امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1761
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)100
مصرف سوخت شهر (لیتر)13.8
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)7
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)9.5
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)470
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
دیفرانسیلجلو
تعداد سرنشین5
طول (سانتی‎‏متر)450
عرض (سانتی‎‏متر)170
ارتفاع (سانتی‎‏متر)141
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)11
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
دماسنج خارجیدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

1265 نظر

امین
0

سلام دوستان نظرتون درمورد روغن کانادا ۲۰ ۵۰ چیه برای موتور پژو ایا روغن خوب و اصلی هست؟مرسی بابت پاسختون
08:16  1396/01/28
گزارش
پاسخ دادن
ss
0

برادر شما هم در صفحه پارس tu5شدیدا اظهار نظر میکنید و از
پارس ال ایکس دفاع کرده و میگید که پارس معمولی تون فروختید
و ثبت نام واسه ال ایکس کردید
به هر حال لطف کرده از معایب پارسی که فروختید برامون.
چند خط بنویسید از جمله از سیستم کلاچ و گیربکس و ecu
و جلوبندیش ممنونت میشم حتما خواهشا واقعیتشو
بنویس ما طرفدار هیچ کارخونه و دلالی نیستیم و اگر بخواهی منم
چند خطی از ال ایکس مدل نودو چهارم برات مینویسم بدون غرض
گزارش
پاسخ دادن
20:50  1396/02/09

حسود
7

پارس اصلا بدرد نميخوره همون 405 هست چرا مردم اينقدر پارس ميخرن و فروشش اينقدر بالاست اين چه وضعيه پارس مثل نيسان آبيه فقط قدرت موتورش زياده دوتا سپر و چندتا آپشن بدرد نخور و يك آيروديناميك و بازار دست دوم و قيافه جذاب و .... خسته شدم بابا خلاصه اصلا بدرد نميخوره نخريد ولي متاسفانه كسي گوشش بدهكار نيست
09:30  1395/09/28
گزارش
پاسخ دادن
رادمهر
8

آب را بریز همونجا که میسوزه
گزارش
پاسخ دادن
05:47  1395/09/29

مهدی
0

سلام.علت کپ زدن ماشین تو دنده1یا 2 چیه؟؟؟بعضی موقعها تو راه افتادن ماشین
این اتفاق می افته؟؟؟؟؟؟
18:02  1395/06/30
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

کویل ضعیف است یا شمع و وایر مشکل داره
گزارش
پاسخ دادن
16:24  1395/07/13

امیر
5

سلام بر همگی ...من میخوام برای اولین بار ماشین صفر بگیرم ....به نظر عزیزانی که پارس سال مدل 95 دارن راضی هستند یا خیر
15:16  1395/06/29
گزارش
پاسخ دادن
احسان
6

ادامه:...
واقعا اگر دنبال مصرف کم و صدای کم موتور هستید برید دنبال 206 و رانا که البته رانا جدیدا سه ستاره کیفی رو کم کسب کرده یا اگر با ظاهر تندر 90 میتونید کنار بیاین برین اون رو بخرین.ذات پژو پارس همین موتور xu7 هست.الان خط تولید ایران خودرو فارس فقط پارس سال هست و بیشترین خط تولید ایران خودرو خراسان نیز مربوط به پارس سال هست.این رو بدون اغراق عرض میکنم.تو یک روز،یه خط تولید و قطعات مورد استفاده یکسان در تولید پارس سال.بعد از 1.5 سال متوجه شدم البته در یک نمایندگی.دو خودرو که تاریخ تولیدش یکی بود و برای خط تولید ما هم بود.صاحب یکی از آنها میگفت دوبار واشر زده و مشکلات دیگه و صاحب دیگری نیز میگفت تو این مدت تنها قطعات مصرفی مثل لنت و تسمه و ... عوض کردم و کاملا راضیم.همه اینها بر میگرده به رانندگی ما و طرز نگهداری ما از خودرو.طرف سراغ داشتم با 5 سرنشین با کولر روشن تو دمای 40،سربالایی با دور موتور بالای 5.5 واشر زده بود.405 xu7 بود.بعد میگفت موتور xu7 آشغالترنه!!!!!الان بهترین موتور خودروهای ایرانی tu5 و بعد اون xu7 هستش البته به شرط اینکه رو بدنه خودشون و مناسبشون باشن.
11:26  1395/06/10
گزارش
پاسخ دادن
فاطیما
0

بنده ثبت نام اسفند ماه هستم هنوز هم شاسی نشده
گزارش
پاسخ دادن
17:30  1403/04/21

J4 فرودین اهواز
0

همچنان وضعیت تکمیل وجه نارنجی مونده.
گزارش
پاسخ دادن
09:55  1403/04/22

کاربر: REZA XU7
5

انصافا XU7 تو جاده خيلي خوب عمل ميكنه. فقط حييييف كه پارس سال ترمزش ٤ چرخ ديسكي نيست.
البته بعيد مي دونم TU5 خيلي ضعيف باشه ها. نهايتا با نصب هدرز و كيت مكش مي شه كمي تقويتش كرد.
گزارش
پاسخ دادن
23:02  1395/06/10

احسان
8

با سلام.من کارمند شرکت ایران خودرو فارس هستم.البته برایم مهم نیست که دیگران باور کنن یا نه.خاستم چند نکته در خصوص پژو پارس سال و ال ایکس ذکر کنم.
خیلی طرفداران خودرو پارس سوالاتشان در مورد این است که پارس سال بخریم یا ال ایکس.به نظر من پارس سال بهترین گزینه است البته نه فقط در مقایسه با پارس ال ایکس بلکه با تمامی محصولات زیر 50 میلیون بازار.این رو من نمیگم بلکه امار فروش این خودرو در ایران و بالاترین تیراژ در ایران خودرو،گواهی حرف من هست.خیلی ها میان پارس ال ایکس رو به خاطر صدای کم موتور،مصرف کم، و مشاهده شده حتی به خاطر رینگ !!!!این خودرو رو میخرن.موتور tu5 هیچوقت نمیتونه جواب گوی بدنه سنگین پارس باشه.این رو حتی ایران خودرو هم میدونه.افت شدید قدرت موتور و کشش آن بعد از 60 70 هزار کیلومتر و مشکلات گیربکس رو میتونه داشته باشه.پارس ال ایکس میتونه گزینه کسانی باشه که بخواهن بعد یکی دو سال بفروشنش.در مقابل پارس سال اگر واقعا به آب و روغنش برسی،مطمئنا مشکلی نداره و واقعا یک ماشین عالی هست.کاراکتر مجاز این پیام تموم شده ادامه صحبتها تو پیام بعد...
10:39  1395/06/10
گزارش
پاسخ دادن
محسن
0

پوزش ولی تو سایت خود ایران خودرو 206 اس دی رو سنگینتر از پارس ال ایکس زده، وقتی موتورش اونو میکشه اینو نمی کشه؟
گزارش
پاسخ دادن
10:16  1395/06/18

علیرضا
0

دوست عزیز درسته که 206 صندوقدار یه کمی شاید سنگین تر باشه ولی از اونور رینگ 206 چهارده هستش و رینگ پژوپارس lx پونزده همینم باعث فشار به موتور به دلیل کم شدن گشتاور میشه
گزارش
پاسخ دادن
20:11  1398/11/28

کاربر: REZA XU7
0

دوستان عزيز كسي از شما تجربه ي رانندگي با پارس XUM رو داره؟
17:57  1395/06/07
گزارش
پاسخ دادن
منوچهر
1

تجربه ش مثل 405 هست هیچ فرقی نداره
گزارش
پاسخ دادن
08:51  1395/06/08

امین
3

کسی میدونه فرق قیمت پارس سال با ۲ سنسور دنده عقب با ۴ سنسور چقدره...
آخه من خودم یه مدل ۹۴ داشتم ۴سنسور داشت و وقتی سرعتش میرسید به ۲۰ کیلومتر اتومات دربها قفل میشد.
الان یه مدل ۹۵ خواستم بردارم فرمان جدیدا...دو سنسور بیشتر نداشت بعد تو سرعت ۲۰ تا هم دربها قفل نمیشدن..
زمان راهنما زدن هم صدایی نمیده در حالی که مدل ۹۴ صدا تیک تیک باحالی میداد..
ممنون میشم یکی یه راهنمایی بکنه...
20:12  1395/06/01
گزارش
پاسخ دادن
تارا،v4اتو
0

نه خبری نیست فاکتور نشده
گزارش
پاسخ دادن
13:03  1403/03/19

علی سوال
0

دوست عزیز منم پژو پارس کلاس 32 گرفتم انصافا فرمونشون خیلی قشنگتره اما موقع خرید گفتم چرا دوتا سنسور داره بقیه 4 تا دارن گفت چون کلاس 32 سنسورهاش قویتره دوتا میزارن که برای منم خوب کار کرده حالا 4 تا نه 2 تا...
البته اتولاک نداره
به نظرتون میشه خودم اتولاک ببندم؟ اصلا همچین چیزی امکانپذیر هست ؟
گزارش
پاسخ دادن
08:57  1395/06/15

کاربر: REZA XU7
1

اوني كه شما داشتين كد ٢٩ بوده و اتولاك داشته ولي ايني كه ديدين كد ٣٢ هست و اتولاك نداره. پارس هايي كه فرمان اپتيمايي دارن، دوتا سنسور دنده عقب دارن.
گزارش
پاسخ دادن
11:08  1395/06/02

علی
5

این خبر رو ببنید به نقل از سایت خودمون
http://1car.ir/ns-8324
پارس همیشه سالار هست . جالبه کلا سمند و مشتقاتش هیچوقت محبوب نشدن . مخصوصا با موتور ef7 . ef7 روی هر ماشینی که زده بشه دیگه تو بازار زمین میخوره
08:51  1395/05/25
گزارش
پاسخ دادن
علی
5

ef7 در عمل به همه اثبات کرده که فقط ادعا داره ولی در میدان عمل هیچی نیست به جز یک موتور با گشتاور ضعیف دور پایین و میانی که فقط در دور بالا از پس کشیدن بدنه برمیاد و دارای نقص های طراحی اساسی در سیستم ختک کاری و روغن کاری هست و همین گشتاور نصف و نیمه رو هم فقط با بنزین با اکتان 95 به بالا میتونه تامین کنه چون نسبت تراکم 11 داره . این موتور در عمل نشون داده که موتور کار پس دادن نیست و اگر کمی ازش کار بکشی اصلا دوامی نداره و خیلی زود باید هزینه یک موتور نو رو بدی واسش . عدم دسترسی راحت به قطعات و تعمیرکار هم مزید برعلت هست . این موتور بدنام ترین موتور هست و در عمل هم وقتی مشکلی پیدا کرد دیگه درست بشو نیست و مشکلاتش یکی پس از دیگری ظاهر میشه . ef7 اصلا بازار خوبی نداره و مخصوصا دست دومش رو اصلا کسی نمیخره . فروشش واقعا مشکل هست . مشکلات ef7 دیگه آشکار شده و دست این موتور رو شده و مشخص شده که فقط ادعا داره ولی در عمل هیچ چیز ارزشمندی نیست .
07:50  1395/05/25
گزارش
پاسخ دادن
محمد
3

آقا من دیروز موقع پارک این قاب روی رکاب یکم ساییده شد و رنگش خش برداشته کسی میدونه میشه درستش کرد یا نه اگه باید عوض بشه قیمتش چنده؟ اگه عوض کنم ماشین از فابریک بودن در میاد که از قیمتش کم بشه چون ماشین صفره
10:58  1395/05/16
گزارش
پاسخ دادن
امیر
2

سلام،من بین پارس tu5 ودنا موندم به نظر شما کدوم ماشین بهتره؟؟یکی میگه دنا محشره یکی میگه لگن،در مورد پارس هم همینطور میگن به نظر شما چیکار باید کرد کدوم بهتره دنا اگه موتورش ef7نبود شکی واسه خریدش نداشتم ولی الان با اینکه میگن ایراداش رفع شده بازم دو دلم،ممنون میشم راهنماییم کنید.
13:22  1395/04/26
گزارش
پاسخ دادن
ممد
0

فراخوانده برا مشتریا موعد تحویل زمستان ۴۰۲
گزارش
پاسخ دادن
19:26  1402/11/30

ممد
0

فراخوانده برا مشتریا موعد تحویل زمستان ۴۰۲
گزارش
پاسخ دادن
19:26  1402/11/28

ساینا
0

سپاس
گزارش
پاسخ دادن
19:59  1402/11/28

+2
17

آخرین رتبه بندی
1)برلیانس اچ 330
2)پارس تندر
3)تندر 90 پارس خودرو
4)تندر 90 ایران خودرو
5)تندر اتوماتیک
6)برلیانس اچ 230
7)ام وی ام 315 صندوق دار
8)جک جی 5
9)برلیانس اچ 230 دستی
10)206 صندوق دار
11)ام وی ام 550
12)ام وی ام 530
13)ام وی ام 315 هاچ بک
14)لیفان 620
15)206
16)دنا
17)سمند ای اف 7
18)سمند معمولی
19)رانا
20 )سورن
21)پژو 405
22)پژو پارس (بدترین سیستم تعلیق،اتاق سوراخ به آب ،بدترین کیفیت موتور ،بیشترین صدا های اضافه ،بی کیفیت ترین رنگ و...)
23)تیبا 2
پژو پارس با اختلاف 1 امتیاز قبل از تیبا 2 قرار گرفته

کیفیت خودرو های 25 تا 50 میلیون :
سه ستاره
1)تندر اتوماتیک
2)تندر ایران خودرو
3)پارس تندر
4)تندر 90 پارس خودرو
5)رانا
دو ستاره
1)نیو ام وی ام 315
2)پژو 206 هاچ بک
3)پژ 206 صندوق دار
4)دنا
یک ستاره
1)پژو پارس خراسان
2)سمند تبریز
3)پژو 405 خراسان
4)سمند تهران
5)پژو پارس تهران
6)پژو 405 تهران
7)پژو پارس مازندران
8)پژو پارس فارس
9)تیبا 2
خالی نبندید /حقیت را بپذیرید .
11:34  1395/04/09
گزارش
پاسخ دادن
+2
22

در جواب REZAXU7رتبه بندی خودرو از نظر کیفیت که در نظر سنجی از خریداران توسط شرکت کنترل کیفیت و استاندارد ایران و وزارت صنایع اعلام شده است :(رتبه دقیق دقیق 22 پژو پارس)
1)برلیانس اچ 330
2)پارس تندر
3)تندر 90 پارس خودرو
4)تندر 90 ایران خودرو
5)تندر اتوماتیک
6)برلیانس اچ 230
7)ام وی ام 315 صندوق دار
8)جک جی 5
9)برلیانس اچ 230 دستی
10)206 صندوق دار
11)ام وی ام 550
12)ام وی ام 530
13)ام وی ام 315 هاچ بک
14)لیفان 620
15)206
16)دنا
17)سمند ای اف 7
18)سمند معمولی
19)رانا
20 )سورن
21)پژو 405
22)پژو پارس
23)تیبا 2
پژو پارس با اختلاف 1 امتیاز قبل از تیبا 2 قرار گرفته
منبع خبر:http://www.isqi.co.ir//parameters/isqi/modules/cdk/upload/content/file_manager/603/Keyfiat%201-94.pdf

خودو با کیفیت بخرید پول خود را دور نریزید .
08:52  1395/03/24
گزارش
پاسخ دادن
فرشید
0

سلام سایت پیشخوان 24پیگیری کنید
اگه صادر شده کد پیگیری پست بهتون میده
گزارش
پاسخ دادن
21:00  1402/08/18

حامد
11

واسه گول زدن خودت آمار خوبیه . تندر نه کولر نه تعادل و نرمی و نه راحتی صندلی و نه جذابیت داخل و بیرون کابین داره و فقط راه میره همین و بس . ضمنا همین اداره پراید رو هم استاندارد اعلام کرده و سراتو رو هم جدیدا پایین تر از تندر قرار داده !! واسه گول زدن خودت آمار خوبیه ! تو بر همین اساس ماشین بخر . اصلا برو برلیانس بخر با موتور 1500 روی بدنه 1300 کیلویی !!
گزارش
پاسخ دادن
09:06  1395/03/24

آرمان
11

ببین عزیز جان این رتبه بندی اونجوری نیست که شما به راحتی بگین پارس بی کیفیته
شما یک کلاس در مدرسه ای که همه دانش آموزان ممتاز هستن رو در نظر بگیر معدل نفر اول 20 دوم 19.99 سوم 19.98 چهارم 19.98 دهم 19.95 پانزدهم 19.85 نوزدهم 19.80 بیست ودوم 19.75
شما میتونی اینجوری افسیر کنی که اون دانش آموز که بیست و دوم شده خنگه ؟ خوب قطعا نمیتونی
این رتبه بندی هم اونجوریه داداش پس زیاد رو این رتبه بندیا مانور ندین لطفا
ان شاءالله هر کی هر ماشینی که داره چرخش به شادی براش بچرخه و از زندگی لذت ببره
خواهش میکنم شرمنده نفرمایید!!!
گزارش
پاسخ دادن
09:13  1395/03/24

+2
15

آرام باشید .
خریداران یعنی کسانی که این خودرو ها را خریده اند ،سوار شده اند و میزان رضایت خودرا در سرویس های ادواری طبق فرم وزارت صنایع اعلام کرده اند .
مو لا درزش نمیره .پژو پارس اگر خریداران راضی داشت رتبه 22 قبل از تیبا ته لیست خاک نمیشد .
یه موقعی پژو پارس ماشین بود .
گزارش
پاسخ دادن
09:30  1395/03/24

حامد
16

+2 فکر به حال گرد گیر پلوس ماشین خودت بکن که هر لحظه امکان داره بدون هیچ اخطار قبلی گیربکس بسوزه . فکر به حال کولر و تعادل ضعیف و صندلی های ال 90 بکن . فکر به حال ظاهر زشت و داخل کابین خسته کننده ال90 بکن که کلیدهای بالابر شیشه روی داشبورده فکری به حال افت شدید کولر ال90 بکن که وقتی که کولر رو روشن کردی دیگه ماشین راه نمیره . سواری و نرمی و تعادل و کولر و آپشن و کشش پارس کاملا برتر هست به ال90
گزارش
پاسخ دادن
09:42  1395/03/24

کاربر: REZA XU7
6

آقا آرمان درود بر شما. واقعا كه حقيقت رو گفتيد
گزارش
پاسخ دادن
21:00  1395/03/24

بهارا
2

احسنت این رو میگن احنرام به سلیقه دیگران نه تخریب و از روی تعصب نظر دان
گزارش
پاسخ دادن
00:48  1395/03/25

آرمان
2

ممنون آقا رضا
البته واقعيت تلخه كه متاسفانه اين ال نوديا قبول نميكنن
البته مهم هم نيست چون خودشون ميدونن چه بلايي سر خودشون آوردن
با اين خريدشان
ما هم ناراحت نميشيم بزار به اين سه ستاره شون كه معلوم نيست چه جوري به ال نود دادن دلشونو خوش كنن . خخخخخ
گزارش
پاسخ دادن
01:17  1395/03/26

Mohsen
1

سلام دوست عزیز
اون سازمانی که خودروها ام وی ام را از پژو پارس باکیفیت تر میداند باید
درش را تخته کنی بره
تیبا هنوز خیلی با کیفیت تر از خودروها شرکت مدیران خودروست
گزارش
پاسخ دادن
01:37  1395/03/26

+2
20

بر اساس گزارش واحد مهندسی بازرسی خودرو شرکت کنترل کیفیت و استاندارد ایران ستاره دار شدن خودرو ها به شرح زیر است :
سه ستاره
1)تندر اتوماتیک
2)تندر ایران خودرو
3)پارس تندر
4)تندر 90 پارس خودرو
5)رانا
دو ستاره
1)نیو ام وی ام 315
2)پژو 206 هاچ بک
3)پژ 206 صندوق دار
4)دنا
یک ستاره
1)پژو پارس خراسان
2)سمند تبریز
3)پژو 405 خراسان
4)سمند تهران
5)پژو پارس تهران
6)پژو 405 تهران
7)پژو پارس مازندران
8)پژو پارس فارس
9)تیبا 2
منیع خبر:http://www.isqi.co.ir//parameters/isqi/modules/cdk/upload/content/file_manager/649/report95.pdf
شرکت کنترل کیفیت و استاندارد ایران
پول خود را دور نریزید خودرو با کیفیت بخرید .
08:47  1395/03/24
گزارش
پاسخ دادن
محمد
12

پژو پارس همچنان در ته لیست می چرخد .
همین جوری کیفیت از ازش میباره .خوبه تیبا 26 میلیونی بود آبروداری کرد ته لیست شد .
این پژو پارس آخر کلاس است .
گزارش
پاسخ دادن
09:15  1395/03/24

محمد
0

دوستان به نظر شما پارس سال بخرم یا tu5؟؟خوشحال میشم نظرات شما را بدونم و از تجربیات شما استفاده کنم
04:38  1395/03/23
گزارش
پاسخ دادن
محمد علی
2

پژو پارس tu5 یک خودروی پیوندی با موتور 206 تیپ 5 می باشد که 100 سیسیل حجم داره و بخاطر حجم و گشتاور ناچیز ش تو گردنه از پراید جا میمونه. کلاچ tu5 سفت هست . هر 20000دسته موتور میشکنه . دیسکی عقب صدای بدی میده. صداش کمه . مصرفش کمه صندلی برقی داره . 4 چرخ دیسکی .پارس سال .توی جاده عالیه .هیچ جا کم نمیاره. افت کولر خیلی کم تر از tu5 . در دور 3000 بیشترین گشتاور را تولید خواهد کرد صداش یک مقدار بیش تراز tu5 هست مصرفش یکم بیشتر از tu5 مثل tu5 تاخیر دریچه گاز نداره . گیربکسش با موتور xu7 مچ هست . کد 29 دارای دزدگیر و اتولاک و مالتی پلک هست که tu5 اینارو نداره .
گزارش
پاسخ دادن
09:34  1395/03/23

کاربر: REZA XU7
0

البته کرد 29 مالتی پلکس نیست و فقط کد 30 مالتی پلکسه.
ضمنا پارس TU5 کد 13 هم مالتی پلکسه.
گزارش
پاسخ دادن
13:31  1395/03/23

کاربر: REZA XU7
0

خط اول منظورم كد٢٩ بود
گزارش
پاسخ دادن
15:15  1395/03/23

faramarz
1

اقا رضا شما که اطلاعاتت بیشتر از من هست لطفا بگو اول شماره بدنه GH باشه ماشین ساخت کدوم کارخونه ست ؟؟؟؟
بعد کیفیت ساخت کدام کارخانه ها بهتره
لطفا به ترتیب بگید کدوم کارخانه ها کیفیت بهتری دارن
ممنون
گزارش
پاسخ دادن
14:03  1395/03/25

faramarz
0

آقا رضا xu7
میدونی
اول شماره بدنه GH باشه ماشین ساخت کدوم کارخونه ست ؟؟؟؟
بعد کیفیت ساخت کدام کارخانه ها بهتره
لطفا به ترتیب بگید کدوم کارخانه ها کیفیت بهتری دارن
ممنون
گزارش
پاسخ دادن
14:07  1395/03/25

سلماز
4

پارس گرفتیم چرا انقدر با قبل فرق کرده قبلا این مشکلات رو نداشت ؟!
16:35  1395/03/22
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
1

دوستان پارس سوار از بین شما کسی شمع سوزنی انداخته برا پارس؟
امروز یه لحظه رفتم از نمایندگی پرسیدم شمع سوزنی بندازم طوری نیس؟ گفت اصلا اینکارو نکن.شمع سوزنی فقط برا EF7 خوبه.گفت رو کیلومتر 19500 بیار تا شمع هاشو عوض کنیم.به نظرتون سوزنی بندازم یا بدم نمایندگی عوض کنه؟؟
16:30  1395/03/22
گزارش
پاسخ دادن
رضا
2

من شمع سوزنی ایریدیمی اتولایت از آپکو گرفتم نصب کردم الان حدود دو سال میشه . بسیار عالی و خوب عمل میکنند . به حرفهای کوچه بازاری گوش ندید
گزارش
پاسخ دادن
18:54  1395/03/22

امیر
0

سلام به همه
من میخوام ی پارس ال ایکسtu5بخرم دودل موندم خیلی ها میگن به درد نمیخوره اگه کسی ازدوستان داره وتاحالا استفاده کرده منوراهنمایی کنه ممنون میشم
16:02  1395/03/22
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
2

منم موافقم پارس lx یک ماشین سر هم بندی شده هست و هر 20000دسته موتور میشکنه. کششش در جاده های شیب دار مثل جاده یاسوج از پراید بدتر میره طوری که پراید قراضه ها هم ازت سبقت میگیرن و برات بوق میزنن.موتور tu5 باید بنزین سوپر بزنی تا موتور دچار ناک زدن نشه.ولی انصافا من پارس سال دارم خیلی خوبه شتابش عالی کمکاش عالی سربالایی عالی کلا خیلی ازش راضیم که شانسم خوب دراومد . درکل موتور tu5 به دلیل اینکه سر هم بندی شده است مشکل زیاد داره. تازه مال منم روغن کم نکرده بود!!
گزارش
پاسخ دادن
20:59  1395/03/22

حامد
1

مگه اینجا صفحه پارس Tu5‌ هست ؟ کی در مورد پارس tu5 حرف زده ؟؟
گزارش
پاسخ دادن
10:32  1395/03/23

مصطفی
5

این بوی بد اگزوز پژو پارس و صدای زیاد موتور و مصرف بالاش مشکل من هم هست ،به نظرم موتور خیلی به سختی کار میکنه و صدای بدی داره.دنده کمی بد جا میره و طول میکشه شتاب بگیره خصوصا تو سربالایی. کیفیت مدل های جدید اصلا خوب نیست .
من شمع عوض کردم،چندبار کامپیوتر رو نمایندگی تنظیم کرده ولی بدتر شد که بهتر نشد .
03:32  1395/03/22
گزارش
پاسخ دادن
.
9

کیفیت موتور و گیربکس تنها چه فایده داره ؟ ال90 هم که همش نگران باشی چپ نشه چه فایده داره ؟ تازه شما باید بیشتر نگران گردگیر پلوس ال90 باشید چون بارها دیده شده بدون هیچ نشانه قبلی توی جاده نشت کرده و همه روغن داغ خالی شده و گیربکس سوخته . این واقعا معضل بزرگی هست واسه ال90 حالا از کولر و صندلی بگذریم از تعادل که نمیشه گذشت از این مشگل گردگیر که نمیشه گذشت . حداقل واسه سرسیلندر روی صفحه کیلومتر بالاخره آمپر دما هست میبینی چه خبره اما گردگیر ال90 رو میخوای چیکارش کنی
گزارش
پاسخ دادن
07:54  1395/03/22

میثم
1

خداوکیلی خسته نمیشین ازین نظرای تکراری نوشتن؟ یا دارین شوخی میکنین؟
گزارش
پاسخ دادن
12:25  1395/03/22

محمد
0

سلام من ی پژو پارس مدل 84 دارم کولرشم خوب سرد میکنه میخواستم ببینم اگه کولر بزنم تو جاده یا داخل شهر فشار رو موتور نمیاد؟موتورو خراب نمیکنه؟مصرف سوختش اشکال نداره
18:43  1395/03/21
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
10

توان موتور افت مي كنه اما نه خيلي محسوس. حداقل از EF7 و K4M و TU5 افتش كمتره.
مصرف سوخت هم طبيعتا بيشتر مي شه. حدود يك تا يك و نيم ليتر مصرف بيشتر مي شه. البته تو شهر. تو جاده كمتر از يك ليتر مصرف بيشتر مي شه.
گزارش
پاسخ دادن
19:54  1395/03/21

کاربر: REZA XU7
6

دوستان عزيز به محض روشن كردن كولر ماشين ، شيشه ها رو بالا نكشيد. بذاريد هواي گرمي كه از دريچه ها مي ياد به هواي خنك تبديل بشه و بعد شيشه ها رو بالا بكشيد.اينو يه متخصص گفته. ظاهرا اون هواي گرم خطرناكه
18:25  1395/03/21
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
10

دوستان دیروز ماشین رو برای تعویض کردن روغن برده بودم با توجه به حرفهای اینجا توجهم جلب شد و خودم رفتم توی گود زیر ماشین و محور عقب را نگاه کردم . خدا وکیلی چه سیستم جالب فنر بندی و کمک فنر داره چقدر هم محکم و پیچیده ساخته شده حالا می فهمم چرا تعادل میگفتن خود داره . دوست خودم تندر پارس خودرو داره دیشب سر راه برگشت رفتم پیشش و با هم حرف زدیم به محور عقب تندر هم نگاه کردیم خدا وکیلی اصلا قابل مقایسه نیست با محور عقب پارس . واسه تندر دو تا فکر گرد ساده گذاشتن دو تا کمک ودیگه هیچی نداره برای همینه که نرمی و تعادل پارس خیلی بالاتره من خودم زیاد فنی نیستم اما اگر خودتون برید نگاه کنین کامل می فهمین که محور عقب پارس اصلا کاملا بهتر کار کردن واسش و مال تندر خیلی ساده و ابتدایی هستش
15:36  1395/03/21
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
7

سيستم تعليق ال٩٠ واقعا ساده و ابتدايي هست. پيچي كه پارس راحت با سرعت ١٠٠ رد مي كنه ال٩٠ به زور با ٨٠-٨٥ تا رد مي كنه
گزارش
پاسخ دادن
18:21  1395/03/21

رضا
7

این سیستم تعلیق عالی زمانی بهترین سیستم تعلیق در بین کل خودروهای اروپایی شده . یادمون باشه بنز و بی ام و هم ماشین اروپایی هستند . درسته مربوط به خیلی سال قبله ولی وقتی چیزی خوب و ریشه دار و با هدف تولید یک چیزی عالی طراحی بشه بعد از سال ها هنوز حرف برای گفتن داره مخصوصا درمقابل طرحی که اولین هدفش ارزان سازی صرف بوده و جز ارزان تموم شدن دیگه هیچی مهم نبوده واسشون . برای ال90 ارزان ترین و ناکارامدترین سیستم تعلیق محور عقب در نظر گرفته شده پس نباید تعجب کرد که تعادل خوبی نداشته باشه . یک انسان فرهیخته هر چند هم سنش بالا بره از یک جوان بی سواد باارزش تر هست
گزارش
پاسخ دادن
19:13  1395/03/21

رضا
7

زمانی که 405 و 406 طراحی میشدن هدف پژو تولید بهترین ماشین با اتاق 4 خودش بود که باهاش در اروپا با غول های آلمانی رقابت کنه از نظر فروش و کارایی اما وقتی داچیا رومانی خواست ال90 رو طراحی کنه تنها هدفش ساخت ارزان ترین ماشین اروپایی ممکن بود که در رومانی فروش بره . بنابراین بر روی راحتی و ارگونومی و کولر و تعادل و ظاهر ال90 هیچ هزینه ای نکرد و ساده ترین و ارزان ترین سیستم ها رو نصب کرد . هدف از ال90 از روز اول ساخت یک چهار چرخه بوده که فقط راه بره همین و بس . اگر 20 سال دیگه هم با همین هدف بخوای ماشین بسازی چیزی بهتر از یک چهار چرخه متحرک در نمياد چون هدفش از اول همین بوده
گزارش
پاسخ دادن
19:19  1395/03/21

حاج علی
4

آخه ماشین پارس تو اصلا حرکت میکنه که ببینیم تعادل داره یا نه . همش مثل معتادها تو تعمیرگاهه دیگه . در ضمن پارس سوارها یه میله بکسل همراهشون باشه تا موقعی که در وسط جاده راب شد دنبال طناب و سیم بکسل نگردند . میله بکسل تقریبا" مطمئنتره .
گزارش
پاسخ دادن
02:06  1395/03/22

علی
0

سلام وقت بخیر ببخشید پسوند شماره بدنه ماشین من با GH شروع شده کسی میداند تولید کدام کارخانه می باشد ممنون
17:03  1395/03/20
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
0

فكر مي كنم مازندران باشه
گزارش
پاسخ دادن
17:39  1395/03/20

پارس سوار
0

دوستان عزیز قیمت روکش چرم برای پارس حدودا چقدره؟ به نظرتون اگه چرمی بندازم زیاد عرق نمی کنه ؟؟ از مخمل خوشم نمیاد
20:36  1395/03/17
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
0

قیمت روکش چرم خوب از 200 تا 300 و 400 هست که کیفیتشان فرق می کنه روکش چرم برا تابستان خوب نیست ولی اگه چیزی ریخت رو صندلی براحتی پاک میشه ولی تابستون آدم عرق می کنه. شما می تونی روکش مخمل با چرم بگیری که بعضی از قسمتاش چرمه ولی پشت کمر نیست که آدم عرق کنه .
گزارش
پاسخ دادن
21:09  1395/03/17

DD
18

کلاس پژو پارس :
1- طراحی 30 ساله
2- موتور تکنولوژی جنگ جهانی دوم
3- قطعات چینی درجه 4
5-یک ستاره کیفیت
6- رتبه 22 از 23 تا خودرو (آخر کلاس واقعاً)
7-مصرف صدی 16-15_آلوده کننده محیط زیت در حد بالا
8-میهمان همیشگی تعمیرگاه
9-کپی تحت ویندوز RD
10-موتور پر حجم 1800 سی سی و بی قدرت 97 اسب بخار
11- بی کیفیت ترین آپشن ها
12-اتاق واجد بیشترین میزان نفوذ آب
ادامه دارد ...
13:51  1395/03/17
گزارش
پاسخ دادن
داچیا
24

ال90 هم که همش نگران باشی چپ نشه چه فایده داره ؟ تازه شما باید بیشتر نگران گردگیر پلوس ال90 باشید چون بارها دیده شده بدون هیچ نشانه قبلی توی جاده نشت کرده و همه روغن داغ خالی شده و گیربکس سوخته . این واقعا معضل بزرگی هست واسه ال90 حالا از کولر و صندلی بگذریم از تعادل که نمیشه گذشت از این مشگل گردگیر که نمیشه گذشت . حداقل واسه سرسیلندر روی صفحه کیلومتر بالاخره آمپر دما هست میبینی چه خبره اما گردگیر ال90 رو میخوای چیکارش کنی
گزارش
پاسخ دادن
15:23  1395/03/17

صادق
0

سلام.
به نظرتان باد تایرهای ماشینم را در تابستان نیتروژن بزنم یا باد معمولی؟
ماشینم پارس سال هستش.
12:53  1395/03/17
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
0

در فصول گرم از نیتروژن استفاده کنید
گزارش
پاسخ دادن
14:59  1395/03/17

محمد مهدی
0

بهتره از بادنیتروژن استفاده کنی
گزارش
پاسخ دادن
15:19  1395/03/17

کاربر: REZA XU7
1

بهتره در فصول سرد از باد معمولی و در فصول گرم از نیتروژن استفاده کنید.
گزارش
پاسخ دادن
16:32  1395/03/17

مهدی
0

سلام.کسی ميدونه چه طور میشه اتولاک فعال کرد کلاس 29؟؟
09:20  1395/03/15
گزارش
پاسخ دادن
.
9

ال90 هم نه کولر درست و حسابی داره و نه تعادل خوب در جاده و در سرعت های بالای 90 و نه حتی یک صندلی راحت . کولر ال90 واقعا ضعیف هست و به موتور هم خیلی شدید فشار میاره . افت کولر ال90 واقعا زیاد هست . کولر ال90 در ترافیک در روزهای گرم هم مرتب آف میشه چون از فن های بزرگ پژو در جلوی ال90 خبری نیست . تمام روغن گیربکس و دیفرانسیل ال90 هم با یک گردگیر لاستیکی سر پلوس آب بندی میشه که بارها دیده شده بدون هیچگونه نشانه قبلی در اتوبان وجاده پاره شده و تمام روغن داغ نشت کرده و گیربکس سوخته . این معضل گردگیر واقعا برای ال90 خطرناک هست . پس ال90 هم کم مشکلات و نقص نداره . شاید بعنوان یک ماشین شهری بشه روش حساب کرد ولی بعنوان یک ماشین خانوادگی جاده ای که نیاز به کولر خوب و تعادل خوب و آپشن و نرمی صندلی و راحتی کابین هست اصلا نمیشه روی ال90 حساب کرد .
16:09  1395/03/12
گزارش
پاسخ دادن
مرتضی
11

افرادی که پارس میخرن افراد منطقی هستن . بی دلیل هم نیست که پارس همیشه محبوب هست . اگر نخوای ماشین سرهم بندی شده با بدنه معیوب و موتور مشکل دار و غیر قابل اطمینانی مثل دنا و سورن بگیری و همچنین نخوای یک ماشین بدون آپشن و کولر و تعادل بگیری میبینی که تنها گزینه ای که هم بدنه و موتور و گیربکس معقولی داره و هم امکانات و آپشن و کولر و سواری نرم و با تعادل خوب داره همین پارس هست . نمیگم پارس ماشین کاملی هست . اما 406 پژو اصولی طراحی شده و موتور xu7 هم از روز اول مال 406 بوده . بی دلیل نیست که بعد از اینهمه سال هنوز پارس بسیار شیک و محبوب هست . فرق بدنه پارس و 406 با بدنه ای مثل دنا فرق نقاشی داوینچی با نقاشی یک کارآموز نقاشی هست . بدنه دنا واقعا یک شکست واقعی محسوب میشه حتی نسبت به سمند . در مورد ef7 هم هیچی نگیم بهتره چون اینقدر مشکلات داره که میشه مثنوی هزار مصرع . تندر هم که راحتی کابین و سواری نرم و تعادل و کولر وآپشن و ظاهر نداره پس میبینی که پارس همه رو با هم در سطح معقولی داره . نمیگم همه چیزش با هم خوبه . اما همه چیزش با هم از بقیه ماشین ها معقول تره .
15:57  1395/03/12
گزارش
پاسخ دادن
DD
14

خصوصاً تک ستاره بودن و رتبه 22 از نظر خریداران .این هایی که گفتی مال 5 سال پیش بود الان پژو پارس طشته .
گزارش
پاسخ دادن
17:01  1395/03/12

علی
9

فعلا که عالی میخرن پارس رو . چه صفرش چه دست دومش
گزارش
پاسخ دادن
21:41  1395/03/12

همایون
9

دوستان قبل از خرید هر خودرویی به تعمیرگاه مجاز و بهتر به تعمیرگاههای مرکزی خودرو مراجعه کنید .هم با کسایی که ماشین برای تعمیر آوردن صحبت کنید هم با تعمیر کاران .با یه نگاه به مراجعه تعداد خودرو ها و کمی بررسی خیلی خوب می تونید خودرو خودتون رو انتخاب کنید .برای وقت و جیب خودتون ارزش قایل شید.
16:35  1395/03/11
گزارش
پاسخ دادن
.
13

به آمار گرما زده شده ها در اثر نداشتن کولر خوب و به آمار چپ شدن ها در اثر نداشتن سیستم تعلیق درست و حسابی و به آمار بی کلاس ترین و زشت ترین خودروهای دنیا هم نگاهی بکنید . در مورد داچیا در رومانی هم بد نیست اطلاعاتی کسب کنید
گزارش
پاسخ دادن
17:08  1395/03/11

DD
17

همایون جان اگه برن صف طویل موتور سوخته ،گیربکس ترکیده و هزار عیب دیگه رو ببین به همون گروهی میپیوندند که رتبه 22 رو دادن به پژو پارس ته خط.
گزارش
پاسخ دادن
18:15  1395/03/11

کاربر: REZA XU7
17

اونايي كه مي خوان ال٩٠ بخرن قبل از خريد حتما با چندتا جرثقيلي مشورت كنن و ببينن از پس مخارج جرثقيل برميان يا نه؟؟!!
گزارش
پاسخ دادن
19:17  1395/03/11

آرش
5

آقای dd حرفهای شما هیچ ارزش فنی نداره . من چندین پست از شما رو خوندم ولی فقط جو سازی و حرفهای بدون پایه دیدم و حرفهایی که صرفا از روی تعصب بیان میشه . از لحن شما هم کاملا مشخصه که اصلا قصد تحلیل ماشین رو نداری و صرفا به جهت تعصب نظر میدی
گزارش
پاسخ دادن
20:09  1395/03/11

کاربر: REZA XU7
8

قیمت پارس ELX XUM هر دو سه روز یه بار 200 تومن داره می ره بالا.واقعا بهترین موتوری که در حال حاضر در ایرانخودرو تولید می شه همین XUM هست.
16:04  1395/03/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
12

از مدیر محترم سایت که از امکان وجود دونام مستعار یکسان در سایت جلوگیری نمودند صمیمانه سپاسگزارم.حالا اونی که EF7 سوار بود و اسمشو مثل من کرده بود و می یومد می گفت می خوام پارسو بفروشم و وانت نیسان بخرم ، اگه جرات داره بیاد جای من کامنت بذاره.
بازهم از جناب آقای رحمانی و همکاران عزیزشون تشکر می کنم.
14:08  1395/03/09
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

به نظر شما درک کدوم مدل پارس بهتره سال lx elx در کل می خوام بدونم کدومشو بخرم که بهتر باشه ممنون
10:23  1395/03/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA_22882
11

اگر پارس ELX با موتور L4 باشه كه بهترين ماشين برا درگه. موتور XUM هم بد نيست اما به پاي L4 نمي رسه.
به ترتيب بهترين موتورها L4 بعدش XUM بعدش TU5هستن. البته TU5 تو سرعت ١٥٠-١٦٠ مي تونه XUM رو بگيره چون دنده ٥ اين ماشين تقريبا ضعيفه
گزارش
پاسخ دادن
13:30  1395/03/09

کاربر: REZA
18

وجدانا خرج و مخارج موتور EF7 كمرشكنه. فقط يه واشر سرسيلندر سوزوندنش ٢/٥٠٠/٠٠٠ آب مي خوره. موتور XU7 نهايتا يك ميليون ميشه.ال نود هم دست كمي از اي اف سون نداره. قطعات ال نود هم گرونه.
تو اين فصل گرما مرتبا آب رادياتور ماشينتونو چك كنيد. به موتور ماشين زياد فشار نياريد. حواستون به آمپر آب باشه.خصوصا EF7 سوارا.
16:19  1395/03/05
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: امیر مسعود
4

بیشتر کسایی که پارس دارن مخصوصا مدلای جدید از دستش مینالن چون واقعا بی کیفیت شده آقای رضا خان شما بیا با هم بریم نمایشگاه های مختلف نظرات مردمو بپرسیم بعد بگو پارس از تندر بهتره به خدا هر کی پارس تندر داره از دستش راضیه فامیل ما پارس ال ایکس 94 داشت 2 ماه دستش بود هر روز نمایندگی بود دو ماه نشده فروخت پارس تندر خرید الان خیلی راضیه ماشینی که یه ترمز خوب نداشته باشه ماشین نیست آخه یه ماشین 4 سیلندر 15 لیتر مصرف باید داشته باشه والله فک نکنم لندکروز این مصرفو داشته رگلاژ ترمزم کردم ولی ترمزش همون طور آشغاله
18:01  1395/03/04
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: امیر مسعود
1

15-در حین تحویل چند کیسه زباله مچاله شده در کف ماشین مشاهده شد که بعداً متوجه شدم لاستیک کف هستن.
16-چیزی که بدی هندلینگ ماشین را در کنار تعبیه فنر لول تراکتور تشدید میکنه، اصرار ایرانخودرو به استفاده از رینگ 14 و لاستیک 185 روی ماشینی به این ابعاد هستش که اونهم از ارزانترین لاستیک ایرانی موجود استفاده میشه.
17-مجراهای ایرکاندیشن داخل ماشین همواره باد میدن و کاری به تنظیمات مربوطه ندارن.
18-بعد از خاموش شدن ماشین به مدت نیم ساعت صداهایی شبیه ترکیدن ترقه از زیر ماشین به گوش میرسه که اینهم طاهراً به دلیل استفاده از آلیاژ خاص لوله و انباره اگزوز عادیه.
11:40  1395/03/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: امیر مسعود
1

7-کلیه درب های ماشین، کاپوت و صندوق عقب در حین تحویل، علیرغم برچسب کنترل نهایی روی شیشه، رگلاژ نبودند. البته نحوه کنترلی که مسئولین QC ایرانخورو انجام میدن رو از همون طریقه چسباندن برچسب مذکور میشه فهمید به طوری که کارگر مربوطه حتا وقت نگذاشته یک برچسب ساده رو درست بچسوبه و از دومتری اون رو روی شیشه پرتاب کرده.
8-پدال کلاچ از نیمه به بعد گیر داره و به سختی حرکت میکنه.
9-ترمز ها مثل حالتی که لنت تموم شده خر خر میکنه.
10-پیچ هر دو صندلی جلو شله و با هر ترمز صندلی به جلو و با هر شتاب، به عقب پرتاب میشه.
11-فرمان در حد یک ماشین غیر هیدرولیک سفته که این هم به دلیل استفاده از پمپ هیدرولیک ایرانی ظاهراً طبیعیه.
12-آب شیشه شور به سمت شاگرد نمیرسه.
13-شیشه‌های جلو در حین پایین و بالا رفتن زوزه میکشن.
14-پمپ قفل درب عقب خرابه.
11:38  1395/03/03
گزارش
پاسخ دادن
تارا اتومات یکپارچه
0

برا من همینجوریه پرسیدم گفتن تا آخر تیر ماه فاکتور میکنن
گزارش
پاسخ دادن
00:59  1402/04/10

سعید
0

داداش خیلی ها رو ندادن از اول سال خیلی کم فاکتور کردن دیگه طرح یکپارچه بمانده !!!!
گزارش
پاسخ دادن
08:47  1402/04/10

سیا
0

برا منم از آماده صدور فاکتور برگشته به مرحله پرداخت کل وجه و همینطوری مونده فعلا
گزارش
پاسخ دادن
10:50  1402/04/10

کاربر: امیر مسعود
3

تجربیات من از پارس مدل 94
1-علیرغم استفاده از موتور معمول پارس یعنی XU7 شتاب و توان موتور به شدت پایینه.
2-به دلیل ارتفاع نامعقولی که کارخانه در نظر گرفته ماشین گیجه و توی پیچ احساس میکنین که قایق سوار شدین.
3-برای اینکه با کاهش وزن اتومبیل به کاهش مصرف سوخت کمک شده باشه، از ورقهای خیلی نازک در ساخت بدنه استفاده شده به طوری که با پریدن گربه روی ماشین کار شما به صافکاری میکشه.
4-کیفیت جوش ها به شدت بده (جوشها یا ناقصه یا شره کرده) و با دیدن جوش لولای درب ها، فحش هایی که کارگران کارخانه در حین انجام کار به خریداران ماشین مذکور میدادن با تمام وجود احساس میشه.
5-گیربکس زوزه میکشه که این مورد به دلیل استفاده از قطعات نامرغوب ظاهراً عادیه.
6-کیفیت رویه درب و داشبورد خرابه به طوری که به وضوح قطعات روی هم سوار نشدن.
11:36  1395/03/03
گزارش
پاسخ دادن
شاهین مادران
0

بله پیامک بیمه قبل تحویل و پیامک برگ سبز و کارت خودرو بعد 3 روز تحویل
گزارش
پاسخ دادن
09:42  1402/04/10

میثم
0

آقا آرش و آقا رضا ماشین من پارس دوگانه است روغن مناسب واسه پارس دوگانه چیه.
11:13  1395/02/31
گزارش
پاسخ دادن
آرش
7

ببینید 405 های قبل از سالهای 83 دو مدل GL و GLX بودن که موتور xu5 و xu9 داشتن که هر دو کاربراتوری بودند . ماشینی به اسم 406 وجود داره که پلتفرم مشترکی به زانتيا و 405 داره و از موتورهای xu و ew استفاده میکنه . موتورهای xu به جز xu10 که بلوک چدنی داره همگی دارای بوش تر هستن و با جایگزینی بوش ها میشه موتورها رو تبدیل کرد که البته تفاوت های در سیستم های روغنکاری و سوخت و هوا هم دارند . تمامشون با شیب 30 درجه و یکسان نصب میشن . گیربکس های بلاژمونت be هم مخصوص این موتورها هست و بر روی انواع ماشین های متوسط پژو سيتروئن نصب شدند . Xu7jpk اولین موتور انژکتوری ایرانخودرو بود و بر روی پارس عرضه شد . با توجه به مشکلات کاربراتوری و عدم تنظیم دینامیکی کاربراتور سولوکس کم کم xu9 جای خودش رو به xu7 داد بر روی 405 . پارس یک 406 ایرانی هست که از موتور 406 هم استفاده میکنه و پلتفرم مشابهی با 405 هم داره . Xu7jp4 هم موتور 406 بود که روی elx نصب شد . Xu7jp و xu7jp4 روی 406 و زانتيا و 306 و xsara و zx نصب شده
00:22  1395/02/31
گزارش
پاسخ دادن
erfan
2

بالاخره مصرف زیمنسی ها کمتره یا ssat ؟
15:03  1395/02/28
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA
11

صابر جان ، برادر من ، اين ٩٠ اسب بهار(نه بخار) رو از كجا اوردي؟؟
اين موتور ١٠٠ اسب بهار قدرت در دور ٦٠٠٠ توليد مي كنه.
شما اين ٩٠ اسب بهار رو از كجا اوردي؟؟اگر هم منظورت اون ٩٧ اسب بهاره، بگم كه موتور XU7JPK كه تا سال ٨٣ هم بيشتر توليد نشد ٩٧ اسب بهار قدرت داشت. موتوري كه الان روي پارس مي ذارن ، اسمش XU7 JPL3 هست كه مي تونه ١٠٠ اسب بهار توليد كنه.
گزارش
پاسخ دادن
23:13  1395/02/28

کاربر: REZA
1

شوهر خاله م پارس سال ٩٤ توليد آبان ماه داره. اي سي يوش SAAT هست. مصرفش صدي ١٠-١١ تو شهره ولي صداش از ماشين من كه زيمنس هست كمي بيشتره.قبلا هم يه نفر بود كه اسمش حسن آقا بود. ايشون هم اي سي يو ماشينشون SAAT بود و چندبار هم گفته بودن كه چندين بار شده كه ماشينشون زير ١٠ ليتر در شهر مي سوزونه
14:00  1395/02/28
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
0

من پارسال یعنی یازده مرداد نود و چهار یه پژو پارس سال گرفتم صداش واقعا خیلی کم هست ecu هم روی موتور زده زمینس یورو 4ماشینمم حدود 7 880 کیلومتر راه رفته واقعا راضی ام.
10:01  1395/02/28
گزارش
پاسخ دادن
جي ٧
0

شما چند روز كاري ثبت نام كردين؟
گزارش
پاسخ دادن
21:51  1402/02/19

محمد آبادی اس ۵
0

برای من هم اس ۵ سفید، دیروز شماره شایی اومد، شرکت موظف بوده ۹ اردیبهشت خودرو هارو تحویل بده، تخصیص شماره شاسی توفیری نداره چراکه پروسه پلاک شدن و دست آخر تحویل خودرو از دیروز دست کم یک ماه (اگر نه بیشتر) طول میکشه و این یعنی تحویل خودرو در بازه شش ماهه. کرمان موتور باید پاسخگو باشه. با احتساب گران فروشی و سود شش ماه خواب پولمون( حتی عرف بانکی و نه بازار)، کلاه بسیار، بسیار بزرگی سرمون گذاشته. اوج واقعه اونجاست که وقتی به شرکت /اپراتورش معترض میشیم در کمال وقاحت و پر رویی میگه که احتمال دیرکرد تو قرارداد اومده و میخواستین امضا نکنین، گویی تاخیر جزو شرایط خرید و از جمله تعهدات شرکت بوده!!!!!!! جالب نیست؟!
گزارش
پاسخ دادن
22:53  1402/02/19

کاربر: REZA
0

جالبيش اينه كه چندتا پارس ديگه هم ديدم كه توليد مرداد پارسال بودن و اي سي يوشون زيمنس بوده.فكر كنم اي سي يو زيمنس كم صدا و كم مصرف تر از ساير اي سي يوها باشه
گزارش
پاسخ دادن
11:00  1395/02/28

آرش
2

برای تقویت xu7 راه کارهایی مثل نصب هدرز ، نصب صفحه کلاچ موتور زانتیا 1800 ، نصب شمع سوزنی اصلی ،‌ نصب وایر اسپرت ، نصب فیلتر هوای جایگزین K&M یا فیلتر مخروطی اسپرت K&M یا چیپ تیونینگ توصیه میشه
08:49  1395/02/26
گزارش
پاسخ دادن
آرش
0

سلام
بله دوست عزیزم ۱۲۸ تومن خالص واریز کردم برای اولین واریزی و دیروز هم ۲۲۰ تومن ریختم برای تارا دستی
گزارش
پاسخ دادن
05:49  1402/02/11

کاربر: REZA
1

آقا آرش ممنون از راهنماييتون. راستش مدتي پيش مي خواستم كاتاليزور ماشينمو درييارم چون ظاهرا خيلي تو افت نكردن گشتاور در دورهاي بالا تاثير داره ولي ديدم يه جورايي حق الناسه. چون هوا خيلي آلوده تر مي شه. از خيرش گذشتم.
الان مي خوام شمع سوزني و صفحه كلاچ زانتيايي بندازم.
به نظرتون كيت مكش هم مي تونه موثر باشه؟ ممنون مي شم جواب بدين
گزارش
پاسخ دادن
16:26  1395/02/26

سمند xu7
7

یادمه یک مقطع کوتاهی همین tu5‌رو زدن رو سمند تازه با گیربکس با ضریب های سنگینتر . اینقدر ضعیف بود که خودشون زود جمعش کردن . صفر تا صدش 18 بود .اما موتور xu7 سمند رو به راحتی میکشه . من سمند دارم از کشش xu7 واقعا راضی ام . از هر چیز xu7‌که بشه ایراد بگیری از کشش خوبش نمیشه ایراد بگیری . ضمنا tu5 های جدید هم خیلی کم مشکل نیستن از مشکلات مربوط به پولی گرفته تا کم کردن شدید روغن . tu5 های جدید بعضی هاشون جوری روغن کم میکنن که باید بین تعویض روغن ها حتما روغن اضافه کنی وگرنه چراغ روغن روشن میشه . این موتور tu5 مال ماشین سبک شهری مثل 206 هست و روشم خوب جواب داده اما روی پارس و مخصوصا سمند هیچوقت جواب نمیده . دوستان درست میگن شما به گشتاورشون هم که نگاه کنی کامل متوجه میشی . tu5 هم گشتاور ضعیف تری داره هم در دور بالا تر میتونه تولیدش کنه هم گیربکس ناهماهنگی روی پارس داره . اینها همه باعث میشه که کشش ضعیفی داشته باشه . من زیاد سفر میرم و ماشین هم معمولا سنگین و پر هست ولی حتی با سمند هم این xu7 عالی از شیب ها بالا میره . راحت و بی دردسر . اما tu5 روی پارس هم کم میاره چه برسه به سمند
16:09  1395/02/18
گزارش
پاسخ دادن
ali
0

اقا مبارکت باشه ، در مورد کیفیت ماشین هم توضیح میدی ؟ چه اپشن هایی داره ، کیفیت موتور و بدنه و رنگ....
گزارش
پاسخ دادن
20:43  1401/12/25

کاربر: REZA
2

دوستانی که پارس دارین حتما هر 10000 کیلومتر تایرهای جلو و عقب رو با هم جا به جا کنید.
13:12  1395/02/15
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA
0

از بین دوستان کسی تا حالا تو نمایندگی ، اتولاک نصب کرده رو ماشینش؟؟
اصلا نمایندگی اتولاک می ذاره یا نه؟
15:38  1395/02/14
گزارش
پاسخ دادن
عاطفه
2

سلام به همه
دوستان من پارسال ایکس سی وسه داشتم خیلی ماشین خوبی بود ولی ی دفعه خورد تو سرش و مجبور شدیم ماشین 50 میلیونی و 41 تومن بفروشیم بعد از اون شوهرم ی دنا خرید به نسبت میشه گفت ماشین خوبیه هرچی باشه بهتر از ماشین چینیه
15:36  1395/02/13
گزارش
پاسخ دادن
1 2 3 4 5 6 7 صفحه آخر
صفحه 1 از 11

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محیا : دوستان من دوماهه پلاک شدم از مدارک هم فقط کارت خودرو دستم رسیده سند ها هنوز تو مبدان و ماشین هم مرحله ی حمل هست این طبیعیه؟بی خواب شدم خدالعنتشون کنه
وحید : به محسن خدارو شکر که جور شد، اون موقع ها آنقدر نگران بودی، منم هی دعا می کردم مال تو زودتر فاکتور بشه
وحید : ایشالا به موقع می دن، چون خیلی تولید و انبار کردن، فعلا بیرون ندادن که یهو چند هزار تا با هم بیرون بدن که قیمت بازار رو مدیریت کنن، چون اگه یکی دو تا می دادن بیرون، هر کی هر قیمت می خواست می فروخت
وحید : شما عادی بودی یا فرسوده؟فوری یا پیش فروش؟ من پیش فروش، جایگزینی فرسوده هستم، برای فروش فوری ها انجام شده، برای ما پیش فروش ها فعلا پیامک هم نفرستادن
J4مشکی گیلان : پس اینایی ک ثبت نامی اردیبهشت رنگ سفید و طوسی بودن چرا میگن شاسی شده و مرحله صدور پلاکه؟؟؟ اونام اردیبهشتی بودن دیگ. من ک ۳۱ خرداد هستم هنوز شاسی نشده. ولی بچه های اردیبهشت میگن شاسی شدیم چطور برای شما نشده؟؟
J4مشکی گیلان : من ۳۱ خرداد تو مرحله تکمیل وجه مونده و حتی شاسی هم نشده
نسرین قاسمیان : سلام میشه زحمت بکشید زمان دقیق تحویل خودرو ، رو به بفرمایید ممنون.
T8 : فک کنم این بنده خدا سنش بالاست بلد نیست با گوشی کارکنه ، هرچی پیام داده به اینو اون کپی کرده اینجا 😂😂 ، حالا شانس اوردیم عکس نمیشه فرستاد وگرنه گالری گوهربار حاج اقا رو مشاهده مینمودیم 😂
امیر حسین : سلام دوست عزیز منم ایکس ۵ مشکی صمصامی ثبت نام کردم ولی هنوز رو تکمیل وجه هست چند روز تهران زنگ زدم کسی جواب نداد آخر رفتم نمایندگی گفت داریم ماشینای اردیبهشت ماه رو تحویل میدیم نمیدونم دیگه کی می خوان بهمون بدن
X5 : 🟢افزایش قیمت ۹۰ میلیونی کرمان موتور فقط در یک روز! کی‌ام‌سی X5 ۱,۷۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ (‎۴.۲۶%‌)‎۷۰,۰۰۰,۰۰۰‌ قیمت کارخانه x5 افزایش خورد بالاخره الان ثبت نامی جدید با افزایش کارخانه لحاظ میشه ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ابولفضل‌ابراهیم : خواهشا‌اگه‌خداخواست‌ورفتین‌که‌خیلی‌عالیه اولآ هرکدومتون چندنفرباخودتون ببرین،دومافیلم‌گرفتن‌یادتون‌نره
آرش : سلام ما واریزی برج 4بودیم تحویل برج 7 فاکتور شده پلاک خورده سند هم خورده روی تحویل ب مشتری مونده نمایندگی میگه صبر کنید بازبینی کنیم بعد تحویل بدین
دنا پلاس پنج 5 دنده : بله عزیز من 15 آبان‌ماه تکمیل وجه برای دنا پلاس پنج دنده با پرداخت تمام وجه را داشتم تحویلی نود روزه هنوز روی فاکتور میچره انشاالله برای همه دوستان عزیز فاکتور بشه🚖🚖🚖🚖🚖🚖🚖🥀
کوییکGxl : 30روزه فروش فوری
سورن طرح مادران : سلام دیگه نمیشه تغییر ش داد ولی خوبیش اینه که خیلی زود فاکتور میشه. وقتی سیاست تغییر رنگ میاد و تو تغییر میدی رنگ ماشینت و خیلی زودتر از بقیه ماشین ها فاکتور میشه. شاید دو سه روز دیگه فاکتور بشه. مال منم اومده ولی من همون رنگ سفید و میخوام متطقه ی جنوب رنگ دیگه ای غیر سفید جواب نمیده
مهسا fx : والا منم نمیدونم مثل اینکه طبق الویت مجوز هاست.مثلا ایکس 33 از اف ایکس تحویلش عقب تر هست شاید.احتمالا برای شمارو تا هفته دیگه میریزن
ایران خودرو : حدود 350 میلیون
تبدیل پارس به سورن : انشالله خدا برسونه پولتون جور بشه ما هم شرایط شمارو داریم حتی بدتر از شما بخاطر ندیدن دوتا پیامک که قیمت تمام شده بود و بار سوم شرایط فروش رو عوض کردن و دوقسطی کردن 150 میلیون افتاد گردنموت باید بپردازیم فقط داریم خودخوری میکنیم
حمید33 : سلام 33اتومات قرارداد 2/29 وام و ریختن مدارک اومده.تاریخ تحویل سیستمی 16 مهر بود.که فعلا خبری نیست
کریم استیشن : من فقط میگم خدا لعنت کنه اول تا آخر مسئولین ایرانخودرو خدا ازشون نگذزه اینشالله