بررسی سوزوکی کیزاشی

بررسی سوزوکی کیزاشی

سوزوکی کیزاشی نقش بسزایی را در ارتقای سیاست های تولیدی شرکت سوزوکی موتور ایفا کرده است. برخلاف مدل های هاچ بک و شاسی بلند که برای تمامی خودرو ساز های ژاپنی شناخته شده  هستند، کیزاشی در ردیف اولین خودروی خانواده از شرکت سوزوکی محسوب می شود که می تواند رقیب   جدیدی برای مدل های مندئو (Mondeo) از شرکت فورد باشد. تنها مانع برای فروش این خودرو در کشور انگلستان این خواهد بود که فقط با موتور بنزینی تولید می شود و این مساله از فروش کیزاشی بطور انبوه جلوگیری خواهد کرد. موتور 4 سیلندر بنزینی با حجم 2.4 لیتر و قدرتی معادل 176 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر، تنها نوع موتور در دسترس می باشد.

بررسی سوزوکی کیزاشی

تولید هر دو مدل گیربکس اتوماتیک و گیربکس دستی چهار چرخ متحرک، این امتیاز را به کیزاشی داده است که جایگاه ویژه ای را در بازار خودروی انگلستان به خود اختصاص دهد. شرکت تولید کننده کیزاشی در انگلستان اعلام کرده است که 500 عدد از این خودرو در سال جاری به فروش خواهد رفت.

 

طراحی خارجی

بررسی سوزوکی کیزاشی
بررسی سوزوکی کیزاشی بررسی سوزوکی کیزاشی

در نگاه اول به سوزوکی کیزاشی در خواهید یافت این خودرو ساخت شرکتی است که زمان زیادی را مشغول به تولید اتومبیل های کوچک بوده است. طول کیزاشی 4,650 میلی متر و عرض آن 1,820  میلی متر است که تقریباٌ 20 سانتی متر از سدان های رقیب خود مانند "اینسیگنیا" از شرکت اپل و "سوپرب" از شرکت اسکودا کوتاه تر است. بدون شک جم  وجور بودن، بخشی از ظاهر اسپرت این خودرو محسوب می شود که وجود رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، پارکابی های کرومی، جلو پنجره مشبک که تا زیر سپر امتداد پیدا کرده (نمونه برداشت شده از محصولات آئودی)، وجود دو خروجی اگزوز و باله کوچک در عقب خودرو، زیبایی خاصی را به این ژاپنی اصیل داده اند.

بررسی سوزوکی کیزاشی
بررسی سوزوکی کیزاشی بررسی سوزوکی کیزاشی

سیستم ترمز این خودرو توسط شرکت آکبونو (Akebono) که قطعات قطار های سریع السیر شینکانسن (Shinkansen) ژاپن را تولید می کند طراحی شده است. طراحان کیزاشی در ضمینه حفظ طراحی کلی  محصولات خود بسیار موفق بوده اند بدین ترتیب که شباهت در رینگ های آلومینیومی و دو خروجی اگزوز در اکثر محصولات به چشم می خورد.

 

طراحی داخلی

بررسی سوزوکی کیزاشی

کابین کیزاشی تا حدودی عجیب است؛ فضای قسمت سرنشینان کم و فاصله سقف تا سر آن ها حدود 10 سانتی متر کوتاه تر از مدل های مشابه است؛ بنابراین چنین کابینی برای افرادی با قد بیشتر از 2 متر فضایی محدود است. علاوه بر این فضای در نظر گرفته شده برای جلوی پای سرنشینان 5 سانتی متر کم تر از نمونه های تولید شده مشابه است. حجم صندوق عقب در مقایسه با پژو 508 و اینسیگنیا بسیار کم تر بوده و این مساله می تواند بخاطر نوع طراحی محور عقب باشد که باعث می شود وقتی صندلی های عقب را می خوابانید دسترسی به صندوق را دچار مشکل کند. موقیت قرارگیری راننده بسیار مناسب  است. گرچه صندلی های جلو به اندازه کافی پهن نیستند اما راحتی مورد نیاز سرنشینان را فراهم می کنند. طراحی زیبا و بدون نقص داخل کابین، تودوزی  چرمی صندلی ها و جنس مرغوب داشبورد از دیگر خصوصیات قابل توجه این زیبای ژاپنی است.

بررسی سوزوکی کیزاشی
بررسی سوزوکی کیزاشی بررسی سوزوکی کیزاشی

ظاهر قدیمی سیستم مسیریاب و سیستم صوتی بکار رفته این سوال را بوجود می آورد که آیا این خودرو  می تواند تولید سال 2012 سوزوکی باشد؟ در مدل کیزاشی 21,995 پوندی، تجهیزاتی از قبیل گرم کن صندلی های جلو، سیستم صوتی مجهز به هشت بلندگو، شیشه های برقی، سیستم دسترسی بدون کلید، سیستم کنترل آب  و  هوای دوگانه، کروز کنترل، چراغ های جلوی اتوماتیک، شیشه های دودی، خروجی اتصال USB، بلوتوث و 7 عدد کیسه هوا را در اختیار مشتری قرار می دهد.

 

کارایی و قدرت موتور

بررسی سوزوکی کیزاشی

آزمایش در گردنه ها و اتوبان های شلوغ نشان داده کیزاشی ماشین کارآمدی است که رانندگی ساده و با آرامش را به شما هدیه می کند و اتومبیلی مناسب جاده های درون شهری و برون شهری است. این خودروی رام علی رغم ظاهر اسپرت خود نیازی به رینگهای 18 اینچی ، ترمزهای قدرت مند و یا گیربکس متغیر پیوسته ندارد چراکه کیزاشی خودروی تنبلی است. شتاب این خودرو در نوع خود بد نیست اما حسی که راننده از شتاب گیری مورد نظردرهنگام رانندگی دارد، مساله قابل توجهی است که آیا می تواند آن را براورده کند یا نه. موتور بایستی از تمام توان خود برای تغذیه گیربکس متغیر پیوسته استفاده کند تا بتواند نیروی مورد نیاز را برای حرکت سوزوکی تنبل تولید کند. روی هم رفته این امکان برای راننده فراهم نشده که بتواند روی تقسیم نیرو از موتور به چرخ ها کنترلی داشته باشد. به لطف پدل شیفتر، امکان درگیر کردن بیشتر میل گاردان وجود دارد اما به هنگام تعویض دنده به صورت دستی، موتور واکنش مناسب را در قبال نیاز راننده از سرعت ایجاد نمی کند.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی سوزوکی کیزاشی

تعداد اندکی از خودروهای رقیب کیزاشی کیفیت سواری آن را دارا هستند و واکنش سریع فرمان این اتومبیل گویای این مساله است. وزن مناسب جعبه دنده از نقاط مثبت و قابل توجه در بالا بردن سطح کیفی هندلینگ این خودرو به  شمار می رود. وجود لبه های پهن در رینگ های جلو، این امکان را برای راننده فراهم کرده است که بتواند سر پیچ ها به راحتی گردش کند. شاسی خودرو نقش مهمی را در کنترل بدنه ایفا می  کند و هم چنین انعطاف پذیری در هنگام گردش در پیچ ها، پایداری بر روی جاده و جذب ضربه های ناشی از وجود دست اندازها از دیگر وظایف آن بشمار می  رود. کیزاشی همان خودرویی است که تمام لذت رانندگی در سفر را به شما خواهد داد.

بررسی سوزوکی کیزاشی
بررسی سوزوکی کیزاشی بررسی سوزوکی کیزاشی

هندلینگ  سوزوکی کیزاشی قابل تحسین است. به گونه ای که اکسل های جلو و عقب پایداری کامل، مناسب و مهیج را برای راننده در سر پیچ ها فراهم می آورد. برای این اتومبیل یک نقطه ضعف وجود دارد و آن این است که نمی تواند از سیستم چهار چرخ متحرک خود در همه شرایط استفاده کند. تنها در هنگام سر خوردن، این سیستم نیروی لازم را به اکسل عقب منتقل می کند در حالی که در جاده های خشک همانند یک اتومبیل دیفرانسیل جلو کلاسیک عمل می نماید.

 

مصرف سوخت و امکانات ویژه

بررسی سوزوکی کیزاشی

امکانات ویژه و قیمت مناسب این خودرو سبب شده که کیزاشی خریداران خاصی را بخود اختصاص دهد که آمار آن ها بیش از 500 نفر در سال تخمین زده شده است. تولید 191 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر و مالیات 28 درصدی (در مقایسه با 25 درصد مالیات برای موندئو) این خودرو نمی تواند آن را در ردیف گزینه های مورد نظر خرید توسط شرکت های اتومبیلرانی قرار دهد. قیمت مناسبی که از آن صحبت شده نمی تواند دلیل محکمی برای فروش بالای این خودرو به حساب بیاید زیرا موتور بنزین سوز با این حجم موتور باعث کاهش تعداد خریداران می شود. تولیدات محدود و ویژه شاید بتواند پرسود به نظر آید اما همانند اتفاقی که برای شرکت سیتروئن برای تولید مدل C6 خود اتفاق افتاد شاید شرکت سوزوکی نیز هرگز نتواند قیمت خودرو خود را برای همیشه پائین نگه دارد. وجود موتور 4 سیلندری حجیم این خودرو هماهنگی لازم را با گیربکس ندارد و این باعث کاهش عملکرد مناسب آن می شود. هم چنین در تست جاده ای، مصرف سوخت کمتر از 7 لیتر در هر 100 کیلومتر انتظار می رفت.

 

نظر نهایی

بررسی سوزوکی کیزاشی

علی رغم این که کیزاشی خودرویی اسپرت با قابلیت های بالایی است اما نخواهد توانست نظر علاقه مندان را دربازارخودروهای خانواده در اروپا به خود جلب کند. انتخاب موتور و جعبه دنده نامناسب باعث شده از محبوبیت این خودرو کاسته شود. کیزاشی نه خودرویی با صرفه اقتصادی مناسب برای شرکت های اتومبیل رانی است و نه اتومبیلی است که بتواند نظر خریداران خاص و ویژه زیادی را به خود جلب کند. درحالیکه این خودروی ژاپنی، سدانی مجهز به حساب نمی آید اما قیمت و یکسری ویژگی های آن می تواند نیاز خریداران خود را برآورده کند. به ندرت می توان خودروهای خانواده مانند کیزاشی پیدا کرد که هردو فاکتور قیمت مناسب و جذاب بودن را با هم داشته باشند. با وجود اینکه شایعاتی در مورد تولید این خودرو با موتور دیزل وجود دارد، شرکت تولید سوزوکی در انگلستان اعلام کرده است در حال حاضر این مساله امکان پذیر نمی باشد. با همه این اوصاف کیزاشی ماشین مناسبی برای شروع  رانندگی به حساب می آید.

با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی سوزوکی کیزاشی


منبع

Autocar

   

برچسب : سوزوکی , کیزاشی , اینسیگنیا , مندئو , فورد , اپل , سوپرب , پژو508 , سیتروئن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

S.S
0

عزیزان ،
اگر واقع بین باشیم، کیزاشی از نظر راحتی ونرمی و حس و حال رانندگی به نظر من شبیه کمری 2007 هست .
من مدل اتوماتیک آنرا دارم واقعاً راننده متوجه تعویض دنده‌ها نمیشه .
از نظر فنی کلا ماشینهای ژاپنی سخت جون و بی نقص هستند، قبل از این من آزرا 2009 داشتم، اعتراف میکنم نسبت به آزرا شتاب کمتری داره درعین حال باید توجه داشت که آزرا موتورش 3400 هست و کیزاشی 2400.
در مجموع کسانیکه در رنج قیمت 250میلیون خودروی سواری مناسب میخواهند تهیه کنند، عاقلانه ترین آپشن کیزاشی است. باید توجه داشت که قیمت و کیفیت همزمان مورد توجه قرار گیرد. توی این رنج قیمت رقیبی نمی‌تونم در بازار ایران ببینیم که در حد و اندازه کیزاشی باشه
20:18  1397/12/02
پاسخ دادن
فهد تیرکان
0

سلام دنده اتوماتیکه ماشینم خرابه
08:29  1395/10/07

ساسا
0

گیربکس دنده ای شتاب خوبی داره
ولی اتوماتشcvt ضعیفه کاش گیربکس تیپ ترونیک که رواکثرماشینای کره ای هس میذاشتن
دورپائین چون سوپاپ متغیره نصف سوپاما بستن براهمین تنبل بنظر میرسه
22:14  1397/09/14
پاسخ دادن
sova
2

چراکه کیزاشی خودروی تنبلی است!!!!!!

یه سوال، چجوری حساب کردید که اینو⬆ گفتید؟!
14:42  1394/11/02
پاسخ دادن
كسرى
6

ماشينهاى كره اى هنوز يك پله پايينتر از ماشينهاى ژاپنى هستند و شايد در مورد بعضى مدلها بيشتر از يك پله!
12:48  1394/01/16
پاسخ دادن
Jojo
21

ماشين خيلي خوبي چرا ازش بد ميگين متورش ضعيف كه نيست امكانات نداره كه داره غيافه نداره كه داره ديگه چي ميخواي
07:44  1392/10/14
پاسخ دادن
کاربر: شهرام
7

ابــــــــــدا رقیبی برای خودروهای کره ای مث هیوندای و کیاموتورز نیس!
اونم با این قیمت !!!!
11:46  1392/08/10
پاسخ دادن
ar2
10

واقعا مشینی که بدرد نخوره تو این رنج قیمت البته تو ایران
11:07  1392/08/09
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امین : سلام بر دوستان کسی اطلاع نداره حواله شاهین پلاس موعد اسفند کی میاد؟؟ آخه دوماه پیش دعوتنامه بهمن اومد با موعد ۳۰ روزه ولی از اسفند خبری نیست زنگ زدم سایپا میگه ۲۰ تا ۳۰ درصد بهمن ماهی ها رو فرستادیم هنوز اونها هم تحویل نشدن همشون کسی خبر نداره
حامد : من امروز تماس گرفتم با سایپا، گفت شاهین دنده مشخص نیست کی پیام میاد ، ولی میاد، از امروز تا زمستون، و خودرو چیز دیگه ای هم نیست ، همون شاهین دنده.
شاهین اتومات تحویل زمستان 403 : درجواب این دوست عزیز سامانه یکپارچه درست هست الان توی پروفایلم بودم
بیژن : سلام من 13 مهر هستم تارا v1 پلاس هنوز فاکتور نشدم
علی احمدی : سلام دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک آپشنال تحویل ۳۰ مهر ۱۴۰۳ کی فاکتور میشه ؟
آریو : تورو خدا یکی اینه پیدا کنه من کتکش بزنم دلم خنک بشه
Sh : سلام آقای هادی اون لینک فکر کن مشکل داره مجددأ خدمتتون فرستادم https://www.saipacorp.com/fa/salepage/customercarstatus
حسین... : در اینکه بعضی از افراد این صفحه منسوبین به سایپا هستند هیچ شکی نیست.بالاخره این شرکت‌ها هزینه های خاصی رو برای فضای مجازی منظور میکنن وهدفشون اینه که اقدامات شرکتشون رو توجیه کنن ولی اگه منظورتون از جیره خور من بودم بدونین که سخت در اشتباهید اگه وقت داشتی کامنتای قبلیمو بخون ولی خوب یکسری چیزا واقعیت هستن منجمله اینکه ما تا پایان زمستون هیچ حقی برا شکایت از سایپا نداریم . حالا اگه میگین میشه ازش شکایت کرد راهشو به منم نشون بدین(البته مستدل وحقوقی)منم پابه پاتون میام
یاری : اطلاعیه اصلاح اطلاعات برگشتی خودرو ساز 21 / 04 / 1403 به اطلاع کلیه متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودرو داخلی که سفارش ایشان بر اساس اطلاعات ارسالی خودروساز لغو شده است می رساند، اطلاعات ارسالی توسط شرکت خودروساز در حال اصلاح می باشد . لازم به ذکر است پس از اصلاح و ارسال مجدد اطلاعات توسط شرکت خودروساز در اسرع وقت پروفایل متقاضیان در سامانه بروز رسانی خواهد شد. بستن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آریزو 5 همدان : در پاسخ به آریزو 5 من تحویلم 3 مهر . ثبت نام 20 اسفند
آریزو 5 همدان : منم ثبت نام 20 اسفندماه و تحویلی 3 مهر
دنا توربو 6 دنده 403 : مال منم 4 دی بود شد 30 دی . پیروز 356دادم 5 مرداد 280
رضا دنا اپشنال پیش فروش 30مهر : دوستان تکمیل وجه 11 شهریور تحویل 30 مهر هنوز فاکتور نشدم
مرتضی دوگانه : سلام آقای ویسی یعنی شما بغیر کارت طلایی مبلغ 52میلیون اضافه تر پرداخت کردید
نادر غالبی : تا 25شهریور ساینا اس فاکتور شد
فاطمه : جریان تحویل حضوری چیه مگه نمیفرستن نمایندگی که انتخاب کردیم چرا بعضی ها میگن تحویل حضوری زدیم
دنا اتوماتیک آپشنال : از ما قرار بود 8 مهر تحویل بدن 28 آذر فاکتور شده
آریزو5 : من هم تحویل 18 شهریور بودم فردا تحویل میگیرم.. جهت اطلاع دوستان
عباس : باید ببینی نامتو کی زدن برای بانک برای منو 20 شهریور نامشو‌زدن 23آبان واریز شد ربطی به تاریخ تحویلت نداره هروقت مدیران بزنه به بانک از اون زمان میری تو نوبت واریز برو شعبه سرو شرفی طبقه بالا نوبتتو بپرس تلفنی هم جواب نمیدن حضوری برو