیکنه و مصرف میره بالا و فشار به موتور میاد.
گزارش
پاسخ دادن
14:23  1395/06/28

محسن
7

حداقل xu7‌و tu5 وقتی خراب شدن میبری تعمیرگاه واست راحت درستش میکنند اما ef7‌وقتی خراب شد عملا دیگه کارش تمومه . دیگه درست بشو نیست و مشکلاتش یکی پس از دیگری رو میشه . تعمیرکار ها الان موتورهای تویوتا و هیوندا رو راحت تعمیر میکنند اما از پذیرفتن ef7 فراری هستند . دلیلش هم اینه که وقتی که باز کردند دیگه کلی مشکل جدید پیدا میکنه . ef7 کلا موتور قابل اطمینانی نیست . شاید بعضی هاش شانسی خوب در بیاد اما تقریبا همشون دیر یا زود به مشکلات عجیبی برخورد میکنند و دیگه درست بشو هم نیستند
گزارش
پاسخ دادن
14:27  1395/06/28

رضا جانننن
10

برید این حرفارو جایی بزنید که ندونن ماشین چیه پژو پاریس با اون قیافه لش و قدیمی ضایعش با اون موتور عهد سرطان چینی و بیکیفیت پرمصرف xuاز رده خارج رو با موتور بوش و زینمس المان مقایسه میکنید پارس همچه چیزش جعلیه هم اسمش هم موتورش کپی شده هم پلتفرمش 405 بزک شدس هم موتور 405 روشه خلاصه سمند با ابهت رو با یک لگن مقایسه نکنین. شیهفم شد سمند و تکنولوژی اون کجا پارس خز و قدیمی و بدرد نخور کجا از زمین تا اسمون فرق میکنن میغهمید ?!
16:09  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
.
10

تو هم برو این حرفا رو جایی بزن که ندونن موتور بی کیفیت و کم کشش ef7‌چیه و از مشکلاتش خبر نداشته باشن
گزارش
پاسخ دادن
07:49  1395/06/28

کاربر: REZA XU7
6

عمويي، ٩٠ درصدِ سمند در واقع ٤٠٥ هست. چي برا خودت مي بافي؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
06:43  1395/06/28

قطعه ساز - اراک
10

فعلا ایرانخودرو تمام تمرکزش را گذاشته روی ef7 چون موتوری هست که حسابی جای مانور داره هم پایه گاز سوزه هم بنزین سوز هم نوع دیزل داره و هم توربو شارژ .فعلا قطعات اصلی را آلمان میزنه و محدودیت قطعه داره ولی انتقال تکنولوژی داره انجام میشه نهایتا تا آخر امسال تولید xu7 و xum بخاطر استاندارد اجباری یورو ۵ متوقف میشه البته این کار قرار بود پارسال انجام بشه که بخاطر محدودیت های تولید ef7 و کمبود موتور جایگزین تا آخر ۹۵ ضرب الاجل شد
15:34  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
صبا
5

سلام. من دو ماه است ماشینمو تحویل گرفتم. میخواستم از تجربیاتم بگم. اول اینکه میگفتن ترمزهای عقب و جلو صدای جیر جیر میدن مال من نمیداد. دوم اینکه کلاج خیلی نرمه اصلا سفت نیست. سوم دنده هاش فقط دنده دو یکم گیر داره چهار دنده دیگه خیلی نرم و سریع جا میره. چهارم شتابش تو دنده چهار و پنج تو سربالایی معمولی در جاده خیلی خوب بود. و تو سربالایی با شیب 50 هم اگه از قبل با دور موتور بالا بیایین و ترافیکم نباشه با دنده چهار میتونی بری. والا تو ترافیک سربالایی رو مثل سایر ماشینا با دنده 3 یا 2 میری و مشکلی نداری. کولرش سریع خنک میکنه. فقط یه موردی که بود صدای موتورش تو سرعت 120 داخل ماشین زیاد بود. یعنی پا رو گاز بود صدای موتور زیاد بود ولی پا رو از گاز ورمیداشتی صداش قطع می شد. نمی دونم صداش طبیعیه؟؟
15:24  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
مونتاک
8

ای بابا بازم آمار رسمی سازمان بازرسی و استاندارد منتشر شده ماه مرداد بازم پارس جز بی کیفیت ترین محصول داخلی شناخته شد و دنا دو ستاره گرفت. من نمیدونم چرا انقدر این پاس سوار زور میزنن پارس رو معتبرترین خودرو معرفی میکنن کارشناس ها به این ماشین نمره منفی میدن. دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباسو؟! رانا که از پارس ارزون تره از نظر کیفی یه سرو گردن بالاتره.. حتی
کیفیت سمند از پارس بیشتره..پارس سوارا دلتون رو به چی خوش کردین؟ لوگوی پژو یا فکر میکنید پارس هنوز لوکس حساب میشه؟؟
14:30  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
مسعود
0

ببخشیداقامهدی تاریخ تحویل کی بود که پیامک انجام تعهدات برای شما امدم
گزارش
پاسخ دادن
20:36  1403/06/26

عطار
16

تو میتونی دل به این ستاره های جعلی خوش کنی . رانا که یک 206 ارزان سازی شده است توی این لیست بیشتر از خود 206 ستاره میگیره !! دیگه خودت ارزش لیست رو حساب کن . اگر اعلام کنند دنا و ef7 از طلا ساخته شده و پارس هم از حلبی اما باز هم مردم پارس رو بهتر میخرن چون مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید !
گزارش
پاسخ دادن
14:50  1395/06/27

پرشیا
15

همون لوگوی پژو باعث شده که پرشیا از ننگ ef7 در امان بمونه وگرنه Ef7 مونده رو دستشون تو انبار زیاد دارن . وقتی سورن Elx توربو رو داره میده 37 تومن اما کسی نمیخره دیگه خودت ببین چقدر واقعا ef7 و دنا ارزش داره ؟؟ پرشیا حساب کار خودش رو در عمل پس داده و با این آمار الکی نه پرشیا رو میشه بین مردم تخریب کرد و نه برای ماشین های بدنام سمند و ef7 آبرو کسب کرد
گزارش
پاسخ دادن
14:52  1395/06/27

پرشیا
13

دم خروس از آمار خرید و فروش مشخصه . پرشیا بیش از مجموع رانا و دنا و سورن فروش کرده !! چرا ؟ چون پرشیا در عمل ارزش و کاراییش رو نشون داده و دقیقا سمند و مشتقاتش و موتور بدنام ef7‌هم در عمل ضعف های خودشون رو نشون دادند . همه دیدیم بدنه های سمند بعد از دو سال کارکشیدن جوری وا میره که انگار 30 ساله داره کار میکنه . همه دیدیم ef7 با اولین خرابی تو گوشه تعمیرگاه زمین گیر میشه و سایر عیب هاش هم یکی پس از دیگری رو میشه . مردم میدونند دارن چی میخرن . خانواده سمند و ef7 در سه رده قیمتی از رقباشون شکست خوردن . سمند از 405 شکست خورده . سورن از پارس و 206 شکست خورده . دنا هم از ال90 شکست خورده . رقابت بین ماشین ها خودش همه چی رو نشون میده و بیانگر واقیعیت هست
گزارش
پاسخ دادن
14:57  1395/06/27

مونتاک
5

بویبده آقا. بوی گندیده پارس رو حس نکردی؟؟! آمار خرابی پژو و هزینه های سنگینش رو تا حالا ندیدی نشنیدی؟؟ این سازمان کارشناس های خبره داره دوست عزیز. شما قسطی یا دوست دو پارس خریدی فکر کردی چه خبره اینا از مزدا3 تا پراید زیر دستشونه. تعصب کوره متاسفانه.. اگرم دلالی که ساده لو زیاده نگران نباش سفره همیشه بازه برای شما. اما امثال من به پستت بخوره تو همون چند دقیقه لقمت میکنیم میخوریمت..
گزارش
پاسخ دادن
15:09  1395/06/27

مجید
5

پارس واقعا ماشین قدیمی و بی ارزشیه دیروز توی جاده داشتم با سمند ef7 میرفتم یه پارس سوار شروع به کل کل کرد باور کنید تو خط سبقت تخته گاز کرد ماشینش به ۱۷۰ هم نرسید آخرش حوسلم سر رفت گاز را فشار دادم سرعت را بردم روی ۲۰۰ طرف اینقدر ضایع شد دیگه بهم سعی نکرد نزدیک بشه واسه خودش اون آخر یواش یواش و مودب اومد
گزارش
پاسخ دادن
15:20  1395/06/27

پرشیا
8

هیچ موتوری اندازه ef7 آمار خرابی و مشکلات عجیب و غریبش بالا نیست . ظاهرا خبر نداری که ef7 بدنام ترین موتور داخلی هست . ef7 با اولین خرابی میافته گوشه تعمیرگاه و دیگه درست بشو نیست و سایر مشکلاتش هم یکی پس از دیگری رو میشه . مکانیک های موتورهای مدرن و جدید تویوتا و هیوندا رو راحت باز میکنند و تعمیر میکنند اما همشون از پذیرفتن ef7 فراری هستند . چرا ؟ چون ef7 رو وقتی باز کردی روی دستت وا میره و کلی مشکل جدید هم بالا میاد . ef7 یک بار مصرفه . کمی هم که ازش تحت شرایط سخت کار بکشی دوام نمیاره و هزینه یک موتور نو رو بالا میاره . بین موتورهای داخلی هیچ موتوری هزینه نگهداری زیادی به اندازه ef7‌نداره . دیگه همه دیدیم ef7‌ چیه و چی نیست . حتی خود امداد خودرو هم حاضر نیست از ef7 استفاده کنه . با ef7‌ کلی هزینه تعمیر و نگهداری باید بدی دست آخر هم چیزی جز یک موتور کم کشش با کلی مشکلات عجیب و غریب نداری . اگر ef7 واشر زد که احتمالش هم خیلی زیاده و سرسیلندرش باز شد دیگه موتور بشو نیست . ef7‌جای دفاع نداره و دستش واسه همه رو شده
گزارش
پاسخ دادن
15:20  1395/06/27

.
7

فعلا که شماها با وام و قرض رفتید دنا خریدید !!!!
گزارش
پاسخ دادن
15:22  1395/06/27

.
5

مجید اگر راست میگی با پارس سال توی گردنه با اون ef7 ضعیفت کل کل کن بعد ببین چه بلایی سرت میاد . ef7‌فقط تو جاده کفی شیر میشه و وقتی که موتور دور گرفته باشه . سرعت 170 در دنده 5 دور موتور میشه حدود 5500 . چنین سرعت و دوری هیچ کاربردی در رانندگی عادی نداره . سربالایی که رسیدی جوری از پارس سال جا میمونی که اونوقته که میفهمی گشتاور ضعیف ef7 یعنی چی . ef7 در دورهای زیر 4500 که بیشترین رانندگی عادی و نرمال رو داره کاملا مغلوب xu7‌میشه
گزارش
پاسخ دادن
15:29  1395/06/27

مجید
1

ما که تو سربالایی هم از این پارس هنری ندیدیم الله اعلم
گزارش
پاسخ دادن
01:54  1395/06/28

محسن
3

مجید تو نباید هم چیزی ببینی چون اینقدر به موتور 1640 سی سی ماشینت تعصب داری که هیچ واقعیتی رو نخواهی دید
گزارش
پاسخ دادن
08:31  1395/06/28

saied pars
0

بعد اساعت شش عصر غذای سبک بخور شبها خوابهای بدبد نبینی....
گزارش
پاسخ دادن
19:16  1395/06/28

منوچهر
2

آقا رضا پارس xu7 همون 405 بزک شده هست
11:25  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
تاراv1
0

سلام زیاد جدی نگیر من هم13مهر هستم تاریخش بروز شده
گزارش
پاسخ دادن
18:23  1403/06/24

دنا
16

آقا منوچهر دنا هم چیزی نیست به جز یک سمند سرهم بندی شده با موتور بدنام و بی اعتبار و بی کیفیت و کم کشش ef7
گزارش
پاسخ دادن
11:32  1395/06/27

منوچهر
1

بله درسته
گزارش
پاسخ دادن
19:28  1395/06/27

علی
3

من موتور xum رو دیدم رفیقم پارس xum خریده انصافا قدرت عجیبی داره . اگر دنا را با xum بزنن حتما می خرم خیلی قدرت داره من از امکانات دنا و کابینش خوشم میاد اما با ef7 اصلا ارزش خرید نداره . فکر هم نکنم توربوش هم چیز جالبی در بیاد چون هم تاخیر گاز داره هم دورش تا 5300 محدود شده مشکلات ef7 هم که هست
10:25  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
xum
2

شک نکن که قوی ترین موتور موجود فعلی همین xum هست . کشش عالی داره شتابش هم از L4 کمی کمتره اما کشش زیادتری تو سربالایی داره .
گزارش
پاسخ دادن
10:59  1395/06/27

رضا پارس سال مدل ۹۳
3

کسی زیر با xum نمیره چون بدرد ماشین امروزی نمیخوره من توی کل فامیل دوستان و همکاران فقط یه نفر سراغ دارم که پارس xum داره و همیشه ابراز نارضایتی میکنه بخصوص از مصرف بالا و صدای زیاد موتور . بقول خودش میگه موتور تراکتور باغی
گزارش
پاسخ دادن
11:13  1395/06/27

tu5
3

xum دقیقا همون xu7 که حجمش زیاد شده و جزء لیست موتورایی هست که تا آخر سال ۹۵ توقف تولید میخوره اصلا ارزش خرید نداره
گزارش
پاسخ دادن
11:25  1395/06/27

هادی
4

صبر کن تا متوقف بشه . موتور پیکان روی آریسان هنوز داره تولید میشه . کجای کاری تو . من کاری به قدیم و جدید بودن و مصرف و اینا ندارم اما xum سوار شدم واقعا موتوریه که قدرتش زیاده و هیچ جایی کم نمیاره
گزارش
پاسخ دادن
11:35  1395/06/27

علی2
3

توربو داره زانتیا رو شکست میده xum که عددی نیست ایران خودرو می خواست دنا elx رو با موتورxum بده بیرون که بعد پشیمون شد
گزارش
پاسخ دادن
13:05  1395/06/27

ef7
5

بله درسته میخواست دنا elx رو با xum بده چون xum خیلی خیلی قوی تر از ef7 بود . اما دید اگر این کار رو بکنه دیگه نمیتونه ef7 های مونده رو دستش رو بفروشه . توربو روی ef7 واقعا تبدیل به یک فاجعه خواهد شد . تاخیر در پدال گاز ، نیاز به بنزین با اکتان نزدیک به 100 از معایب توربو هست . تازه توربو که روی ef7 باشه دیگه ببین چی میشه . گل بود به سبزه نیز آراسته شد . روی 5300 که کات آف میکنه . موقع خاموش کردن هم که حداقل 30 ثانیه باید صبر کنی تا دور توربو بیاد پایین و بعد خاموش کنی . وقتی پدال گاز رو فشار دادی دو ثانیه بعد موتور یادش میاد واکنش نشون بده . مقاله تحلیل سورن توربو توی همین سایت بود . دقیقا گفته بود که توربوی روی ef7 فقط به درد جاده مستقیم با سرعت ثابت میخوره . دوست خودم سورن توربو داره میگه واقعا برای نیم کلاچ کردن تو سربالایی مشکل داره چون خیلی تاخیر داره واکنش به پدال گازش . وضعیت ef7‌بحرانی تر از این حرفهاست که با یک توربو یا یک داشبود نجات پیدا کنه . ایران خودرو خودش هم به دنبال یک موتور جدیده
گزارش
پاسخ دادن
13:41  1395/06/27

ef7
5

ef7 توربو روی سورن Elx با اونهمه آپشن و امکانات رو میدن 37 تومن ! یعنی هم قیمت پارس سال تو بازار که حتی رینگ اسپرت هم نداره ! دیگه خودت حساب کن ارزش ef7 چقدره که با تجهیزات توربو و اونهمه امکانات روی سورن elx شده 37 تومن بازم کسی نمیخره .
گزارش
پاسخ دادن
13:45  1395/06/27

پارس سوار سابق
3

فعلا بدترین موتوری که میشه انتخاب کرد دقیقا همین موتور من درآوردی xum هست حتی اوضاعش از xu7 لگن هم بدتره چون قطعاتش نایابه. اصلا نه تولید داره نه کسی میخره بنظر من این موتور بدرد وانت آریسان میخوره چون قدرتش فقط بدرد حمل بار سنگین میخوره ولی اون کلاس شتاب و ضرافت لازم برای ماشین سواری را نداره صدای موتور هم واقعا زیاده مصرفشم از xu7 به مراتب بیشتره نزدیک ۱۵ لیتر!
گزارش
پاسخ دادن
15:47  1395/06/27

حسین
2

رو دیکته کلمات کار کنی بهتره . نظر دادن در مورد موتور و ماشین پیشکش آقای ظاهرا پارس سوار سابق که هیچ وقت هم پارس نداشتی !‍!!
گزارش
پاسخ دادن
17:00  1395/06/27

بهداد
0

سلام بر دوستان.من یه دونه پارس tu5یک ماهی هست گرفتم.در حالت سلو یک صدای تیک تیک مانند از موتور میاد.ار دوستان کسی هست که با این مشکل مواجه شده باشه.لطفا راهنمایی بفرمایید .متشکرم.
10:22  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
حسن
0

همشون همين صدارو ميدن وقتي ماشين با دور آهسته و درجا كار ميكنه. مال منم همينطوره. نگران نباش
گزارش
پاسخ دادن
11:41  1395/06/27

هری
0

از کنتکس برقی بنزین که زیر رادیاتوره باید عوض کنی اول فیش برقیش بردار ببین صدا قطع میشه اگه شد عوضش کن
گزارش
پاسخ دادن
07:49  1395/06/28

زهرا
0

اگه یکی پلاک اولش زوج باشه پلاک دومشو فرد میدن یا زوج؟
09:38  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
آذر
0

منم شرایط شما رو دارم فقط الکی میگن صبر کنید
گزارش
پاسخ دادن
14:35  1403/06/24

زهرا
0

ببخشید یه سوال وقتی ماشین فاکتور بشه چند روز بعد به دستمون میرسه؟
09:36  1395/06/27
گزارش
پاسخ دادن
سمیهع
0

3 روز شایدم تا 5 روز
شانسیه
گزارش
پاسخ دادن
11:02  1395/06/27


ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
صابری 1 21 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارادستی سفید : اقاجلال من الان حمل خودروتیک سبزخوردرفته روتحویل نمایندگی
پاسخ : انشاالله تا یک هفته نهایتا مراحل تخصیص پلاک و.. براتون انجام میگیره
وی۴ اتو : تحویل اسفند زود زود آماده برای صدور فاکتور بروز میشه چرا
مهدی پلاس : درودبرشما دوستان عزیز من ۱۳ شهریور۳۷۰ واریزکردم اگرپیامک تکمیل وجه هفته چهارم اسفندماه اومدیه اطلاع رسانی کنید ممنونم ازلطفتون
شاهین g : سلام کسی خبر داره شاهین g ماهی چه قدر تاخیر میدن فروش فوق‌العاده من شنیدم ماهی 6تومن اگه این باشه خیلی کمه
V4 تیتانیوم اسفند : فاکتوری در کار نیست نمیدونم مشکل چیه چرا اینهمه تاخیر دارند.
تارا اتومات اسفند : سلام هنوز فاکتور نشدم🥲🥲🥲
تارادستی سفیداسفند : آیاحتمابایدپیامک تحویل حضوری بیادبعدماشین روارسال کنن؟؟
تارادستی سفید : منم منتظرهستم حمل بشه .پلاک شده بیمه اش فعال شده باربریش هم مشخص شده نمیدونم دیگه کی بارگیری کنن.خسته شدمه بی ماشین
محمود : مبارکه، چه رنگی بودی؟ سرامیک؟ تاریخ تکمیل وجه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن جدید : این سوال‌ها چیه واقعا
آرش : داداش بی زحمت بگو آخرین سقف فلز کی فاکتور شده
سورن موتور جدید : سلام اصلا ربطی به شهر نداره بستگی به خود ایرانخودرو داره که کدوم خط تولید بندازه ما تهران بودیم سایت مازندران بود دخترخالمم باز تهران سایت کرمانشاه بود
احمد احمدی : سلام 12 اسفند سال گذشته کوییک اس ثبت نام کردم تحویلی تیرماه امسال دعوت نامه کی برام میاد لطفا جواب بدین
مهدی : یه کاری میکنی همین سایت و هم ببندن که نتونیم همین حرفامون رو هم بزنیم
یاغی : دوستش داری میخوایش
احمد احمدی : 12 اسفندماه سال 1403 کوییک اس ثبت نام کردم تحویلی تیرماه امسال کی دعوت نامه برام میاد
حسین xu7p سه ماهه تحویل 12 خرداد : سلام کسی اطلاع داره که ما که مثلا اطراف شیراز هستیم ، ماشین ما از کدوم سایت میاد؟ سورن پلاس موتور جدید xu7p
حسین پانا اسفند با رینگ : سلام دوستان اعلام کنید کسی هست از اسفند فاکتور نشده باشه ؟ با رینگ آلیمینیوم پانا
اطلسazar : فکرشو بکنید 1car.ir بقول خودش جامع ترین سایت اطلاعات خودرویی ایران،اینهمه درد مارو دیده و یه تیتر بخاطر ما نزده بدونین تمام نوشته هاتون توسط شرکت سایپا رصد شده،واشتباه ما اینه که خودمون و تو این سایت محدود کردیم