تاخیر در تحویل، داد مشتریان خودرو را درآورد!

 

تاخیر در تحویل، داد مشتریان خودرو را درآورد!

 
براساس ارزیابی صورت گرفته بیشترین انتقاد مصرف‌کنندگان از فرایند فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودرو" بوده است.
 
دیگر "تاخیر در تحویل" به واژه‌ای آشنا و البته تکراری و پرغصه برای مصرف‌کنندگان خودرو در ایران تبدیل شده است به‌گونه‌ای که خریداران خودروهای پرتقاضای داخلی و همچنین خریداران خودروهای وارداتی معمولا خودروی خریداری شده را با تاخیر قابل توجهی نسبت به آنچه که در قرارداد قید شده، دریافت می‌کنند.
 
این وضعیت اخیرا در بازار خودروهای وارداتی نمود بیشتری داشته به‌گونه‌ای که با ممنوع شدن واردات خودرو و حدود ۱۴۰۰ قلم کالای غیرضروری دیگر از ابتدای تیر ماه، تقریبا تمام شرکتهای واردکننده خودرو در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده تاخیر دارند.
 
خودروسازان نیز در تحویل برخی خودروهای پرتقاضا به‌ویژه خودروهایی که با مشارکت خودروسازان خارجی در ایران تولید می‌شوند تاخیرهای قابل توجهی داشتند که اخیرا این تاخیرها بیشتر نیز شده و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است.
 
در این شرایط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارشی از وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال ۱۳۹۶ منتشر کرده که بررسی آن نشان می‌دهد در سال گذشته نیز بیشترین انتقاد مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده" بوده است؛ تاخیری که در ماه‌های اخیر تشدید نیز شده است.
 
اما بعد از تاخیر در تحویل، بیشترین انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته مربوط به "ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل" بوده است که اگرچه در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران توضیح بیشتری درباره این موضوع داده نشده اما احتمالا این مشکل مربوط به خودروهای تولید داخلی بوده که با کیفیت پایینی تولید و عرضه می‌شوند.
 
پس از آن نیز "کم بودن تنوع آپشن‌ها" بیشترین میزان نارضایتی و انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.
 
دو موضوع "عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو" و همچنین "تاخیر در تحویل پلاک و مدارک خودرو" نیز دو انتقاد دیگری است که مشتریان نسبت به فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته، مطرح کرده‌اند.
 
البته با افزایش اخیر قیمت خودروهای داخلی از سوی خودروسازان و همچنین رشد شدید قیمت این محصولات در بازار آزاد به نظر می‌رسد که نارضایتی مصرف‌کنندگان از متناسب نبودن قیمت و کیفیت خودروها در سال جاری نسبت به وضعیت سال گذشته، تشدید نیز شده باشد.
 
در این شرایط باید منتظر تهیه و انتشار گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال جاری (۱۳۹۷) ماند تا دید در این مدت نارضایتی‌ها و انتقادات مشتریان در این حوزه چه تغییراتی نسبت به وضعیت سال گذشته داشته است.
 
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای تهیه گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته با ۳۲۳ هزار و ۴۲۳ نفر از خریداران خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، مصاحبه و از آنها نظرسنجی کرده است.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

؟؟؟
0

این روکه خودمون میدونیم و بد جور اسیره تاخیر در تحویل هستیم الان 2 ماهه که از موعد تحویل خودروی من گذشته هنوزم خبری نیست به هر دری هم زدیم بی نتیجه بوده خبر جدید چی دارید ما که کل سرمایه زندگیمون و بعلاوه قرض و وام دادیم تا یه ماشین مثلا خوب بخریم تا بتونیم باهاش کار کنیم باید چه خاکی به سرمون بریزیم لطفا این و تو مصاحبتون از مسئولین بپرسید ببینید جوابی دارند...
08:39  1397/05/18
پاسخ دادن
محمد
4

اهمیت دادن به نظر و رضایت ایرانی و مشتری ایرانی تو ایران سیخی چند ؟؟؟؟!!
تنها چیزی که اصلا تو ایران اهمیت نداره ، نظر و رضایت مردم ایران هست !!!!!!!!
13:19  1397/05/17
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زهرا : من شهریور بودم و شاسی نشده
کاظم : فکر کنم تا سال‌ها باید به پیشنهادات غیر اجباری سایپا فکر کنیم و قبول نکنیم.
منصوری : سلام اسفندیا کسی دعوتنامه نیومده براش تا کی باید صبر کنیم
یوسف 💯 : سلام 😃😃😃 سورن دوگانه تکمیل وجه ۱۰ بهمن ، تحویل ۲۹ اسفند بود ، دیروز پیامک تبدیل به 207i پانا دستی اومد ، ولی تبدیل نخواهم کرد ، ماشین خودم رو می خوام 💥💥💥💥💦
علی : واسه من زده ارسال به خودرو ساز از امروز زده ، اطلاعات بازگشتی عرضه کننده خودرو یعنی چی ؟ دارم سکته میکنم
S5shahrivar : ۳۰ شهریور هنوز شاسی نشده بک احتمال داره چون اقساطی ها را بخوان ماشین دیگه بدن داستان تغییر چک ها و غیره داره خیلی ها هم دو تا قسط واریز کردند فعلا دارم اقساطی ها را میدن بعد می رسن خدمت ما بجای s5 یا s3 میدن یا x5
X5 مشکی : من ۱۷ بهمن ثبت نام کردم الان از سه ماه بیشتر گذشته ولی هنوز فاکتور نشده،تکمیل وجه زرده.کسی میدونه چقدر دیگه تحویل میدن؟
مبین : آرامشتون حفظ کنید و باز هم چاره ای بجز صبر کردن نداریم
زینب : کاش پارسال که پیامک تبدیل خودرو شاهین به اتومات اومد تغییرش داده بودیم هممون تا حالا اینجوری سرمون نیاد
DA : خطاب ب علی خیر امتیازت نمیسوزه و ب احتمال زیاد بعد از ی مدت دوباره برات پیامک حالا باز یا پیش فروش یا فروش فوری یا همون شاهین یا جای گزین پیامک ارسال میشه.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کشاورز : از فردا بهمن ماهی ها فاکتور میشن دعوتنامه اسفند ماه هم فردا میاد اسفند ماهی ها فورا تکمیل وجه کنید اصلا درنگ نکنید
احسان : الان دیگه زمستان و بهار و تابستان همه متحد بشیم چون قیمت همینه و باید کاهش پیدا کنه و از حقمون دفاع کنیم56 درصد افزایش در یک‌مرحله قابل قبول نیست چون در مدت14 ماه درسال 1402 80 درصد افزایش دادن ودر 1403 56 درصد کدام خودرو این همه افزایش قیمت داشته این چیزی نیست جز لجبازی با متقاضیان پژو پارس مگه پارس چی داره و چه آپشنی اضافه کردن
دی ماه : چه فرقی داره چیه.تا 3 سال گارانتی داره سوار شو بعد گارانتی رد کن بره.هنو ماشین مارو ندادن
سعید تیگو7 : حالا اصلا میگیم اینایی که گفتی خیال واهی و دلخوش کنی از طرف دیگران هست من که تحویل قراردادم 90 روز کاری هست و خودم قراردادو امضا کردم و و طبق قرار داد سیستمی برج 5هست چه ضرر و زیانی برای من داره حالا میخاد اخبار درست باشه یا غلط.پس حداقل بزارین روند و مراحل کار را دوستان اینجا اعلام کنند و اگر کسانی خبر جدیدی دارند بیان کنند
رضا : یه چند تا مسئله رو خدمت دوستان متذکر بشم چون بعضی ها فکر کنم از سر بیکاری میان توی گروه وبه احتمال خیلی زیاد هیچ خودرو ثبت نامی هم ندارن فقط می خوان با حس وحال مردم بازی کنن،دوستان من چند سال پیش یه کوییک ثبت نام سایپا داشتم هیچ اطلاعی از طریق نمایندگی یا صدای مشتری نصیبم نشد وخودرو هم با 3 ماه تاخیر تحویل گرفتم اما با اطلاع رسانی افراد توی همین گروه‌ها قبل از اینکه نمایندگی به من بگه من هر مرحله از روند تحویل خودرو مطلع می شدم پس اینکه بعضی ها میگن این پیج مال شرکت مدیران هست وغیره این چرت وپرت هست چون فقط اطلاعات این خودروساز نیست شما می تونید توی صفحات دیگه هم ببینید که شرکت های دیگه هم هستند ودرمورد اون دوتا آقایان فرشید والوند هردوشون اشخاص محترمی بودن واطلاعاتشون هم دقیق بود از نحوه تایپ کلامشون مشخص بود دیگه هم لطفا بقیه نیان نظرات بی خود خودشون رو بزارن
دوگانه : سلام شما تاریخ تکمیل وج وتاریخ تحویل کی بودین.والا ازما داره میره توششماه
تحویل 30دی : از کجا بفهمیم dae گیربکس هست.
پارس : سلام کل مراحل اقساطی رو توضیح میدی بهمون ممنون
اریزو5اف ال : لایک
علی ج : دوستان گوش به حرف کسی ندید چهارشنبه حتما بیاید دلار آمده پائین قیمت خودرو هم فروکش کرده پژو پارس هم باید به قیمت 402 به متقاضیان عرضه بشه