امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1587
گیربکساتوماتیک
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)108
مصرف سوخت شهر (لیتر)11.2
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6.38
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)8.15
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)470
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
دیفرانسیلجلو
تعداد سرنشین5
طول (سانتی‎‏متر)450
عرض (سانتی‎‏متر)170
ارتفاع (سانتی‎‏متر)141
حداکثر سرعت (km/h)187
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)14.2
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
دماسنج خارجیدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
تهویه مطبوعدارد
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

171421 نظر

احمد مولا از شيراز
8

علي ٢ و مونتاك عزيز شما دو نفر تو دل من يكي خ جا باز كرديد هركي اينجا با شما مشكل داره اشكال نداره ولي من خ دوستون دارم هميشه به پيج ما سر بزنيد ارزو دارم از نزديك ببينمتون با تشكر .
13:24  1395/06/13
گزارش
پاسخ دادن
علی 2
6

دوستان پارس سوار امروز یه بنده خدا اومد پیشم گفت دنا رو چقدر گرفتی نقد یا اقساط گفتم نقد خلاصه کمی صحبت کردیم گفت همین الان از نمایندگی اومدم می گه دنا قسطی تند تند سایت داره بسته می شه . این ماشین خودش رو داره نشون میده فقط سمند اقساط داشت با 206 داره . تا چند ماه اینده اقساط دنا هم بسته می شه. بعضیا انتظار دارن ددنا اندازه پارس بفروش بره نمی گن 40 سال اومده دنا 2 سال
12:07  1395/06/13
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
10

اره دو ساله اومده همین یکی دو سال دیگه هم میره قراره تو خط تولیدش دنا جدیده رو مونتاژ کنن . قیافه ماشین اونقدر ذاقارت بوده که بعد دو سال واسش فیس لیف دادن !!! اونقدر موتور بدی داره که دارن با توربو دار کردنش عیب هاش رو پنهون میکنن
گزارش
پاسخ دادن
12:46  1395/06/13

روشن
6

بله من هم ميخواستم ثبتنام کنم سایت بسته شده
طرفدار زیاد پیدا کرده
اقساط دنا برداشته شده
گزارش
پاسخ دادن
12:58  1395/06/13

سوریان
6

علی 2 لایک داری تو همه ی صحبت هات
گزارش
پاسخ دادن
13:10  1395/06/13

دنا سرورته
5

ماشین 15 سال پیش رو که خز شده با دنا که ماشین جدید و آپشن داره مقایسه نکن زشته
گزارش
پاسخ دادن
13:17  1395/06/13

ستار
4

دنای فیس لیفت هم جالب نیست.خر همون خره پالونش عوض شده.
گزارش
پاسخ دادن
13:58  1395/06/13

علی2
1

اگر دنا 40 سال می اومد پارس رو همین طور می خریدن.
گزارش
پاسخ دادن
19:04  1395/06/13

کاربر: ilyar-tu5
9

هر وقت فروش قسطیشو برداشتن ، اونوقت بیا اینجا!...
عزیزم پارس lx نه تنها فروش قسطی ندارهبلکه فروش فوری نقدی هم نداره.فقط پیش فروش داره اونم تحویل 6 ماه بعد.همین نشون میده که کدوم خودرو طرفدار و خواهان و فروش بیشتری داره!
حالا شما بازم دلتو خوش کن که فروش قسطی دنا رو شاید برداشتن
گزارش
پاسخ دادن
13:00  1395/06/13

احمد
2

این tu5 های جدید هم همچین کم مصرف نیستن الان همکارم پارس lx داره میگه تو شهر راحت تا صدی 10 هم مصرف میکنه . خوب اگر اینطوری باشه که خیلی فرقی با xu7 نداره . من خودم سمند xu7 دارم حداکثر 11 تا 11.5 لیتر مصرفشه تو شهر . میخواستم پارس lx بخرم اما با این وضعیت نهایتش تو ماه 25 لیتر صرفه جویی میشه واسم . به نظرم نمیارزه چون میدونم اصلا کشش tu5 جالب نیستش . حالا موندم دوباره سمند 1800 بخرم یا پارس xu7 . راستش از سمند خسته شدم این که دارمش مدل 90 هستش بدنه اش افتاده از لش شدن بدنه سمند بدم میاد دوست دارم پارس بگیرم . دوست ندارم ماشین کم بیاره تو سربالایی . این سمند خوب بود کم نمی آورد اصلا اما از کشش tu5‌خیلی بد شنیدم تو سربالایی . طرف ef7 هم نمیرم چون داداش خودم مدل 94 داره خیلی اذیتش کرده واسه تعمیراتش خیلی مشکل داره و نمایندگی هم اذیتش میکنه . بین پارس xu7 و پارس tu5 موندم واقعا . از طرفی دلم به مصرف کم tu5 خوش بود که این جدیدا دیگه ظاهرا خیلی هم مصرفشون کمتر نیست و ارزش نداره نهایتش ماهی 30 یا 40 تومن بشه فرق بنزینش واسم عوضش کشش xu7 خیلی بهتره
11:06  1395/06/13
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
0

سلام . رویا خانم. توی قرارداد موئد تحویل کی زده بود و کی براتون دعوتنامه اومد؟
گزارش
پاسخ دادن
09:11  1403/05/09

حمید
0

آره دقیقآ نمایندگی میگه ما هم مثل شما نمیدونیم کیه تحویل میدن فقط ب ما گفتن ۱ماه کاری سوآل من اینه شماره ای هست از خود سایپا پیگیری کنیم؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
19:16  1403/05/12

مسعود
8

خواهشا سیب زمینی رو قاطی میوه ها نکن، دنا رو هنوز خیلی از مردم به عنوان ماشین قبول نکردن سمند که جای خود داره البته شایدم سمند شما رژیم گرفته وگرنه پارسxu7راحت تو شهر صدی ۱۴ تا ۱۶ میسوزونه، من خودم ۲۰۶ وی۸ دارم مصرفش صدی ۱۰ تو شهره، من بارها با پارس tu5رانندگی کردم به نظر من ماشین بسیار خوب و قدرتمند و نرم و زیباییه این حرفایی رو هم که بعضیا میزنن از رو حسادته، هر کی داره حالشو ببره.
گزارش
پاسخ دادن
12:00  1395/06/13

سجاد
6

همکارت دروغ میگه مال من ترکیبی 7.3 میسوزونه در مورد برادرت باید عرض کنم پارس های 94 پر ایراد بودن ولی الان این طور نیست در مورد xu7 باید بدونی خرج ماشین فقط بنزین نیست اگه شیش ماه دیگه واشر زد چیکار میکنی که بدون شک خواهد زد اپشن های tu۵ خیلی بهتره ترمز هاش فوق العادست شتاب دنده 1 و2 به راحتی زانتیا 1800 رو رد میکنه در مورد کشش سربالایی همش اغراق بیش از حده پیشنهاد من اینه که یبار تو سوار lx بشی بعد تصمیم بگیری احتمالا ماشین همکارت ایراد داره سوار یکی دیگه شو
گزارش
پاسخ دادن
12:38  1395/06/13

محمد
3

منم پارس xu7 دارم تو شهر تو بدترین شرایط با کولر روشن و رانندگی پر گاز نهایتش 12 لیتر میسوزونه . این 13.8 لیتری که میگن مال موتور xu7jpk هست که بار اول رو پرشیا اومد سال 79 . از سال 84 همه موتورها شده xu7jpL3 که استاندارد آلایندگی L3‌ داره و پاشش سوخت تمام ترتیبی MPFI‌داره . مخصوصا جدیدهاش که سنسور میل سوپاپ دارن مصرفشون تو شهر بین 11 ال 12 لیتر بیشتر نیست . دوستان بحث تعصب نیست . بهتره دوستمون رو درست راهنمایی کنیم . هر موتوری مزایا و معایبی داره . xu7 مصرفش بالاتره اما کشش بهتری داره . tu5‌مصرفش کمتره کیفیتش بالاتره اما کشش کمتری داره
گزارش
پاسخ دادن
13:07  1395/06/13

میلاد
3

آقا چه خبره صدی 10؟ تو شهر 7.5 میسوزونه خیلی دیگه سنگین باشه و تو ترافیک باشی و ... صدی 8. تو جاده راحت صدی 6 میسوزونه. با نصفه باک رفتم اردبیل به فاصله تقریبا 600 کیلومتر از تهران و گردنه های حیران هم که تشریف بردید. ماشین سنگین باشه و سرعت بالای 90 مصرف میره بالا و طبیعیه. بعد شما با xu7 مقایسه نکن. اون موتور احتمال واشرزدنش خیلی بالاست. البته میتونی مراقبت کنی و روغن و آب رو کنترل کنی دیرترخراب بشه. ولی من متاسفانه چند موتور 1800 عوض کردم سمند و پارس و 405 مونور جالبی نداره. یک ایرادی که xu7 داره هیچوقت سوپاپ ها کیپ نمیشن رو گیت و سیت و نمیشه صدای شین رو گرفت. تو سربالایی هیچوقت دنده مرده ندید. باور کنید من تو این مدت 7 ماه که گرفتم همیشه دور 2.5 با ماشین رانندگی کردم خیلی کم رو 3 میرم. ولی تو گردنه و با بار زیاد اونم یک لحظه خواستم سبقت بگیرم زدم دور4. ولی اگه ماشین سبک باشه دور3 کافیه.نمیدونم چرا عده ای میگن کم میاره و دورزیاد و ...؟؟
گزارش
پاسخ دادن
14:13  1395/06/13

کاربر: ilyar-tu5
8

خوب مصرف سوخت پارس سال 14 لیتر تو شهره...من خودم پارس معمولی داشتم در همین حد بود.پاری lx هم تو شهر 9-10لیتر هستش.کشش هم فقط کشش دنده 4-5 اش تو سربالایی خوبه.تو بقبه موارد تو شتاب اولیه ، اتوبان ، سبقت گیری پارس lx سرتر از پارس سال هستش.تازه اون کشش خوب هم مربوط به xu7 های قبل 90 هستش.مدل های جدید تو کفی هم نای راه رفتن ندارن ، چه برسه به سربالایی!
Ef7 هم که خرابیش اونقدره که xu7 ازش خیلی بهتر و به صرفه تره.الان بین خودرو های زیر 50 میلیون پارس lx و تندر90 حرق اول رو میزنه.
گزارش
پاسخ دادن
12:20  1395/06/13

صحتی
2

دوستان فکر کنم بشه با سنگین تر کردن دنده های 4 و 5 این وضعیت کشش پارس ال ایکس را بهترش کرد . میشه از چرخ دنده های گیربکس پارس معمولی انداخت روش . اما نمیدونم اگر گیربکس رو بدیم باز کنن میتونن خوب جمعش کنن که زوزه نیافته توش یا نه . اگر دوستان تجربه اینکارو دارن لطفا راهنمایی کنن
10:50  1395/06/13
گزارش
پاسخ دادن
پارس
14

باز خوبه پارس رو به چند کشور اطراف صادر کردن . حتی ارمنستان بعنوان ماشین پلیس از پارس های ایرانی خریداری کرده . اما ef7 چی ؟ چرا سمند و سورن و دنا ef7 رو نخریدن ؟؟ اونها هم میدونن بدنه غیر اصولی سمند و دنا و موتور جعلی ef7 موتوری نیست که بشه روش حساب کرد
09:17  1395/06/13
گزارش
پاسخ دادن
88
11

بازم توی خز جوک گفتی
گزارش
پاسخ دادن
09:50  1395/06/13

کاربر: REZA XU7
1

دوستان عزيز اين مشكل شلنگ هيدروليك و اينا چيه؟ خطرناكه؟
من به اميد خدا امروز يا فردا مي خوام پارس TU5 بخرم. تورو خدا بگين اين مشكل چيه؟خيلي نگران شدم
01:29  1395/06/13
گزارش
پاسخ دادن
88
6

خنده داره هنوز پارس رو تحويل نگرفته نگرانه
ما ک گفتیم نخر خطرناکه
گزارش
پاسخ دادن
07:40  1395/06/13

امیر
6

اره حسن خطرناکه حسن خطرناکه خود پارس هم خطرناکه نخريدی خطرناکه
گزارش
پاسخ دادن
07:44  1395/06/13

منوچهر
4

به همون 405 ت قانع باش گشتاوریانی
گزارش
پاسخ دادن
08:35  1395/06/13

آرش
5

موتور tu5 رو وقتی توی بدنه پارس جا زدن دیگه جای پمپ فرمون عوض نشه . هدرز اگزوز tu5 به سمت رادیاتور هست و شیلنگ های هیدرولیک از نزدیکیش رد میشه و اگر نشت کنه بلافاصله باعث آتش سوزی میشه . جا زدن موتور یک ماشین دیگه رو بدنه یک ماشین دیگه این مسایل رو هم داره . کلا اگزوز tu5 روی پارس lx وضعیت ناجوری داره و کلی چرخ میزنه تا بره به سمت لوله اگزوز . حتی گلگیر پارس lx هم به شدت داغ میشه . تو بعضی تولیدات هم از ورود گرما به داخل کابین شکایت داشتن که نمیدونم الان رفع شده یا نه . کلا جدای از مشکل کشش و گیربکس پارس lx از این دست مشکلات هم کم نداره
گزارش
پاسخ دادن
08:57  1395/06/13

ناصر
9

آقا رضا شما دیگه چرا؟ خودت که استادی. این حرفها چیه؟ میخوان حرف دربیارن.جالبه که بدونی تمام شیلنگ ها و لوله های ارتباطی اطراف موتورtu5 برعکس موتورهای دیگه عایق نسوز داره و مطمین تره. شما کاپوت رو بزن بالا ببین.بیخیال آقا رضا....
گزارش
پاسخ دادن
10:09  1395/06/13

امیرعلی
9

مونتاژ یک موتور تو چند بدنه یک موضوع مبهم و جدیدی نیست. انقدر چرت و پرت نگید.ثرارنیست واسه هر بدنه ای یک موتور طراحی کرد. صرفه اقتصادی نداره و کارمشکلیه. اکثر خودروسازهای دنیا هم اینکاررو میکنند.و یا همون موتور رو ارتقا میدن.پس چرت و پرت ممنوع
گزارش
پاسخ دادن
10:18  1395/06/13

فرهاد
8

من رفتم دیدم شیلنگ های هیدرولیک عایق داره و از چند جا با بسط فلزی و قطعه رابط از موتور دورش کردن دست هم زدم داغ نبود.اگه قرار به سوختن باشه خیلی شیلنگ دور موتور هست تو همه خودروها هم اینطوریه اونها هم باید بسوزن؟به گلگیر هم دست زدم خنک بود.بیخود مردم رو نگران نکنیددناسوارها
گزارش
پاسخ دادن
10:21  1395/06/13

علی
3

جای دسته موتورها تو بدنه 405 و پارس و سمند برای موتورهای مایل نصب xu هستند . وقتی ef7 و tu5 رو که عمودی نصب میشن رو تو این بدنه ها جا زدن مجبور شدن دسته موتورها رو دراز تر کنن . کلی مشکلات دیگه هم داره . شما به اگزوز tu5 روی پارس نگاه کن ببین چه مسیر خنده داری رو طی میکنه تا برسه به پشت ماشین . جای دسته موتورها روی این بدنه برای xu هستش که با شیب 30 درجه نصب میشه . دلیل اینکه دسته موتورهای tu5 و EF7 روی سمند و پارس خیلی زود خراب میشن همین هستش که مجبور شدن دسته موتورها رو دراز و غیر اصولی نصب کنند
گزارش
پاسخ دادن
10:55  1395/06/13

مونتاک
2

امیر علی داداش حرفت درسته اما هر چیزی حساب کتاب داره. اون موتوری که رو ماشین میزارن. باید زورش به وزن خودرو برسه و از پسش بربیاد. ایرانخودرو یرخی و غیر اصولی بوده کارش و گیربکس که ناهماهنگه با موتور. کیفیتم که 4 تا پارسو بزاری رو هم کلا یه ستاره گرفته
گزارش
پاسخ دادن
11:43  1395/06/13

علی
3

مونتاک جان اتفاقا ef7‌هم با وزن دنا هیچگونه هماهنگی نداره و فقط در دور بالای 4000 گشتاور کافی برای کشیدن بدنه دنا تو سربالایی ها داره . گشتاور ضعیف دور پایین و میانی Ef7 هیچ تناسبی با وزن دنا نداره . شتاب اولیه ضعیف دنا و کشش ضعیف در سربالایی و نیاز به دنده معکوس های زیاد و رانندگی دور بالا ناشی از همین ضعف گشتاور ef7 در دورهای پایین و میانی هست . مشکلات مربوط به دسته موتور و جا زدن موتور عمودی به جای موتور مایل هم دقیقا روی دنا وجود داره . چون جای دسته موتورها در بدنه دنا دقیقا همون جای دسته موتورها در 405 و سمند هستش که برای موتورهای مایل نصب xu طراحی شدن
گزارش
پاسخ دادن
12:06  1395/06/13

امیر علی
2

آقای مونتاک وزن پارس مگه چقدر سنگین تر از 206 هست؟تقریبا 100 کیلو. این که میشه وزن یک آدم. یعنی مونور tu5 رو 206 با وزن یک نفر تو سربالایی کم میاره؟ 206 تیپ 2 که موتورش tu3 و براش کافیه دیگه tu5 واسه 206 زیاده. من نمیدونم چرا میفرمایید کشش نداره؟ من پارس lx دارم تو سربالایی خوبه و خوب گاز میخوره. ایرانخودرو خیلی کارا میکنه. من سمند هم داشتم والله اتاقش سنگین بود و گیربکس بدی داشت مدام دنده میخواست تا کمی گازمیدادم دنده میخواست.به نظرم موتور 2000 میخواست. نمیدونم درهرصورت از پارس tu5 من راضیم.
گزارش
پاسخ دادن
14:27  1395/06/13

کاربر: REZA XU7
5

والا برا خودمم خیلی عجیب بود.آخه خودم تا حالا پارس TU5 ندیدم که آتیش بگیره!!
گزارش
پاسخ دادن
12:17  1395/06/13

مینو
2

من یه مدت تصمیم دارم پارس lx صفر بردارم ولی با هرکی مشورت میکنم میزنه توذوقم اینجا هم که همه دارن مسخره میکنن مگه مشکل پارس چیه معنی این جواد چیه تورو خدا یه نفر دور از مسخره بازی جواب بده
01:22  1395/06/13
گزارش
پاسخ دادن
حاج سعید
4

با سلام
مینو خانم اگر خانواده پنچ نفره هستید واسه شما پارسlx ماشین ایدال و کم مصرف و راحت چ جاداری هست ولی اگر فقط خودتون تنهایی جهت تردد داخل شهر میخواهین ۲۰۶تیپ ۵پیشنهاد منه
جسارتن هردوشونو دارم و از هر دوشون راضیم
ضمنا دخترم متاسفانه این سایت تبدیل شده به حرفهای یک مشت دلال و بیکارهایی که بیخودی این خوبه اون بده رو راه انداختن
در نهایت با مکانیک جماعت مشورت کن به احتمال زیاد حرف منو تایید کنند
با ارزوی موفقیت
گزارش
پاسخ دادن
09:48  1395/06/13

حسن
0

با سلام خدمت حاج سعيد. درسته كه روي بعضي از قطعات پارس زده ساخت آلمان ولي خلي از اين قطعات مثل اي. سي.يو ساخت ايران هند يا چينه متاسفانه
گزارش
پاسخ دادن
11:09  1395/06/13

سجاد
3

چون خیلی ها اومدن و نتونستن چند تا ایراد درست و حسابی پیدا کنن الان دارن حرف های بچگانه و چرت و پرت میگن
گزارش
پاسخ دادن
12:55  1395/06/13

تیبا تند و تیز
6

واقعا شما ۳۸ میلیون واسه یه پژو ۴۰۵ بزک شد پول میدید تازه من شنیدم تا سوار پارس میشی بو کیسه زباله خفه میکنه باور کنید تیبا خیلی بهتره مدلشم جدیدترین تازه موتوش تقویت شده من تا ۱۸۰ رفتم باهاش
01:00  1395/06/13
گزارش
پاسخ دادن
فرهاد
5

مونتاک... بس کن.تیبا رو با پژو مقایسه نمیکنند.
گزارش
پاسخ دادن
10:24  1395/06/13

مونتاک
1

من اسم کاربریم همینه. البته دوستمون حرف بنده رو زده و درسته. پارس با توجه به کلاسش و فنی باید با تیبا و 405 مقایسه بشه
گزارش
پاسخ دادن
11:48  1395/06/13

سجاد
11

دنا سواران میشه لطف کنید 4 مورد از ماشین هایی که موتور ef7 روشون نصب میشه رو نام ببرید . خداییش این شاهکار مهندسی المان رو باید رو بوگاتی شیرون و امثالهم بزارن اگه نذارن نامردی کردن ... میدونید که این موتور ccvt هم داره
00:07  1395/06/13
گزارش
پاسخ دادن
-ef7_cvvt max-german tech
8

عرض کنم خدمتتون
۱- سمند ef7
۲-سورن ef7
۳- سورن توربو شارژ
۴- دنا ef7
۵- دنا توربو با فیس لیفت جدید و گیربکس ۶ دنده به زودی
دیگه می خواستیم سوال کردی روت را زمین نندازیم وگرنه ما وقت جواب دادن به خز و خیل سوارا را نداریم
گزارش
پاسخ دادن
01:52  1395/06/13

arman
8

همه اینا که گفتی 1 ماشینه :-)
گزارش
پاسخ دادن
11:40  1395/06/13

امید
21

اسم پرشیا به کل اتاق و موتور و ... دنا می ارزه. دقت کردین فقط اسم پرشیا.....
23:24  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
X5سفید۰۵۸
0

برگ سبز ما هم هنوز نیومده
ماهم دقیقا سرنوشت مشابه شماروداریم
گزارش
پاسخ دادن
09:53  1403/05/04

دنا ۴۵ میلیون نقد در بنگاه
8

امید جان خیلی باحالی اگه میشناختمت یه دور میدادم با دنا بزنی یه کم حال و هوات عوض بشه
گزارش
پاسخ دادن
02:08  1395/06/13

دنا مدرن
7

یادت باشه تا توی آینه قیافه خشن و با ابهت دنا را دیدی زود پارس لگنت را بکش کنار و‌شروع کن به جلو خیره شدن و سوت زدن اگرم لازم شد برو تو خاکی چون ممکنه باد شتاب موتور دنا کار دستت بده
گزارش
پاسخ دادن
02:17  1395/06/13

روزبه
15

علت موفقیت پارس tu5 محبوبیت موتور tu5 بین مردم و خوب جا افتاده. همه ما هم محافظه کارن و دنبال یک ماشین بی دردسریم. خوشبختانه پارس tu5 ترمزهای قوی تر داره و آپشن های بهتری هم داره. و اتاق جادار و صندلی های طبی و برقی و ماشین هندلینگ مناسبی تو پیچ ها داره. حالا دیگه هر چی هست ماشین خوبیه.
23:22  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
علت
5

علت فقط میتونه عادت به خز و خیل سواری و نداشتن شانس سوار شدن به ماشین های درست و حسابی باشه
گزارش
پاسخ دادن
01:04  1395/06/13

روح نواز
11

دوستان خوب دنا سوار لطفا از جملات بچه گانه پرهیز کنید که نشانه حسادت های کودکانه است و راه به جایی نمی برید. بحث فنی داشته باشید و مودبانه. پرشیا سابقه خوبی تو ایران داره چه از لحاظ کیفیت و لوکس بودن و چه از لحاظ کلاس کاری. پس لطفا از الفاظ کودکانه خز و .... استفاده نکنید. بنده در کنار خودرو هیوندای ix55 یک خودرو پرشیا lx هم دارم و واقعا از این خودرو لذت میبرم. از لحاظ مونوری شتاب خوبی داره و بسیار نرم و رانندگی باهاش لذت بخشه. آپشن های خوبی هم به نسبت قیمتش تاکید میکنم به نسبت قیمتش داره.
23:14  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
شروین
10

حداقل های جذابیت و زیبایی عمومیه و همه تقریبا واقفند چه خودرویی آیتم های زیبا بودن رو داره. دنا یک طراحی غیراصولی داره و اگه بخواهیم منحصرا زیبایی و جذابیت رو در نطر بگیریم این خودرو قسمت صندوق عقب نسبتا خوبه و در قسمت جلوی خودرو واقعا یک افتضاح به تمام معناست. چرا که هیچ خبری از چراع های کشیده و درب موتور موج دار و صیعلی به چشم نمیخوره و ماشین به طرز وحشتناکی در قسمت جلودارای پوزه شبیه به پوزه اسبه و خیلی به طرف جلوهدایت شده.در قسمت ارتفاع خودروچون اتاق همون سمنده ارتفاع به وضعیت صندوق و جلوی خودرواصلا هماهنگ نیست. دنا اگر موتور پیشرفته ای داشته باشه که نداره اتاق بسیار ناهماهنگ و زشتی رو داره.واقعا نمیشه باهاش کناراومد.
23:05  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
مرلین
6

شروین خانم اگه واقع بین باشیم قیافه پارس کاملا شبیه سوسکه تازه از دوره شاه سلطان حسین بدون تعقیر به همین شکل داره تولید میشه ولی دنا کاملا شبیه فورد موستانکه خشن و با اراده من دقت کردم وقتی یه دنا داره تو جاده شتاب میگیره ماشینای جلویی ناخودآگاه راه را براش باز میکنن
گزارش
پاسخ دادن
01:10  1395/06/13

حاج سعید
6

مرلین جان دنا و فور موستانگ عجب مثلی زدی
مرغ پخته تو قابلمه به این وجه تشابه غش غش مبخنده
با این اوصاف دنارو ببر مسابقات فرمول یک ایول
گزارش
پاسخ دادن
09:55  1395/06/13

s h
12

سلام خواهشن جواب این دنا سوارا رو ندین اینا الان تعمیرگاهن و بیکار میان اینجا وقتشونو پر میکنن ودل خودشونو خوش می کنن و به خودشون امید میدن جدیشون نگیرین اصلا.در ضمن کسایی که پارس تحویل برج5دارن برن تو سایت قسمت پرداخت انلاین قرداد باید6800تومن بریزن حساب.یاعلی
22:12  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
چانگان
0

شماره درخواست که موقع عقد قرار داد مشخص میشه چجور برای شما اومده؟
شماره پذیرش پیامک میاد .
فعلا که تو مرحله سخا هستیم
گزارش
پاسخ دادن
20:17  1403/05/03

مجتبی
0

بابت چی بریزم توحساب؟
گزارش
پاسخ دادن
22:55  1395/06/12

مجتبی
0

بابت چی بایدبریزیم توحساب؟
گزارش
پاسخ دادن
23:12  1395/06/12

s h
1

فک کنم بابت هوشمند شدن کارت ماشین باشه.دقیقا نمیدونم
گزارش
پاسخ دادن
23:59  1395/06/12

۳۰ سال تولید ۴۰۵ و پارس
4

بسی واشر عوض کردم در این سال سی
موتور زنده کردم بدین پژو پارسی
22:00  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
امیر
0

شما حالا چرا سنگ مارو به سینه میزنی، خودت نتونستی ثبت نام کنی میخوای اینجوری خودتو آروم کنی ولی این راهش نیست
شما بشین تا قیمت کارخانه و بازاره این ماشینا اختلافشون صفر شه، ماهم نهایت اگر سودی توش نبود فدای سرمون سوار ماشین میشیم حالشو میبریم
گزارش
پاسخ دادن
22:57  1403/05/03

حمیدرضا
0

درودبر همه ،وقتی دولتی دوسال مصوبه واردات خودرو کارکرده رو ابلاغ نکرده و یکهفته قبل ازاتمام دولت ابلاغ میکنه واردات رو پس هدفی جز انداختن مافیای خودرو به جون دولت بعدی نیست و باز همون چرخه باطل واردات موقتی وساده بایدبودکه به این دستورات اهمیت داد والبته من بخاطر مصرف میخرم و نه مثل یکسری کلاش که قیمت ۳تا ۴میلیارد زدن و بازار کاذب درست میکنن وبعد مشخص میشه کی ساده و متوهم هست
گزارش
پاسخ دادن
23:41  1403/05/03

عارف قزوینی
4

دنا سوارا همشون گل هستند مخالفینشون همه خل هستند
21:43  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
saied pars
4

عارف قزوینی دنا نداشت فولکس قورباغه ای داشت میدونی چرا واسه موتور عقب بودنش ....
گزارش
پاسخ دادن
10:51  1395/06/13

باکلاس
4

با پرداخت مبلغ ۵ میلیون بیشتر میتوانید از خز سواری پژو پارس به دنا سواری با موتور پیشرفته ef7 برسید
دنا در اوج تکنولوژی
پارس در نهایت خز شدن
20:26  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ilyar-tu5
14

تو اگه کلاس داشتی که نمیرفتی دنا میخریدی!همون پارس رو میخریدی دیگه!
حتی پارس خز هم باشه ، من حاضرم سوار یه ماشین خز بشم ولی سوار یه ماشین که همش خراب بشه و دردسر درست کنه و منو از این تعمیرگاه به اون تعمیرگاه بشه ، نشم.
اون 5 میلیون رو هم خودت نگهدار ، تو دادن قسط های دنات به کارت میاد.
راستی یادم رفت آریسان رو هم قسطی میدنا ، بخوای اونم خوبه.!ولی ویتارا رو مثل پارس قسطی نمیدن! هله تو دنا بردار تا کلاست مثل آریسان سوارها باشه!
گزارش
پاسخ دادن
21:47  1395/06/12

تندر ۹۰
1

پارس دیگه قدیمی شده کیفیت که صفر شده برید l90 بخرید لا اقل کیفیت خوب داره
20:14  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
Top speed
8

با ورود پارس با موتور پیشرفته و باکیفیت tu5 و آپشن های بیشتر و .... عملا ال 90 بازار خوبی نداره. و دیگه کمتر کسی حاضره ال 90 رو که فقط یک موتور نسبتا خوب چرا که تو سالهای اخیر افت زیادی داشته بخره. اتاق زشت و دید کور عقب و صندلی های نیمکتی و خسته کننده و تعادل بد ماشین مخصوصا سر پیچ ها و بدون آپشن بودن و ترمزهای کاسه ای عقب و کولر ضعیف و قطعات با قیمت زیاد و ... از معایب ال 90 می باشد. متاسفانه با پاره شدن گردگیر پلوس و نشت واسکازین هزینه های خیلی زیاد تعمیر و حتی تعویض گیربکس رو به مالک تحمیل میکنه. از طرفی رنو ساندرو تاثیر زیادی تو افت فروش ال 90 گذاشته. حداقل ساندرو اتاق به نسبت شکیل تری داره. که اونم از مشکلات و معایبی که گفته شد مثل نبود آپشن و .... بی نصیب نیست
گزارش
پاسخ دادن
00:48  1395/06/13

مولوي شيرازي
5

سلام بر درشكه سواران اعظم

گر خواهم دَهَد درشكه اي بر من سواري
گو رَوَم تا بر گزينم يك پرشيايي


كه من ندهم يك مهره اي از اف سون را
به كل هيكل يك پرشيايي
19:26  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
حکیم ابولقاسم فردوسی
11

ضمن عرض سلام خدمت قسطی سواران عزیز علی الخصوص مونتاک:
بسی رنج بردم در این سال سی
خریدم با رنج و مشقت یک دنای قسطی
نمیرم از این پس فقط قسط دهم
ز دست واشرسوزی این دنا من مرده ام
با تشکر
گزارش
پاسخ دادن
20:28  1395/06/12

احمد مولا
1

پسر گلم هميشه بيا اينجا نظر بده
گزارش
پاسخ دادن
21:08  1395/06/12

علی2
17

اقای ساغر اگر ادم بفهم بودید گفته بودم من نقد بود نه قسطی اگر پارس می گرفتم پنج میلیون داخل دستم بود
18:47  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
م.رضا
11

پنج تومن او محکم تو دستت نگه دار ، تا یکی دو هفته باید خرج تعمیر گاه کنی (دنا نیومده خز شده چرا ؟ )
گزارش
پاسخ دادن
19:13  1395/06/12

م.رضا
10

پنج تومن او محکم تو دستت نگه دار ، تا یکی دو هفته باید خرج تعمیر گاه کنی (دنا نیومده خز شده چرا ؟ )
گزارش
پاسخ دادن
19:16  1395/06/12

علی2
3

مگه xu7 سرسیلندر بزنه مگه tu5 که انقدر بهش فشار بیاد تا از پا در بیاد . الان تو برو داخل شهر ببین کی دیگه تاکسی سمند xu7 می گیره الان دیگه همشون دارن از سمند ef7 استفاده می کنن
گزارش
پاسخ دادن
20:29  1395/06/12

علی2
18

افرین بر خودم و مونتاک کاری به پارس سوارا کردیم که از فشار دارن به اسم ما نظر میزارن خودتون رو جر ندید می پکنین
18:44  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
علي ٣
8

خود گويي و خود خندي عجب خر هنرمندي
گزارش
پاسخ دادن
21:23  1395/06/12

مونتاک
5

سلام
خواستم بگم غلط کردم دیگه نمیام پیج پارس سواران
شرمنده رویه همه شمام
گزارش
پاسخ دادن
01:31  1395/06/13

مونتاك
8

سلام علي ٢ بعد از ديدن اين پيام سريعا به پيج دنا برگرد ينفر اومده داره بدي موتور دنا رو ميكه من از پسش بر نميام تا كاسه كوزه ما رو نشكسته و اين ماشيني ك با هزار بدبختي داريم قسطش ميديم رو از اينيكه هست خار تو نكرده بيا كمك متشكرم
15:32  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
علي٢
6

سلام چند روز ديكه موعد چك ماشينم هست حوصله ندارم بعد از كذاشتن اون نظر الكي در مورد قطعات موتور كه بوش هست و زيمنس توي پيج دنا هم جايي ندارم خودت يكاريش بكن
گزارش
پاسخ دادن
15:53  1395/06/12

مونتاک پدر
5

آدم با باباش از این شوخیا نمیکنه پسر گلم. گفتم هر کاری میکنم تو هم انجام بده اما دیگه اسم خودتو بنویس آفرین پسر عزیزم. حالا یه روز وقت کردم میام خونه بیشتر حرف میزنیم. از مهر که مدرسه باز شه دیگه نمیزارم بیای اینجاها گفته باشم خودت اخلاق بد منو میدونی
گزارش
پاسخ دادن
16:33  1395/06/12

مونتاک پدربزرگ
6

پسرم بازم اومدی با پرشیا سوارها وررفتی؟ با دم شیر بازی نکن مگه حلوی ماشینشون ندیدی آرمشو. آقایون و خانومهای صبور و باشخصیت پرشیا سوار من ازتون عذرمیخوام در خونه باز بود پسرم رفت بیرون تو این پیج پیداش کردم. مونتاک شیلنگ قرمزه پشت دره ها. زود برو خونه. من بازم پوزش میخوام.
گزارش
پاسخ دادن
00:55  1395/06/13

اشکان
0

دوستان من قبلا 405 داشتم.الان میخوام ماشینمو عوض کنم.بین پارس ال ایکس و 206 sd v8 کدوم رو پیشنهاد میدین؟راستش چون اتاق پارس و 405 تقریبا یکیه واسه تغییرم که شده خودم نظرم رو 206 هستش.ممنون اگه برادرانه راهنمایی کنید
14:57  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
0

اگه خانواده چند نفره داری قید 206 رو بزن. ۲۰۶ فقط دوتا صندلی داره عقب هم همش دکوره
گزارش
پاسخ دادن
17:59  1395/06/12

محمدی
0

تعویض روغن tu5 فقط از طریق ساکشن انجام میشه یا از طریق سینی پایین هم میشه؟؟ کدوم بهتره ؟؟ تعویض روغن میگفت کسی اصرار داشت و من چندبار باز کردم هرز شد و با بدبختی یه پیچ بستم
گزارش
پاسخ دادن
18:17  1395/06/12

محمود
3

سلام من چند روز پیش روغن موتور پارسtu5 رو تعویض کردم. سرویسکار میگفت پیچ کارتل رو باز نکن و چون سرویس اول بود به اصرار من باز کرد و سینی زیر رو هم باز کرد. مشکلی نداره ولی ساکشن بهتره چون سینی زیر باید باز بشه و رزوه های پیچ کارتل کمه.
گزارش
پاسخ دادن
18:57  1395/06/12

رضا جان
12

اخه پارس چیه که بخوای 41 تومن پول بدی براش که فقط مثه سگ پارس کنه حالا این هیچی برای یک ماشینی نه اپشن درست حسابی داره نه بروز مروزه نجدید و امروزی پول بدی براچی پولتون رو خرج این سگ نکنید!!!!!!!
13:36  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
15

انگار همین سگه پاچت رو بد جور گرفته ها مواظب باش جرت نده
گزارش
پاسخ دادن
13:46  1395/06/12

رضا خان
7

اره
حق با توعه
پارس میکنه!
ولی اینکه دقیقا کجای تورو میکنه و چگونه میکنه این مهمه!
فکر کنم واس همین هم هستش که اینقدر درد داری و دادی میسوزی!
گزارش
پاسخ دادن
14:16  1395/06/12

محمدامین
0

سلام پارس tu5 کلاس13 سیستم سخنگو داره؟؟پاور ویندوز چی؟چه موقع میتونم آپشن باسش سفارش بدم؟
12:44  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
11

سيستم سخنگو كه مال زمان حضرت نوحه. كلاس ١٣ مالتي پلكس داره. پاورويندوز هم نداره
گزارش
پاسخ دادن
12:53  1395/06/12

ef7
9

کسی باید خیلی ساده لوح باشه که فکر کنه قطعات مکانیکی ef7 ساخت زیمنس یا بوش هست . قطعات برقی و کنترلی همه موتورها از پراید و روآ گرفته تا پارس و 206 و سمند هم همگی مارک بوش یا زیمنس داره . الان tu5 یا زیمنس دریچه سیمی هست یا بوش دریچه برقی . این زیمنس و بوش هم همگی تحت لیسانس هستن و آلمانی هم نیستن . وقتی موتوری مثل ef7 جعلی باشه هر روز بايد وصلش کنی به یک جایی تا واسش اعتباری مثلا کسب کنی . یک روز بوش و زیمنس هست یک روز دیگه آخن و آلمان . ماشین و موتور اگر اصل و نصب داشته باشه از هزار کیلومتری مشخصه طراح اولیه اش کی بوده و نیازی نیست رو اصل و نسبش همش بحث کنی
12:28  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
پارس
4

ef7 ساخت هر کجا که هست الان کمترین خرابی و بیشترین راندمان را داره این که دیگه واقعیته
گزارش
پاسخ دادن
15:26  1395/06/12

خرمی
8

اما واقعیت کاملا برخلاف نظرت هست . EF7 بیشترین خرابی و مشکلات رو پیدا میکنه مخصوصا اینکه وقتی خرابی هم پیدا میکنه دیگه درست بشو نیست و بقیه عیب هاش هم زنجیر وار ظاهر میشه . EF7 با اینکه درصد فروش خیلی خیلی کمی داره و تعداد خیلی کمی از ماشین های ایران خودرو ef7 دارن و همگی هم استفاده خانگی دادن اما باز هم عیب و ایراد های زیادی پیدا میکنه و زبانزد همه هست از این نظر
گزارش
پاسخ دادن
15:37  1395/06/12

سجاد
4

شما چشماتو رو حقیقت بستی حتی اگه زیر چشمی هم نگاه کنی واقعیت رو میبینی ولی دوست نداری بخوره تو ذوقت و ماشین جدیدت از چشت بیفته
گزارش
پاسخ دادن
16:24  1395/06/12

محمد رضا از کرج
0

مرد نیستی اگه اسم هزار تا عیب و ایراد رو نگی
خودتم نمیدونی چی داری میگی
فقط میخوای تخریب کنی همین
هزار تا عیب و ایراد رو ژیان و پیکان تصادف کرده هم نداشتند که شما رو ef7 کشف کردی
عینک پدرکشتگی به چشمات زدی و ef7 رو معدن عیب و ایراد تصور کردی ولی هنوز نمیدونی که چیزی که میخواد بره رو خط تولید باید کمترین ایراد رو داشته باشه نه هزار تا
جناب خرمی به خاطر چی داری خودتو خراب میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انسانیت قیمت نداره که شما به راحتی داری انسانیت رو زیر پا میذاری
گزارش
پاسخ دادن
13:17  1395/06/13

راهنمايي
2

سلام من ساغر هستم يه سوال از آقاي علي ٢ داشتم. ميخاستم شرايط دنا قسطي رو اگر زحمتي نيست بنويسن و اينكه چندتا چك ميخاد و تنفس چك هاش چند ماهه هست؟ با تشكر
12:17  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
جرج علی
2

شما مگر دو جنسه هستی میای اسم مونث. ومذکر. برای خودت انتخاب میکنی ؟
گزارش
پاسخ دادن
13:12  1395/06/12

رضا ۱
1

از رضا ۱ به ساغر . توی سایت ایران خودرو فروش اینترنتی برو ببین.
گزارش
پاسخ دادن
13:21  1395/06/12

مجتبی
1

باعرض سلام خدمت دوستان من5ماه پارس تیوفایوثبت نام کردم که تحویلش مردادبود الان گفتندشهریور تحویل میدندکسی اطلاعاتی داره منوراهنمایی کنه ممنون میشم؟
11:36  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
Zed j 4
0

منم ۲۴ اردیبهشت رنگ مشکی ثبت نام کردم هنوز خبری نیست!
گزارش
پاسخ دادن
10:27  1403/05/02

Zed j 4
0

منم ۲۴ اردیبهشت رنگ مشکی ثبت نام کردم هنوز خبری نیست!
گزارش
پاسخ دادن
10:25  1403/05/02

J4
0

سلام... من ثبت نام اول اردیبهشت ۸ اردیبهشت ثبت چک ۱۵ تیر شاسی شده
گزارش
پاسخ دادن
13:12  1403/05/02

محمد
0

چه تاریخی شما شاسی شدید
گزارش
پاسخ دادن
13:40  1403/05/02

سجاد
1

اینی که گفتن کی میدن اصلا مهم نیست مهم اون تاریخ دعوتنامه هستش .
اصلا دعوتنامه برات اومده ؟ اگه نیومده تو این ده روز به احتمال زیاد میاد
گزارش
پاسخ دادن
12:16  1395/06/12

علی2
0

سلام یکی از بستگانم ثبت نام کرده اونم خبری نیست هنوز
گزارش
پاسخ دادن
12:27  1395/06/12

مجتبی
0

بله عزیز دعوتنامه اومده کل پولشم پرداخت کردم تاریخ تحویلش تا1395/5/31بود
گزارش
پاسخ دادن
13:39  1395/06/12

سجاد
0

شنیدم الان تعطیلات ایران خودرو هستش به هر حال زنگ بزن پیگیر باش در ضمن خسارت تاخیر هم باید بگیری یکم دادو بیداد کنی ممکنه زود تر بدن .
گزارش
پاسخ دادن
14:26  1395/06/12

م.رضا
0

آقا برا منم تحویل مرداد بود تا 23 شهریور سود حساب کردن برام ، ولی بازم فک نکنم بدن حتی تا خود مهر
گزارش
پاسخ دادن
19:23  1395/06/12

دنا
0

تاخیر تحویل پارس یکی دو هفته س خخخخخخ ما که داریم با تاخیر دو ماهه دنا میگیریم .جدی که پارس تحویلشم خز شده
گزارش
پاسخ دادن
19:59  1395/06/12

کاربر: ilyar-tu5
1

تا اونجایی که من خبر دارم تحویل پارس lx با تاخیر 1-2 ماهه همراهه.
گزارش
پاسخ دادن
12:32  1395/06/12

احمد
4

مثل اینکه قیمت پارس tu5 رفته بالا. امروز 42 دیدم تو قیمتها. جریان چیه؟
10:27  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
احمد
1

من اشتباه تایپ کردم 41 دیدم. ولی گران شده چرا؟ مثل اینکه خبرهاییه.
گزارش
پاسخ دادن
15:49  1395/06/12

کاربر: REZA XU7
1

جدي رفته ٤٢ ميليون؟؟😳
گزارش
پاسخ دادن
12:32  1395/06/12

کاربر: REZA XU7
2

ميشه بگيد كجا پارس TU5 با اين قيمت ديدين؟ من گرونترين پارس ال ايكسي كه ديده بودم ٤١ ميليون بوده
گزارش
پاسخ دادن
12:46  1395/06/12

رضا
2

سلام.
ممنونم از دوستانی که در در مورد انتخاب ماشین منو راهنمایی کردن.
اینطور از نوشته های دوستان برمیاد موتور tu5 خوبه. خودمم در موردش یه چیزایی شنیده بودم. با توجه به اینکه tu5 روی slx tu5 و 206 تیپ 5 با موتورtu5 و 206 SD v8و پارس lx با موتور tu5 کدوم رو بی تعصب پیشنهاد میدید و اولویت بندی کنید. خودم بیشتر 206 رو دوست دارم.
خیلی ممنون میشم که بی تعصب و برادرانه نظراتتون رو بگین.
10:20  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
علی2
2

واقعا tu5 موتور خوبیه ولی نه روی پارس روی 206 و 405 ولی واقعا 206 بهتره
گزارش
پاسخ دادن
10:59  1395/06/12

سجاد
2

داداش من slx رو پیشنهاد نمیدم چون نه اپشن خوبی داره نه قیافه نه چندان متفاوتی نسب به 405 همین طور خیلی ها از ترمز هاش ناراضین 206sd هم به خاطر دستکاری ایرانی در سرعت بالا عقب خودرو نامتعادل میشه و قیافه جذاب 206 رو خراب کرده به نظر من اگه واسه خانواده 4 یا 5 نفره میخوای باید یه سدان مثل پارس lx بگیری وگر نه 206 خوبه چون اصلا 206 چیزی به نام صندلی عقب نداره همین طور 206 برای مسافرت طولانی اصلا پیشنهاد نمیکنم و ماشین داخل شهری هستش به هر حال بستگی داره به نیاز خودت
گزارش
پاسخ دادن
11:17  1395/06/12

حسین
0

206 اصلا جا دار نیست . پارس tu5 هم وقتی پر و سنگین باشه تو گردنه اصلا کشش خوبی نداره . اما پارس tu5 واسه خانواده قابل قبول تره . اگر با کشش ضعیف تر tu5 و گیربکس ناهماهنگ روش کنار بیای ميتونه انتخاب خوبی باشه . دنده های 3 و 4 و 5 پارس tu5 خیلی سبکه . واسه جاده کفی خیلی خوبه اما تو گردنه اگر ماشین سنگین باشه مقداری اذیت میکنه
گزارش
پاسخ دادن
12:31  1395/06/12

سجاد
3

داداش تو تمامی تست های که خودم تجربه کردم شتاب اولیش خیلی بهتر از ۲۰۶ هستش من نمی دونم به چه حسابی میگید روی پارس خوب نیست ؟؟؟؟ اگه بخوای با ۲۰۶ مقایسه کنی میبینی tu3 واسه ۲۰۶ هم کافیه و tu5 براش مزیت اضافست
گزارش
پاسخ دادن
12:45  1395/06/12

حسین
2

آقا سجاد tu3 که دیگه خیلی ضعیفه رو همون 206 با tu3 آدم جرات نمیکنه یک سبقت تند و تیز بگیره . رو پارس tu5 اومدن دنده های 1 و 2 رو خیلی سنگین کردن تا موتور بتونه ماشین رو حرکت بده از سرعت صفر . باز هم باید کمی پر گاز راه بیافتی . اما متاسفانه از دنده 3 به بعد دنده ها خیلی سبک میشه . واسه کفی خوبه مصرف پایین میاد دور موتور کم میشه مثلا سرعت 100 با دنده 5 دور موتور میشه حدود 2500 اما متاسفانه تو این دور ها tu5 اصلا گشتاور خوبی نداره و اگر وارد شیب بشی دیگه کم میاره و باید معکوس بدی . شما کشش رو با tu3 مقایسه نکن . کشش رو با xu7 مقایسه کن . من خودم tu5 خریدم از tu5 به خاطر صدای کم و مصرف کم خوشم مياد اما واقعیتش اینه که xu7 هم گشتاور بهتری داره و هم تو دور پایین تر تولید میشه و هم گیربکس هماهنگ تری داره . من قبلا سمند 1800 داشتم . به جرات میگم همه چیز tu5 بهتره به جز کشش . شما با دنده 5 موتور xu7 با سرعت 100 وارد شیب بشی اصلا کم نمياره چون دور موتور روی حدود 3000 هست و xu7 تو این دور واقعا زور زیادی داره و خیلی کم معکوس میخوره .
گزارش
پاسخ دادن
13:01  1395/06/12

سجاد
2

داداش حرفت رو کاملا قبول دارم و درسته که xu7 گشتاور خوبی در دور پایین داره ولی فقط همونو داره و مزیت دیگه ای نداره تازه این گشتاور خوب فقط در دور موتور پایین هستش و وقتی سرعت بالا تر میره و تبع اون دور موتور هم بالا میره اونوقت دیگه گشتاور خیلی کم میشه مثلا تو با xu7 نمیتونی تو سرعت ۱۴۰ به بالا شتاب بگیری برای سبقت چون دیگه موتور دور موتور مناسب برای بیشترین گشتاور رو رد کرده ولی خب tu5 تنها ایرادش همون سبک بودن ۵ هستش وایراد دیگری نداره در حالی که xu7 خدای ایراده
گزارش
پاسخ دادن
13:26  1395/06/12

علی
0

آقا سجاد سرعت بالای 140 به چه درد میخوره . با این ماشین ها و جاده ها و جریمه ها اصلا نیازی نیست . Xu7 تا سرعت 140 و تا دور 4500 گشتاور بسیار خوبی داره و همین سرعت و دور برای رانندگی معقول کفایت میکنه . برتری tu5 در دورها و سرعت های هستش که عملا کاربرد نرمال در رانندگی نداره
گزارش
پاسخ دادن
13:47  1395/06/12

سجاد
2

این نظر شماست . 140 که گفتم یه مثال بود وگر نه تو عمل بالاتر از 100 یا 110 به زور خودشو میکشه و در سرعت پایین 60 همپ که اصلا حریف دنده 1 و 2 tu5 نمیشه و بازده مناسبش بین 60 تا 100 هستش . هر حال یکم گشتاور به بدبختی های xu7 نمی ارزه
گزارش
پاسخ دادن
14:33  1395/06/12

علی
3

دقیقا به همین خاطره که پارس xu7 تو جاده عملکرد بهتری داره . تو سرعت هایی که تو جاده استفاده داره عملکرد xu7 بهتره مخصوصا اگر ماشین پر باشه برتری گشتاور xu7 بیشتر مشخص میشه
گزارش
پاسخ دادن
15:12  1395/06/12

کاربر: ilyar-tu5
2

سلام
اگه برای استفاده خانوادگی میخواین و خانواده 4-5 نفره هستین پارس بهتره در غیراینصورت 206 بهتره.پارس lx چندتا آپشنم بیشتر داره مثل رینگ و صندلی برقی و...
206 ایمنی بالاتری نسبت به پارس داره در عوض هم پارس lx مشکلات برقی و پیچیدگی های سیستم برق 206 رو نداره.قطعاتش هم ارزونتره.
در کل بستگی به انتظار و نیاز شما از خودرو داره.
گزارش
پاسخ دادن
11:21  1395/06/12

اعتراف
6

با سلام بنده علي ٢ هستم ميخام ي واقعيت رو براتون رو كنم چون ديكه بريدم و نميكشم من از اين ماشين دناي ك خريدم واقعا پشيمونم به علت خرابي زياد موتورش.جونم براتون بكه ماشينو كه تعميرگاه ميبردم ميديدم يه بنده خداي ديكه هم ي تيبا داره اونجا خوابيده و هر وقت من ميرم اونم اونجاست كم كم باهم اشنا شديم و قرار شد با اسم مستعار مون تالك يني صحبت ماه يه اسم من در اوردي كه بتونه با شصت تا اسم ديكه هم بيام بزاره خلاصه يا همون مونتاك پا برهنه بدويم تو اواز پارس سوارا و عقدمون رو خالي كنيمخلاصه سرتون درد نيارم الان ديكه جفتمون خسته شديم تصميم داريم دوتا ماشينمون رو بفروشيم باش يه ماشين قسطي بخريم بزنيم خط مسافر كشي از همه بابت حرفا و نظرات الكي و غير اصولي و غير كاربردي معذرت ميخايم و اميدوارم هيشكي مجبور نشه ماشين قسطي بخره.
09:19  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
علی2
1

نبابا. ببین من نقد بود دنام نه قسطی خواب اگر هم پارس می گرفتم 5 میلیون داخل دستم می موند. کم با اسم این و اون پیام بزار زشته همین پارس سوارا هم باور نمی کنن خودت رو جر نده
گزارش
پاسخ دادن
11:03  1395/06/12

علی2
0

خدایی من مثل تو نیستم فق با اسم خودم نظر میزارم اقای علی2 داری ابروی هر چی پارس سواره می بری
گزارش
پاسخ دادن
11:05  1395/06/12

جرج علی
1

اومدی حرف بزنی راه رفتی یا ریدی.
گزارش
پاسخ دادن
12:10  1395/06/12

ایرانی
3

پژو در دنیا بعنوان آشغال ساز اروپا شناخته میشه محصولات پژو فقط در کشورهای جهان سوم خریدار داره حالا شما هموطنان دارید پولتون را صرف خرید محصولی میکنید که از شدت قدیمی و بی کیفیت بودن از نظر شرکت بی اعتبار پژو مایه خجالت محصوب میشه بعد از برجام نمایندگان پژو برای بستن قرارداد جدید به ایران اومدن و ازادامه تولید پژو ۴۰۵ و پارس در ایران شوکه شده بودن ! هموطن عزیز حالا که مجبوریم بین بد وبدتر انتخاب کنیم بهتر نیست خودروهای ملی خودمون را بخریم ؟ انصافا کیفیت بهتری دارن و ایمن تر و پیشرفته تر هستند لا اقل هر چند سال یکبار چند آپشن ویه تغیر مثبت فنی توی خودروهای ملی اتفاق میوفته ولی مهم ترین تعقیرات در محصولات پژو از ۲۵ سل پیش تا الان تبدیل قطعات فرانسوی به چینی و جابه به جا کردن موتور از روی این به روی اون یکی و بلعکس بوده
05:25  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
4

بله شما درست میفرمایید خودرو های تولید پژو به کیفیت اشغالشون در جهان معروفن (البته پژو های 2002 به بعد) و ما هم دوست داریم خودرو ملی سوار شیم ولی وقتی خودرو های داخلی نه کیفیت دارن نه امنیت دارن و نه قیافه خوبی . من منظورتون از پیشرفته بودن نفهمیدم !!!!!
ایاشما به موتور 1.7 لیتری که 115 اسب بخار قدرت تولید میکنه میگید پیشرفته ؟؟؟ یا داشتن یه مانیتور 7 اینچی باعث پیشرفته شدن میشه ؟؟؟؟ موتور های 1.8 لیتری هیوندای 160 اسب بخار تولید میکنن یا bmw موتوری میسازه که با 1.8 لیتر 185 اسب بخار تولید میکنه حالا به نظرتون کدوم پیشرفته هستش ؟؟
گزارش
پاسخ دادن
11:28  1395/06/12

کاربر: ilyar-tu5
6

شما مطمئن باش تا وقتیکه موتور بیکیفیت و پردردسر ef7 روی دنا نصب باشه ، دنا هم جز چندتا مورد قسطی اصلا به فروش نمیره و این بدنامی و بدفروشی تا ابد براش هست.
من حاضرم سوار یک ماشین با موتور ضعیف بشم ولی حاضر نیستم سوار ماشینی بشم که موتورش در دم کاشر میزنه و خرابی و روغن ریری داره و منو همش تو این نمایندگی و اون تعمیرگاه آواره میکنه.
گزارش
پاسخ دادن
11:30  1395/06/12

غضنفر
7

علی2 بدجوری سوتی دادی و این پارس سوارا بدجوری جوابتو دادن و بی اعتبار شدی و آبروی دنا سوارا رو هم بردی . مرد حسابی زیمنس میاد واسه تو موتور بسازه بعد با قیمت کمتر از xu7 بفروشن بهت . سمند ef7 را دادن با قیمت کمتر از سمند xu7 میدن . سورن ef7 توربو را دارن میدن 37 تومن . اونوقت تو میگی زیمنس ساخته ؟؟؟
02:43  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
پارس تبدیل به تارا
0

برای من هنوز تیک مابالتفاوت هم فعال نشده چه برسه به بقیه
گزارش
پاسخ دادن
22:31  1403/05/01

فرشید
1

غضنفر جان پژو پارس طبق اعلام گمرک به عراق مبلغ ۱۸ میلیون تومان صادر میشه اگه سود ایرانخودرو را حساب کنیم بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون قیمت تمام شده پارس بدست میاد پس شما عاشقان خودروی از رده خارج پارس عملا محصولی را به سه برابر قیمت تمام شده خریداری میکنید !!! حالا متوجه شدی هزینه قطعات گران قیمت موتور ef7 چطور تامین میشه ؟ بله دقیقا خریداران محصولات با فن آوری قدیمیه کم هزینه و از رده خارج پژو جبران هزینه سرسام آور محصولات پیشرفته ترمثل موتور ef7 توربوشارژ و آپشن های مدرن دنا را تامین میکنن .جالبه بدونین سیستم توربو که روی سورن نصب شده محصول آلمان و به ارزش هفت میلیون تومان هست ! تعجب نکنید ایرانخودرو برای بقای خود سعی در تولید محصولات مدرن دارد ولی علاقه ای هم به از دست دادن مشتریان سنتی و کهنه پرست ندارد
گزارش
پاسخ دادن
05:04  1395/06/12

علی2
2

داداش موتور نمیزنه قطعه میده خواب الکی به اسم برند دیگه قطعه بزنی شکایت می کنه
گزارش
پاسخ دادن
09:20  1395/06/12

کاربر: ilyar-tu5
4

حتی یک پیچ از بوش و زیمنس آلمان هم تو ساخت ef7 استفاده نشده و اونایی هم که میبینی مال درجه اخر چین و هند و ایران هستش که فقط آرم اونا رو روی اون چسبوندن.
اینا فقط همشون خودگولزنیه.حتی اگه یک درصد از قطعاتش هم مال آلمان بود , پس نباید این همه خرابی تو ef7 بود.
گزارش
پاسخ دادن
11:25  1395/06/12

حمید
5

سلام دوستان.آیا می دونستید تنها خودروی که تو سایت ایران خودرو ظرفیتش تکمیل شده همین پارس tu5 iهست؟
01:21  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
xu7 شاتون کوتاه
6

بنازم به Xu7 شاتون کوتاه سالار کشش . گشتاور عالی 153 نیوتن متر در دور 3000 . سربالایی رو که xu7 با دنده 4 میره دور 3000 میره بالا با ef7 باید با دنده 2 و دور 5000 بالا بری . گشتاور ef7 با اينهمه ادعا تو دور 5000 تازه میشه اندازه گشتاور xu7 تو دور 3000
01:06  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
تکنولوژی
4

عزیزم اینجا کل کل بین موتورهای پیشرفته مثل ef7 و tu5 در جریانه آخه مگه هنوز xu7 جزء موتورسانان محسوب میشه که میپری وسط؟! این کارت مثل اینه که وسط مقایسه اپل 6 و‌گلکسی اس 6 یه نوکیا ۱۱۰۰ بیاد ابراز وجود کنه ببین چقدر ضایعه
گزارش
پاسخ دادن
02:52  1395/06/12

مجید
5

آقای تکنولوژی متاسفانه فعلا بهترین کشش و گشتاور رو همین xu7 قدیمی داره . ایشون درست ميگه وضعیت ef7 و tu5 از نظر کشش نسبت به xu7 چندان جالب نیست . چه ما خوشمان بیاد چه بدمون بیاد این xu7 هم گشتاور خیلی خوبی داره هم گیربکسش با موتور کاملا هماهنگ هست و واقعا تو سربالایی خوب عمل میکنه و هیچ جا کم نمیاره
گزارش
پاسخ دادن
03:02  1395/06/12

erfan
2

درسته کشش خوبی داره البته اونم تا قبل از یورو 4 کردن ولی من ترجیح میدم با ی دنده کمتر سربالایی رو برم تا اینکه صدای موتور توی اتاق مخمو بخوره.یکی از مزایایی ک آدم پول میده تا گیرش بیاد بی صدا بودن موتور هست ک الان بین موتورهای داخلی کم صداترین موتور tu5 هست بعدش ef7
گزارش
پاسخ دادن
11:58  1395/06/12

کاربر: Esi
3

البته مقایسه درستی نکردی حالا tu5 رو میشه گفت اپل6 اما ef7 رو میشه گفت glx اسپایدر .... این درست تره
گزارش
پاسخ دادن
12:42  1395/06/12

علی2
4

اگر ef7 از قطعاتش همون قطعات 92 چرا الان دچار روغن ریزی نمی شه واقعا ef7 الان یکی از با کیفیت ترین موتور های داخل ایرانه من تمام نمایندگی های اهواز رو زیر رو کردم رفتم در بخش تعمیرات اقای حسینی کارشناس فنی گفت تو الان دنا یا سمند ef7 می بینی که دچار روغن ریزی یا زدن سرسیلندر باشه فقط دو تا دنا با چند تا سمند ef7 بودن برای سردیس اولیه
00:34  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
10

نه داداش اینطوری نیست من خودم چند وقت پیش تو تبریز توی نمایندگی قايمیان رفته بودم واسه تعویض صندلی هام خدا شاهده بالای ۵۰ تا سمند و دنا بود اگه یکی نمیدونست فکر میکرد پارکینگ ماشین های تحویلیه منتها چون تو ماشینت رو تازه خریدی دوست نداری از چشمت بیفته واسه همین مقاومت میکنی بذار دو سال بگذره اونوقته که بدبختی ها میاد سراغت و از زمین و زمان گرفته تا به المان و بوش و cvvt و غیره نفرین و لعنت میفرستی
گزارش
پاسخ دادن
01:35  1395/06/12

ali
5

توی تمامی بررسی های h30 از موتورش به عنوان نقطه قوتش اشاره میکنن و میگن این موتور امتحان خودشو پس داده
00:33  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
ali
4

ببین لیاقت بعضی ها در همین حده که باهاشون بحث نکنی چون با حرف هاشون شخصیت خودشون رو نشون میدن نمونش همیخ خلیلی سه چهار تا پست پایین تر
00:29  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
علی2
2

رضا تو فکر کردی کی که هی اطلاعات اطلاعات می کنی تا زمانی که با محمد ای اف بحث می کردی حالا با من الان تو مردم رو نگاه کن همشون با دور 4000 به بالا رانندگی می کنن این بهانه دور 3000 موتور xu7 گشتاور دور پایینش خوبه ولی موقع سرعت می شه بالای 120 شروع به لرزیدن می کنه ef7 تنها موتوری در ایرانه که این مشکل رو نداره دور موتور بالا زمانی بده که موتور دچار فشار شدید بشه مثل xu7 من قبل دنا سمند xu7 داشتم در گردنه ای که با xu7 د3000 می رفتم با موتور ef7 دنا 3500 اره گشتاورش کمی بهتره چون ef7 برای پیر مردا ساخته نشده ef7 عشقه سرعت و همزمان با سرعت قدر عالی هم داره الان دیگه گردنه کجا همش دیگه ازاد راه شده فوقش 20 کیلومتر داخل مسیرت گردنه باشه که من با ef7 هیچ کم بودی احساس نکردم
00:29  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
X5
0

زنگ زدم میگن اواخر مرداد شاسی میشه 😡
گزارش
پاسخ دادن
14:48  1403/05/01

حامد
7

سرعت بالای 120 به چه درد میخوره ؟؟ چند تا اتوبان داریم که بشه بالای 120 رفت ؟ چه مدت از رانندگی بالای دار 4500 هستیم ؟؟ ضعف گشتاور دور پایین و میانی ef7 رو نمیتونی مخفی کنی . در دورهای کاربردی و سرعت های نرمال این ef7 شما کاملا ضعف گشتاور داره .
گزارش
پاسخ دادن
00:47  1395/06/12

ef7
9

با ef7 کمی دنده رو تو سربالایی دیر سنگین کنی و دور موتور بیاد پایین از پراید هم جامیمونی . خوبه خودت هم اعتراف کردی گشتاور xu7 بهتره . دیگه وقتی تو با اينهمه تعصب میگی گشتاور xu7 بهتره دیگه ببین اوضاع ef7 چیه . عزیز من ef7 اسپرت نیست . EF7 ضعف گشتاور دور پایین داره و مجبورت میکنه پر گاز و دور بالا رانندگی کنی و دنده معکوس زیادی بدی
گزارش
پاسخ دادن
00:57  1395/06/12

سجاد
10

اگه گردنه رو بزاریم کنار بدون شک tu5 خیلی سر تره چون هم مصرف کمتری داره هم صدای کمتری داره هم شتاب بیشتری داره هم کیفیت خیلی بالاتری داره تازه واشر زدن و روغن ریزی هم به هیچ وجه نداره
گزارش
پاسخ دادن
01:25  1395/06/12

سجاد
13

دنا سواران میشه لطف کنید 4 مورد از ماشین هایی که موتور ef7 روشون نصب میشه رو نام ببرید . خداییش این شاهکار مهندسی المان رو باید رو بوگاتی شیرون و امثالهم بزارن اگه نذارن نامردی کردن ... میدونید که این موتور ccvt هم داره
00:19  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
رضا
13

نداشتن اطلاعات فنی دقیق منجر به خرید ef7 و دنا خواهد شد . نمونه اش همین علی2 که با دیدن کلمه بوش و زیمنس رو قطعات کنترلی موتور فکر کرده ef7 رو زیمنس و بوش میسازن !! اگر این طور بود لابد موتور پراید و روآ رو هم زیمنس ساخته بود ! علی2 اگر تو ef7 نخری پس کی بخره
00:09  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
ali
12

باور کنید این دنا سوارا اوعجوبه هستن واسه خودشون از یکیشون شنیدم میگفت پژو پرشیا با پژو پارس فرق داره !!! میگفت پژو پارس طراحیش مال ایرانه ولی پرشیا فرق داره خخخخخخخخخ خداییش چن روزه از خنده روده هام گره خوردن به هم ...
23:47  1395/06/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ilyar-tu5
12

خداییش آدم با دیدن نظرات این ef7 سواران بیشتر از پارس tu5 خوشش میاد و از انتخابش مطمئنتر میشه.
گزارش
پاسخ دادن
23:54  1395/06/11

سجاد
8

اونایی که میخوان از شتاب tu5 ایراد بگیرن لازمه بدونن که شتاب این موتور روی h30 که حدود 100 کیلو هم از پارس سنگینتره طبق کاتالوگ ایران خودرو 11 ثانیه اعلام شده همینطور دستکاری گیربکس که باعث شتاب فوق العاده در دنده 1 و 2 شده طبق تجربه زانتیای 1800 رو هم به راحتی جا میذاره
23:40  1395/06/11
گزارش
پاسخ دادن
علی2
2

این روغن ریزی و زدن واشر سرسیلند کار xu7 نه ef7 یک نفر داخل نظرات نوشته بود ایران خودرو قطعات بوش برای ef7 نمیزنه الان روی قطعات ef7رو نگاه کن نوشته بوش زمینس الکی نیست روی قطعات بنویسه چون برند دیگه بوش ef7 سمند شاید مشکل پیدا کنه ولی دنا اصلا چون یکی از گرون ترین ماشین های ایران خودرو
22:04  1395/06/11
گزارش
پاسخ دادن
سماواتی
3

درسته قطعات ef7 تمامی مال کشور آلمان هست ولی پارس چینیه
گزارش
پاسخ دادن
23:24  1395/06/11

خلیلی
1

موتورef7 الان داره حرف اول رو ميزنه وقابل مقایسه با موتور پوکیده ی پارس ک تو گردنه پارس میکنه نیست
گزارش
پاسخ دادن
23:26  1395/06/11

رضا
9

روی ecu و دریچه گاز و کویل پراید هم نوشته زیمنس . علی2 تو هر چه بیشتر اظهار نظر میکنی بیشتر به این نتیجه میرسم که کسی که از موتور و ماشین چیزی سرش بشه ef7 نمیخره
گزارش
پاسخ دادن
23:39  1395/06/11

رضا
10

علی2 تو به همون اندازه که تعصب شدیدی روی ماشینت داری در عوض اطلاعات فنی بسیار کم و سطحی داری . پراید و روآ هم کل قطعات کنترلی موتورش مارک زیمنس داره . تو چقدر ساده ای که فکر میکنی زیمنس قطعه مکانیکی تولید کرده واسه ماشین تو !!! همه موتورها سیستم ها و تجهیزات کنترل ساخت بوش یا زیمنس یا ساژم دارن . حالا اگر رو ecu و دریچه گاز پراید نوشته زیمنس باید فکر کنیم زیمنس موتور پراید رو میسازه ؟؟؟ تعجبی نداره که تو ef7 بخری !!
گزارش
پاسخ دادن
23:45  1395/06/11

سجاد
9

موتور ef7 کلا سه نوع تولید میشه معمولی دوگانه و توربو و موتور ها هیچ ربطی به سمند ال ایکس بودن سورن بودن و یا دنا بودن ماشین نداره اصلا تو خط مونتاژ موتور معلوم نمیکنه که این موتور روی کدوم نوع قراره نصب بشه پس الکی به دلت صابون نزن موتور دنا همون موتور سمند 30 میلیونیه
گزارش
پاسخ دادن
00:01  1395/06/12

Top speed
7

علی 2 واقعا ثابت کردی هیچی نمیدونی از موتور ef7. آبروی دناسوارها رو هم بردی. شمع موتور فله ای ساخت چین و درج مارک بوش تو ایران می خواهی که بدترین نوع کیفیت رو داره و زود میسوزه و مکانیک ها تا میبینند عوضش میکنند؟ واردکنندش رو میشناسما و دیدم که میگم. آرم بوش و زیمنس چیه بنده خدا؟؟ فکر کردی قطعات پارس tu5 واسه چینه و قطعات دنا واسه آلمان و آمریکا و فرانسه؟ سخت در اشتباهی. اول برو تحقیقات کن و مدتی ماشین بازی کن و اطلاعات موتوری و ... رو ببر بالا بعد نظر بده. برو تو پیج دنا بگو ef7 آلمانیه اونا حتنا تاییدت میکنند.
گزارش
پاسخ دادن
00:48  1395/06/12

بهرام
6

Halo ali2
Gotehn nikhten. Ish li bi dish zo zer vi di kanste velt. Du bist zernete koligehn. من آلمانی هست. Ecu بوش آوردن از دوسلدورف. تو افتخار آلمان هست...علی 2 خخخخخ
گزارش
پاسخ دادن
00:53  1395/06/12

کاربر: ilyar-tu5
10

از اون حرفا بودا!😂😂😂بوش سمند ..بوش دنا !
همه قطعات ef7 مال در جه اخر هند و چین و ایران هستش.
ولی tu5 قطعاتش از دانگ فنگ چین میاد که ماشین های پژو رو تو چین مونتاژ میکنه و قابل اعتمادتر و خوش نام تره.
گزارش
پاسخ دادن
22:43  1395/06/11

محمد
11

اگر موتور با کیفیت و خوش نام میخوای که خرابی کمی داره برو tu5 بخر . اگر موتور سخت جون و پر کشش با هزینه تعمیرات کم و نگهداری ساده میخوای برو xu7 بخر . اگر هم دوست داری یک اسباب بازی بخری و خودت رو فریب بدی که موتور پیشرفته خریدی و مدام تو تعویض روغنی و نمایندگی باشی و واسه یک قطعه هر روز بری و بیای و دست آخر هم واسه فروشش التماس کنی و کسی پیدا نشه که بخره ازت برو ef7 بخر
21:46  1395/06/11
گزارش
پاسخ دادن
علی2
1

نبابا اگر موتوری کم کشش می خوای tu5 اگر نی خوای هفته سرسیلندر عوض کنی برو xu7 اسقاطی بگیر
گزارش
پاسخ دادن
22:40  1395/06/11

رضا
8

اول ازهمه بگم که متاسفم واسه چندتا جوون که دارن سر این ماشینای بی کیفیت وگرون قیمت کل کل میکنن.دوما بهضیا دیگه شورش رو در اوردن دارن از ای اف سون خدا میسازن.بابا یه موتوری که باید اندازه بوگاتی بهش گاز بدی تاصدو ده اسب بده که ارزش کل نداره..تیوفایو هم همینطور اونم مشکلاتی داره ولی هرچیه از موتور من در اوردی ای اف سون بهتره.بند خدا من با 206تیپ دو با سه تا مسافر صندوق پر باربند پر کل ایرانو گشتم اخ نمیگف.حالا پارس که دوبرابر از اون قویتره اون کم بیاره.مگه یه معکوس بدی چی میشه؟ ماشین منفجر میشه؟الان تا چعل ملیون فقط پارس تیوفایو از چهل تومن به بالاهم شاید دنا.که البته ماشینا چینی خیلی از دنا بهترن.همون چینی بخرین.دنا میل یه مکعبیه که چهار تا لاستیک گذاشتن روش دیگه هیچ چیز جذابی نداره بدتر از ماشینای چینی همش کپی شده دنا.بعیا همون لیقاتشون اینجور ماشیناس تا میتونین برین بخرین خصوصا دنا.وازش یه بت بسازین وخدوتون رو گول بزنین.این ماشینای بیکیفت رو به شما نفروشن به کی بفرشون برین بخرین ماشالله مبارکتون م باشه خصوصا دناکه واقعا برازنده صاحبش.به منم میدین یه بوق بزنم فقط یه بوق
21:14  1395/06/11
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

نفهمیدم شتاب پژو پارس tu5 نوشته 14.2ثانیه؟؟؟؟
مسخرس
من با دنا شتاب 11.5 تا 12 میزنم! تا حالا فکر میکردم شتاب پارس tu5 از دنا بیشتره
من که پارس ندارم ولی احتمالا موتور tu5 جواب بدنه پارس رو نمیده..احتمالا بخاطر همین شتابش اومده پایین.
20:48  1395/06/11
گزارش
پاسخ دادن
علی
6

دنا تو خواب هم همچین شتابی نداره . موتور ضعیف ef7 با این گشتاور دور پایین و میانی ضعیفش واقعا حرفی برای گفتن نداره
گزارش
پاسخ دادن
21:43  1395/06/11

erfan
3

محمد جان اعداد ایرانخودرو ک مفت نمی ارزه مثلا شتاب پارس سال رو از tu5 بیشتر نوشته ک در عمل کاملا برعکسه.تازه شتاب سمند و سورن و دنا رو یکی نوشته ک اشتباهه
گزارش
پاسخ دادن
21:49  1395/06/11

کاربر: ilyar-tu5
4

شتاب پارس اتومات هستش اون 14 ثانیه.
شتابش طبق سایت ایران خودرو 13 ثانیه هستش و طبق آزمایش سایت دنده 6 حدود 11/5 ثانیه.
به آمار ایران خودرو گوش نکن.همون سایته که شتاب پارس معمولی رو 11 ثانیه نوشته ولی پارس xum رو 11/5 ثانیه و lx رو خم 13 ثانیه...در حالیکه شتاب lx و xum خیلی از پارس معمولی بهتره
گزارش
پاسخ دادن
21:04  1395/06/11

رضا
0

سلام دوستان.
من میخوام تا سقف 38 تومن ماشین بخرم. من میخوام مصرفش پایین باشه قدرتش خوب باشه به روز باشه امنیتش بالاااا باشه و اپشن داشته باشه.
بنظر شما از بین برلیانس h230 و پارس tu5 و سمندef7 و 206 تیپ5 و رانا برام مرتب کنید و بگید کدوم از لحاظ معیارهایی که نوشتم بهترند.
حوصله موتور xu7 1.8 ندارم که خیلی پرمصرف و پرخرجه.
ممنون میشم به ترتیب اولویت بچینید و اگه تجربه ای با هرکدوم دارید بگید .ممنون.
20:10  1395/06/11
گزارش
پاسخ دادن
تورج
3

سلام
به نظر من که تجربه پارس وسمند ورانا رو داشته ام اولویتهام به این شکل هست
1.پارس tu5
2. 206
3.سمند ef7
4.رانا
البته من تجربه ای با برلیانس h230 نداشته ام طبیعتا هم واقف نیستم.
گزارش
پاسخ دادن
21:39  1395/06/11

محمد
4

شما tu5 بگیر . برلیانس موتور واقعا ضعیفی داره . گشتاورش واقعا ضعیفه . ef7 هم که اصلا موتور نیست و فقط یه اسباب بازیه . ef7 هم تو دور پایین و میانی واقعا ضعیفه و باید صبر کنی تا دور بگیره . tu5 حداقل خوشنامه و خرابی نداره و وقتی هم خواستی بفروشی رو دست میخرن ازت ولی ef7 خریدی صاحب اول و آخرش خودتی . tu5 کشش زیاد خوبی نداره و اگر به xu7 عادت داری از نظر کشش مقداری تو ذوقت میخوره اما موتور بسیار خوب و با کیفیتی هستش
گزارش
پاسخ دادن
21:49  1395/06/11

کاربر: ilyar-tu5
4

من خودم پارس lx دارم و نظر خودمو میگم:
از بین خودرو های مدنظرتون از لحاظ آپشن پارس lx بهتره.موتورش هم مشترکه با 206 و موتور خوب و نسبتا به روزی هستش.برلیانس اصلا توصیه نمیکنم چون قطعاتش اصلا نیستش تو بازار و آپشن هم اصلا نداره.من با توجه به آیتم های مدنظرتون رتبه بندیم اینه:
1-پارس lx
2-پژو 206
3- رانا
4- سمند ef7
5- برلیانس
در کل پارس lx رو توصیه میکنم:
به خاطر جادار بودن و خانوادگی بودن ، موتور کم مصرف و پرشتاب ، ترمز های قوی ، بازار فروش مناسب ، قطعات یدکی فراوان ،ظاهر زیبا تر
گزارش
پاسخ دادن
21:12  1395/06/11

تورج
0

باسلام خدمت دوستان
یه سوال داشتم از دوستان.من پارسیtu5که تحویل گرفتم در موقع درجا پیچیدن صدای از فرمونش میاد .البته در حال حرکت این صدا نمیاد
خواستم ببینم طبیعی هست یا باید ببرم نمایندگی
18:17  1395/06/11
گزارش
پاسخ دادن
تی 8 فروردین ماه 25
0

پارسال برادرم طرح یلدا تحویل 15 روژه ثبت نام کرده دقیق 14 روز کاری حویلش دا ن
منم فک کردم برا تی 8 خوش قول هستن
الان فقط فقط قرارداد سبز هستش برام
واقعا اگه بدونستم این جوره اصلا ثبت نام نمیکردم
هیچ هیچ کس هم پاسخگو نیست به نمایندگی میگی ...میگه همین که هست کرمان موتور همینه
گزارش
پاسخ دادن
01:16  1403/04/31

تی 8 فروردین 403
0

سلام
متاسفانه اصلا شرکت به فکر مشتری نیست خیلی خیلی مشتری رو به مسخره خودشون گرفتن
هنوز منتظرم که مرحله ای رد بشه که هیچ اتفاقی نمیوفته
گزارش
پاسخ دادن
00:52  1403/04/31

تی 8 فروردین 403
0

سلام
متاسفانه اصلا شرکت به فکر مشتری نیست خیلی خیلی مشتری رو به مسخره خودشون گرفتن
هنوز منتظرم که مرحله ای رد بشه که هیچ اتفاقی نمیوفته
گزارش
پاسخ دادن
00:54  1403/04/31

تی 8 فروردین ماه 25
0

پارسال برادرم طرح یلدا تحویل 15 روژه ثبت نام کرده دقیق 14 روز کاری حویلش دا ن
منم فک کردم برا تی 8 خوش قول هستن
الان فقط فقط قرارداد سبز هستش برام
واقعا اگه بدونستم این جوره اصلا ثبت نام نمیکردم
هیچ هیچ کس هم پاسخگو نیست به نمایندگی میگی ...میگه همین که هست کرمان موتور همینه
گزارش
پاسخ دادن
01:12  1403/04/31

T8
0

اسفند ماه هستیم موعد تحویل سیستمی گذشته هنوز فاکتور هم نشدیم.
گزارش
پاسخ دادن
11:09  1403/04/31

پرشیا lx
1

چطور صدایی میده موقع چرخوندن فرمون؟ واسه من هیچ صدایی نداره. ولی اگه کمی به چپ و راست چرخوندن صدای زیر و بم کم بده مشکلی نداره صدای عادیه پمپ هیدرولیکه و البته خیلی کمه ولی اگه زیاد باشه که البته بعیده باید تو نمایندگی بدی چک کنند.
گزارش
پاسخ دادن
20:51  1395/06/11

داوود
0

طبيعيه..اون صداي لرزش زياده رو ميگي؟؟ روي همه ي ٤٠٥ و پارس جديدا هست..مربوط به ايربگش هست
گزارش
پاسخ دادن
16:25  1395/06/12

کاربر: ilyar-tu5
1

نه عادی نیستش...احتمال زیاد از جعبه فرمانش هستش...ببرینش نمایندگی
گزارش
پاسخ دادن
20:15  1395/06/11

کاربر: REZA XU7
2

اگه درجا اين صدا رو مي ده طبيعيه و مشكلي نداره
گزارش
پاسخ دادن
20:44  1395/06/11

کاربر: ilyar-tu5
2

در کل نشون بدین ضرری نداره.چون بسته به شدت و نوع صداست.و اینکه صدا از کدوم قسمت میاد.
گزارش
پاسخ دادن
21:16  1395/06/11

مونتاک
9

آقا این حرفا رو بی خیال.گذاشتن tu5 رو پارس با این گیربکس و البته دستکاری رو ضریب دنده ها غیر اصولیه. وقتی ماشین سر بالایی ها جون میکنه بره بالا یعنی یه جای کار میلنگه دیگه. واقعا کشش ضعیفی داره.. مردم ایران چاره ای ندارن با این گزینه ها وگرنه کجای دنیا این ماشین های مندراوردی رو سوار میشن.، خواهشا الکی طرفداری نکنید و باعث جبهه گرفتن خودرو سازها نشین. خودشونم میدونن چه خیانتی به مشتری میکنن..تو این بازار آشفته که هیچ ماشینی با ارزش واقعی فروش نمیره دنا یکی از گزینه های قابل تامل که حداقل یکمی بروزتر و با کیفیت تر از محصولات پژو هست و به حقوق خریدار یکم احترام گذاشتن..اگر امکانشو دارین یک بار تست کنید و یه دور باهاش بزنید تا تفاوتش رو با سمندو پارس متوجه شین..
16:48  1395/06/11
گزارش
پاسخ دادن
مسعود
8

شما که همش میگی آخرین کامنتمه و دوباره تو صفحه پارس پیدات میشه. اگه ما از پهرس طرفداری میکنیم شما هم از دنا به شدت طرفداری می کنی این باعث نمیشه خودروسازها دور بردارن؟ حداقل ما از یک خودرو نسبتا خوب طرفداری میکنیم حرفی هم نیست مردم برن بگیرت ببینن یا نه برن بپرسن ودر مورد پارس tu5 تحقیقات کنند. اینی هم که شما میگی تو سربالایی جون میکنه واقعا دروغ محضه. دوچرخه که سوار نشدی.این جفنگیات چیه. لطفا خودت اصلا یکبار بشین پشت پارس tu5 بعد نظر بده. دقیقا موتور پرقدرتش تو سربالایی خودشو نشون میده.
گزارش
پاسخ دادن
17:15  1395/06/11

مسعود
5

مونتاژ یک موتورef7 ضعیف با افت کشش زیاد موقع کولر چطور؟ موتوری که یا روغن ریزی داره یا واشرمیزنه. موتوری که قعاتش گرونه. موتوری که هیچ کجای دنیا اصلا اسمشو نشنیدن. موتوری که دسته موتور خراب میکنه. فکر میکحی دنا ندهریم و سوار نشدیم منتظریم شما معرفی کنی؟ فروش اقساطی یعنی استقبال کم و فروش کم. شما کامارو یا نیسان یا آیودی و ... رو با دنا مقایسه میکنی؟
گزارش
پاسخ دادن
17:34  1395/06/11

نیوتن 2
2

آفرين استاد مونتاک
گزارش
پاسخ دادن
18:25  1395/06/11

علی
5

EF7 هم دقیقا همین ضعف کشش و گشتاور دور پایین رو داره . شتاب اولیه ضعیف دنا و کشش ضعیفش تو سربالایی هم در اثر همین ضعف گشتاور دور پایین و میانی ef7 هست . اگر کشش خوب میخوای باید بری سراغ xu7 . گشتاوری که xu7 در دور 3000 تولید میکنه ef7 در دور 5000 تولید میکنه . EF7 تا دورش به 4000 نرسه واقعا حرفی برای گفتن نداره . شتاب اولیه دنا واقعا ضعیفه .
گزارش
پاسخ دادن
18:33  1395/06/11

کاربر: ilyar-tu5
7

اینجا پیج پارس tu5 عه.ما هم این ماشینو حالا هر چی که باشه خریدیم.عین خیالمون هم نیست که کسی دنا میخره و چی میخره!شما اگه دوست داری میتونی بری واس خودت 700 تا دنا ثبت نام کنی و انشالله هم چرخش واست بچرخه.تبلیغش هم میکنی برو همون پیج دنا تبلیغش کن.اینجا پیج پارس چیکار داری!
ما اگه میخواستیم همون دنا رو میخریدیم ولی ما پارس tu5 خریدیم.شما هم اگه دنا دوست داری برو پیج دنا! اینجا پیج پارس lx عه.
گزارش
پاسخ دادن
17:07  1395/06/11


ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 11 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
x5 سفید : جهت اطلاع دوستان ثبت نام ۲۵ فروردین دو مرحله ایی تکمیل وجه ۱۱ شهریور شاسی ۲۸ مهر و امروز فکر میکنم بیمه شده رفته برای صدور پلاک
x5 سفید : من‌هم‌دقیقا شرایط شمارو دارم و ماشین ظاهرا بیمه شده رفته برای صدور پلاک
جواد : چجور وارد اینجا شدی ک این مشخصاتو اورد؟
شاهین : چه جالب نازنین سفید رنگ خیلی عالی بود حال نازی رو گرفتی جان برار
f x5 : سلام دوست عزیز وقتتون بخیر کامنت شما رو خوندم در خصوص خسارت خوب چرا از زمان شاسی تازه خسارت رو حساب کردند اگر مطابق قرارداد هم بخواهیم در نظر بگیریم تو قرارداد نوشته از زمان تکمیل وجه ظرف ۳۰ روز کاری باید خودرو رو تحویل بدن خب بعد از ۳۰ روز کاری وقتی خودرو تحویل ندادند بعد از پایان ۳۰ روز باید خسارت حساب بشه الان برای بنده ۲۰ روز از آن ۳۰ روز کاری هم گذشته هنوز شماره شاسی نشده یعنی ۲۰ روز اینجا باید خسارت به من بدن اگه قرار باشه الان شاسی کنند و من زمان شاسی تحویل بگیرم خب اینا زیر یک ماه ممکنه تحویل بدن و خسارت قابل توجهی دست من رو نمی‌گیره اگر شما اطلاعات بیشتری دارین ممنون میشم ارائه بدید که دوستانم استفاده کنن
شاهین پلاس۱ : داداش برو بپرس ببین چند نفر جلوتن چرا فاکتور نشدی
شاهین : اگه کسی فاکتور شده این دو روزه لطفا بگه ببینیم ادامه داره یا نه
شاهین پلاس۱ : من رفتم امور مشتریان شرکت سایپا شماره ملی دادم گفتم چند نفر جلومن گفتن انقدر
۳ اردیبهشت : شماها از کجا سوال میکنید برا ی اینکه چندمی هستید ؟
شاهین پلاس 14اردیبهشت : سلام من رفتم سایپا گفتن 839 نفر جلو شماهستن تاتاریخ 12/8/1404 96 میلیون طلبکار هستم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : سلام دوستان بالاخره ما هم تحویل گرفتیم ،انشالله که همه تحویل بگیرند و روزی حلالشون رو با یاری خدا در بیارن
محمد : به جان خودتتان اینادروغ میگن میری اونجا میبینی هی خودت هستی هیچ کی نمیاد
نیسان دوگانه : منم سوم پلاک شدم اما نه چراغی روشن شده نه پیامکی اومده فقط خدا می دونه بازم چقدر می خوان برا تحویل لف بدن فقط برام جای سوالع که آیا اصلا اون سود تاخیر رو میدن یا نه ؟؟
نیسان : داداش کدوم شهر هستی
علی : سلام پیامک حضوری آمد چراغ تحویل هم امروز روشن شده
حمید : سلام دوستان پذیرش سی 6 بودم وامروز تحویل گرفتم وماشین خیلی خوبیه به امر خدا ماشین همه رو بزودی تحویل بدن انشااله.
مسلم : من الان تحویل گرفتم ولی اصلا نمیتونم دنده عوض کنم متاسفانه دنده ها خیلی سفت هستن،
منتظر پلاک : نیسان اکستند دیگه اگر مشکلش صدا وسیما حل کن باید رسانه ای بشه به هوش باشید. هر جا که میدونید زنگ بزنید
علی : اکستند تا بهمن نمیدن تا شما باشید دگ فروش فوری ننویسید
امیر .ای : نه با شما نبودم نمی دونم چرا اشتباهی ریپلای خورده