بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014

بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014

کمپانی بی ام و در سال 2014 تغییرات اندکی در طراحی جلو و عقب سری 5 گرن توریزمو ایجاد کرده است. در مدل امسال، درب صندوق عقب تغییر شکل یافته است که باعث شده فضای بار کمی افزایش پیدا کند. سیستم مسیریاب هم به صورت استاندارد روی همه مدل ها نصب شده است و سیستم iDrive نیز، به یک صفحه لمسی جدید مجهز شده است. در نهایت هم این که کمپانی سازنده، بازنگری هایی در پکیج GT که به صورت سفارشی قابل خریداری است، انجام داده است که عبارتند از: ارائه خطوطی جدید روی بدنه و توقف تغییر چیدمان صندلی های عقب.

بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014

گاهی اوقات هنگام خرید یک خودرو جدید به نظر می‌رسد گزینه های زیادی وجود دارند که مشتری را سردرگم می‌کنند، در مورد محصولات بی ام و نیز همینطور است. در کنار سدان ها و شاسی بلندهای متنوع، بی ام و سری 5 گرن توریزمو  هم وجود دارد. این هاچ‌بک بزرگ که مبتنی بر سدان سری 7 است، ویژگی های یک سدان، یک شاسی بلند و یک استیشن را در هم می‌آمیزد. به طور قطع، ترکیب جالبی است ولی این ترکیب به چه میزان شما را جذب می‌کند بستگی به نیازهای خاص شما دارد. برگ برنده بی ام و سری 5 گرن توریزمو، درب صندوق عقب دو کاره آن است که می‎تواند در دو جهت مختلف باز بشود. همانطور که انتظار می‌رود، کل درب به صورت یکجا و یکپارچه بالا می‌رود ولی می‌توانید قسمت پایین زیر پنجره عقب را هم باز کنید.

بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014

در این آلمانی زیبا می‌توانید طراحی داخلی بسیار شکیل و صندلی های بسیار جادار عقب را ببینید. سیستم چهار چرخ محرک نیز ارائه شده است. این خودرو می‎تواند بیشتر از یک سدان روی سطوح ناهموار حرکت کند و هنگام خرید می‌توان از بین موتور قوی و کم مصرف شش سیلندر مجهز به توربوشارژر و موتور هشت سیلندر مجهز به توربوشارژر قوی‌تر، یکی را انتخاب کرد. با تجزیه و تحلیلی سختگیرانه‌، می‌توان گفت که به سختی می‌توان عاشق سری 5 GT شد. کراس اوورهای این خودورساز، یعنی خودورهای بی ام و X3 2014 و بی ام و X5 2014 با قیمتی پایین‌تر، تجمل و عملکرد بالاتری ارائه می‌کنند. با این که گرن توریزمو نسبت به سدان هایی چون آئودی A7 2014 یا بی ام و سری 6 گرن کوپه فضای بار بیشتری در اختیار می‌گذارد، ولی رانندگی با آن به اندازه رانندگی با این خودروهای اسپرت لذت‌بخش نیست. اگر هم دنبال یک خودور اسپرت و لوکس می‌گردید، شاید بخواهید نگاهی هم به کادیلاک CTS Sport Wagon 2014 بیندازید. در مجموع، بی ام و سری 5 گرن توریزمو مشتری هایی را راضی می‌کند که به دنبال خودرویی می‌گردند که از پس هر کاری بر بیاید. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014

بی ام و سری 5 گرن توریزمو 2014 یک هاچ‌بک لوکس، مرتفع و پنج درب است که پنج سرنشین را در خودش جای می‌دهد. درب عقب به دو بخش تقسیم شده که هم می‌تواند مثل درب یک هاچ‌بک و هم مثل صندوق عقب یک خودرو معمولی باز بشود. تیپ های 535i و 550i موتورهای متفاوتی دارند ولی نیروی هر دو موتور به صورت استاندارد به چرخ های جلو منتقل می‌شود. سیستم چهار چرخ محرک (xDrive) را می‌توان به صورت سفارشی خریداری کرد. تجهیزات استاندارد تیپ 535i عبارتند از: رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ های جلوی تطبیقی از جنس زنون، چراغ مه‌شکن، آیینه بغل های الکتروکرومیک مجهز به گرمکن، سقف پانوراما، حسگرهای پارک در جلو و عقب، برف‌پاک‌کن اتوماتیک، روکش چرمی، فرمان تلسکوپی برقی با قابلیت خم شدن به چپ و راست، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی های برقی جلو با قابلیت حرکت در 10 جهت، حافظه تنظیمات صندلی راننده و صندلی های تاشو عقب.

بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014
بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014 بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014

این موارد نیز به صورت استاندارد نصب شده‌اند: اتصال بلوتوث، سیستم الکترونیکی iDrive، سیستم مسیریاب، سیستم یکپارچه‌سازی تلفن هوشمند با سیستم صوتی مجهز به 12 بلندگو، رادیو HD، پخش کننده سی دی و جک ورودی iPod و USB. در تیپ 550i، موتور 8 سیلندر به روز شده است. صندلی های برقی جلو هم در 20 جهت حرکت می‌کنند و دوربین دید عقب هم نصب شده است. آپشن های گرن توریزمو در قالب سه پکیج اصلی ارائه می‌شوند که عبارتند از: پکیج  Luxury، پکیج Modern و پکیج M Sport. پکیج های Luxury و Modern رینگ های 19 یا 20 اینچی، چراغ های مه‌شکن LED، روکش چرمی و تزیینات داخلی خاص به شما ارائه می‌کنند. امکانات پکیج M Sport نیز مشابه است ولی این موارد را هم اضافه می‌کند: تایرهای تابستانی (تایرهای چهار فصل به صورت استاندارد روی همه مدل ها عرضه می‌شوند)، طراحی آیرودینامیک خاص بدنه و فرمان اسپرت. در تیپ 535i پکیج Premium، سیستم ورود و استارت بدون کلید، درب‌های نرم و رادیو ماهواره‌ای را به امکانات فوق اضافه می‌کند. پکیج Driver Assistance هم دوربین دید عقب و نمایشگر مجازی به مشتریان ارائه می‌کند.

بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014 بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014
بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014 بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014

در تیپ 550i پکیج Executive اجزاء دو پکیج فوق را با هم ترکیب می‌کند و علاوه بر آن ها دکمه های کنترلی را با سرامیک تزیین می‌کند. پکیج  Lighting برای همه تیپ های گرن توریزمو ارائه می‌شود که شامل این موارد است: چراغ های LED و کنترل اتوماتیک نور بالا. پکیج Dynamic Handling هم، سیستم تعلیق قابل تنظیم را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. پکیج Driver Assistance Plus این موارد را عرضه می‌کند: سیستم هشدار نقاط کور، سیستم کنترل حرکت در جاده های باریک، دوربین پارک در جلو و طرفین و سیستم هشدار برخورد در جلو. پکیج  Cold Weather مجهز به گرمکن فرمان و صندلی های جلو و عقب است و  سرنشینان را گرم و راحت نگه می‌دارد. پکیج Luxury Seating  برای صندلی های جلو مجاری هوا ارائه می‌کند. بسیاری از آپشن های بالا به صورت تکی نیز عرضه می‌شوند. عللاوه بر آن، آپشن های زیر را هم می‌توان به صورت تکی خریداری کرد: کروز کنترل قابل تنظیم، سیستم اتوماتیک پارک دوبل، سیستم صوتی به همراه 16 بلندگو (سیستم صوتی Harman Kardon یا سیستم گران‌قیمت‌تر Bang & Olufsen)، آفتابگیر برقی شیشه عقب، نمایشگر صندلی های عقب و سیستم دید در شب.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014

نیروی پیشرانه بی ام و سری 5 گرن توریزمو را یک موتور شش سیلندر 3 لیتری مجهز به توربوشارژر تأمین می‌کند که 300 اسب‌بخار نیرو و حدود 406 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در تیپ 550i یک موتور هشت سیلندر وظیفه تأمین نیرو را بر عهده دارد که 445 اسب‌بخار نیرو و حدود 650 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد عرضه می‌شوند ولی خریداران می‌توانند سیستم چهار چرخ محرک (که به اسم xDrive شناخته می‌شود) را با هر دو موتور سفارش بدهند. سیستم stop-start اتوماتیک هم برای هر دو تیپ قابل خریداری است. مصرف سوخت 535i  در سیکل ترکیبی برابر است با 12 لیتر (14 لیتر در شهر و 10 لیتر در بزرگراه)، این در حالی است که مصرف 535i xDrive به 13 لیتر در سیکل ترکیبی (15 لیتر در شهر و 11 لیتر در بزرگراه) افزایش پیدا می‌کند. مصرف تیپ 550i در سیکل ترکیبی 14 لیتر (17در شهر و 11 در بزرگراه برای دیفرانسیل جلو و 17.5 در شهر و 11در بزرگراه برای چهار چرخ محرک) برآورد شده است. 

 

ایمنی

بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014

تجهیزات ایمنی استاندارد برای تمام تیپ های این آلمانی زیبا عبارت است از: ترمز دیسکی ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جانبی برای صندلی های جلو، کیسه هوای پرده‌ای در طرفین و محافظ گردن برقی برای صندلی های جلو. سیستم ترمز نیز مجهز به ترمز کمکی در صورت بریدن ترمز، سیستم کنترل در سربالایی و سراشیبی و خشک کننده لنت است. دوربین دید عقب نیز برای 550i GT به صورت استاندارد و برای 535i GT به صورت سفارشی ارائه می‌شود. سیستم اضطراری BMW Assist هم به صورت استاندارد روی همه مدل ها نصب می‌شود. این سیستم شامل این موارد است: هشدار تصادف اتوماتیک، دکمه مواقع اضطراری، قفل کردن خودور با کنترل از راه دور و سیستم پیدا کردن خودور مسروقه. تجهیزات ایمنی که به صورت سفارشی قابل خریداری هستند عبارتند از: سیستم هشدار نقاط کور، نمایشگر مجازی، سیستم کنترل حرکت در جاده های باریک، چراغ های اتوماتیک، سیستم هشدار دهنده تصادف از جلو و سیستم کاهش ضربات ناشی از تصادف، ترمز اتوماتیک، دوربین پارک در جلو و طرفین و دوربین دید در شب. در تست تصادف، بی ام و سری 5 گرن توریزمو رتبه کل پنج ستاره را به دست آورد که رتبه بالایی است. این خودرو برای حفاظت از ضربات جلو، پنج ستاره و برای حفاظت از ضربات جانبی نیز پنج ستاره کسب کرد. 

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014

کابین این خودرو دارای همان استانداردهای سری 7 است، به علاوه این که در این کابین تقریباً همه سطوح با چرم انعطاف‌پذیر، تزیینات چوبی و پلاستیک خوش ترکیب آراسته شده‌اند. صندلی های راحت جلو، بزرگسالان درشت هیکل را به راحتی در خودش جا می‌دهد و تنظیمات زیادی دارد. صندلی های جادار عقب هم بسیار راحت هستند. داشبورد به لطف سیستم استاندارد  iDrive ظاهری شسته رفته دارد چون این سیستم نیاز به دکمه های زیاد را برطرف می‌کند. سیستم iDrive شامل یک نمایشگر عریض در وسط داشبورد و کنترلگر در وسط کنسول است. کمپانی بی ام و در سال 2014 یک صفحه لمسی به بالای کنترلگر اضافه کرده است که می‌توان با استفاده از انگشت به آن فرمان های نوشتاری داد.

بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014
بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014 بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014
بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014 بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014
بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014 بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014
بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014 بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014
بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014

در مجموع، استفاده از سیستم iDrive به لطف استفاده از منوها و گرافیک ساده، بسیار راحت است. زمان پردازش اطلاعات هم در آن بسیار کوتاه است، ولی این سیستم در مقایسه با سیستم های رقیب، گاهی به ور رفتن بیشتری نیاز دارد تا آن کاری که می‌خواهید را انجام بدهد. درب عقب منحصر به فرد این آلمانی زیبا در کنار زیبایی، عملکرد خاصی هم دارد. درب عقب از دو بخش تشکیل شده است که می‌تواند به شکل یک صندوق عقب سنتی یا به طور کامل باز شود. کلک جالب ولی پیچیده‌ای است، این طور نیست؟ کمپانی بی ام و مدعی است این کار کمک می‌کند سرنشینان خودرو هنگام بارگیری اجناس کوچکتر در آب و هوای نامساعد محفوظ بمانند، هر وقت هم لازم باشد راننده می‌تواند اجناس بزرگتری حمل بکند.

بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014 بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014
بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014

بخش کوچکتر صندوق عقب 0.50 متر مکعب گنجایش دارد. یک سینی قابل حمل، کابین را از صندوق عقب جدا می‌کند و وقتی از آن استفاده‌ای نمی‌شود، می‌توان آن را روی کف صندوق عقب قرار داد. اگر صندلی های عقب تا بشوند و سینی هم کف صندوق قرار بگیرد، GT می‌تواند ضمن برخورداری از فضای بار 1.76 متر مکعبی، بارهای حجیم‌تر را هم حمل بکند.

 

تجربه رانندگی

بررسی بی ام و سری 5 گرن توریزمو مدل 2014

این سو و آن سوی شهر، بی ام و سری 5 گرن توریزمو مثل همه سدان های لوکس بی ام و روی دست اندازها آرام و خونسرد باقی می‌ماند و سرنشینانش را از قیل و قال دنیا جدا می‌کند. صدای باد و سر و صدای خیابان ابداً شنیده نمی‌شود.  GT به لطف سیستم تعلیق پیشرفته و ابزارهای الکترونیکی اصولی‌، هنگام عبور از جاده های پر پیچ و خم کوهستانی بسیار ایمن و با ثبات احساس می‌شود. وقتی به این هاچ‌بک بلند قامت بیش از حد فشار وارد می‌شود، مرکز ثقل بالا و وزن زیاد آن (در مقایسه با یک سدان معمولی) بیشتر به چشم می‌آیند. در مجموع این خودرو بیشتر شبیه یک شاسی بلند حجیم به نظر می‌رسد تا یک سدان فرز و چالاک از کمپانی بی ام و. 


منبع

Edmunds

برچسب : Gran Turismo , سری 5 , X3 , X5 , A7 , svd 6 , بی ام و , کادیلاک , آئودی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

لویمی
0

سلام بنده 4روز پیش ماشین تیبا فاکتور شد والان نمایندگی سایپا کاشان هست کی تحویل پیمانکار حمل داده میشه بنده اهواز هستم
11:59  1398/10/24
پاسخ دادن
حمید
0

قیمتش چقدره
12:03  1395/04/30
پاسخ دادن
میثم
0

ماشین بی ام و خوبه ولی گران شد بنزین مصرف بالا بود فقط مزدا 6 2014 زیبا بود بنزین مصرف پایین برابر ماشین ال 90 میباشد
21:35  1393/02/14
پاسخ دادن
محمد
1

آفرین به بی ام و هیچ نقصی از نظر ما توش پیدا نمیشه که بخواهیم با کادیلاک مقایسش کنیم.
19:30  1393/02/14
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : حسینی بیا بخر و سود کن تو که میگی یک میلیارد شده وگرنه.....
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
یا مأوي القلوب : من شکایت کردم سامانه smt.ir رد شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین : اخه هم وطن پیامهای آقا سجاد رو خوندی که گفته تبدیل زدم رو که می دونی اسفند تبدیل زده اما باز هم می یایی میگه پارس گرفته پناه برخدا
207 : بزن میاد
علی4712 : سلام من4712هستم هیچ خبری از پیام نیست نمیدونی جریان چیه؟
حسن : تبدیل واس من دفه قبل 7900بود الان این دفه شده6800تبدیل زدم
مجید : سلام .ممنون از شما
حسین : سلام دوستان اسفندی کسی هست تبدیل زده باشه ؟ بی زحمت بگن موعد تحویل جدید کی نوشته شده؟
مویدی : اتحاد مهم بود که تجمع ها نداشت
سقف فلز اسفندی : چرا نظراتم ارسال نمیشه ؟؟؟نام کاربری رو چند بار تغییر دادم ولی ارسال نمیشه
خلیل : تجمعی که با هم متحد نباشن کسی نیاد همون بهتر هم که تشکیل نشه همگی باید با هم متحد باشن که اینجا فقط قول وقرار بود جز عمل
سقف فلز اسفندی : سلام کسانی که تحویل 29اسفند بودن و تبدیل زدن تاریخ تحویل بروز شد ب 18اردیبهشت تغییر کرد فاکتور شدین؟؟؟؟؟؟