بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

ایسوزو گیگامکس بزرگترین کامیون ساخت این کمپانی ژاپنی است که به منظور انجام کارهای سنگین طراحی شده است. این مدل همانند اکثر کامیون ها موتور آن در زیر کابین تعبیه شده است. این کامیون فروش جهانی داشته و مجهز به آخرین تکنولوژی های روز دنیا از قبیل موتورهای دیزل یورو پنج است که قدرتی معادل 410 تا 510 اسب بخار تولید می کنند. کمپانی ایسوزو همیشه به خاطر محصولات قابل اعتماد خود زبان زد بوده است که گیگامکس نیز از این قاعد مستثنی نیست؛ 3 سال یا 500,000 کیلومتر گارانتی، مهر تاییدی بر این اعتماد چندین ساله است.

 

طراحی خارجی

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

ظاهر این کامیون زمخت و کابین آن بر روی موتور قرار گرفته است. جلو پنجره این خودرو به سه بخش تقسیم شده است که مشابه جلو پنجره کامیونت  های تولیدی این کمپانی می باشد. وجود دو بادشکن جانبی بر روی سقف سبب بالا بردن پایداری و کاهش صدای باد می شوند. سپر بزرگ و محکم آن از کیفیت عالی برخوردار است و طوری طراحی شده که توانایی تحمل شرایط سخت را دارد که چراغ های مستطیلی شکل جلو و چراغ های مه شکن در قسمت پایین آن جای گرفته اند.

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

برای بالا بردن دید راننده از پنجره های بزرگ با طراحی مدرن استفاده شده که ظاهر این کامیون را دو چندان کرده است؛ برای امنیت بیشتر چراغ های راهنما بر روی قسمت بالایی رکاب تعبیه شده اند. قابلیت خم شدن کابین به سمت جلو امکان دسترسی راحت به موتور خودرو را فراهم کرده است.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

علی رغم طراحی داخلی کابین که خیلی ساده است، فضای کافی برای راننده و مسافر به خوبی در نظر گرفته شده است. داشبورد و قسمت داخلی درب ها از جنس پلاستیک سخت هستند. صندلی بادی قابل تنظیم با روکشی از کتان لطیف راحتی در نشستن و امکان انتخاب موقعیت مناسب برای رانندگی را در اختیار راننده قرار می دهد. فرمان قطور این خودرو به راحتی در دست جا می گیرد و قابلیت تنظیم در تمام جهات را دارد. تنها نکته قابل توجه ظاهر قدیمی فرمان خودرو است که کمپانی ایسوزو برای همگام بودن با طرح های مدرن روز دنیا بایستی در طراحی آن تجدید نظر کند. طراحی کنسول همانند اتومبیل های سواری است، به طوری که سیستم صوتی و رادیو در قسمت بالایی و سیستم کنترل آب و هوا در قسمت پایین قرار گرفته اند. مانیتور 21 اینچی تعبیه شده در وسط کنسول این خودرو مجهز به سیستم مسیریاب ماهواره ای است.

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

در این بخش درگاهی در نظر گرفته شده است که از طریق آن امکان اتصال فیش MP3 برای فایل های صوتی و تصویری، دوربین، بلوتوث و همچنین قابلیت نصب نرم افزار مسیریاب ماهواره ای وجود دارد. شاید طراحی یک سری از موارد خیلی مدرن به نظر نرسند، اما با طراحی داخلی هماهنگی دارند؛ در کنر این طراحی کلاسیک این خودرو مجهز به صفحه جداگانه ای برای نمایش مصرف سوخت، سیستم هشدار دهنده سرعت، مقدار ساعات کارکرد موتور، نمایشگر زمان سرویس قبلی تا سرویس جدید خودرو و غیره است. شما می توانید بدون نیاز به سوئیچ و تنها با فشار یک دکمه این خودرو را روشن کنید. در کابین این خودرو تعداد زیادی فضاهای مکعبی شکل می بینید که برای قرار دادن وسایل بسیار مناسب هستند. علاوه بر این یک کنسول بزرگ و جادار بین دو صندلی و فضای بالای سر قرار گرفته است.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

برای ایسوزو گیگامکس سه نوع موتور با قدرت های متفاوت ارائه شده است؛ موتورهای 415، 455 و 510 اسب بخار که به ترتیب گشتاورهایی معادل 1863، 2255 و 2255 نیوتن متر را تولید می کنند. حجم 15,681 لیتر برای 510 اسب بخار نیرو، خنک کننده توربو و سیستم سوخت رسانی مستقیم برای موتور دیزلی، باعث شده است که این کامیون در ردیف مدل های موتور حجیم بازار خودروهای سنگین ژاپن قرار گیرد. هر دو سری از موتورهای Gigamax’s SiTEC دارای استاندار یورو پنج هستند. این کامیون در دو مدل 12 و 16 سرعته با گیربکس اتوماتیک و دستی و گیربکس 18 سرعته دستی وجود دارد. مخزن سوخت این خودرو گنجایشی معادل 1000 لیتر دارد که می توان مسافتی بین 1600 تا 2000 کیلومتر را با این مقدار طی کرد.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

اکسل عقب در گیگامکس نقش هماهنگی لازم بین وزن و گشتاور را به خوبی ایفا می کند. دیفرانسیل این کامیون دارای 3 قفل است؛ یک قفل داخلی دیفرانسیل و قفل بین چرخ ها برای هر دو اکسل که کشش خودرو را در جاده های لغزنده بالا می برد. این کامیون مجهز به بازدارنده است که نقش کنترل سرعت میل گاردان را به عهده دارد؛ بازدارنده، گشتاوری معادل 3200 نیوتن متر شتاب منفی را در بالاترین دور موتور خودرو ایجاد می کند که می تواند در سراشیبی های شدید وزن 56 تن خودرو را کنترل کند. از نظر ایمنی این خودرو مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع یکسان نیرو به ترمزها (EBD) و سیستم ضد لغزش (ASR) است. وجود کمک فنر های بادی کنترل خودرو را به مراتب راحت تر کرده است مخصوصاً زمانی که کامیون در حال حمل تریلر است. سیستم تعلیق این خودرو امکان یک رانندگی راحت را با هر سرعتی به راننده هدیه می کند.

 

نظر نهایی

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

ایسوزو گیگامکس یک بارکش قوی و قابل اطمینان با کابین جادار و طراحی مهندسی است. مگامکس کامیون سازگار با جاده های  درون شهری و برون شهری است. هر سه نوع موتور ارائه شده توسط کمپانی ایسوزو از استاندارد یورو پنج برخوردار هستند و نه تنها قدرت مند بلکه با محیط زیست نیز سازگاری دارند. و در آخر نوبت به راحتی و آرامش رانندگی است که آن را مدیون سیستم تعلیق این کامیون ژاپنی است.

با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس


منبع

TopSpeed

برچسب : ایسوزو , گیگامکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

21 نظر

مهدی
0

ژاپن کامیون هینو ۵۰۰میزنه قیافه نداره اما قدرتش عالیه شنیدین که پاکستانیا ۴تا تریلی ایرانی رو بار میزنن برام سوال بود کشندشون چیه که میتونه دوام بیاره سرچ‌کردم دیدم همشون کشنده هینو ۵۰۰دارن اما تو پاکستان انقدر چیزای رنگی اویزون میکنن که مشخص نمیشه چه برندی هست
22:44  1404/08/27
گزارش
پاسخ دادن
علی اکبر
0

ایسوزو خوبه 8 تت ولی کاری کردن که 90 تا بیشتر نمیره وهرجا میریم میگن سرعت باز نمیشه
19:35  1396/12/08
گزارش
پاسخ دادن
bahram.b
3

اقای جگوار میشه بگی کدوم کامیون های روز دنیا رو ما سواریم؟داداش چیزی که ایران مونتاژ کنه حتی به درد جمع کردن زباله شهرداری هم نمیخوره.ژاپن ظاهر ماشیناش را بر اساس خشم و قدرت موتور میسازه یعنی اعتقاد به داشتن حس و رو ح ذر تولیداتشون دارن رو دست ژاپن خودرسازی نیومده
03:21  1396/05/24
گزارش
پاسخ دادن
bahram.b
1

اقای جگوار میشه بگی کدوم کامیون های روز دنیا رو ما سواریم؟داداش چیزی که ایران مونتاژ کنه حتی به درد جمع کردن زباله شهرداری هم نمیخوره.ژاپن ظاهر ماشیناش را بر اساس خشم و قدرت موتور میسازه یعنی اعتقاد به داشتن حس و رو ح ذر تولیداتشون دارن رو دست ژاپن خودرسازی نیومده
02:56  1396/05/24
گزارش
پاسخ دادن
bahram.b
0

اقای جگوار میشه بگی کدوم کامیون های روز دنیا رو ما سواریم؟داداش چیزی که ایران مونتاژ کنه حتی به درد جمع کردن زباله شهرداری هم نمیخوره.ژاپن ظاهر ماشیناش را بر اساس خشم و قدرت موتور میسازه یعنی اعتقاد به داشتن حس و رو ح ذر تولیداتشون دارن رو دست ژاپن خودرسازی نیومده
02:54  1396/05/24
گزارش
پاسخ دادن
احمد
1

در تکنولوژی چشم بادامیها شکی نیست ولی طرح کابینش زیاد جالب نیست.
اما اونا کجا ما کجا
20:26  1396/01/14
گزارش
پاسخ دادن
حسین قلخانی
0

خوب قیمش چنده؟؟؟؟
19:34  1395/08/30
گزارش
پاسخ دادن
اميرماريجووانا
3

سلام خسته نباشيد من ميخوام كاميون 6 تن ايسوزو بكيرم خواهشن محبت راهنماي كنيد.
04:34  1395/05/25
گزارش
پاسخ دادن
علی
4

مگر خوابشو ببینیم سوار این ماشینا بشییم باید یه میلیارد گمرکی بدیم
11:36  1394/10/26
گزارش
پاسخ دادن
علی جگوار
1

مگه چیه که باید خوابشو ببینی؟!
بهترین کامیون های دنیال از ولو گرفته تا اسکانیا و بنز تو ایران هست. و این خودرو که طراحی مثه کشنده های دهه 90 میلادی هست چنان آش دهن سوزی هم نیست
البته قبول دارم که با کیفیت هست اما قطعا به برند های معتبر نمیرسه!
09:18  1395/05/25

گزارش
ایرج
22

حالا قیمتش چنده؟!؟!؟!
02:00  1393/11/22
گزارش
پاسخ دادن
مجید
3

چرا با بودن کامیون های به این خوبی که راننده احساس خستگی نمیکنه ما باید کامیون های اشغال چینی سوار بشیم
10:37  1393/11/02
گزارش
پاسخ دادن
asghar
3

سلام اخه کامیون خوب رو که300تومن نمیدن حدقلش400 اما ماز1844ب خاطر ضعف در طراحی کابین ارزونه ولی موتور اکتروس روشه
09:56  1393/09/26
گزارش
پاسخ دادن
اکبر 66
2

بورس نیست لوازم نداره . قیمتش چقدره
01:39  1393/09/26
گزارش
پاسخ دادن
میررصایی
4

محمد از پلدختر عاشقشم فقط تنها ماشینی رو دوست دارم که از سرزمین افتاب تابان ژاپن اومده
02:47  1393/09/19
گزارش
پاسخ دادن
احمدسعیدی
5

ایسوزویک نابغه ژاپنی است ودرساخت آن هیچ ایرادی وجودنداره‎ ‎
21:23  1393/06/08
گزارش
پاسخ دادن
رومشگان
5

سلام به نظر من تنها زشتی این کشنده قیافه اش است مثل کامیونت های ایسوزو نگاه به اکتروس_ اسکانیا_ ولوو واقعا قیافشون نشون دهنده مدرن بودن کارخانه های سازنده اشون است. این کشنده ایسوزو قیافه اش مثل عقب مانده هاست البته کشنده های ایسوزو از لحاظ موتوری فنی عالی هستند
23:19  1393/02/17
گزارش
پاسخ دادن
زوکا
1

ظاهر بینی بد است.به کم استهلاکی کامیون نگاه کن
19:25  1394/11/22

گزارش
حمیدرضا
9

اگه این ماشینا بیاد توی ایران و جای کشنده های چینی مثل هوو و دانگ فنگ و فاو(FAW)رو بگیره خیلی خوب میشه...
22:48  1392/09/03
گزارش
پاسخ دادن
امیر
0

FAW که یه ماشین با کیفیته.. چرا با این ها مقایسه کردید؟
15:49  1393/02/17

گزارش
vespa
13

به نظر من که ماشین خوبیه ولی بنز و ولوو خیلی شاخ ترن
19:01  1392/09/03
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 50 نظر
محسن ا 11 نظر
محسنj7 9 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین تبدیل ب کوییک : سلام در جواب آراد میرزایی تبدیل ب کوییک اس زدم و ۱۳۶ میلیون واریز کردم
شاهین : با سلام خدمت دوستان..با توجه به اینکه امروز تحویل گرفتم ارزش این همه صبر کردن را نداشت...دم نمایندگی وقتی اومد تحویلم بده مانیتور کار نمیکرد...بازش کرد فیوز سوخته بود..71 کیلومتر رانندگی کردم گریبکس تقه میزنه تو تعویض دنده اول.اینکه میگم تو حرکت تقه میزد نه اینکه تازه بخوام راه بیفتم..تازه که بخوام راه بیفتم چه دنده عقب چه دنده جلو تقه را داره و طبیعیه..در کل رانندگی باهاش خسته کننده هست..من که اصلا دوست نداشتم..متریال داشبورد بو پلاستیک زباله میداد..خدایی حالم گرفت که 15ماه به خاطرش صبر کردم
شاهین : با سلام خدمت دوستان..با توجه به اینکه امروز تحویل گرفتم ارزش این همه صبر کردن را نداشت...دم نمایندگی وقتی اومد تحویلم بده مانیتور کار نمیکرد...بازش کرد فیوز سوخته بود..71 کیلومتر رانندگی کردم گریبکس تقه میزنه تو تعویض دنده اول.اینکه میگم تو حرکت تقه میزد نه اینکه تازه بخوام راه بیفتم..تازه که بخوام راه بیفتم چه دنده عقب چه دنده جلو تقه را داره و طبیعیه..در کل رانندگی باهاش خسته کننده هست..من که اصلا دوست نداشتم..متریال داشبورد بو پلاستیک زباله میداد..خدایی حالم گرفت که 15ماه به خاطرش صبر کردم
J7 : لینک میفرستن مهم نیست کجا باشید فقط پول روی حسابتون باشه میتونید واریز انجان بدین با درگاه پرداخت
J7 : دوست عزیز مشخص نیست شما حدودی ۱۲۰۰درنظر بگیرید
X5 سوم خرداد دو مرحله ای : سلام دوستان.کسی میدونه تکمیل وجه به حساب نمایندگی یا خود شرکت یا لینک خاصی داره.بنده ممکنه زمان تکمیل وجه تهران نباشم؟آیا کسی میتونه جای ما تکمیل کنه یا باید حتما باشیم؟
X5تیر : مبارکتون باشه خیرشو ببینید خدا کنه برا ماهام زود بدن
X5فروردین ماه 1404 : ممنون از همه دوستان امیدوارم هر چه زودتر همه خودرو هاشون رو‌تحویل بگیرن و از این بلاتکلیفی و بازی با روح و روان مردم شریف مملکتم کمتر بازی بشه . برای اینکه شخصا روزی چندین مرتبه این صفحه رو پیگیر بودم گفتم اطلاع رسانی کرده باشم شاید افرادی مثل من چشم‌انتظار این خبر ها باشند
شاهین cvt : از دوستان ۲۱ اسفند ، کسی پلاک شده؟
محسنj7 : دوست عزیز قانون جدید نیست و نمایندکی ها همه چرت میگن. اسن مصوبات از سال 1400 اجرا داره میشه و در اردیبهشت 1404 مجدد در مصوبه 740 شورت رقابت تاکید بر انجامشون شده. پس دنبال کرفتن حقتون باشین.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمدرضا : سلام تبدیل رینگ به آذر یا دی امده؟؟؟؟
دوگانه فرسوده : من طرح فرسوده تکمیل 20شهریور هنوز فاکتور نشدم
امیر : دیدین حالا چرا فاکتور نمیکردن؟ بنزین ندن
پیش فروش اسفند : 29آبان پلاک شد امروز چراغ تحویل
دوگانه تیر : با سلام ، واریز اول 25 آذر سال گذشته و پرداخت دعوتنامه 5 مرداد امسال ، طرح عادی ، الان فاکتور شدم ، جهت اطلاع دوستان.
دنا6دنده تحویلی بهمن : ممنون داداش، فکر کردم اگه تیک نخوره همون لحظه، پرداخت ناموفق هست واسه اون نگران شدم
ساینا تک : میگن از نیمه دوم آذر بنزین 3 نرخ میشه نرخ اول 60 لیتر 1500 نرخ دوم 100 لیتر 3000 نرخ سوم جایگاه 5000 اونایی که بیش از یک خودرو به نامشون هست فقط به یکی از خودرو ها به انتخاب خودشون سهمیه اول و دوم تعلق میگیره خودرو دوم سهمیه فقط 5000 تومنی خودروهای صفری که از نیمه دوم آذر پلاک میشه سهمیه اول و دوم ندارن فقط سهمیه 5000 تومنی میتونن بزنن
پیش 6 اسفند : چه زمانی پلاک شدی و چن روز طول کشید تا روشن سد
اطلس دی : سلام دوستان هر کی ماشین تحویل میگیره حتما یه تشخیص رنگ بره ،چند مورد بوده که یا درها یا کاپوت رنگ شده بوده
فرسوده اذر فولادی : دوستان با ابلاغ جدید از 15 اذر به بعد دیگه کارت سوخت نمیدن فاکتور بی خیال ش