هزینه‌های سرباری که بر سر مشتریان آوار می‌شوند…

 

هزینه‌های سرباری که بر سر مشتریان آوار می‌شوند…

 
خانه ملت: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، توضیحاتی پیرامون هزینه سربار خودروسازی‌ها ارائه کرد. سعید باستانی با اشاره به هزینه‌های سربار خودروسازان گفت: هزینه‌های سربار خودروسازان در چند حوزه بوده که یکی از این هزینه‌ها پرسنل مازاد آن‌ها است. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سایپا اعلام کرده که ۱۱ هزار نفر نیروی مازاد دارد، افزود: ایران‌خودرو اعلام نکرده که چه میزان نیروی مازاد دارد، اما قطعاً تعداد نیروهای آن بیش از سایپا است.
 
 
وی با بیان اینکه شرکت‌های تابعه خودروسازی از جمله دیگر موارد هزینه‌های سربار خودروسازان است، ادامه داد: هر خودروسازی چند شرکت تابعه دارد و گاهی تا حدود ۱۴۰ شرکت می‌رسند، البته مجلس هنوز به این موضوع ورود نکرده است. وی با بیان اینکه بخش دیگری از هزینه‌های سربار خودرو هزینه‌های پولی و مالی آن‌ها است، افزود: خودروسازان باید سود بانک‌ها را سالانه پرداخت کنند. سال گذشته خودروسازان حدود ۶ هزار میلیارد تومان سود بانکی پرداخت کردند که سرجمع آن هزینه‌های سربار خودروسازی می‌شود. وی با بیان اینکه زمانی که نرخ مواد اولیه و حقوق و دستمزد افزایش یافته قیمت خودرو نیز باید افزایش می‌یابد، تأکید کرد: چه زمانی باید هزینه‌های سربار کاهش یابد؟ چرا برای کاهش هزینه‌های سربار مانع وجود دارد؟ تا زمانی که نتوان نرخ هزینه‌های سربار را کاهش داد به حدی که بخش خصوصی واقعی فعالیت کند، از آن‌سو افزایش نرخ خودرو رخ می‌دهد. این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه انحصار تولید در خودروسازی کشور وجود دارد، افزود: واردات خودرو به کشور ممنوع است و زمانی که ممنوع نبود تعرفه‌های واردات به کشور بالا بود و عملا ورود خودرو به کشور سخت بود.
 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سینا : سلام عزیزان من فروردین تکمیل وجه کردم از کجا بدونم فاکتور شدم یا نه ؟
ساینا من : این چطور میشه الان ماشینی که بر اساس قرارداد آخر دی باید دعوت نامش نیومد. و نهایت بعد از یک ماه آخر بهمن تحویل میدادن ولی چی شد یعنی هیچ مبلغی بابت تاخیر این چند ماه به دی ماهی ها و بقیه تعلق نمیگیره
مجید : لطفا حرف اضافه نزن ظلم کرده باید برگردونند به قبل شما دوست داری و پول داری برو آزاد بخر تا بهت بچسبه
امیر آریزو6پرو : تا کی صبوری باید کرد!!!!!! حداقل یه تاریخ دقیق تحویل بدهند خیال آدم راحت میشه
29 اسفند : دقیقا فاصله بین 346تا 460 بخاطر صندلی چرم واینه که چرا داره تصمیم داشتند کد 21 تبدیل زدیم قیمتش حدود 430 باشد اما تصمیم به جایگزین کردن 23 به جای سقف فلز شدند بخاطر ارتقا به 85 گانه وکد 21 این دو مورد بالا را نداشت گذاشتن بعد عید تبدیل زدند امثال ما بنفعمون شد.
علی گلستان : فردا برم بانک ببینم چقد میدن😃😃
مریم : دی دوگانه هیچی پول نمیدن
چرا : حالش خوب نیست
مریم : علی گلستان قیمت 285 شماکلا 255 میدی
حمید : همه ماشینارو دارن میدن به دوگانه هایه سورن باره همشون تبدیل 207پانا دنده دستی میاد بعد اینجا همه لنگ فاکتور شدن