امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1587
گیربکساتوماتیک
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)108
مصرف سوخت شهر (لیتر)11.2
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6.38
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)8.15
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)470
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
دیفرانسیلجلو
تعداد سرنشین5
طول (سانتی‎‏متر)450
عرض (سانتی‎‏متر)170
ارتفاع (سانتی‎‏متر)141
حداکثر سرعت (km/h)187
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)14.2
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
دماسنج خارجیدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
تهویه مطبوعدارد
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

892 نظر

xu7
9

بنازم به گشتاور xu7‌ که این موتورهای 16 سوپاپ مثلا جدیدتر دارن زور میزنن تا باهاش مقایسه بشن . گشتاور xu7 رو عشقه . موتور باید حجم داشته باشه . موتوری که حجمش کو باشه مثل tu5‌و ef7 مفتش گرونه . بدنه سنگین و موتور کم حجم برابر است با جون کندن ماشین تو سربالایی دقیقا مثل tu5 و ef7‌روی بدنه های سنگین
13:42  1395/06/17
گزارش
پاسخ دادن
153 نیوتن متر در دور 3000
6

153 نیوتن متر در دور 3000 مجددا تاکید میکنم در دور 3000 چیزیه که خیلی موتورها ازش محروم هستن !!!
گزارش
پاسخ دادن
13:46  1395/06/17

xu7jpL3
6

موتورهایی رو که از نظر گشتاور مغلوب xu7 میشن رو نام میبرم :
موتور tu5
موتور EF7
موتور K4m ال 90
موتور برلیانس
موتور ریو
موتور H30 کراس
این ها موتورهایی هستند که تا دور 4500 در مقابل xu7 هیچ حرفی برای گفتن نداره . بالاتر از 4500 هم کاربردی در رانندگی عادی و روزمره نداره . ماشینی که موتورش گشتاور کافی در دور پایین و میانی نداره یک اسباب بازی ضعیف تو گردنه بیشتر نیست نمونه اش همین دنا و برلیانس
گزارش
پاسخ دادن
13:59  1395/06/17

مونتاک
6

من با دنا هم کفی رفتم هم سربالایی. برای رانندگی نرمال همراه با کمی شتاب نرماله. کسانی که ایراد میگیرن حتی یک بارم پشتش نشستن و فقط تو خیابون دیدن.. گشتاور ef7 155 پارس 140 در 4000 دور. شما ارقامو رقم هم بخوای حساب کنی ef7 برتری نسبی داره. چرا که دنا با فشار دادن پدال گاز تازه بیشتر جون میگیره اما پارس بخاطر ضعف گشتاورش تا 4000 هزار فقط 140 نیوتن متر تولید میکنه که واسه این بدنه کمه.. از نظر گیربکس هم ef7 برتری داره و ضریب دنده هاش مثل پارس انقدر ناهماهنگ نیست
گزارش
پاسخ دادن
14:22  1395/06/17

مونتاک
4

پارس سوار حسرتی موتور h30 همون tu5 . داداش ef7 با 130 سی سی کمتر همون گشتاور رو تولید میکنه. اما دورش بالاتره . پدال گازم فشار میدی لامصب سری دور میره بالا. یعنی اینجوری نیس که آزار دهنده باشه. Xu7 1800 یک موتور منسوخه که فقط باید واسش هزینه کنی و واشر زدناش برات عادی میشه. همین سیستم cvvt میارزه به کل گشتاور xu7. این موتور میخواد جمع بشه انقدر داغونه بعد شما میگی xu7. از کدوم شهری؟
گزارش
پاسخ دادن
14:39  1395/06/17

ef7
5

153 نیوتن در دور 3000 خیلی خوبه به شرطی که در دور های بالا تر موتور شروع به افت کشش نکنه. موتور هایی مثل ef7 و tu5 موتور هایی هستن که در دور 4000 هم قدرت خوبی داره هم سرعت خوبی بدون هیچ فشار. یعنی جوونا که عشق گازن اگر xu7 زیر پاشون باشه از پا در میاد. این دور بالا بهانه الان نگاه کنی جونا بیشتر دور 4000 دنده عوض می کنن اون موقع دور بالا بدرد نمی خوره خیبی بده که موتور بهش فشار بیاد مثل xu7 نه مثل tu5 و ef7 که خیالشون نیست. بعدشم گردنه دیگه کجا دیگه همه جا داره ازاد راه می شه من با ef7 داخل گردنه ایذه رفتم عالی بود xu7 هم رفتم عالی بود تفاوت خاصی نداشت با xu7 3000 بالا می رفتم با ef7 3500 البته طراحی این سه موتور با هم متفاوته.
گزارش
پاسخ دادن
14:39  1395/06/17

رضا
5

گشتاور ef7 درسته 155 هست اما در دور 5000 . این با گشتاور xu7 که در دور 3000 هست از زمین تا آسمون تو رانندگی فرق میکنه . نمیشه که همش دور موتور رو روی 5000 نگه داری . واسه همینه که دنا تو سربالایی زیاد معکوس میخوره چون وقتی دورش پایین باشه گشتاور کافی نداره و باید معکوس بدی که دور بالاتر بره . کشش ضعیف دنا تو سربالایی یک چیز اثبات شده است . شتابش هم فقط وقتی خوبه که موتور دور گرفته باشه و دورش بالا باشه . کلا ef7 تو دور زیر 4500 به طور کامل مغلوب xu7 میشه
گزارش
پاسخ دادن
14:49  1395/06/17

رضا
3

همین که میگی قلقش دستت میاد یعنی اینکه ضعف کشش داره . ماشین و موتوری که واقعا قوی باشه به هیج قلقی نیاز نداره . من تجربه این ماشین ها رو دارم . به جرات میگم ef7‌تقریبا دو برابر xu7‌تو سربالایی ها دنده معکوس میخوره . ضمنا گشتاور ef7 در دور 5000 به 155 میرسه . نکنه تو اطلاعاتت کاملتر از ایرانخودرو هستش . ef7‌ یک موتور 1640 سی سی بدون توربو بیشتر نیست و واقعا گشتاور دور پایین ومیانی ضعیفی داره . در دور 3000 گشتاورش به سختی به 130 نیوتن متر میرسه در حالیکه xu7 به راحتی در همین دور گشتاور 153 تولید میکنه. در دور زیر 4500 این ef7‌کاملا مغلوب xu7‌میشه
گزارش
پاسخ دادن
15:31  1395/06/17

ارش
0

بچه ها یه سوال؟تو یه گردنه مثل گردنه حیران ماشین ظرفیت پر با پارس تی یو5 دنده چند میشه رفت بالا جوری که ماشین تیز باشه و زیاد بهش فشار نیاد با دنده 3 میره یا نه؟
13:17  1395/06/17
گزارش
پاسخ دادن
ارش
0

یعنی اخر اخرش با دنده 2باید بری؟اینجوری که ناجوره راه نمیره پس دیگه اذیت میکنه اره؟
گزارش
پاسخ دادن
13:52  1395/06/17

حسین
1

اگر دور گرفته باشی و دور موتور بالا باشه با دنده 3 و شاید حتی 4 هم بالا بره اما اگر نشه دور بگیری خیلی ضعیفه و باید با دنده 2 بری . کلا tu5 باید دورش بالا نگه داری برای نگه داشتن دور موتور هم باید از دنده های سنگین تر استفاده کنی . تجربه من با سمند 1.8 و پارس tu5‌این هست که سمند با یک دنده سبک تر و دور موتور کمتر بالا میرفت اما پارس tu5 باید بیشتر دنده معکوی بدی
گزارش
پاسخ دادن
14:24  1395/06/17

سرخوش
37

آقا خودتون را با چی دلخوش میکنید مقاله شیر پیر را مثلا کی نوشته آلبرت انیشتین یا رادر فورد ؟ هذیان نویسی توی محیط اینترنت که هنر نیست باور کنید دنیا به این طرز فکر کهنه پرست ما میخنده .حماسه پیکان را یادتون هست ؟ یادتونه مجموع تولید پژو۴۰۵ و پژو پارس و پراید اون زمان به تولید پیکان موتور تخت نمی رسید ومردم یه تایر کهنه پیکان را به سر تا پای شیر پیر شما که اون زمان شیر جوان بود ترجیح میدادن؟ متاسفانه تاریخ توی مملکت ما تکرار میشه !!!!
17:23  1395/06/16
گزارش
پاسخ دادن
لایک
14

سرخوش هزار تا لایک داری به خدا
گزارش
پاسخ دادن
17:43  1395/06/16

سینا
4

آقا داره قیمت پرشیا ال ایکس کم کم میشه 42 تومن.
17:21  1395/06/16
گزارش
پاسخ دادن
علی2
1

امروز تحویل گرفتیم به خدا در نمایندگی 42 مشتری داشت ولی مال بابام است ودنا را به من داد
گزارش
پاسخ دادن
23:43  1395/06/16

مTU5
11

دوستان به پیشنهاد یکی از کاربران عزیز مقاله بررسی شیر پیر رو خوندم به نظر بررسی منصفانه ای بود به جای توجه به نظرات برخی از دوستان متعصبی که از پیج دیگه میان و نظرات جاهلانشونو اینجا بلغور میکنن توصیه میکنم این مقاله رو بخونید نکته جالب تایید نویسنده مقاله برطراحی برتر ومحبوبیت پارس tu5در میان مردم نسبت به مدلهای مختلف سمنده، که این محبوبیت روز به روز هم بیشتر میشه آخرین گزارش سایت فروش ایران خودرو هم این ادعای نویسنده رو تایید میکنه حالا امثال x ها بیان اینجا و با عجز و ناله سعی در تخریب این ماشین داشته باشن تا شاید خودروی خودشونوکه از خریدش پشیون شدن و رو دستشون مونده رو محبوب جلوه بدن، در آخر خطاب به... سواران:ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود میبری و زحمت ما میداری.
14:05  1395/06/16
گزارش
پاسخ دادن
دلیل عقلانی
2

فقط و فقط و فقط دلیل اینکه هنوز پارس طرفدار داره اینه که تبدیل به تاکسی نشده اگه تاکسی پارس بیاد محبوبیتش حتی از ۴۰۵ کمتر میشه چون قیمتش بدون داشتن مزیت خاصی الکی بالاست.انتخاب پارس توسط خود من فقط به همین دلیل بود و گرنه خانواده سمند طراحی جدیدتر امنیت وامکانات بیشتر و قیمت مناسب تری دارند
گزارش
پاسخ دادن
14:54  1395/06/16

پرشیا
8

دقیقا موافقم . یک شیر پیر خیلی بهتر از یک روباه هست . شیر پیر هم باشه آخرش شیره اما روباه حتی جوانش هم روباهی بیش نیست
گزارش
پاسخ دادن
15:09  1395/06/16

بنتلی
8

آقای دلیل عقلانی!!! چه ربطی داشت؟ شما یا مقاله رو نخوندی یا اینکه با گوشات خوندی! خخخخخ
گزارش
پاسخ دادن
15:25  1395/06/16

جرج علی
10

بچه ها میخام بوق بنزی برای پارسم بگیرم کجا دارند?
بنظرتون بهش میاد لاستیک دورسفید بندازوم به رینگش? ها
10:37  1395/06/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ilyar-tu5
6

سلام
دوستلنی که فصد خرید پارس lx رو دارن،مقاله ((بررسی شیر پیر پژو ، پارس lx ))تو این سایت رو حتما بخونن.همه واقعیات توش نوشته شده و فکر کنم برای اون چندتا دناسواری که میان اینجا هم جالب باشه.
10:26  1395/06/16
گزارش
پاسخ دادن
J4 فروردین 1403
0

اولولیت تحویل شهرها فرق داره.
من اهوازم فروردین ثبت نام کردم هنوز شاسی نشدم
دوستی تهران هستن آخر اردیبهشت ثبت نام کردن دو هفته پیش شاسی شدن
رنگ هردو هم سفید!
گزارش
پاسخ دادن
11:48  1403/05/22

درخشنده
6

هم ولایتی ها یک چیزی یک چیزی .... حول شدم الان میگم..... دنا تلویزیون داره .....
07:08  1395/06/16
گزارش
پاسخ دادن
رضا
7

هر چقدر گشتاور ef7 ضعیفه در عوض گشتاور این طرفدارای متعصبش در مقاومت در برابر واقعیت بالاست . گاهی حرفهایی میزنن که انگار تو عمرشون ماشین سوار نشدن . طرف میگه دور 4500 که ef7 رسید تو اتوبان دیگه قوی میشه ! خوب چه فایده داره دور 4500 به بالا ؟ بیشترین رانندگی تو اتوبان و جاده با سرعت زیر 110 هست و دنده 4 و 5 هستش . دور موتور با این دنده و این سرعت میشه حدود 3000 که بهترین گشتاور xu7‌هست و در عوض ef7 کاملا ضعیفه . دور بالای 4500 با دنده 4 و 5 که سرعت میره بالای 130 و 140 .
17:19  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
رضا
0

علی2 تو راننده فرمول یک هستی بابا !
گزارش
پاسخ دادن
07:53  1395/06/16

رضا
0

کی میگه گشتاور ef7 بهتره ؟ گشتاور Ef7‌فقط تو دورهای بالای 4500 بهتر از xu7 هست . در دورهای زیر 4500 گشتاور xu7 کاملا بهتر هستش . بیشترین استفاده در شهر و جاده رو هم دورهای زیر 4500 داره و دورهای بالاتر عملا استفاده ای نداره برای رانندگی نرمال و عادی
گزارش
پاسخ دادن
07:56  1395/06/16

دهاتی
28

سلام...اقا من باید یه اعترافی بکنم .....من تا حالا فکر می کردم که پارس رو ایران خودرو داره مونتاژ میکنه ولی وقتی نظرات این صحفه رو خوندم فهمیدم که شرکت بوگاتی با لامبورگینی باهم همکاری میکنن تا یه خودرو اصیل..کم مصرف...بدون خرابی و تصادف...صفرتا صد دوثانیه....کابین اندازه اتوبوس...نرم وراحت...دارای ماساژور و سرویس خواب و...تولید کنن.......بابا عجب چیزایی تو شهر هست....خوش به حالتون
14:48  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
tu5
13

tu5 موتور بسیار خوبی هستش . کم صدا و کم مصرف و با کیفیت و با واشر فلزی . از نظر خوشنامی و فروش هم که حرف اول رو میزنه . از معایبش هم ضعیف بودن موتور توی دور پایین هست و باید باهاش پرگاز و دور بالا رانندگی کنی و چون ضریب دنده 3 و 4 و5 سبکی داره تو گردنه و شیب اگر ماشین سنگین باشه مقداری کم میاره که برای جبرانش باید دور موتور را بالاتر برد و دنده سنگین تر استفاده کرد . اما دنده 1 و 2 بسیار خوبی داره و ضریب سنگینی داره و از جا کنده شدنش واقعا عالیه و تو شتاب اولیه واقعا عالیه . به نظرم هر ماشینی میخرید خوبه با tu5 باشه و اگر کشش بیشتر میخوای واسه گردنه xu7‌هم خوبه اما هیچوقت سمت ef7 نرید . چون ef7 نه کیفیت و خوشنامی tu5 رو داره و نه کشش و گشتاور خوب xu7 رو
13:09  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
علی2
14

خشنامی به قدرت اضافه می کنه یا به سرعت. الان ef7 در دور 3500 تا 4500 155 نیوتن ولی tu5 142 نیوتن در دو ر4000 این موتور انقدر ضعیفه که گیربکسش رو عوض کردن این موتورر انقدر ضعیفه که زدنش روی سمن 0 تا 100 شد 18 ثانیه. ef7 الان کیفیتش عالیه تنها موردی داره تعمیرش کار این مکانیک های خیابونی نیست مشکل از تعمیرگاه نه موتور.
گزارش
پاسخ دادن
13:36  1395/06/15

رضا
7

وقتی با دنا تو سربالایی از 405 با قیمت 28 تومن جا موندی میفهمی ارزش دنا چقدره . دنا تو سربالایی هیچ حرفی برای گفتن نداره . اگر دنده رو کمی دیر سنگین کنی و دور موتور بیاد زیر 4000 دیگه جون بالا رفتن نداره و از پراید هم جامیمونی . در مورد آمار گشتاوری هم که میدی صد بار بهت گفتم اگر گشتاور ef7 در دور 3500 به 155 میرسید باید راحت پارس elx و زانتیا 1800 رو هم جامیذاشتی . نکنه میخوای بگی ef7 از L4 هم قوی تر هست ؟؟ برو تو صفجه زانتیا 1800 بگو ef7 قویتر از L4 هست بعد ببین بهت چی میگن ؟ موتور ef7 در دور 5000 گشتاورش به 155 میرسه و در دور زیر 4000 خیلی زور بزنه چیزی بین 130 تا 140 نیوتن متر بیشتر نیست . ضعف کشش و شتاب اولیه ضعیف دنا هم کاملا همین رو تاکید میکنه . با آمار جعلی نمیتونی ضعف گشتاور دور پایین و میانی ef7 رو کتمان کنی
گزارش
پاسخ دادن
13:58  1395/06/15

علی2
5

همین موتور xum که تو می گی گشتاورش اندازه همین xu7 هیچ کس طرفش نمیره دنا elx رو خواستن با این موتور بزنن فهمیدن که بدرد نمی خوره صبر کردن تا توربو بیاد. این موتور رو هیچ کس نمی خره هیچ کس پر مصرف این هم موتوری که در دور بالا فشار زیادی بهش وارد می شه
گزارش
پاسخ دادن
14:41  1395/06/15

رضا
2

گشتاور در دورهای پایین xum بسیار بالاتر هست و کشش عالی داره . علی 2 وقتی توی عمرت موتور xum رو ندیدی و هیچ اطلاع فنی نداری بهتره اظهار فضل نفرمایی . موتور xum تو دورهای پایین و میانی ef7‌رو له میکنه و تا دور 4500 برتری مطلق داره و ef7‌حتی نزدیکش هم نمیتونه بشه . ef7 یک موتوری هست که فقط وقتی جاده کفی و ماشین خالی باشه شیر میشه به سربالایی که رسیدی چیزی بیشتر از یک روباه خسته و کم جون نیست
گزارش
پاسخ دادن
15:44  1395/06/15

توصیه برادرانه
6

اگه عشق پژو دارید بهتره slx بردارید چون ۶ میلیون به نفعتون میشه و هیچ چیزی از دست نمی دهید و اگرم با خودروی ملی مشکلی ندارید بهترین گزینه سمند ef7 هست که به پارس و پژو برتری فنی و امنیتی داره و قیمت وخدماتش هم عالیه
12:54  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
مزدا۳
4

فیس لیفت پژو ۴۰۵+نسخه ساخت چین موتور tu5
باور کنید ارزشش۳۷ میلیون نیست
12:47  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
امیر
0

سلام.کسی میدونه تعطیلات ایران خودرو از کی شروع شده و تا کی تعطیل هستند؟
09:09  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

این هفته خودرو شما شما فاکتور میشه اما تحویل طول میکشه
گزارش
پاسخ دادن
06:41  1403/05/15

سعید
0

این تعطیلات دوهفته ای بود که فکرکنم تا یازدهم شهریور ماه بوده .واین تعطیلات تمام شده و میتونی با 096440 تماس بگیری و بپرسی
گزارش
پاسخ دادن
12:47  1395/06/15

رضا
5

سورن elx توربوشارژ رو با اونهمه آپشن و امکانات و توربو دارن میدن 37 تومن . یعنی قیمت بازار پارس سال که حتی رینگ اسپرت هم نداره . دیگه خودت حساب کن ارزش Ef7 چقدره و چه قطعاتی داره که با توربو و اینهمه آپشن و امکانات تازه شده 37 تومن . دنا هم با زور آپشن و امکانات و تبلیغات شده 42 تومن و فقط هم کسی میخره که از ماشین و موتور چیزی سرش نشه . یکی مثل علی2 میره دنا میخره که هیچ اطلاعات فنی نداره و فقط یک چیزهایی شنیده . نداشتن اطلاعات دقیق فنی منجر به خرید ef7 خواهد شد . مثلا میگن 114 اسبه اما دقت نکردن که 114 اسب در دور 6500 به دست میاد !! هنوز نمیدونن موتور رو 6500 کات آف میکنه . یا میگم 155 نیوتن متر اما دقت نکردن که در دور 5000 میشه 155 !! کسی که اطلاعات دقیق فنی داشته باشه سمت ef7 نمیره
09:01  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
توربو
4

انتخاب سورن برای تست موتور توربو بدون‌دلیل نبود دلیلش تولید محدود و مشتریان خاص این خودرو هست که باعث میشه تست موتور در صورت شکست طرح سر و صدای زیادی ایجادنکنه شما در نظر بگیرید موتور توربو مستقیما روی خودروی جدید و محبوب دنا نسب میشد و طرح شکست میخورد چه ضربه ای به پروژه دنا وارد میشد . با توجه به موفقیت کامل توربو ef7 روی سورن الان طرف دارای دنا از جمله بنده برای خریدنش ثانیه شماری میکنیم
گزارش
پاسخ دادن
12:13  1395/06/15

رضا
2

ef7 خیلی وقته شکست خورده . با آپشن های دنا میخواستن ef7 رو نجات بدن که دنا هم شکست خورد . ef7 رو هر ماشینی نصب بشه اون ماشین تو بازار زمین میخوره چون ef7 به همه ثابت کرده که موتوری کم کشش و غیر قابل اطمینان با قطعات گران هست که هر لحظه ممکنه ایرادهای عجیب و غریبی پیدا کنه و در صورت خرابی هم دیگه درست بشو نیست و مشکلاتش یکی پس از دیگری رو میشه
گزارش
پاسخ دادن
12:59  1395/06/15

علی2
5

اقا رضا کدوم اپشن روی سورن توربو. اگر روی کلاس 11 بود خیلی بیشتر فروش می کرد. ایران خودرو داره توربو رو روی سورن ازمایش می کنه که وقتی دنا اومد هیچ مشکلی نداشته باشه با اومدن دنا توربو موتور زانتیا هیچ کس محل نمیزاری. دیگه سالار جاده می شه. هیچ موتور داخل حریفش نمی شه خیالت راحت. ببین اون موقع چقدر می ترکونه این دنا هم هیچ افت قیمتی نمی کنه چون توربو قیمت خیلی بالا.
گزارش
پاسخ دادن
17:01  1395/06/15

کاربر: ilyar-tu5
6

http://www.aparat.com/v/V2XSr
شتاب 0 تا 100 سمند tu5
اینم واسه کسانی که میگن موتور tu5 روی سمند جواب نداده و شتابش 18 ثانیه هستش.که این ادعا کذب محضه. لازم به ذکره که این سمندها صادراتی به ترکیه بودند که ترکیه نخریدشون و برگشت خوردند و تو بازار داخلی اینارو فروختند.مدلشون هم 88 هستش.
12:15  1395/06/14
گزارش
پاسخ دادن
احمد مولا از شيراز
8

علي ٢ و مونتاك عزيز شما دو نفر تو دل من يكي خ جا باز كرديد هركي اينجا با شما مشكل داره اشكال نداره ولي من خ دوستون دارم هميشه به پيج ما سر بزنيد ارزو دارم از نزديك ببينمتون با تشكر .
13:24  1395/06/13
گزارش
پاسخ دادن
علی 2
6

دوستان پارس سوار امروز یه بنده خدا اومد پیشم گفت دنا رو چقدر گرفتی نقد یا اقساط گفتم نقد خلاصه کمی صحبت کردیم گفت همین الان از نمایندگی اومدم می گه دنا قسطی تند تند سایت داره بسته می شه . این ماشین خودش رو داره نشون میده فقط سمند اقساط داشت با 206 داره . تا چند ماه اینده اقساط دنا هم بسته می شه. بعضیا انتظار دارن ددنا اندازه پارس بفروش بره نمی گن 40 سال اومده دنا 2 سال
12:07  1395/06/13
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
10

اره دو ساله اومده همین یکی دو سال دیگه هم میره قراره تو خط تولیدش دنا جدیده رو مونتاژ کنن . قیافه ماشین اونقدر ذاقارت بوده که بعد دو سال واسش فیس لیف دادن !!! اونقدر موتور بدی داره که دارن با توربو دار کردنش عیب هاش رو پنهون میکنن
گزارش
پاسخ دادن
12:46  1395/06/13

روشن
6

بله من هم ميخواستم ثبتنام کنم سایت بسته شده
طرفدار زیاد پیدا کرده
اقساط دنا برداشته شده
گزارش
پاسخ دادن
12:58  1395/06/13

سوریان
6

علی 2 لایک داری تو همه ی صحبت هات
گزارش
پاسخ دادن
13:10  1395/06/13

دنا سرورته
5

ماشین 15 سال پیش رو که خز شده با دنا که ماشین جدید و آپشن داره مقایسه نکن زشته
گزارش
پاسخ دادن
13:17  1395/06/13

ستار
4

دنای فیس لیفت هم جالب نیست.خر همون خره پالونش عوض شده.
گزارش
پاسخ دادن
13:58  1395/06/13

علی2
1

اگر دنا 40 سال می اومد پارس رو همین طور می خریدن.
گزارش
پاسخ دادن
19:04  1395/06/13

کاربر: ilyar-tu5
9

هر وقت فروش قسطیشو برداشتن ، اونوقت بیا اینجا!...
عزیزم پارس lx نه تنها فروش قسطی ندارهبلکه فروش فوری نقدی هم نداره.فقط پیش فروش داره اونم تحویل 6 ماه بعد.همین نشون میده که کدوم خودرو طرفدار و خواهان و فروش بیشتری داره!
حالا شما بازم دلتو خوش کن که فروش قسطی دنا رو شاید برداشتن
گزارش
پاسخ دادن
13:00  1395/06/13

احمد
2

این tu5 های جدید هم همچین کم مصرف نیستن الان همکارم پارس lx داره میگه تو شهر راحت تا صدی 10 هم مصرف میکنه . خوب اگر اینطوری باشه که خیلی فرقی با xu7 نداره . من خودم سمند xu7 دارم حداکثر 11 تا 11.5 لیتر مصرفشه تو شهر . میخواستم پارس lx بخرم اما با این وضعیت نهایتش تو ماه 25 لیتر صرفه جویی میشه واسم . به نظرم نمیارزه چون میدونم اصلا کشش tu5 جالب نیستش . حالا موندم دوباره سمند 1800 بخرم یا پارس xu7 . راستش از سمند خسته شدم این که دارمش مدل 90 هستش بدنه اش افتاده از لش شدن بدنه سمند بدم میاد دوست دارم پارس بگیرم . دوست ندارم ماشین کم بیاره تو سربالایی . این سمند خوب بود کم نمی آورد اصلا اما از کشش tu5‌خیلی بد شنیدم تو سربالایی . طرف ef7 هم نمیرم چون داداش خودم مدل 94 داره خیلی اذیتش کرده واسه تعمیراتش خیلی مشکل داره و نمایندگی هم اذیتش میکنه . بین پارس xu7 و پارس tu5 موندم واقعا . از طرفی دلم به مصرف کم tu5 خوش بود که این جدیدا دیگه ظاهرا خیلی هم مصرفشون کمتر نیست و ارزش نداره نهایتش ماهی 30 یا 40 تومن بشه فرق بنزینش واسم عوضش کشش xu7 خیلی بهتره
11:06  1395/06/13
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
0

سلام . رویا خانم. توی قرارداد موئد تحویل کی زده بود و کی براتون دعوتنامه اومد؟
گزارش
پاسخ دادن
09:11  1403/05/09

حمید
0

آره دقیقآ نمایندگی میگه ما هم مثل شما نمیدونیم کیه تحویل میدن فقط ب ما گفتن ۱ماه کاری سوآل من اینه شماره ای هست از خود سایپا پیگیری کنیم؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
19:16  1403/05/12

مسعود
8

خواهشا سیب زمینی رو قاطی میوه ها نکن، دنا رو هنوز خیلی از مردم به عنوان ماشین قبول نکردن سمند که جای خود داره البته شایدم سمند شما رژیم گرفته وگرنه پارسxu7راحت تو شهر صدی ۱۴ تا ۱۶ میسوزونه، من خودم ۲۰۶ وی۸ دارم مصرفش صدی ۱۰ تو شهره، من بارها با پارس tu5رانندگی کردم به نظر من ماشین بسیار خوب و قدرتمند و نرم و زیباییه این حرفایی رو هم که بعضیا میزنن از رو حسادته، هر کی داره حالشو ببره.
گزارش
پاسخ دادن
12:00  1395/06/13

سجاد
6

همکارت دروغ میگه مال من ترکیبی 7.3 میسوزونه در مورد برادرت باید عرض کنم پارس های 94 پر ایراد بودن ولی الان این طور نیست در مورد xu7 باید بدونی خرج ماشین فقط بنزین نیست اگه شیش ماه دیگه واشر زد چیکار میکنی که بدون شک خواهد زد اپشن های tu۵ خیلی بهتره ترمز هاش فوق العادست شتاب دنده 1 و2 به راحتی زانتیا 1800 رو رد میکنه در مورد کشش سربالایی همش اغراق بیش از حده پیشنهاد من اینه که یبار تو سوار lx بشی بعد تصمیم بگیری احتمالا ماشین همکارت ایراد داره سوار یکی دیگه شو
گزارش
پاسخ دادن
12:38  1395/06/13

محمد
3

منم پارس xu7 دارم تو شهر تو بدترین شرایط با کولر روشن و رانندگی پر گاز نهایتش 12 لیتر میسوزونه . این 13.8 لیتری که میگن مال موتور xu7jpk هست که بار اول رو پرشیا اومد سال 79 . از سال 84 همه موتورها شده xu7jpL3 که استاندارد آلایندگی L3‌ داره و پاشش سوخت تمام ترتیبی MPFI‌داره . مخصوصا جدیدهاش که سنسور میل سوپاپ دارن مصرفشون تو شهر بین 11 ال 12 لیتر بیشتر نیست . دوستان بحث تعصب نیست . بهتره دوستمون رو درست راهنمایی کنیم . هر موتوری مزایا و معایبی داره . xu7 مصرفش بالاتره اما کشش بهتری داره . tu5‌مصرفش کمتره کیفیتش بالاتره اما کشش کمتری داره
گزارش
پاسخ دادن
13:07  1395/06/13

میلاد
3

آقا چه خبره صدی 10؟ تو شهر 7.5 میسوزونه خیلی دیگه سنگین باشه و تو ترافیک باشی و ... صدی 8. تو جاده راحت صدی 6 میسوزونه. با نصفه باک رفتم اردبیل به فاصله تقریبا 600 کیلومتر از تهران و گردنه های حیران هم که تشریف بردید. ماشین سنگین باشه و سرعت بالای 90 مصرف میره بالا و طبیعیه. بعد شما با xu7 مقایسه نکن. اون موتور احتمال واشرزدنش خیلی بالاست. البته میتونی مراقبت کنی و روغن و آب رو کنترل کنی دیرترخراب بشه. ولی من متاسفانه چند موتور 1800 عوض کردم سمند و پارس و 405 مونور جالبی نداره. یک ایرادی که xu7 داره هیچوقت سوپاپ ها کیپ نمیشن رو گیت و سیت و نمیشه صدای شین رو گرفت. تو سربالایی هیچوقت دنده مرده ندید. باور کنید من تو این مدت 7 ماه که گرفتم همیشه دور 2.5 با ماشین رانندگی کردم خیلی کم رو 3 میرم. ولی تو گردنه و با بار زیاد اونم یک لحظه خواستم سبقت بگیرم زدم دور4. ولی اگه ماشین سبک باشه دور3 کافیه.نمیدونم چرا عده ای میگن کم میاره و دورزیاد و ...؟؟
گزارش
پاسخ دادن
14:13  1395/06/13

کاربر: ilyar-tu5
8

خوب مصرف سوخت پارس سال 14 لیتر تو شهره...من خودم پارس معمولی داشتم در همین حد بود.پاری lx هم تو شهر 9-10لیتر هستش.کشش هم فقط کشش دنده 4-5 اش تو سربالایی خوبه.تو بقبه موارد تو شتاب اولیه ، اتوبان ، سبقت گیری پارس lx سرتر از پارس سال هستش.تازه اون کشش خوب هم مربوط به xu7 های قبل 90 هستش.مدل های جدید تو کفی هم نای راه رفتن ندارن ، چه برسه به سربالایی!
Ef7 هم که خرابیش اونقدره که xu7 ازش خیلی بهتر و به صرفه تره.الان بین خودرو های زیر 50 میلیون پارس lx و تندر90 حرق اول رو میزنه.
گزارش
پاسخ دادن
12:20  1395/06/13

پارس
14

باز خوبه پارس رو به چند کشور اطراف صادر کردن . حتی ارمنستان بعنوان ماشین پلیس از پارس های ایرانی خریداری کرده . اما ef7 چی ؟ چرا سمند و سورن و دنا ef7 رو نخریدن ؟؟ اونها هم میدونن بدنه غیر اصولی سمند و دنا و موتور جعلی ef7 موتوری نیست که بشه روش حساب کرد
09:17  1395/06/13
گزارش
پاسخ دادن
88
11

بازم توی خز جوک گفتی
گزارش
پاسخ دادن
09:50  1395/06/13

محمد رضا
23

سلام به همه ی دوستان من کارمند ایران خودرو هستم. در مورد موتور ef7 بگم دلیل خرابیش زمان تحریم ها بود واقعا موتوری نبود که ایران بتونه قطعاتش رو با کیفیت بالا بسازه بعد از رفع تحریم و واردات قطعات بوش ef7 کیفیت خیلی خوبی رو توانست کسب کنه . دنا روز بروز داره خریداراش بیشتر و بیشتر می شه. در باره کشش ef7 در دور 3500 تا 4500 می تونه 157 نیتون تولید کنه الان داخل دفترچه دنا نگاه بندازی نوشته. موتور xu7 موتور پر توان ولی از سال 90 دیگه بی کیفت شد و چون در دور پایین قدرت زیادی داره در سرعت بالا کمی باعث فشار می شه . و در اخر tu5 موتور کم مصرف بی صدا و با کیفیت موتور خوب ولی مثل ef7 و xu7 از پس بدنه سنگین مثل پارس نمی تونه بر بیاد ولی باز پژو پارس lxماشین خوبیه ولی هر کس بخواد tu5 بگیره روی 206 و 405 خیلی خوب جوتب میده من الا می گم روی پارس کم جواب میده نه خیلی کم جون باشه ولی نسبت به ef7 و xu7 کم جون تره. بعضی از دوستان می پرسن ایا موتور سمند با دنا تغیر یافته ارتقاع پیدا کرده . ef7 که روی دنا نصب می شه کیفیت بالا تری داره و در اخر تقوبت شدن سوپاپ ها.
15:45  1395/06/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
9

به نظر من پارس TU5 اگه كمي تقويت بشه تا ٥٠-٦٠ ميليون بي رقيبه
من تا حالا دوتا پارس سال داشتم. انصافا از جفتشون واقعا راضي بودم. هيچ اذيتي نكردن. فقط مصرفشون بالا بود. تو شهر با كولر صدي ١٣ مي سوزوندن. تو جاده اصلا كم نمياره.ولي يه ايراد بزرگ داره. اونم ترمز كاسه اي عقب هست كه اصلا نميشه بهش اعتماد كرد.
مهم ترين دليلي كه مي خوام پارس سال رو بفروشم و پارس LX بخرم اينه كه ترمز پارس LX چهار چرخ ديسكيه.فقط خدا كنه موتورش تو جاده نااميدم نكنه.
ان شاالله هر كس هر ماشيني داره چرخش براش بچرخه
15:34  1395/06/10
گزارش
پاسخ دادن
!!!!
4

واقعا شما پول بی زبون را واسه یه ماشین عهد دغیانوث که بدنه وشاسی مال ۴۰۵ و موتورش مال۲۰۶ میدید ؟؟؟!!!! تازه مکانیک نمایندگی میگفت کل قطعات تقلبی توی چین ساخته میشه ! جالبه با افتخار میگید نقدی هم میخرید!!!! بابا شماپارس سوارا خیلی باحالید خدا شما را برای ایران خودروی حقه باز حفظ کنه
15:21  1395/06/10
گزارش
پاسخ دادن
امیر
8

تو که میگی قطعاتش تقلبیه حتما دنا قطعاتش از فرانسه و کره اومده و دارن نصب میکنن که ما خبر نداریم اره؟؟؟؟تو اگه با دنا خوشی اینجا چیکار میکنی برو با دنات حال کن پس ببین عزیز این دناس که اشغاله و معلوم نیس رو چه اصولی طراحی شده.
گزارش
پاسخ دادن
15:29  1395/06/10

م tu5
11

سلام خدمت عزیزان ، مدتی هست که دیگه تو این پیج نیومدم اونم به دلیل ورود افراد متعصب و متاسفانه بی فرهنگی که از یکی از پیجهای همین سایت به اینجا میان و نظراتی گاها سطحی و مسخره میدن ، مطلبی که خدمتتون عرض میکنم خدا میدونه بدون کوچکترین جانبداری و تعصب ، تو یکی از شهرای غربی زندگی میکنم حدود یکسال و نیم پارس TU5دارم مدل نیمه اول ۹۴به جز یکبار تعویض روغن کار دیگه ای براش نکردم،البته روز اول لاستیک ۲۰۵ کره ای انداختم تا حالا باهاش مشهد ، شمال تا آستارا و اردبیل چندین بار سنندج و تهران رفتم بسیار نرم و کم صدا و کم مصرف واقعا راضیم البته برخی اشکالات جزئی مثل ریگلاژ درها و سوختن چراغ مه شکن و ... داشته ولی نه گیربکس نه کلاچ ونه موتور ذره ای ایراد نداشته و من کاملا از خریدم راضیم . یاحق
13:55  1395/06/10
گزارش
پاسخ دادن
امیر
12

طبق تحقیقات بدست امده خبرها حکایت از این دارد که دنا سواران عزیز که همیشه تعمیرگاه تشریف دارن در پیج های پارس رونمایی شدن که لگنشون رو با پارس مقایسه میکنند تا سر خود را شیره بمالند که لگن 43میلیونی از پارس بهتره.از پارس سواران عزیز تقاضا میشود با اینا کاری نداشته باشین اینا گناه دارن خودشون پارس دوست دارن اما چون شرایط نداره مجبورن شعر بگن.ماشین فقط پارس ال ایکس.
12:07  1395/06/10
گزارش
پاسخ دادن
امیر
5

طبق تحقیقات بدست امده خبرها حکایت از ان دارد که دنا سواران عزیز از بس که ماشینشون تو تعمیرگاهه در پیج های پارس رو نمایی شدن و وقت خود را با کری خواندن لگنشون با پارس داران عزیز میگذرانند و منتظر به اتمام رسیدن اقساط ماشینشون هستند تا با فروش خودرو خود با کلی افت قیمت و گرفتن وام بتوانند یه پارس ال ایکس نقد بخرند و خوش باشن تا اون موقع از پارس سواران عزیز تقاضا میشود با این طفلکیا مدارا کنید اینا گناه دارن اخه.
11:48  1395/06/10
گزارش
پاسخ دادن
احسان
4

ادامه:...
واقعا اگر دنبال مصرف کم و صدای کم موتور هستید برید دنبال 206 و رانا که البته رانا جدیدا سه ستاره کیفی رو کم کسب کرده یا اگر با ظاهر تندر 90 میتونید کنار بیاین برین اون رو بخرین.ذات پژو پارس همین موتور xu7 هست.الان خط تولید ایران خودرو فارس فقط پارس سال هست و بیشترین خط تولید ایران خودرو خراسان نیز مربوط به پارس سال هست.این رو بدون اغراق عرض میکنم.تو یک روز،یه خط تولید و قطعات مورد استفاده یکسان در تولید پارس سال.بعد از 1.5 سال متوجه شدم البته در یک نمایندگی.دو خودرو که تاریخ تولیدش یکی بود و برای خط تولید ما هم بود.صاحب یکی از آنها میگفت دوبار واشر زده و مشکلات دیگه و صاحب دیگری نیز میگفت تو این مدت تنها قطعات مصرفی مثل لنت و تسمه و ... عوض کردم و کاملا راضیم.همه اینها بر میگرده به رانندگی ما و طرز نگهداری ما از خودرو.طرف سراغ داشتم با 5 سرنشین با کولر روشن تو دمای 40،سربالایی با دور موتور بالای 5.5 واشر زده بود.405 xu7 بود.بعد میگفت موتور xu7 آشغالترنه!!!!!الان بهترین موتور خودروهای ایرانی tu5 و بعد اون xu7 هستش البته به شرط اینکه رو بدنه خودشون و مناسبشون باشن.
11:42  1395/06/10
گزارش
پاسخ دادن
پارس
2

tu5 کیفیتش بالاتره و مصرفش کمتره اما کشش xu7 بهتره تو سربالایی
گزارش
پاسخ دادن
13:16  1395/06/10

علی رضا
3

جالبه
انتهای پیام گوهربارتان فرموده اید بهترین موتور tu5 و بعد xu7 اگه رو بدنه خودشون باشه !!!!!
دوست گرامی نهایت اختلاف وزن رانا و پارس به اندازه یک سرنشین اضافه ( حدود 80 کیلو ) هم نمیشه ! چطور رو پارس بعد 60 هزار افت فاحش کشش داره ولی رو رانا و 206 عالی جواب میده
خیلی جالبه !!!!!
گزارش
پاسخ دادن
13:49  1395/06/10

قاسمی
0

آقا علیرضا شما باید به کاربری ماشین ها هم توجه کنی . Tu5 موتور 206 بوده و 206 هم ماشینی نیست که بخواد 5 نفر سوار کنه با صندوق پر بره سفر خانوادگی . به هدف اولیه طراحی دقت کن . من کاری ندارم که ایران خودرو از خودش طرح داد 206 صندوقدار زد . این 206 قرار بوده ماشین شهری اسپرت باشه نه یک ماشین خانوادگی . من 206 صندوقدار داشتن وقتی سنگین باشه بری گردنه واقعا کم میاره و مشخصه بهش فشار میاد اما پارس و سمند 1800 رو شما راحت ماشین رو پر کن برو گردنه خیلی راحت تر بالا میره . درسته وزن اولیه 206 و پارس خیلی فرقش نیست اما هدف از کاربری فرق داشته . وقتی 206 رو پر کنی و بری جاده کوهستانی واقعا کم میاره . درسته خالی باشه خیلی خوب راه میره اما سنگین که شد دیگه واقعا کم میاره اما موتور 1800 اینطور نیست و پر کردن ماشین روش فشار خیلی کمتری میاره
گزارش
پاسخ دادن
14:53  1395/06/10

احسان
0

دوست عزیز.من گفتم اگر روی بدنه خودشون نصب بشن،نگفتم که با وزن متناسب خودشون..اگر گفتم tu5 روی رانا یا 206 بهتره به خاطر بحث هماهنگی گیربکس با موتور تو انتقال قدرت هستش.نه وزن.این تفکر اشتباهی هست تا هر چیز میشه اونو به وزن ربط بدیم.یه مدت 206 وی 2 دوگانه ایران خودرو میزد.که وزنش 20 کیلو از پارس ال ایکس بیشتر بود،اما کسانی که دارن خیلی رضایت دارن و با وجود دوگانه بودن تا حالا هیچ مشکل کشش تو سربالایی و گیربکس ،چیزای دیگه نداشته.فقط به خاطر آلایندگی هوا تولیدش متوقف شد.و به این دلیل که tu5 مصرف سوخت کمی داره و دیگه نیازی ندیدن که دوگانش کنند.یا خودرو جدید h30 که 60 کیلو از پارس ال ایکس بیشتر هست ولی موتورش tu5 هست،هماهنگی خیلی کاملی با گیربکس هم دارن.با 100 کیلو 200 کیلو سرنشین بیشتر نباید از توان موتور چیزی کم بشه.اگر این جوره باید موتور سیکلت فقط به زور بتونه بدنه خودشو بکشه!!!!اصلا ذات پژوپارس اینه که موتورtu5 رو نمیخونه از محل قرار گرفتن موتور در جلو بگیر تاچیزای دیگه.اگر واقعا این موتور روی پارس مثل ماشینای دیگه میخاد جواب بده از قسمت داشبورد تا سپر جلو را باید تغییر بدن.
گزارش
پاسخ دادن
15:03  1395/06/10

احسان
0

دوست عزیز با این تفکر وزن و ربطش به موتور و توانش باید رنو کپچر 1185 کیلویی با موتور 1.2 لیتر اصلا حرکت نمی کرد!!!!
گزارش
پاسخ دادن
15:08  1395/06/10

علی رضا
1

دوست عزیز آقای قاسمی
بحث 206 نیست . برای 206 همون موتور تیپ 2 ( الان خاطرم نیست اسم موتورش )هم براش کافیه
بحث راناست که دوست عزیز گفتن موتور tu5 خوب جواب داده . از نظر شما که دیگه رانا ماشین شهری و غیر خانوادگی نیست که احیانا ؟
سوال اینه چطور تا 60 هزار خوبه بعد بطرز فاحشی افت کشش داره
مگه بعد از 60 هزار تا چه اتفاقی می افته !
همه ماشین های تولید داخل دارای مشکلات ریز و درشتی هستن و نسبت به قیمتشون اصلا قابل دفاع نیستن ولی بهتره تو نقد هامون منصف باشیم ...
گزارش
پاسخ دادن
15:45  1395/06/10

احسان
1

افت کشش رو رو بدنه پارس ال ایکس گفتم نه تمامی خودروهای tu5
گزارش
پاسخ دادن
16:30  1395/06/10

ممتاز
0

رانا چیزی نیست جز یک 206sd ارزان سازی شده . همون ضعف کشش وقتی ماشین پر و سنگین باشه رو رانا هم دیده میشه . کلا tu5 برای یک ماشین کوچیک شهری ساخته شده
گزارش
پاسخ دادن
00:23  1395/06/11

احسان
3

با سلام.من کارمند شرکت ایران خودرو فارس هستم.البته برایم مهم نیست که دیگران باور کنن یا نه.خاستم چند نکته در خصوص پژو پارس سال و ال ایکس ذکر کنم.
خیلی طرفداران خودرو پارس سوالاتشان در مورد این است که پارس سال بخریم یا ال ایکس.به نظر من پارس سال بهترین گزینه است البته نه فقط در مقایسه با پارس ال ایکس بلکه با تمامی محصولات زیر 50 میلیون بازار.این رو من نمیگم بلکه امار فروش این خودرو در ایران و بالاترین تیراژ در ایران خودرو،گواهی حرف من هست.خیلی ها میان پارس ال ایکس رو به خاطر صدای کم موتور،مصرف کم، و مشاهده شده حتی به خاطر رینگ !!!!این خودرو رو میخرن.موتور tu5 هیچوقت نمیتونه جواب گوی بدنه سنگین پارس باشه.این رو حتی ایران خودرو هم میدونه.افت شدید قدرت موتور و کشش آن بعد از 60 70 هزار کیلومتر و مشکلات گیربکس رو میتونه داشته باشه.پارس ال ایکس میتونه گزینه کسانی باشه که بخواهن بعد یکی دو سال بفروشنش.در مقابل پارس سال اگر واقعا به آب و روغنش برسی،مطمئنا مشکلی نداره و واقعا یک ماشین عالی هست.کاراکتر مجاز این پیام تموم شده ادامه صحبتها تو پیام بعد...
11:40  1395/06/10
گزارش
پاسخ دادن
محسنی
5

موتور tu5 طراحی خوبی دارد.حتی چینی ها هم به فکر نصب روی ماشینهاشون افتادن مثل h30 کراس. قرار نیست برای هر اتاق یک موتور جداگانه ساخت. هزینه بالا و مشکلات طراحی این اجازه رو نمیده. نصب یک موتور روی انواع اتاق های متفاوت تو کل دنیا مرسومه.موضوع جدیدی نیست. موتورهای xu7 و ef7 بدلیل مشکلات عدیده ای که دارن خودروسازها تمایل به استفاده از این موتورهای تو خودروها ندارن.
07:23  1395/06/10
گزارش
پاسخ دادن
رضا جان
6

دنا هرچی باشه یه سرو گردن از این ماشینای قوطی حلبی و بدون کیفیت بهتره دنا یه تایراش به کل هیکل پارس میارزه موتورش که دیگه هیچی.....
10:48  1395/06/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ilyar-tu5
12

این حرفها همش خودگولزنیه.
الان تا 50 میلیون پارس lx و تندر 90 حرف اول رو میزنه و تمام نشریات و مجلات خودرویی هم نسبت به ارزش در مقابل مبلغ پرداختی این دو ماشین رو پیشنهاد میکنن.
گزارش
پاسخ دادن
11:04  1395/06/09

کاربر: REZA XU7
1

دوستان عزيز راهي هست كه بشه موتور TU5 رو كمي تقويت كرد؟مثل نصب كيت مكش يا هدرز.
امكانش هست؟
راستش من تا حالا با XU7 رانندگي كردم و انصافا تو هيچ جاده اي كم نيورده و اذيتم نكرده.
به اميد خدا تو همين چند روز مي خوام پارس TU5 بگيرم و مي ترسم كمي اذيتم كنه. حالا راهي براي تقويتش هست؟
09:58  1395/06/09
گزارش
پاسخ دادن
علی
5

اگر به کشش عالی xu7 عادت دارید کشش tu5 شما رو ناامید خواهد کرد . شتاب tu5‌تو کفی خیلی خوبه اما کشش این موتور روی پارس مخصوصا با این گیربکس من درآوردی روش واقعا ضعیف و ناامید کننده است . xu7 هم گشتاور بیشتری داره و هم در دور پایین تری ایجاد میشه و هم ضرایب گیربکس در دنده های 3 و4 و5 سنگین تری داره . کشش xu7 به همراه گیربکس هماهنگش روی پارس واقعا عالیه اما tu5 اصلا چنین کششی نداره متاسفانه
گزارش
پاسخ دادن
11:19  1395/06/09

هادی
1

شمع های ایریدیوم که خود آپکو میفروشه رو بذار رو ماشینت. من این کار رو کردم. به طور محسوسی بهتر کار میکنه. قیمت یه دست شمعش حدود 180 هزار تومن هست ولی 100 هزار کیلومتر کار میکنه. من الان 60 هزار کیلومتر هست که رو ماشینمه و راضیم.
گزارش
پاسخ دادن
12:14  1395/06/09

.
1

کشش xu7 از بنز و بی ام وه و هیوندا و ماکسیما و زانتیا هم بیشتره و نه تنها مکانیکها بلکه کافیه اراده کنید و خودتون تعمیرش کنید همه قطعاتش هم ارزونه و سر کوچه بقالی ها هم میفروشند وقتی خواستی هم بفروشی ماشینو هزار نفر سر ماشینتون دعوا میکنند و همدیگه رو تیکه پاره میکنند ماشین فقط پرشیا ال ایکس سال
گزارش
پاسخ دادن
23:53  1395/06/09

کاربر: ilyar-tu5
4

اره اتفاقا یکی از بهترین موتورها برای تقویت tu5 هستش.قطعات تیونینگ و تقویت موتورش هم فراوونه نسبت به بقیه موتورها...اگه به سایت اپارات برید میتونید تعداد زیادی پژو با موتور tu5 کلیپهاشو ببینید که تقویت شدن و به راحتی پابه پای ماشین های قویتر از خودشون میرن.
البته موتور tu5 خودش برای استفاده خانوادگی خیلی خوبه..شتاب خوبی داره و تیزه...میتونید برای مقداری شتاب بهتر شمع سوزنی بندازید رو ماشین .برداشتن کاتالیزور هم میتونه موثر باشه.کیت مکش هم برای موتور tu5 تو بازار فراوان هستش.
ولی اینو قول میدم بهتون که مطمئن باشید خیلی بهتر از پارس معمولی راه میره.میتونید کلسپهاشو تو سایت آپارات پیدا کنید.
گزارش
پاسخ دادن
10:33  1395/06/09

کاربر: REZA XU7
0

دوست عزيز ممنون از راهنماييتون. ماشين شما كلاس ١٣ هست يا ١٢؟
گزارش
پاسخ دادن
10:58  1395/06/09

کاربر: ilyar-tu5
2

کلاس 12
گزارش
پاسخ دادن
11:32  1395/06/09

علی رضا
17

بچه ها ! این کامنت و از پیج دنا با موتور فوق پیشرفته گرفتم یه خورده بخندیم :
(( پارس طراحیش مال ایران اون که شما میگی پرشیاست که از نظر ظاهری با پارس فرق میکنه ولی این پارسی که تو ایران هست طراحیش مال ایرانه و 405 رو برداشتن کاپوت جلو و عقب رو عوض کردن همین .))
دقت کردید دیگه : پرشیا با پارس فرق میکنه خخخخخخخخخ
09:06  1395/06/09
گزارش
پاسخ دادن
Raha
12

خیلی با مزه بود. خخخخخخ
گزارش
پاسخ دادن
09:16  1395/06/09

علی
12

اگر طرف اطلاعات فنی داشت که دنا نخریده بود . اینها هنوز فرق xu7‌ و xu9 رو نمیدونن بعد در مورد انواع ماشین و موتور اظهار فضل میکنن و همه جا میگن دنا عالیه !!!
گزارش
پاسخ دادن
09:37  1395/06/09

شهروز
5

اتفاقا اطلاعات فنی داریم و دنا خریدیم من فوق لیسانس مکانیک هستم و الان بهترین موتور... موتور ef7هست اونم آلمانی
گزارش
پاسخ دادن
10:47  1395/06/09

علی
11

تحصیلات دانشگاهی ارتباطی به اطلاعات فنی در مورد خودرو نداره . منم فوق لیسانس مکانیک گرایش تبدیل انرژی دارم و میدونم که در مورد مشخصات ماشین ها حتی یک کلمه هم در این رشته صحبت نمیشه . در دانشگاه کلیات علم مکانیک گفته میشه اما در مورد فرق xu7‌ و xu9 که حرفی زده نمیشه !! نداشتن اطلاعات دقیق فنی منجر به خرید دنا و Ef7‌خواهد شد
گزارش
پاسخ دادن
11:21  1395/06/09

فرید
1

سلام دوستان.
چند روز پیش داشتم 140 تا میرفتم که صدایی مثل ووووووووووو وارد اتاق میشد..
به نظرتون از چیه ؟؟؟
کسی از آقایون همچین مشکلی رو داره؟؟؟؟؟
01:57  1395/06/09
گزارش
پاسخ دادن
علی رضا
11

ماشینت جن داره برادر !!!!
ببر برات جن گیری کنن !
گزارش
پاسخ دادن
08:57  1395/06/09

Raha
12

شاید ارواحه خبیسه. آخه منم با 200 تا میرفتم یهویی یکی گفت داداش.....
گزارش
پاسخ دادن
09:22  1395/06/09

حسن
0

سلام. موتور تي يو فايو هر دفعه يه صدايي داره. من خودم صبح ها كه ماشينو روشن ميكنم هر دفعه با يه صدايي روشن ميشه.خيلي عجيبه
گزارش
پاسخ دادن
09:35  1395/06/09

ساندرو
8

دوستان من نه دنا دارم نه پارس کاری هم ندارم کدوم بهتره ولی باور بفرمایید وقتی دنبال ماشین بودم تو انتخابم دنا هم بود ولی هرجا که از دنا تعریف میکردم یه جور نگام میکردن که اینگار جزام دارم این اواخر به هر کی می گفتم تو این رنج قیمت چی بخرم همه میگفتن اگه میخوای برات پول نقد باشه پارس tu5 بگیر رو بورسه، البته بلاخره تصمیم ساندرو شد خدایش ماشین خوبیه هرچند قبول دارم امکانات نداره.
17:44  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
اکبر j4 سفید
0

داداش تابلویی خیلی
این همه ادم اینجا دارن میگن ۴ ماه و ۳ ماه و ۲ ماه تاخیر دارن هنوز پیامم براشون نیومده بعد تو یهو وسط پریدی از منا ۱ ماه زودتر دادن چی‌فرض کردی بقیه را خجالت بکش
گزارش
پاسخ دادن
21:25  1403/04/18

علی
0

زر مفت‌میزنی‌ درسته
قبول داری خودت اونجا حمالی و پراید مدل ۸۵ داری
گزارش
پاسخ دادن
11:49  1403/04/19

علیرضا
9

سلام بدنه پارس lx خیلی ظعیف با پراید تصادف کردم ماشین من داغون شد ولی پراید فقط یکم جلو بندیش خراب شد
17:25  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
علی رضا
19

دوستان عزیز
خواهش میکنم با کسانی که سمند 30 تومنی و با دو تا آبشن اضافی خریدن 42 ملیون و اونوقت با اقساط دراز مدت براش دراومده 50 میلیون بحث نکنید تازه بعد از اتمام اقساط ماشینی که در اومده 50 تومن باید بفروشه 30 تومن اونم اگه ازش بخرن ! خوب معلومه همچین آدمی رو خدا زده دیگه شما چیزی نگید و برید با ماشینی که 6 ماه انتظارشو کشیدی اونم نقدی خریدی حالشو ببر !
التماس تفکر
16:58  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
امیر
13

جالبه بدونید دنا همون سمند فقط یه خرده چیزی بهش اضافه کردن دارن غالب شماها میکنن البته صدرحمت به سمند دنا رو اومدن خشگل کنن زدن داغون کردن با اون قیافش.پارس حداقل خشگلتر شده از 405 ولی دنای داغون چی؟با اون سیستم برقی مضخرفش.
16:00  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
دنا قرن ۲۱
12

جالبه بدونید تکنولوژی بکار رفته در موتور ef7 از سال ۲۰۱۲ در موتورهای جدید شرکت تویوتا بکار گرفته شد
15:20  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ilyar-tu5
14

بله بله....تکنولوژی واشر سوزوندن در همان کیلومتر های اولیه !
تکنولوژی و ایران خودرو!....این ایران خودرو چقدر به فکر ما بوده و ما خبر نداشتیم!
گزارش
پاسخ دادن
15:47  1395/06/08

*
12

یه کسی که دنا قسطی خریده و میاد اینجا از ماشینش تعریف میکنه شاید حق داره
چون پوله بیشتر داده و اپشن هم بیشتر داره ولی
ولی
ولی
آخه e f 7 نَمَنَ تکنولوژی روزدنیا رو داره ولی هیشکی نمیخردش
طرف میگه ef7 دارم تو بازار یه جور نگاش میکنن انگار مریضه...
آخییییی
شما دیگه چی میگید
14:54  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
پارس سوار سابق
7

عزیز دل توجه داشته باش ما ef7 سواران بعد از سالها پارس سواری (لگن سواری) به دنا و موتور فوق مدرن ef7-vvt رسیدیم دیگه هم تحمل برگشت به ماشین و موتور دوران جنگ جهانی دوم را نداریم اگرم از دنا خسته بشیم میریم سراغ ماشین ژاپنی و کره ای امیدوارم منظورم را متوجه شده باشی .کمتر از دنا افت داره
گزارش
پاسخ دادن
15:11  1395/06/08

کاربر: ilyar-tu5
13

والله یه جور میگن که دنا پیشرفته است و تکنولوژی داره که آدم ندونه فکر میکنه که روش پارک اتومات و شیفتر پشت فرمان و رادار و... نصب کردن.
بابا همون سمنده)که خودش روی 405 ساخته شده( که یکم چکش کاری شده از این ور اونور و با قیافه کج و کوله و یه دونه gps و کروز که الان رو پراید هم میتونی بخری نصبش کنی.
گزارش
پاسخ دادن
15:13  1395/06/08

امين
8

سلام و درود فراوان بر پارس سواران عزيز،
اميدوارم اوضاع وفق مراد باشه.

پيشنهاد ويژه ي ويژه اي براتون دارم. همچين پيشنهادي تو كل عمرتون نديديد و نخواهيد ديد.
ميدونم خيلي از شما در انتظار اين پيشنهاد هستيد: بيشتر از اين چشم انتظارتون نميزارم:

تعويض يك مهره ي موتور ef7 با كل هيكل پژو پارس تيوفايو.
البته براي اين بايد چند ميليوني هم دستي بدين.

با تشكر
14:28  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
محسن
5

امين جان تو بسيار سخاوتمند هستي

پارس بازان براي يه نگاه كردن به موتور ef7 بايد كل ماشينشون رو پيشكش كنن

گزارش
پاسخ دادن
15:15  1395/06/08

کاربر: ilyar-tu5
16

ما هم یه پیشنهاد به شما داریم:
ایران خودرو واسه دنا فروش قسطی گذاشته...میتونی بری تیباتو بفروشی و یه دنا قسطی بخری.اقساطش رو هم 36 ماهه انتخاب کن که زیاد فشار بهت وارد نشه.
گرچه فکر نکنم هیچ فشاری بالاتر از پرشیا نداشتن برای تو باشه!
گزارش
پاسخ دادن
14:44  1395/06/08

محمد
13

دوستان مقایسه دنا با پارس TU5 دقیقا شبیه مقایسه گوشی های سامسونگ با آیفونه، سامسونگ خودشو میکشه و کلی امکانات و صفحه نمایشگر سوپر آمولد و هزارو یه نرم افزاردیگه میزار رو گوشی و با کلی تبلیغات میده بازار تازه وقتی میخوان بررسیش کنن و بهش امتیاز بدن میرن با آیفون مقایسش میکنن جالبتر اینه که همیشه هم جلو آیفون کم میاره.حالا حکایت دناسوارا هم مثه طرفداران گوشیهای سامسونگ میمونه همیشه حسرت اینو دارن که یه روز بتونن رو دست پارس TU5بلند شن البته شایدم یه روز موفق شدن مهم اینه که انسان پشتکار داشته باشه و از دویدن دنبال قهرمانها خسته نشه!
14:28  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
رضا
1

ولی مت تی یو فایو دارن اما سامسونگ به اپل ترجیح میدم بخصوص داخل کشوری مثل ایران. که اپل اصلا برای ایرانیا ارزش قائل نیست.
گزارش
پاسخ دادن
23:54  1395/06/08

تاریخچه پارس
16

اسمش اول پرشیا بود و به خاطر یک سری حق کپی رایت محلی و تشابه اسمی مجبور شدن اسمش رو به پارس تغییر بدن . پارس از طرح بدنه و موتور پژو 406 استفاده میکنه . xu7 اولین موتور انژکتوری بر روی محصولات داخلی بود و با پرشیا برای بار اول عرضه شد که از نوع xu7jpk بود که 97 اسب بخار توان داشت . از سال 83 به بعد این موتور به نوع xu7jpL3 ارتقا پیدا کرد که 74 کیلووات معادل 100 تا 101 اسب بخار توان داره . 405 های اون زمان موتور xu9 یا xu5‌ کاربراتوری داشتن . xu7 بر روی 406 و 306 و سیتروئن سارا و زانتیا تا سال 2004 در فرانسه بر روی ماشین های پژو سیتروئن نصب میشده . موتورهای خانواده xu‌ رو همگی میشه به راحتی و به یک شکل بر روی بدنه های متوسط پژو سیتروئن جا زد .نمونه 16 سوپاپ xu7 که همون xu7jp4L4 بود هم بر روی زانتیا 1800 و پارس Elx نصب شد . موتور زانتیا 2 هم xu10j4 هست . موتورهای خانواده xu‌همگی سخت کار و پر کشش هستند و برای کار در شرایط سخت طراحی شدند . همگی کارکرد عالی xu7‌روی تاکسی ها و مسافربرهای بین شهرها دیدیم که حتی با سوخت گاز هم بسیار خوب جواب داده
13:57  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
ایرانی
3

کمپین خرید خودرو صفر ممنوع آغاز شده است شما هم به کمپین بپیوندید تا جوابی باشد به گرانی بی دلیل اخیر خودرو سازان مطمئن باشید عمل کنید موفق خواهید شد
13:46  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
عباس
3

سلام بر همگی ...ببخشید یک سوال داشتم ..من میخوام پارس xu7بگیرم به نظرتون خوبه بعد من اهل سرعت هم نیستم
13:11  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
مریم
0

چرا مملکت صاحب نداره
هیچ کس پاسخگو نیست،چند ماهه گذشته،خب اگر نمیتونن بفروشند خب خودروی جایگزین بدهند.گناه ما چیه.بخدا ما پول نگه داشتیم.بلاتکلیف موندیم
گزارش
پاسخ دادن
19:09  1403/04/17

سعید
4

xu7 کشش عالی برای گردنه و سربالایی داره . tu5 کم مصرف تر هست و کیفیت بالاتر داره اما کشش دنده 4 و 5 خوبی نداره
گزارش
پاسخ دادن
13:29  1395/06/08

ناصر
3

عباس جان پارس سال xu7 نگیری بهتره. پارسtu5 دوامش بیشتره. البته اگه میخوای بری طرف دنا نرو پارس سال خیلی بهتر و سرتره. موتورش هم مدهرا کن حالا واشر هم زد درستش می کنی. ولی من بودم پارس tu5 می گرفتم.
گزارش
پاسخ دادن
13:41  1395/06/08

کاربر: ilyar-tu5
4

به نظرم پارس tu5 بگیرید...چون هم موتورش باکیفیت تره و خرابی احتمالیش نسبت به xu7 خیلی کمتره.هم کم مصرف تره و هم پرشتاب تر و هم بی صدا تر...
امکاناتش هم از پارس معمولی بیشتره.و از همه مهمتر ترمز هاش قویتره.چون هر چهارچرخش دیسکی هستش.
در کل دوسه میلیون بیشتر دادن نسبت به پارس معمولی ارزششو داره که ماشین بهتری رو سوار شد.
گزارش
پاسخ دادن
13:28  1395/06/08

ارین
0

سلام دوستان من میخوام برای خانومم پژو 206اس دی وی 8بگیرم به نظر شما ماشین خوبیه یا کسانی که مدل 95 دارن راضی هستند خواهش میکنم کمکم کنید ..با تشکر
00:10  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

اس دی به قشنگی هاچ بک نیست
206 ها هم 206 قبلی نیستند
یه 89 هاچ بک تیپ 2 بهتره
گزارش
پاسخ دادن
09:35  1395/06/08

امیر
3

آرین جان 206 اس دی موتورش tu5 هست و عالیه. اما اتاقش زیبا نیست و چون پشت اتاق رو بعدا جا زدن رو ماشین تو پیچ ها پشت ماشین بازی میکنه و به راست و چپ میکشه و تعادل خوبی رو فرمون نداره. مخصوصا وقتی صندوقت پر باشه و سنگین. داخل کابین هم نسبت به 206 هاچ بک خیلی فرقی نداره و جادار نیست. اما بازم سلیقه ایه. بازار خوبی برای خرید و فروش داره و قطعاتش مثل 206 تقریبا کمی بالاست.گیربکس خوبی داره. من جای شما بودم اصلا 206 تیپ دو نمیگرفتم موتورش tu3 هست و واشر سرسیلندرش میسوزه. 206 تیپ 5 بگیرید با موتور tu5 و امکانات تهویه مطبوع اوتومات و ...برای خانومها هم خوبه هندلینگ خوبی داره و پرقدرته و اتاقش نسبتا کوچیکه و راحت پارک میشه و رانندگی باهاش واسه خانومها راحت تره. سفیدش هم خیلی زیبا و شیکه. کولر عالی. اما قطعاتش کمی گرونه. کمکهای عقبش هم کمی خشکه که البته میتونی اگه باهاش راحت نبودی عوضش کنی. با قیافه رانا هم اگه کنار میای الان کیفیتش خیلی خوب شده و قیمتش هم بدنیست. ولی زیبایی 206 یک چیز دیگست. پرشیا tu5 هم که دیگه محشره و از همه اینها بهتره.البته بستگی داره خانومت چی بپسندن
گزارش
پاسخ دادن
10:32  1395/06/08

سعید
1

ماشین خوبیه. ولی ظاهرش قشنگ نیست. 206 معمولی تیپ 5 بهتره.
گزارش
پاسخ دادن
10:35  1395/06/08

محمدامین
0

ماشین دایی من sd v20 هست تا حالا یکبار پشت ماشینش تو جاده سر خورده و بزور تونسته که بگیرتش
گزارش
پاسخ دادن
12:35  1395/06/08

کاربر: ilyar-tu5
0

ماشین خوبیه..به خاطر ایرانیزه شدن قطعاتش از کیفیتش کاسته شده...ولی نسبت به قیمتش خوبه...به نظرم مدل هاچبکش بیشتر خانم پسندتر باشه....هاچبکشو بگیرید.
گزارش
پاسخ دادن
11:56  1395/06/08

مونتاک الاغ سوار
8

سلام دوستان
من یه دونع تیبا قسطی دارم؟
به نظرتون بفروشم ا ل ا غ بخرم یا دنا؟
البته نظر خودم بیشتر روی ذنا قسطی هستش.
لطفا بگید از این دوتا کدوم یکی بهتره؟
17:06  1395/06/07
گزارش
پاسخ دادن
پویان
1

اقای مونتاک عزیز از راهنمايان ممنون منو نجات دادید نرم پارس اشغال بخرم واقعا ممنون همه ی پیام های شما رو خوندم با تحقیق هام یکی بود
گزارش
پاسخ دادن
18:47  1395/06/07

مونتاک
0

مرسی. هدف منم همینه. یه مشت دلالو سودجو ریختن اینجا کاسه کوزشونو جمع کنن برن. خوب بابت حرفام مدرک دارم و بر عکس اونا هیچ مدرک یا مرجع معتبری ندارندکه بخوان الصاق کنن به حرفشون. بخاطر همین دارن میسوزن. نونشون آجر شده
گزارش
پاسخ دادن
22:10  1395/06/07

امید
5

مونتاک در جواب مونتاک جالبه خودش به خودش کامنت میده. پویان مونتاک و مونتاک پویان.آقای مونتاک خیلی معروف شدیا.....
گزارش
پاسخ دادن
23:10  1395/06/07

امید
3

شما چه مدرکی داری؟ همون که واسه درجه بتدی کیفیت بود که اونو گفتین مارس ساله و ربطی به پارس tu5 نداره. دیگه مدرکی هم داری؟
گزارش
پاسخ دادن
23:12  1395/06/07

پارس سوار سابق
23

سلام به همه من بعد ۱۰ سال سواری با مدل های مختلف پارس نهایتا رفتم سراغ دنا در کل دنا هم مثل همه ماشین های ایرانی ایرادات قطعه و مونتاژ داره ولی نسبت به پارس یه سر و گردن پیشرفته تر و راحت تره یعنی الان که چند ماهه دنا سوار میشم دیگه واقعا سواری پارس اصلا دلچسب نیست چون حس خیلی قدیمی بودن بهم میده الان زوده بخوام از کیفیت موتور ef7حرف بزنم ولی چیزی که مشخصه موتور فوق العاده پیشرفته و نرمه بخصوص از دنده ۳ به بعد که عین اسب رم کرده وحشی میشه تا ۲۰۵ تا باهاش رفتم ماشین کاملا بدون لرزش و پایدار بود این کار را با پارس کردم که باعث تایم رد کردن موتور شد البته تا ۱۸۰ بیشتر نرفت و خیلی هم بدنه ناپایدار بود
16:52  1395/06/07
گزارش
پاسخ دادن
مهران
4

دمت گرم حرف حساب باید شنیده بشه من خودم فقط بخاطر آرم پژو پارس برداشتم ولی متاسفانه توی ساخت پارس دیگه هیچ اثری از پژو و فرانسه نیست
گزارش
پاسخ دادن
19:36  1395/06/07

بیطرف
6

سلام به همه دوستان چه عزیزانی که tu5دارند وچه دناسوارانی که دائما تو این پیج جولان میدن ، دوستان واقعا قصد تعریف از محصولات ایران خودرو رو ندارم دیگه همه میدونن خودروهای ایرانی چه حال و روزی دارن ولی با عنایت به شرایط امروز ما چاره ای جز استفاده از این ماشینها نداریم هر کدوم رو هم انتخاب کنیم نسبت به دیگری یه امتیازها و یه ایراداتی داره ولی در کل همشون سروته یه کرباس اند ، اما نکته قابل توجه نوع استقبال مردم از این محصولاته که ناگزیر باید از میان جمیع شرایط یکی رو انتخاب کنند اگه یه نگاه سر انگشتی به نوع خودروهای مورد استفاده مردم در خیابان ها و جاده بیاندازیم استقبال از پارس tu5 به طور چشمگیری بیشتره این استقبال رو هم میشه از آمار فروش ایران خودرو فهمید بنا بر اعلام آخرین آمار فروش محصولات ایران خودرو به نقل از ایکو پرس منتهی به مردادماه پژو پارس در دو مدل سال و tu5 در کنار ال۹۰بیشترین تقاضا رو داشته بعد از این دو مدل ۲۰۶ هاچ بک و وی8و رانا در رتبه های بعدی قرار داشتن ، طبق اعلام اتحادیه نمایشگاه داران خودرو هم بعد از پراید پارس سال وtu5و 206 بیشترین خرید و فروش دارند.
16:36  1395/06/07
گزارش
پاسخ دادن
معین
6

از نظر ما پرشیا ال ایکس همه مواردش خوبه ولی یک کلام نیست میتونه ایرادی هم داشته باشه. ماشین خارجی میگیری ایراد پیدامیکنه چه برسه به ایرانی. اما این تعصب بیجای دارندگان دنا جالبه. از نظر اونها دنا مطلقا عالیه و هیچ ایرادی نداره در حالی که همه مشکلات دنا رو بزاریم کنار مثل سمند از جاش تکون نمیخوره. سنگینیش همیشه رو اعصابه. دنا وانت پروژه موفق تری میشد.
گزارش
پاسخ دادن
17:39  1395/06/07

آروین
2

تو این شلوغی کسی جواب منو نمیده؟؟؟ روغن به غیر از توتال 9000 اماراتی چی خوبه واسه پارسtu5??
گزارش
پاسخ دادن
17:42  1395/06/07

مهدی
6

خیلی بامزه بود دوستم سراتو 1600 گرفته 93 تومن براش تموم شده داشتم از آپشن ها و نرمی پرشیا lx براش تعریف میکردم تعجب کرده بود.چون سراتو ترمزهای عقبش کاسه ایه و ضعیفه و دوربین و سنسور دنده عقب نداره حتی سینی زیر موتورنداره. جالبه آمپر آب نداره و چراغ داره فقط.
گزارش
پاسخ دادن
17:51  1395/06/07

رضا
0

در عوض بدنش از پارس مقاوم تره
گزارش
پاسخ دادن
21:25  1395/06/07

کاربر: REZA XU7
4

من تعجب مي كنم چرا كسي سراغ پارس XUM نميره☹️
گزارش
پاسخ دادن
17:55  1395/06/07

حسین
4

تعجبی نداره که کشش پارس سال بیشتر از پارس tu5 هست . گشتاور xu7‌هم بیشتر هست و هم در دور کمتری به دست میاد . ضریب دنده های 3 و 4و 5 گیربکس tu5‌هم سبک تر هست . واقعا نمیدونم ایران خودرو چی فکر کرده که گیربکسی زده رو tu5 با دنده های 1 و2 بسیار سنگین و با دنده های 3 به بالای بسیار سبک . تو دنده 1 و 2 راحت میتونی زانتیا 2000 رو هم جا بذاری اما دنده 3 که زدی یک دفعه ماشین دیگه جون نداره . در عوض گیربکس پارس سال خیلی هماهنگ هست . تو سرعت 100 با دنده 5 دور موتور میشه حدود 3000 که بهترین گشتاور xu7 هست اما برای tu5 دور موتور میشه حدود 2700 که اصلا tu5 گشتاور خوبی نداره تو این دور . اگر کشش خوب میخوای باید xu7‌بگیری . درسته tu5‌مزایای زیادی داره اما تو کشش دنده 3و 4 و5 اصلا حریف xu7‌نمیشه و بیشترین رانندگی در جاده هم با دنده های 3 و 4 و5 انجام میشه . مخصوصا دنده 5 پارس tu5 که واقعا ضعیفه و اگر کمی شیب داشته باشه جاده دیگه اصلا کشش نداره و باید سریع معکوس بدی ولی دنده 5 موتور xu7 به راحتی از سرعت 70 هم میتونه دوباره دور بگیره چون گشتاور xu7 تو دور پایین واقعا بیشتر هستش
16:10  1395/06/07
گزارش
پاسخ دادن
xu7
0

گشتاور دور پایین xu7‌ واقعا عالیه انصافا
گزارش
پاسخ دادن
12:15  1395/06/08

امیر
2

سلام ‌. شنیدم پارس تویو فایو دیسک صفحه میسوزونه و گیربکسش سریع مشکل پیدا میکنه و کلاچش سفته راسته یا نه؟
14:50  1395/06/07
گزارش
پاسخ دادن
احسان
0

اره محمد منم شنیدم
گزارش
پاسخ دادن
15:26  1395/06/07

کرامت
0

سلام امیر اره دوستمم پارس lx داره میگه گیربکسش مشکل داره
گزارش
پاسخ دادن
15:28  1395/06/07

صالح
4

سلام والله ماشین ما خدا رو شکر فعلا همچون مشکلی نداره
گزارش
پاسخ دادن
15:59  1395/06/07

کاربر: ilyar-tu5
5

این مشکلش از نیمه دوم سال 94 کاملا حل شده و الان از نظر گیربکس بدون ایراده.
من خودم مدل دی ماه 94 اش رو دارم.دنده ها راحت جا میره.گیربکس و ماشین هم بیصدا.تازه خوب هم از جا کنده میشه.
گزارش
پاسخ دادن
16:24  1395/06/07

صفحه اول 1 2 3 4 5 6 7 صفحه آخر
صفحه 3 از 8

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
سیدسهیل 17 نظر
سعید x55 pro 12 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عباس اعتمادی نیا T8 قرمز : سلام خسته نباشید .من ۶تیر ثبت نام تی ۸ قرمز از نمایندگی شهرک صنعتی سیرجان کردم،موعد تحویل شصت روزه بود که میشد شهریور ماه .تاریخ ۱۹ آبان شاسی شد ،،تاریخ ۲ آذر فاکتور شد ، تاریخ ۷ آذر تیک بیمه سبز شد ،هنوز پلاک نشده بقیه مراحل مونده ‌کی تحویل بشه خدا داند .خسته مون کردن از این ماشین تحویل دادن شون ،روح روان مون بهم ریختن ،روزی هزار بار خودم لعنت میکنم این چه کاری اشتباهی بود من کردم .خدا ازشون نگذره
جک جی۴ خاکستری صمصامی قم : در مورد سود تأخیر امروز زنگ زدم دفتر تهران کرمان موتور، اپراتور کد ملی رو چک کرد و گفت بله مشمول سود تأخیر شدم و محاسبه میشه و بعد از چند ماه پیامک با شناسه واریز برام میاد که باید ببرم ظاهراً بانک رفاه پولش رو بگیرم انشاالله. گفتم در جریان باشید دوستان. چون دادگاه هم برید در همین حد چند ماه حداقل علافی و برو و بیا داره و در ضمن ده درصد مبلغی که دادگاه می بره رو باید قبل واریز بدید به قوه قضاییه در جریان باشید. ( این قانون برای واریزی های قوه هست مگر کلاه برداری شده باشه که کل اصل پول رو بدن که این مشابه اون نیست و حکم شکایت داره و ده درصدش سوخت میشه)
خخخخخخ : تو چه کردی که هنوز از ته دل غمگینم تو چه کردی که جنگ جهانی برپاست با این که می‌دانم غمی اما کجایی
شاهین زمستان : خدا کنه اینور سال تحویل بدن دم عیدی بی وسیله نباشیم
J7 مرداد مشهد مشکی : سلام خبر هنوز شاسی نشده طی تماس گفتن احتمالا تحویل خودرو مرداد اخر دیماه باشه ماه اذر دارن تحویلی های تیرماهی هارو میدن امیدوارم دوستان اردیبهشتی دیگه تحویل گرفته باشن کسی از دوستان هست از اردیبهشت j7 که هنوز تحویل نگرفته باشه؟؟؟
Mk. T8 : من رفتم نمایندگی گفت تازه داریم اردیبهشت رو میدیم شما برو فعلا من تی ۸ ثبت نام مرداد از روی تکمیل وجه تکون هم نخورده
جاماندگان جک j4 : سلام مبارکه ... صفحه کیلومتراشون دیجیتال شده
جواد اطلس آذر🥹🥹🥹🥹🥹🥹 : بچه ها کیا مثل من حالشون بده؟ درد دلمو میگم بچه من آذر باید ماشین تحویل میگرفتم حالا ۱۰۰ تومن بیشتر شده ولی کدوممون دوست داشت این ماشینا رو سوار بشه کدوممون این زندگی رو میخواست حالممممم بده
سلام : بله از طریق پلیس من، هممیتونی پلاکو ببینی
رضا : با درود بدون فیلتر شکن لعنتی وارد سایت https://saipa.iranecar.com/public/home بشوید از سمت چپ بالا ورود رو بزنید (نام کاربری و رمز عبور رو وارد کنید) در صورت فراموشی رمز عبور اون پایین جمله فراموشی رمز عبور را بزنید و شماره موبایل خودتان که با اون ثبت نام کردید رو بزنید کد تایید اومده به موبایل تان رو بزنید رمز عبور جدید را وارد کنید. نام کاربری هم همان کد ملی شما است. بعد اینکه وارد سایت شدید در بالا وسط(در کامپیوتر) قسمت واریز وجه منتخبین رو بزنید آخرین پیامکی که از طرف ابر کمپانی سایپا به شما امده رو اونجا میبیند. با احترام
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اپشنال خرداد404پیش فروش : تحویل چه ماهی بودید؟پیش فروش؟
امین فوری اذر : فک کنم تا پذیرش 5 آبان داره
امیر : براتون فاکتور شده یا نه؟ من 20 ابان اریزو 8 نقد نوشتم، فقط تخصیص شده.
امین. : داداشا آقا یوسف ‌،آقا عرفان .قربون مرامتون 🙏🙏🙏.لازم شد از آلان پیگیر باشم بقیه اضافه پول رو جور کنم.،،
حامد : مجید جان شما مثل اینکه ضربدری به دنیا اومدی
امیر ساینا85گانه 90 روزه : نه داداش 90 روز عادی
مصطفی : شکایت نکنین بزرگوار این خاسته ایران خودروست ک شما شکایت کنید بزارین مشکل رانا رو ایران خودرو حلش کنه شما وقتی شکایت میکنی سازمان استاندارد رو مجبور میکنن تا به ایران خودرو مجوز بدن شکایت نکنید تا ایران خودرو مشکل رو حل کنه بعد استاندارد مجوز بده ایران خودرو مجبور میشه چون باید سود تاخیر زیادی بده دو سر سوخت میشه براش
مجید : سلام به همگی این بردارانی که هایما اس7 تحویل شهریور رو میگن گرفتن آیا کارشناسی رنگ بردن چون گفته بودن تگرگ خورده زیاده
امیر x22 : سلام x22 تحویل دی ماه کسی هست که تحویل گرفته باشه. لطفا اگه تحویل شده یا خروج خورده اعلام کنید
Fx s : در پاسخ به احمد زند مهر من نمایندگی شیراز زارع هستم