امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1761
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)100
مصرف سوخت شهر (لیتر)13.8
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)7
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)9.5
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)470
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
دیفرانسیلجلو
تعداد سرنشین5
طول (سانتی‎‏متر)450
عرض (سانتی‎‏متر)170
ارتفاع (سانتی‎‏متر)141
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)11
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
دماسنج خارجیدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

1265 نظر

رضا
0

سلام اقا به نظر من هرکی دنبال کیفیتو عشق سرعتو قدرت شتاب و اینچیزاست مثل من بره یه کیا کادنزای شش سیلندرمشکی بخره که هم خوشگله هم همه ی ماشینای جاده هارو سوسک میکنه یه کم فی ش بالاس ولی دیگه اخرشه گاز میدی بجاش حالشو میبری من که عشق سرعت دارم تاحالا جرات تا اخر گاز دادنشو نداشتم لامصب هرچی گاز میدی میره صفر تاصدشو به شرط چهار ثانیه شرط بندی میکنم تا دویست 10چون خودم رفتم برا همین میتونم شرط بندی کنم زانتیا دو هزارو مثل اب خوردن سوسک کردم
00:07  1394/04/03
گزارش
پاسخ دادن
محسن
0

سلام به همه دوستان.۱ماهی هست پارس ۱۸۰۰ ۹۳گرفتم.مصرف بنزینش بالاست.صدای موتور بالای سرعت۱۰۰زیاده.اگه راه حلی برای صدا و مصرف هست دوستان راهنمایی کنند.مورد دوم اینکه پارس xu7بهتره یا tu5 و مورد اخر اینکه کروز کنترل نو یا دسته دوم اگه در مشهد کسی سراغ داره راهنمایی کنه.با تشکر از همه دوستان
01:51  1394/04/01
گزارش
پاسخ دادن
جواد
5

سمند ef7 مفتم گرونه موتورش زود داغ میکنه 1بار خریدم واسه هفت پشتم بسه...
206 تیپ 5 هم که بعدش خریدم اونم بدتر از اون تا کاتالیزورشو بر نداشتم جون نداشت راه بره..
رانا خریدم عالی بود فقط جاش کوچیک بود و عیب دیگه ای هم داشت تو مصافت طولانی سرشونه هات درد میگرفت و کمر درد داشتی..
ولی پرشیا عالیه هم موتوری هم اتاق..
15:11  1394/03/31
گزارش
پاسخ دادن
علی یووه
0

سلام !!! ببخشید آقا جواد مدل سمند ef7 شما چی بود؟؟؟ فقط واسه داغ کردن موتورش ... !! یا معایب دیگری هم داشت؟؟!!!
گزارش
پاسخ دادن
07:46  1394/04/01

صمد
0

ممنون از پاسخ دوستان، به نظرتتون این صدای غیرعادی موتور تو حالت درجا که البته با گرفتن کلاچ رفع میشه از چیه؟ زنگ زدم نمایندگی میگه بیار ببینیم باید گیربکست باز بشه. به نظرتون اینکارو بکنم؟ یه مطلب دیگه اینکه روزی که ماشین رو تحویل گرفتم مسئولش گفت تا 5000 تا نمی خواد روغنشو عوض کنی، الان مسئول همون نمایندگی گفت 1000 تا بیار روغن رو با روغن توتال 7000 وض کن چون روغن اولش اشغاله. به حرف کدوم یکیشون بکنم به نظرتون؟ ممنون. راستی ماشین هنوز 700 تا کارکرده
15:44  1394/03/28
گزارش
پاسخ دادن
رسول
3

این ایراد مربوط به گیربکس خودروی شما میباشد یا اینکه بلبرینگ کلاچتان خراب شده و ربطی به روغن موتور ندارد . کلا صدا و مصرف زیاد بنزین جزیی از موتور ایکس یو7 میباشد
گزارش
پاسخ دادن
09:57  1394/03/29

صمد
3

دوستان یه راهنمایی می خواستم: من یه v8 صفر چند روزه تحویل گرفتم، جدا از صدای غیرعادی موتور به نظرم ماشین جون نداره، با سه نفر سرنشین تو سربالایی اصلا راه نمیره، ضریب دنده ها خیلی پایینه و دایم باید بین 2، 3 و 4 دنده بدی و معکوس بکشی، خیلی دلمو زده، میخوام ببینم ارزش داره ردش کنم با یه پارس tu5 عوضش کنم یا نه؟ ممنون میشم راهنمایی فرمایید
10:46  1394/03/23
گزارش
پاسخ دادن
آرش
2

این مشکل tu5 همیشه وجود داره چون tu5 در دورهای پایین ، گشتاور خوبی نداره و باید دورش رو بالا نگه داری تا ماشین خوب راه بره . گیربکس Be4 نصب شده روی پارس Lx وضعیت رو بدتر از این هم کرده و در دنده های 3 به بالا اصلا کشش خوبی نداره . اگر کشش دور پایین خوب و هماهنگی خوب موتور و گیربکس در تمامی دنده ها میخواید باید پارس سال بگیرید با موتور xu7 و گیربکس be3 که کاملا با هم هماهنگی دارند . tu5 کلا دور بالاست و در دورهای پایین ، عملکرد خوبی نداره پس با کاهش دور موتور به زیر 3500 باید به سرعت دنده معکوس بدید تا دور موتور بالا بمونه . xu7 در دور پایین ، گشتاور خیلی خوبی داره .
گزارش
پاسخ دادن
14:24  1394/03/23

کسری
3

باید بگم حرف ما مسایل فنی و تخصصی نی حرف ما اینه که دوستانی که قصد خرید پژو پارس رو دارن دور این گزینه رو خط بکشن من به شخصا انواع مدل پارس رو داشتم از معمولی بگیر تا elx همشون یه وجه مشترک داشتن که بدرد نخورن همش ایراد و ایراد و ایراد یعنی نشد یه پارس بخرم سر یه سال هنوز سالم باشه درصورتی که من همیشه با ماشینام خوب تا میکنم حرفتو قبول دارم که دنیا آزاده و هرکس خواسته تصمیم خودشو گرفته ولی میتونن با یه چرخش نظر خودشونو عوض کنن پارس دیگه باید از رده خارج شه اینو همه میدونن یه زمانی پارس عالی بود الان دیگه نیست یعنی هیچکدوم از محصولات ایرانخودرو خوب نیست ماشین قبلی من پارس سال بود که داغونم کرد و فروختمش خداروشکر الان هیوندا النترا دارم که واقعا از همه چیز اون راضیم و الان تفاوت ماشین ایرانی و خارجی رو احساس میکنم
18:12  1394/03/21
گزارش
پاسخ دادن
شهاب
14

اینکه ماشین خارجی با داخلی مقایسه بشه خب نتیجش مشخصه حالا بگذریم از اینکه اگر تو مونتاژ همین تولیدات داخل قطعه خوب به کار برده بشه عمر مفیدشون از ماشین خارجی بیشتره ولی حالا.........
بنده خودم انواع پارس داشتم مشکل خاصی هم نبوده در ضمن شما که میگی پارس بده هر کی میخواد بخره باید بیخیالش بشه خب شما بگو تو این رنج قیمت چی بخرن که هم امکاناتش خوب باشه ، هم ظاهر خوبی داشته باشه و هم خانوادگی باشه ، خب پارس و 405و سمند فقط در ظاهر و موارد جزیی فرق دارند و تقریبا یکی هستند سمند ای اف 7 که مرخصه ،ال90 هم که نه ظاهر داره نه امکانات و خرج تعمیر بالا ،206 هم کیفیتش افت کرده و این موضوع در مورد تمام ماشینای تولید داخل صدق میکنه تمام ماشینای داخلی افت کیفیت دارن و مختص ماشین خاصی نیست ولی پرشیا حداقل یه کلاسی داره
گزارش
پاسخ دادن
18:48  1394/03/21

کاربر: dude
0

ادامه نظر قبلی . طرف فکر میکنه چون دنده 2 رو 80 تا پر میکنه رو 60 تا میتونه معکوس بده و ...... اینا بد جا رفتن نیست دوسته من اینارو رفتار شناسی ماشین ماشین و موتور و دنده و ..... میگن . اما تو بقیه دنده ها مشکلی نداره راحت تو 100 تا سرعت از 4 به 3 معکوس میخوره و 140 تا از 5 به 4 ولی من سخت جارفتن رو تو دنده از 1به2و 2به3 و 3بع4 و 4به 5 ندیدم اصلا و فقظ تنها موردی که تو tu5 دیدم همون دنده 2 بود. اما مثلا سنسور داشبوردش یک سره شده بود یعنی چراق کلا روشن میموند و مه شکنشم دو بار سوخت ک کلا رفتم بیرون جنس خوب انداختم چراق هاشو . در ضمن من نگفتم xu7 بد هست یا به درد نمیخوره فقط گفتم اینجوری که دوستان میگن نیست و من تجربه یک سال کار با این موتورو گفتم .
18:47  1394/03/20
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: dude
1

درضمن شما فقط گیر کردین رو گشتاور xu7 بجز کشش تو حالت اسپرت یه تست بگیزین از tu5 o xu7 . بعدشم درسته دنده 3و4و5 tu5 سبکه اما این دلیل نمیشه راه نره !!! شما دنده یک رو رو 5500 هم بندازی دنده 2 میشه دور موتور 5000 از دور موتور 5000 هم بزنی به دنده 3 میاد دور موتور رو 4500 پس انقد نگین گشتاور tu5 رو 4000 هست و ..... کافیه یک ثانیه تخته گاز کنی بجاش تو دنده 3 و 4 که xu7 مجیوره دنده عوض کنه tu5 راحت رد میکنه حالا این بحث شتاب و گاز دادنش بود . دنده 5 با کولر روشن راحت معمولی گاز بدی 140 تا سرعت بدون هیج صدایی این مزایا دنده سبک نیست ؟ این بده ؟ والا شما انقد اینجا گقتین tu5 راه نمیره و ..... درست نیست . هر چیزیو باید اونجوری ک میخوای استفاده کنی . tu5 وقتی با خانواده هستی هم بی صداست و هم زمانی که بخوای بگازی میره اما باید بلد بود از موتور چجوری استفاده کرد در باره دنده هم باید بگم خیلی خوب جا میره اما نباید ناشی باشی و بلد باشی بیشتر گیرش رو دنده 2 هست معمولا از دنده 3 به دنده 2 رویه سرعت 50 معکوس بدی عالی جا میره و همینطور کمتر از 50
18:38  1394/03/20
گزارش
پاسخ دادن
پرشیا
2

والا کمتر کسی عادت داره دنده ها رو تا 5500 گاز بده ! پارس یک ماشین خانوادگی هست و کسی معمولا اینجوری گازش نمیده . به هر حال tu5 توی دورهای پایین مثل xu7 کشش خوب نداره پس باید بیشتر باهاش دنده معکوس بدی و دورش رو بالا نگه داری . واسه رانندگی اسپرت tu5 خوبه ولی اگر هدفتون یک ماشین خانوادگی هست کشش xu7 بهتره و توی جاده راحت و قوی عمل میکنه .سربالایی رو که xu7 با دنده 5 بالا میره با tu5 باید با دنده 3 بالا بری . دور موتور رو همیشه نميشه به راحتی بالا نگه داشت پس نیاز به دنده معکوس دادن در tu5 بیشتر هست .
گزارش
پاسخ دادن
22:30  1394/03/20

کاربر: dude
1

امروز تو کفی با یه 405 glx کل کل کردیم کورس گذاشتیم . خداییش پارس tu5 ترکوندمش دنده 4 180-190 خخخخ کلا وقتی اینجوری میشه دنده هارو 4تا در نظر میگیرم . پارس سال موتورش همون 405 glx هسته؟ راستی داداش پرشیا من ک نمیدونم مشکلت چیه اما من با tu5 خیلی حال میکنم مخصوصا دنده 5 چون سبکه اصلا صدا تو کابین نمیاد و کولر روشن تاثیری رو سرعت شتاب آنچنانی نداره . پیش نهاد میکنم یکم پشت موتور tu5 بشینی ببینی چه حالی میده . نه این که بگی xu7 کشش اینجوری اونجوری گشتاور اینه یا اونه . من ک هیچ وقت عادت ندارم 70تا سرعت بندازم دنده 5 و کشش و این چیزا بگیرم 70 تا 90 یا تو جاده تا 100 ذنده 3 .
18:22  1394/03/20
گزارش
پاسخ دادن
جواد خ
0

سلام به همه دوستان یه سوالی داشتم ما میخوایم یه ماشین در حد 91-92بخریم بین پارس معمولی و سمند ef7، موندیم کدومو بخریم با توجه به نظرات دوستان خرید پارس کار درستی نیست آیا سمند سورن ef7،هم این ایرادات رو داره ؟هدفمون از انتخاب این دو مدل ماشین جادار بودنه راحتی و رخ ماشینه ممنون میشم جوابمو بدید مخصوصا دوستانی که تجربه رانندگی باهاشون داشتن . باتشکر
10:47  1394/03/19
گزارش
پاسخ دادن
سهیل
2

مصرفش خیلی بالاست اندازه ماشین شاسی بلندا میسوزونه از نظر سوخت اصلا به صرفه نیست از لحاظ فنی هم کاملا یه خودروی معمولی
19:50  1394/03/18
گزارش
پاسخ دادن
راز
0

چرا بد این راه ها خیلی راه های خوبی از جلوگیری الودگی هوا است.
گزارش
پاسخ دادن
13:27  1394/11/15

راز
0

اگر مردم ابن راه ها را که نوشته شده است را بخونند خیلی خیلی خوب می شود و این کار ها را عمل کنند الودگی هوا کاهش می یابد.
گزارش
پاسخ دادن
13:31  1394/11/15

رضوان
0

بدددددخودتی مطالب خیلی مفیدبودند تو نخوندی اینطوری میگی
گزارش
پاسخ دادن
18:38  1395/02/14

لیلی
0

کیرتوکس تو کستو بکن این حرفا به تو نیومده
گزارش
پاسخ دادن
13:58  1395/11/03

نتح
0

درست نیست
گزارش
پاسخ دادن
12:32  1399/03/07

پویان
8

پارسال یه صفرشو خریدم، هفته اول فنش سوخت !
به 5هزار تا رسید موتورش به صدا افتاد گفتن از سرسیلندرش هست و سر سیلندر عوض شد !
رو 10 هزارگیربکسش برگشت داشت تو دنده 2 و 3 و گیریکس عوض شد !
بعد از چندتا کار مجدادا گیربکسش به صدا افتاد و دوباره عوض کردن !
الانم که 22 هزار کاره جااااایی از اتاقش نیست که صدا نده
جلو بندی و جعبه فرمونشم که افتضااااااااح رو اعصابه
زیربندیشم که کلا صدا میده
سنسور دنده عقبش سوخته،رادیاتورشم آب میداد اونم عوض کردم !
فقط 4 تا چرخ گذاشتن زیرش از کارخونه بیاد بیرون و پولشونو بگیرن
اگه دوست داری 40 میلیون پول بی زبونو بدی و هر روز تو تعمیرگاه باشی برو بگیر
00:36  1394/03/18
گزارش
پاسخ دادن
ایمان
2

دوسنان می خواستم بدونم گیربکس پارس tu5 چیه?
19:09  1394/03/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: dude
4

سلام . یه پارس tu 5 رو یه سالی هست دارم . خیلی ازش راضیم مشکل روغن و هیچی نداره و فرمانش خیلی خیلی نرم تره از 206 چون قبل پژو پارس 206 و مزدا سه داشتم . ترمز هاشم خیلی بهتر شده کلا مشکل خاصی ندارا فقط چراغ مه شکنش سوخت که عوض کردم با چهارتومن . و از نظر موتوری من سوار پارس معمولی شدم البته سال 86 اون موقع خیلی لش بود الان موتور tu5 خیلی سریع تره احساس میکنم از نظر کشش هم 180 تا دنده 4 پر کرده و ..... کلا بنظرم پارس سال نگیرین بهتره . خودمم با چندتا پارس معمولی چند باری کل کل کردم اما نمیدونم چرا جا میموندن :-( موتور tu5 به راحتیم تیک آف میکنه ...
02:25  1394/03/15
گزارش
پاسخ دادن
صادق شبان
6

سلام دوستان من ی پارس 92 گرفتم روغن کم میکنه تو 1600 کیلومتر 1 لیتر کم میکنه شایدم ی خورده بیشتر چندین بارهم روغ عوض کردم . هیچ تعمیر کاری متوجه نمیشه و نمایندگیش میگه طبیعیه این موضوع الانم گارانتیش تموم شده میترسم مشکل ساز شه
ایا ماشین شماهم همینطوره دوستان؟؟؟
23:44  1394/03/13
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
23

پژو پارس کیفیت ساخت پایین . شتاب گیری پایین به خاطر وزن زیاد (فقط 55 کیلو وزن کمتر از سمند که در پژو پارس دوگانه سوز این وزن حتی بیشتر از سمند هست چون کپسول اضافه شده) مصرف سوخت بالا 13.8در شهر ه اگه به ترافیک زیاد بخورید به 14.5 هم میرسه. استهلاک بالا قطعات چینی خرابی زیاد و زود به صدا افتادن اتاق و جعبه فرمان . به طوری که در همین ماه از لحاظ کیفیت 47 امتیاز منفی دریافت کرد که با خودرویی مانند تیبا 7 امتیاز اختلاف کیفیت داشت که قابل تامل هست که ایرانخودرو چطور اسم این رو خودرویی لوکس گذاشته ولی با تیبا که خودروی معمولیه اینقدر کم اختلاف کیفیت داره!!! در حالی که بهترین خودروی داخلی گرند ویتارا شد که معادل 110 میلیون قیمت داره ولی اختلافش با تندر 90 فقط 5 نمره هست که اختلاف بینشون حدود 70 میلیون هست!!!
08:50  1394/03/05
گزارش
پاسخ دادن
محسن
0

سلام به همه دوستان.با توجه به تک نرخی شدن احتمالی بنزین ایا پارس ۱۸۰۰یاپارس tu5 احتما کاهش قیمت دارند یا نه؟سوال دوم اینکه مصرف سوخت ۱۸۰۰ و tu5 چند است و سوم اینکه کدام یک از نظر استهلاک راندمان و کیفیت موتور بهتر است لطفا راهنمایی کنید
13:29  1394/03/04
گزارش
پاسخ دادن
محمد
5

از سوی کارخانه بعید هست ک نسبت به مصرفش زیاد یا کم کنن اما قراره خودروساز ها کلا 15 درصد افزایش بدن قیمت خودرو رو . ولی قطعا در بازار خرید تی یو 5 نسبت به پارس معمولی ارجحیت قرار میگیره چون پارس قدیمی مصرف بنزینش زیاده و قیمت بنزین هم الان بالا رفته و سوخت جزو موارد مهم برای انتخاب خودرو شده .
گزارش
پاسخ دادن
20:42  1394/03/04

علی
0

با سلام خدمت دوستان.در جواب اون دوستمون که گفتن محصولات مشهد با تهران فرق دارن باید عرض کنم بله.کیفیت ساخت و علی الخصوص کوره های رنگ مشهد پایینتره و کافیه بری ماشینهایی که در سایت مشهد ساخته شدن رو نگاه کنی و دربهای ماشینو باز کنی و به نوع رنگ ماشین نگاه کنی میبینی که انگار با قلم رنگ زدن.درمورد داشبورد جدید یا قدیم عرض کنم هنوز موجودی داشبورد قدیم در بنگاهها یا نمایندگیها موجود هست اما طبق بخشنامه راهور در سند مدل 93 قید میشه چون ماشینهای مدل 94 باید جفت ایربگ باشن.قیمت داشبورد قدیم هم از 34 تا 35 کمی بالا پایین در گردشه.اما کلام آخر که مشکلی که من با این ماشین دارم مصرف بالای ماشینه که بچه های نمایندگی گفتن چون ECUماشین بر اساس بنزین یورو4 برنامه ریزی شده و بنزین سوپر و معمولی در این ماشینها بیشتر خام میسوزن!!ا نمیدونم حرفشون درست هست یا نه اما تو نمایندگی با چند نفر دارنده که حرف میزدم اونها هم همین مشکلو کم و بیش داشتن.باز سوالی بود در خدمت دوستان عزیز هستم
12:56  1394/03/04
گزارش
پاسخ دادن
پارس
2

‍موتور xu7jpl3 دارای نسبت تراکم 9.3 هست و لذا به بنزین با اکتان حداقل 95 نیاز داره . اگر دقت کرده باشید بر روی درب باک خودرو و در دفترچه هم نوشته بنزین بدون سرب با اکتان 95 . حالا اگر اکتان بنزین زیر این مقدار باشه، ecu برای فرار از ناک زدن موتور میاد و مخلوط سوخت و هوا رو غنی تر کرده و جرقه رو هم ریتارد میکنه . این دو عامل هم کشش و شتاب خودرو رو کمتر میکنه و هم مصرف سوخت رو افزایش میده .سعی کنید حداقل بنزین سوپر استفاده کنید که به اکتان 95 نزدیکتر باشه .
گزارش
پاسخ دادن
17:10  1394/03/04

امین
0

دوستان عزیز خدائیش یکی من رو راهنمایی کنه !!! تو این پارس های سال مدل بالا از 90 تا 94 کدوم مدل از لحاظ موتوری بهتره ؟ قرار باشه یه پارس سال مدل بالا بخریم کدوم بهتره؟؟؟؟؟!!!
14:27  1394/02/30
گزارش
پاسخ دادن
مهمان
0

تورو خدا میبینید ، بلانسبت شما، خر شدم انقلاب کردیم ، 8 سال با صدام آدم کش جنگیدیم ،از دستش شب و روز نداشتیم ،کلی در جبهه و پشت جبهه بودم ، که وظیفه بود دفاع کنیم ، حالا یه آدم عقده ای ،پیر پاتال مثل قاضی پور رو در روی مردم انقلابی واستاده و بجای حمایت از ما ، به جنگ ما آمده !! این دیگه آدم رو میسوزونه ،
گزارش
پاسخ دادن
02:08  1394/07/09

پارس
2

در ارتباط با کیفیت موتور EF7 حرف های ضد و نقیض زیادی هست . بعضی ها میگن خیلی خوبه و بعضی ها میگن خیلی بده . من در مورد کیفیت این موتور اظهار نظر نمیکنم چون واقعا اطلاع جامعی در مورد کیفیتش ندارم . ولی چون با سمند ef7 رانندگی کردم میتونم چند مورد عرض کنم . حجم ef7 برابر 1645 سی سی هست . این موتور در دورهای کمتر از 4000 از xu7 ضعیف تر عمل میکنه ولی در دورهای بالای 4000 بهتر از xu7 هست . با این موتور باید با دور بالا رانندگی کنید . اگر اهل رانندگی اسپرت هستید و معکوس کشیدن های زیاد واستون مساله ای نیست ef7 میتونه از نظر شتاب و کشش بهتون جواب بده ولی اگر آرام و منطقی رانندگی میکنید و زیاد دوست ندارید دست به دنده باشید xu7 بهتر هست . در سربالایی های تند و پر ترافیک xu7 بهتر عمل میکنه . اگر واسه سوخت گاز میخواید ef7 روی گاز بهتر از xu7 روی گاز کار میکنه . همچنین قطعات ef7 هم خیلی سخت توی بازار پیدا میشه . به شخصه xu7 رو بیشتر میپسندم چون هم شرکت طراحی کننده اش مشخصه و موتور شناخته شده ای در سطح جهان هست و هم کشش خیلی خوبی داره . ef7 نیاز به بنزین مرغوب داره چون نسبت تراکمش بالاست
گزارش
پاسخ دادن
23:58  1394/02/30

قاسم
5

آقای ارش اطلاعات نداری نظر اشتباه نده لطفا . همین پارس با همین موتور تعداد سوپاپ هاشو از 8 به 16 ارتقا دادن که باعث شده 5 اسب بخار بالا تر بره که حتی بهش زانتیا موتور میگن چجوری میگی سوپاپ برای ماشین مهم نیست . سوپاپ نرمی . مصرف کمتر . کم صدا بودن عملکرد منظم رو برای موتور به ارمغان میاره همراه با شتاب پس لطفا این موتور رو با موتور 16 سوپاپ مقایسه نکن . اگه با حجم مقایسه میکنی الان پیکان 1600 هست باید پراید 1300 رو قورت بده چرا نمیتونه پس؟ یا هین پارس 1800 هست چرا نمیتونه 206 رو ببره که 1600 حجمشه؟ گیر دادی به گشتاور فقط که اونم اطلاعات ازش نداری
09:32  1394/02/30
گزارش
پاسخ دادن
آرش
6

بنده به اندازه کافی اطلاعات دارم . گشتاور دور پایین خوب چیزی هست که این موتورهای داخلی به جز xu7 ازش محروم هستند . K4m , tu5 و ef7 فقط در دورهای بالا گشتاور بهتری دارند . سوپاپ ارتباطی به گشتاور دورپایین نداره چون وقتی دبی ورودی هوا کم هست سوپاپ های اضافی تاثیر زیادی ندارند . همون موتور پیکان 1600 گشتاور دور پایین بهتری از موتور 1300 پراید داره . گشتاور دور پایین یعنی کشش خوب . 206 هم یک ماشین کوچیک هست . همین tu5 روی بدنه پارس اصلا نمیتونه کشش xu7 رو ایجاد کنه چون گشتاور دور پایین کمتری داره . موتور ُxu7jp4l4 زانتیا 1800 که مدل 16 سوپاپ xu7 معمولی هست ، گشتاور دور پایینی شبیه به Xu7 معمولی داره ولی در دورهای بالاتر از 3500 گشتاورش از xu7 معمولی بهتر میشه . سوپاپ های بیشتر سبب بهبود عملکرد موتور در دورهای بالا میشه ولی گشتاور دور پایین نیاز به حجم موتور داره . به جز موتور xu7 تمامی موتورهای k4m , tu5,ef7 از داشتن گشتاور عالی در دور پایین محروم هستند و درنتیجه باید باهاشون دور بالا و پرگاز رانندگی کنید . حالا دیدید که اطلاعان بنده خیلی هم کم نیست !
گزارش
پاسخ دادن
11:03  1394/02/30

رامین
2

به نظر شما سمند ef7 بنزینی بهتره یا ef7 پایه گاز سوز؟؟؟
08:10  1394/02/28
گزارش
پاسخ دادن
مهرشاد
0

بنزینی چون دوگانه رو موتور زور میاره و همش باید تعمرگاه باشی حالا گرفتی؟
گزارش
پاسخ دادن
21:58  1399/10/11

محمد3
0

من 6 ماه است که پژو پارس lx با موتور TU5 با کد 28512 را خریدم، نکات زیر ا جهت اطلاع شما عرض میکنم شاید در انتخابتون کمک کند.
1- نسبت به موتور قبلی پژو پارس مصرف کمتری دادر در شهر 8 و در جاده 7 لیتر در 100 کیلومتر.
2- صدای موتور بسیار کم شده ولی نه مثل ماشین های خارجی کیا و هیوندا و ...
3- داشبورد جدید و امکانات اضافه شده خوب است ولی در هنگام پخش رادیو و mp3 خواندن ساعت در گوشه صفحه نمایش به سختی ممکن است.
4- دکمه های روی فرمان برای کنترل سیستم پخش و بلوتوث خوب است.
5- من تا حالا صدایی از گیربکس، داشبورد و زیربندی نشنیده ام و احساس نکرده ام.
6- کیفیت داشبورد جدید کمی خشک است ولی در کل بد نیست و قابل تحمل است.
7- تا حالا حدود 20000 کیلومتر رانندگی کرده ام ولی روغن کم نکرده است.
8- ترمز جلو و عقب دیسکی با سیستم abs خیلی خوب و کارا است.
9- قبول دارم که طراحی خودرو پارس قدیمی است ولی با امکانات اضافه شده برای چند سال میتواند خریداران متوسط را قانع کند. به هر حال برای کیفیت و امکانات بیشتر باید پول بیشتری خرج کنید.
10- شتاب خودرو عالی است ولی در دورهای بالای 3000.
20:30  1394/02/25
گزارش
پاسخ دادن
امیرمسعود
0

اقا خداییش بین پارس سال و سمند ال اکس Ef7 کدومو بخرم تو هنین رنج قیمت خداییش گیج شدم از موتور سمند تعریف شنیدم اما از لش شدنش میترسم از قیافه پارس خیلی خوشم میاد اما این ایرادا مثل صدا موتور و گیربکس صدای باد داخل کابینو لرزه کابینو روغنو همه اینا به کلی ترسیدم واسه خانواده نیخوام خداییش بی تعصب راهنماییم منید
01:48  1394/02/23
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
0

همه ی محصولاتش اشغاله
گزارش
پاسخ دادن
21:04  1394/06/17

علیرضا
7

دوست عزیز ماشینای جدید همشون ایراد دارن یا باید چشم بپوشی و همینجوری برونی یا اینکه یه ماشین خارجی بخری . سمند که زود مستهلک میشه و ایرادات زیربندیش زیاده پرشیا هم مصرف زیاد بنزین صدای زیاد ایراد در گیربکس اکثرشون و صدای جعبه فرمان در اکثرشون مشهوده . اگه خواستی میتونی بری سراغ ماشینای خارجی یا اینکه مدل زیر 91 بخری تمیزشو پیدا کن بخر . مطمن باش از صفر بهتره ببین کی گفتم برات.
گزارش
پاسخ دادن
14:58  1394/02/23

هادی
3

سلام
نحوه تنظیم ساعت در پژو 405 با داشبورد جدید؟
19:15  1394/02/22
گزارش
پاسخ دادن
M
2

سلام
دوست عزیز روی داشبورد ماشینت دوتا دکمه چرخان که یکیشون مال صدا و اون یکی مال شبکه هست، سمت راستی رو 3 ثانیه نگه دار چندتا گزینه برات میاد ، گزینه ی clock رو انتخاب و ساعتت رو تنظیم کن.
گزارش
پاسخ دادن
13:16  1394/02/24

بهروز
1

سلام.ساعت پژو پارس داشبورد جدید رو چجوری میشه تنظیم کرد؟
15:29  1394/02/20
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
2

سلام
2 ولوم دایره ای روی ضبط قرار داره شما سمت راستی طرف دست خودتون رو چند ثانیه فشار بدید وارد منو میشه تو قسمت منو چند بار همون دکمه رو بزنید تا وارد تنظیمات ساعت بشه اونجا ساعت رو تنظیم کنید
گزارش
پاسخ دادن
12:59  1394/02/21

اوستا
0

با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان. احتمالا تسمه تایم ی دندونه رد کرده ببرش دوباره تایم کنه مشکلت حل میشه
گزارش
پاسخ دادن
13:24  1400/06/12

بنیامین
0

سلام دوستان و کارشناسانِ عزیز.
میشه لطفا مزایا و معایب پژو elx 94 نسبت به پارس معمولی 94 بگید؟؟
و اینکه آیا 3 4 میلیون بیشتر ارزش خرج کردن داره یا نه.
و اینکه میگن صدا موتور بیشتر به اتاق وارد میشه راسته یا نه.
اگه راسته چیجوری میشه کمش کرد؟؟
لطفا ی راهنمایی کامل کنید .
ممنون از همه که راهنمایی می کنید.
19:18  1394/02/15
گزارش
پاسخ دادن
مسعود نصرالله نژاد
4

من خودم سری اولش مدل ۸۷ داشتم, هچی نداشت,دکمهبالابر شیشه ها رو داشبورد ماشین بوددرضمن شرکت فرانسوی از تحریم ها استفاده کردو ال نودو و کشید بالا, وگرنه همین ماشین جای پیکان قرار بود بیاد.
01:01  1394/02/14
گزارش
پاسخ دادن
کورش
0

روغنی که ریختن بخارات زیاد داره استپر رو کثیف میکنه ..استپر رو بده سرویس کنن اوکی میشه
گزارش
پاسخ دادن
19:44  1400/02/02

محمد
0

سلام استپر ماشین خراب هست
گزارش
پاسخ دادن
20:24  1400/07/10

علی محمدی
4

بینه پژو پارس و slx405کدومش بهتره لطفا بگید.
15:04  1394/02/12
گزارش
پاسخ دادن
Ali
2

با سلام خدمت دوستان عزیز من یه هفته پیش پژو TU5 خریدم تا الان 1000 کیلومتر باهاش رفتم دو تا مشکل وجود داره می خواستم نظرتون رو بدوم تا ببینم برای رفع آنها چیکار کنم. 1: در 1000 کیلومتر به اندازه 4 علامت گیج روغن، روغن کم کرده که به نظر من غیر عادیه، یکی از سرویس کارا گفت ممکنه از روغن باشه چون ظاهرا ایران خودرو روغن خوبی داخل موتور نمی ریزه لطفا منو راهنمایی کنید از هر کی هم می پرسم میگن ماشین ما روغن کم نمی کنه. 2: در موقع حرکت و یا دنده معکوس در نقطه درگیر ماشین می لرزه البته نیمه درگیر اگه نگه دارم بهتر مشخص میشه.
08:38  1394/02/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

خواهش میکنم، وظیفه بود.
ببینید دوست من ما خودمون استرالیس داریم، اگه بخوام دقیق دقیق براتون بگم، فن استرالیس در دمای 92 درجه روشن میشه، و با دور بالایی شروع به چرخش میکنه، تا دمای 88 درجه روشن میمونه، و بعد خاموش میشه، حالا براش اصلا فرقی نداره که میخواد زمستون باشه، تابستون باشه، ظهر، شب، هیچ فرقی نداره، در همه حالت همینطوری رفتار میکنه، حتی بندرعباس و مشهد و تهران هم براش فرقی نداره، فقط فرق مثلا بندرعباس با تهران اینه که، سرعت پایین اومدن دما از 92 تا 88، پایین تره یعنی زمان بیشتری میبره. حالا اگر شما به این میگین گرم کردن، دیگه این نظر شماست.
ببینید دوست عزیز، طراحی هر خودرو فرق داره، خیلی ببخشید، گفتن نداره اما بنده خودم فارغ التحصیل مهندسی مکانیک خودرو هستم، دمای کارکرد موتور بستگی به طراحی اون داره، در کل در اصول طراحی دمای کارکرد موتورهای بوش تر پایین تر از دمای کارکرد موتورهای بوش خشک هست، به همین موازات تحمل و طول عمر موتور بوش خشک بیشتر از بوش تر هست و همچنین استهلاک پایین تری نیز داره.
گزارش
پاسخ دادن
23:52  1394/05/18

کاربر: مهدی قلی زاده
0

ببینید، استرالیس مثل FH یک دمای آب ثابت نداره، اما در هنگام روشن شدن فن دیگه اجازه بالا رفتن دما رو نمیده، همچنین گفتم که دمای کارکرد استرالیس بالاتر از FH هست بدلیل همون بوش تر و بوش خشک بودن. یعنی نمیشه دقیقا همون دمای آب FH مبنا قرار داد و بقیه رو نسبت به اون بسنجیم، چون هر موتوری دمای کارکرد خودش رو داره و دمای کارکرد و طاقت موتور بوش خشک از موتور بوش تر بیشتر هست. و همچنین قبلا هم اینو خدمت دوستان گفته بودم، اینکه ما میبینیم آمپر آب FH بالا نمیاد، دلیل بر این نیست که ما میتونیم هر فشاری به موتور بیاریم و با هر دنده در سربالایی حرکت کنیم، چون فقط پارامتر دمای آب مهم نیست، بلکه پارامترهایی همچون دمای روغن و فشار توربو نیز مهمه، همه دوستان شاهد هستن که موتور FH به دلیل همین رعایت نکردن و فشار آوردن دوستان، استهلاک بالاتری داره.
گزارش
پاسخ دادن
00:04  1394/05/19

کاربر: مهدی قلی زاده
0

باید خدمتتون عرض کنم که خیر، STRALIS HI WAY در ایران نیست. در ایران فقط 2 مدل وارد شده، یکی AS440S48 هست که همون مدل اکتیو اسپیس (Active Space) با موتور 480 اسب بخار هست. و یکی دیگه هم AT440S43 هست که میشه همون مدل اکتیو تایم (Active Time) با موتور 430 اسب بخار میباشد. به ایران مدل های hi way ، hi road ، hi street وارد نشده.
موفق باشید.
گزارش
پاسخ دادن
00:06  1394/05/19

سعید
0

با سلام
نظرات بعضی از دوستان رو خوندم البته هرکس یه چیزی میگه بعضیها که واقعا ناراضین و بعضیا هم برعکس،من خودم شخصا پژو پارس مدل ۹۴ خریدم همچین مشکلانی که دوستان گفتند نداره و خداروشکر فعلا راضیم ازش،کولرش خیلی خنک میکنه با اینکه ساکن آبادان هستم که یه منطقه بسیار گرم،دنده هاش هم نرم جا میره،فقط میزان نرم بودن فرمونش نسبت به سمند ال ایکس کمتر که نمیدونم چرا اینطوره،درکل تا الان که ۷ هزار کار کرده مشکلی نداشتم
03:57  1394/02/10
گزارش
پاسخ دادن
پارس
0

سلام . لاستیک های فابریک رو با یک مارک خوب به خصوص هانکوک اگر عوض کنید هم کیفیت نرمی و سواری ماشین خیلی بهتر میشه هم وضعیت فرمون بهبود پیدا میکنه . لاستیک های فابریک معمولا کیفیت خیلی پایینی دارند
گزارش
پاسخ دادن
11:33  1394/02/10

علیرضا
4

دیگه دوره زمونه پارس نیست با این کیفیت افتضاح و مصرف بالا بعد ۹ماه انتظار نوبت تحویلم رسید از نمایندگی تا خونه بردم دنده جا نمیرفت چراغ چک همش روشن میشد چراغ دستی هی خاموش روشن میشد از کلاچش صدا میومد. گذاشتم سایت فروختم. بنظرم تو اون دوره تحریما خریدن ماشین صفر ایرانی اشتباهه اگه پول دارین ماشین خارجی بخرین اگه نه ماشینای مدل زیر ۹۱تمیزشو پیدا کنین بخرین. واقعا خودم با چشم خودم دیدم کلی ماشینای صفر خوابیدن تو تعمیرگاه های نمایندگی ک هرکدوم ی ایراد دارن. حالا خودتون میدونین بنظرم الان تندر خوبه تو این موقع چون شرکت رنو تحت نظر داره و قطعاتشو خودش میده الان شرکت خودروسازیا با رنو مشکل دارن اونا هم قطعه نمیدن که اونایی ک ثبت نام کردن یه ساله در انتظارن تا مشکل حل شه و ماشیناشون تحویل بگیرن.مطمن باشین اگه تندر قطعاتش درب و داغون بود مثل پژوها الان از چین تامین قطعه میکردن و و میدادن به بازار ولی نمیتونن.
14:14  1394/02/09
گزارش
پاسخ دادن
ايران48
3

با 40 ميليون ميرم يه چيني امروزي ميخرم نه يه ماشين 1300 و بوووووق
13:29  1394/02/09
گزارش
پاسخ دادن
پارس
4

حتما مثلا یک mvm315 بخریم که همه سر بالایی ها رو با دنده یک و دو با دور 4000 مجبور بشیم بالا بریم ؟ ماشین های چینی واقعا بی کیفیت هستند و تمامی اطلاعاتشون دروغه MVM315 رو نوشته 110 اسب بخار ولی ننوشته گشتاور موتورش اینقدر ضعیفه که اصلا سربالایی بدون دنده 1 و 2 بالا نمیره . موتور باید گشتاور خوب داشته باشه به خصوص در دور کم تا بتونه کشش مناسبی ایجاد کنه . خرید ماشین چینی بدترین گزینه ممکن هست در این رنج قیمت . mvm315 روندم واقعا کشش ضعیفی داره و سربالایی به جز دنده یک و دو اصلا بالا نمیره باید همیشه دور موتور رو بالای 4000 نگه دارید وگرنه اصلا ماشین در سربالایی راه نمیره
گزارش
پاسخ دادن
14:07  1394/02/09

میثم
0

دوستان من رانندگی با 206 تیپ 5 و تندر 90 و .... رو تجربه کردم . حلا هم یه tu5 داشبورد جدید خریدم واقعا معرکه است . پارس سال اکثرا گریبکسشون از سرعت 100 به بالا می خونه و .... tu5 ترمز عالی . مصرف کم . صروصدا کم . امکانات عالی و.... شک نکنید tu5 با 16 سوپاپ و 108 اسب بخار از همشون سر داره . تا سوار نشی حس نمی کنی ....
11:12  1394/02/09
گزارش
پاسخ دادن
پارس
2

گشتاورش چی؟ این رو هم بگین که گشتاور tu5 فقط 142 نیوتن متر تازه در دور 4000 هست ولی xu7 گشتاورش برابر 153 نیوتن متر در دور 3000 هست . پارس tu5 در دنده های 3 به بالا کشش خیلی ضعیفتری نسبت به پارس سال داره . پارس سال کشش بهتر مصرف بیشتر پارس tu5 کشش کمتر و مصرف کمتر . صفحه کلاچ و گیربکس be4 نصب شده بر روی پارس tu5 مشکلات بسیار بیشتری داره نسبت به گیربکس be3 پارس سال . چون گیربکس be4 یک گیربکس اختراع شده توسط ایرانخودرو هست .
گزارش
پاسخ دادن
13:50  1394/02/09

سیروس
11

با سلام. بنده پژو پارس سال مدل 94 دارم که بعد یک مسافرت سرو صدا خیلی بیشتر شده داخل اتاق و صدای موتور خیلی تو گوشه هر هزار به هزار میبرم نمایندگی زیروبندیشو سفت میکنن ولی باز یکم ک میرونم دوباره به صدا میوفته از سمت شیشه سمت شاگرد هم صدای وزوز میاد و رو دری ها کلا صدا میدن لاستیک هاشم عوض کردم و خارجی خریدم ولی باز صداش زیاده! از خریدش خیلی نارحت شدم ک چرا پژو پارسم رو فروختم به خاطر یک میلیون خرجی ک داشت اونو فروختم صفر خریدم ولی کاش کاش همونو تعمیر میکردم میروندم . الان هم اب کم میکنه هم صداش خیلیه بردم میگن جدیدا همینجورین باید عادت کنی صداشون زیاده . کشش و شتاب اون قدیمیا رو هم نداره فقط ظاهرش مونده از پژو پارس.. کسانی که میخوان صفرشو بخرن توصیه میکنم نخرید..
21:32  1394/02/05
گزارش
پاسخ دادن
تندر سوار
7

در جواب پارس بگم که شما وقتی در تندرو باز نکردی و توش ننشستی لطفا نظر نده . وقتی سوار تندر شدی یا شاسی نیم بلند ک توش قشنگ حس بلند بودن رو میکنی وقتی استارت زدی ماشین روشن شد اصلا حس نمیکنی ک روشنه و وقتی توشی اصلا بیرونو نمیبینی که به ظاهر اهمیت بدی البته شما خودتون ماشین 30 سال پیشو میگین قیافه!! که این نظر شماس . وقتی تو شتاب گیری سوسک میشین تو سربالایی سوسک میشین تو مصرف عین افتابه بنزین خوردش میدین تو سروصدا هم ک انگار سوار پیکانین چی دارین که بگین؟ تندر کی میگه کولرش ضعیفه؟ اصلا سوارش شدید که اینو میگین؟ وقتی روشن میکنم توش یخ میزنم من پارس هم داشتم ولی یجوری از کولر میگین انگار کولر پارس یخچاله و ما ندیدیم! یه ماشین 30 سال پیشه دیگه اونم کاش همون مال سی سال پیش بود الان که افتظاح و همه قطعاتش چینی . وقتی تندر سوار نشدید لطفا در مورد تندر نظر ندید چون هم سواری عالی هم شتاب عالی و هم مصرف پایین داره و با پارس قابل قیاس نیست پارس رو با برادراش مثل 405 و سمند و از این جور ماشینا مقایسه کنین .تندر موتور مگان 1600 داره که کاملا معلومه از هیچ نظر ایمنی و فنی مشکلی نداره
گزارش
پاسخ دادن
19:18  1394/02/08

405
0

ایا پارس سال l x هم وجود دارد
07:54  1394/02/03
گزارش
پاسخ دادن
رضا
17

پژو پارس = مصرف بنزین زیاد . صدای موتور فوق العاده بالا . ایراد در گیربکس اکثرشون . ایراد در جعبه فرمان .سوختن واشر سر سیلندر . کیفیت ضعیف تو دری ها و عدم پاسخدهی مناسب نمایندگی . سرو صدا های اضافی از قسمت ستون ها و زیر بندی . من خودم خیلی پشیمون شدم از خریدش که فروختمش واقعا خیلی در حد افتضاح بی کیفیت شده از ماشین های دیگه خبر ندارم که نظر الکی بدم ولی درمورد پژو پارس تجربه شخصیه خودمه که اصلا به هیچ وجه سراغ این ماشین نرین .موتور ماشین من Xu7 بود که اگه موتور tu5 هم باشه مطمنا همون مشکلات دیگه رو خواهد داشت . بنده در سال 84 پژو پارس داشتم به گمان همون خریدم ولی اون کجا و این کجا اصلا خیلی خیلی پرسروصدا و ضعیف شده چه از لحاظ کیفیت ساخت و چه از لحاظ دوام . به نظر من بین ماشین های ایرانی فقط تندر 90 خوبه خودمم میخوام یکی بخرم . دیگه عمرا سراغ سمند و پژوها برم
18:19  1394/02/02
گزارش
پاسخ دادن
آرش
12

ال 90 نه ظاهر داره نه کولر خوب . درسته کیفیت قطعاتش مقداری بهتر هست ولی به این قیمت نمیارزه . اینهمه پول بدید برای ماشینی که ظاهر و داخلش در حد پراید هست و کولر خوبی هم نداره .
گزارش
پاسخ دادن
09:28  1394/02/04

آرش
7

اینطوریا هم نیست که پارس با 405 کاملا یکی باشه . کیفیت آب بندی داخل و قطعات پلاستیکی توی کابین و نفوذ صدای داخل کابینش یک سر و گردن از 405 بالاتره . ما خودمون هر دو ماشین رو داریم از زمین تا آسمون از نظر کیفیت ساخت با هم فرق دارند . ضمنا همین حجم 1800 بهش گشتاور عالی 153 نیوتن متر در دور 3000 میده که tu5 با اونهمه ادعاش در دور 4000 فقط 142 نیوتن متر میتونه تولید کنه . کشش ماشین به گشتاور موتورش هست نه به اسب بخارش . گول اسب بخار بالا رو نخورید mVm315 هم 110 اسب هست ولی اصلا راه نمیره چون گشتاور خوب در دور کم نداره . ضمنا مصرف پارس در شهر بین 9.5 تا 11.5 هست من خودم دارم و مصرفش همینه
گزارش
پاسخ دادن
11:45  1394/02/05

پارس
8

بله درست هست دوره موتورهایی مثل xu7 و xu9 تموم شده . ولی اگر بدنه ای به جثه پارس بخواید ، باید موتور، گشتاوری در حد همین xu7 داشته باشه . موتور K4m ال 90 به خاطر حجم کمترش گشتاور کمتری به خصوص در دور کم نسبت به Xu7 داره . موتور ال 90 واسه بدنه ال 90 خوبه ولی tu5 روی بدنه پارس جواب نمیده و واسه همون 206 خوبه و روی پارس ، کشش موتور 1800 رو نداره . من با موتورهای روز دنیا کاری ندارم اون بحثش جداست ولی بین همین موتور های داخلی فعلی برای بدنه پارس و 405 همین xu7 از همه بهتر هست چون گشتاور دور پایینش از همه موتور های فعلی داخلی در این رنج قیمتی بالاتره . هر وقت موتوری هم قیمت xu7 تونست گشتاور دور پایین بهتری ایجاد کنه اونوقت میتونه ادعا داشته باشه .
گزارش
پاسخ دادن
07:41  1394/02/06

سهند
6

من پارس lx نداشتم اما 1 ماه پیش یه پارس سال مدل 91 تک ایربگ گرفتم
معایبی که به نظر من اومد:

1. صدای زیاد موتور تقریبا مثل صدای ماشین های فرمول 1
2. کیفیت پایین در ساخت
3. شتاب کم در دنده 1 و 2 اما 3 به بالا خوبه انصافا
4. صدا هنگام تعویض دنده و بد جا رفتن دنده 2 به 1
5. کیفیت پایین درها و تو دری و ضعیف بودن شیشه بالابرها و ...

به نظرم اگه دنبال جذابیت، سرعت و هندلینگ مناسب در جاده هستید پارس خوبه اما به نظرم سمند lx دو ایربگ و ال نود به مراتب از ساخت بهتری برخوردار هستند
22:20  1394/01/23
گزارش
پاسخ دادن
علي
0

نه نميشه بايد حداقل 300 نقد داشته باشي ولي ارزش داره كه آدم بدهكار بشه واسه داف منكه از اين ماشيناي چيني ديگه داغون شده بودم
گزارش
پاسخ دادن
10:55  1394/03/16

مهدی/
1

سلام من میخوام پژو پارس بخرم دوستان الان پراید دارم موندم پژو پارس سال داشبورد جدید بگیریم یا lx زیبایی مصرف کم برام مهمه ازلحاظ این مشکلاتم راستیتش میترسم چون اگه بخرم اهل این نیستم ک بفروشم تورو خداکمکم کنید دوستان ممنونم
14:08  1394/01/23
گزارش
پاسخ دادن
آرش
5

ببینید اگر ماشین دست کاری نشده و قوی میخوای پارس سال بگیر . پارس LX با موتور tu5 گشتاور دور پایین کمی داره و در دنده های 3 به بالا کشش خیلی ضعیفی داره . در عوض پارس LX کم مصرف تر هست و حدود 2 تا 3 لیتر در شهر در صد کیلومتر ، کمتر مصرفش هست و صدای موتورش هم کمتره . البته صدای موتور پارس سال هم اینقدرها زیاد نیست که بخواد اذیت کنه. من خودم پارس سال دارم . عایق بندی و آب بندی و کمی نفوذ صدا به داخل و عملکرد قوی موتورش عالی هست و ازش هم کاملا راضیم . در پارس LX اومدن و موتور 206 تیپ 5 رو داخل بدنه پارس جا زدن و این خودش مشکل دسته موتور و نزدیکی بیش از حد موتور به رادیاتور رو ایجاد کرده ضمنا پارس LX گیربکس خوبی نداره و کلاچش هم سفت تر هست . در حالت کلی اگر بخوام بگم هر دو ماشین های نسبتا خوبی هستند در این رده قیمتی ولی پارس سال اصیل و قوی تر هست و پارس lx فقط کم مصرف تر و با آپشن های بیشتر ولی کشش پارس LX در دنده های 3 به بالا خیلی ضعیفه و در مسافرت و جاده نا امیدت میکنه

گزارش
پاسخ دادن
07:51  1394/01/24

آرش
97

سلام . من پارس سال دارم و کاملا راضی هستم . اگر نگران 20 هزار تومن هزینه بنزین بیشتر در ماه نیستی پارس سال بگیر . پارس tu5 دنده های 3 به بالای خیلی ضعیفی داره و در سر بالایی ها کم میاره
06:42  1394/01/13
گزارش
پاسخ دادن
علی
6

دوستانی در خرید بینtu5 و xu7 مردد هستند من مطلبی خدمتتون بدون هیچ تعصبی عرض کنم چون هردو مدل این پارس رو داشتم . بنده اسفند ماه سال 88 پارس سال خریدم که جزو اولین پارسهای سال بود که کیفیتش به مراتب خیلی بهتر از پارس سال الان هست و تا خرداد 93 این ماشینو داشتم پارس xu7 معایبی داره که میگم خدمتتون 1- شش ماه عالی بود هم شتاب و هم صدای موتور که بعد از 6 ماه متاسفانه صدای موتورش عین تراکتور شده بود و افت شتاب خیلی محسوسی پیدا کرد که بعد از تعویض دیسک و صفحه والئو و شمع و وایر باز مثل روز اول نشد 2- از روز اول کم کردن روغن رو بمراتب داشت تاجائی که تقریبا هر دوهزار کیلومتر یک لیتر روغن کم میکرد که بعدا فهمیدم همشون همینجوری هستن 3- مصرف بنزینش داخل شهر راحت صدی 12 بود ولی خارج شهر تقریبا 9 بود – دنده هاش از روز اول بد جا میرفت که بعدها با تعویض دیسک و صفحه تقریبا بهتر شد – بلبرینگ کلاجش صدای خیلی بدی میداد که با گرفتن کلاچ صدا برطرف میشد و هیچ وقت نتونستم حلش کنم – ترمزاش افتضاح بود یعنی هنگام حادثه باید 14 معصوم رو به کمک می طلبیدی تااینکه خرداد امسال پارس lx داشبورد گرفتم
گزارش
پاسخ دادن
16:11  1394/01/14

علی
6

ادامه مقایسه tu5 و xu7
مصرف کم ،صدای بسیار کم تاجائی که بارها فکر کردم ماشین خاموشه و دوباره استارت زدم – به هیچ وجه حتی یک سی سی روغن کم نمیکنه دنده ها به نرمی جا میرن مصرف بزنین فوق العاده است یعنی از پراید هم کمتر مصرف میکنه خصوصا خارج شهر – ترمزش عالیه فقط کافیه تصمیم به گرفتن ترمز بگیرید عالی عمل میکنه اونم بخاطر دیسکی بودن چرخهای عقب – یه سری مزیتهای دیگری نسبت به سال داره از قبیل صندلی برقی -آینه برقی تاشونده-رینگ اسپرت تنها عیب tu5 نسبت به xu7 توی سربالای رفتن اونم شیب خیلی تند یه کمی کم میاره که اونم دنده رو با دور بالای 4000 عوض کنید مطمئن باشید بازم سرتره حالا با این همه مزیت فکر نمیکنم یه عیب کوچیک که اونم بنظر من عیب نیست سبکی دنده سه به بالا Tu5 باید باعث باشه سایر مزیتها رو نبینیم خلاصه بین محصولات فعلی ایران خودرو که متاسفانه روزبروز کیفیتشون بدتر میشه فکر کنم پارس tu5 ماشین خانوادگی خوبی باشه که این تجربه بنده بود داشتم حالا تصمیم باخودتونه البته اینو قبول دارم ماشین تو ایران شانسیه ولی به هر حال از کسی بپرسید که ماشینو داشته و از مکانیکها هم تحقیق کنید
یاعلی
گزارش
پاسخ دادن
16:14  1394/01/14

آرش
11

برخی همکاران من پارس tu5 دارند . مصرف این ماشین داخل شهر در حدود 8.5 تا 9 لیتر هست . مصرف xu7 حدود 11.5 تا 11 لیتر هست . یعنی تفاوفی در حد حدود 2 تا 3 لیتر در صد کیلومتر داره . حالا اگر فردی برای استفاده شخصی از ماشین استفاده میکنه در ماه اگر حدود 1000 کیلومتر رانندگی کنه اونم فقط داخل شهر ، اختلاف هزینه ای باید حدود 20 تا 30 هزارتومان پرداخت کنه . برای کسی که 40 میلیون میخواد پول ماشین بده اگر نمیتونه چنین هزینه ای در ماه بده بهتر هست یک پراید بخره . پارس tu5 فقط یعنی کاهش مصرف به ازای کاهشش کشش . دنده 3 به بالای این ماشین در حد یک پراید هست . موتور tu5 به خاطر گشتاور ضعیفش در دور کم ، اصلا کشش خوبی در دنده های 3 به بالا نداره . ضمنا اینطور هم نیست که xu7 ها همه روغن کم میکنند . من خودم دارم اصلا هم کم نکرده . ضمنا tu5 های جدید هم بی ایراد نیستند . تازه مشکلات دایمی دسته موتور دراز موتور Tu5 رو که به زور داخل بدنه پارس جا زدند رو اضافه کنید . همچنین موتورهای xu7 جدید بسیار کم صدا تر شدند و به خاطر داشتن سنسور میل سوپاپ بسیار نرم تر و کم مصرف تر عمل میکنند .
گزارش
پاسخ دادن
06:39  1394/01/15

محسن
1

بالاخره كدوم بهتره سال يا ال ايكس
16:09  1394/01/08
گزارش
پاسخ دادن
عشق405
0

*آقا به نظر من حیف اون همه پولو بدی به پارس به نظر من 405 خیلی بهتره هم شتابش خوبه هم ایمنیش وهم از لحاظ جاداری خوبه به نظر من پارس خیلی افتضاحه*
14:10  1393/12/28
گزارش
پاسخ دادن
علی
16

دوستانی که قصد خرید پارس دارند و در خرید بینtu5 و xu7 مردد هستند من مطلبی خدمتتون بدون هیچ تعصبی عرض کنم چون هردو مدل این پارس رو داشتم . بنده در اسفند ماه سال 88 یک پارس سال خریدم که جزو اولین پارسهای سال تولید شده بود که قطعا کیفیت ساختش به مراتب خیلی بهتر از پارس سال الان هست و تا خرداد 93 این ماشینو داشتم که پارس xu7 معایبی داره که میگم خدمتتون 1- هنگام خرید تا 6 ماه عالی بود یعنی هم شتاب و هم صدای موتور که بعد از 6 ماه متاسفانه صدای موتورش عین تراکتور شده بود و افت شتاب خیلی محسوسی پیدا کرد که بعد از تعویض دیسک و صفحه والئو و شمع و وایر خیلی چیزها باز مثل روز اول نشد 2- از روز اول کم کردن روغن رو بمراتب داشت تاجائی که تقریبا هر دوهزار کیلومتر حداقل یک لیتر روغن کم میکرد که بعدا فهمیدم همشون همینجوری هستن 3- مصرف بنزینش داخل شهر راحت صدی 12 بود ولی خارج شهر تقریبا 9 بود - دنده هاش از روز اول بد جا میرفت که بعدها با تعویض دیسک و صفحه تقریبا بهتر شد - بلبرینگ کلاجش صدای خیلی بدی میداد که با گرفتن کلاچ صدا برطرف میشد و هیچ وقت نتونستم حلش کنم - ترمزاش افتضاح بود یعنی باید هنگام حا ...
15:27  1393/12/16
گزارش
پاسخ دادن
امین
7

قبول ندارم... قدرت XU7 بهتره و اینکه ۶ ماه بعد کیفیتش افت میکنه دروغ محضه..لبته منظورم حرف شما نیست چون ماشین تو ایران کیفیتش شانسیه کلا ولی من از XU7 خیلی راضیم
گزارش
پاسخ دادن
13:57  1393/12/18

پژمان
2

درسته . موتور XU7 موتور قدیمی و مربوط به 405 هستش و چون پلات فرم پارس یا پرشیا از 405 سنگین تره واسه این موتور زیاد مناسب نیست . هم اکنون در ایران موتورهای TU5 و EF7 موتورهای جدید و با کیفیت تری هستند
گزارش
پاسخ دادن
14:35  1393/12/18

آرش
3

شما که میگید xu7 روی بدنه پارس خوب عمل نمیکنه و ضعیفه پس چطور میگین که Tu5 واسش خوبه ؟ به خاطر گشتاور افتضاح tu5 واسش خوبه ؟ موتور tu5 رو به بدنه پارس به زور جا زدن و سر هم بندی کردن که فقط کمی مصرف کمتر بشه ولی کشش ماشین افتضاح شده . موتور tu5 روی بدنه پارس توی دنده 3 به بالا اصلا راه نمیره توی شیب ها . گشتاور 153 نیوتن متری xu7 در دور 3000 کجا و گشتاور 142 نیوتن متری tu5 در دور 4000 کجا . دور موتور tu5 حتی روی 206 وقتی میاد زیر 4000 دیگه اصلا جون نداره . این موتور مال این بدنه نیست . عملکرد xu7 روی بدنه پارس به خاطر گشتاور عالی این موتور خیلی بهتر از tu5 هست . کیفیت tu5 های جدید هم چندان بالا نیست و xu7 هم اینقدر افتضاح نیست که اینجوری میزنید توی سر این موتور . پارس tu5 یعنی یک پارس سر هم بندی شده با موتور 206 برای کم کردن مصرف سوخت و با کشش ضعیف در دنده 3 به بالا که اصلا برازنده ماشینی در این رنج قیمتی نیست
گزارش
پاسخ دادن
11:37  1394/01/13

صادق
3

من 20 روز ه پارس داشبورد جدید خریدم گیربکس بین سرعت 90الی 110 زوزه میکشه بردم نمایندگی گفتن همه داشبورد جدیدا صدا داره صدای ضبطتو زیاد کن نشنوی وگفتن اگه گیربکس تعویض بشه بد تر میشه لطفا راهنمایی کنید ببرم گیربکس تعویض کنم یا نبرم
00:41  1393/12/14
گزارش
پاسخ دادن
امیر
4

آقایان پارس سال چندسوپاپه گشتاورش چنده امکانات جدیدش چیه
21:43  1393/12/10
گزارش
پاسخ دادن
غم بیابان
4

سلام دوستان اگه ماشین میخایدبخریدازایرانخودرو پژوپارسlx.tu5یاپژو206تیپ2هم مصرفشان خوبه هم اگه میخای بفروشی بازارشان بهتر.اگه ازنظرخرابی وایرادات میخای بدونیدهیچ ماشینی بدون خرابی یاایرادات نیس هم تولیدداخل وهم تولیدخارجی هرکدام مشکل خاصی دارد.کامیونداربا24سال سابقه( اگه پاقدم خوب داری...........
22:10  1393/11/29
گزارش
پاسخ دادن
رضا
7

پژو پارس سال دابورد جدید فلش میخوره یا نه؟؟؟؟؟
21:49  1393/11/20
گزارش
پاسخ دادن
saeed
2

بله هم فلش ميخوره هم سي دي
گزارش
پاسخ دادن
14:40  1394/01/16

مسعود ک
0

سلام من یدونه پارس tu5خریدم ولی زاپاسش معمولیه اسپرت نیست میخواستم بدونم باید اسپرت باشد یا از کارخانه معمولی بوده
21:26  1393/11/19
گزارش
پاسخ دادن
محمود
13

زاپاس تو هیچ ماشینی اسپرت نیست.دوست من این دوستمون شوخی کرده
گزارش
پاسخ دادن
20:01  1393/11/21

یونس
0

باسلام وبا همه این توضیحات خوب شما.بنده پژو پارس tu 5 صفر بخرم یا مزدا 323 مدل86 تمیز ممنون
19:40  1393/11/18
گزارش
پاسخ دادن
محمد۰
4

بین پارس سال و۲۰۶ sdکدوموبخرم
15:50  1393/11/16
گزارش
پاسخ دادن
سعید
1

پارس lxهم تعریفی نداره
گزارش
پاسخ دادن
12:29  1393/12/09

آزاد
16

آزاد=كارمند بخش اداري ايران خودرو ١٧سال سابقه كار
Tu5:موتور ١٦٠٠cc و بدنه طراحي شده براي ٢٠٠٠cc=٢٧٠kg اظافه وزن!
توانايى حركت در سربالايي=پرايد
توانايى سيستم تهويه و كولر در فصول گرم=پرايد
كشور سازنده قطعات اصلي=هندوستان
قيمت تمام شده ٩٣/١١/٩=٤١/٥٠٠ تومان
05:24  1393/11/10
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
11

پارس lx93روش ماشین نیومده.تنها مشکلش اینه شتاب و سرعت خیلی بالاست باید خیلی دقت کرد لطفا دروغ نگین .من کاملا راضی هستم با دنده پنج با کولر روشن توراه مشهد راحت 180تا با نیم پدال گاز بدون سرو صدا رکاب میده .ممنون از ایران خوردو
گزارش
پاسخ دادن
21:40  1393/11/26

حسین
0

آیا آینه های TU5 برقی است؟
گزارش
پاسخ دادن
00:02  1394/02/11

صفحه اول 5 6 7 8 9 10 11 صفحه آخر
صفحه 10 از 11

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
H : برای من از ۳ شهریور بیمه شد. ۸ شهریور پلاک شد. ۹۰ روزه اسفند. X5.
سید : سلام دوستان چه تعداد تحویل برج 8 آبان ماه داریم که فاکتور نشدن ممنون میشم با زدن مثبت اطلاع بدید چند نفر هستیم
علی : اخرین تحویلی را میشه بفرمایید زمان پر کردن نهایی و زمان تحویل تا تقریبا ببینیم تا کی باید با خط ۱۱ باید بریم تا ماشین سوار شیم
حسین... : حدود ۶۰۰ به احتمال زیاد چهار پنج تومن کمتر از ۶۰۰
هادی : سلام تحویل ۳۰مهر هستم کسی میدونه کی قرار فاکتور بشه
اکبر ازتبریز : 24x5اردبیهشت هنوز درتکمیل وجه موندم موقع ثبت نام۹۰روزه بود امضای قرارداد شد۱۲۰روزهروقت زنگ میزنم میگن ۱۰روز دیگر اس م س شاسی خواهدآمد تاامروز هیچ چیز. خدالعنتوشون کنه.
X5اردیبهشت : سلام فکر کنم فقط منو شما موندیم که رو تکمیل وجه موندیم هنوز اینجوری ک دوستان میگم یا شاسی شدن یا تحویل گرفتم خدا لعنتشون کنه مدیران کرمان موتور را بخدا دیگه خسته شدم ثبتنام ۲۴اردیبهشت ۱۲۰روزه x5تهران نمایندگی خراب شده رفیعی میدان خراسان
T8امیر : کدوم اوستان هستی منم ثبتنام ۴تیر فاکتور ۲۸ مهر و پلاک ۱۵ مهر ولی هنو تحویل ندادن
مهدی : داداش 600 تومن پارسال با امسال خیلی فرق داره پارسال طلا گرمی چند بود الان چنده. این 590 الان از 600 پارسال ارزنده تره. فقط بحث سر اینه که چرا نمیده با وجود افزایش قیمت.
T8امیر : سلام برای ماهم همینجور هست ۱۵ آبان پلاک شد و ۲۸ مهر هم فاکتور هنو بارگیری انجام نشدِ
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا پلاس اتومات پاییز403 : دوستان اگه کسی اطلاع داره لطفا جواب بده دعوت نامه بهمن ماهه اپشنال واریز اول350 واریز دوم قیمتش چقدره
احسان : سلام گاری و گل‌ با من.یک ماشین تک میارم با گل با خودم کارگر میارم درش گل بگیریم.کیا پایه هستن
بی نام : چند روز بعداز فاکتور شدن ماشین پلاک میشه وبه دستم میرسه تهران هستم
کامیار : پس چطور من 11954940م هنوز فاکتور نشدم
احمد : سلام خسته نباشید کسی از ثبت نام 23 مهر 1403 خبرداره
مهدی : سلام من بدون اینکه رنگی انتخاب بکنم خودش زده سفید اگر نخوام رنگ دیگری انتخاب کنم آیا همان رنگ سفید میمونه؟؟
نصرالدین : سلام حضرات وقت همگی بخیر سورن دوگانه 225قبل ا افزایش قیمت خودروواریزکردم مبلغ باقیمانده ای که بایدبه حساب ایران خودرو واریزکنیم؟
پلاس : شنبه دوم آذر ساعت 11 جلوی درب 16 ایرانخودرو لطفا لطفا لطفا اطلاع رسانی شود
سعیدایلام : سلام دوستان تهرانی قم کرج اطراف تهران برای شنبه یکشنبه هماهنگی کنین تجمع جلوی درب استاندارد خواهشا کوتاه نیاین هماهنگی کنین به گروه رانا سواران عضو بشین
رضا : اردیبهشت404