بررسی سوزوکی کیزاشی

بررسی سوزوکی کیزاشی

سوزوکی کیزاشی نقش بسزایی را در ارتقای سیاست های تولیدی شرکت سوزوکی موتور ایفا کرده است. برخلاف مدل های هاچ بک و شاسی بلند که برای تمامی خودرو ساز های ژاپنی شناخته شده  هستند، کیزاشی در ردیف اولین خودروی خانواده از شرکت سوزوکی محسوب می شود که می تواند رقیب   جدیدی برای مدل های مندئو (Mondeo) از شرکت فورد باشد. تنها مانع برای فروش این خودرو در کشور انگلستان این خواهد بود که فقط با موتور بنزینی تولید می شود و این مساله از فروش کیزاشی بطور انبوه جلوگیری خواهد کرد. موتور 4 سیلندر بنزینی با حجم 2.4 لیتر و قدرتی معادل 176 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر، تنها نوع موتور در دسترس می باشد.

بررسی سوزوکی کیزاشی

تولید هر دو مدل گیربکس اتوماتیک و گیربکس دستی چهار چرخ متحرک، این امتیاز را به کیزاشی داده است که جایگاه ویژه ای را در بازار خودروی انگلستان به خود اختصاص دهد. شرکت تولید کننده کیزاشی در انگلستان اعلام کرده است که 500 عدد از این خودرو در سال جاری به فروش خواهد رفت.

 

طراحی خارجی

بررسی سوزوکی کیزاشی
بررسی سوزوکی کیزاشی بررسی سوزوکی کیزاشی

در نگاه اول به سوزوکی کیزاشی در خواهید یافت این خودرو ساخت شرکتی است که زمان زیادی را مشغول به تولید اتومبیل های کوچک بوده است. طول کیزاشی 4,650 میلی متر و عرض آن 1,820  میلی متر است که تقریباٌ 20 سانتی متر از سدان های رقیب خود مانند "اینسیگنیا" از شرکت اپل و "سوپرب" از شرکت اسکودا کوتاه تر است. بدون شک جم  وجور بودن، بخشی از ظاهر اسپرت این خودرو محسوب می شود که وجود رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، پارکابی های کرومی، جلو پنجره مشبک که تا زیر سپر امتداد پیدا کرده (نمونه برداشت شده از محصولات آئودی)، وجود دو خروجی اگزوز و باله کوچک در عقب خودرو، زیبایی خاصی را به این ژاپنی اصیل داده اند.

بررسی سوزوکی کیزاشی
بررسی سوزوکی کیزاشی بررسی سوزوکی کیزاشی

سیستم ترمز این خودرو توسط شرکت آکبونو (Akebono) که قطعات قطار های سریع السیر شینکانسن (Shinkansen) ژاپن را تولید می کند طراحی شده است. طراحان کیزاشی در ضمینه حفظ طراحی کلی  محصولات خود بسیار موفق بوده اند بدین ترتیب که شباهت در رینگ های آلومینیومی و دو خروجی اگزوز در اکثر محصولات به چشم می خورد.

 

طراحی داخلی

بررسی سوزوکی کیزاشی

کابین کیزاشی تا حدودی عجیب است؛ فضای قسمت سرنشینان کم و فاصله سقف تا سر آن ها حدود 10 سانتی متر کوتاه تر از مدل های مشابه است؛ بنابراین چنین کابینی برای افرادی با قد بیشتر از 2 متر فضایی محدود است. علاوه بر این فضای در نظر گرفته شده برای جلوی پای سرنشینان 5 سانتی متر کم تر از نمونه های تولید شده مشابه است. حجم صندوق عقب در مقایسه با پژو 508 و اینسیگنیا بسیار کم تر بوده و این مساله می تواند بخاطر نوع طراحی محور عقب باشد که باعث می شود وقتی صندلی های عقب را می خوابانید دسترسی به صندوق را دچار مشکل کند. موقیت قرارگیری راننده بسیار مناسب  است. گرچه صندلی های جلو به اندازه کافی پهن نیستند اما راحتی مورد نیاز سرنشینان را فراهم می کنند. طراحی زیبا و بدون نقص داخل کابین، تودوزی  چرمی صندلی ها و جنس مرغوب داشبورد از دیگر خصوصیات قابل توجه این زیبای ژاپنی است.

بررسی سوزوکی کیزاشی
بررسی سوزوکی کیزاشی بررسی سوزوکی کیزاشی

ظاهر قدیمی سیستم مسیریاب و سیستم صوتی بکار رفته این سوال را بوجود می آورد که آیا این خودرو  می تواند تولید سال 2012 سوزوکی باشد؟ در مدل کیزاشی 21,995 پوندی، تجهیزاتی از قبیل گرم کن صندلی های جلو، سیستم صوتی مجهز به هشت بلندگو، شیشه های برقی، سیستم دسترسی بدون کلید، سیستم کنترل آب  و  هوای دوگانه، کروز کنترل، چراغ های جلوی اتوماتیک، شیشه های دودی، خروجی اتصال USB، بلوتوث و 7 عدد کیسه هوا را در اختیار مشتری قرار می دهد.

 

کارایی و قدرت موتور

بررسی سوزوکی کیزاشی

آزمایش در گردنه ها و اتوبان های شلوغ نشان داده کیزاشی ماشین کارآمدی است که رانندگی ساده و با آرامش را به شما هدیه می کند و اتومبیلی مناسب جاده های درون شهری و برون شهری است. این خودروی رام علی رغم ظاهر اسپرت خود نیازی به رینگهای 18 اینچی ، ترمزهای قدرت مند و یا گیربکس متغیر پیوسته ندارد چراکه کیزاشی خودروی تنبلی است. شتاب این خودرو در نوع خود بد نیست اما حسی که راننده از شتاب گیری مورد نظردرهنگام رانندگی دارد، مساله قابل توجهی است که آیا می تواند آن را براورده کند یا نه. موتور بایستی از تمام توان خود برای تغذیه گیربکس متغیر پیوسته استفاده کند تا بتواند نیروی مورد نیاز را برای حرکت سوزوکی تنبل تولید کند. روی هم رفته این امکان برای راننده فراهم نشده که بتواند روی تقسیم نیرو از موتور به چرخ ها کنترلی داشته باشد. به لطف پدل شیفتر، امکان درگیر کردن بیشتر میل گاردان وجود دارد اما به هنگام تعویض دنده به صورت دستی، موتور واکنش مناسب را در قبال نیاز راننده از سرعت ایجاد نمی کند.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی سوزوکی کیزاشی

تعداد اندکی از خودروهای رقیب کیزاشی کیفیت سواری آن را دارا هستند و واکنش سریع فرمان این اتومبیل گویای این مساله است. وزن مناسب جعبه دنده از نقاط مثبت و قابل توجه در بالا بردن سطح کیفی هندلینگ این خودرو به  شمار می رود. وجود لبه های پهن در رینگ های جلو، این امکان را برای راننده فراهم کرده است که بتواند سر پیچ ها به راحتی گردش کند. شاسی خودرو نقش مهمی را در کنترل بدنه ایفا می  کند و هم چنین انعطاف پذیری در هنگام گردش در پیچ ها، پایداری بر روی جاده و جذب ضربه های ناشی از وجود دست اندازها از دیگر وظایف آن بشمار می  رود. کیزاشی همان خودرویی است که تمام لذت رانندگی در سفر را به شما خواهد داد.

بررسی سوزوکی کیزاشی
بررسی سوزوکی کیزاشی بررسی سوزوکی کیزاشی

هندلینگ  سوزوکی کیزاشی قابل تحسین است. به گونه ای که اکسل های جلو و عقب پایداری کامل، مناسب و مهیج را برای راننده در سر پیچ ها فراهم می آورد. برای این اتومبیل یک نقطه ضعف وجود دارد و آن این است که نمی تواند از سیستم چهار چرخ متحرک خود در همه شرایط استفاده کند. تنها در هنگام سر خوردن، این سیستم نیروی لازم را به اکسل عقب منتقل می کند در حالی که در جاده های خشک همانند یک اتومبیل دیفرانسیل جلو کلاسیک عمل می نماید.

 

مصرف سوخت و امکانات ویژه

بررسی سوزوکی کیزاشی

امکانات ویژه و قیمت مناسب این خودرو سبب شده که کیزاشی خریداران خاصی را بخود اختصاص دهد که آمار آن ها بیش از 500 نفر در سال تخمین زده شده است. تولید 191 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر و مالیات 28 درصدی (در مقایسه با 25 درصد مالیات برای موندئو) این خودرو نمی تواند آن را در ردیف گزینه های مورد نظر خرید توسط شرکت های اتومبیلرانی قرار دهد. قیمت مناسبی که از آن صحبت شده نمی تواند دلیل محکمی برای فروش بالای این خودرو به حساب بیاید زیرا موتور بنزین سوز با این حجم موتور باعث کاهش تعداد خریداران می شود. تولیدات محدود و ویژه شاید بتواند پرسود به نظر آید اما همانند اتفاقی که برای شرکت سیتروئن برای تولید مدل C6 خود اتفاق افتاد شاید شرکت سوزوکی نیز هرگز نتواند قیمت خودرو خود را برای همیشه پائین نگه دارد. وجود موتور 4 سیلندری حجیم این خودرو هماهنگی لازم را با گیربکس ندارد و این باعث کاهش عملکرد مناسب آن می شود. هم چنین در تست جاده ای، مصرف سوخت کمتر از 7 لیتر در هر 100 کیلومتر انتظار می رفت.

 

نظر نهایی

بررسی سوزوکی کیزاشی

علی رغم این که کیزاشی خودرویی اسپرت با قابلیت های بالایی است اما نخواهد توانست نظر علاقه مندان را دربازارخودروهای خانواده در اروپا به خود جلب کند. انتخاب موتور و جعبه دنده نامناسب باعث شده از محبوبیت این خودرو کاسته شود. کیزاشی نه خودرویی با صرفه اقتصادی مناسب برای شرکت های اتومبیل رانی است و نه اتومبیلی است که بتواند نظر خریداران خاص و ویژه زیادی را به خود جلب کند. درحالیکه این خودروی ژاپنی، سدانی مجهز به حساب نمی آید اما قیمت و یکسری ویژگی های آن می تواند نیاز خریداران خود را برآورده کند. به ندرت می توان خودروهای خانواده مانند کیزاشی پیدا کرد که هردو فاکتور قیمت مناسب و جذاب بودن را با هم داشته باشند. با وجود اینکه شایعاتی در مورد تولید این خودرو با موتور دیزل وجود دارد، شرکت تولید سوزوکی در انگلستان اعلام کرده است در حال حاضر این مساله امکان پذیر نمی باشد. با همه این اوصاف کیزاشی ماشین مناسبی برای شروع  رانندگی به حساب می آید.

با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی سوزوکی کیزاشی


منبع

Autocar

   

برچسب : سوزوکی , کیزاشی , اینسیگنیا , مندئو , فورد , اپل , سوپرب , پژو508 , سیتروئن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

S.S
0

عزیزان ،
اگر واقع بین باشیم، کیزاشی از نظر راحتی ونرمی و حس و حال رانندگی به نظر من شبیه کمری 2007 هست .
من مدل اتوماتیک آنرا دارم واقعاً راننده متوجه تعویض دنده‌ها نمیشه .
از نظر فنی کلا ماشینهای ژاپنی سخت جون و بی نقص هستند، قبل از این من آزرا 2009 داشتم، اعتراف میکنم نسبت به آزرا شتاب کمتری داره درعین حال باید توجه داشت که آزرا موتورش 3400 هست و کیزاشی 2400.
در مجموع کسانیکه در رنج قیمت 250میلیون خودروی سواری مناسب میخواهند تهیه کنند، عاقلانه ترین آپشن کیزاشی است. باید توجه داشت که قیمت و کیفیت همزمان مورد توجه قرار گیرد. توی این رنج قیمت رقیبی نمی‌تونم در بازار ایران ببینیم که در حد و اندازه کیزاشی باشه
20:18  1397/12/02
پاسخ دادن
فهد تیرکان
0

سلام دنده اتوماتیکه ماشینم خرابه
08:29  1395/10/07

ساسا
0

گیربکس دنده ای شتاب خوبی داره
ولی اتوماتشcvt ضعیفه کاش گیربکس تیپ ترونیک که رواکثرماشینای کره ای هس میذاشتن
دورپائین چون سوپاپ متغیره نصف سوپاما بستن براهمین تنبل بنظر میرسه
22:14  1397/09/14
پاسخ دادن
sova
2

چراکه کیزاشی خودروی تنبلی است!!!!!!

یه سوال، چجوری حساب کردید که اینو⬆ گفتید؟!
14:42  1394/11/02
پاسخ دادن
كسرى
6

ماشينهاى كره اى هنوز يك پله پايينتر از ماشينهاى ژاپنى هستند و شايد در مورد بعضى مدلها بيشتر از يك پله!
12:48  1394/01/16
پاسخ دادن
Jojo
21

ماشين خيلي خوبي چرا ازش بد ميگين متورش ضعيف كه نيست امكانات نداره كه داره غيافه نداره كه داره ديگه چي ميخواي
07:44  1392/10/14
پاسخ دادن
کاربر: شهرام
7

ابــــــــــدا رقیبی برای خودروهای کره ای مث هیوندای و کیاموتورز نیس!
اونم با این قیمت !!!!
11:46  1392/08/10
پاسخ دادن
ar2
10

واقعا مشینی که بدرد نخوره تو این رنج قیمت البته تو ایران
11:07  1392/08/09
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جی ۷ : این صداوسیما کاری نمیتونه برا ما مالباخته ها کنه تنها راه این که جمیعا شکایت این شرکت کنیم که کثیرالشاکی بشه دادگاه این مردک الدنگ مدیر عامل بکشونه بیارتش پاسخگو باشه
محبوبه : سلام برا منم ۱۷۷ملیون واریز کردن برج یازده هم ۳۰ملیون
محمد : من نمایندگی سایپا تماس گرفتم. گفتند منتظر باشید پیام میاد.
J7 : ارز نیمایی برای خودروسازان حذف شد و ارز برای کرمان موتور ۴۰ درصد به بالا گران شد. انصراف ندهید و منتظر قیمت نجومی مونتاژ کارها باشید. گرانی را دوست نداریم ولی واقعیت افزایش قیمت کارخانه است.
حمیدرضا : درود شما که واریز ۸ و ۹مرداد هستی ۴رقم آخر شماره پذیرش رو بفرمایی که بدونیم تو مرداد چند نفر ثبت نام کردن .ممنون
تارا : تاخیر تارا v1 با این امار تولید به چهار ماه میرسه
j7 مشکی مرداد مشهد : سلام دوستان ثبت نام 20 مرداد نقدی جی 7 مشکی امروز 24 اذر ماه شاسی شد و فاکتور شد همین کافیه دیگه بقیه اش مهم نیست دیگه ماشین که شاسی میشه خیالت راحت میشه که ماشینی هست که متعلق به شماس برای بقیه موارد تاخیر دارن چاره ای نداریم فقط گفتم خبر بدم که دوستان دارن مرداد مشکی رو شاسی میکنن همین روزا انشالله شماره شاسی میگیرین مردادی ها
گرفتار کفتارها : بالاخره تکمیل وجه کردم تارا وی یک پلاس پیش فروش تحویل 8بهمن بود شد 30 چقدر تاخیر دارن ؟ لعنت به عهدی که ان را وفا نباشد خودروی ملی را دردی دوا نباشد مشتی کفتار و گرگ و روباه صفتند مردم گرفتار ،بی درد و بی عار و در غفلتند.
اطلسعلی : * نوک مدادی تا ۱۵ شهریور فاکتور شده است *
X5ayda : من برای تجمع میام
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد شیراز : سلام مثل شما هستم..متأسفانه خیر
دنا 6 دنده سفید پیش فروش 30 آبان : من تکمیل وجه 18 شهریور هستم امروز زنگ زدم گفت واسه شما 7 روز کاری جهت تحویل موعد گذاشتن
طرح مادران : ببخشید ناهید خانوم میشه بگین ردیف قرداد شما چنده ممنون میشم تا ببینم نوبت ما کی میشه
رانا : تحویلی 29مهرم 20ام پلاک شد همچنان رو گزینه صدور اسناد هستش
سورن : 15033تحویل9دی ماه.کی فاکتورمیشم
علی ساینا 2مهر : 2 مهرم ولی امروزم فاکتور نشدم 😐😔
بهزاد : فاکتورنشدی
فاطمه : ظاهرا امروز کسی فاکتور نشد !! جمعه ها بیشتر فاکتور میکنن!
محمد صادق : تحویل 17 مهر هستم، 21 آذر پلاک شدم، ولی همچنان رو اسناد خودرو میچرخه