بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

ایسوزو گیگامکس بزرگترین کامیون ساخت این کمپانی ژاپنی است که به منظور انجام کارهای سنگین طراحی شده است. این مدل همانند اکثر کامیون ها موتور آن در زیر کابین تعبیه شده است. این کامیون فروش جهانی داشته و مجهز به آخرین تکنولوژی های روز دنیا از قبیل موتورهای دیزل یورو پنج است که قدرتی معادل 410 تا 510 اسب بخار تولید می کنند. کمپانی ایسوزو همیشه به خاطر محصولات قابل اعتماد خود زبان زد بوده است که گیگامکس نیز از این قاعد مستثنی نیست؛ 3 سال یا 500,000 کیلومتر گارانتی، مهر تاییدی بر این اعتماد چندین ساله است.

 

طراحی خارجی

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

ظاهر این کامیون زمخت و کابین آن بر روی موتور قرار گرفته است. جلو پنجره این خودرو به سه بخش تقسیم شده است که مشابه جلو پنجره کامیونت  های تولیدی این کمپانی می باشد. وجود دو بادشکن جانبی بر روی سقف سبب بالا بردن پایداری و کاهش صدای باد می شوند. سپر بزرگ و محکم آن از کیفیت عالی برخوردار است و طوری طراحی شده که توانایی تحمل شرایط سخت را دارد که چراغ های مستطیلی شکل جلو و چراغ های مه شکن در قسمت پایین آن جای گرفته اند.

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

برای بالا بردن دید راننده از پنجره های بزرگ با طراحی مدرن استفاده شده که ظاهر این کامیون را دو چندان کرده است؛ برای امنیت بیشتر چراغ های راهنما بر روی قسمت بالایی رکاب تعبیه شده اند. قابلیت خم شدن کابین به سمت جلو امکان دسترسی راحت به موتور خودرو را فراهم کرده است.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

علی رغم طراحی داخلی کابین که خیلی ساده است، فضای کافی برای راننده و مسافر به خوبی در نظر گرفته شده است. داشبورد و قسمت داخلی درب ها از جنس پلاستیک سخت هستند. صندلی بادی قابل تنظیم با روکشی از کتان لطیف راحتی در نشستن و امکان انتخاب موقعیت مناسب برای رانندگی را در اختیار راننده قرار می دهد. فرمان قطور این خودرو به راحتی در دست جا می گیرد و قابلیت تنظیم در تمام جهات را دارد. تنها نکته قابل توجه ظاهر قدیمی فرمان خودرو است که کمپانی ایسوزو برای همگام بودن با طرح های مدرن روز دنیا بایستی در طراحی آن تجدید نظر کند. طراحی کنسول همانند اتومبیل های سواری است، به طوری که سیستم صوتی و رادیو در قسمت بالایی و سیستم کنترل آب و هوا در قسمت پایین قرار گرفته اند. مانیتور 21 اینچی تعبیه شده در وسط کنسول این خودرو مجهز به سیستم مسیریاب ماهواره ای است.

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

در این بخش درگاهی در نظر گرفته شده است که از طریق آن امکان اتصال فیش MP3 برای فایل های صوتی و تصویری، دوربین، بلوتوث و همچنین قابلیت نصب نرم افزار مسیریاب ماهواره ای وجود دارد. شاید طراحی یک سری از موارد خیلی مدرن به نظر نرسند، اما با طراحی داخلی هماهنگی دارند؛ در کنر این طراحی کلاسیک این خودرو مجهز به صفحه جداگانه ای برای نمایش مصرف سوخت، سیستم هشدار دهنده سرعت، مقدار ساعات کارکرد موتور، نمایشگر زمان سرویس قبلی تا سرویس جدید خودرو و غیره است. شما می توانید بدون نیاز به سوئیچ و تنها با فشار یک دکمه این خودرو را روشن کنید. در کابین این خودرو تعداد زیادی فضاهای مکعبی شکل می بینید که برای قرار دادن وسایل بسیار مناسب هستند. علاوه بر این یک کنسول بزرگ و جادار بین دو صندلی و فضای بالای سر قرار گرفته است.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

برای ایسوزو گیگامکس سه نوع موتور با قدرت های متفاوت ارائه شده است؛ موتورهای 415، 455 و 510 اسب بخار که به ترتیب گشتاورهایی معادل 1863، 2255 و 2255 نیوتن متر را تولید می کنند. حجم 15,681 لیتر برای 510 اسب بخار نیرو، خنک کننده توربو و سیستم سوخت رسانی مستقیم برای موتور دیزلی، باعث شده است که این کامیون در ردیف مدل های موتور حجیم بازار خودروهای سنگین ژاپن قرار گیرد. هر دو سری از موتورهای Gigamax’s SiTEC دارای استاندار یورو پنج هستند. این کامیون در دو مدل 12 و 16 سرعته با گیربکس اتوماتیک و دستی و گیربکس 18 سرعته دستی وجود دارد. مخزن سوخت این خودرو گنجایشی معادل 1000 لیتر دارد که می توان مسافتی بین 1600 تا 2000 کیلومتر را با این مقدار طی کرد.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

اکسل عقب در گیگامکس نقش هماهنگی لازم بین وزن و گشتاور را به خوبی ایفا می کند. دیفرانسیل این کامیون دارای 3 قفل است؛ یک قفل داخلی دیفرانسیل و قفل بین چرخ ها برای هر دو اکسل که کشش خودرو را در جاده های لغزنده بالا می برد. این کامیون مجهز به بازدارنده است که نقش کنترل سرعت میل گاردان را به عهده دارد؛ بازدارنده، گشتاوری معادل 3200 نیوتن متر شتاب منفی را در بالاترین دور موتور خودرو ایجاد می کند که می تواند در سراشیبی های شدید وزن 56 تن خودرو را کنترل کند. از نظر ایمنی این خودرو مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع یکسان نیرو به ترمزها (EBD) و سیستم ضد لغزش (ASR) است. وجود کمک فنر های بادی کنترل خودرو را به مراتب راحت تر کرده است مخصوصاً زمانی که کامیون در حال حمل تریلر است. سیستم تعلیق این خودرو امکان یک رانندگی راحت را با هر سرعتی به راننده هدیه می کند.

 

نظر نهایی

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

ایسوزو گیگامکس یک بارکش قوی و قابل اطمینان با کابین جادار و طراحی مهندسی است. مگامکس کامیون سازگار با جاده های  درون شهری و برون شهری است. هر سه نوع موتور ارائه شده توسط کمپانی ایسوزو از استاندارد یورو پنج برخوردار هستند و نه تنها قدرت مند بلکه با محیط زیست نیز سازگاری دارند. و در آخر نوبت به راحتی و آرامش رانندگی است که آن را مدیون سیستم تعلیق این کامیون ژاپنی است.

با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس


منبع

TopSpeed

برچسب : ایسوزو , گیگامکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

26 نظر

عباس
0

به پشت وانه مسئولان نظام واین قیمتها اکثر جوان ها بیکار شدن کدوم جوان میتونه دیگه کامیون بخره با این قیمتها حتی شوفری هم دیگه گیر نمیاد ممنون مسولان عزیز
10:24  1400/05/06
پاسخ دادن
ابراهیم
0

ما باید خواب این کامیونها رو ببینیم
22:07  1399/10/01
پاسخ دادن
نادر
0

عالی .عالی .دست تولیدکنندگان این کشنده درد نکنه.فقط یه چیز؟آیا این کامیون تنها کامیون ساخت کشور ژاپن است؟اخ خوشال هرکه مال د ژاپن بی.
22:53  1399/05/25
پاسخ دادن
مهدی
0

تا الان هیچ ماشینی رو این ماشین ۸تن نبوده مادوتا داریم خوب میدونم مثل سواری هست $$$
17:11  1399/04/12
پاسخ دادن
ابوالفضل
0

سلام چینی و ژاپن و کره ها توی طراحی ماشین کامیون ضیعف هستند علت ش چون نمیدم
14:30  1398/08/15
پاسخ دادن
علی اکبر
0

ایسوزو خوبه 8 تت ولی کاری کردن که 90 تا بیشتر نمیره وهرجا میریم میگن سرعت باز نمیشه
19:35  1396/12/08
پاسخ دادن
bahram.b
2

اقای جگوار میشه بگی کدوم کامیون های روز دنیا رو ما سواریم؟داداش چیزی که ایران مونتاژ کنه حتی به درد جمع کردن زباله شهرداری هم نمیخوره.ژاپن ظاهر ماشیناش را بر اساس خشم و قدرت موتور میسازه یعنی اعتقاد به داشتن حس و رو ح ذر تولیداتشون دارن رو دست ژاپن خودرسازی نیومده
03:21  1396/05/24
پاسخ دادن
bahram.b
1

اقای جگوار میشه بگی کدوم کامیون های روز دنیا رو ما سواریم؟داداش چیزی که ایران مونتاژ کنه حتی به درد جمع کردن زباله شهرداری هم نمیخوره.ژاپن ظاهر ماشیناش را بر اساس خشم و قدرت موتور میسازه یعنی اعتقاد به داشتن حس و رو ح ذر تولیداتشون دارن رو دست ژاپن خودرسازی نیومده
02:56  1396/05/24
پاسخ دادن
bahram.b
0

اقای جگوار میشه بگی کدوم کامیون های روز دنیا رو ما سواریم؟داداش چیزی که ایران مونتاژ کنه حتی به درد جمع کردن زباله شهرداری هم نمیخوره.ژاپن ظاهر ماشیناش را بر اساس خشم و قدرت موتور میسازه یعنی اعتقاد به داشتن حس و رو ح ذر تولیداتشون دارن رو دست ژاپن خودرسازی نیومده
02:54  1396/05/24
پاسخ دادن
احمد
1

در تکنولوژی چشم بادامیها شکی نیست ولی طرح کابینش زیاد جالب نیست.
اما اونا کجا ما کجا
20:26  1396/01/14
پاسخ دادن
حسین قلخانی
0

خوب قیمش چنده؟؟؟؟
19:34  1395/08/30
پاسخ دادن
اميرماريجووانا
3

سلام خسته نباشيد من ميخوام كاميون 6 تن ايسوزو بكيرم خواهشن محبت راهنماي كنيد.
04:34  1395/05/25
پاسخ دادن
علی
4

مگر خوابشو ببینیم سوار این ماشینا بشییم باید یه میلیارد گمرکی بدیم
11:36  1394/10/26
پاسخ دادن
علی جگوار
1

مگه چیه که باید خوابشو ببینی؟!
بهترین کامیون های دنیال از ولو گرفته تا اسکانیا و بنز تو ایران هست. و این خودرو که طراحی مثه کشنده های دهه 90 میلادی هست چنان آش دهن سوزی هم نیست
البته قبول دارم که با کیفیت هست اما قطعا به برند های معتبر نمیرسه!
09:18  1395/05/25

سید حسن
0

خوبه ولی قیمتش چنده
20:45  1394/01/19
پاسخ دادن
ایرج
21

حالا قیمتش چنده؟!؟!؟!
02:00  1393/11/22
پاسخ دادن
مجید
3

چرا با بودن کامیون های به این خوبی که راننده احساس خستگی نمیکنه ما باید کامیون های اشغال چینی سوار بشیم
10:37  1393/11/02
پاسخ دادن
asghar
3

سلام اخه کامیون خوب رو که300تومن نمیدن حدقلش400 اما ماز1844ب خاطر ضعف در طراحی کابین ارزونه ولی موتور اکتروس روشه
09:56  1393/09/26
پاسخ دادن
اکبر 66
2

بورس نیست لوازم نداره . قیمتش چقدره
01:39  1393/09/26
پاسخ دادن
میررصایی
4

محمد از پلدختر عاشقشم فقط تنها ماشینی رو دوست دارم که از سرزمین افتاب تابان ژاپن اومده
02:47  1393/09/19
پاسخ دادن
احمدسعیدی
5

ایسوزویک نابغه ژاپنی است ودرساخت آن هیچ ایرادی وجودنداره‎ ‎
21:23  1393/06/08
پاسخ دادن
رومشگان
5

سلام به نظر من تنها زشتی این کشنده قیافه اش است مثل کامیونت های ایسوزو نگاه به اکتروس_ اسکانیا_ ولوو واقعا قیافشون نشون دهنده مدرن بودن کارخانه های سازنده اشون است. این کشنده ایسوزو قیافه اش مثل عقب مانده هاست البته کشنده های ایسوزو از لحاظ موتوری فنی عالی هستند
23:19  1393/02/17
پاسخ دادن
زوکا
1

ظاهر بینی بد است.به کم استهلاکی کامیون نگاه کن
19:25  1394/11/22

حمیدرضا
9

اگه این ماشینا بیاد توی ایران و جای کشنده های چینی مثل هوو و دانگ فنگ و فاو(FAW)رو بگیره خیلی خوب میشه...
22:48  1392/09/03
پاسخ دادن
امیر
0

FAW که یه ماشین با کیفیته.. چرا با این ها مقایسه کردید؟
15:49  1393/02/17

vespa
13

به نظر من که ماشین خوبیه ولی بنز و ولوو خیلی شاخ ترن
19:01  1392/09/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مریم : سلام من اسفندی هستم امروز زنگ زدم ۰۹۶۵۵۰ میگفت واسه اسفند اواخر برج ۳ دعوتنامه میاد اگه اینجوری باشه تا ماشین گیر ما بیاد میشه اواسط تابستون یکی پیدا بشه به داد اسفند ها برسه
رضا : حسین آقا من ساینا تاریخ ۱۱ دی در سامانه یکپارچه بودم که ارسال به خودرو ساز زده و بازرسی و سازمات حمایت شکایت کردم همه رای دادن که چون مبلغی ندادی در صلاحیت ما نیست و این حرفا و دیشب که کاملا یک ماهی بود بیخیال موضوع شده بودم پیام پیش فروش ساینا ۸۵ گانه اومد
کیان : فقط سهند s میتونی ثبت نام کنی
حسن : درضمن تهران هم امورمشتریان تماس گرفتم 096550گفتم ارور عدم تطابق کدملی میده گفتن نمیشه فقط ساینا وسهند میتونی بنویسی اما من اطلس میخواستم که خداراشکر شدپیامک هم فقط برای سهندوساینا اومده بودبرام ولی اطلس پیام نیومد اما لینکش بود که دیگه هرجوربود زدم درضمن درگاه بانک تجارت زدم که شد
حسن : دوستان منم صبح تاحالا هرچی میخواستم اطلس موعد اذربنویسم نمیشد هی پیغام کدملی شما با کدملی ارسالی پذیرنده تطابق ندارد میدادولی چند لحظه پیش گفتم بذار ببینم دی ماه میشه بنویسم دی ماه اطلس زدم شدثبتنام کنم وپیام شماره درخواستم اومدولی هنوزشماره پذیرش نیومده که مطمئن بشم صددرصد اوکی شده یانه ولی پول هنوزبرنگشته به حسابم اینم بگم من توی طرح یکپارچه دی ماه ثبت‌نام کرده بودم فوری ساینا زمستان۴۰۲دراومد که ندادن حالا اطلس نوشتم.سوالی دارین بفرمایین درخدمتم
رضا : حسین آقا من ساینا تاریخ ۱۱ دی در سامانه یکپارچه بودم که ارسال به خودرو ساز زده بود و بازرسی و سازمات حمایت شکایت کردم همه رای دادن که چون مبلغی ندادی در صلاحیت ما نیست و این حرفا
من : در چ مرحله ی پیامک سخا ارسال میشه ؟ بعد از تکمیل وجه یا قبل ؟
J7 : با سلام من در سامانه بازرسی شکایت خودم از کرمان موتور رو ثبت کردم شما هم بی زحمت همگی شکایت های خودتون رو ثبت کنید.شاید شکایت ها زیاد باشه مجبور بشن رسیدگی کنند. samt.124.ir
من : در چ مرحله ی پیامک سخا میاد ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
صابر : اونی که میگه قیمت ها کاهش هست برو لیست قیمت جدید کارخانه ایران خودرو دیزل کامیون ها را ببین هر کدام یک میلیارد افزایش قیمت کارخانه ابلاغ شد
ارسام : خودت بزن اگه میتونی البته بعضی از گوشیها نشون نمیده با لپ تاپ راحت میتونی انجام بدی من کارت طلایی تک ستاره هم زدم 7تومن مابالتفاوت پرداخت کردم.بعد که انجام دادی زنگ بزن به نمایندگیت
علی دادگر : سلام من امروز نمایندگی بودم گفت فعلا برا فونیکس مجوز صادر شده برا اون یکی خودرو ها فعلا صادر نشده
مهدیه : واقعا راست میگین؟
دوگانه اسفندماه : کسی رو باور کردید میگه کارمندم فلان که حتی نمیدونه مصوبه رعایت کردن و سود حذف شده عجیبه
سناتور : زودتر خودرو وطلا هاتون رو بفروشید ارز در مسیر کاهشی است نگید نگفتم
دوگانه 29اسفند : درود بزرگوارمقصد کجا هست؟
صابر : ایران خودرو دیزل قیمت جدید کامیون ها را ابلاغ کرد هر کدام یک میلیارد افزایش قیمت خورده
اسفند دوگانه : دوستان این ردیاب که سفارش میدیم خود سایپا نصب می‌کنه یا میده به خودمون ببریم نصب کنیم . اصلا این ردیاب چ مزایایی داره
ازرائیل : قیمت‌ها کاهشی است الان موقع فروش خودرو است حتما زودتر اقدام کنید چون منابع ارزی در بسیاری از کشورها آزاد شده ریزش قیمت دلار به زیر 40 تومان هست