تاخیر در تحویل، داد مشتریان خودرو را درآورد!

 

تاخیر در تحویل، داد مشتریان خودرو را درآورد!

 
براساس ارزیابی صورت گرفته بیشترین انتقاد مصرف‌کنندگان از فرایند فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودرو" بوده است.
 
دیگر "تاخیر در تحویل" به واژه‌ای آشنا و البته تکراری و پرغصه برای مصرف‌کنندگان خودرو در ایران تبدیل شده است به‌گونه‌ای که خریداران خودروهای پرتقاضای داخلی و همچنین خریداران خودروهای وارداتی معمولا خودروی خریداری شده را با تاخیر قابل توجهی نسبت به آنچه که در قرارداد قید شده، دریافت می‌کنند.
 
این وضعیت اخیرا در بازار خودروهای وارداتی نمود بیشتری داشته به‌گونه‌ای که با ممنوع شدن واردات خودرو و حدود ۱۴۰۰ قلم کالای غیرضروری دیگر از ابتدای تیر ماه، تقریبا تمام شرکتهای واردکننده خودرو در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده تاخیر دارند.
 
خودروسازان نیز در تحویل برخی خودروهای پرتقاضا به‌ویژه خودروهایی که با مشارکت خودروسازان خارجی در ایران تولید می‌شوند تاخیرهای قابل توجهی داشتند که اخیرا این تاخیرها بیشتر نیز شده و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است.
 
در این شرایط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارشی از وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال ۱۳۹۶ منتشر کرده که بررسی آن نشان می‌دهد در سال گذشته نیز بیشترین انتقاد مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده" بوده است؛ تاخیری که در ماه‌های اخیر تشدید نیز شده است.
 
اما بعد از تاخیر در تحویل، بیشترین انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته مربوط به "ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل" بوده است که اگرچه در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران توضیح بیشتری درباره این موضوع داده نشده اما احتمالا این مشکل مربوط به خودروهای تولید داخلی بوده که با کیفیت پایینی تولید و عرضه می‌شوند.
 
پس از آن نیز "کم بودن تنوع آپشن‌ها" بیشترین میزان نارضایتی و انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.
 
دو موضوع "عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو" و همچنین "تاخیر در تحویل پلاک و مدارک خودرو" نیز دو انتقاد دیگری است که مشتریان نسبت به فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته، مطرح کرده‌اند.
 
البته با افزایش اخیر قیمت خودروهای داخلی از سوی خودروسازان و همچنین رشد شدید قیمت این محصولات در بازار آزاد به نظر می‌رسد که نارضایتی مصرف‌کنندگان از متناسب نبودن قیمت و کیفیت خودروها در سال جاری نسبت به وضعیت سال گذشته، تشدید نیز شده باشد.
 
در این شرایط باید منتظر تهیه و انتشار گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال جاری (۱۳۹۷) ماند تا دید در این مدت نارضایتی‌ها و انتقادات مشتریان در این حوزه چه تغییراتی نسبت به وضعیت سال گذشته داشته است.
 
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای تهیه گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته با ۳۲۳ هزار و ۴۲۳ نفر از خریداران خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، مصاحبه و از آنها نظرسنجی کرده است.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

محمد
4

اهمیت دادن به نظر و رضایت ایرانی و مشتری ایرانی تو ایران سیخی چند ؟؟؟؟!!
تنها چیزی که اصلا تو ایران اهمیت نداره ، نظر و رضایت مردم ایران هست !!!!!!!!
13:19  1397/05/17
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجید : ببخشید ۹ اسفند تکمیل وجه کردم
عطا : تارا دستی 31تیر فاکتور وپلاک شد آماده تحویل
نسترن : سلام دوستان کسی از اوضاع و احوال پیش فروش شاهین پلاس خبر داره شهریور قسط اول رو دادم اردیبهشت تکمیل وجه کردم اگر کسی میدونه ممنون میشم راهنمایی کنید
پناهی : سلام من 6 اردیبهشت شاهین جی تکمیل وجه کردم هنوز خبری نیست
مهدی : سلام شاهین g پیش فروش کسی جدید فاکتور شده؟
آ5 کاشف نژاد : اگه کسی تجربه داره بگه چطور ماشینی هستآ5
آ5 کاشف نژاد : کسی تجربه آ5 داره میگن خیلی پر خرجه وضعیتهای زود خراب میشه
Reza : سلام به همه یه سوال از ایگل سفید که تازه شاسی شده تاریخ ثبت نام کی بود؟
Ahmad : دروغه تا ۱۸ اردیبهشت فاکتور شده
Shahin : واقعا دروغگو هستن . زنگ زدن هیچ فایده ای ندارد چون یک مشت دروغ تحویل میدن به مشتری
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : نه .امروز تازه رفته رو صدور اسناد داره می چرخه .
مهمان : دوستان کوییک شهریور فاکتور شد؟؟؟؟؟
محمد درودی : سلام من دوو ریسر خریدم خیلی دود میکرد تعمیر اساسیش کردم گرم که میشه خیلی دود میکنه سیاه و ابی قاطیه شتابشم اومده پایین فن میزنه قطع و وصل میشه تند تند فن میزنه چراغ دینامم ضعیف روشن میشه ممنون راهنمایی کنید
س : پیروزی هرکدوم باشه برا ما مهم نیست ما که باج دادیم حداقل ماشینو تحویل بدن
هاتف : دوستان ببخشید حالا که قیمت گذاری دست خود خودرو ساز افتاده ما که دعوتنامه پرداخت کردیم بازم باید بدیم پول یا نه با تشکر
سورن 14 تیر : جریمه تاخیر از من 27 تا الان شده هنوز فاکتور نشده
سارا : تا حالا تحویل خودرو مرداد فاکتور نشدن
کوییک rs آبادان : تکمیل وجه 18 خرداد طرح عادی فاکتور نشده
مجتبی : دوستان اخرین دعوت نامه ای که اومده برای چه ماهیه من تا مهر رو اطلاع داشتم که دعوت نامه اومده خودم ابانم بعد یک سوال من واریز وجه که برج دو داشتم گفتن برای بقیه کارها بعد تکمیل وجه باید انجام بدی نیازی هست الان کاری انجام بدم مثلا سخا و ..... ممنون میشم کمک کنید
تکمیل وجه11اسفندپیش فروش : آقایون خانومانگران فاکتوروتحویل ماشیناتون نباشیدبراساس خبرایی ک اومده بیرون بخاطرافزایش قیمتی ک دادن جریمه شدن خودروسازهاانگارقراره یه مبلغی به قیمت روزروبرگردونن بخاطرهمسن دارن خیلی زودقطعه جورمیکنن تکمیل کنن بدن به مشتری ک خیلی ضررنکنن،البته ماهم شنیدیم ولی خب من بیشتوسوم فاکتورشدم26پلاک نمایندگی میگه فقط بایدبارگیری شه بیادایشالان برای همه اوکی شه