امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1587
گیربکساتوماتیک
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)108
مصرف سوخت شهر (لیتر)11.2
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6.38
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)8.15
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)470
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
دیفرانسیلجلو
تعداد سرنشین5
طول (سانتی‎‏متر)450
عرض (سانتی‎‏متر)170
ارتفاع (سانتی‎‏متر)141
حداکثر سرعت (km/h)187
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)14.2
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
دماسنج خارجیدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
تهویه مطبوعدارد
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

170831 نظر

محسن
9

کلید گازسوز رو برای این ماشین تعبیه کردن پس حتما میشه. ولی گازسوز کردن با توجه به مشکلاتی که برای موتور 1800 بوجود آورده شامل خرابی موتور و افت قدرت و کشش و همچنین هزینه های دوگانه سوزکردن و خطرات انفجار تو تصادفات و سوخت گیری گاز و... مناسب نیست. به نظرم سفرها و استفاده از خودرو رو متعادل تر کنیم و کاهش بدیم و از بنزین استفاده کنیم بهتره.
16:28  1395/01/13
گزارش
پاسخ دادن
امیر
7

در هیچ جای دنیا موتور گازسوز معنایی نداره،مطمئن باشید اگر گاز خوب بود،زودتر از ایرانی ها شرکت مرسدس بنز و فولکس واگن خودرو گازسوز میزدن،موتور گازسوز گشتاور پایینی داره و موتور رو به کار در شرایط غیر ایده آل وادار میکند،یکی از آثار گازسوز بودن موتور،سوختن زودتر از هنگام واشر سرسیلندر هست
گزارش
پاسخ دادن
16:47  1395/01/13

محسن
9

بله دقیقا درسته. هزینه های دوگانه سوز کردن و عیوب بعد از آن نیز قابل توجه خواهد بود.البته بعضی خودروها پایه گازسوز هستند و به نظرم اونها هم پس از مدتی دچار مشکل میشند. تو کشور ما سفرهای بی مورد زیاده و از خودرو حتی برای کوتاه ترین مسیرها استفاده میشه که مهمترین نتیجه اون آلودگی هوا برای خودمون و عزیزانمونه. و بهتره پیاده روی رو بیشتر کنیم حتی از دوچرخه استفاده کنیم و در مواقع ضروری از خودرو استفاده کنیم. که ترافیک کمتر داشته باشیم و سالم تر زندگی کنیم.انشالله امسال رو با آرامش بیشتر و با ترافیک کمتر شروع کنیم.
گزارش
پاسخ دادن
23:22  1395/01/13

قاسم
0

پارس تیو فایو رو میشه خودمون دوگانه سوز کنیم
13:48  1395/01/13
گزارش
پاسخ دادن
Pars ELX
0

ههه ۴۰۵ فن فشار نخور دود چهار صدو پنجتو بخور 😂😂
گزارش
پاسخ دادن
19:48  1402/05/22

رضا
13

این ماشین رو بنزینش به زووووووور راه می ره وای به حال وقتی که روی گاز باشه!!
گشتاورش می شه 125 نیوتن متر در دور 4000 و قدرتش می شه 95 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه.
گزارش
پاسخ دادن
15:33  1395/01/13

ابی
0

سلام
کسی تحویل فروردین ماشین شو گرفته؟؟؟
دعوت نامه چی؟؟
11:26  1395/01/13
گزارش
پاسخ دادن
حمید پور
7

سلام .خدمت دوستان پارس tu5 دی تحویل گرفتم .مطلب روخلاصه بگم ماشین خوبیه دوهفته سوار شدم بلبرینگ چرخ عقب عوض کردم نمایندگی. دیگه تا الان مشکلی نداره. نوروز هم با 4سرنشین وخودم وجعبه عقب حدود 100کیلو بار رفتم مسافرت 3328کیلو متر رانندگی عصری رسیدم .موردی نداشت مصرف سوخت در جمع صدی 8/6دهم بود .در مجموع رازی بودم .البته ماشین قبلی مدل 88پارس بود از ابتدا دست خودم بوداون هم عالی بود .
22:43  1395/01/12
گزارش
پاسخ دادن
ارش S3
0

من البته مشکی ، هنوز فاکتور نشده
گزارش
پاسخ دادن
11:27  1400/11/03

شهره
0

سلام من هم ثبت نام تیر و تحویل دی ماه بودم ولی متاسفانه هنوز فاکتور نشده رنگ مشکی
گزارش
پاسخ دادن
13:06  1400/11/03

حمید
0

سلام من هم دیروز فاکتور شد ثبت نام تیر ما تحویل دی ما
گزارش
پاسخ دادن
17:58  1400/11/03

باطری
0

قطب مثبت باطری ماشینم بشدت شوره زده اما مشکلی با استارت و خاوبیدن ماشین ندارم ۲۰ روز دیگه گارانتی باطریش تموم میشه بنظرتون نمایندگی قبول میکنه عوضش کنه؟
16:27  1395/01/11
گزارش
پاسخ دادن
احمد
0

خیلی خوبه لطفا همه خریداران جمع بشن تا کرمان موتور جواب گو باشه که چرا وقتی قادر به تحویل ماشین ها نیست اعلام میکنه خریداران تکمیل وجه کنند تا سود پول‌های خریداران را در ماه‌هایی که تاخیر داره پرداخت نکنه
گزارش
پاسخ دادن
20:24  1400/10/14

J4
0

مگه ادرس کرمان موتور اینجا نیست؟
تهران، کیلومتر ۱٦ جاده مخصوص کرج، بلوار کرمان خودرو، بلوار نخل، ساختمان صدف
گزارش
پاسخ دادن
22:03  1400/10/14

حمید
2

سلام بیست روز تحویل گرفتم tu5 ولی صدای موتورش زیاده علتش چیه
00:30  1395/01/11
گزارش
پاسخ دادن
تیبا 2
0

سلام علی اقا شما سایپا هستید یا ایران خودرو
چراغ سبز رو از کجا مشاهده میکنید
من سایپا تییا 2حواله دارم
گزارش
پاسخ دادن
15:43  1400/10/08

S5
0

یا ابالفففففففففففففضل
گزارش
پاسخ دادن
20:09  1400/10/08

اکبر
0

عامو دو تا کوچه زود پیچیدی. برو جلوتر تابلو سایپا میبینی
گزارش
پاسخ دادن
20:12  1400/10/08

علی
1

سلام وقت بخیر دوستان
من هم lx ثبت نام کردم اطلاع دارید کدوم کارخانه تولید می‌شود خراسان یا تهران کدومش کیفیت بهتری دارد
22:18  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
محمد j4
0

با سلام یه سری از j4ها روز شنبه ۴ دی فاکتور شدن والله کسی از کار اینا سر در نمیاره ولی به احتمال خیلی قوی تا هفته بعد برای شما فاکتور میشه ، اگه فاکتور شد به سلامتی برای هر کسی اطلاع بده و حتما ذکر کنید که تحویلی چه ماهی بودید /با تشکر
گزارش
پاسخ دادن
23:13  1400/10/07

محمد j4
0

با سلام یه سری از j4ها روز شنبه ۴ دی فاکتور شدن والله کسی از کار اینا سر در نمیاره ولی به احتمال خیلی قوی تا هفته بعد برای شما فاکتور میشه ، اگه فاکتور شد به سلامتی برای هر کسی اطلاع بده و حتما ذکر کنید که تحویلی چه ماهی بودید /با تشکر
گزارش
پاسخ دادن
23:15  1400/10/07

محمد j4
0

با سلام یه سری از j4ها روز شنبه ۴ دی فاکتور شدن والله کسی از کار اینا سر در نمیاره ولی به احتمال خیلی قوی تا هفته بعد برای شما فاکتور میشه ، اگه فاکتور شد به سلامتی برای هر کسی اطلاع بده و حتما ذکر کنید که تحویلی چه ماهی بودید /با تشکر
گزارش
پاسخ دادن
23:17  1400/10/07

محمد j4
0

با سلام یه سری از j4ها روز شنبه ۴ دی فاکتور شدن والله کسی از کار اینا سر در نمیاره ولی به احتمال خیلی قوی تا هفته بعد برای شما فاکتور میشه ، اگه فاکتور شد به سلامتی برای هر کسی اطلاع بده و حتما ذکر کنید که تحویلی چه ماهی بودید /با تشکر
گزارش
پاسخ دادن
23:38  1400/10/07

محمد j4
0

با سلام یه سری از j4ها روز شنبه ۴ دی فاکتور شدن والله کسی از کار اینا سر در نمیاره ولی به احتمال خیلی قوی تا هفته بعد برای شما فاکتور میشه ، اگه فاکتور شد به سلامتی برای هر کسی اطلاع بده و حتما ذکر کنید که تحویلی چه ماهی بودید /با تشکر
گزارش
پاسخ دادن
22:12  1400/10/07

شیخ محمود
0

من تحویل مردادم لکن هنوز فاکتور هم نشده j4
گزارش
پاسخ دادن
01:53  1400/10/08

نیما
7

اگر می خوای چند سال استفاده کنی دنا یا سورن کلاس 11 می گرفتی ولی برای فروش پارس بهتره بعد بستگی داره در کجا زندگی کنی اگه غرب هستی تولید تهرانه و اگه شرق باشی تولید خراسان. تولید تهران خیلی بهتره
گزارش
پاسخ دادن
15:55  1395/01/11

امیر
1

طبق آمار منتشر شده ی رده بندی کیفی در هرماه،ب ترتیب سایت ایران خودرو خراسان،ایران خودرو مرکزی و ایران خودرو شیراز بالاترین کیفیت ها رو اخذ کردن،برای اطلاعات بیشتر می تونید به تارنماي "مجله ماشین" مراجعه کنید.
برای ثبت نام به نمایندگی های درجه یک استان محل زندگی تون مراجعه کنید.
موفق باشید
گزارش
پاسخ دادن
23:52  1395/01/12

xu7
0

ایا موتورxu7مدل84 فرانسوی هست یا نه کجاییه
13:54  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
شششش
0

من پژو مدل 81 داشتم خیلی چیزای موتورش ایران بود سیلندر سر سیلندر ایرانی حالا میللنگ و بقیه رو نمیدونم
گزارش
پاسخ دادن
22:21  1395/01/10

A
1

سلام
ميخام پارس بخرم بين tu5 و xum موندم لطفاً راهنمايي كنيد كدامشون بهتره
بيشتر برأي بيرون شهر و جاده كوهستاني ميخام
23:42  1395/01/09
گزارش
پاسخ دادن
رضا
6

ایکس یو ام معلوم نیست چیه ، ما خودمون پارس ال ایکس داریم ، جاده اش هم بد نبود ، اما دوستان که پارس سال دارن خیلی تعریف میکنن از جاده اش ، من نروندم که بگم ، اما تی یو فایو بد نیست ، ما سه نفریم در ضمن . شما تجربه ی موتوری که معلوم نیست چیه نکنی فکر کنم بهتر باشه . بین تی یو فایو و سال تصمیم بگیری بهتره . موفق باشی
گزارش
پاسخ دادن
00:16  1395/01/10

نیما
8

بهترین خودرو در سال 94 دنا بعدش سورن کلاس 11 که رینگ خیلی خوشگل براش زدن پارس هم قشنگه ولی موتور tu5 توانایی کشش اون رو نداره ولی روی 405 و 206 خوبه.
22:30  1395/01/09
گزارش
پاسخ دادن
رضا
4

شما به ترتیب همینارو که گفتی بخر ، ممنون از راهنماییت
گزارش
پاسخ دادن
00:18  1395/01/10

سیروس
5

سلام ممنون ازراهنمایی جنابعالی شما لطفا تشریف ببرید همون صفحه خودتون اینجا صفحه پارس tu5هستش موچکر.
گزارش
پاسخ دادن
01:11  1395/01/10

نیما
25

خواهش می کنم شما همون پارس موتور 206 خودتو رو سوار شدید ولی داخل جاده ایذه به شهرکرد نری ها که عقب عقب بر می گردی خونه خخخخخخخخخ
گزارش
پاسخ دادن
16:49  1395/01/10

علی
0

با سلام خدمت دوستان عزیز. من یک پارس tu5 تحویل اسفند94 کارتکس شده دارم که برای فروش گذاشتم توی نمایندگی .سوالم اینه که تکلیف مدلش چی میشه کسی از تحویلیهای آخر اسفند 94 را توی امسال مدل کرده؟
10:35  1395/01/09
گزارش
پاسخ دادن
احسان
1

سلام ماشین منم 21 اسفند فاکتور شد کارتکس بود روز اخر سال سند زدم امروز 11 فرودین سند و پلاکش اومد و مدل 95 خورد با شماره بدنه fh
گزارش
پاسخ دادن
13:50  1395/01/11

محسن
1

سلام ماشین منم 19 اسفند فاکتورشدالبته کارتکس 5فروردین مدارک دادم تحویل گفتند که 95 سندمیخوره اما هنوزنه پلاک نه سند برام نیامده؟معلوم نیست چندروزه میاد؟
گزارش
پاسخ دادن
15:45  1395/01/11

علی
0

سلام .ولی من تماس گرفتم 096440 شماره سریال رو هم پرسید همین که گفنم با fhشروع میشه گفتش مدل 94 میخوره (البته ماشیتن من 12/12 فاکتور شده) .ممکنه طرف اظلاعات دقیق نداشته ؟
گزارش
پاسخ دادن
14:54  1395/01/12

مهدي
0

منم fh ازش راضيم نميدونم ماله كدام كارخونه هست موتورش خوبه
گزارش
پاسخ دادن
22:29  1395/01/23

Chevy
12

خلاصه كلام ميدونين چيه؟
Tu5 و xu7 هركدوم اگه فرانسه اصل باشن حرف ندارن، منتها xu7 هاي بعد از سال ٨٧ وبخصوص بعد از٩٠ اينقدر جنسشون آشغال شده كه بهترين مكانيكاي همدان يكيشون اسمشو گذاشت انگل موتورها و يكيشونم گفت اگه پژو نبود مامكانيكا ازگرسنگي ميمرديم، سرسيلندر ماشين چند ماه كاركرده رو نشونم داد كه چندجاش پوسيدگي داشت
Tu5 هم مشكلش فقط گيربكس من درآورديشه باضرايب مزخرف روش و جنس آشغال ديسك و صفحه و مهمتر از همه هم مشكل دوشاخ كلاچ كه اگه ٢سانت بلندتر بشه كلي از مشكلات حله
دوستان اينقدر از همديگه كدورت نگيرين، اين دو موتور مشكلشون فقط ايران خودروي دزده و بس وگرنه فرانسوي جفتشون عاليه و البته tu5 بروزتر، كم صداتر و اقتصادي تر
ممنون از توجهتون
01:58  1395/01/09
گزارش
پاسخ دادن
خرمی
9

Tu5 های جدید هم هندی و چینی هستن . حداقل xu7 رو خود ایران همه قطعات و قالبهاش رو قبلا از پژو خریده خودش میزنه . Tu5 اگر بد در بیاد هزینه وحشتناک داره اما xu7 هر چی که باشه با هزینه خیلی کمتر موتور دوباره کامل نو میشه مثل روز اول
گزارش
پاسخ دادن
07:47  1395/01/09

رضا
0

سلام دوستان یه سوال داشتم ،
این چراغ داخل ماشین هست قسمت جلو ، یکم عقب ترش چراغ نقشه خوان که میشه روشن کرد ، از اون عقب تر یه چیز سیاه ، روش نمیشه only for x7 اگه اشتباه نگفته باشم و درست یادم باشه ، اون واسه چیه ؟ کسی میدونه؟
00:38  1395/01/09
گزارش
پاسخ دادن
رضا
0

آقا کسی بلد نیست ، این همه بحث میکنید این ماشین اینطوری اون ماشین اونطوری ، نکنه هیچکدوم ندارید الکی نظر میدید؟ خب بگید این چیه جای چراغ نقشه خوان ؟
گزارش
پاسخ دادن
14:59  1395/01/09

حسین
1

پسر خوب این سنسور قفل مرکزی درب های خودرو است که با سوئیچ باز و بسته میشن
گزارش
پاسخ دادن
17:43  1395/01/09

رضا
0

سلام بر حسین آقای عزیز ، آقا یه شیشه ی دودی رنگ داره و امکان باز کردنش هم وجود نداره . به چه شکلی کار میکنه دقیقا ؟ ممکن مثلا روی پارس سال هست ولی روی ال ایکس نیست اما بدنه چون همونه اون قسمت قرار داده شده ؟ مثل مثلا کلید سی ان جی که هست اما گازی وجود نداره توی خودروی ما. ممنون از پاسخگوییت
گزارش
پاسخ دادن
17:50  1395/01/09

حسبن
0

رضا جان این مثل دزدگیر ماشینه که رو ماشین نصب میکنن و بعد از روی شاسی درها بسته و باز میشه اگه اون نباشه درها با دکمه های سوئیچ بازو بسته نمیشه این روی ال ایکس هم هست بعد با اون هیچ کاری شما نباید داشته باشی همینجوریه
گزارش
پاسخ دادن
00:35  1395/01/10

رضا
0

آقا دستت درد نکنه ، مرسی از راهنماییت ، استفاده کردم.
گزارش
پاسخ دادن
01:22  1395/01/10

احسان
1

سلام اون چشم ریموت سویچته
گزارش
پاسخ دادن
13:52  1395/01/11

امیرعباس
10

من اولین مسافرتم را با پارس ال ایکس که حدود یک ماه پیش تحویل گرفتم رفتم با صندوق پر و 4 نفر سرنشین شتاب عالی و کم مصرف و کم صدا ، مصرفش هم خیلی کم 250 kmحدود 10 لیتر کمتر سوزند البته جاده بیشترش کفی بود من که ازش راضی ام ، همیشه که نمیخایم توی گردنه رانندگی کنیم که برخی دوستان میگن توی گردنه با صندوق پر و سرنشین کامل و کولر روشن کششش خوب نیست ،والله ما که داریم راضی ایم
19:37  1395/01/08
گزارش
پاسخ دادن
رضا
13

یعنی ماشینت صدی 4 می سوزونه؟؟؟ بابا کوتاه یِکَم کوتاه بیا!!!!!
ماشینت درجا هم کار می کرد صدی 4 نمی سوزوند!
گزارش
پاسخ دادن
01:24  1395/01/09

امیرعباس
5

من اولین مسافرتم را با پارس ال ایکس که حدود یک ماه پیش تحویل گرفتم رفتم با صندوق پر و 4 نفر سرنشین شتاب عالی و کم مصرف و کم صدا ، مصرفش هم خیلی کم 250 kmحدود 10 لیتر کمتر سوزند البته جاده بیشترش کفی بود من که ازش راضی ام ، همیشه که نمیخایم توی گردنه رانندگی کنیم که برخی دوستان میگن توی گردنه با صندوق پر و سرنشین کامل و کولر روشن کششش خوب نیست ،والله ما که داریم راضی ایم
19:35  1395/01/08
گزارش
پاسخ دادن
مجتبی
0

من در تاریخ بیست و چهارم اسفند تکمیل وجه کردم و دعوتنامه هم امده بنظر شم تحویل خودرو چه وقت هست در ضمن در این هفته دوم نوروز اداره فروش باز هست لطفا راهنمایی کنید ممنونم پارسtu5
19:23  1395/01/08
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
0

تو دعوتنامه نوشته بوده کی تحویل میدن. حداکثر 60 روزه.
گزارش
پاسخ دادن
20:30  1395/01/08

مجتبی
0

بله ۶۰ روز
گزارش
پاسخ دادن
22:33  1395/01/08

بهنام
0

بازه داداش من هفت فروردین از سازمان فروش تحویل گرفتم مال من یکماه زودتر فاکتور شد یا علی
گزارش
پاسخ دادن
16:35  1395/01/09

موسی
20

ما نمیگیم پارس tu5 قطعا عالیه و هیچ ایرادی نداره معلومه که داره.اما یک تکنولوژی جدیدتره. پس روی طراحیش کار شده فکر کردن و زمان گذاشتن.حالا بگردیم یک موضوعی که شاید شما سالی ماهی یکبار تو گردنه باشی اونم با صندوق پر کمی بیشتر گازبدی همین.والله من سمند داشتم موتور 1800 تو گردنه های حیران اردبیل که قطعا تشریف بردید پرگاز میرفتم و بالاتر که رفتم مجبورشدم حتی بزنم دنده یک.ما همون پیکان رو میپرستیدیم وصفهای طولانی برای خرید داشتیم.اما دیدیم که خودروهای بهتری هم هستند.بهتره کمی به روز باشیم.انشالله شمابا پارسxu7 مشکلی نداشته باشی و سال خوبی داشته باشی
16:34  1395/01/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
9

جاهایی رو که با سمند 1800 با دنده 3 رفتی با tu5 باید با دنده یک بری
گزارش
پاسخ دادن
18:17  1395/01/08

امین
10

آقا محمد لطفا حرف الکی نزن شما پارس تی یو 5 نداشتی اگه داشتی این جور نمیگی من دارم گردنه هم باسرنشین پر وصندوق پر رفتم از پارس1800 بهتره میره وکم صداست مال ما که این جور نیست
گزارش
پاسخ دادن
02:24  1395/01/12

امیر
3

موتور تو یه نگاه بکن ببین 1800 نیست خخخ
گزارش
پاسخ دادن
01:36  1395/01/16

موسی
17

گشتاور بیشتر xu7 اونم روی کاغذ قبول ولی در قبال چی؟ راننده تاکسی ندیدم از موتورxu7 به خاطر واشر سوزی و تعویض سرسیلندر ناراضی نباشه. همشون آب آلوده میریزند تو رادیات؟ نه محمد جان. و این مختص راننده تاکسی 6ا نیست فقط. یک سمند گرفتم فقط خدا میدونه مثل چشام مواظبت می کردم 3 بار در عرض 1.5 سال موتور باز کردم یا آب کم می کرد یا روغن. منم مسافر کش نیستم. آخرش مکانیک گفت این واشرها نمدی هستند و در اثر فشار و حرارت شسته میشند و ازبین میرند.سیلندر و سر سبلندر هم آلومینیومی کیفیت پایینه خودتو خسته نکن.منم مجبور شدم بفروشم
16:25  1395/01/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
3

اگر کاری که از xu7 میکشن و وضعیت سوخت گاز و روغن رو با tu5 انجام بدن حتی شش ماه هم دوام نمیاره . شما که میگی ناراضین پس چرا نمیرن 405 با موتور tu5 بگیرن؟ دلیلش واضحه چون همه میدونن tu5 مال کار سخت و مداوم نیست و اگر رفتاری که با xu7 میشه باهاش بشه از tu5 هیچی نمیمونه
گزارش
پاسخ دادن
18:15  1395/01/08

سهیل
15

همه بحث هارو مطالعه کردم
فقط نمیدونم که چرا شما فکر میکنی همه ملت میخوان با این ماشین مسافرکشی کنند؟؟؟یا همیشه باید با سرنشینان 5 نفره و صندوق عقب پر و در سربالایی های تند باشیم؟؟؟
سالی چندبار این اتفاق میفته؟یا اصلا مگه گاز پر کردن در سربالایی مشکل داره؟گاز پر کردن همیشه و تمام وقت مثل مسابقات ماشین را اذیت میکنه ولی نه سالی چندبار و تو جاده.
من 206 تیپ 5 داشتم و همیشه هم تخته گاز میرفتم ولی خدا رو شکر تو 6 سال هیچ مشکلی نداشت.
این موتور شتاب بهتری داره و زودتر دور میگیره و طبیعیه که تو دور بیفته صدتا پارس معمولی هم تو گردنه به پاش نمیرسن.من هیچ وقت دنده مرده رنندگی نمیکنم چه با این ماشین چه هرماشینی داشتم.
راستی در استان ما(کردستان)بعضی از عزیزانی که یک سری چیزها به سمت تهران میارند اکثرا یا ELX استفاده میکنند و جدیدا که به درد نخور شده دارند از SLX استفاده میکنند و البته بعضی ها با دیاگ تغییراتی دادن و بعضی هم اصلطلاحا دنده هاشون رو سنگین کردند(300 تا 400 خرجش میشه) و خیلی ها هم تغییراتی ندادند
گزارش
پاسخ دادن
18:45  1395/01/08

د
6

سلام.بعضی از دوستان با ماشین کشتی میگیرن یا خیلی زیاد فیلم سریع و خشن میبینند برادر عزیز 40 تومن پول میدی میخوای سوار پورشه بشی پژو یه شرکت درجه چهار اروپاست که هیچ کشور اروپایی اجازه ورود این برند ب کشورشو نداده چرا جوانان کشورمون میتوانند موشک بالستیک بسازند نمیتونند ماشین بزنن چرا چون اقایان منفعتی از این برند فرانسوی میبرند که منو شما اگاه نیستیم
گزارش
پاسخ دادن
17:45  1395/01/09

د
0

پژو پارس 1800 داشتم توکفی 170 میرفت ولی پدال گازو ول میکردی یه زوزه تو موتور می افتاد فروختمش /الان میخوام ال ایکس سفارش مدیران بگیرم ولی بین ال ایکس و دنا و ال90 موندم/میگن این ماشین های جدید که از اسفند 95 میاد قیمت هارو تغییر میده /میگن مدیر عامل ایرانخودرو گفته 405 تا سه سال دیگه و بعد از ان 206وپرشیا تولید نمیشه اون وقت قیمت این ماشین ها اینقدر میاد پایین که با التماس باید بفروشیم/شما نظرتون چیه بهتر نیست یه پلت فرم جدید بگیرم
گزارش
پاسخ دادن
17:53  1395/01/09

میلاد
14

به نظر من دنا خیلی جا نیوفتاد مثل سورن زیاد فروش نداره و استقبال خوبی نشد. اگه با چهره و مخارج بالا و مشکلات چپ کردن و صندلی نیمکتی و خسته کننده و بدون آپشن ال 90 کنار میایید خوبه که بگیرید ولی اگه نه پارس lx خوبه و موتور خوب و بی آزاری داره. ایران خودرو چند ساله اعلام میکنه که تولید 405 میخواد متوقف بشه ولی اعلام کرده پارس تولید خواهد شد.تجربه هم ثابت کرده که خودرویی که تولیدش متوقف بشه قیمتش چندبرابر میشه.مثل ریو که تو سال 91 مثل طلا بود. در هر صورت انتخاب با شماست موفق باشید
گزارش
پاسخ دادن
02:00  1395/01/10

رامین
17

تعریف نیروهای خودسر(خودجوش یا ارزشمدار یا همیشه در صحنه) چیست و چه خصوصیاتی دارند؟
این نیروها ک معمولا به نام دفاع از خواست ملت!!!و آحاد ملت و ارزش های آنها در صحنه حضور دارند به صورت کاملا خودجوش به طرف مقابل و ارزش های دیگران بدون در نظر گرفتن واقعیت ها و خواسته ها و دیدگاه های آنها یورش برده و تمام آنها را لگد مال میکنند...
حالا اینجا هم همین اتفاق افتاده،کسانی پیدا شدند که نمیخواهند بفهمند که کمپانی مثل پژو با واحدهای فراوان R&D موتور قدیمی را از رده خارج کرده و برای خودرویی با وزن 1290 کیلوگرم(پژو 307) هم حتی آمده و از یک موتور اقتصادی تر و پاکتر و همچنین پرقدرت تر به نام tu5 استفاده کرده و کسانی که این خودرو pars lx tu5 را گرفته اند به خواست خود و با معیارها و ارزش های خود انتخاب کرده اند،چه دلیلی داره شما از یک صفحه دیگر اینچنین به خواست و انتخاب دیگران حمله میکنید را نمیدانم و دلیل اینهمه تعصب نابجا را نیز نمیدانم...فقط میدانم اینجا برای کسانی است که این خودرو را دارند تا در مورد آن با هم دیالوگ برقرار کنند و کسی که اینجا سوال میپرسه مخاطب آن،من مالک هستم نه شما.
15:30  1395/01/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
3

شما گفتی پر قدرت تر ؟ قدرت موتور رو گشتاور تعیین میکنه . جهت اطلاع شما عرض کنم گشتاور xu7 برابر 153 در دور 3000 هست ولی tu5 در دور 4000 تازه به 142 میرسه تازه با بنزین مرغوب و با اکتان 97 چون نسبت تراکم بالاتری داره پس در عمل از 142 هم کمتر میتونه تولید کنه چون دسترسی به چنین بنزینی مشکله . پس نگو قویتر . tu5 یعنی مصرف کمتر به ازای از دست رفتن کشش خوب ماشین
گزارش
پاسخ دادن
16:03  1395/01/08

رضا
3

شما برو به دسته موتورهای پارس tu5 نگاه کن . خودت متوجه اوج سرهم بندی کردن این ماشین و موتور میشی . گیربکس و کلاچش هم که نگو . این موتور مال این ماشین نیست
گزارش
پاسخ دادن
16:15  1395/01/08

سهیل
6

آقا رامین با اینا کل کل نکن
یهو دیدی کامپوتراشون رو گذاشتن کنار و دوباره دست به چماق و چوب و باتوم شدنا :)))))
بذار آروم بمونن و تو جهل مرکب خودشون باشن،ابنجوری آرومتر هستن و جامعه از گزند آسیب هاشون در امان میمونه :))))
خلاصه کار به جاهای باریک میکشه برادر.
ما که میگیم شما خداوند گشتاور هستید و شما خوبید چرا ول نمیکنید و برید سر کارتون؟اصلا ما همه از ماشین هامون ناراضی هستیم و میخوایم بیایم پارس سال بخریم.خوبه؟آقا اصلا بریزیم در ایرانخودرو و از دیوارش بالا بریم و نذاریم از این موتور 206 ها تولید کنه رضایت میدید؟
گزارش
پاسخ دادن
18:50  1395/01/08

رامین
13

«تعهد متعصبانه» چیست؟
بیشتر انسان ها(علی الخصوص در کشور کمتر توسعه یافته)تحت تاثیر فرهنگ هایی خاص قرار دارند.تعهد متعصبانه نوعی پایبندی بیش از حد به انتخاب ها و تصمیم گیری های قبلی ،علیرغم وجود شواهدی مبتنی بر امکان نادرست بودن آن انتخاب ها و تصمیمات است.علت این پدیده این است که افراد نمیخواهند بپذیرند و اعتراف نمایند که بر تصمیمات و انتخاب های قبلی آنها خدشه ای وارد است.لذا بجای بررسی گزینه های جدید،آنها نسبت به راه حل های قدیمی دلبستگی و تعهد زیادی نشان میدهند...
پ.ن:حالا ببینیم فرهنگ خاص چیست؟
فرهنگ خاص یعنی همین که هنوز افراد جامانده در تاریخ هستند که از موتور پیکان و خرکار بودن آن دفاع میکنند و ملاک خوب بودن برایشان آن است...یعنی همین که هنوز افرادی هستند دلبسته پژو2000 کاربراتوری هستند و فکرمیکنند بهترین ماشینه...یا همین ماکسیما که در افراد کمی فاصله گرفته از تاریخ هنوز بهترین است...
شواهد چیست که در بالا گفتیم؟
شواهد نیز این است کارخانه تولید کننده این خودرو دیگر از موتور قدیمی xu7 خود دیگر سالهاست استفاده نمیکند و در این وزن بیشتر از موتورtu5 استفاده کرده
15:10  1395/01/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
3

قدیمی یا جدید هیچ فرقی نداره . موتور باید گشتاور کافی تولید کنه که ماشین کشش کافی داشته باشه . tu5 گشتاور ضعیفی داره و کشش کمتری نسبت به xu7 میتونه تولید کنه . حالا تو فکر کن tu5 موتور سال 2016 باشه ! وقتی گشتاور کافی نمیتونه تولید کنه نتیجه اش میشه کشش ضعیف . یعنی چیزی که پارس tu5 ازش رنج میبره
گزارش
پاسخ دادن
15:36  1395/01/08

رامین
16

ملاک ها و ارزش های بیشتر را هیچوقت فدای 7% تکرار میکنم فقط 7% گشتاور بیشتر نمیکنم...علی الخصوص تو ماشین تولید جدیدتر پارس معمولی...
انصافا من الان بهم بگن بیا همون 405 مدل 83 یا همون پارس 82 یا حتی آخرین پارسی که داشتم مدل 87 بود را صفر و با همان کیفیت و قطعات بهت میدیم قبول میکردم ولی نه این پارس سال مدل بالای افتضاح...من انواع خودروهای پژو رو در سال های 82 تا الان داشتم یا باهاشون رانندگی کردم و هیچ دفاعی نمیتوانم از خودروی پارس معمولی مدل های علی الخصوص 87 به بالا داشته باشم...
برادر گرامی اینجا جای بحث بر روی پارس سال نیست پس لطفا ادامه ندهید و بی فایده است...
قبلا گفتم باز هم میگم شما برو با ماشینت خوش باش با گشتاور بالا و 7% بیشتر و از ما سبقت بگیر و کیف کن(البته اگر سربالایی تند بود و سرنشین کامل و صندوق پر)دست هم تکان ندادی مهم نیست فقط یک بوق بزن بدونیم شما xu7 داری و نگاه هم چپ چپ کن تا به یقین برسیم...فقط لطفا به انتخاب دیگران احترام بگذار و هر بحث را در جای خود مطرح کن و اگر کسی آمد در مورد پارس معمولی در صفحه مربوطه به خودتان سوال کرد حتما از گشتاور سخن گو
گزارش
پاسخ دادن
16:06  1395/01/08

رامین
16

من متاسفانه جواب خودم رو نگرفتم که بالاخره دوستان بیشتر از مهندسین پژو میفهمند و اطلاعات بیشتری دارند یا خیر؟؟؟
عزیز من موتور از رمده خارج xu7 دورش گذشت...
هی میگید ماشین خر کار کنی دارید...همه مسافرکش ها دارند...
ما نه مسافرکش هستیم و نه هر روز با 5-6 نفر سرنشین و صندوق پر تو سربالایی شیب تند...
ما دلمون نمیخواد نیسان سواری و پیکان سواری کنیم...بیخیال میشی عزیز دل برادر؟
عزیز دل برادر من خودم 250000 هزار کیلومتر پارس معمولی زیر پام بود و انصافا مشکلی نداشت(200000 تاش فقط تو جاده هراز راه رفت) ولی یادم نمیاد هیچوقت ماشین پر و صندوق پر تو گردنه امامزاده هاشم با دور 2500یا3000 از دنده ای به دنده بالاتر رفته باشم...شما اگر قادر به انجام این کار هستید قطعا راننده ای حرف ای هستید و نباید با امثال من ناشی هم کلام شوید...من تابحال به این حد مهارت حتی نزدیک هم نشدم و دلم هم نمیخواد نزدیک شم.
راه رفتن ماشین تو سربالایی با دور موتور بالا طبیعی است و غیر از اون یعنی با دور 2500و3000 چیزی جز غیرعقلانیت نیست.
شما با گشتاور153 در سربالایی ها خوش باش و از ما سبقت بگیر و دست تکان بده
14:54  1395/01/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
4

ما هم همین رو میگیم ! شما به مصرف کمتر ماشینت دل خوش کن ما هم به کشش عالی و سخت کاری و سخت جونی xu7 . شما میگی xu7‌موتور قدیمی و پر مصرفی هست . من هم این حرفت رو قبول دارم . اما ماشین رو سال ساخت موتور حرکت نمیده . ماشین رو گشتاور خروجی از موتور حرکت میده و گشتاور xu7 وضعیت خیلی بهتری داره چون هم گشتاور بیشتری تولید میکنه و هم این گشتاور رو توی دور پایین تر تولید میکنه . ضمنا پارس tu5 یک مشکل خیلی جدی دیگه هم داره . مشکل کلاچ و گیربکس بسیار بی کیفیت be4 رو نمیشه به آسونی نادیده گرفت
گزارش
پاسخ دادن
15:40  1395/01/08

سعید
3

کلا کیت کلاچ این ماشین مشکل داره . کلاچ سفت با گیربکس خیلی بد . این ماشین هم از این سرهم بندی شده های ایران خودرو هست مثل آر دی و روآ . موتور 206 و بدنه پرشیا چه ربطی به هم دارن . tu5 اصلا زور نداره . من 405 slx داشتم اصلا واسه گردنه خوب نبود جون میکند کلاچ و گیربکسش هم که افتضاح بودن
14:30  1395/01/08
گزارش
پاسخ دادن
رامین
9

آقا سعید عزیز
اشتباه تشریف آوردید دوست گرامی
صفحه مورد نظر شما درگروه 405 است نه پارس
پس لطفا به صفحه خود رفته و نظرات خود را به دفعات پیاپی و به کرات اعلام فرمایید
گزارش
پاسخ دادن
15:35  1395/01/08

محمد
4

وقتی پارس tu5 میگیری همه چیز در ابتدا عالی هست . موتور کم صدا و شتاب خوب ولی این فقط تا زمانی هست که با ماشین پر به سربالایی و گردنه نرفته باشی . tu5‌هم گشتاور دور پایین ضعیفی داره و هم گیربکس be4 بسیار ناهماهنگ هست و دنده های 3 و 4و5 سبکی داره . نتیجه اش میشه اینکه وقتی با ماشین پر و یا با کولر روشن به گردنه و سربالایی رسیدی کاملا ناامید میشی و اگر دور موتور رو دایما بالای 4500 نگه نداری از پراید هم جا میمونی و باید مدام دنده معکوس بدی تا دور موتور بالا بمونه . ولی xu7 در دورهای 2500 و 3000 به راحتی گشتاور کافی تولید میکنه و گیربکس be3 به مراتب هماهنگ تر هست و در نتیجه در سربالایی و گردنه هیچوقت حس نمیکنی ماشین کم میاره چه با کولر چه بی کولر چه با ماشین خالی چه با ماشین پر کشش کاملا معقول و مناسبی تولید میکنه و راننده نیازی نیست دایما نگران دور موتور و دنده معکوس دادن باشه . کشش ماشین رو گشتاور موتور تعیین میکنه نه تعداد سوپاپ هاش !!!
09:55  1395/01/08
گزارش
پاسخ دادن
موسی
14

حرف شما متین و صحیح. اما ارزشی نداره به خاطر کمی گشتاور بیشتر اونم فقط صرفا تو گردنه با ماشین پر که حالا معلوم نیست کی با این شرایط رانندگی کنیم مشکلات xu7 که شامل کم کردن روغن موتور و واشر زدن های مداوم و خرج بالا و مصرف زیاد و آلودگی هوا و صدای زیاد موتور و صدای سوپاپ و شین بندی و آپشن های کمتر و ترمزهای ضعیف و زوزه گیربکس و ... رو نادیده بگیریم. شما سری به مکانیک ها بزنید و بپرسید. دقت کنید هیچ وقت ایران خودرو برای پارسlx فروش نقدی نداره اما تا دلت بخواد xu7 هست این نشون دهنده فروش بالای این خودرو و رضایت نسبی مردمه.موفق باشید.
گزارش
پاسخ دادن
11:10  1395/01/08

محمد
5

آقای عزیز موتور xu7‌و کلا موتورهای خانواده xu بسیار سخت کار و مقاوم هستن . اگر برخی راننده ها به جای آب مقطر و ضد یخ درون رادیاتور از آب لوله کشی استفاده میکنند و روغن فله ای میریزن توی موتور و ماشین هم سال تا سال رنگ بنزین رو نمیبینه و همش روی سوخت گاز کار میکنه و ترموستات گیر میکنه و دما بالا میره دیگه این تقصیر xu7 نیست . من به شخصه سه مدل xu7 داشتم هیچکدام نه روغن کم کردن نه واشر زدن . معمولا ماشین رو تا 250 هزار کیلومتر نگه میدارم و بعد نو میخرم . همیشه هم راضی بودم ازش چون ازش خوب نگهداری میکنم . شما tu5‌رو هم بذار رو سوخت گاز و روغن فله ای بریز توش شک نکن ظرف شش ماه واشر میزنه . سواری های بین شهری و تاکسی ها همه xu7 دارند اگر tu5‌واقعا مقاوم و با کشش مناسب بود اول از همه تاکسی ها و سواری بین شهری میرفتن و tu5 میخریدن . این رو بدون هر ماشین و موتوری رو که اصولی نگهداری نکنی و ازش کار بکشی فقط خیلی زود از پا در میاد . اگر tu5 در شرایط xu7 کار کنه ظرف شش ماه ازش هیچی نمیمونه .
گزارش
پاسخ دادن
12:28  1395/01/08

محمد
4

ضمنا آقا موسی موتور ماشین باید قدرت و کشش خودش رو توی گردنه نشون بده و دستت رو توی پوست گردو نذاره وگرنه پراید هم توی کفی خوب راه میره . من نمیگم پارس tu5 بد هست اما باید این رو هم بدونید که تبلیغات منفی و غیر فنی علیه xu7 کاملا نادرست هست . xu7 موتور بسیار سخت کار و پر کششی هست که اگر با اصول علمی ازش نگهداری بشه به راحتی و بدون مشکل کار میکنه . من تاکسی سواری بین شهری با کیلومتر کارکرد 930 هزار تا هم دیدم که در کل این مدت فقط یک بار سرسیلندرش رو عوض کرده . موتور tu5 هیچوقت حتی به نصف این کیلومتر کارکرد نخواهد رسید و خیلی زودتر به طور کامل از پا درمیاد . خودت برو به کیلومتر کارکرد این تاکسی ها و سواری های بین شهری نگاه کن و از راننده بپرس چه روغنی میریزه و چند وقته که ماشینش رنگ بنزین رو ندیده . انوقت متوجه میشی که چرا آمار خرابی tu5 ظاهرا کمتره . بله tu5 از زیر پارکینگ خونه و با بهترین روغن و بنزین کمتر خراب میشه !!!
گزارش
پاسخ دادن
12:34  1395/01/08

رضا
10

آقای موسی و آقای محمد بحث نکید باهم ، بنظرم شما آقا محمد برو ایکس یو سون بگیر ، شما هم آقا موسی برو تی یو فایو بگیر ، ما یه سفر رفتیم با تی یو فایو مشکلی نداشتیم ، صندوق عقب پر بود از وسایل (البته وسایل سفر نه آجر) خودمون هم سه نفر بودیم ، مشکلی نبود ، نمیدونم کسی با گردنه بدرانلود توی بجنورد آشناییت داره یا نه ، اونجارو من گاز دارم واقعا ماشین ها با دنده دو میان بالا همه ، من با سه میومدم ، مشکلی هم نداشتیم ، ماشین هم خیلی عالی ، توی این سفر ما حدود سه ساعت ماشینمون درجا کار کرد و مصرف سوخت هم برابر 6.4 لیتر بود. البته که شما میگی روغن فله میریزن من متعجبم که یعنی کسی که 36 تومن پول پارس سال میده یا کسی که 38 تومن پول پارس ال ایکس میده واقعا اینقدر اهمیت نمیده که 50 تومن بیشتر پول روغن بده ، من زمانی که رفتم نمایندگی ماشین بگیرم ، از نوع کارتکسی ، طرف 206 برامون روشن کرد ،پارس سال هم روشن کرد ، واقعا تفاوت صداش محسوس بود ، و من بخاطر صدای زیاد پارس سال تصمیم به انتخاب تی یو فایو کردم ، درکل دوستان تکنولوژی هرچی جدید تر باشه بنظر منطقی تر میاد برای انتخابش تا قدیمی.با احترام
گزارش
پاسخ دادن
14:46  1395/01/08

رضا
16

کشش ماشین رو تعداد سوپاپ هاش معلوم نمیکنه ، درسته ، اما شتابش که بیشتر اهمیت داره سوپاپ هاش تعیین میکنه ، ظرفیت بالای 1800 در صورتی که امکان تغذیه ی مناسب (هوا دهی بهتر) وجود نداشته باشه عملا فایده ای نداره ، شما تصور کنید که موتور 1600 در شتاب اولیه با 16 سوپاپ و هوادهی بهتر عملا عکس العمل سریعتر و در نتیجه شتاب بهتری ایجاد میکنه تا 1800 با هشت سوپاپ ، در ضمن اینرو در نظر داشته باشید که شما بیشتر شتاب اولیه به کارتون میاد یا گردنه و سربالایی ، و مصرف کمتر ماشین بی سر صداتر ، من با تفاوت های دیگه اش از جمله ترمز دیسکی عقب کار ندارم ، فقط مقایسه موتور ماشین در نظر بگیرید .
گزارش
پاسخ دادن
14:51  1395/01/08

محمد
4

این موتور 1600 مثلا 16 سوپاپ شما فقط زمانی شتابش خوبه که خالی و توی جاده کفی باشه . توی چنین حالتی پراید هم خوب راه میره . موتوری که حجم نداشته باشه توربوشارژ هم نباشه سربالایی اصلا زور نداره . مخصوصا با این گیربکس ناهماهنگ be4
گزارش
پاسخ دادن
15:44  1395/01/08

کوروش
4

بابا خودتو کشتی با این be4 عشقتxu7برو بچسب بغلش خوابت ببره همه فهمیدن 1800 شماها توان بالایی داره اصن tu5 موتور رنو پی کی موتور ماشین شماها بنز یه بنده خدا 405 خریده مصرف بنزینش صدی17 از تراکتور بیشتر مصرف بنزینشه ماشینو میاری دنده 4سر 140تا گیر میکنه هیچ کیلومتر برمیگرده به عقب کاری ندارم
شما برو با xu7 be3 حال کن
گزارش
پاسخ دادن
02:57  1395/01/10

سیروس
4

سلام دوستان عزیز
اگرشما هم مثل من برابدست آوردنش حسرت میخوردید الان قدرشو میدونستید خداییش من جون کندم تا یکی گرفتم بابا اینقد کل کل نکنیدنعمتیه واسه خودش خلاصه هرچی باشه پرشیاست سرش همیشه بالاست
02:04  1395/01/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
4

دوست عزیز من با حرف شما کاملا موافقم . پارس tu5 یکی از بهترین ماشین های داخلی هست اما نباید واقعیت ها رو نادیده گرفت و مثل بعضی شاگرد های تعویض روغنی همش گفت چون 16 سوپاپه پس خیلی قویه . نه عزیز من واقعیت این هست که tu5 گشتاور خوبی نداره و باید با این ضعف کشش ماشین کنار بیای و قبولش کنی . اگر اهل جاده کوهستانی رفتن و مسافرت با نفرات زیاد و سنگین هستی باید مثرف بنزین بیشتر و صدای زیادتر xu7 رو تحمل کنی و xu7 بگیری . وگرنه پارس tu5 هم مزایای خودش رو داره و برای شهر مناسب تره
گزارش
پاسخ دادن
10:01  1395/01/08

رضا
12

شما هر موقع تونستی احترام بزاری به مخاطبت و کسی اینجا شاگرد تعویض روغنی در نظر نگیری ، چه طرفدار ایکس یو سون چه طرفدار تی یو فایو ، بعدش تشریف بیارید نظر کارشناسی بدید دوست عزیز.
گزارش
پاسخ دادن
14:53  1395/01/08

رامین
17

دوستانی که از موتور 1800 xu7 با 8 سوپاپ دفاع میکنند میتوانند دلیل مناسبی برای کنار گذاشته شدن این موتور توسط کمپانی پژو بفرمایند تا ما قانع شویم موتور خوبی بوده؟ویا دلیل بیاورند که انتخاب 1600 16 سوپاپ tu5 و استفاده آن در انواع مختلف پژو اشتباه بوده؟؟؟
موتور xu7 در سال 1987 توسط پژو و بر روی 405 کار گذاشته شد ولی موتور tu5 تا همین 2008 بر روی خودروی 307 عرضه شد و بعد از اون هم مدل های ارتقا داده شده آن با بیش از 120 اسب بخار به کرات استفاده شد...
آیا پژو به اندازه این عزیزان عقل نداشت که همان موتور قدیمی را به مشتریان عرضه کند؟یا آیا پژو به فکر مشتریان خود نبود که در سربالایی ها نگویند این موتور ضعیف است و کم میاورد؟؟
307 سنگین تر از 206 بوده(یه چیز حدودی مثل همین پرشیا خودمون) و با همین موتور 1600 عرضه میشد...
امیدوارم نفرمایید بیشتر از مهندسین پژو اطلاعات و دانش دارید در این زمینه
23:49  1395/01/07
گزارش
پاسخ دادن
محمد
4

آقای عزیز چند بار بگیم برای ایجاد کشش کافی به تاریخ ساخت موتور نگاه نمیکنن به گشتاور موتور و توزیع گشتاورش باید نگاه کنی . موتور z24 وانت نیسان هم همش 104 اسب بخار هست اما 5 تن بار میکشه تا حالا از خودت پرسیدی پس چرا نمیان tu5 مثلا 108 اسبی رو بزنن روی وانت نیسان به جای این موتور z24 قدیمی و پرمصرف ؟ جدی تا حالا از خودت دلیلش رو سئوال کردی ؟ جوابش میشه اینکه موتور z24 توانایی تولید گشتاور 190 نیوتن متر در دور 2800 داره . چیزی که tu5 حتی بهش نزدیک هم نمیشه . اسب بخار در دور 6000 چه فایده داره ؟ چند درصد زمان رانندگی در دور 6000 هستی ؟ کشش موتور رو خروجی گشتاور موتور تعیین میکنه نه تعداد سوپاپ هاش . بعضی موتورها مثل موتور وانکل اصلا سوپاپ ندارن ! چرا حرفهای کوچه بازاری رو تکرار میکنید . بله موتور xu7 قدیمی و پر مصرف هست اما برای ماشین خانوادگی مثل پارس که قرار هست 5 نفر سوار بشن و صندوق هم پر باشه و کولر هم بزنی بدون شک خیلی کشش بهتری نسبت به tu5 ایجاد میکنه که در دور 4000 به سختی به 142 نیوتن متر میرسه .
گزارش
پاسخ دادن
09:47  1395/01/08

بهنام
10

هی میگن گشتاور گشتاور بابا ول کنین این حرفارو عههه مگه مسافرت همش گردنه و سربالاییه یا تو سربالایی قرار مسابقه بدیم
گزارش
پاسخ دادن
11:05  1395/01/08

رامین
12

برای تشبیه بیشتر عرض میکنم:
دوربین موبایل های سونی و هوآوی را ببینید...سونی زده 20 مگاپیکسل و هوای هم همینطور مگاپیکسل بالا بردند ولی برید ببینید آیا قابل قیاس با دوربین های اپل هستند با 8 مگاپیکسل؟جواب آن : خیر است...پس یاد بگیریم همه چیز عدد و رقم نیست و با این اعداد بازی نکنیم...دیگران رو هم گمراه نکنید...
اگر tu5 بگیرید قطعا نوع رانندگی با این ماشین دستتون میاد.یاد میگرید دنده مرده رانندگی نکنید(دقیقا تو ماشین های روز دنیا که اکثرا اتومات هستند دقت کنید که ماشین به صورت خودکار معکوس میکشه و نمیذاره شما دنده مرده برید)
رانندگی در سربالایی و با دور 4000 تا 5000 غیر طبیعی نیست و من خودم با پارس معمولی که داشتم و دانشجو مازندران بودم و هر هفته جاده هراز میرفتم و میومدم با همون گشتاور مثلا بالاتر همیشه با دور بالا سربالایی هایی مثل امامزاده هاشم رو میرفتم...
دور موتور بالا طبیعیه برای سربالایی...
اما اگر واقعا میخواید کشش مناسب تری داشته باشید به گفته دوست عزیزمون توجه کنید و دنده 3و4و5 رو با مدل 405 عوض کنید...
کلیپ تغییرات شتاب رو هم میتونید تو آپارات سرچ کنید ببینید
20:12  1395/01/07
گزارش
پاسخ دادن
رامین
14

متاسفانه بحث بیش از حد فرسایشی شده به علت حضور افراد معلوم الحال که همچون نیروهای خودسر به یک صفحه یورش میبرند و با تعصب بیجا از تصورات ذهنی خود دفاع تمام قد میکنند...
در کل من خدمت شما بزرگواران عرض میکنم که موتور tu5 ضعف گشتاور ناچیزی نسب به xu7 داره در سربالایی های تند و البته با سرنشینان پر و صندوق پر...که آن هم هردو خودرو در این شرایط کم میارند و باید توقع ماکسیما از این ماشین ها نداشته باشیم...بحث گشتاور هم پارس معمولی هم دقیقا همینجاست که هیچوقت با سرنشین کامل و صندوق پر نمیشه رو دور گاز 3000 دنده داد تو سربالایی و قطعا باید پرگاز رانندگی کرد.
حالا باید ببینیم ما چه مدت از طول رانندگی با خودروی خود را با این شرایط قراره رانندگی کنیم؟؟
اما من که هم از سال 82 تا 87 405 داشتم و از 87 تا اسفند94 هم پارس معمولی داشتم و در همین سال ها 206 اس دی داشتم(پدرم داشت که من هم استفاده میکردم و الان هم برادرم دارد) و جدیدا tu5 خریدم خدمت شما عرض میکنم که واقعا عدد گشتاوری که دوستان میفرمایند به این حد تاثیرگذار نیست.عدد و رقم به تنهایی کافی نیست که اگر کافی باشد tu5 110 اسب بخار
20:04  1395/01/07
گزارش
پاسخ دادن
امیر
2

108 اسب جانم
گزارش
پاسخ دادن
22:07  1395/01/07

رامین
11

با تغییرات ایجاد شده در این موتور و آپدیت های انجام شده در ای سی یو شده 110 اسب ولی به علت گیربکس متفاوت پرشیا 108 اسب بخار می باشد...
در ضمن موتور 1800 8 سوپاپ هم 97 اسب بخار هست که بعد از تغییرات شده 100 اسب(قابل توجه)
بحث بالا هم بر روی انواع موتور بود فارغ از گیربکس و ...
این موتور tu5 در کل 10 اسب بیشتر از xu7 1800 تولید میکند
این موتور 1600 و 16 سوپاپ بر روی 307 هم نصب شده ولی کسی هی نمیگه کم میاره تو سربالایی و با سرنشین پر :)))) چون اونجا از این تیپ بحث های بی فایده ندارند
گزارش
پاسخ دادن
23:35  1395/01/07

محمد
1

اسب بخار در دور 6000 هیچ ارزشی نداره چون زمان خیلی کمی از رانندگی در دور 6000 هستیم !! توانایی حرکتی و کشش ماشین رو گشتاور موتور تعیین میکنه و گشتاور دقیقا نقطه ضعف tu5 هست . tu5 فقط جاده کفی و یا زمانی که ماشین سبک باشه خوبه وقتی با ماشین سنگین به سربالایی رسیدی واقعا ناامیدت میکنه و متوجه میشی که فقط پول آپشن و رینگ اسپرت دادی . بی کیفیتی و و مشکلات مداوم کلاچ و گیربکس من درآوردی be4 هم که همیشه همراه این ماشین هست
گزارش
پاسخ دادن
09:58  1395/01/08

محمد
0

ضمنا آقا رامین ، پژو بر روی 406 و 405 زمانی xu5‌ هم نصب کرده که یک موتور 1600 کاربراتوری بوده . بر روی همین 406 موتور xu10 و xu7 و ew10 هم نصب کرده . اینکه روی 307 چه موتوری نصب کرده یا نکرده ربطی به بحث ما نداره . موتور پیکان رو هم ایرانخودرو زد روی بدنه 405 . بالاخره راه میره اما چطور راه رفتن مهمه . ما داریم میگیم کشش پارس xu7 بهتر از پارس tu5 هست همین و بس . همانطور که مصرف و صدای پارس tu5 بهتر هست . مزایا و معایب رو باید باهم بگیم
گزارش
پاسخ دادن
10:06  1395/01/08

سجاد
2

شما چند سال توی پیج های فرانسوی بودی جانم که ببینی در مورد 307 چی میگن tu5 گشتاور نداره خودتونو به زمین بزنید به اسمون بزنید . شما میگید tu5 کم مصرف هست اما اینم در نظر بگیر باید بنزین سوپر بزنید که موتور دچار ناک زدن نشه و بنزین سوپر هم قیمتش باید لحاظ شه tu5 یه چیز ساختگیه من xu7 بهتر میپسندم .
گزارش
پاسخ دادن
00:35  1395/01/09

پدرام
19

ضمن عرض ادب به همه دارندگان پارس موتور xu7 . ولی به نظرم نباید از یک تکنولوژی قدیمی دفاع کرد.پارسtu5 موتور به روز تربوده و دوام و عمر زیادی داره. تفاوت پارس lx با 206 انگار یک نفر بیشتر تو ماشینه.
16:52  1395/01/07
گزارش
پاسخ دادن
رضا
4

قدیمی یا جدید بودن ربطی به گشتاور نداره . اگر اینطور بود باید موتور وانت نیسان رو در میاوردن به جاش tu5 نصب میکردن . tu5 گشتاور ضعیفی داره و دنده های 3 و4 و5 سبکی هم داره و سربالایی اگر ماشین سنگین و پر باشه حسابی کم میاره . واسه شهر خوبه کم مصرفه و صداش هم کمتره اما کشش و زور xu7 رو توی سربالایی نداره . باید انصاف داشت و واقعیت ها رو گفت . اگر نگران مصرف بنزین هستی tu5 بگیر اما اگر کشش خوب میخوای باید xu7 یا xum بگیری
گزارش
پاسخ دادن
17:24  1395/01/07

وحید
2

به نظر من tu5 اگر فرانسه اصل میزد خوب بود. اما مشکل اصلی tu5 خود موتور نیس گیربکس و صفحه کلاچش هس که هیچ علاجی نداره. اما موتور 1800 اونم اگر اصل فرانسه الان بود عالی بود. اما الان کلا قطعات چینی شده شتاب نداره موتور هنگه یا تنبله. زود واشر میزنه از نظر من هیچ کدوم به درد نمیخوره.
گزارش
پاسخ دادن
19:59  1395/01/07

موسی
15

از قرارxu7 رو نیسان با بار زیاد و وزن سنگین هم جواب میده. پیکان هم اول 1800 بود بعد شد 1600. خودروهای جدید تو دنیا هم حجم موتورشون کمتر شده. این گشتاوری که از صحبت میشه اونقدری نیست که اذیت کنه. دوشاخه کلاچ ایراد داشت که تو مدلهای جدید اصلاح شد.
گزارش
پاسخ دادن
20:22  1395/01/07

محمد
0

حرف شما اصلا صحیح نیست و ماشین های امروزی هم اگر ماشین با ارزشی باشن حجم موتور کافی دارن . مثال میزنم . اپتیما 2400 آزرا 3000 جنسیس 3800 مگان 2000 الانترا 1800 سوناتا 2400 کمری 2500 . این ماشین ها در سطح جهانی ماشین های چندان گرونی هم نیستن ولی ماشین ها کم ارزشی نیستن . موتور تنفس طبیعی زمانی باارزش هست که اول حجم کافی مطابق بدنه داشته باشه وگرنه ماشین همیشه ضعف کشش داره . مگر اینکه واسش توربو شارژ نصب کنند .
گزارش
پاسخ دادن
10:10  1395/01/08

بهنام
5

بالاخره من امروز تحویل گرفتم از تهران تا همدان هم تو جاده اومدم باهاش سیستم صوتی خوب بود شتاب خوب بود گیربکس خوب بود دنده ها به نرمی جا میرفت در کل قابل قبول بود یه کم احساس کردم صندلی ها شله تکون داره ولی از شتابش خوشم اومد من قصد نگه داشتنش رو ندارم گذاشتم واسه فروش کسانی که تکمیل وجه کردین ماشین زودتر دستتون میرسه مال من که 25 روز زودتر فاکتور شد
14:17  1395/01/07
گزارش
پاسخ دادن
مهدي
0

ماله شما fh يا gh
گزارش
پاسخ دادن
22:32  1395/01/23

بهنام
1

بالاخره من امروز تحویل گرفتم از تهران تا همدان هم تو جاده اومدم باهاش سیستم صوتی خوب بود شتاب خوب بود گیربکس خوب بود دنده ها به نرمی جا میرفت در کل قابل قبول بود یه کم احساس کردم صندلی ها شله تکون داره ولی از شتابش خوشم اومد من قصد نگه داشتنش رو ندارم گذاشتم واسه فروش کسانی که تکمیل وجه کردین ماشین زودتر دستتون میرسه مال من که 25 روز زودتر فاکتور شد
14:15  1395/01/07
گزارش
پاسخ دادن
مجتبی
0

من دراسفندماه تکمیل وجه کردم به نظر شما در ماه فروردین خودرو را تحویل میدن ۰۰ ایا در هفته دوم تعطیلات عید از مدیران فروش در جاده کرج هستند کی میدونه لطفا راهنمایی کنه ممنونم
گزارش
پاسخ دادن
22:57  1395/01/07

مجتبی
1

من در مورد تحویل خودرو میخوام برم اداره فروش هنوز خودرو فاکتور نکردن کسی میدونه کجا و کی باید برم در این تعطیلات هفته دوم عید هستندلطفا راهنمایی نمایید متشکرم
گزارش
پاسخ دادن
23:01  1395/01/07

رضا
2

شمایی که فکر میکنین tu5 روی پارس خیلی خوب جواب میده و قویه تا حالا نگاه به گشتاور tu5 کردین ؟ در دور 4000 تازه به 142 نیوتن متر میرسه . این میدونی یعنی چی ؟ یعنی اینکه ماشین فقط در کفی خوب راه میره به سربالایی که رسیدی دیگه نفس نداره مخصوصا که دنده های 3 و 4و 5 هم ضرایب دنده خیلی سبکی دارن و حسابی تو سربالایی کم میاره . این موتور مال این ماشین نیست . واسه همون 206 خوبه که قرار نیست با نفرات زیاد صندوق پر باهاش مسافرت خانوادگی بری . برای کشش و قدرت ماشین مهمترین عامل ، گشتاور موتور هست . هرچی موتوری گشتاور بیشتر و در دور کمتر بتونه تولید کنه کشش بهتری داره
09:41  1395/01/07
گزارش
پاسخ دادن
Tu5
1

مهندس وزن پارس از ٢٠٦ اس دي سبك تره
بدنه ٢.٦ چند لايس
به اين هم توجه كنيد
گزارش
پاسخ دادن
13:24  1395/01/07

رضا
3

همون 206 اس دی هم کشش ضعیفی داره و تو سربالایی ها کم میاره مگر اینکه شدیدا دور بالا بری و بهش فشار زیادی بیاری . این رو همه میدونند که پارس tu5 در دنده های 3 به بالا واقعا کشش ضعیفی داره مخصوصا اگر ماشین پر و سنگین باشه . این چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشه . tu5 یک موتور شهری برای یک هاچبک کوچیک شهری هست حالا اگر ایرانخودرو روی هر چیزی میخواد سرهمش کنه این ربطی نداره . گشتاورش توی دور 4000 تازه میشه 142 نیوتن متر . در حالیکه گشتاور xu7 در دور 3000 برابر 153 نیوتن متر هست . در دورهای زیر 4500 برتری کامل با xu7 هست . tu5 رو باید خیلی دورش رو بالا نگه داری و بهش گاز بدی تا سربالایی رو بالا بره حتی روی 206 . حالا فرض کن پارس رو 5 نفر سوار کردی با صندوق پر . من خودم پارس tu5 داشتم . نمیگم ماشین بدیه اما کشش خوب نداره . واسه شهر خیلی خوبه اما واسه جاده و مسافرت و گردنه اذیت میکنه
گزارش
پاسخ دادن
14:46  1395/01/07

محمد
0

دوستان واقعیت داره که پارس میخوان با موتور ef7 بزنن. اگه بزنن بی نظیر میشه. دیگه مشکل کشش و گیربکس این ماشین 99 درصد حل میشه. شتابش راحت 10 میزنه. امیدوارم بزنن.
16:45  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
1

با سلام دوستان بین سورن کلاس11 و پارس tu5 موندم بعضی ها می گن برای استفاده سورن بهتره ولی برای فروش پارس البته من می خوام حداقل پنج سال زیر پام باشه از نظر شما دوستان عزیز چیکار کنم؟
15:20  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
ارین
2

به نظر من سورن بگیر که موتورش عمر و کشش بیشتری داره تازه داشبورد جدیدش خیلی هم قشنگه
گزارش
پاسخ دادن
23:30  1395/01/07

مصطفی
0

سلام.چرا دنا نمیگیری? ما سورن کلاس 11 داریم. بهتر از پارسه خدایی
گزارش
پاسخ دادن
14:41  1395/02/08

اکبر
0

سلام دوستان من یه پارس tu5 94 دارم توسربلاییها مشکل دارم میخام بفروشم ازاین موتور2000 xum ها بگیرم هرچی باشه موتورش پرقدرته لطفا راهنماییم کنید ممنون
14:46  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
میلاد
10

فکر می کنم xum همون موتور xu7 با حجم مموتوربیشترباشه. پس همون مشکلات واشر زدن و روغن کم کردن و مصرف و استهلاک بالا رو باید داشته باشه. به نظرم اگه کمی انتظارمون رو از موتور tu5 اونم صرفا تو گردنه ها کم کنیم موتور tu5 از هر لحاظ بهترینه.حداقل طراحی استانداردی داره و البته نیازی به قدرت زیاد نداریم وانت باربری که نیست. باز هر طور خودتون صلاح بدونید.
گزارش
پاسخ دادن
21:26  1395/01/06

یک دوست
9

1- پارس 2000 واقعا 2000 نیست و 1900 سی سی حجم داره...
2- موتورش 8 سوپاپ داره و قدرت کمتری هم نسبت به تی یو5 داره
3- اگرمدل قدیمی مثل 83تا86 بود ما هم میگفتیم بهتره ولی این موتور 1900 که معلوم نیست از کجااومده و مصرف بالاتر و شتاب کمتر و 8 سوپاپ روکجای دلمان بگذاریم؟؟؟
اگر دنبال این هستید که همیشه در سربالایی و با سرنشین و صندوق پر رانندگی کنید میتونید تی یو 5 بگیرید و دنده های 3و4و5 رو با 405 عوض کنید...دنده های 1و2 پرشتاب و دنده های 3و4و5 با کمب قدرت بیشتر از 405
ولی در آخر بازهم تکرار میکنم xum ماشین بدردبخوری نیست که فکر میکنید...هیچوقت درحد 16 سوپاپ قدیم 1800 و حتی همین 16 سوپاپ 1600 هم راه نمیره
گزارش
پاسخ دادن
01:51  1395/01/07

رضا
0

xum قدرت کمترین نسبت به tu5‌داره ؟؟؟؟ عجب!!!! ظاهرا شما اصلا نمیدونی گشتاور چیه !!! برو ببین گشتاور tu5 چقدر ضعیفه . tu5 فقط کفی خوب راه میره وگرنه سربالایی که نیاز به کشش و گشتاور داری نسبت به xu7 هم کلی کم میاره دیگه چه برسه به xum . موتور xum میتونه دو تا tu5 رو بکسل کنه با خودش بکشه بالا از سربالایی اما tu5 خودش رو هم از سربالایی به زود دور 4000 و 5000 میتونه بالا بکشه . اسب بخار در دور 6000 چه فایده داره ؟ برای مقایسه قدرت باید گشتاورها رو مقایسه کنی . ضمنا اینهمه xu7 ندیدی توی جاده و شهر مثل شیر در رفت وآمدن ؟ اینهایی که واشر میزنن مال سوخت گاز و روغن فله ای هست که میریزن توش . شما هم برو توی Tu5 روغن فله ای بریز و بذارش رو سوخت گاز بعد میبینی که دو ماه هم دوام نمیاره
گزارش
پاسخ دادن
09:02  1395/01/07

رضا
0

ضمنا xum از بوش های موتور xu9 استفاده میکنه که حجم 1905 سی سی داره . موتورهای خانواده xu با تغییر بوش ها قابل تبدیل شدن به هم هستن به جز xu10 روی زانتیا . آقای یک دوست شما اطلاعات خیلی سطحی در مورد موتورها داری پس با این جدیت و تعصب نظر نده . اول در مورد خانواده موتورهای xu شرکن پژو سیتروئن تحقیق کن و بعد بیا نظر بده . در مورد گشتاور و ارتباطش با قدرت و کشش ماشین هم تحقیق کنی بد نیست
گزارش
پاسخ دادن
09:05  1395/01/07

پارس
1

tu5 مال 206 هست روی 206 خوبه که قرار نیست پر از مسافرش کنی و صندوقش پرکنی . tu5 شهری هست و واسه پارس اونجوری که باید جواب نمیده . شاید کفی خوب راه بره اما ضریب دنده های 3 به بالاش خیلی سبکه و سربالایی خیلی اذیت میکنه وقتی ماشین پر باشه
12:39  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
اکبر
0

سلام دوستان با این همه نظراتی که من خوندم میخام ماشینمو بفروشم ازاین موتور2000 xum ها بگیرم بهتره خلاصه هرچی باشه موتورش ازهمه اینا پرقدرته شما ها نظرتون چیه ممنون
12:17  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
اکبر
0

سلام دوستان با این همه نظراتی که من خوندم میخام ماشینمو بفروشم ازاین موتور2000 xum ها بگیرم بهتره خلاصه هرچی باشه موتورش ازهمه اینا پرقدرته شما ها نظرتون چیه ممنون
12:14  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
محمد جواد
0

سلام دوستان ،ماشین من 13 اسفند اومد نمایندگی و تحویلش نگرفتم به امید اینکه بفروشمش اما چون مدلش 94 خورده فروش نشد امروز 5 فروردین که رفتم نمایندگی ماشینو تحویل بگیرم بعد از چک کردن بدنه متوجه شدم روی یکی از درب ها دو تا تو رفتگی جزئی داره که کاملا مشخصه و ماشینو تحویل نگرفتم و فورا تماس گرفتم به 096440 و شکایتمو برام ثبت کردن ،لطفا دوستان راهنمایی کنند چه کاری باید انجام بدم
01:18  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
امیر
0

شاید از ايناس که تگرگ خودرو ،اگر اونجوريه تحویل نگیر
گزارش
پاسخ دادن
09:01  1395/01/06

محمد جواد
0

سلام امیر جان ،نه تگرگ خورده نیست ،اندازه کف دست زیر نوار مشکی روی درب هستش،ماشین به نام خودم سند خورده ،اگه تحویل نگیرم چی میشه؟لطفا دوستانی که اطلاعات دارن راهنمایی کنن
گزارش
پاسخ دادن
17:08  1395/01/06

امیر
2

شما حق دارید خودرو رو تحویل نگیرید یا تقاضای خسارت کنید،کوتاه نیاین و حق تون رو بگیرید،در صورت لزوم تهدید کنید که به سازمان بازرسی و نظارت کشور و تعزیرات حکومتی شکایت میکنید
گزارش
پاسخ دادن
23:09  1395/01/06

محسن
0

سلام.من یک پژو پارس۱۸۰۰ ۹۳دارم صدای موتورش زیاده.اگه راهی برای کم شدن صداش داره لطفا راهنمایی کنید
16:15  1395/01/05
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

روغن ایرانول رونیا. بریز توش و به حرف بقیش گوش نکن. و لذت ببر
گزارش
پاسخ دادن
18:12  1395/01/05

؟
1

کسی جیزی نگفته که گوش نکنه .
گزارش
پاسخ دادن
00:41  1395/01/06

کسری
0

سلام این بار ۱۰۰ میام سوال میپرسم. بهترین روغن چی هست واسه tu5. یکی میگه موتوسل خوبه یکی میگه توتال فلزی. بعد یکی میگه همه ایرانی ان بدن. الان من میخوام بدونم بهترین روغن بدون در لحاظ داشتن قیمتش هرچقد باشه مهم نیست چی هست واسهtu5. لطفا هرکی میدونه بگه. موتوسل خوبه؟ توتال؟ یا هرکدوم که میدونید.
14:22  1395/01/05
گزارش
پاسخ دادن
رامین
2

1- توتال 9000 فوق العاده است و واقعا نیاز به تعویض تا حداقل 15هزار نیست...و الکی نرید زود به زود تعویض کنید چون خود توتال میگه تا 20هزار باید کار کنه ولی ما میگیم استفاده نامناسب و آلودگی هوا و ترافیک داریم و دیگه خیلی زود عوض کنیم 15هزار...
2- بین پارس سوپر پایا و ایرانول رویال و یا رویال پلاس(که روبال پلاس بهتره) هم میتونی یکی رو انتخاب کنی
فقط به دو چیز توجه کن
1- روغن 10-40 یا 5-40 بریز
کلاس SL , SM , SN استفاده کن...SN کیفیت بالاتری داری و بعد SM و در آخر SL
خود پژو-سیتروئن هم توتال 9000 و 7000 پیشنهاد داده
گزارش
پاسخ دادن
17:43  1395/01/05

علی
0

روغن رونیا محصول ایرانول یا روغن بهران سوپر رانا قیمت هرکدوم فک کنم 80 باشه.
گزارش
پاسخ دادن
18:10  1395/01/05

بهزاد
0

سلام دوستان لطفا به دور از تعصب بگید کدوم مدل پارس برای خرید خوبه؟!!
پرایدمو فروختم دو هفته ماشین ندارم !!!
13:01  1395/01/05
گزارش
پاسخ دادن
پارس
5

هم پارس سال خوبه هم پارس tu5 اما با هم فرق هایی دارن .هر کدوم مزایا معایب داره . پارس سال مصرفش و صدای موتورش بالاتره اما کشش بهتری برای سربالایی داره . tu5 مصرفش کمتره حدود 2 تا 3 لیتر در 100 کیلومتر اما ضریب دنده های 3و4و5 خیلی سبک هستن و گشتاور tu5 هم ضعیف تر هست و در دور بالاتر هم به دست میاد برای همین باید سربالایی ها رو باهاش دور بالا رانندگی کنی . راستش من پارس tu5 داشتم واسه سربالایی وقتی ماشین پر بود اصلا کشش خوبی نمیداد باید باهاش خیلی پر گاز و با دنده های سنگین بالا میرفتی اما سمند 1.8 که داشتم با اینکه سنگین تر بود خیلی کشش بهتر داشت وقتی پر بود . گیربکس و کلاچ tu5 اصلا جالب نیست از طرفی موتور 1.8 هم باید مواظب آب و روغن باشی که خیلی دما بالا نره تا واشر نسوزونه . خرج موتور 1.8 کمتره اما tu5 اگر به خرج بیافته خیلی خرجش بیشتره . در کل بگم هر دو تا خوبن اما tu5 که همون موتور 206 هست واسه شهر بهتره و وقتی ماشین سبکه اما موتور 1.8 برای جاده مخصوصا برای مسافرت و جاده کوهستانی و سرنشین زیاد بهتر جواب میده و کشش بهتر میده
گزارش
پاسخ دادن
13:09  1395/01/05

امیر
7

دنا یا سورن توربو شارژ بخر
والسلام
گزارش
پاسخ دادن
16:05  1395/01/05

رضا
1

خودت به خودت لایک دادی؟ بذار بقیه حرفت تایید کن در مورد این ماشین در مقایسه با انواع پارس
گزارش
پاسخ دادن
20:28  1395/01/05

بهزاد
2

مرسی از پاسختون با این توضیح فکر کنم پارس سال برای من بهتر باشه اخه ماشینی ه به درد مسافرت بخوره برا من مهمه من زیاد بیرون شهر میرم تقریبا هر جمعه هم میرم بیرون! دو سه لیتر بزنین که چیزی نیست
فقط نمیدونم صدای موتور دقیقا چقدر زیاده ازار دهنده است یا نه
گزارش
پاسخ دادن
22:09  1395/01/06

بهزاد
0

با تشکر ولی دنا ماشین خوبیه به درد من نمیخوره کابینش کوچکه من زیاد مسافرت میرم نفر پنجم اذیت میشه! پرایدمو برا همین فروختم!
به توربو ژارز ه مفکر نکردم چون پارس هم شیکه و جوون پسند زیاد با ظاهر سمند حال نمیکنم
گزارش
پاسخ دادن
22:13  1395/01/06

سجاد
2

بهزاد جان مصرف پارس سال و tu5 درجاده مثل همه فرقی نمیکنه تو شهر 3 لیتر بیشتره
گزارش
پاسخ دادن
23:20  1395/01/07

علی
4

باسلام دوستان ماشینی بخرید که فردا نیایید تو اینجا از مشکلات صفحه کلاچ گیربکس عدم کشش صحبت کنید به شخصیت خودتون احترام بگذارید این موتور واسه این ماشین طراحی نشده حالا هزار بارم که بگی باز نفری هس بیاد دفاع کنه.
07:58  1395/01/05
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
3

گل گفتی دمت گرم .
گزارش
پاسخ دادن
14:19  1395/01/05

هفت
0

سلام روغنelf اماراتی و روغن گیربکس elfبرای موتورtu5 خوبه؟
22:59  1395/01/04
گزارش
پاسخ دادن
رضا
1

قا سلام خدمت همه دوستان. امروز پیام اومده برام که *خدمتي نوين از امداد خودرو ايران*مشتري محترم،طرح جديد"Golden Service " انجام خدمات خود*خدمتي نوين از امداد خودرو ايران*مشتري محترم،طرح جديد"Golden Service " انجام خدمات خودرويي بي نياز از حضور شما در نمايندگي های مجاز براي شما درنظرگرفته شده است.جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 096440 تماس بگيريد.رويي بي نياز از حضور شما در نمايندگي های مجاز براي شما درنظرگرفته شده است.جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 096440 تماس بگيريد. کسی در جریان این چیه؟ تماس گرفتید ببینید چیکار می کنن؟ مرسی پیشاپیش
02:01  1395/01/04
گزارش
پاسخ دادن
علی
1

سلام عید همگی مبارک
کی اطلاع دارد به جز رنگ هایی که داخل سایت ایران خودرو آمده می توان رنگ دیگری سفارش داد در ضمن منظور از پرشین که پسوند رنگ خودرو مثلاً نقره ای پرشین چیست
ممنون
21:23  1395/01/03
گزارش
پاسخ دادن
mojtaba
0

منظورش نقره ای ایرانی..مسخره بازی
گزارش
پاسخ دادن
14:48  1395/01/05

سیروس
0

باعرض سلام خدمت دوستان عزیز بنده حقیر یه پارس tu5 مدل خرداد 94دارم دور موتورش به 6100 که میرسه کات اف میزنه مشکلش ازچیه ممنون میشم اگه راهنماییم بکنیددر ضمن ایسیوش هم کروزهست با تشکر
15:08  1395/01/03
گزارش
پاسخ دادن
1
2

6100 خوبه که مگه میخای بیاد رو چند نهایت بیاد 6400 که تاثیر نداره
بیشتر از 5600 دیگه تاثیر خاصی نداره تو شتاب
گزارش
پاسخ دادن
15:46  1395/01/03

رامین
3

اگر دقت کنید همین پایینتر من گفتم که ای سی یو کروز کات آفش رو 6100 و بوش 6500 هست...
ای سی یو کروز توسط شرکت کانتیننتال چین کپی برداری شده از روی ای سی یو زیمنس هست و همچین ایراداتی داره...
به علت تحریم از سال حدودا 91 بود اگر اشتباه نکنم دیگه فرانسه قطعات به ایران نداد و ایرانخودرو مجبور شد به شرکت های کپی کننده چینی پناه ببره و این ای سی یو رو کپی...
زیاد سخت نگیر،مگه ریس و دراگ شرکت میکنی که اون 400 تا برات اینقدر مهمه؟باور کن اونقدر مهم نیست که بخوای حساس بشی...
در ضمن اگر میخوای در مورد تعویضش هم بپرسی و یا بهش فک کنی باید خدمتت عرض کنم که فکرشم نکنی...چون باید کل سیم کشی و ای سی یو و .... عوض کنی که اصلا به صرفه نیست
گزارش
پاسخ دادن
21:37  1395/01/03

علی
6

اقا صد رحمت به سمند جدیدا انگار همه از صندلی این ماشین بسیار ناراضی هستن این ماشین اروم قرار نداره. من خودم قصد خرید داشتم اما نمیخرم ارزش این همه گرفتاری نداره. یا گربکس خرابه یا صفحه یا دیسک ترمز یا صندلی یا داشبورد. تو خریدتون دقت کنید. شما همه رفاه با اسایش میخوابید. نه زیبای پارس.
03:22  1395/01/03
گزارش
پاسخ دادن
نیما
13

با عرض سلام خدمت مدیریت سایت و همه دوستان و عزیزان. عید همه مبارک.انشالله سالی پر از موفقیت و شادی و سلامتی برای همه باشه.امسال سعی کنیم با احتیاط رانندگی کنیم و آروم تر که در کنار عزیزانمون شاد و سلامت باشیم. سال نو مبارک
10:23  1395/01/01
گزارش
پاسخ دادن
وحید
0

افزایش قیمت دادن ولی فروش نداره من زنگ زدم نمایندگی
گزارش
پاسخ دادن
17:01  1400/08/11

امیر
0

آ ره غلط کردن از ما ۴۵ روزه بوده بعد ۸ ماه هنوز ندادن معلوم نیست کی بدن وای به حال اینا گولشون نخورید اینا حقه بازن کلاه بردار ن
گزارش
پاسخ دادن
18:25  1400/08/11

S5
0

احتیاجی به فروش نیست.برا اونا که منتظر دعوت نامه هستن. احتمالا تا یکی دو هفته اینده کرمان موتور یه فروش دیگه میزنه
گزارش
پاسخ دادن
22:36  1400/08/11

Chevy
4

ولي براي داخل شهر باور كنين هيچي پرايد نميشه
01:38  1395/01/01
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
1

بچه همدانی
گزارش
پاسخ دادن
21:11  1395/01/01

Chevy
1

آره بهنام خان مخلصيم
گزارش
پاسخ دادن
00:53  1395/01/02

بهنام
0

همشهری درومدیم پس من شنبه میرم از تهران تحویل بگیرم ماشینمو یکماه زودتر فاکتور شد ولی من قصد نگه داشتنش رو ندارم میفروشمش بعداز عید ماشینای فرانسوی ثپت نامش شروع میشه قیمت افت میکنه
گزارش
پاسخ دادن
14:21  1395/01/02

Chevy
0

خيره ان شاءا٠٠٠
گزارش
پاسخ دادن
15:33  1395/01/02

علی
7

به فرض ام که فروش ماشین فرانسوی شروع بشه. حالا فک کردی قیمت ماشین فرانسوی که داره میاد زیر 30 میلیون هس که روی قیمت این ماشین تاثیر بذاره. کمترین قیمت ماشین فرانسوی که ثبت نامش شروع بشه زیر 55 میلیون نیس.
گزارش
پاسخ دادن
00:39  1395/01/03

Chevy
0

دوستان سلام
كساني كه تازه اين ماشينو گرفتن دقت كنن ٢ تا تعميركار خبره به من گفتن كه بعد تقريبا١ هفته از تحويل ماشين بايد آچاركشي بشه كه من رفتم رو كيلومتر٩٠ وجلوبندي سازه گفت تايمت به هم خورده بود واگه سفر ميرفتي لاستيكاتو ميخورد، گفتم تازه گرفتم ماشينو گفت ماشين صفر اولش جاباز ميكنه سيبكش و بايد تايم بگيري بعد چند روز حتماً
بعدش اينكه لاستيكاتونم حتما ٢٠٥ بندازين براي امنيت و ترمز و زيبايي و هندلينگ و نرمي بهتر ماشين
واينكه همونطور كه فكر ميكنم آقا رضا گفت بوستر ترمزو با يه فويل آلومينيوم روشو بپوشين كه تو بارنزگي و شستشو خيس نشه
امروز ازهمدان تا تهران رفتم، توجاده ماشين خيلي عالي بود، بي صدا و نرم و شتاب خوب و سيستم صوتيشم ديگه هنگ نكرد و خيلي حال داد، تو جاده فقط بديش صندليشه كه خيلي مزخرفه و مث تندر و سمند تنظيم گودي كمر نداره و كمرم خورد شد تا رسيدم و پشت سريشم بالاپايين فقط ميره وجلو نمياد و بي استفاده ست
ولي تهران كه رسدم دنده١ و٢ش خيلي اذيتم كرد كه شايد باتعويض دوشاخ كلاچ و واسكازين رفع بشه
در كل براي جاده تو رنج قيمت خودش عاليه و بهترينه
01:36  1395/01/01
گزارش
پاسخ دادن
امیر
1

عزیزم ترمز رو من گفتم نه رضا،بعد من نگفتم بوستر ترمز،گفتم در کنار بوستر ترمز جایی که فیش و لوله های مربوط به ترمز ABS هست رو بپوشونيد تا آب نره توش پمپ ABS تون بسوزه!
گزارش
پاسخ دادن
17:49  1395/01/02

Chevy
0

عذرخواهي ميكنم اميرجان
راستش فني زياد واردنيستم ، اصلا نميدونم بوستر ترمز چي هست!
اون چندتا لوله كه موازي هم هستن بايد پوشيده بشه؟ من اون قطعه كه به سمت چپ چسبيده رو پوشوندم ، فكر كنم اونجا آب ميخوره .
چراكارخونه عقلش نميرسه به اين چيزا؟
گزارش
پاسخ دادن
23:06  1395/01/02

امیر
1

اون لوله ها و جاش و فیش کنارش،کارخونه فقط فکر دزديهاگه بیست سانت لاستیکی زیر برف پاک کن رو اضافه ميگرفت و تا آخر کاپوت ادامه میداد آب نمی رفت توش
گزارش
پاسخ دادن
08:50  1395/01/03


ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
سیدسهیل 17 نظر
سعید x55 pro 12 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 : گل بخوره در اون شرکتتون با این وضع تعهدش،شما که معلوم نیست کی خودرو تحویل میدید،چرا میزنید ۹۰ روز یا ۱۲۰ روز کاری؟؟؟ باز هم که ظاهرا کیسه دوختید واسه جیب ملت،طرح فروش گذاشتید،که سر یه سری دیگه کلاه بذارید و پولشون رو بگیرید بعد بدو بدو دنبال خودرو شون باشند... یه نفرم نیست یه رسیدگی کنه،آخه این چه وضعیه؟
T8 سنه : سلام عزیزان این آخرین پیام منه تو این گروه امروز زنگ زدن برای تحویل t8شنبه ساعت ۹ اداره‌ تحویل کرمان موتور من ثبت نام ۳ تیر ماه ۲۸ مهر فاکتور شد ۲ابان بیمه شده ۱۵ آبان پلاک شده ۲۶ آبان مدارک رسیده دستم ونهایتا امروز زنگ زدن واسه تحویل تقریبا ۵ماه و ۵ روز طول کشیده در صورتی که تحویل ۶۰ روزه بود عزیز انشالله انتظار شما هم تمام بشه بدرود دوستان همدردم
جک اس تری دادگستری : سلام خسته نباشید من یه هفته اس میگن تو صف بارگیری هستش مدارکم ارسال کردن به نظرتون کی تحویل میگیرم واقعا خسته ام بعد شش ماه؟ مال ما سازمانی هست تا رنگ رو عوض نکردیم شاسی نخورد واسمون ممنونم حواب بدید نمایندگی قره چالی ارومیه
سفید : چرا فاکتور نمیکنن جا کشا 30 مردادم اه گل بگیرن سر در سایپارو
فرید : من تحویل بهمن هستم دعوتنامه کوییک هنوزم برام فعاله آیا برای بقیه هم همینجوریه؟
علیرضا : خانم الهه برای منم پیامک اومده بود اشتباهی پاکش کردم:((( متن پیامک رو میشه اینجا برام بفرستید ببینم چی بوده؟
جواب به حسین : پس برای همینه که تو کامنت‌ها می‌نویسید خودتون رو آتیش می زنید؟ از طلای زن و بچه حرف می زنید؟ از بدبختی می گید؟ عزت نفس جزو انسانیت محسوب نمیشه؟
Jj4 : سلام ثبت نام ۳۱ اردیبهشت شنبه بیمه شد چهارشنبه پلاک شد
Ali j4 : سلام داداش حالت خوبه؟من اردیبهشت تحویل ۶۰ روزه ام هنوز ندادن اونوقت شما خرداد ۹۰ روزه گرفتی؟شنیدم که میگن بعضی‌ها عوامل شرکتن بد نمیگن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پنج دنده : پنج دنده ها تا چندم فاکتور شدین
علی تیگو 7پرو پریمیوم : تیگو.7سلام دوستان همه مراحل به جز تحویل سبز شده تاریخ تحویل سیستمی هم 10/07 به نظرتون کی تحویل میدن
ساینا مهر ماهی : هزینه بیمه و مالیات شهریوری و مهر ماهی ها چقده آخرش
اریزو 5 تحویل 25 شهریور : تا امروز 73 روز تاخیر دارم،فعلا که خبری نیست.هیچ مشکلی از بابت پلاک و وام و چک برگشتی ندارم جهت اطلاع دوستانی که میگن اونایی که تحویل نگرفتن حتما خودشون یه مشکلی ندارن.پیج رسمی مدیران خودرو هم خیلی حقیرانه به جای پاسخگویی کامنت ها رو پاک میکنه
راناپلاستیک : اونوقت‌تا‌کی‌بایدمنتظرباشیم
وحید : شمارش بفریت
تحویل ابان : سلام . فکر نمی‌کنم به باقیماندش هم افزایش بخوره .چون کسانی که تحویل ابان هستند . افزایش شاملشون نمیشه .
207اتو آبان : من 3آبان هستم‌وهیچ تبدیلی نیومده لطفا الکی‌نگین
آریزو 5 همدان : دوستان آریزو5 خبر دارید تا چه تاریخی مجوز جدید خورده ؟
تحویل30آبان : مبارکتون باشه.من تکمیل وجه8شهریورم ولی هنوزفاکتورم نشدم