امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1587
گیربکساتوماتیک
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)108
مصرف سوخت شهر (لیتر)11.2
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6.38
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)8.15
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)470
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
دیفرانسیلجلو
تعداد سرنشین5
طول (سانتی‎‏متر)450
عرض (سانتی‎‏متر)170
ارتفاع (سانتی‎‏متر)141
حداکثر سرعت (km/h)187
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)14.2
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
دماسنج خارجیدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
تهویه مطبوعدارد
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

892 نظر

amir
1

دوستان من قصد خرید خودرو تا 45 تومن رو دارم و بین دنا و پارس tu5 گیر کردم لطفا راهنمایی کنید. و دو تاسوال داشتم. 1. اینکه پارس های 95 دریچه گاز سیمی دارن یا برقی؟ 2. آیا پارس های 95 مشکلی از لحاظ گیربکس دارند یا خیر؟ با تشکر
18:06  1395/07/27
گزارش
پاسخ دادن
شيراز
4

سلام ديروز رفتم نمايندگي تسليم پيش دوستم باورتون نميشه تو همون ساعت پنج تا دنا اونجا اورده بودن همشون هم كاپوت موتورشون بالا زده بود يكيشم مشكل برقي داشت. خداييش پارس تيو فايو يدونه اونجا بود اونم مدل ٩٤ بود ميخاست دوشاخه كلاچش عوض كنه پرسيدم انكار سال ٩٥ اين مشكل حل شده. در كل ميخاستم بگم دنا هم از لحاظ موتوري انگار مشكل داره هم برقي هم انكار مشكلي برا سيستم برقش پيش بياد بايد نرم افزارش دوباره آپلود كني.راستي دوستاني ك پارس تيو فايو ٩٤ ب پايين دارن اكه دوشاخه بهينه روش نذاشتن موقع خاموش كردن تو دنده نذارن چون بعد سرد شدن احتمال داره دنده خلاص نشه، حتما با نمونه بهينه عوض كنن اينو مكانيك داشت ب اون بنده خدا ميكفت كفتم شايد بكارتون بياد.
08:26  1395/07/27
گزارش
پاسخ دادن
حسن
0

با سلام. من ماشينم صفره. الان 4000 كيلومتر كار كرده آيا بايد روغنشو عوض كنم يا زوده؟ معمولاً براي بار اول تو چه كيلومتري بايد روغن رو عوض كرد و بعد از عوض كردن اولين روغن آيا شتاب ماشين زياد ميشه و مصرف بنزينش كم؟ لطفاً راهنمايي بفرماييد
08:49  1395/07/25
گزارش
پاسخ دادن
حسن
0

سلام آقا ناصر ماشين من دنده يك و دوش بد جا ميره مخصوصاً وقتي از دنده دو كه ميخام بزارم رو خلاص خيلي سفته و راحت خلاص نميشه مخصوصاً پشت ترافيك.علت ‌چيه؟
گزارش
پاسخ دادن
12:49  1395/08/01

آرش
3

سرعت و حجم موتور اشتباه است هر بچه ای هم می داند اگر گیربکس را خوب آب بندی کنید پژو پارس 200 کیلو متر بر ساعت می رود من توی برنامه ی کنترل نا کحسوس هم دیدم کسی با پژو پارس 202 کیلو متر بر ساعت رفت
17:38  1395/07/19
گزارش
پاسخ دادن
امید
11

تو دسته بندی موتورهای حال حاضر چه از لحاظ کیفی و هزینه قطعات و تعمیرکار و ...
اول موتور tu5
دوم موتور k4m
سوم موتور xu7
چهارم موتور ef7
پنجم موتور روآ
این یک واقعیته
07:41  1395/07/18
گزارش
پاسخ دادن
فرهاد
0

بچه ها مصرف پارس lx بعد از تعویض روغن اول و کیلومتر 3000 کم میشه مثل اینکه درسته؟ شما حساب کردید تو شهر چقدره؟
07:34  1395/07/18
گزارش
پاسخ دادن
محمدعلی
0

دوستان آچار کشی حتما لازمه؟ رو چه کیلومتری باید آچارکشی کرد؟ جزو گارانتی حساب میشه؟ جلوبندی رو فقط آچارکشی می کنند؟
07:30  1395/07/18
گزارش
پاسخ دادن
حسین
0

شماره بدنه .GHمربوط به کدام سایت ایران خودرو میشه؟؟؟
لطفا دوستان جواب بدین...
21:13  1395/07/16
گزارش
پاسخ دادن
وحید
1

GH و GR سایت تهران
GK سایت خراسان
گزارش
پاسخ دادن
21:58  1395/07/16

نیکزاد
9

موتور tu5 با دوام ترین و باکیفیت ترین در بین موتورهای ایرانیه.بقیه یا مشکل واشر سوزی دارن یا آب و رو غن کم می کنند و یا بازی در میارن.
13:34  1395/07/16
گزارش
پاسخ دادن
میلاد
0

علت اینکه پارس lx چرخ هاش 16 چیه؟
13:31  1395/07/16
گزارش
پاسخ دادن
امید
11

واقعا جالبه که عده ای دنا سوار که تا دیروز دوچرخه سوار میشدن به خودشون اجازه میدن در مورد پرشیا نظر بدن. حتی پژوهایی که تو ایران میخواد شرکت پژو فرانسه عرضه کنه رو مورد انتقاد قرار میدن و دنا رو باهاش مقایسه می کنند. شرکت پژو چندین ساله خودروهای مختلف تولید میکنه اگه ایرادی هست کار دست ایرانی هاست.واقعا چی فکر می کنید؟ دنا هم تو این یکی دوماهه کمی رفت بالا اونم کار دلال ها بود به خاطر تابستان و سفرهای مردم. حتی سمند رو تبلیغ الکی می کنند. شما بشین پشت سمند از سنگینی اتاق و موتورضعیفش حالت بد میشه. اینو بدونید همیشه هر ماشینی بازار نداشته باشه مثل دنا و سمند و سورن با شرایط ویژه و اقساط و اشانتیون و .... تحویل میدن ولی خودروی شناخته شده ای مثل پرشیا اصلا نیازی به این کارا نداره.
09:05  1395/07/13
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

من ۳۰ تومن می فروشم نقد هر کی می
خره شماره بذاره
گزارش
پاسخ دادن
22:18  1403/08/05

علی
8

پژو بالای صد سال سابقه داره اونوقت یه عده که با وام یه دنا خریدن فکر میکنن حق دارن همه چی رو زیر سئوال ببرن . میان میگن ماشین های پژو خوب نیست . اونهایی که میگن پژو خوب نیست دارن با ماشین های بنز و فراری و نیسان و تویوتا و لندرور و فورد و مزدا مقایسه میکنن . انگار همه دنا صف کشیدن واسه خرید دنا . دنا همین جا هم خریدار نداره موتور ef7 رو هر ماشینی باشه خریدار نداره اسم ef7‌که بیاری همه ازت فرار میکنن اونوقت اومدن از پژو ایراد میگیرن
گزارش
پاسخ دادن
10:46  1395/07/13

پرشیا
13

من سوار پرشیا شدن سوار سمند هم شدم با هر دو موتور 1800 و ای اف سون . تجربه من میگه پرشیا حس خیلی اسپرت تری داره و سرکش بودن موتور نسبت به بدنه را میشه کامل حس کرد اما با سمند با هر دو موتور ماشین خیلی رام تر هست . منظورم سرعت رفتن نیست . الانه که ای اف سونی ها میان میگن ما 200 هم رفتیم باهاش . کاری به سرعن نهایی ندارم چون اصلا کاربردی نداره تو رانندگی . اما تو هموم سرعت های معمولی و مثلا از جا کنده شدن ماشین در لحظه حرکت و تغییر مسیرها میشه کاملا تنبل بودن سمند رو حس کرد . باز موتور 1800 کمی بهتر از جا کنده میشه اما ای اف سون باید کمی صبر کنی تا دور بگیره موتورش . در مورد زیبایی پرشیا هم که هیچ شکی نیست . ظاهر شکیل و کلاسیک و جذابی داره . بدنه سمند خیلی زود خسته میشه و میافته چون نقطه جوش های غیر اصولی زیادی داره . به سمندهای سه چهار سال کارکرده که نگاه کنی کاملا خسته شدن و وارفتن بدنه رو میشه دید . از هر نظری که حساب کنی پرشیا با تمام عیوبی که داره هنوز بهترین انتخاب برای خانواده ها هست و دلیل استقبال بالا و فروش بالاش هم همینه
گزارش
پاسخ دادن
10:52  1395/07/13

علی2
0

بله دیگه همینه که داریم ماشین های 50 سال پیش رو تولید می کنیم
گزارش
پاسخ دادن
23:28  1395/07/13

علی2
1

ببینید همه ما انسانیم خداوکیلی چیزایی که می گم بدون دروغ. من هم دنا دارم و پدرم پارسtu5 . بدون تعصب دنا واقعا ماشین بهتری چه از لحاظ موتوری (از نظر من) مثلا موتور ef7 واقعا قابلیت کار با گاز و cvvt و قابلیت توربو و... قرار نیست پژو هر ماشینی میزنه یا یه شرکت معتبر دیگه تا 50 سال اینده خوب باشه پارس در زمانی که 405 و پیکان و... خودش رو نشون داد. ولی دنا همش 3 سال اومده. واقعا قبول دارم ef7 شکست خورد از فروش. 1- به دلیل این که ef7 داشت خودش رو نشون میداد که متاسفانه به تحریم ها خورد و بد نام شد من واقعیت رو می گم. 2- دقت کردید وقتی برا تحقیق درباره ef7 پیش تعمیرکار ها میری می گن بعد دو سال که خراب شد درست بشو نیست این دلیلش که علمش رو ندارن برای تعمیر. tu5 رو هر اچار به دستی تایید می کنه و دلال ها هم حمایتش می کنن ولی ef7 هیچ کدوم حمایت نمی کنه. من 7 سال سمند xu7 داشتم اونم موتور جالبی بود. tu5 از لحاظ کیفیت واقعا خوبه ولی دیگه این یه چیز روشن که کشش نسبت به ef7 کمتر دیدید که فکر کنم سال 87 بود زدن رو lxسریع خط تولیدش رو جمع کردن. اگر پارس خیلی حساب شده بود یکم امینتش رو...
گزارش
پاسخ دادن
23:46  1395/07/13

پژوپارس
9

به نظر من خودروی اچ 30با مونور تیوفایو از ماه ایند وارد بازار شه .فکک کنم خط تولید دنا متوقف شه چون تقریبا هم قیمتن ولی اچ 30موتورش تیوفایوه ودنده اتوماته وامکانات خوبی داره.ودنا رو از گردونه رقابت حذف میکنه.با این حال پارسم تونسته دنا رو از گردونه حذف کنه.ولی اچ 30 بیاد کارش تمومه.الان اچ سی تو بازار متاسفانه تا 55ملیون بالا اومده قیمتش.ولی تو نمایندگی 45ملیونه که دیگه فک نکنم تا سال اینده ظرفیت بزنن .چون پر شده.کلا موتور تیوفایو خیلی خوشنام تره بین مردم وازار اذیت خاصی نداره.من الان پارس دارم خداییش مونورش لاله ومشکل موتوری نداشته.فقط کیفیت تزییناتش واین جور چیزا پایین اومده.حالا من موندم دنای جدید رو چه جور قیمت میزارن که مردم به جای اچ سی برن دنا بخرن؟ ولی فک کنم اچ سی رو قیمتش رو ببرن بالاتر تا مردم باز برن سمت دنا.من الان سه چهار ماه پارس دارم تقریبا راضی هستم چون میدونم با36 ملیون هیچ خودرویی مثل پارس تیوفایو خوب نیس.دنا هفت ملیون گرونتره وجذابیتی خاصی نداره.یا حق
16:56  1395/07/12
گزارش
پاسخ دادن
سمیه
0

دوستان من فردا باید برم ماشین را تحویل بگیرم . پلاک اولمه باید شهر خودم بگیرم بعد برم نمایندگی یا نه ؟
با چه مدلرکی باید برم . پلاک را چه جوری باید بگیرن
15:48  1395/07/12
گزارش
پاسخ دادن
حمید
1

ماشین رو اگه اولین پلاک باشه از نمایندگی پلاک شده تحویلتون میدن
گزارش
پاسخ دادن
18:32  1395/07/12

arman
0

بسلامتی مبارکتون باشه. واسه من که خبری نشده تا حالا. گفته بودن تحویل 13 مهر ولی فاکتور هم نشده فعلا.
گزارش
پاسخ دادن
23:46  1395/07/12

کاربر: Esi
1

سلام من امروز بلااخره ماشینمو تحویل گرفتم . تا مدارکم هم کامل بیان موفق باشید یاعلی
گزارش
پاسخ دادن
21:59  1395/07/12

مصطفی
0

سلام لاستیک 205 چه مارکی بندازم بهتره
23:07  1395/07/10
گزارش
پاسخ دادن
صبوحی
2

خود شرکت پژو روغن توتال رو پیشنهاد داده و نه روغن توتال 7000 یا 9000 ایرانی. اماراتی اصل هم که گیر نمیاد البته اونم تعریفی نداره. اگه توتال فرانسوی باشه عالیه ولی نیست. روغنهای خوب کره ای اصل و آلمانی تو بازار هست که اونها بهترن.لاستیک 205 مارک هانکوک به نظرم بهترینه.
گزارش
پاسخ دادن
00:36  1395/07/11

علی
0

با سلام خدمت اساتید
روغن ماشینو رو کیلومتر 7500 با روغن توتال 7000 عوض کردم که تعویض روغنی تمام 4 لیتر رو خالی کرد تو ماشین ( با تعویض فیلتر ) با پرس و جویی که کردم ظاهرا حجم روغن مورد نیاز با فیلتر 3.5 الی 3.75 لیتر اعلام شده . به نظر دوستان اشکالی نداره برا موتور با توجه به اینکه این موتور استاندارد حدودنیم لیتر تو 10000 تا روغن کم می کنه
عاجزانه فقط دوستانی که این ماشین و دارن نظر بدن نه دوستانی که از در و همسایه و عمو خاله یه دوری با این ماشین زدن و حالا مثل یه کارشناس ارشد خودرو نظر میدن
سپاس
10:44  1395/07/10
گزارش
پاسخ دادن
حسن
0

سلام. كسي از عزيزان ميدونه. شمعهاي موتور تي يو فايو كجاست؟ من كه پيدا نكردم
07:59  1395/07/07
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

گشتم نبود نگرد نیست. TU5 اصلا شمع نداره که
گزارش
پاسخ دادن
12:25  1395/07/07

حسن
1

چرا داداش داره خوبشم داره يه جايي اون زير ميراست
گزارش
پاسخ دادن
13:08  1395/07/07

نصرالله حسن زاده
6

سلام من پارس lx مدل ۹۵، برداشتم به عنوان یه ماشین خوبه ولی در مقابل پولی که بابتش دادم راضی کننده نیست کیفیت ساخت پس رفت کرده و امکانات در حد ۱۵ سال پیش درجا زده در مجموع از پرشیای ۱۵ سال پیش خیلی عقب تره
02:31  1395/07/07
گزارش
پاسخ دادن
نورالدین
4

اقای حسن زاده اگر با قیافه زمخت ال90 مشکل نداشته باشی با ال 90 تعویض کن وگرنه از نضر فنی انقدر برات مشکل ایجاد میکن که از زندگی سیر میشوی و اعصابت خراب من در سال 94 تجربه کردم در مدت هشت ماه که خودرو را داشتم در کیلومتر 12000 با پنج میلیون تومان خودرو را فروختم الحمدالله الان ساندرو اتوماتیک گرفتم خیلی راضی هستم
گزارش
پاسخ دادن
09:46  1395/07/07

نورالدین
0

البته با پنج میلیون تومان ضرر فروختم
گزارش
پاسخ دادن
10:40  1395/07/07

ali
13

حتما به نظر شما یه صفحه نمایش امکاناته؟ منظورتون اگه دناس که خدا بدادتون برسه با این امکانات وگرنه ماشین ایرانی کلا اینه شما پولشو داری برو لکسوس بخر امکانات داشته باشه.
گزارش
پاسخ دادن
15:08  1395/07/07

کاربر: Esi
3

یعنی چند فروختی ؟
گزارش
پاسخ دادن
20:18  1395/07/07

سید
0

با سلام.
اساتید اینجا زیادن گفتم ازتون راجب سورن توربو بپرسم. اطلاعاتی دارین؟ کیفیت موتور و استهلاک و ... بعد توربو 2گانه اش هم تو دستور تولید هست ایا ؟
10:23  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
رضا
2

من نمیدونم چرا بعضیها بدون تجربه و فکر حرفی را مدام تکرار میکنند و میگن ای اف سون گشتاور خوبی نداره؟؟؟؟؟؟ من خودم 3 ساله ای اف سون دارم قبلش پارس داشتم الان با دور موتور 3500 همه ماشینای تا قیمت 40 تومن حتی بالاتر را نقطه میکنم... کی گفته ای اف سون را باید به گاز ببندی تا راه بره؟؟؟؟؟
08:47  1395/07/05
گزارش
پاسخ دادن
حسین
5

گشتاوری رو که xu7‌ به راحتی و با سرگاز توی دور 3000 تولید میکنه این ef7 شما در دور 5000 تولید میکنه . سایت ایرانخودرو همین یک ماه پیش به روز شده و دقیقا نوشته گشتاور ef7 برابر 155 در دور 5000 هست . دقت کن در دور 5000 !!!!!
موتور ef7‌در زیر دور 4000 گشتاورش به سختی به 140 نیوتن متر میرسه و تازه بعد از دور 4000 هست که جون میگیره . همه ما دنا و سمند ef7 رو دیدیم و سوار شدیم . همه دیدیم که شتاب اولیه دنا و سمند ef7 ضعیفه . چون باید صبر کنی تا موتور دور بگیره و به دور های بالا برسه تا بتونه گشتاور خوبی تولید کنه . توی سربالایی ها xu7 به راحتی با یک دنده سبک تر و دور موتور پایین تر خیلی راحت تر بالا میره . دور ef7 زیر 4000 بیاد دیگه هیچ حرفی برای گفتن نداره
گزارش
پاسخ دادن
09:16  1395/07/05

رضا
4

حسین آقا لطفا توضیح بدید بعد دور۳۰۰۰ چه بلایی سر این موتور xu7 آشغال میاد موتوری که ۱۴ لیتر بنزین میخوره وقت وبی وقت واشر می زنه و تا ۵۰ متری صدای تراکتورش به گوش برسه ارزش تعریف نداره
گزارش
پاسخ دادن
14:28  1395/07/05

آرش
8

کپ کردن ‌EF7‌به خاطر ریتارد شدن جرقه هست . نسبت تراکم ef7 برابر 11 هست و بنزین با اکتان 95 و بالاتر میخواد . موتور xu7 با نسبت تراکم 9.3 به بنزین با اکتان 95 نیاز داره . اگر واقعا بخواید بنزین متناسب با نسبت تراکم ef7‌ تو باکش بریزید باید اکتانش 97 باشه . وقتی اکتان بنزین پایین باشه و نسبت تراکم موتور هم زیاد باشه موتور ناک میزنه وقتی تحت فشار ناگهانی قرار میگیره و ecu برای فرار کردن از ناک مجبور میشه جرقه رو ریتارد کنه که نتیجه اش میشه افت توان و گشتاور به صورت لحظه ای که همون کپ کردن هست . میشه با تنظیمات ecu‌این حفاظت رو برداشت اما عوضش به موتور در دراز مدت آسیب جدی وارد میشه . وقتی ef7‌کپ میکنه نشون میده که ecu‌داره کارش رو دست انجام میده . نسبت تراکم بالای این موتور باعث میشه که نیاز به بنزین با اکتان خیلی بالا داشته باشه
15:29  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
ef7-cvvt
10

کل همه موتورهای پیشرفته مثل ef7 بر اساس تراکم ۱ به ۱۰ و ۱به ۱۱طراحی شدن تراکم بالای موتور منجر به بالا رفتن راندمان سوخت و به حداکثر رسیدن توان موتور میشه بنزین مورد نیاز این نوع از موتورها میتونه بنزین یورو ۴ و یا بنزین سوپر باشه که الان در همه شهرهای بزرگ در دسترسه در صورت استفاده از بنزین اکتان پایین سنسور ناگ به ecu اعلام میکنه و با افزایش ۱۰ درصدی پاشش سوخت جلوی ناگ گرفته میشه .تراکم بالای یه موتور نشون دهنده بهینه و پیشرفته بودن اون موتوره نه یک نقطه ضعف و اگه بخوایم غیر از این فکر کنیم بهترین گزینه میشه موتور تخت پیکان
گزارش
پاسخ دادن
17:58  1395/07/04

مهندس مکانیک
19

فعلا موتوری بهتر از ef7 بین موتورهای داخلی وجود نداره در ضمن موتور ef7 مثل تمام موتورهای جدید و پیشرفته بر اساس راندمان مفید در بازه بزرگی از دور موتور طراحی شده و شما میتونید بدون مشکل دور موتور را تا 5500RPM بالا ببرید گشتاور ef7 به دلیل فناوری cvvt در دورهای مختلف بالا و نزدیک بهم قرار داره و این داستانی که بعضی ها سرهم میکنن که آگه دور موتور ef7 پایین بیاد راه نمیره همه از سر نادانی نداشتن تجربه عملی و نا آشنایی با فن آوری روز هست کافیه خودتون برید و قدرت این موتور بی نظیر را تجربه کنید و خودتون قضاوت کنید
12:20  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
ef7
7

ef7 موتوری هست که وقتی نقصی پیدا کرد سایر مشکلاتش هم رو میشه . تا وقتی خرابی پیدا نکرده خوبه اما اولین خرابیش آغاز سایر مشکلاتش هست و واقعا زمین گیر شدنش اصلا چیز عجیبی نیست . ضمنا تمام این سیستم های ef7‌که اسمش رو ردیف میکنید در دور پایین و میانی هیچ ارزشی نداره و فقط در دورهای بالا کارایی داره . ef7 در دورهای پایین و میانی ضعف گشتاور داره و این چیزی نیست که بشه انکارش کرد . شتاب اولیه ضعیف دنا و کشش ضعیفش در سربالایی ها کاملا گواه این مطلب هست . ef7‌تا دورش به 4000 نرسه واقعا حرفی برای گفتن نداره . در سربالایی ها مخصوصا وقتی ماشین سنگین هست باید مدام با دنده معکوس های زیاد نذاری دورش بیاد زیر 4500 وگرنه واقعا کم میاره .
گزارش
پاسخ دادن
13:35  1395/07/04

کنجکاو
8

شما که اینقدر اظهار فضل میکنی میشه بفرمایید سایر ایرادات EF7که شما همش ازش دم میزنی چی هستن؟
فقط یاد گرفتین بگبن ایرادات ایرادات ایرادات
خب بابا توضیح بدین ببینیم چه ایراداتی ؟؟؟
دقیق بگو کدوم قسمتش ایراد پیدا میکنه
مثلا تو مدلای 91 روغن ریزی اویل مازول داشت که منم قبول دارم ولی الان رفع شده
ولی الان چه ایرادی داره؟
مطمئنم سکوت میکنی
چون در حال حاضر هیچ ایرادی نداره وشما دنبال تخریب هستی
من خودم دارم و واقعا ازش راضیم و تحت هیچ شرایطی با هیچ ماشین دیگه ای عوضش نمیکنم
خراب هم بشه که نمیشه اصلا برام مهم نیست
در بدترین حالت میرم پول میدم یه موتورصفر میگیرم میذارم روش و باز ازش لذت میبرم
ماشین یه وسیله مصرفیه
خریدم که استفاده کنم نه مثل بعضیا که همش دنبال دلالی هستن و میخوان از ماشین خریدن و فروختن به نون و نوایی برسن ......
گزارش
پاسخ دادن
14:30  1395/07/04

کنجکاو
5

این هم بگم که من تاحالا در هیچ شرایطی با دور بالاتر از 3500 رانندگی نکردم و اصلا نیازی هم به دور بالاتر نداشتم و هیچ جا هم ماشین کم نیاورد
راننده اگه راننده باشه باید بدونه در چه شرایطی دنده عوض کنه که ماشینش بیشترین راندمان و کمترین فشار رو داشته باشه
البته کسی که به موتورای عهد شاه وزوزک عادت کرده باشه شاید نتونه با EF7 رانندگی کنه
موتور EF7 رو با این مشخصات ساختن که مصرف بهینه سوخت و کارایی مطلوب داشته باشه
به نظرت مصرف صدی هفت برای ماشینی مثل سمند با این وزن و البته سطح ایمنی بالا یه مزیت فوق العاده حساب نمیشه
شتاب عالی با گاز هم که دیگه نور علی نوره
آدم لذت میبره از این ماشین
هرچند که ایرادات و نواقصی هم داره که البته همه ماشینای داخلی کم و بیش دارن ولی انصافا تو همرده های خودش با این قیمت یه پدیده محسوب میشه........
گزارش
پاسخ دادن
14:40  1395/07/04

ef7
4

هر لحظه خطر روغن ریزی ef7‌رو تهدید میکنه . کپ کردنش که زبانزد همه هست . کپ های ناگهانیش رو واقعا نمیشه نادیده گرفت . گاهی میای گاز بدی ماشین به جای اینکه شتاب بگیره کپ میکنه . به شدت داغ میشه مخصوصا وقتی بهش فشار بیاری بارها دیدم که ef7 های توی گرما توی سربالایی های طولانی مجبور شدن بزنن کنار تا خنک بشن . دسته موتورهای ef7 به شدت مستعد خراب شدن هستن و خرابی دسته موتور یک ایراد شایع و دایمی در این موتور هست . ef7‌در دورهای پایین و متوسط ضعیفه و فقط وقتی ببندیش به گاز خوب راه میره و تو سربالایی باید مدام معکوس بدی که دور موتور پایین نیاد وگرنه حسابی کم میاره . Ef7 موتوریه که اگر مشکلی پیدا کرد و مثلا موتور باز شد دیگه موتور بشو نیست و هرکاریش کنی مثل روز اولش نمیشه . قطعات گران و کمیاب و تعمیرکار کم و بدفروش بودن هم از مشکلات دیگرش هست . شما دلتون رو خوش کنید و بگید که مشکلات رفع شده اما حقیقت چیز دیگری است .
گزارش
پاسخ دادن
14:40  1395/07/04

کنجکاو
5

اولا که کپ مربوط به برخی مدل ها با دیچه گاز برقی بود که ماشین من دریچه گازش سیمیه و اصلا مشکل کوپ نداره
در خصوص حرارت بالای موتور هم واسه این موتور کاملا طبیعیه و با جلو پنجره جدید و سیستم خنک کاری پیشرفته اش اصلا مشکلی در این زمینه نداره مگر این که قطعه ای ایراد داشته باشه که قابل حله
در خصوص رانندگی با دور بالا معلومه که اصلا اطلاعات فنی نداری
یه نگاه به موتور دراز و خوابیده XU7بنداز یه نگاهی هم به موتور ایستاده و جمع و جور EF7 از همون ظاهر قضیه باید بفهمی که موترو EF7 شاتون های کوتاهتر و در نتیچه طول لنگ کمتری داره و اصلا برابر قوانین فیزیک یه امر کاملا عادی هست که دور بالاتری داشته باشه
ماشینای BMW شاتون کوتاه قدیمی رو اگه دیده باشی میبینی که همشون ماشین مسابقه هستن
البته بین اونا و موتور سمند تفاوت زیادی هست ولی میخوام بگم که این برای موتور عیب محسوب نمیشه ........
گزارش
پاسخ دادن
15:06  1395/07/04

رضا
5

دقیقا باهات موافقم... یه زمانی برخی از مدلاش روغن ریزی داشت یه زمانی کپ میکرد ولی الان عالیه.... یادمه پراید هم که اومده بود دلال ها میگفتند پیکان بهتره... اگه سن دوستان قد بده
گزارش
پاسخ دادن
15:10  1395/07/04

آرش
4

xu7 یک موتور شاتون کوتاه هست و قطر پیستون xu7‌از کورس پیستونش بیشتر هست . قطر پیستون xu7 برابر 83 و طول کورس برابر 81 هست و دقیقا یک موتور شاتون کوتاه محسوب میشه . متاسفانه این موضوع حقیقت داره که ef7 در هنگامی که دور موتور پایین تر از حدود 4 هزار باشه نمیتونه گشتاور خوبی تولید کنه
گزارش
پاسخ دادن
15:20  1395/07/04

رضا
8

پیشنهاد به دلال های پارس=== فقط یکبار سوار سمند ef7 یا سورن یا دنا بشید...... پارس دیگه دورش تموم شده... موتور tu5 مخصوص 206 است که فقط به لطف سنگین کردن دنده های 1 و 2 پارس شتاب اولیه اش بهتر شده ولی در دنده های 3 و 4 و 5 ماشین کشش نداره.. و افت میکنه....
08:15  1395/07/03
گزارش
پاسخ دادن
حسین
7

ef7 مفتش گرونه حتی اگر روی بدنه بنز باشه .
گزارش
پاسخ دادن
10:36  1395/07/03

امید
4

اولا اینجا دلال پرشیا نداریم. صفحه پارس مختص مصرف وننده هاست که دور هم از نظرات فنی همدیگه به صورت دوستانه و دلسوزانه استفاده میکنیم. ولی دلال های دنا وجود دارن.موتور tu5 در اصل tu3 بوده و حجم 1600 برای اون ماشین زیاده. در هر صورت موتور tu5 در حال حاضر بهترین موتور شناخته شده که حتی موتور ال 90 k4m هم دیگه توان رقابت باهاش رو نداره چه برسه به ef7. دوستان پارس سوار هم اگه یکبار سوار سمند و سورن و دنا بشند و با اتاق دید کور و سنگین و تنبلشون و همچنین موتور ضعیف رو ببینند دیگه حتی نگاهش نمبکنند. هم سمند و هم دنا سوار شدیم فکر که میگیم.
گزارش
پاسخ دادن
11:31  1395/07/03

محمد
6

سمند انصافا دیدش کمه و خیلی زود هم بدنه اش میافته . رو سمند تا یه موتور 2000 نصب نکنن واقعا از نظر قدرت حرکتی چیز قابلی نیست . گول ef7 رو نخورید این موتور فقط باید دورش بالا باشه تا راه بره دورش زیر 4 هزار که میاد دیگه واقعا جون نداره
گزارش
پاسخ دادن
11:44  1395/07/03

علی2
6

جناب علی tu5 با بدنه سبک تر سمند با گیربکس الکی داره روی پارس میره دنده 1 و 2 رو خیلی سنگین کردن که در دنده های 3،4،5 خیلی کم میاره ولی ef7 با بدنه سنگین و همون گیربکس معمولی عالی جواب میده ef7 واقعا موتور بروزیه اون موقع دور پایین خوبه که ماشین در دور بالا شروع به لرزش و افت کشش نکنه نه مثل ef7 از گاز دادن هیچ ترسی نداره تو برو پیش اقای عنبرستانی که در شرکت کار می کنه بهش می گن داخل شرکت پدر ef7. بگو ef7 کشش چطوره بگو شتابش چطوره بگو طرایش چطوره و قطعاتی که روش نصب می شه من با 6 سرنشین و صندوق پر رفتم شمال در گردنه حیران نمیزاشتم دور موتور ره 4000 برسه راحت میرفت بالا این حرفا همش الکی ef7 در گردنه کشش نداره ef7 مال گردنه. حتما یه پرس و جویی بکن. جناب اقای عنبرستانی کسی بوده که در این چند سال تمام مشکلات ef7 رو برطرف کرده.
14:26  1395/06/31
گزارش
پاسخ دادن
مونتاک
5

بیگ لایک
گزارش
پاسخ دادن
16:10  1395/06/31

arman
17

خوبه که مونتاک جان میگی میرم ولی زود برمیگردی...:-)
لطفا ادبیات مناسبی هم استفاده کن وقتی نظر میدی گوشامون دراز و... اینحرفا فک نکنم نظر کارشناسیی باشه. مردمم پشیزی ارزش قائل نمیشن به حرفات اگه بخوای با این ادبیات حرف بزنی.
گزارش
پاسخ دادن
17:07  1395/06/31

مونتاک
6

من با هر کسی عین خودش رفتار میکنم. پارس بفروشه یا نفروشه دنا رو بخرن یا نخرن پشیزی برام اهمیت نداره. ایرانخودرو ماله بابام نیست.. گفتنی ها گفته شد اینم آخرین کامنته.. شما تا آخر عمر با پارسو 405 خوش باشین. خداحافظ همگی
گزارش
پاسخ دادن
17:41  1395/06/31

فرهاد
2

آقای مونتاک کسی با شما بد صحبت نکرد و بی احترانی نکرد که شما با این الفاظ حرف میزنی. بین پرشیا سوارها این طریق صحبت کردن معنی نداره شاید بین دناسوارها عادی باشه
گزارش
پاسخ دادن
15:46  1395/07/01

احسان
2

دوستان چرا توجه ندارن پرشیاlx بین خودروهای ایرانی و فعلی بازار زیباست و مشکلات و معایب خیلی کمتری داره. این نیست که پرشیا رو با آیودی و بوگاتی و مازراتی و ... مقایسه کنید این چه استدلالیه؟ شما کافیه بشینی پشت خودروی چینی باور کن دور سر پارس tu5 می گردی. یا سوار سورن بشید و یا دنا و ... اینها اصلا سواری نمیدن. انقدر ماشین سنگین و زمین گیره که نگو. تا حالا از خودتون پرسیدید افرادی که وضعیت مالی بهتری دارن و خودروهایی نثل هیوندا و تویوتا سوار میشند چرا معمولا یک پرشیا هم دارن؟؟؟؟؟؟؟؟ بارها من به چشم خودم دیدم
گزارش
پاسخ دادن
15:52  1395/07/01

حسین
1

سلام
آینه سمت راستم دیرترازسمت چپ بسته میشه بنظرتو ن مشکل ازچی هست؟درضمن آینه سمت راست عوض کردم
ماشین 1000کیلومتر کار کرده
ممنون میشم که راهنماییی کنید
14:23  1395/06/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ilyar-tu5
1

سلام
فکر کنم این مساله طبیعی هستش.
مال من هم سمت راست کمی دیرتر بسته میشه.دوسه تا پارس lx هم دیدم اینطوری بود.
گزارش
پاسخ دادن
16:18  1395/06/31

آرش
11

من در بحث های دوستان نکته ای رو دیدم که به نظرم بهش توجه نمیکنند . تعریف کشش رو باید در نظر بگیرید . ببینید ممکنه در حالتی بتونید با یک پراید هم مثلا 405 رو در یک گردنه کوهستانی جا بگذارید اما این به این معنی نیست که کشش پراید بیشتر هست . کشش به کارایی موتور در دنده های سبک و در دورهای پایین گفته میشه . دیدم یکی از کاربران گفته من با سرعت 220 هم رفتم با ef7 پس کشش خوبی داره ! وقتی دور موتور رفت بالای 4 هزار اصلا دیگه کشش معنی نداره تقریبا . کشش خوب به ماشین کمک میکنه در گردنه نیاز به دنده معکوس کمتری داشته باشه . ممکنه یک 405 در دنده 5 و با سرعت 80 به راحتی در حال بالا رفتن از یک گردنه باشه و یک پراید بیاد و با دنده 3 ازش سبق بگیره ولی دور موتور پراید خیلی خیلی بالا هست در این حالت . تعریف کشش خوب به معنی این نیست که لزوما نمیشه این ماشین رو جا گذاشت . کشش خوب یعنی دنده معکوس کمتر ، یعنی نیاز به دور موتور کمتر
09:55  1395/06/31
گزارش
پاسخ دادن
فاطیما
0

سلام

من ۵ شهریورم فاکتور نشدم هنوز
گزارش
پاسخ دادن
01:17  1403/07/06

علی
5

دقیقا درسته . کشش باید دنده به دنده نظیر بررسی و مقایسه بشه . یعنی دنده 5 با دنده 5 و دنده 4 با دنده 4 در دو تا ماشین . وگرنه یکی بیاد با دور موتور 6000 از یک ماشین دیگه تو سربالایی که راحت داره با دو دنده سبک تر و دور موتور 3000 بالا میره سبقت بگیره که نشد کشش بهتر . ماشینی که کشش خوبی داشته باشه با کمترین دنده معکوس و کمترین گاز و دور موتور بالا میره .
گزارش
پاسخ دادن
10:14  1395/06/31

مونتاک
1

موافقم. دنده 3. .4 .5 دنا برتری داره به پارس.. سربالایی سر پایینی کفی با سر نشین بی سرنشین از پارس خیلی بروتره.. این موتور طوری طراحی شده که از گاز خوردن نمیترسه و مثل پارس سری واشر نمیزنه... ماشین روون و مناسب. قبلا عرض کردم اگر مسیر شما همش تو سراشیبی هست و دوست دارین تخته گاز برین سراغ موتورهای 2 لیتری به بالا یا توربو برین. با موتور 1.6 به خواستتون نمیرسید. اما برای رانندگی نرمال و راحت دنا کاملا مناسب و راحت بالا میره. من سربالایی هم رفتم مسیر خلوت بود خیلی راحت رفتم. شما بلد نیستین ماشین راه ببرین دیگه تقصیر ef7 چیه
گزارش
پاسخ دادن
10:57  1395/06/31

علی
6

مونتاک بهش گاز بده تو ! زیاد طول نمیکشه که به نمایشگاه دار التماس کنی تا مشتری پیدا کنه
گزارش
پاسخ دادن
11:13  1395/06/31

علی
9

ماشینی که قوی باشه نیاز به بلد بودن و لم نداره . مونتاک همین که میگی رانندگی با ef7 بلدی میخواد و شما بلد نیستید خودش یعنی اعتراف ضمنی به ضعیف بودن ef7 هست . هر موتوری رو ببندی به گاز و دنده معکوس بالاخره راه میره !!
گزارش
پاسخ دادن
11:15  1395/06/31

مونتاک
1

شما متوجه نیستی انگار. عزیز دلم منظور اینکه راحت میره بالا .. اگر میخوای پرشتاب بری دور موتورم ببری بالا مشکل نداره ذات این موتور اینه. شما فرمودین همش باید معکوس بدی بنده با توجه به تجربه رانندگیم با دنا گفتم راحت رفتم و اینجوری که شما میگی همش باید معکوس بدی خیر اصلا اینطوری نیس نشون میده شما اصلا یکبارم پشتش ننشستی.. ولی پارس چون موتور ضعیفتره نسبت به بدنه و مثل ef7 پیشرفته نیس بخوای گاز بدی به موتور فشار زیادی میاد
گزارش
پاسخ دادن
11:40  1395/06/31

آرمین
4

چرا انقدر دنبال سرعت و گستاور و .... هستید؟ مگه ما یک ماشین خوب که تو جاده اسیرمون نکنه و کیفیت خوبی داشته باشه و کم مصرف باشه و طراحی خوبی داشته باشه نیستیم؟ پارس tu5 چه ایرادی داره که میخواهید تخریبش کنید؟ به نظر من محاسن زیادی داشته و همه امکاناتی که یک خودرو خانواده باید داشته باشه رو داره. همین مبلغ 40 تومن پارس هم سخت بدست میاد چرا دوباره بیشتر پول بدیم و مثلا دنا یا .... بکیریم.بابا همینم گرونه. سوار بشید به زندگیتون برسید و شاد باشید
09:50  1395/06/31
گزارش
پاسخ دادن
علی
4

دنا تو سربالایی اصلا کشش بهتری نسبت به پارس tu5‌نداره . همین مشکل ضعف کشش رو دقیقا دنا هم داره . تازه وضعیت دنا بدتر هم هست و با توجه به وزن بیشترش هم تا دور ef7 خیلی بالا نباشه که اصلا راه نمیره . شتاب اولیه دنا هم خیلی ضعیفه . اما پارس tu5 به لطف دنده های بسیار سنگین 1 و 2 در شتاب اولیه واقعا عالی عمل میکنه . کلا ef7 موتوری نیست که ارزش مقایسه داشته باشه . مقایسه کشش tu5 با xu7 انجام میشه که با توجه به وضعیت گشتاور xu7 و سنگین تر بودن ضرایب دنده های 3 و 4 و5 این موتور بدون شک برتری با Xu7‌هست از نظر کشش
گزارش
پاسخ دادن
10:19  1395/06/31

علی
2

مهمترین قسمت ماشین موتورش هست و در تحلیل ماشین مهمترین قسمتی که باید در نظر گرفته بشه کارایی موتور و عملکرد حرکتی ماشین هست . وگرنه ماشین هایی مثل برلیانس و دنا و این چینی ها که فقط چهار تا آپشن دارن واسه دل خوش کردن هستن . ماشینی که موتور قدرتمند و متناسب با بدنه روش نباشه اصلا ارزش نداره
گزارش
پاسخ دادن
10:24  1395/06/31

کاربر: محمد
5

سلام
چند ماهی است که پارسtu5رو خریدم فقط یه چیز بود که توی دل من رو خالی میکرد اونم نظرات بعضی راجع به کشش این ماشین توی سربالاییها بود
چند روز پیش با این ماشینبا ۵سرنشین و صندوق پر توی یک سربالایی بسیار تند
رانندگی کردم بدون اغراق میگم دوستان چون من اصلا از تملق خوشم نمیاد
این ماشین من رو واقعا راضی کرد من که اصلا کمبود کششی حس نکردم
به خدا قبلا با ۴۰۵xu7توی همین مسیر میرفتم اصلا وابدا این حس شادابی رو نداشت البته میدونم که
۱_ماشینهای ایران خودرو شانسیه
۲_ آب بندی ماشین خیلی مهمه
۳_نحوه رانندگی هم خیلی مهمه
درضمن راجه به دنده ۴ و۵ این ماشی:
عزیزان من ۴ این ماشین خودش یه دنده ۵ هست و دنده ۵ این ماشین درحکم یه دنده ۶ عمل میکنه به همین خاطره که رانندگی با سرعت بالا با این ماشین خیلی لذت بخشه
طی رانندگی کوتاهی که با سمند ef7داشتم توی سرعت اصلا و ابدا حس آرامش پارسtu5رو نداشت (سرعت داشت و سربالایی هم خوب میرفت)
رد ضمن با سرعت ۲۰۰ تا با پارسم هم رفتم
08:28  1395/06/31
گزارش
پاسخ دادن
آرش
4

آقای عزیز این فقط حس کاذب شما بوده . درسته اگر به tu5 حسابی گاز بدی خوب بالا میره اما به این نمیگن کشش خوب . ببنید باید منطقی بحث کرد . گشتاور tu5 هم از xu7کمتر هست و هم در دور بالاتری ایجاد میشه . ضریب دنده های 3 و 4 و5 گیربکس روی tu5 هم به شدت سبک تر از گیربکس روی xu7 هست . چرخ های پارس lx هم که 15 هست و چرخ های 405 هم 14 که در این زمینه باز هم از کشش tu5 کم میشه . وزن پرشیا هم که بیشتر 405 هست . پس یا شما تعریف کشش رو در نظر نگرفتید یا اینکه 405 قبلی شما مشکلی داشته و یا اینکه شما حس کاذبی در این مورد داشتید و چون ماشین نو داری میخوای توجیه کنی . تمام موارد از نظر کشش به ضرر پارس tu5 هست نسبت به 405 پس به هیچ طریقی نمیشه گفت کشش پارس tu5 بیشتر از 405 یا حتی برابر هست . همه ما میدونیم که tu5 در دورهای پایین گشتاور خوبی نداره و باید زیاد گاز بدی و دور موتور رو بالا نگه داری . ضریب دنده های سبک 3 و 4و5 هم مزید بر علت هست تا مجبور بشی دنده معکوس زیادتری بدی . دنده های 1و 2 ولی خیلی سنگین تر هست و کشش در دنده 1 و2 به نفع tu5 خواهد بود .
گزارش
پاسخ دادن
09:05  1395/06/31

محسن
5

درسته. پارس tu5 به دلیل داشتن دنده های 1 و 2 سنگین و پرشتاب تو سربالایی کشش خوبی داره و مثلا دنده 2 ابن ماشین خیلی پر میکنه و دورمیگیره دقیقا تو همین لحظه است که جلو می افته ولی خودروهای دیگه تو این دنده ها سرعت کمتر و دور کمتری دارن به خاطر همین عقب می افتن. و اگه بخوای با دنده مرده تو سربالایی اونم صرفا با 5 سرنشین و وسایل زیاد حرکت کنی عقب می افتی.همین وضعیت برای موتور مثلا ef7 صادق نیست و حداکثر گشتاورش تو دورهای خیلی بیشتر بدست میاد که رسیدن به اون دورها و گاز دادن زیادی هم فشار به موتور میاد و هم زمان رو برای دور گرفتن ازدست میده برای همین میگن ef7 کشش ضعیفی داره و نکته بعدی وزن بیشتر دنا است که باعث میشه موتور زمین گیر بشه.مشکلات و بدبختی های ef7 که دیگه بماند.موتور tu5 کوچیک تره و حجم کمتری داره اما چابک تر و به اصطلاح پررو تره.اگه درست و به موقع بهش دنده بدی نه تنها کم نمیاره بلکه وحشی تر هم میشه. کیفیتش هم که دیگه معرف همه هست.
گزارش
پاسخ دادن
09:22  1395/06/31

فقیهی
3

وقتی خشت اول کج باشه تا ثریا دیوار کج میشه. هم موتور ef7 مشکلات زیادی داره که البته ایرادات حزیی گرفته شده ولی مواردی مثل ترسوندن یا سوختن واشر سرسیلندر هنوز پا برجاست.قطعات موتوری و بدنه هم خیلی گرونه و کمیاب. اتاق هم اتاق همه پسند و بورسی نیست.جوانها خوششون نمیاد.مثل سورن که فروش نداره حتی با وجود مونور توربو بازم خریدار نداره. به چند نفر که گرفتن نگاه نکنید ولی کلی بررسی کنید میبینید خریدار نداره.دنا هم همینه مدام دارن با اتاقش و موتورش و ... بازی می کنند موتور توربو هم مثل ایربگ ها که اصلا کار نمیکنند و مثل ترمزهای ABS ایرانی که قفل می کنند و ترمز عمل نمیکنه هستند.پس دلتون رو به توربو و .... خوش نکنید.مثل ایربگ پراید که من تا حالا ندیدم باز بشه و صرفا جهت پول اضافه از مردم و اینکه بگن ایربگ هم داره نصب شده.توربو دنا هم مثل توربو سورنه خریدار نداره.خشت اول کجه.این ماشین ها از مشتقات سمنده و خود سمند هم که میدونیم چه اتاق و موتور بدی داره.جوونها دنبال ماشین سریع و پرشتاب و زیبا هستند نه ماشین پیرمردی.مثل اینکه شما رو تراکتور موتور توربو پیکان بندازی. همش بگو توربو داره ها .
گزارش
پاسخ دادن
09:36  1395/06/31

علی
4

سورن Elx توربو رو با اونهمه تجهیزات توربو و آپشن های سورن Elx‌ داره میده 37 تومن اما کسی نمیخره . کلا ef7 بازار نداره چه برسه به اینکه روی سورن باشه اونم توربو که ایرانخودرو روی ef7 نصب کرده باشه !
گزارش
پاسخ دادن
09:43  1395/06/31

کریمی
3

کاری به بدی ها و واشر زدن ها و مصرف بالای xu7‌ندارم . اینها همه درست اما نباید بی انصافی کنیم . این موتور واقعا کشش خوبی داره و گیربکسش هم کاملا با موتور مچ هست . به کشش xu7‌واقعا نمیشه ایرادی گرفت
گزارش
پاسخ دادن
09:46  1395/06/31

آرش
3

با دنده 5 پارس tu5‌ اگر جاده فقط کمی شیب داشته باشه دیگه قدرت بالا رفتن نداره . دنده 5 پارس tu5 فقط به درد جاده کفی میخوره و کاملا اور درایو هست . اما دنده 5 موتور xu7 واقعا کشش خوبی داره و توی حتی شیب هم توانایی داره که شتابگیری کنه چون هم ضرایب سنگین تری داره و هم گشتاور xu7 در دورهای پایین تر خیلی بیشتر هست
گزارش
پاسخ دادن
09:59  1395/06/31

Top speed
5

یک جوری حرف میزنید آدم تعجب میکنه که اصلا ماشین تا حالا سوار نشدین. دنده 5 کدوم سربالایی آدم میتونه بره؟ تو گردنه بکشه هر ماشینی خودشو با 3 بره بالا. کدوم ماشین با 5 گردنه یا سربالایی رو میره بالا که پارس lx دومیش باشه. نکنه دنا با 220 تا سرعت گردنه ها رو بالا میره؟ احتمالا دنده 6 هم لازم دتره ایران خودرو اجحاف کرده به دنا نذاشته روش.
گزارش
پاسخ دادن
13:18  1395/06/31

کوروش
5

H30 کراس رو نمیشه با پرشیا مقایسه کرد. H30 فضای کمتری به نسبت پرشیا داره و کراس اوره شهریه و بدرد مسافرت نمیخوره. ماشین چینی قطعات نداره و فروش خوبی نداره
18:30  1395/06/30
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
1

داداش چی واسه خودت میگی ؟؟؟ h30 cross که اصلا کراس اور نیست !!! شما که فرق کراس و کراس اور رو نمیدونی لازم نکرده کارشناس بشی . h30 موتور tu5 داره که دقیقا با موتور 206 رانا و پارس lx یکیه و این حرف مسخرست که بگی tu5 قطعه نداره . فروش خوبی نداره ؟؟!!!! تا دو سال اینده رو پیش فروش کردن رفته دلیل هم داره چون موتوری که روش نصب شده سال هاست که امتحان خودشو پس داده و به کیفیت و کم دردسر و کم مصرف بودنش معروفه و ارزان ترین خودرو گیربکس اتوماتیک ایرانه که گیربکس فوق العاده ژاپنی داره در ضمن به اندازه پارس هم جاداره
گزارش
پاسخ دادن
20:20  1395/06/30

کوروش
5

اولا بنده پرشیا lx دارم و از هر لحاظ ازش راضیم.اتفاقا به خاطر موتور tu5 هست که h30 کراس فروش داشته.منم نگفتم موتوری قطعه نداره. از نظر بدنه و سایر قطعات منظورمه.بالاخره ماشین چینیه و بازار ماشینهای چینی رو همه میدونند خوب نیست.اگر هم این ماشین سروصدایی اندکی داشته اونم از صدقه سرموتور باکیفیت tu5 . شما زود قضاوت نکن. این ماشین رو با لیفان x50 مقایسه می کنند.اوکی؟
گزارش
پاسخ دادن
21:00  1395/06/30

ماشين باز اصيل
19

دوستانم

چه بمانيد و چه خودكشي كنيد. چه سايت وان كار را منفجر كنيد يا با كامنت گذاشتن سعي در فريب داشته باشيد. چه پارس خريده باشيد چه نخريده باشيد... چه دروغ بگوييد و چه راست .... چه متعصب باشيد چه غير متعصب .... چه وان كار نظر من را منتشر كند يا نكند ...... تنها موتور پيشرفته، كم صدا، پرقدرت، آلماني، داراي cvvt، پايه گازسوز، قدرت زياددد، تكنولوژي جديد، پرشتاب، لايق فقط و فقط متعلق است به ....


موتور EF7

زنده بااااااد بر EF7 و EF7‌سوار ها؛ سلطان جاده ها و سلطان هر چي ماشين درپيته
17:39  1395/06/30
گزارش
پاسخ دادن
علی
2

موتوری که تو دور 3000 گشتاورش به 130 هم نمرسه تو سربالایی زیر کشیدن بدنه سنگین دنا و سمند مونده و فقط با ضرب و زور دنده معکوس زیاد و دور بالای 4500 میتونه بالا بره بعد تو میگی موتور کامل موتور قوی !!
گزارش
پاسخ دادن
07:02  1395/06/31

محسن شبستری از ماهشهر
7

سرویس های جدید شرکت ما از نوع سمند ef7 شده زور موتور خیلی زیاده راحت از جا کنده میشه سرعتش خیلی بالا میره ما با راننده ۴ نفر سوار میشیم راحت تا ۲۰۰ میره با گاز تا ۱۸۰میره
16:08  1395/06/30
گزارش
پاسخ دادن
علی تبریز
0

خوب از همون کارشناس میپرسیدی که کد 10 یعنی چی.
گزارش
پاسخ دادن
19:13  1403/07/03

میلاد
2

فاز این دنا و سمند سوارها چیه؟ سرعت 220 یعنی جی؟ مگه داریم؟ تو کدوم جاده ایران میشه با 220 تا رفت؟ انصافا دنا سوارها چی میزنید؟
گزارش
پاسخ دادن
23:11  1395/06/30

رامین
0

آخه تو کدوم جاده ایران با 200 میره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
09:19  1395/06/31

کوروش
10

به نظر من هر خودرو باید تو رنج قیمت خودش و کلاس خودش بررسی بشه.دنا 5 تومن گرونتر از پارس tu5 و طبیعتا باید یک مانیتور اضافه تر داشته باشه. اما پارس tu5 تو رنج قیمت خودش و بالاتر هم حرفهای زیادی واسه گفتن داره.دناسوارها واقع بین باشید این ماشین صرفا جهت خرید شما به قیمت بیشتر و سودهای بالاتر سرهم شده.
17:21  1395/06/29
گزارش
پاسخ دادن
J4 خاکستری تهران
0

09016118659 لطفا همگی تلگرام پی ام بدید دعوتتون کنم
گزارش
پاسخ دادن
00:33  1403/07/02

کوروش
11

ال 90 صرفا به جای پیکان تولید و جایگزین شد.قرار نبود انقدر قیمتش بره بالا ولی با وجود مشکلات زیادی که داره اصلا رو قیمتش نیست.موتور و گیربکس بهتری هم داشت فبلا ولی الان کیفیتش دیگه سابق نیست و افت زیادی داشت. این جه طراحیه آبکی و بیخودیه که با پاره شدن یک لاستیک گردگیر باید ماشین رو بزاری تو خیابون و بری دنبال تعویض گیربکس به چه دردی میخوره؟
17:12  1395/06/29
گزارش
پاسخ دادن
مونتاک
4


🔺جزئیات تازه از تولید ۳ محصول از رده خارج پژو در ایران
فارس گزارش داد:
🔹شرکت پژو در قرارداد جدیدش با ایران خودرو مونتاژ ۳ محصول با نام های تجاری ۳۰۱، ۲۰۸ و ۲۰۰۸ پیش‌بینی کرده است.
🔹این در حالی است که تاکنون هیچ کدام از این خودروها مجوز صادرات به کشور آمریکا را دریافت نکرده‌اند.
🔹این موضوع نشان دهنده سطح پایین استانداردهای ایمنی و عدم تطابق آن با استانداردهای بالای حمل و نقل است.
🔹حتی به دلیل پایین بودن سطح ایمنی پژو ۳۰۱ فرانسوی‌ها حق فروش آن را در اتحادیه اروپا ندارند
11:39  1395/06/29
گزارش
پاسخ دادن
محمد
4

دومین خودروساز بزرگ اروپا بعد از فولکس واگن ، همین شرکت پژو سیتروئن هست . درسته ماشین های پژو در مقابل ماشین های بنز و بی ام و و لندرور و فراری و پورشه و بوگاتی حرفی برای گفتن ندارن اما با توجه به رده قیمتی خودشون و با توجه به ماشین های داخلی ما ماشین های چندان بدی هم نیستند . شما اگر 508 با موتور 2000 رو دیده باشی نمیگی که ماشین بدی هست . اگر 407 با موتور 2000 رو با این دنا و این چینی ها مقایسه کنی میبینی که صد برابر بهتر هست . افرادی میگن پژو خوب نیست که قبلا سوار بنز و پورشه و لندرور شده باشن . همین 508 رو بیارن با موتور 2000 با قیمت مناسب بدن ما که راضی هستیم
گزارش
پاسخ دادن
15:10  1395/06/29

پرشیا با اصالت
2

دقیقا همینطوره. چطور همین پژو رو که تا سالهای قبل از خروج از ایران، خودرو تولید می کرد همه راضی بودن و دنبال قطعات فرانسوی بودن؟ دومین خودروساز اروپایی رو نمیتونی با چنگال و لیفان و دنا و سمند و جک و ... مقایسه کنی. اجازه بدید پژوهای 301 و 208 و 2008 بیاد متوجه خواهید شد چه پیشرفتی داشته و چه ماشین خوبیه. اینا مثل چینی ها کپی کار و دزد نیستند.
گزارش
پاسخ دادن
15:48  1395/06/29

مجید
1

دومین خودروساز اروپا بودن دلیل بر برتری و کیفیت نیست شما به این نکته هم توجه داشته باش که ایران خودرو هم بزگترین خودروساز خاورمیانه است اما چه حاصل.......
گزارش
پاسخ دادن
16:06  1395/06/29

سعید رمضانی
1

از مطلب جناب کاویانی یاد یه قسمت از برنامه تخت گاز افتادم اون قسمت مربوط به محصولات پژو بود یادمه از اول تا آخر برنامه اون سه تا مجری فقط در حال مسخره کردن پژو بودن اونم مسخره کردن در حده لالیگا.دقیقا جمله آشغال ساز اروپا را هم بارها بکار بردن
گزارش
پاسخ دادن
16:12  1395/06/29

علی
0

سلام دوستان چه طوری ساعت پژو پارس ال ایکس تنظیم میشه با تشکر فراوان
01:44  1395/06/29
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
7

باز هم سر ماه شد و پرداخت اقساط دنا ... اشکال نداره فشار زندگی سنگینه بذارید اینجا یکم خودشونو خالی کنن شاید یکم آروم بشن
17:24  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
سعید رمضانی از اصفهان
2

سلام و عرض ادب
من بین سمند ef7 و پارس tu5 قصد دارم یکی را انتخاب کنم ظاهرا در بین نظرات هم این دو تا صدر نشین هستند از قیافه هر دو تا هم خوشم میاد بنظر دوستان برای کسی که مصرف کننده باشه و خانواده ۴ نفره اهل مسافرت داشته باشه کدوم بهتره . از راهنمایی شما سپاسگذارم
17:14  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
رضا
9

ببین یه مشکلی که خودروی سمند داره اینه که از پارس هم زیادتر شده.وهمه همه تاکسیا ماشین پلیسا اژانسیا امداد خودرویی ها همه شده سمند واین یکم از ارزش ماشین کم میکنه دوما سمندم خواستی بگیر فقط توربو بگیر سوماپارس یه ماشین پدر مادر داریه وبخریش انگار گوشی ایفون خریدی نه گوشی هواوی وهنوزم بعد بیست سال اصالت طراحیش رو داره واز نظر قیافه از سمند ودنا خیلی خیلی بهتره واصلا اون دوتا ماشین از نظر قیافه حرفی دربرابر پارس نخواهند داش.تمام خودروها کیفیتشون اومده پایین چه پارس چه سمند سمند اتاقش زود میریزه وتودور خیلی بالاحداکثر ثدرت رو بهت میده که عملا هیشکی تا این دور گاز نمیده دور6500!!باز سلیقه ای هستش پارسم مشکلاتی داره شاید یکم کشش پایین که نهایتش یه معکوس میخواد کیفیت پایین داشبورد ولاستیک.ولی به هرحال تا چهل تومن بااین مشکلات بازم بهترینه.اگه از ال نودم خوشت میاد کیفیت عالی داره ولی اونم مشکلاتی داره.پارسم فقط تیوفایو بگیر.موتور ای اف سونم هیچ برتری نسبت به تیو فایو نداره.پارسم باید5ماه توصف وایسی تا بدن بهت مگه اینکه از بازار نقدی بخری که چهار پنج ملیون بالاتر از قیمت نمایندگی میشه
گزارش
پاسخ دادن
17:55  1395/06/28

پژوپارس
6

سلام به رفیقای گلم دوستان من زنگ زدم بهم گفتن 7مهر تحویل میدیم ایا واقعا 7مهر تحویل میدن؟صاحب نمایندگی میگف من خودم ماه پیش سه تا نوشتم ولی با دو ده پونزده روز تاخیر دادن بهم.واحتمالا مال تو رو هم ده پونزده روز با تاخیر میدن.ولی اونجا میگف 7مهر تحویل میدن
گزارش
پاسخ دادن
17:58  1395/06/28

مرتضی
5

ببین آقا سعید اگه منطقی فکر کنیم سمند طراحی جدیدتری داره و کاملا از شکل اتاق bmw کپی برداری شده و اصول ایمنی و ایرودینامیک تا حدود زیادی رعایت شده و از نظر استاندارد طراحی با مدل های دهه 90 تطبیق داره از نظر ایمنی در سرعت بالا و ترمز شدید فعلا در کنار دنا حرف اول را میزنه شاسی و پلت فرم کاملا با 405 و پارس یکی هست ولی از نظر موتور یه مدل با موتور 1800 تولید میشه که برای بدنه سمند خوب نیست و ماشین تنبل میشه و نمونه دوم با موتور ef7 هست که موتور جدید و انصافا پیشرفته ای هست و نیاز به رسیدگی بیشتری داره ولی خب رانندگی باهاش تیز پرشتاب و لذت بخشه .
پارس هم ماشین خوبی هست که بجز تعقیرات ظاهری تفاوت چندانی با پژو 405 نداره و مشابه سمند از چند نوع موتور بهره میبره اول موتورهای 8 سوپاپ xu7 و xum که قدیمی و پرمصرف هستند و چندان چنگی به دل نمیزنه و نمونه ساخته شده با موتور tu5 که محبوب تر هست .در مجموع ما اگه دو تا متغیر که یکی امکانات و دیگری قیمت هست را در نظر بگیریم سمند البته با موتور ef7 برنده این رقابت میشه بخصوص برای کسی که به دنبال خودروی مسافرتی هست
گزارش
پاسخ دادن
18:42  1395/06/28

ماهان
4

یا سمند ef7 بگیر یا l90
گزارش
پاسخ دادن
19:23  1395/06/28

محمد
3

ال90 ماشین جاده نیست و تعادل خوب و سواری نرمی نداره . ef7 هم کاملا شانسیه
گزارش
پاسخ دادن
07:54  1395/06/29

رها
2

سمند بیشتر واسه افراد مسن هست که با موتور و اتاق تنبل و سنگین سمند کنار میان. سمند خیلی زود به صدا می افته و مخصوصا درها رو هر چند یکبار باید پارافین بزنی و رگلاژ کنی.دید کور داخل کابین مخصوصا ستونهای جلو و احتمال تصادف بیشتر با عابر.ترمزهای ضعیف تر در مقابل اتاق سنگین.جلوداشبورد ساده تر.موتور 1800 و همون xu7 واشر سوزی و مصرف بالای بنزین و کم کردن روغن و صدای زیاد و .... در نوع موتور ef7 مشکلات واشرسوزی و هزینه گران قطعات و بازار بسیار بد ef7 و خرابی دسته موتور و ....موتور آلمانی و ... نداریم همه چینی و ایرانی و هندی بوده و بعضی قطعات فرانسوی و روسی هستند.پارس با موتور tu5 قابل مقایسه نیست. موتور tu5 مقاومت بالا به واشرسوزی و کم نکردن روغن و صدای پایین موتور و مصرف کم بنزین و طراحی به روز. ترمزهای قوی و تعویض راحت کلیه لنت ها.آپشنهای بیشتر. اتاق زیبا و سرحال. بازار خوب و پرفروش.صندلی های طبی.داشبوردزیبا.سیستم صوتی خوب و مناسب.دید عالی داخل کابین بدون نقطه کور.کلاس کاری بالا.برای صحت نظرات میتونید از تعمیرگاه ها و نمایشگاه ها و ... تحقیقات کنید.موفق باشید
گزارش
پاسخ دادن
08:52  1395/06/29

محمد
2

ماشین فقط پرشیا . اگر کشش خوب تو گردنه و سربالایی میخوای پارس xu7‌بگیر اگر مصرف کم و صدای کمتر و موتور نرم تر میخوای tu5 بگیر . اگر هم میخوای ماشینی بخری که صاحب اول و آخرش خودت باشی و با اولین خرابی بیافته گوشه تعمیرگاه و دیگه درست نشه برو ef7 بخر
گزارش
پاسخ دادن
09:07  1395/06/29

ممل آمریکایی
0

با 10 روز اختلاف تحویل میدن
گزارش
پاسخ دادن
13:05  1395/06/29

سلام
5

داستان این پارس و ۴۰۵ داره دقیقا میشه داستان پیکان هر مدل که میاد داره بی کیفیت تر میشه و هر روز داره ریخت قیافه خز تر و تکراری تری پیدا میکنه امیدوارم یه دولت مرد پیدا بشه و مثل پیکان شر این یکی را هم کم کنه بلکه ایران خودرو یه تکونی به خودش بده
16:00  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
.
11

حداقل سعی کن از کلمات جدیدتری استفاده کنی تا مشخص نشه که یک نفر هستی و به اسمهای متفاوت نظر میدی
گزارش
پاسخ دادن
16:36  1395/06/28

شایخی
5

گل گفتی خدا پدر آدم چیز فهم را بیامرزه، دقیقا داره داستان پیکان تکرار میشه متاسفانه توی مملکت ما هر چیزی کهنه تر و عقب مونده تر میشه مردم بیشتر میرن طرفش
گزارش
پاسخ دادن
16:55  1395/06/28

مرادی بهبهانی
10

جناب نقطه دست کم نظر خودت را لایک نکن خیلی کار ضایعی هست
گزارش
پاسخ دادن
17:40  1395/06/28

saied pars
3

ملت باز از قدیمیها خاطره خوشی دارن واطمینان بیشتری نه مثل حالا که عقب جلو و چراغها رو تغییر میدن و موتور چینی رو با مارکهای المانی قالب این ملت بیچاره میکنن حالا هر چی میخواهد باشه
کمتر به هم توهین کنیم با این حلوا حلوا کردنها دهن شیرین نمیشه
گزارش
پاسخ دادن
19:07  1395/06/28

مونتاک
7

مطالب گفته میشه هر کی نظرشو میگه یکی از رو تجربه یکی تعصب یکی توهم ی نفرم از رو نفرت و خشم.بعضی هم دنبال کاسبین.. برادر من نیتم آگاهی دادنه نه اگهی کردن. من شغلم چیز دیگه اس اصلا مربوط به ماشین نمیشه که بخوام دنبال سود باشم. داری 38 میلیون پول میدی چی گیرت بیاد؟؟ کیفیت؟ اصالت ؟کشش و شتاب.؟ مدرن بودن؟ کم خرج بودن؟ انصافا پارس lx تو هیچ کدوم در رده های بالا نیس و نهایتش متوسط. شاید فقط بدرد دلال ها بخوره که خوب خریدو فروش میشه. شما هر انتظاری از پارس داری من یه ماشین بهت معرفی میکنم که خیلی قدرتر از پارسه. دیگه خوددانی. خدا رو شکر من تعصبی نیستم و همین باعث شده علمی ب مسایل نگاه کنم کسی نتونه راحت سرم کلاه بزاره..
15:06  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
محمدعلی
0

دوستان وضعیت بازار پژو پارس lx چطوره؟ دلیل اینکه گرون شده چیه؟
14:33  1395/06/28
گزارش
پاسخ دادن
محسن
8

دلیلش خوشنامی پارس و خوشنامی موتور tu5 هست . کلا فروش پارس همیشه خوب بوده و محبوبیت خاصی بین مردم داشته و داره . همه انواع پارس همیشه خوب فروش رفتن . چه سال چه lx چه elx همیشه در رده های قیمتی خودشون سالاری کردن
گزارش
پاسخ دادن
15:08  1395/06/28

حسین شریف
6

بازار پارس را دلال ها دست گرفتن و دارن از سادگی و کم سوادی ملت استفاده میکنن ۹۹ درصد پارس با ۴۰۵ که طراحی ۳۰ سال پیشه یکی هست گریبکس ساخت یه شرکت هندی و موتور ساخت دانگ فنگ چین !!! قیمت صادراتی هم اگه کشوری حاضر بشه این تکنولوژی عصر قاجار را بخره ۱۸ میلیونه که تعدادی به عراق صادر شد و تعدادی به افغانستان که به سرعت برگشت خورد
گزارش
پاسخ دادن
15:40  1395/06/28

نیکزاد
1

موتور ef7 ساخت آلمانه؟ این یعنی بیسوادی و رفتار کبک گونه. ما پارس سوارها واقعیت رو پذیرفتیم و تعریف کورکورانه نمیکنیم. برادر موتور آلمانی و امریکایی نداریم. کمی تحقیق و مطالعه لازمه
گزارش
پاسخ دادن
09:13  1395/06/29

معصومی
0

نمایندگی ما 6 تا دارم . سفید بیا میدم 40 . کارتکس هم داره .
آدرس ما را داری که منتظریم برای عصری
16:21  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
مفیدی /نمایشگاه پیچ شمیران
0

چند تا میخواهی 38 میلیون ؟یکسال و نیم داریم مگس میپرونیم
14:57  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
عشق پارس
0

دست من تو بازار خوبه .5 سال پیش سکه خریدم .دوبرابر فروختم. از اون سال هی از این کارای ریسکی می کنم و راصی ام.قیمت را ببر بالا . ما هم یک گروهیم میبریم بالا. یا علی بگو و شروع کن. ببین چه سودی میخوری
یه تیوتا خریدم 150 تومان . یک ماه بعد فروختم 250 تومان
همین عیدی چند تا سرویس طلا و النگو برای خانم خریدم . طلا گران شد. دوبرابر با اجرتشان فروختم
گزارش
پاسخ دادن
15:50  1395/06/24

عشق پارس
0

واقعا نمایندگی مفیدی هستی ؟ همین که یه شعبه تهران داره یکی کرمان یکی اصفهان؟
اقا اگر واقعا مشتری هستی . من هستم . همین عصری میام . ادرس بده . 42 مدل 95 خریدارم . هر تعداد که باشه . ولی بعدا تاسف نخوری اگر قبمت را اوردم 45
گزارش
پاسخ دادن
15:52  1395/06/24

میلاد
1

38 برای ال ایکس خیلی کمه .ضرره
شاید پارس معمولی را میگی. بخدا زیر 40 ضرره
گزارش
پاسخ دادن
16:09  1395/06/24

علیرضا
0

این ماشین ارزش 45 تومان را دارد
مصطفی 4 روز تاخیر فاکتور دارد و سه چهار روز بعد از فاکتور تحویل نمایندگی میشه
گزارش
پاسخ دادن
16:11  1395/06/24

علیرضا
0

منطقی فکر کنید
کلا 37 بدید ماشین را بعد عید بگیرید
بهتره یا
الان 45 بدید حالش را ببرید
مشخصه الان بهتره
این دوره زمانه .زمان ارزش طلا را دارد
گزارش
پاسخ دادن
16:13  1395/06/24

علی
0

مهر ثبت نام کنی . تحویلش بعد از عیده . معلوم نیست کی! الکی میگند اسفند . تاخیر تحویل داره. الان نقدی بخرید خیلی بهتره
گزارش
پاسخ دادن
16:15  1395/06/24

رضا جانننن
5

ببین سینا خان دوره پارس تمومه بزار هرکسی هرچیزی دوست داره بخره شما گمراهشون نکن سمند ef7 خیای به صرفه تر از ای ن اشغالا ی قوطی حلبی است پا رس مثه چوب بستنی میمونه و خیلی هم محکم ترخه تا پارس در ضمن اون روز ا مرد که این خرابی ها داشت الان سال 95 است و در سال 9192 گیر کردی که چی واشر سرلیندر نمیدونم بازار خوبی نداره پس این همه ثبتنامی برای سمند و دنا ef7 چیست جواب بده خیلی هم بازار بی در این سه ساله پیدا کرده لطفا مردم را گمراه نکن!
13:06  1395/06/23
گزارش
پاسخ دادن
سینا
3

من فقط واقعیت رو گفتم. مشکلاتی که گفتم مخصوصا اتاق امسال و پارسال نداره اتاق سمند که فرق نکرده. موتورش هم هر جا از هر کی پرسیدم و دیدم گفتند موتورef7 بدرد نمیخوره. عده ای هم که دنا گرفتن اکثرا اقساطیه و مجبورن. بعضی ها هم گول اون جی پی اس رو خوردن. سیاست های فروش ایران خودرو خیلی گسترده است. هر خودرویی رو به نسبت استقبال مردم و بازار کلاس بندی کرده و آپشن سوار میکنند و میفروشند. خودرویی که کیفیت و بازار خوبی مثل پارس tu5 داره رو نیازی به تزیینات نیست. ولی بازم هر طور هر کی صلاح میدونه.شاید کسی سمند دوست داره. مردم خودشون تحقیقات می کنند و بررسی می کنند. به حرف من و شما هم نیست.
گزارش
پاسخ دادن
19:15  1395/06/23

سینا
6

حالا شما چرا انقدر تعریف می کنی از سمند گمراه نمیشن مردم؟ کاری نداره برو تو تعمیرگاه ببین موتورهای واشر زده رو. یدونه tu5 پیدا کردی جایزه داری.دیگه واقعا طرف با ماشین چیکارکرده باشه.حتما نمایشگاه هم رفتی و بازار بد فروش دنا و سنند ef7 رو دیدی. موتور 1800 فروشش خیلی بهتره. خودم 2 سال سمند داشتم که میگم.خدا میدونه 3 بار واشر زد.آخرش فروختم با تعمیر موتور کامل. خریدار هم بعد از دوماه گفت دود میزنه از اگزوز بیرون. پارسtu5 واسه 1992 یا 1940 یا قبل از میلاد هر چی هست ماشین خوبیه.این فقط من نمیگم آمار بالای فروش و مردم میگن.بی نقص نیست بله ولی بهتره. من 8 ماهه دارم میخواستم گازسوز بگیرم باور کن 10 تا مکانیک زنگ زدم دوست و آشنا یک نفر نگفت ef7 و 1800 بگیر.رفتم نمایشگاه دنا هم اونجا بود گفت آقا فقط lx این دنا بدفروشه و الکی گرونه. خب اختلاف قیمت 6 تومن هم کم نیست. یادمون نره این ماشین ها حق ما نیست.نه دنا و نه پرشیا و ...
گزارش
پاسخ دادن
19:27  1395/06/23

احمد22
5

قسمت دوم مالتی پلکس
مدیریت مصرف توان الکتریکی در خودرو
حذف جعبه فیوز و ادغام فیوزها
ادغام رله ها (قابلیت عیب یابی)
مزایای سیستم مالتی پلکس برای مشتری :
* خدمات
بهبود و افزایش خدمات پس از فروش قابل ارائه
کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری
قابلیت به روز کردن عملکرد ها از طریق به روز رسانی نرم افزار مربوطه
* ایمنی
هشدار به هنگام باز بودن کمربند ایمنی در سرعت ۲۰ کیومتر
بوق هشدار در ۳ ثانیه در سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر
* عملکردی
چراغ پارکینگ : با این قابلیت می توانید چراغهای بغل و چراغ نور پایین را حدوا بهمدت ۳۰ ثانیه روشن بگذارید . برای این کار ابتدا کلید را دروضعیت قرار دهید . هشدار دهنده چراغها را فعال سازیدو سپس از خودرو خارج شده و خودرو را قفل نمایید
امکان کنترل شیشه های جلو پس از خاموش کردن خودرو به مدت ۳۰ ثانیه
کلید پنل جدید : این کلید باعث می شود که استفاده از بخاری ، کولر و سایر تنظیمات آن به راحتی انجام شود و راننده کنترل بهتری روی تنظیم این کنترل ها داشته باشد.
جلو آمپر جدید : در این جلو آمپر علاوه بر زیبایی بیشتر به دلیل طراحی و جانمایی مناسبتر کنترلها و نمایش
15:16  1395/06/22
گزارش
پاسخ دادن
احسان
3

ممنون از اطلاعات کامل و مفیدتون.
گزارش
پاسخ دادن
20:12  1395/06/22

احمد22
4

قسمت اول
مزایای سیستم مالتی پلکس

سیستم مالتی پلکس یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترن سیستم های جامع برقی در خودرو می باشد . سیستم مالتی پلکس قابلیت تشخیص عیب یابی را دارد . در این سیستم ، با توجه به کیفیت و عملکرد سیستم برقی خودرو ، تحول اساسی در سیستم الکترونیک خودرو ایجاد شده است .
این سیستم علاوه بر این که رله ها ، فیوزها ومزایای سیستم هشداردهنده قبلی و دیگر قطعات برقی را به صورت یکپارچه دربر دارد ، از نظر کیفی شرایط الکترونیک خودرو را نیز ارتقاء داده و به دلیل ارتباط سیستم های برقی با نرم افزار مربوطه قابلیت های جدیدی از قبیل اعلام وضعیت لامپهای خودرو در جلو آمپر و … را نیز شامل می شود.
از نقاط مثبت این سیستم می توان به کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو، افزودن آسان قابلیت های جدید و صرفه جویی در زمان مونتاژ وخدمات پس از فروش اشاره نمود.

مزایای سیستم مالتی پلکس از نظر فنی :

افزایش ضریب اطمینان و کیفیت
حفاظت بهتر بارهای الکتریکی
حفاظت کامل سیمها در مقابل اتصال کوتاه
افزایش طول عمر لامپها
15:14  1395/06/22
گزارش
پاسخ دادن
مازیار
0

سلام

دوستان من پارس tu5 دارم با کارکرد 2200 کیلومتر

وقتی دارم رانندگی میکنم زمانی که پامو از گاز برمیدارم یه صدایی بلند خارت خارتی از جلوی ماشین میاد.و وقتی دوباره گاز میدم صدا قطع میشه اما تا بلافاصله پامو از گاز بر میدارم شروع میکنه به تولید همین صدا که بسیار هم آزار دهندست.

یه مکانیکی بردم گفت نمیدونم چشه.

بنظر شما دوستان مشکل کجاست؟ممنون میشم کسی میدونه راهنمایی کنه
11:51  1395/06/22
گزارش
پاسخ دادن
افتخاری
11

سلام. بنظر من پارس xu7 اصالت داره چون همه چی واسه خودش طراحی شده. من با نظر آقا رضا بیشتر موافقم، وقتی حداکثر گشتاور تو 3000 بوجود میاد هم شتاب اولیه خوبی بهت میده هم سربالایی ها مخصوصا ماشین سنگین باشه کشش بهتری داره هم افت کولر کمتر. ومثل tu5 انقدر دسته موتوراش خراب نمیشه..درسته قدیمی شده اما همچنان این موتور بی رقیبه. همچنین گیربکس با موتور هماهنگ تره.، اما پارس tu5 به مشکل میخوره چون خواستن یه چیزی بسازن بره
11:08  1395/06/22
گزارش
پاسخ دادن
امین
7

ما تقریبا 7 ماهه داریم نه دسته موتورش خراب شده و نه افت کولر و کشش و... خدا رو شکر عالیه. تو اتوبان زود سرعت میگیره و به کف جاده میچسبه. ما راضی هستیم.
گزارش
پاسخ دادن
11:44  1395/06/22

محمد
7

تمام ماشین های مثل روآ و دنا و پارس tu5 و slx که ایران خودرو از خودش تز داره و از موتور ماشین دیگه رو بدنه دیگه استفاده کرده و یا طرح بدنه و موتور من درآوردی داده ، یک سری مشکلاتی دارن که تو عمل خودشون رو شدیدا نشون ميده . مثلا پارس tu5 و slx مشکلات کشش و ناهماهنگی گیربکس و مشکلات کلاچ داره . Slx واقعا زشته و مشکلات پارس tu5 رو هم داره . دنا موتور من درآوردی و کم کششی داره و بدنه اش واقعا سرهم بندی شده است و مثل سمند خیلی زود بدنه میافته و خسته میشه . ولی شما به پارس xu7 نگاه کن . طرح بدنه با اصالت 406 رو هنر پنین فارینا رو میشه درش دید واقعا از نظر ظاهری و زیبایی نقصی نداره و همه چیزش اصولی طراحی شده . موتور و گیربکس xu7 کاملا هماهنگ و مناسب سدان خانوادگی 406 و پارس هست که قراره با 5 سرنشین و صندوق پر به مسافرت بره و باید کشش لازم و کافی در سربالایی داشته باشه . نمیگم xu7 و پارس نقص نداره . چرا داره خیلی هم داره اما این ماشین های سرهم بندی شده فقط درآمدن از چاله و افتادن به چاه هستند . جایگزین بدنه 406 باید 407 و جایگزین موتور xu7 باید ew7 و ew10 باشه نه واقعا بشه گفت پیشرفت
گزارش
پاسخ دادن
14:25  1395/06/22

حیرت!!!
7

جناب محمد این همه آسمون ریسمون به هم بافتی که تلیغ یه موتور آشغال را بکنی این دلیل نمیشه که چون شما xu7 را انتخاب کردی کار درستی بوده و بقیه اشتباه میکنن اگه موتور xu7 خوب باشه نیازی به تبلیغ شما نیست چون فعلا ارزان ترین و دم دستی ترین محصولات ایران خودرو با موتور xu7 تولید میشه و به سرعت آمار فروشش داره سقوط میکنه در ضمن صنعت خودروی ما به اندازه کافی گرفتار عقب ماندگی هست دیگه شما لازم نیست با این طرز فکر تشدیدش کنید
گزارش
پاسخ دادن
14:44  1395/06/22

صابر
3

آقا یا خانم افتخاری این حرف شما مثل اینه که بگیم نوکیا ۳۳۱۰ اصالت داره.بله قبول دارم چون اولین گوشی بود که در زمان خودش مجموعه کاملی از امکانات و کیفیت را ارائه کرد ولی این دلیل نمیشه که ما اندروید اپل و ویندوز فون را بگذاریم کنار و دوبار ۳۳۱۰ دست بگیریم چون اصالت داره .هرچیزی در زمان خودش خوبه من ۱۵ سال پیش پیکان با اصالت اون زمان را فروختم و پارس با موتور بی اصالت xu7 خریدم و الان هم با گذشت ۱۵ سال باید xu7 با اصالت را بفروشم و tu5 و ef7 بی اصالت بخرم چون داستان نوکیا ۳۳۱۰ دوباره تکرار شده و اگه دنبال تکنولوژی جدید نرم دنا من را پشت سرش جا میگذاره
گزارش
پاسخ دادن
14:59  1395/06/22

محمد
4

چیزی قدیمی باشه اما اصولی طراحی شده باشه بسیار بهتر از یک طرح جعلی سرهم بندی شده است که مثلا جدید باشه
گزارش
پاسخ دادن
15:07  1395/06/22

ایرانی
7

حکایت این اصالت موتور xu7 آدم را یا اصالت آفتابه مسی های قدیم میندازه یادمه بچه که بودیم با آفتابه مسی با اصالت ۲ تا مشکل داشتیم اول اینکه اینقدر سنگین بود که پر و خالی را نمیشد تشخیص داد توشم تاریک بود با چشم نمیشد بفهمی آب داره یا نه مجبور بودیم دستمون را تا شونه بکنیم داخلش تا بفهمیم آب داره یه خالیه بعد که مشکل آب حل می شد مشکل دوم بلند و استفاده کردنش بود که احتیاج زور حضرت فیل داشت .خلاصه که این اصالت پدر ما رو در اورده
گزارش
پاسخ دادن
15:17  1395/06/22

محمد
2

آقا صابر اشتباه شما دقیقا همین هست که موتور و ماشین رو داری در مقیاس های وسایل الکترونیکی مقایسه میکنی . دنیای مکانیک کاملا متفاوت هست و تفاوت xu7 با tu5 و ef7 اصلا مثل تفاوت گوشی قدیمی با گوشی اندرویدی نیست . این طرز فکر و مقایسه الکترونیک و مکانیک کاملا اشتباه هست . Tu5 به همراه این گیربکس عجیب روی پارس lx واقعا مشکلات زیادی از نظر کشش داره . مصرف ماشین کمتر شده اما کشش ماشین واقعا ضعیف تر شده . اوضاع ef7 هم بهتر نیست و وزن سنگین دنا و سمند برای ef7 در دورهای پایین و میانی موتور واقعا زیاده . کم آوردن ef7 و tu5 رو همه تو سربالایی دیدیم . این موتورها فقط در دورهای بالای 4500 بهتر از xu7 هستند و اگر دور موتور پایین باشه واقعا ضعیف تر عمل میکنند . موتور اگر جدید باشه ولی نتونه کشش کافی تولید کنه چه فایده داره ؟؟ عدم هماهنگی موتور و گیربکس tu5 با بدنه پارس قابل چشمپوشی نیست و کم آوردن ماشین تو یک سفر خانوادگی واقعا جالب نیست
گزارش
پاسخ دادن
15:24  1395/06/22

محسن
7

آقای محمد میشه بفرمایید موتور ۱۸۰۰ که مرتب واشر میزنه روغن کم میکنه توی دور بالا افت توان پیدا میکنه .تایم رد میکنه. مصرفش با حجم زیر ۱۸۰۰ از یه موتور ۳۰۰۰ سی سی بیشتره .صدای موتورش یکسره روی مخه. اینقدر دراز طراحی شده که توی کاپوت داز کش نصب شده .کجاش طراحی اصولی داره ؟
گزارش
پاسخ دادن
15:26  1395/06/22

پارس tu5
3

این که در مورد xu7 نوشتی نشونه اصالت نیست نشونه عقب افتاده گیه اگه این موتور محبوب شما خوب بود که شرکت پژو ۱۴ سال پیش توقف تولیدش نمیکرد خوده پژو فهمیده چه گندی زده
گزارش
پاسخ دادن
15:32  1395/06/22

واقعیت
4

ef7 و tu5 در مقایسه با xu7 مزیت های نسبی خیلی بیشتری دارن اگه تنها مزیت xu7 گشتاور تو دور پایینه ولی معایب بیشمارش باعث میشه به راحتی ازش چشم پوشی کرد باور کنید اگه سال ۹۰ ما دچار تحریم شدید نمی شدیم لان از xu7 بجز خاطره چیزی باقی نمونده بود
گزارش
پاسخ دادن
15:51  1395/06/22

تندر ۹۰
5

من تجربه tu5 را ندارم و به خودم اجازه اظهار نظر نمیدم ولی سمند xu7 داشتم اول اینکه از نظر ایمنی و تعادل و ترمز و راحتی سفر هنوز سمند هیچ رقیب داخلی نداره ولی مشکل موتور کاملا مشخص بود ماشین به شدت لش و سنگین حرکت می کرد و هیچ هیجانی نداشت بعد یکسال بخاطر مصرف زیاد فروختم وتندر ۹۰ برداشتم تندر هیچ کدوم از مزایای سمند را نداره ولی موتور و گیربکس عالی داره که نمیشه منکرش شد .تابستون امسال با سمند خواهر زادم که موتور ملی هست رفتیم مشهد انصافا موتور به ماشین کاملا سر بود من خودم اهل سرعت هستم ولی بعضی جاها واقعا از تاپ اسپید ef7 حیرت میکردم حتی برخلاف چیزی که بعضی از دوستان مطرح میکنن براحتی توی جاده کوهستانی موتور شتاب میگرفت ظاهرا موتور ef7 مشکل لش بودن سمند را کامل برطرف کرده و نکته خیلی عجیب اینکه ما دقیقا با ۶۰ لیتر بنزین و بار و سرنشین کامل ۱۰۰۰ کیلومتر راه رفتیم و تازهبعد از اون چراغ بنزین روشن شد
گزارش
پاسخ دادن
16:11  1395/06/22

محسن
0

سر و صدای های کم و بیش تو خودروهای داخلی طبیعیه حساس نشید مشکلی نداره.
گزارش
پاسخ دادن
20:11  1395/06/22

فرهاد
3

در مورد اتاق و طراحی با اصالت و زیبای پارس باهات موافقم ولی موتور xu7 مشکلات زیادی داره. موتور tu5 واقعا قابل مقایسه نیست. پارسtu5 واقعا یک چیز دیگست. گیربکس و موتور مشکلی نداره.طوری طراحی شده که مصرف بیاد پایین اگه شما از ماشین تو سربالایی جت میخوای آره کم میاره هر ماشینی. شما میخوای تو سربالایی با چه سرعتی بری؟
گزارش
پاسخ دادن
21:23  1395/06/22

حامد
3

سلام
اگه اس ال ایکس زشت بود و به درد بخور نبود شما پارس سواران ماشیناتونو نمی فروختند بدن اس ال ایکس بخرن.فقط جهت اطلاع دوستانی که میخوان s lx را خراب کنند.
گزارش
پاسخ دادن
22:22  1395/06/22

کاربر: ilyar-tu5
16

آقای مونتاک ...تو و دوستان دناسوارت )البته فکر کنم همشون یه کاربرن با نام های مختلف(تو حکم مهمون های پررویی هستین که از در میندازنشون بیرون ، از پنجره به زور میان تو.
شما چند وقته که اینجا میای و نظرات بیمورد و تکراری میزاری ، واسه همین هم دیگه کسی محلت نمیزاره و الان فقط خودت میگی و خودت هم تایید میکنی.
ببین اینجا پیج پارس tu5 هستش . اینو هم مطمئن باش با حرفهای امثال تو با ماشینمونو نمیریم بفروشیم عوض کنیم.این دنا هم که اینقدر ازش تعریف میکنی ، تو بازار کاملا شکست خورده و به لطف چندتا فروش اقساطی و نقدی به زور به فروش میره.موتورef7 هم که با کیفیت پایینش بلای جونش هستش.
در اخر هم در مورد اونایی که در مورد خرید پارس lx مردد هستن اینو بگم که پارس lx هم خودرو کاملی نیستش و یقینا مشکلاتی داره که البته اکثرشون هم مشکلات مونتاژین.ولی باور کنین با حدود 40 میلیون بین همه خودروها از لحاظ ارزش در مقابل مبلغ پرداختی پارس lx بهترینه و اکثر خریداراش هم ازش راضین و حقایق بازار هم خودش دلیل بر بهتر و موفق بودن این خودرو هستش.
10:02  1395/06/21
گزارش
پاسخ دادن
محمد
6

دنا میتونست ماشین خوبی باشه به شرطی که موتورش ef7‌ نبود . ef7 رو هر ماشینی نصب بشه تو بازار زمین میخوره و خریدار نداره
گزارش
پاسخ دادن
10:26  1395/06/21

مونتاک
5

نظرات مال چند نفر هست ما مثل پارس سوارا از این خز بازیا در نمیاریم خیالت راحت. خود من که تحلیل های جدید تزریق میکنم تو پیج و یکم اینجا رو از اون حالته احساسی مبتدیانه درآوردم... تکرار مال شماس که بعد 20 سال 405 فیس لیفت رو ماشین باکلاس محسوب میکنید و افکارتون تو دو دهه پیش گیر کرده. از نظر کیفیت هم که پارس وضعیت بدی داره و هندلینگ دلچسبی نداره...موتور دنا بروز نیست؟ همین دیروز یه مقایسه کردم نسبت به اکثر رقباش گشتاور بیشتری تولید میکنه ولی tu5 اصلا تو رقابت نیس.. اتفاقا اگر دنا xu7 یا tu5 بود خداوکیلی اصلا طرفش نمیرفتم چه بخوام پیشنهاد بدم.داخل و طراحی دنا از پارس 20 سال پیش بروزتر نیس؟ خودتونم میدونید دارم حقیقتو میگم . هر چی گفتین جواب دادیم بخاطر همین کشیدین کنار. شما پارس رو قسطی خریدی باید فکر قسطات باشی من برای کسی که میخواد ماشین بخره میگم دنا رو انتخاب کنه واقعا ارزش داره
گزارش
پاسخ دادن
11:32  1395/06/21

حسن
0

با سلام. آيا سوپاپهاي موتور تي يو فايو نياز به فيلر گيري داره يا اتومات فيلرگيري ميشه
گزارش
پاسخ دادن
11:50  1395/06/21

مونتاک
0

حرف بی سر رو ته رو شما میزنید؟ مگه فقط از ایرانخودرو میشه پارس خرید؟!! بازار ماشین اقساطی نمیفروشن؟؟ همه مردم از ایرانخودرو ماشین میخرن فقط؟؟ من بهتر از شما میدونم چه خبره آقا پسر .میدونم یسری از شما همون پارسم ندارین
گزارش
پاسخ دادن
12:46  1395/06/21

امیر
5

پارس قسطی؟یه چیز بگو هلاک نشیم از خنده.دوما دنا بروزه؟چندتا اپشن بیخودی داره که همش خراب میشه اونم بابت 6میلیونی هس که اضافه میدی که با همین 6تومن بهترین اپشن هارو میتونی رو پارس بندازی.در ضمن پارس 20سال تولید میشه وطرفدار داره دنا چی 2سال اومده بازار اونقدر خزه که با التماس دارن میدن،ماشین که اصل ونصب داره همینه تا 30سال دیگم طرفدار داره نه مثل دنا که فهمیدن چه موتور اشغالی روش انداختن میخان عوض کنن. تقویت کنن چون کشش نداره و ضعیف واسه اون بدنه سر همی دنا.بعدشم تو با تیبات خوش باش تو رو چه به پارس عزیزم؟؟؟دنا مال اشناهاتون میخاین بفروشین مشتری ندارین که به التماس تو پیج پارس موندی؟؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
13:03  1395/06/21

امیر
3

تو پیدا کن اقساطی پارس تی یو5 ما خریداریم ادرس بده فقط دنا نباشه ها که دنا رو بقالی بغلدست ماهم داره قسطی میده.
گزارش
پاسخ دادن
13:17  1395/06/21

پارس lx 94
3

از نظر این محمد موتور خوب فقط xu7 حساب میشه برو بابا کی دیگه 8 سوپاپ ترتر میخره الان یه مدته فروش پارس سال سقوط کرده که دلیلش همین xu7 مزخرفه
گزارش
پاسخ دادن
13:22  1395/06/21

خشایار
4

جناب مونتاک مطلبی که عرض میکنم برای شما نیست چون همین استدلال شما از قدرت موتور نشون میده که اطلاعات شما در چه حده !!!اما برای دوستانی که شاید تجربه کمتری داشته باشن عرض میکنم قدرت یک موتور( تنها) به مقدار گشتاور یا اسب بخار یا دور موتور و... نیست بلکه همینطور که اکثر دوستان مطلع اند نسبت میان همه اینها همراه باکیفیت موتور و وزن و نوع طراحی خودروه که میتونه نشون دهنده میزان کشش و قدرت خودرو باشه،بنا براین بالا بودن مقدار گشتاور دنا در مقابل پارس tu5نمیتونه نشون دهنده قدرت بیشتر اون باشه بلکه باید دید که این مقدار گشتاور با چه دور موتوری و برای چه خودرویی با کدام وزن و طراحی، مناسب هست.به همین خاطره که کارشناسان این مقدار گشتاور رو در دور موتور بالای۶۰۰۰ برای خودرو سنگین و به دور از طراحی ایرودینامیک مناسب نمی دانند.
گزارش
پاسخ دادن
14:36  1395/06/21

مونتاک
1

آقا خشایار من این مطلبو قبول دارم و تمام شرایط شتاب ماشین رو اطلاع دارم. من به اسم کاربری کارنو 3 ماه پیش شرایط تاثیر گذار رو شتاب رو عنوان کردم . بله منم میدونم این اطلاعات درباره قدرت خام موتور و تا به چرخها برسه کمتر میشه. اما گشتاور دنا در دور 4500 که منطقیه تمام رقباشم تو همین دور به حداکثر میرسن. میشه بفرمایید پارس از چه فناوری استفاده میکنه که با گشتاور 140 نیوتن متر نیروی بیشتری نسبت به دنا منتقل میکنه؟ همه میدونیم گیربکس پارس بسیار ناهماهنگه با موتور. خواهش میکنم فرار نکنید جواب بدین
گزارش
پاسخ دادن
15:15  1395/06/21

مونتاک
2

شما در جایگاهی نیستی که بخوای مطالب منو زیر سوال ببری. بزار کاربرها مطالب رو بخونن خودشون قضاوت میکنن. از نظر کیفیتم چندبن ماهه دنا دو ستاره میگیره پارس یه ستاره کیفی که جز خودروهای بی کیفیت بازار محسوب میشه.. از ب بسم الله تا ت تتمه با سند مدرک حرف زدم شما چطور؟ خوش باشی
گزارش
پاسخ دادن
15:32  1395/06/21

ناصر
0

داداش فیلر اتوماته. با فشار روغن تنظیم میشه.
گزارش
پاسخ دادن
18:51  1395/06/21

ladan
1

فیلر اتوماتیک فقط ef7 داره تو موتورای ایرانی
گزارش
پاسخ دادن
19:46  1395/06/21

کاربر: ilyar-tu5
5

آقای مونتاک...این بحث پایانی نداره.و ما هر چی بگیم شما حرف خودتو میزنی.
بیزحمت برو تزریقات ارزشمندتو تو همون پیج دنا بکن .چون اینجا پیج پارس tu5 عه.
هر وقت پیج مقایسه پارس و دنا زدن بیا اونجا نظر بده.
در ضمن حرفات هم کاملا اشتباه و از روی غرض هستش.وگرنه همه میدونن که موتور ef7 از هیچ لحاظ بر موتور tu5 برتری نداره.
من خودم تا وقتیکه موتور بیکیفیت ef7 روی دنا نصب هستش حتی یک لحظه هم فکر خریدش به ذهنم نمیاد.اینو مطمئن باش.حالا از مشکلات برقی دنا حرفی نمیزنم .این به کنار.!
گزارش
پاسخ دادن
12:19  1395/06/21

کاربر: ilyar-tu5
4

حرف های بی پایه و اساس به این میگن:((پارس رو قسطی خریدی)).
آخه عزیز من ..یه سر برو سایت ایران خودرو...اصلا ببین پارس lx فروش قسطی داره!؟
اتفاقا اون ماشینی کع فروش قسطی داره دنا و سمند و مشتقات ef7 هستش که ایران خودرو براشون انواع قسطی و وامی و نقدی و... گذاشته!
پارس lx فقط پیشفروش داره! اونم تحویل 6ماه بعد که البته اونم با تاخیر های تحویل راحت به 8-9 ماه میرسه.
گزارش
پاسخ دادن
12:31  1395/06/21

حسن
0

لطفا راهنمايي بفرماييد بعد از چند كيلومتر بايد روغن ماشين رو براي دفعه اول تعويض كد؟
08:15  1395/06/20
گزارش
پاسخ دادن
حامد
0

3000 تا
گزارش
پاسخ دادن
09:59  1395/06/20

حامد
1

100000 تا
گزارش
پاسخ دادن
10:21  1395/06/20

حسن
0

ضمن تشكر از شما.آيا لازمه دفعه اول كه روغن موتور عوض ميشه فيلتر روغن و واسكازينها هم عوض بشه؟
گزارش
پاسخ دادن
11:56  1395/06/20

کاربر: REZA XU7
0

روغن كارخونه آشغاله. قبل از ١٠٠٠ تا عوض كن
گزارش
پاسخ دادن
10:17  1395/06/20

کاربر: REZA XU7
0

وقتي روغن كارخونه رو با يه روغن خوب عوض كردين اونوقت پي مي برين كه چقدر روغنش آشغال بوده
گزارش
پاسخ دادن
10:54  1395/06/20

محمد هادی
0

سلام.لطفا کسی هست بدونه فرق کلاس۲۸۵۱۲با ۲۸۵۱۳در پژو پا س چیه؟
15:42  1395/06/19
گزارش
پاسخ دادن
مجتبی
0

هیچ فرقی نداره فقط کلاس13 سیستم مولتی پلکس داره عزیز
گزارش
پاسخ دادن
20:08  1395/06/19

م.رضا
0

میشه کمی بیشتر توضیح بدین مزایا و یا معایب مولتی پلکس و ساده رو ؟
گزارش
پاسخ دادن
00:14  1395/06/20

سیر عملکرد دور موتور xu7
16

۱- استارت زدن و دور موتور در ۳۰۰۰= گشتاور ۱۵۴ very good
۲-گاز دادن و دور موتور ۳۵۰۰ = گشتاور به ۱۰۰ سقوط کرد
۳- گاز دادن اضافی و دور موتور ۴۰۰۰ = واشر سوخت
۴-شکر اضافی خوردن و دور موتور ۴۵۰۰ = سرسیلندر سوخت
۵- شکر کامل خوردن و دور موتور ۵۰۰۰= موتور جام کرد
۶- تماس با امداد خودرو وادامه سفر با دو تا چرخ جلو در هوا

16:47  1395/06/17
گزارش
پاسخ دادن
صفحه اول 1 2 3 4 5 6 7 صفحه آخر
صفحه 2 از 8

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
سیدسهیل 17 نظر
سعید x55 pro 12 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عباس اعتمادی نیا T8 قرمز : سلام خسته نباشید .من ۶تیر ثبت نام تی ۸ قرمز از نمایندگی شهرک صنعتی سیرجان کردم،موعد تحویل شصت روزه بود که میشد شهریور ماه .تاریخ ۱۹ آبان شاسی شد ،،تاریخ ۲ آذر فاکتور شد ، تاریخ ۷ آذر تیک بیمه سبز شد ،هنوز پلاک نشده بقیه مراحل مونده ‌کی تحویل بشه خدا داند .خسته مون کردن از این ماشین تحویل دادن شون ،روح روان مون بهم ریختن ،روزی هزار بار خودم لعنت میکنم این چه کاری اشتباهی بود من کردم .خدا ازشون نگذره
جک جی۴ خاکستری صمصامی قم : در مورد سود تأخیر امروز زنگ زدم دفتر تهران کرمان موتور، اپراتور کد ملی رو چک کرد و گفت بله مشمول سود تأخیر شدم و محاسبه میشه و بعد از چند ماه پیامک با شناسه واریز برام میاد که باید ببرم ظاهراً بانک رفاه پولش رو بگیرم انشاالله. گفتم در جریان باشید دوستان. چون دادگاه هم برید در همین حد چند ماه حداقل علافی و برو و بیا داره و در ضمن ده درصد مبلغی که دادگاه می بره رو باید قبل واریز بدید به قوه قضاییه در جریان باشید. ( این قانون برای واریزی های قوه هست مگر کلاه برداری شده باشه که کل اصل پول رو بدن که این مشابه اون نیست و حکم شکایت داره و ده درصدش سوخت میشه)
خخخخخخ : تو چه کردی که هنوز از ته دل غمگینم تو چه کردی که جنگ جهانی برپاست با این که می‌دانم غمی اما کجایی
شاهین زمستان : خدا کنه اینور سال تحویل بدن دم عیدی بی وسیله نباشیم
J7 مرداد مشهد مشکی : سلام خبر هنوز شاسی نشده طی تماس گفتن احتمالا تحویل خودرو مرداد اخر دیماه باشه ماه اذر دارن تحویلی های تیرماهی هارو میدن امیدوارم دوستان اردیبهشتی دیگه تحویل گرفته باشن کسی از دوستان هست از اردیبهشت j7 که هنوز تحویل نگرفته باشه؟؟؟
Mk. T8 : من رفتم نمایندگی گفت تازه داریم اردیبهشت رو میدیم شما برو فعلا من تی ۸ ثبت نام مرداد از روی تکمیل وجه تکون هم نخورده
جاماندگان جک j4 : سلام مبارکه ... صفحه کیلومتراشون دیجیتال شده
جواد اطلس آذر🥹🥹🥹🥹🥹🥹 : بچه ها کیا مثل من حالشون بده؟ درد دلمو میگم بچه من آذر باید ماشین تحویل میگرفتم حالا ۱۰۰ تومن بیشتر شده ولی کدوممون دوست داشت این ماشینا رو سوار بشه کدوممون این زندگی رو میخواست حالممممم بده
سلام : بله از طریق پلیس من، هممیتونی پلاکو ببینی
رضا : با درود بدون فیلتر شکن لعنتی وارد سایت https://saipa.iranecar.com/public/home بشوید از سمت چپ بالا ورود رو بزنید (نام کاربری و رمز عبور رو وارد کنید) در صورت فراموشی رمز عبور اون پایین جمله فراموشی رمز عبور را بزنید و شماره موبایل خودتان که با اون ثبت نام کردید رو بزنید کد تایید اومده به موبایل تان رو بزنید رمز عبور جدید را وارد کنید. نام کاربری هم همان کد ملی شما است. بعد اینکه وارد سایت شدید در بالا وسط(در کامپیوتر) قسمت واریز وجه منتخبین رو بزنید آخرین پیامکی که از طرف ابر کمپانی سایپا به شما امده رو اونجا میبیند. با احترام
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اپشنال خرداد404پیش فروش : تحویل چه ماهی بودید؟پیش فروش؟
امین فوری اذر : فک کنم تا پذیرش 5 آبان داره
امیر : براتون فاکتور شده یا نه؟ من 20 ابان اریزو 8 نقد نوشتم، فقط تخصیص شده.
امین. : داداشا آقا یوسف ‌،آقا عرفان .قربون مرامتون 🙏🙏🙏.لازم شد از آلان پیگیر باشم بقیه اضافه پول رو جور کنم.،،
حامد : مجید جان شما مثل اینکه ضربدری به دنیا اومدی
امیر ساینا85گانه 90 روزه : نه داداش 90 روز عادی
مصطفی : شکایت نکنین بزرگوار این خاسته ایران خودروست ک شما شکایت کنید بزارین مشکل رانا رو ایران خودرو حلش کنه شما وقتی شکایت میکنی سازمان استاندارد رو مجبور میکنن تا به ایران خودرو مجوز بدن شکایت نکنید تا ایران خودرو مشکل رو حل کنه بعد استاندارد مجوز بده ایران خودرو مجبور میشه چون باید سود تاخیر زیادی بده دو سر سوخت میشه براش
مجید : سلام به همگی این بردارانی که هایما اس7 تحویل شهریور رو میگن گرفتن آیا کارشناسی رنگ بردن چون گفته بودن تگرگ خورده زیاده
امیر x22 : سلام x22 تحویل دی ماه کسی هست که تحویل گرفته باشه. لطفا اگه تحویل شده یا خروج خورده اعلام کنید
Fx s : در پاسخ به احمد زند مهر من نمایندگی شیراز زارع هستم