امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1761
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)100
مصرف سوخت شهر (لیتر)13.8
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)7
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)9.5
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)470
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
دیفرانسیلجلو
تعداد سرنشین5
طول (سانتی‎‏متر)450
عرض (سانتی‎‏متر)170
ارتفاع (سانتی‎‏متر)141
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)11
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
دماسنج خارجیدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

1265 نظر

حامد
2

سلام دوستان من یه چند وقتی میشه پارس خریدم مصرفش یه کم بالاست میخواستم بدونم اونایی که شمع سوزنی انداختن چقدر تو مصرف سوخت تاثیر داره ممنون مثلا تو صد کیلومتر با شمع معمولی چقدر میسوزونده الان با شمع سوزنی چقدر میسوزونه
14:14  1394/05/24
گزارش
پاسخ دادن
کامران
1

ما هم منتظر جواب آقا حامد هستیم ، هر کی واقعاً از شمع سوزنی استفاده کرده ، لطفاً به ما بگه شمع سوزنی چه تاثیری تو مصرف سوخت خودرو داره؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
14:28  1394/05/24

ارش
4

من شمع سوزنیآرش autolite ایریدیمی نصب کردم . این شمع ها بر روی مصرف تاثیر زیادی ندارند ولی کششرو بهتر میکنند . ماشین نو و صفر همیشه مصرفش بالاست . باید آب بندی کنید . اندازه گیری مصرف سوخت بعد از 5000 کیلومتر کارکرد باید انجام بشه . اگر مصرف خیلی بالاست بهتر هست دیاگ بزنید ممکن هست سنسور اکسیژن مشکل داشته باشه . نوع بنزین و نوع رانندگی و وضعیت لاستیک و روغن هم در مصرف سوخت خیلی تاثیر داره .
گزارش
پاسخ دادن
17:56  1394/05/24

+2
15

شرایط جدیدخرید پژو پارس :
1- وصیت نامه(ییهو آتش میگیرد)
2-گواهی آموزش شنا (بعلت نفوذ آب به داخل کابین )
3-گواهی دوره بادی بیلدینگ (بعد از سوختن واشر سر سیلندر ،پوکیدن گیربکس و ماندن در سر بالای ها چاره کار فقط هله
4داشتن روابط عمومی بالا (بالاخره باید بتونید این سرطان رو به نفر بعدی قالب کنید )
5-بتوانند فرغون را با کلاس رولز رویس سوار شوند
6-حرف حساب رتحت هیچ شرایط قبول نکنند .
7کلاً تو کف آپشن باشند (موتورو گیربکس کیلویی چنده )
13:18  1394/05/24
گزارش
پاسخ دادن
محمد
11

من با ال نود کاری ندارم، چون از ظاهرش خوشم نمياد ؛ اما در خصوص پارس، یک ماه پیش يه پارس صفر خریدم(94)، همون روز اول موتور صدا ميداد.بردم نمایندگی، گفت طبیعیه! دسته موتور رو شل بستن.بعد یک هفته، ترمز که میگرفتم، از زیر ماشین صدای اضافه می اومد. لرزش بدنه و جانرفتن راحت دنده و بقیه آپشن های این خودرو باعث شد بفروشم و خودمو خلاص کنم
الان واقعا راحت ترم :)
12:24  1394/05/24
گزارش
پاسخ دادن
هستی
15

سلام هموطن.من پژو پارس tu5 lx آخر اردیبهشت خریدم تا الات هم 4500 تا کارکرده واقعا هم سواریش و همه چیزش به دل می شینه.کسایی که این ماشینو دارن ممکنه راهنمایی کنن که سرویس اولیه ماشین رو چند هزاره؟آخه تو دفترچه تیک 10000 رو زده .اگه مقدور هست راهنمایی کنید.
08:14  1394/05/24
گزارش
پاسخ دادن
جعبه انگور
8

اقا من یه پیشنهاد دارم واسه ساختن چراغای ال نود به نظرم چراغ عقبای ال نود باید کاملا دوتا چراغ افقی باشه که یه کم ماشین از اون فرم مینی بوسی دربیاد ماشین دراز چراغا هم دراز ادم نیگاش میکنه یه جوری میشه
14:52  1394/05/23
گزارش
پاسخ دادن
جعفری
0

اگر بپرسید امروز من رفتم ساختمان صدف یه کاری کردم به غلط کردن افتاده بودم.نشون به اون نشون که زنگ زدم نیروی انتظامی اومد و گفتم از میدر عامل شکایت دارم
سرتون رو درد نیارم
فعلا از ماشین خبری نی شماره گذاری خان اول مشکلات شرکته
مثل سگ پشیمونم نقد 97 میلیون پول رو دادم
نمایندگی 2 تومن بالاتر پلاک شده میخریدم

این شمارمه هر کی خواست پیغام بده تصویر شکایتمم میفرستم که ببینید
09122119783

ماشین تا آخر آبان خبری نی
گزارش
پاسخ دادن
16:58  1396/07/19

امیر
6

از نظر موتور بخوایم مقایسه کنیم پارس رو با تندر 90 کاملا مشخصه پارس تو جاده حرفی واسه گفتن نداره اما از نظر زیبایی و راحتی سر نشین پارس خیلی بهتر از تندر90 من در حال حاضر پارس سال دارم شتابش در مقایسه با 405 مدل 90 به پایین واقعا کمه!
کیفیت مدل های موتور xu7 واقعا پایینه
11:34  1394/05/23
گزارش
پاسخ دادن
مرتضی
2

تندر که اینقدر سبکه هندلینگ نداره ... طراحی داخل اتاقش هم که خیلی بدترکیبه دوتا کیلومتر جلوی روت که به حالت مسخره ای بالا و پایین میره :)) ... کولرش هم که افتضاح وقتی روشن میکنی ماشین نمیخاد راه بره ... طراحی داخل اتاقش ... داشبوردش هم که انصافا زشته .. ولی گیربکس فوق العاده ای داره .. نرمی و صدای موتورش دوست داشتنیه .. درهاش خیلی خوب باز و بسته میشه فضای خوبی داره هم داخل خودرو و هم صندوق عقب ... ولی تعادل جالبی نداره من مدل فولش رو زیاد سوار شدم پسندم نشد با اینکه کیفیت قطعات داخل موتور خوب بود ... داشبوردش هم که انصافا زشته .. ولی گیربکس فوق العاده ای داره .. نرمی و صدای موتورش دوست داشتنیه .. درهاش خیلی خوب باز و بسته میشه فضای خوبی داره هم داخل خودرو و هم صندوق عقب ... ولی تعادل جالبی نداره من مدل فولش رو زیاد سوار شدم پسندم نشد با اینکه کیفیت قطعات داخل موتور خوب بود ولی پارس خودش و چراغای جلوش .. موقع سوار شدن که گیر میکنی بین در و صندلی خخخخ ولی من پارسو بیشتر دوس دارم البته مدلهای قدیمشو ...
12:40  1394/05/22
گزارش
پاسخ دادن
شهاب
3

کسی میتونه به من بگه چرا ارتفاع سقف ال 90 دو متره و مصرفش هم صدی دهه ؟؟
16:38  1394/05/21
گزارش
پاسخ دادن
Babak
6

دوستان صدای داشبورد پژو پارس یا فلاپ های ستون داخل کابین قابل باز شدنه و میشه داخلش ابر گذاشت و صداش قطع میشه اما mvm 530 کمک فنر هاش در کوچکترین دست انداز صدای کاسه بشقاب میدهد که کلا ذاتش همینجوریه و درست نمیشه عزیزان خودروهای چینی خیلی ایرادات زیادی دارند که حتی با پول هم درست نمیشه این یک واقعیت هستش پژو پارس بعد از سال ها کارکردن هم اون مشکلات رو پیدا نمیکنه اگه باور ندارید خودتون داخل صفحه نظر سنجی هاشون برید مطالعه کنید مثل لیفان 620 یا mvm 530 یا mvm 315 متوجه این موضوع خواهید شد .اینقدر هم به موتور پژو پارس به خاطر 2 لیتر بنزین بیشتر گیر ندید اگه کم مصرفشو میخواهید پژو پارس LX tu5 رو بگیرید که 16 سوپاپه هم کم مصرف هم شتابش خوبه اگرم کلاس 1800 دوگانه سوز منظورتون هست این نکته درنظر داشته باشید تمام خودروهای دوگانه سوز شتابشون کمتره و اینکه بعد از چند سال مشکل موتوری یا واشر سرسیلندر ممکنه پیدا کنند خودروی دوگانه بحثش جداست لذا خواهش میکنم در مقایسه کیفیت عملکرد یک خودروی تک سوز را با تک سوز خودروی دیگر انجام بدهید.
15:52  1394/05/17
گزارش
پاسخ دادن
محمدرضا
3

در پژو ها واشر سر سیلندر زود به زود میسوزه مخصوصا هوا گرم باشه
گزارش
پاسخ دادن
16:54  1394/05/17

Babak
5

دوستان بدون تعصب میگم اصلا با هیچ برندی دشمنی ندارم
1. پژو پارس جاداره راحته
2. پژو پارس خوس دسته رانندگی باهش تسلط دارید تو جاده چون دیدش خوبه اما ال 90 اینجوری نیست سمند اینجوری نیست
3. پژو پارس تعادلش عالیه هندلینگش خیلی خوبه تو سرعت های بالا حالا حالا چپ نمیکنه فاصله چرخ های عقب و جلو استانداره ارتفاع ماشین از زمین تا کف شاسی زیاد نیست.
4.پژو پارس زیباست
5. حجم باک بنزین پژو پارس 70 لیتره یعنی با یک بار سوخت گیری بنزین و گاز cng مسافتی حدود 900 کیلومتر جفت مخزن ها راه میبره (البته مسافت جاده ای منظورم هست )
6.قطعات پژو پارس همه جا براحتی پیدا میشه و مشکلی برای تعمیر وقطعه ندارید اما ماشین های چینی اینطوری نیستن
7.پژو پارس مشکل گیربکس نداره اما ماشین های چینی مثل jak j5 اتوماتیک و mvm 315 این مشکل رو دارند .پژو پارس مشکل کمک و فنر بندی نداره اما لیفان 620 داره چون لیفان کمک های عقبش خیلی نرمه 2 نفر عقب لیفان بشینند دست اندازها کف لیفان با زمین برخورد میکنه که خیلی خطرناکه .تازه اون ماشین ها کلی گرونتر از پژو پارس هستند و خدمات پس از فروششون هم ضعیفه.
23:41  1394/05/16
گزارش
پاسخ دادن
محسن*
11

این خودروبااین مصرف زیاد یک باک 700لیتری میخوادویک چتر از ایناکه عقب هواپیماست موقع فرود .وتعدادی واشرسرسیلند
گزارش
پاسخ دادن
14:50  1394/05/17

محمد مهدی
10

محسن جان چرا الکی کالایی رو بد می کنی اتفاقا ما زمانی که سمند lx می خواستیم بخریم همه می گفتن پر مصرفه ولی وقتی تحویلش گرفتیم دیدم که مصرفش حرف نداره حالا نوشتیم برای سورن کد 11 تحویلش هم فروردی 95 هستش این خودرو از سال 93 مشکلاتش برطرف شده از پارس هم خیلی بهتره فقط کمی داخل بورس نیست در کل ماشین کم مصرف قدرت زیاد و دارای امکانات خوبیه هر کی هم از سال 93 به بعد خریده خیلی راضی بوده
گزارش
پاسخ دادن
19:53  1394/10/23

پدرام
2

والا سورن مصرفش تو جاده 7.5 هستش که عالیه اگه پارسو 405 سوار شی که صدی 10الی 11تو جاده هستن چی میگی...یا تو شهر14هستن!!!!سورن بسیار نرمو راحته و پرقدرت...واشرسرسیلندر هم مشکل سمندهای ال ایکس 89تا90 بود که حل شد...لطفا الکی فرافکنی نکنید
گزارش
پاسخ دادن
15:35  1395/01/25

مهدی زارع
2

ماشینای ایران خودرو بگیر نگیر داره اما در مجموع از نظر محصولات این شرکت سورن ماشین قابل قبولیه موتور خوبو پر قدرتو کم صدا فضای کابین قابل قبول نسبت به خودروهای هم رده و حتی تا حدودی بالاتر از هم ردهاش سواری تقریبا نرم اما بنظر من بزرگترین عیبش بغیر از بعضی ضعفها صدای بدنه و کیفیت بد مونتاژه که لازم بذکر کلا محصولات خودرو سازان ایرانی همه این مشکلو دارن که جای تاسف داره.با سورن کلاس 11 تقریبا رانندگی لذت بخشی داشتم اینم بگم که ما با شرایط فعلی ایران زندگی میکنیم و نباید با بنزو تویوتا و غیره مقایسه کنیم صنعت خودرو سازی رو چون صنعت اونا چاشنی به نام صداقت و مشتری مداری داره
گزارش
پاسخ دادن
11:46  1395/02/12

آرمان
19

من تجربه هر دو رو داشتم..

شتاب ...ال90

کیفیت..ال90

جاداری...ال90

گیربکس...ال90

کشش سربالایی...ال90

مصرف سوخت ...ال90

ظاهری..تقریبن برابر
19:28  1394/05/12
گزارش
پاسخ دادن
مرتضی
1

سلام متشکرم از اقا رضا و اقا ارش ، موتور xu7jp4L4 که الان تولید نمیشه پس باید L3 گرفت ایا شما می دونید در اینده موتور L4 تولید میشه یا نه و یه سوال دیگه ایا مصرف سوخت واقعی موتورهای L3 به ترتیب زیر می باشد یا نه ؟؟
مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) در شهر (لیتر)13.8
مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) خارج شهر (لیتر)7
مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) ترکیبی (لیتر)9.5
07:30  1394/05/12
گزارش
پاسخ دادن
شهاب
5

ظاهر فرمون پارس سال با پارس دوگانه سوز و پارس lxفرق داره به فرمون پارس lx و دوگانه سوز اصطلاحا اپتیمایی میگن و یه حالت چرم دوزی به همراه طرح چوب دارن دکمه های روی فرمون lx و دوگانه سوز هم با دکمه های فرمون سال فرق داره
18:49  1394/05/07
گزارش
پاسخ دادن
vahid110
0

باسلام

میخواستم بدونم ساعت ماشین پارس سال راچگونه باید تنظیم کرد؟دفترچه راهنما درست را خواندم متوجه نشدم.لطفا راهنمایی کنید
باتشکر
22:07  1394/05/06
گزارش
پاسخ دادن
رضا
1

آقا آرش به نظر شما روغن گیربکس رو همون روزی که تحویل می گیرم عوض کنم یا اگه یه وقت اذیت کرد؟یه سوال دیگه هم دارم لاستیک هانکوک نرم تره یا مکسس؟من رو پارس قبلیم مکسس داشتم خیلی نرم و عالی بود ولی تا حالا هانکوک نداشتم.می خواستم نظرتونو بدونم.ممنون
20:54  1394/05/04
گزارش
پاسخ دادن
چراغ علی
0

خراب شده
گزارش
پاسخ دادن
06:51  1396/09/17

آرش
1

هیچ لاستیکی نرمی هانکوک رو نداره . هانکوک رو با خیال راحت استفاده کنید .کیفیتش هم عالی هست. اگر با گیربکس و دنده مشکل خاصی ندارید به واسکازین فابریک دست نزنید چون پیدا کردن واسکازین مرغوب کمی مشکل هست و ممکنه وضعیت گیربکس بدتر بشه . اگر با دنده یا گیربکس مشکل دارید فقط روغن مرغوب استفاده کنید . مارک esso اگر اصلی پیدا بشه بهترین هست اگر هم نه فقط از فروشگاه ایساکو تهیه کنید.
گزارش
پاسخ دادن
09:39  1394/05/05

میلاد
5

اگه قرار بود همه ی آدما یه سلیقه داشتن و همه هم یک مدل خودرو میخریدن دیگه اینهمه تنوع خودرو پس واسه چی بود؟ هر کسی از یه سری خصوصیات این خودروها خوشش میاد که میره و اونو میخره. بدون شک هیچ خودرویی نیست که تمامن خصوصیات و مشخصات مورد نظر یک نفرو داشته باشه اما بدون شک اکثریت اون خواسته ها رو داره. یه سری از دوستان از ال 90 خیلی تعریف میکنن. بله ماشین خوبیه اما در جای خودش. اما از نظر من شاید که موتورش به اصطلاح خوب باشه اما از نظر اتاق اصلا نمی پسندمش. بعدشم دوستانی که میگن خریدن پارس دور ریختن پلتونه. آیا خریدن ال 90 دور ریختن پول نیست. خودرویی که قرار بود به جای پیکان تولید بشه و قیمتش زیر 10 میلیون باشه چرا باید با این قیمت فروخته بشه. مگه اصلا چی داره ؟ موتورش خوبه ؟ خوب اینهمه خودروی بهتر از ال 90 هم هست که موتورشون خیلی بهتره. پس بهتره به سلایق همدیگه احترام بذاریم. کسی که میره پارس میخره حتما رفته تحقیق کرده و تصمیمش رو گرفته پس نیازی نیست که یه عده بیان و بخوان مثلا لطف کنن و اونا رو راهنمایی کنن که اشتباه نکنن.
20:15  1394/05/02
گزارش
پاسخ دادن
شهرام
6

بابا از این پارس آشغال چقدر تعریف میکنین اخه؟ یکی دارم روزگارم تو تعمیر گاه نمایندگی هست از روز اول ادا در اورده تا الان .بیخووی این آشغالو بزرگ نکنین مردمم میخرن بدبخت میشن
11:36  1394/05/02
گزارش
پاسخ دادن
farhad m
3

با سلام وخسته نباشید خدمت دوستان گرامی

یه ماهه پارس سال خریدم دو تا سوال داشتم : وقتی دنده عوض میکنم یه صدایی قرچه مانندی میده و بعضی اوقات درست جا نمیره مشکل از کجاست ؟و ماشین لش هست و مجبورم همش پر گاز برونم علتش چیه ؟تمام پارسا اینجوری هستن ؟
17:24  1394/05/01
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
0

آقا آرش شما که تجربت زیاده در مورد پارس لطف کن تفاوت پارس tu5 کلاس 11 و 12 رو بگید،ممنون میشم
14:55  1394/04/31
گزارش
پاسخ دادن
امیری
1

سلام دوستان من خودرو ی پارس تی یو فایو صفر دو ماهه خریدم 3700 تا کار کرده انصافا تعریف نباشه از هر نظر عالیه فقط دو تا مشکل داره کسی می تونه راهنمایی کنه؟1- دنده عقب که می رم یه صدای زوزه می ده 2- کلاجش صدا می ده .ممنون می شم اگه راهکاری بهم بگید
12:17  1394/04/31
گزارش
پاسخ دادن
محمد
6

سلام مدل 94 داشتم در عرض سه ماه کلی بلا سرم اورد . رفته بودم عید رو مسافرت تو استان اردبیل صدایی از طرف جلو اومد بعد کلا قفل کرد نه جلو نه عقب رفت زنگ زدم امداد با اینکه ماشین من صفر بود ولی گفتن گیربکست قفل کرده باید ببریم تعمیر گاه که 80 هزارتومن برای حداکثر یک کیلومتر راه از من گرفتند و رفتم به نمایندگی گفتن ما تعمیر نمیکنیم باید گیربکس بیاد که 6 ماه طول میکشه بعد کلی معطلی بالاخره اومدن گفتن 500 هزار بده یه گیربکس زانتیا استوک بندازیم که بنده هم دادم و الان گیربکس چرخ دنده هاش تیز شده و باید ببرم تعمیر بشه . این ایراد گیربکس در 80 درصد پارس سال ها وجود داره .در ضمن مصرف بنزینش بیشتره .از این پشیمونم که به خاطر عوض کردن قطعات مصرفی مثل لنت و زیر بندی و صفحه کلاچ اون 206 مدل 89 ام رو فروختم و اواره این شدم . دوستان واقعا بدون اغراق میگم . سراغ ماشین صفر نرید همشون یه جنسن که توش پارس و سمند ef7 اشغالترینش هست که کلی خرابی داره .برید یا خارجی یا زیر 90 بخرید . دردسرایی که کشیدم الهی ایرانخودرو خیر نبینه با این ماشین های اشغالی که بیرون میده
11:32  1394/04/31
گزارش
پاسخ دادن
حسن
1

آقایون یکی به من بگه که موتور xu7 نسبت به موتورهای tu5 و ef7 چه برتری داره؟؟ لطفاً دلیل منطقی بیاورید!!!
08:05  1394/04/31
گزارش
پاسخ دادن
رضا
1

خلاصه بگم:گیربکس و سایر اجزای موتور XU7 با هم کاملا هماهنگن و گشتاور عالی و شتاب بالایی داره فقط مصرفش 2 الی 3/5 بیشتر از TU5 هست اما TU5 گشتاور پایینی داره و مدام باید دنده عوض بشه و فقط مصرفش یه ذره کمتره و EF7 هم که نیازی به توضیح نداره.
گزارش
پاسخ دادن
11:07  1394/04/31

آرش
2

آقای حسن اگر ماشین کم مصرف شهری میخوای و کشش ماشین زیاد واست مهم نیست tu5 خوبه . اگر کشش و قدرت خوب میخوای و دوست نداری ماشینت در مسافرت های خانوادگی در گردنه ها کم بیاده پارس با موتور xu7 بگیر . xu7 مصرفش حدود 2 تا 3 لیتر در 100 کیلومتر بیشتره . قطعاتش ارزانتر و فراوانتره . tu5 برای 206 خیلی خوبه ولی روی پارس با این گیربکس be4 اصلا خوب جواب نمیده و همیشه باید دنده معکوس بدی تا دور موتور رو بالا نگه داری . هر کدوم مزایا و معایبی داره . پارس یکی از با کیفیت ترین و بهترین ماشین های ایرانخودرو هست و در ساختش بیشتر دقت میشه نسبت به سمند و 405 . انتخاب نهایی با خودتون هست . ef7 هم وضعیتش معلومه و نیازی به بحث نداره
گزارش
پاسخ دادن
11:34  1394/04/31

مهدی
0

سلام
من اسفند 93 ثبت نام کردم واسه پارس lx تحویل شهریور،الان که دقت کردم کلاس خودرو 11 هستش
دوستان یکی هست تفاوت کلاس 11 و کلاس 12 رو بگه؟؟؟
22:42  1394/04/28
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
2

سلام من پژو پارس TU5 صفر کنسول جدید گرفتم الان 12000 کار کرده همه چیش خوب بود هقته پیش داشتم میرفتم شمال اول جاده چالوس دیگه دنده جا نرفت (تصور کنید تو ترافیک جاده چالوس) زنگ زدم امداد خودرو بعد از یک ساعت و نیم اومد گفت صفحه کلاچ تعطیله (البته پول چایی هم می خواستن) باید عوض شه ماشین نباید تکون بخوره 300،000 تومان هزینه حمل با جرثقیل از کرج تا تهرانه (بماند که فهمیدم کارت طلایی 3 ستاره مفت نمی ارزه)
خلاصه خودم با بدبختی ماشینو برگردوندم تهران صبح رفتم پیش یکی از دوستان که تعمبرگاه داشت 10 دقیقه ای ماشین رو تعمیر کرد گفت ماهک دنده از جا دراومده بود جک زدم زیر ماشین برات عوضش کردم
خودتون نتیجه گیری کنید
13:22  1394/04/28
گزارش
پاسخ دادن
آرش
5

پارس tu5 مشکل کلاچ داره و به طراحی ایران خودرو برميگرده . تقریبا همشون مشکل صفحه کلاچ و گیربکس دارند . واسه همین چیزها هست که من همیشه ميگم ماشین دستکاری شده توسط ایران خودرو نگیرید . حداقل پارس xu7 مشکل طراحی نداره و همچنین گیربکس و موتور و بدنه کاملا هماهنگی داره
گزارش
پاسخ دادن
13:56  1394/04/28

علی
3

هردو مشکل دارن اگه میخواین راحت باشین این ماشین رو یا نخرین یا زیر 91 بخرین.خیلی دردسر داره جدیدا
گزارش
پاسخ دادن
16:04  1394/04/28

مهدی
3

سلام پارس89دارم چند وقت هست ک گرم مکنه وامپر اب از وسط رد میشه چند تا مکانیک وباطری ساز هم بردم کسی چیزی نفهمیده از دوستان خواهش میکنم راهنمای کنید
01:25  1394/04/28
گزارش
پاسخ دادن
آرش
1

خط وسط دمای 90 درجه هست و اگر بالاتر هم بره مشکلی نداره . چراغ اخطار دما برای این موتور روی 120 درجه روشن میشه . تازه در حدود 105 درجه بهترین دما از نظر راندمان برای این موتور هست . موتورهای پژو به شدت گرم کار هستند . ولی اگر نسبت به شرایط یکسان قبلی دمای بالاتر داره احتمالا مشکلی وجود داره . درب رادیاتور رو چک کنید و اگر نشتی داره عوض کنید . بهتر هست هر دو سال یک بار کل مایع سیستم خنک کننده تخلیه و جایگزین بشه . ترموستات رو چک کنید . کیفیت پایین شمع هم میتونه به خاطر فشار اضافه بر موتور باعث افزایش دما بشه . روغن مرغوب و متناسب با دمای محیط استفاده کنید . از تنظیم بودن موتور اطمینان حاصل کنید .
گزارش
پاسخ دادن
10:50  1394/04/28

مجید
4

سلام من پارسال یه پارس سال صفر گرفتم که دقیق سر 6 ماه بدلیل مشکلات زیر به زور ردش کردم
1- صدای زیاد مصرف بالا
2- شتاب و قدرت پایین،راه نمیرفت
3- فرمان ماشین صفر سر 2ماه به تق و توق افتاد بطوریکه حس می کردی وله
4- گیجی آمپر بنزین طوریکه آدمو به شک مینداخت که بتزین تو ماشین هست یا نه
5- ترمز تعطیل بطوریکه یه بار شانس اوردم زیر پاه خالی می کرد
6- خرابی سنسورها در ماه اول
7- صندلی های بی کیفیت به اینکه من 62 کیلو بودم یه طوری تو این جند ماه گود برداری شده بود که انگار یه آدم 200 کیلو رو صندلی نشسته بود هم صندلی های جلو و هم عقب
8- رگلاژ نبودن سپر عقب که فکر کنم حدود 50 تومنی برام آب خورد که درستش کردم
9- اتصالی چراغای عقب یهویی نورش کم و زیاد می شد
10- صدای زیاد داشبورد البته داشبورد قدیمی بود ،طوزیکه فکر می کردی داخلش لونه موشاست
11- بالا و پایین رفتن خیلی بد شیشه های برقی
12- و///////
بخدا عین واقغیتو گفتم
ماشینای جدید مفتشون گرونه یه 206 مدل 90 داشتم افسوس می خورم که چرا فروختمش در کل ماشنا تا قبل از سال 91 خوبند بعدش با شروع تحریما داغون شدن
گزارش
پاسخ دادن
12:40  1394/04/28

علیرضا
2

آقا مهدی اینطوری ماشینت زیاد داغ میکنه و موجب میشه واشر سر سیلندرش زود به زود خراب بشه و افت شتاب و مصرف بنزین بالا بره .سیستم فن شما مشکل داره احتمالا هم از فشنگی یا رله هاش باشه که به سیم کش ماهر بدین تا ببینه مشکل از کجاشه .البته قبل از همه رادیاتورتون رو هوا گیری کنین چون احتمالا از هواگیری هم باشه . ودر جواب آقا مجید بگم که کاملا صحیحه این مدل جدیدا صفرشون مفتم گرونه و واقعا مشکلاتشون بالاتر از مدل پاییناشه و کارخوبی کردین از سرتون وا کردید
گزارش
پاسخ دادن
12:52  1394/04/28

وولک
0

سلام اگه بعد از چکاپ اولیه به نتیجه نرسیدی و تا حالا هم سرسیلندر ماشینتا دست نزدی بده شیمه سوپاپهای ماشینتا فیلر بگیرن.
گزارش
پاسخ دادن
15:51  1394/04/28

عرفان
0

دور تند و کند فن رو چک کن و ببین در حرکت کار میکنه
گزارش
پاسخ دادن
15:36  1394/04/29

کاربر: MPA
0

شما هم اگزوز ساندرو رو یه نگاه بنداز، هنوز تحویل نگرفته زرد شده انگار زنگ زده اصن!
البته من خودم با لیفان x60 مخالفم،ولی یک طرفه نباید به قاضی رفت.
گزارش
پاسخ دادن
01:20  1395/10/23

آرش
8

اخه موتور xum هم که عینه xu7 هست . میشه گفت اخرین ورژن این پیر قدیمی همین موتور هست که 5 اسب بخار افزایش پیدا کرده در عوض صداش از صدای xu7هم بیشتر شده .از دوشتان بنده elxجدید خریده صدای موتورش کاملا زوزه میکشه داخل اتاق. پارس تی یو 5 برا بدنه پارس سنگینه و پارس xu7مصرف زیاد=شتاب اولیه کند =موتور قدیمی=صدای بالای موتور . تولیدات داخلی مشکل دارن و انشالا تا بسال درست میشند . الان بین خودرو های داخلی موتور تی یو 5 و k4m وموتور خودرو های چینی بهترن
23:46  1394/04/25
گزارش
پاسخ دادن
vali
0

منکه ایتالیایی دارم ازش خییییلی راضیم
گزارش
پاسخ دادن
08:19  1395/10/06

vahid110
0

با سلام خدمت همه دوستان به ویژه آقا آرش عزیز و آقا رضا که وقت می گذارند ودوستان راراهنمایی می کنند
چندسوال داشتم می خواستم لاستیک ماشین را عوض کنم .به نظرتان بهترین لاستیک های تو بازار با برند های های مختلف کدامند؟ وبه نظرتان موقع تعویض روغن موتور از چه برند روغن خوب برای ماشین استفاده کنم؟

باتشکر
23:16  1394/04/25
گزارش
پاسخ دادن
سهند1
1

اقا لاستیک اصل خارجی جنس خیلی نرم بگیر ،برای گرفتن لرزشهای اسفالت خیلی لازمه.
گزارش
پاسخ دادن
02:36  1394/04/26

آرش
2

من هانکوک optimo me02 نصب کردم واقعا نرم و عالی هست و نسبت به لاستیک فابریک زیر ماشین به طرز چشمگیری نرم تر کم صدا تر و بهتر هست . به نظرم بهترین و مناسبترین لاستیک موجود همین هست . حتی از ژاپنی و آلمانی هم نرمتره . اگر میخواهید ماشین نرم بشه فقط و فقط هانکوک استفاده کنید . فقط به تاریخ ساخت لاستیک دقت کنید و اینکه کره ای باشه .اگر ده بار دیگر هم بخوام لاستیک بخرم فقط همین رو میخرم
گزارش
پاسخ دادن
10:28  1394/04/26

کاربر: oMIID
0

اول از همه برو سراغ هانکوک بعدش نکسن کره و بعدش کومهو
ارزونتر اگه خواستی تری انگل چین یا سونار تایوان
اینا نرمترین لاستیکای بازارند.
گزارش
پاسخ دادن
09:03  1394/04/26

امین
1

دوستان ام وی ام 530 بهتره یا پژوپارس سال یا ال ایکس؟
لطفا بدون تعصب جواب بدین.ممنون
23:12  1394/04/25
گزارش
پاسخ دادن
رضا
5

به نظر من پارس سال بهتره.چون اولا پارس از 530 قشنگ تره.530 عقبش زشته و چراغای جلوش هم 4برابر چراغای کامیونه.دوما سیستم تعلیق 530 ضعیفه و تو سرعت بالا گیج می زنه.سوما خدمات پس از فروش ام وی ام افتضاحه.به نظر من پارس سال بهتره.
گزارش
پاسخ دادن
23:22  1394/04/25

شهاب
9

آقا امین من تا حالا 3 مدل از پارس داشتم هیچکدوم هم مشکل خاصی نداشت پارس ماشین زیبا ، خانوادگی و جوون پسند با سواری نرم و بی دردسره که هیچوقت هم از مد نمیفته اگر هم نیاز به تعویض قطعه یا تعمیری پیدا کنه قطعاتش تو بازار به وفور موجوده و در کل ماشینیه که طولانی مدت میتونی نگهش داری و دلتو نمیزنه برای خرید هر دو مدل xu7 و tu5 یا همون lx خوبن و نسبت به هم مزایایی دارن و از همه اینها مهمتر بازار دست دوم بسیار عالی داره که شما هر وقت اراده کنی میتونی به سرعت بفروشیش الان هم این ماشین برگ برنده ایرانخودرو هستش و همیشه پارس تو نیم ساعت همش پیش فروش میشه ولی ماشین چینی در هر رنج قیمتی بالاخره اسم چینی روشه و ممکنه مشکل کمبود قطعه داشته باشن و از همه مهمتر مشکل عمده برای فروشش داری تازه اگه خریداری بعد از چند وقت پیدا بشه باید زیر قیمت بدی بره
گزارش
پاسخ دادن
23:45  1394/04/25

میلاد
1

با سلام به همه ی دوستداران پژو پارس. بالاخره دعوتنامه خودروی من هم اومد و چون در زمان ثبت نام خانواده ی پارس رو انتخاب کرده بودم حالا باید بین سه گزینه ای که هست یکی رو انتخاب کنم. خیلی از نظرات رو خوندم و با توجه به بررسی ها و تحقیقاتی که خودمم داشتم به نظرم پارس سال البته بنزینیش گزینه ی مناسبی میاد. اگرچه که پارس ای ال ایکس فوق العاده بود و واقعا حیف شد که دیگه تولید نمیشه. از دوستان تشکر میکنم بابت توضیحاتی که در این قسمت در مورد خانواده ی پارس نوشتند. از آرش عزیز هم یه خواهش دارم. یکی از دوستان سوالی پرسیده بود و البته جواب داده نشده بود و سوال من هم هست. اینکه در زمان تحویل خودرو باید چه چیزهایی رو چک کرد و البته چه ابزارها و لوازمی باید همراه خودرو باشه و اینکه آیا به نظرتون لازمه که لاستیک ها عوض بشن و لاستیک کره ای که نرم تر هست استفاده بشه. لطفا در مورد آب بندی خودرو هم توضیح بدید. از یکی از دوستان شنیدم که میگفت باید در 1000 کیلومتر اول فقط تا دنده ی 3 و سرعت 70 رفت. میخواستم بدونم درسته ؟ ممنون و سپاسگزارم
09:34  1394/04/18
گزارش
پاسخ دادن
آرش
3

در مورد آب بندی مهترین اصل این هست که به ماشین , فشار زیاد نیارید . سعی کنید تا زیر 1000 کیلومتر دور موتور رو از 3500 بالاتر نیارید . هیچگاه دنده مرده رانندگی نکنید . شتابگیری شدید و بیهوده نکنید و تمامی دنده ها رو به آرامی جا بندازید تا همه آب بندی بشن و در یک دنده و دور موتور ثابت مدت زمان زیادی نمونید و دنده ها رو عوض کنید . سعی کنید بیشتر از 100 هم سرعت نرید و ترمزهای ناگهانی هم نگیرید . روغن موتور و فیلتر رو هم سر 1000 عوض کنید . بعد از 1000 تا 2500 میتونید دور رو تا 4500 هم برای لحظاتی بالا بیارید . اگر گیربکس و دیفرانسیل صدا نداره و مشکل جا رفتن دنده ندارید به واسکازین کاری نداشته باشید و همون کارخونه ای رو نگه دارید اگر مشکل داشت فقط با واسکازین مرغوب عوض کنید . بعد از 2500 یک بار دیگه روغن موتور و فیلتر تعویض کنید تا خیالتون راحت بشه. کولر رو در دور بالا درگیر نکنید و برای زدن کولر حتما کلاچ بگیرید . ماشین رو زیادی لوس نکنید ولی بهش فشار بیهوده هم نیارید . بعد از 2500 تا 5000 سعی کنید دور بالای 5000 نره .کلا از دنده مرده شدیدا پرهیز کنید
گزارش
پاسخ دادن
13:12  1394/04/18

آرش
2

در ادامه بحث آب بندی عرض کنم سعی کنید حداقل در 1000 کیلومتر اول از بنزین سوپر یا یورو4 استفاده کنید . ماشین برای بیش از 3 دقیقه در جا کار نکنه . وقتی اول صبح تازه روشن میکنید حدود یک دقیقه صبر کنید تا موتور گرم تر بشه . تمامی دنده ها رو استفاده کنید تا آب بندی بشن . تا زمانی که موتور به دمای نرمالش نرسیده به موتور زیاد گاز ندید . در 1000 کیلومتر اول به طور مرتب به زیر کاپوت نگاه کنید تا اگر نشت آب یا روغن هست متوجه بشید . رادیاتور رو بیشتر از خط ماگزیمم پر نکنید . فیلتر و روغن مرغوب استفاده کنید . این اصول رو رعایت کنید ولی زیاد هم نگرانش نباشید و از ماشینتون لذت ببرید .
گزارش
پاسخ دادن
13:18  1394/04/18

فرهاد
2

دوستان خلاصه بگین پارس بخرم یا ۴۰۵یاسمند؟یه ماشین خانوادگی میخوام
02:54  1394/04/18
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
3

من تقریبا دو هفته پیش یه پارس سال صفر از کارخونه گرفتم که از مدل قبلی که داشتم تا اینجای کار بهتره خداروشکر اتاقش نرمه و موتورش کم صدا ولی مصرفش یه ذره بالاس که امیدوارم در ادامه بهتر بشه ، این موضوع که خودروها کیفیتشون اومده پایین واقعیت داره و مختص خودروی خاصی نیست چون تمام این خودروها از در یه کارخونه میان بیرون شما واقعا نمیتونی ۲۰۶ مدل ۸۳و بامدل۹۳مقایسه کنی واقعا افت محسوسی دارن ، ال۹۰ هم که واقعا ماشین نچسبیه و مشکلات خودشو داره من که از پرشیا قبلیم هم راضی بودم و به نظر من معقولترین ماشینه هم از لحاظ خانوادگی بودن که به دلیل اتاق جادار و استانداردشه ،هم امکانات و ظاهر خوبی داره و از همه مهمتر قطعاتش تو بازار به وفور و با قیمت کم پیدا میشه پس اگر کسی میخواد ماشین بخره و ماشین خاصی تو نظرش بود طبق سلیقش بره بخره و زیاد تحقیق و پرس و جوکردن باعث اعصاب خوردی و دو دلی میشه همشون مشکل خاص خودشونو دارن هر چی که ازش خوشتون میاد بخرین
موفق باشید
19:07  1394/04/16
گزارش
پاسخ دادن
داود
0

سلام ماشین دوتا صفحه یا همان دیسک داره یکی برای کلاج و یکی هم برای ترمز
گزارش
پاسخ دادن
06:29  1395/10/08

احسان -مشهد
1

باسلام خدمت همه عزیزان
میخواستم بگم که سمند ef7 مدل پاییناش تا نیمه های 90 خوب هست ولی 91 و 92 افتضاح اما از 93 باز مشکلاتشو گرفتن در کل ماکه 4 ساله این ماشین رو داریم اخ نگفته و چشم شیطون کور مثل مرد تو شهر و جاده میره نظر من به کسایی که میخوان بخرن اینه که کلا ماشین خوبیه ... اما درمورد اتاق و ظاهر بگم که اگه جایی نخوره از بدنه وصاحب ماشین بهش برسه اصلا لش شدن در کار نیست خیال عزیزان راحت ef7 پایه گاز سوز خوبی که داره برا شهر و جاده جفتش راحتی ...
دراخر به امید روزی که ماهم ماشین با کیفیت بالا وقیمت مناسب سوار شیم
02:04  1394/04/16
گزارش
پاسخ دادن
آرش
1

در مورد بحث بر سر ماشین ها هم عرض کنم من سعی کردم همیشه ادب رو رعایت کنم و اگر حتی نیش و کنایه زدن ولی بی ادبی نکردم . متاسفانه برخی افراد میان اینجا و از ال90 یا 206 حرف میزنند و اون هم با ادبیات نامناسب . من که به شخصه ندیدم کسی بره توی بخش ال90 و بگه بیاید پارس بخرید ال90 اگر خوب هست یا بد مبارک صاحبش باشه ما که بخیل نیستیم . 206 هم ماشین خوبی هست ولی خوب کوچیکه و جادار نیست و خانوادگی نیست . پس لازم نیست اینجا همش کل کل بر سر ال90 و 206 و پارس باشه . به نظرم حتی نباید در مورد ef7 هم نظر بدیم . پارس یا xu7 هست یا tu5 . بحث راهنمایی و کمک به انتخاب هم خوب هست ولی نباید تبدیل به کل کل بشه . به نظرم جز پارس elx با موتور xu7jp4l4 که برتری مطلق بر تمام ماشین های داخلی داره بقیه شون همه ضعف هایی دارن پس باید بر اساس استفاده از ماشین یکی رو انتخاب کنیم نه اینکه کل کل کنیم . بنده پول بنزین واسم مهم نیست و کشش عالی xu7 دوست دارم حالا شاید دیگری پول بنزین واسش مهمه و گشتاور مهم نیست پس tu5 میخره
20:35  1394/04/14
گزارش
پاسخ دادن
آرش
1

در ادامه پست قبلیم عرض کنم xu7 موتور معقول و کاملا هماهنگی هست و برای ماشین خانوادگی مثل پارس در این رنج قیمت خوبه . Ef7 وقتی سوار میشید خوب گاز میخوره و توی کفی خوب راه میره ولی وقتی ماشین سنگین باشه و به سربالایی برسید برای اینکه خوب راه بره مجبورید دور بالا برید و این یعنی رانندگی با سرعت زیاد و یا استفاده از دنده سنگین چون در دنده سبک در سرعت کم دور پایین مباد و دیگه ef7 زور کافی نداره . در مورد پارس عرض کنم که پارس ماشینی هست که نه مثل 405 بی امکاناته و نه مثل سمند سنگین . در واقع ظاهر کیفیت کلاس و جاداری رو همه با هم در حد معقول و نه کامل با هم داره . بهترین ماشین ایرانخودرو پارس elx با موتور xu7jp4l4 بود که متاسفانه دیگه تولید نمیشه . پارس سال هماهنگی موتور بدنه گیربکس خوبی داره و اگر چند لیتر بنزین بیشتر در ماه رو هزینه کنید دیگه مشکلی نداره . من کلا به ماشین های مهندسی ژنتیک شده ایرانخودرو نظر مثبتی ندارم چون ایرادهای ذاتی دارند مثل همین دسته موتور tu5 یا ضعف گشتاورش . پارس سال یا سمند xu7 ماشین های معقولی هستند . در مورد کیفیت ef7 هم چیزی نمی گم چون مشخصه وضعیتش.
19:46  1394/04/14
گزارش
پاسخ دادن
آرش
1

در پاسخ به آقای بی طرف عرض کنم که ببینید اول از هر چیز در هنگام ماشین خریدن باید هدف و استفاده و کاربری از ماشین رو تعیین کنید . اگر دنبال صرفه اقتصادی هستید به نظرم اصلا طرف پارس نرید . برای خانواده سمند خوبه ولی اگر زیاد ازش کار بکشید بدنه اش زود میافته . از طرفی 405 امکانات خیلی کمی داره و کیفیتش از کمتر از پارس و سمند هست . در مورد ال 90 و 206 هم نظری ندارم . در مورد موتورها عرض کنم باید ببینید از ماشین چی میخواید و قدرت رو چطور تعریف میکنید . اگر تعریف از قدرت موتور عملکرد موتور در سرعت های بالای 140 و دور بالای 4000 باشه و منظور از شتاب هم شتاب ماشین در کفی و با ماشین خالی باشه باید بگم ef7 tu5 قویتر هستند . اگر منظور از قدرت عملکرد خوب موتور در رانندگی عادی و نرمال باشهکشش موتور در سفر با خانواده و ماشین پر مد نظر باشه و شتاب هم منظور شتابگیری در دنده های 3و4و5 در سبقت ها در سرعت های بین 70 تا 120 باشه بدون شک برتری با xu7 هست . کلا tu5 و ef7 موتورهای دور بالایی هستند و معکوس خوری زیادتر دارند و برای رانندگی اسپرت مناسب هستند و رانندگی باهاشون لم داره
19:11  1394/04/14
گزارش
پاسخ دادن
فاطمه
1

تورو خدا از این پارس اینقدر تعریف نکنین اصلا اینطور نیست تحویل 94.3 هست ماشین ما که با کلی وام و قرض خواستیم اینو بخریم تا دیگه از خرج ماشین قبلیمون ک کهنه شده بود واذیتمون میکرد آسوده بشیم گفتیم صفر هست دیگه بعد آب بندی خواستیم بریم مسافرت توی پیچ جاده چالوس یهو خاموش شد کم موند همسرم بکوبه به گاردیل چون فرمان و ترمز خوب کار نکرد بعد خاموشی.. مرگ از بیخ گوشمون رد شد . زنگ زدیم امداد اومد گفت مشکل داره بردیم تعمیر بعد کلی آوارگی گفتن قطعه نیست بابد امداد بزنیم که طول میکشه مجبور شدیم با پول بخریم که 180 هزار تومن به ماشین صفر دادیم تا قطعه بندازن که اومدیم تهران باز همون خراب شد.. هرچی شکایت کردیم دیدیم توجهی هم نمیکنن الان دیگه میترسیم تو جاده بریم بخدا . ایرادشو هیچکی نمیفهمه چیه میگن مشکل جدید هست که موتور راه رفتنی خاموش میشه.. الانم موندیم چیکار کنیم نه میتونیم بفروشیم نه میتونیم نگهش داریم قبل این سمند داشتیم که کهنه شد فروختیم ولی اون اینقد حالمونو نگرفته بود و مسافرتمونو کوفت نکرده بود برامون..
16:55  1394/04/14
گزارش
پاسخ دادن
بی طرف
0

ادامه کامنت بی طرف: حالا سوال بنده. من سی و دو میلیون پول دارم. انتخاب های من 405 slx سمند ef7 و پارس دست دوم است چون پارس صفر نمی تونم بخرم. از شما عزیزان مخصوصا آقا آرش مشورت می خوام
12:16  1394/04/14
گزارش
پاسخ دادن
رادش
3

سعی کن ماشین صفر بخری !!! با این پولت ، سمند ef7 رو برو در موردش بیشتر تحقیق کن اگه قانع شدی ، فکر کنم گزینه بهتری نسبت به بقیه باشه!
گزارش
پاسخ دادن
13:14  1394/04/14

شاهرخ
3

به جای پارس سمند ال ایکس بخر .عین پارسه ولی صدا نداره نرمه و امکاناتش زیاده و مولتی پلکس هم و سخنگو هم داره وهف هشت میلیون کمتره ازش. پارس فقط قیافشو میفروشن
گزارش
پاسخ دادن
16:58  1394/04/14

یزدی ها
1

به نظر من برو سمند ال ایکس بخر هم قدرت داره هم اپشن موتورشم مثل پارس ساله و بهتر از ef7هست ولی من اگر جای تو بودم چون قیافه پارس بهتره پارس 92 داشبورد جدید میگرفتم
گزارش
پاسخ دادن
17:20  1394/06/08

بی طرف
2

با سلام خدمت همه دوستان محترم و آرش عزیز که بیشترین کامنت ها رو گذاشته. من چون می خوام اتومبیل بخرم نظر همه دوستان رو خوندم. وقتی آدم می خواد یه جنس بخره باید مزایا و نقطه ضعف هاش رو بدونه. در عین حال بحث سلیقه هم وجود داره. مثلا یکی از اتاق ال نود بدش میاد و یکی طراحی سمند رو دوست داره مثل خود من. موقع انتخاب با در نظرگرفتن اطلاعات فنی و علمی، بودجه و سلیقه هر کسی یه ماشین رو انتخاب میکنه. مهم این است که وقتی از شما مشورت خواسته می شود شما عزیزان بدون غرض و احساساتی شدن و با احترام به سلایق دیگران مشاور ه بدید.
متاسفانه بعضی دوستان رو تعصب و احساس نظر می دهند در عین حال که اطلاعات فنی خیلی خوبی هم در اینجا گذاشته شده است. حتی بعضی مواقع کلمات توهین آمیز رد و بدل میشه. شماکامنت های پایین رو بخونید ببینیند چند نفر به هم دیگه گفتند:" شما نمی فهمید". اگر کسی نظرش یا سلیقش متفاوت باشه نفهمه؟ دوستان محترم فکر نمی کنید اگه از کلمات و عبارات محترمانه و مودبانه استفاده بشه مباحث فنی تر میشه و کمتر به کسی توهین خواهد شد.
حالا دوستان عزیز یه سوالی از محضر شما دارم.
12:13  1394/04/14
گزارش
پاسخ دادن
مردد
0

سلام . بالا خره سمند یا پارس ؟؟؟
13:31  1394/04/13
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
4

سمند ای اف 7 فوق العاده است

به اینم توجه نکن سال 91 - 92 خوب از آب درنیومدن

الان بهترین گزینه ای اف 7 هستش
گزارش
پاسخ دادن
14:08  1394/04/13

حسن
4

آقا سجاد بر چه اساسی موتور بی در و پیکر ef7 رو فوق العاده میدانی؟؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
15:20  1394/04/13

سجاد
1

سلام مجدد
ضمن احترام کامل به نظر عزیزان
دوستان یعنی چطور به این موتور با این کیفیت شما میگید بی در پیکر!!!
موتوری که رتبه بندی 2 جهان رو داره و فکر کنم تنها موتوری که سوخت اصلیش گازه ای اف 7 هستش
از یه موتور چه چیزهایی میخوایی؟
1. قدرت
2. شتاب و سرعت خوب
3. مصرف پایین
4. بروز بودن موتور
غیر از این که نیست دوستان عزیز..درسته؟!

خب همه اینا تو ای اف 7 جمع شده
بله قبول دارم چند سال پیش قطعاتش به سختی گیر میومد و یا اینکه چند سال واشر سرسیلندر و یا چند قطعه بی کیفیت بستن رو این موتور و رانندگان رو به زحمت انداخته ولی الان به عینه مشخصه که این موتور یه سر گردن داره نسبت به موتورهای دیگه
تا حالا باخودتون فکر کردید چرا خودور دنا موتورش ای اف هفته؟ خب برنامه کارخونه ایران خودرو اینه که تا چند سال دیگه این موتور رو فراگیر کنه

من حاصل تحقیق گسترده و آزمایش میدانی خودم رو دارم میگم نه از روی هوا بخوام چیزی بگم و تعصبم رو این خودرو ندارم چون وسیله خودم پارس سال صفر هستش
فقط مشکلش اینه که تو بازار به دلیل یه سری مشکلات واهی خرید و فروشش مث بقیه خودرو ها نیست...همین
گزارش
پاسخ دادن
10:54  1394/04/14

حسن
1

آقا سجاد ef7 به فرض هم خیلی خوب باشه به ریسکش نمیارزه!!
کسی که وسع و توان مالیش در حد سی تا سی و پنج میلیون هست مطمئن باش یا کارمنده یا کارگر حقوق بگیر و از قشر پایین جامعه هست ! حالا این فرد بیاد یه خودرویی رو بخره که مثل تخم مرغ شانسیه و قطعاتش گرون قیمت و کمیاب ، واسش میارزه؟؟!!
ef7 باید حداقل تا 3 سال دیگه امتحان پس بده تا مردم مطمئن بشن که مشکلی دیگه نداره و قطعاتش فراوان بشه!!
گزارش
پاسخ دادن
13:10  1394/04/14

سجاد
0

سلام
خوشحالم تو جمع شما هستم
تعدادی از نظرات رو خوندم
بنده ال نود داشتم فروختم و پارس دوگانه گرفتم
ال 90 یه خوبیا و بدیایی داشت همینطور پارس

متاسفانه غیر از سمند ای اف 7 تقریبا هیچ کدوم از محصولات ایران خودرو شش دانگ و کامل نیست و هرکدوم ایراداتی داره

مثلا من پارسم(50 روزه گرفتمش) این ایرادات رو داره
مصرفش بسیار بسیار بالاست
صداهای عجیب غریب از در و جلو بندی و زیربندیش میاد(ت کوچک ترین موانع)
بنظرم جنس داشبود تو پارس ها داشبود جدید اصلا مرغوب نیست
صدای موتور نسبت به همه ماشین ها حتی پراید بیشتره
ترمز در خودروی من نسبت به سمند و ال نود و غیره ضعیف تر عمل میکنه
کولرش از پراید اولی که داشتم بنظرم ضعیف تره
اما
یه چیزم که قابل عرض باشه اینه که این خودرو این قدرا هم که بچه ها نظر گذاشتن بد نیست،
ببینید دوستان لاجرم باید قبول کنیم که هر خودروی ایران خودرو یه سری ایرادات داره و باید برطرف کرد و بعد از اون استفاده کرد
10:59  1394/04/13
گزارش
پاسخ دادن
احمدرضا
3

من سال 93 یه پارس سال صفر خريدم كه اين مشكل رو داشت به اين صورت كه شما وقتي استارت ميزدي روشن ميشد ولي زماني كه كولر رو روشن ميكردي تا زماني كه گاز ميدادي ميرفت ولي وقتي سرعتتو كم ميكردي و دور موتور كم ميشد به گونه اي كه تو حالت دنده خلاص به ناگهان ماشين خاموش ميشد ، حالا مي خواست تو دور برگردون باشه يا وسط كوچه ، به هر حال خاموش ميشد
خيلي اذيتم كرد ٢ ماه تو نمايندگي افتاده بود كه نتونستن درستش كنن
اخرش گازشو دستي يكم زياد كردن كه با گاز بالا كار كنه
كلأ از اون ماشين صفر من ٤ ماه استفاده كردم اخرشم انداختمش در بنگاه و فروختنش
خدا ازشون نگزره كه به جان و مال و اعصاب مردم اينجوري بازي ميكنن
10:47  1394/04/12
گزارش
پاسخ دادن
سوسن
3

پارس دوهفته پیش از نمایندگی خریدیم وقتی که با سرعت بالا میره خاموش میشه بردیم نمایندگی گفتن باید بمونه اوردیم خوب شد باز اونطوری شد که خیلی خطرناکه وقتی خاموش میشه فرمان و ترمز کار نمیکنن . خدا به ما رحم کنه . بعدش هم هرقدر گاز دادیم 160 تا بیشتر نرفت . نمیدونم این جدیدا اینطوری هستن یا کلا پارس اینجوره . بالاخره اینو بگم دور این ماشینو خط بکشین چون خرابه
گزارش
پاسخ دادن
15:28  1394/04/12

آرش
3

بحث tu5 وxu7 چندین بار در همین صفحه شده . چند اسب بخار بیشتر در دور 6000 ارزش چندانی نداره . در نود درصد موارد دور موتور در رانندگی زیر 4000 هست و در این دورها گشتاور xu7 عالی هست . هماهنگی گیربکس و موتور xu7 هم عالی هست و درنتیجه هیچ وقت حس نمیکنید موتور کم میاره . در دورهای بالای 4000 چونtu5 16سوپاپ هست مثل xu7 دچار افت گشتاور نمیشه درنتیجه در دورهای بالای 4000 بهتر عمل میکنه . وقتی ماشین خالی باشه در دنده های یک و دو شتاب tu5 بهتره چون موتور سریعتر دور میگیره ولی در دنده های سه و بالاتر دیگه موتور از پس بدنه به خوبی برنمیاد و دیگه از کشش و شتاب خوب خبری نیست . موتور tu5 دورش زیر 3500 که میاد دیگه حرفی واسه گفتن نداره . نه tu5 نه ef7 هیچکدومشون گشتاور عالی Xu7 رو در دورهای کم ندارند و باید باهاشون دور بالا رانندگی کنید . گیربکس و موتورشون هم هماهنگی خوبی نداره . واسه رانندگی معقول xu7 بهترین هست . tu5 و ef7 رانندگی باهاشون لم داره و واسه دورهای بالا و رانندگی اسپرت بهتر جواب میدن ولی در دورهای زیر 3500 در مقابل Xu7 کم میارند و باید دورشون بالا باشه که بهتر عمل کنند
10:00  1394/04/12
گزارش
پاسخ دادن
محمود
4

من نزديك ٣ سال سمند پايه گازسوز ef7 داشتم مصرف بسيار كم شتاب روي گاز عالي كلا تو ماشين رنج ٣٠ تا ٤٠ عالي بود به زور بچه ها عوضش كردم يه چند روزيه پارس سال گرفتم هر كدام محاسن و معايب خودش رو داشت محاسن سمند شتاب عالي مصرف كم يه ريزه كاري هايي هم داشت مثل چراغ تاييد زمان قفل كردن ماشين زدن فلاشر در ترمز شديد قفل شدن درها در حركت امكان رمز گذاري پرشيا خوش رخ داخل قشنگ تر ولي به نسبت ef7 راه نميره مصرفش بالاست هندلينگ بهتري داره راننده ديد بهتري داره ولي در مجموع تاالان كه اذيتي نكرده ميخواستم يه سري هم به ال نود بزنم كه بازم بچه هام دادو هوار كه ميخواي دكه روزنامه فروشي بگيري!!! ولي دلم واسه شتاب ef7 تنگ شده بد نيست يه بار تستش كنيد
04:13  1394/04/12
گزارش
پاسخ دادن
رضا
12

آقا شاهین موتور پژو کلا گرمه و موتور ما هم داغ می کنه و فکر نکنم مشکلی داشته باشه.فقط پارس کلاس 28229 و28227 دزدگیر داره البته نه دزدگیر، سیستم اخطار سرقت ساده ولی بقیه کلاس ها فقط ریموت دارن....ما وقتی ماشینو خریدیم همون روز لاستیک مکسس E1 انداختیم واقعا نرمه و دست اندازها کم احساس می شن....ترمز پارس خوبه و فکر کنم ترمز ماشین شما مشکل داره.
19:07  1394/04/09
گزارش
پاسخ دادن
شاهین
4

سلام به داداشای خودم
چند روزه یه پارس سال تحویل گرفتم ماشین خیلی نرم و حس خوبی میده قبلا سمند داشتم و به این نرمی نبود ولی یه چند تا سوال داشتم اول اینکه ماشین دزدگیر نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر نه چی بندازم بهتره ؟ترمزش نسبت به سمند خیلی دیر میگره وقتی میگیرم یه متر جلوتر وایمیسه با سرعت پنجاه تا !!!!!!!!!.حتی دستیرو هم که میکشم ماشین میتونم عقب و جلو کنم که تو سمند اینجوری نبود ....و این که احساس میکنم بدنه یکم لرزش داره تو سمند این لرزشو نداشتم .و موتورن مثل سمنده ولی بیشتر داغ میکنه چراااااا؟؟؟///؟؟
17:58  1394/04/09
گزارش
پاسخ دادن
رضا
13

باور کنید از 100 تا ماشینی که تو ایران تولید می شه ، 70تاش با هم فرق داره.یکیش صدای موتورش زیاده، یکیش صداش کمه.یکی مصرف بالا داره.یکی مصرف کم داره.یکی شتاب بالایی داره.یکی شتابش مثل پیکانه.با یکی و دوتا و ده تا نمی شه قضاوت کرد پارس خوبه یا بد.خودمون پارس داریم انصافا صدای موتورش کمه و مصرفش 11.5 تو شهر.شتابش هم عالیه.ولی یکی از فامیلامون پارس داره مدل 92 که مصرف زیاد و صدای زیادی داره و روغن کم می کنه اما شتابش بالاست.یکی دیگه از فامیلامون هم پارس 93 داره که بدون مشکل هست و مصرف 12 و صدای کمی داره و شتابش بالاست.در کل شتاب پارس با موتور XU7 بالاس و مصرف پارس هایی که جدید تولید می شن که یورو4 بهینه هستند یه ذره کمتر از قبلی هاست.پارس واقعا جاداره و کولرش فوق العادس و تو جاده ماشین عالی ای هست.
13:52  1394/04/07
گزارش
پاسخ دادن
محسن
4


0

سلام به همه دوستان.۱ماهی هست پارس ۱۸۰۰ ۹۳گرفتم.مصرف بنزینش بالاست.صدای موتور بالای سرعت۱۰۰زیاده.اگه راه حلی برای صدا و مصرف هست دوستان راهنمایی کنند.مورد دوم اینکه پارس xu7بهتره یا tu5 و مورد اخر اینکه کروز کنترل نو یا دسته دوم اگه در مشهد کسی سراغ داره راهنمایی کنه.با تشکر از همه دوستا ن
14:26  1394/04/03
گزارش
پاسخ دادن
ماکان
4

سلام من هم همین مشکل رو داشتم بردم گفتن اینطوریه .کولرشم اصلا خوب نیست و مصرف رو یه لیتر بالا برده اصلا راضی نیستم ردش میکنم بره
گزارش
پاسخ دادن
10:38  1394/04/04

رحمان
1

رضا جان همش صندلی عقب میشینی فقط فکر خودتی که جادار باشه خخخ مگرنه 206 هزار شرف داره به پارس .پارس ماشین ریش سفیداس که الان اومدن دفاعم میکنن نه برای میانسال و جوون . با اون حرکت کندش اعصاب نمیزاره هیچ عین افتابه هم بنزین میخوره
11:10  1394/04/03
گزارش
پاسخ دادن
آرش
1

آقا رحمان نگفتی کدوم شرکت آلمانی توی سایتش گفته ef7 رو طراحی کرده . به ما هم نشون بده . شرکت های معتبر آلمانی همه سایت دارند و هر چی تواید یا طراحی کردند توضیح کامل دادند این ef7 کجاست که من پیداش نمیکنم؟
گزارش
پاسخ دادن
12:21  1394/04/03

آرش
3

آقا رحمان دقیقا درست میگی پارس یک ماشین خانوادگی هست و 206 یک ماشین اسپرت کوچیک . این حرفت رو کاملا قبول دارم . ما هم ماشین خانوادگی گرفتیم . جا دار قوی و نرم
گزارش
پاسخ دادن
12:28  1394/04/03

محمد
4

ببنید دوستانم از نظر من پارس از ۴۰۵ بهتره چرا چون که با همون سرعت ۴۰۵ولی باتعادل بیشتر
01:37  1394/04/03
گزارش
پاسخ دادن
سالار
10

سلام دوستان عزیز پرشیا سوار بنده حدود سی سال است راننده هستم از هیلمن تا رنوپنج وبی ام و 2002 داشته ام تا جی آل ایکس وپرشیا تا الان که به لطف خدا یک شاسی بلند دارم وهميشه مصرف کننده بوده ام پرشیای مدل اول 92 خریدم وبیش از یک سال ونیم از آن استفاده کردم سال 91 قیمت دلار هنوز کمتر از 1000 تومن بود لذا تقریبا تمام قطعات اصلی فرانسه بود خدارا شاهد میگیرم نسبت به درآمد ما ایرانیان ماشینی به این لطافت زیبایی استحکام نرمی وکم صدایی با لوازم زیاد وجود ندارد ناشکری کردم خدا آن را از دستم گرفت و ماشین اشغال پر خرج وپر سرو صدا یی بجایش بهم داد با سه برابر قیمت پارس امیدوارم شما ناشکری نکنید بعنوان یک ریش سفید میگویم هنوز هم نسبت به قیمت ماشین بی نظیری هست حد اقل اصالت و پدر و مادر ی دارد یک نگاه به ماشین ها ی بی کیفیت چینی بیاندازید وبه سایتشان سری بزنید. نا شکری از یادتان می رود....
00:56  1394/04/03
گزارش
پاسخ دادن
صفحه اول 5 6 7 8 9 10 11 صفحه آخر
صفحه 9 از 11

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
H : برای من از ۳ شهریور بیمه شد. ۸ شهریور پلاک شد. ۹۰ روزه اسفند. X5.
سید : سلام دوستان چه تعداد تحویل برج 8 آبان ماه داریم که فاکتور نشدن ممنون میشم با زدن مثبت اطلاع بدید چند نفر هستیم
علی : اخرین تحویلی را میشه بفرمایید زمان پر کردن نهایی و زمان تحویل تا تقریبا ببینیم تا کی باید با خط ۱۱ باید بریم تا ماشین سوار شیم
حسین... : حدود ۶۰۰ به احتمال زیاد چهار پنج تومن کمتر از ۶۰۰
هادی : سلام تحویل ۳۰مهر هستم کسی میدونه کی قرار فاکتور بشه
اکبر ازتبریز : 24x5اردبیهشت هنوز درتکمیل وجه موندم موقع ثبت نام۹۰روزه بود امضای قرارداد شد۱۲۰روزهروقت زنگ میزنم میگن ۱۰روز دیگر اس م س شاسی خواهدآمد تاامروز هیچ چیز. خدالعنتوشون کنه.
X5اردیبهشت : سلام فکر کنم فقط منو شما موندیم که رو تکمیل وجه موندیم هنوز اینجوری ک دوستان میگم یا شاسی شدن یا تحویل گرفتم خدا لعنتشون کنه مدیران کرمان موتور را بخدا دیگه خسته شدم ثبتنام ۲۴اردیبهشت ۱۲۰روزه x5تهران نمایندگی خراب شده رفیعی میدان خراسان
T8امیر : کدوم اوستان هستی منم ثبتنام ۴تیر فاکتور ۲۸ مهر و پلاک ۱۵ مهر ولی هنو تحویل ندادن
مهدی : داداش 600 تومن پارسال با امسال خیلی فرق داره پارسال طلا گرمی چند بود الان چنده. این 590 الان از 600 پارسال ارزنده تره. فقط بحث سر اینه که چرا نمیده با وجود افزایش قیمت.
T8امیر : سلام برای ماهم همینجور هست ۱۵ آبان پلاک شد و ۲۸ مهر هم فاکتور هنو بارگیری انجام نشدِ
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد : اوخر سال یا اوایل سال آینده
امیررضا : سلام ،منم‌ایلامم‌خبربدین‌منم‌میام
بنده خدا : آدرس بالاخره کجاشد
تحویل مهر : بهمن تحویل می دن
207 اسفند فلز : 293میلیون
غلام تحویل30آبان : من که پلاک شدم😊
دنا پلاس اتومات پاییز403 : دوستان اگه کسی اطلاع داره لطفا جواب بده دعوت نامه بهمن ماهه اپشنال واریز اول350 واریز دوم قیمتش چقدره
احسان : سلام گاری و گل‌ با من.یک ماشین تک میارم با گل با خودم کارگر میارم درش گل بگیریم.کیا پایه هستن
بی نام : چند روز بعداز فاکتور شدن ماشین پلاک میشه وبه دستم میرسه تهران هستم
کامیار : پس چطور من 11954940م هنوز فاکتور نشدم