مقایسه آئودی A5 و بی ام و سری 4

مقایسه آئودی A5 و بی ام و سری 4

بخش سدان های اندازه متوسط، هنوز رقابتی ترین قسمت بازار خودروهای لوکس باقی مانده است، اما تولیدات اغوا کننده ای مانند بی ام و سری 4 و آئودی A5 نیز، در این بخش از بازار حضور دارند. کمپانی بی‌ام‌و نام کوپه سری 3 را تغییر داد تا به جنگ کوپه آئودی که بر پایه A4 ساخته شده است برود؛ حال، هر دو مدل یک رقم به هم خانواده سدان خود افزوده اند. مدل های مورد آزمایش آئودی A5 2.0 TFSI Quattro و  بی ام و 428i هستند. عبارت "Quattro" به معنی چهار چرخ محرک می‌باشد در برابر بی ام و دیفرانسیل عقب. طول A5 برابر 4626 میلیمتر و  بی ام و 4638 میلیمتر می‌باشد. استیل طراحی برای موفقیت چنین کوپه هایی بسیار حیاتی است، و طراحان آئودی A5 و بی ام و سری 4 از دیدگاه های متفاوتی استفاده کرده اند.

مقایسه آئودی A5 و بی ام و سری 4

در آئودی A5 از خطوط ملایم و آراسته با شکلی مجلل در هر زاویه دید استفاده شده است که حتی با وجود اینکه این خودرو در سال 2008 معرفی شده و سال 2012 فیس لیفت آن به بازار عرضه شده، هنوز هم زیباست. مهمترین قسمتی که توجه چشمان شما را جلب خواهد کرد، جلو پنجره بزرگ و سیاه رنگ آن است که زینت بخش تمامی مدل های آئودی شده است. شایان ذکر است، خودروی مورد آزمایش مجهز به پکیج اسپرت S line بود که شامل رینگ های آلومینیومی 19 اینچی و سپرهای اسپرت تر در جلو و عقب می‌باشد.

مقایسه آئودی A5 و بی ام و سری 4

اگر نگاهی به بی او و 428i بیندازید، خواهید دید که کمپانی سازنده، سری 4 را بسیار اسپرت تر از سری 3 کوپه ساخته است؛ این خودرو، کمی بلند تر و پهن تر از سری 3 سدان و خوابیده تر از سری 3 کوپه قدیمی است. در نمای جانبی، لبه های تیز به همراه خطوط روی بدنه با شیب قسمت عقب سقف، که استیل خودروهای فست بک را دارد، ترکیب شده و به بی ام و پویایی بیشتری بخشیده است. بی ام و 428i مورد آزمایش، با تزیینات خارجی پکیج M Sport که شامل رینگ های 19 اینچی آلومینیومی M، سر اگزوزهای کرومی، جلوپنجره مشکی براق، و پکیج آیرودینامیکی M Sport می‌شود، تزیین شده بود. اگرچه هر دو خودرو از طراحی زیبایی برخوردارند، اما برنده این قسمت بی ام و سری 4 است.

مقایسه آئودی A5 و بی ام و سری 4

اما در جاده، فاصله بین این دو آلمانی دو درب به طور قابل توجهی زیاد می‌شود. آئودی A5، همچنان از سیستم تعلیق A4 استفاده می‌کند که همین امر، باعث عقب افتادگی آن نسبت به رقبایش شده است. با وجود توانایی ارائه هندلینگ رضایت بخش، سیستم تعلیق A5 مستعد اجازه دادن به دخالت ضربه ها در حین رانندگی حتی در حالت سواری نرم است؛ سواری آن در سرعت های بالا مشوش تر، و در سرعت های پایین در خیابان پر تکان می‌شود. فرمان هم مشکلات خودش را دارد؛ نداشتن ارتباط با راننده در حین رانندگی و تمایل به سنگین شدن های ناگهانی از جمله این مشکلات است. نگه داشتن فرمان در مسیر مستقیم در بزرگراه ها به راحتی و دقت بی ام و نیست و نیاز به تلاش بیشتری دارد.

مقایسه آئودی A5 و بی ام و سری 4

باسوار شدن به بی ام و 428i، سیستم تعلیق قابل تنظیم استاندارد M، حتی اگر شما  حال و حوصله رانندگی را نداشته باشید، مانند یک دارو عمل می‌کند. کیفیت رانندگی حتی در حالت Comfort محکم است، اما 428i به خوبی ناصافی های جاده را بدون توجه به حالت رانندگی جذب می‌کند. موقعی که آماده یک رانندگی تفریحی در آخر هفته هستید، از طریق کنسول میانی می‌توانید حالت Sport را انتخاب کنید، در این حالت، توجهتان به ارتقا سطح رانندگی جلب خواهد شد در حالی که آرامش کلی خودرو حفظ شده است.

مقایسه آئودی A5 و بی ام و سری 4

سیستم چهار چرخ محرک A5، به طور طبیعی مزایای خود را دارد، مخصوصا هنگام رانندگی در آب و هوای بارانی. با این وجود، بی ام و دیفرانسیل عقب هم، با وجود لاستیک های پهن 255/35R19 در عقب و لاستیک های 225/40R19 در جلو، رانندگی جذاب و پر قدرتی را ارائه می‌دهد. هم‌چنین، کاهش وزن 145 کیلوگرمی این خودرو نسبت به مدل کوپه، چابکی بیشتری برای آن به ارمغان می‌آورد.

مقایسه آئودی A5 و بی ام و سری 4
مقایسه آئودی A5 و بی ام و سری 4

درجاده های پر پیچ و خم، جلوی بی ام و به طور مشهود تری از آئودی سبکتر احساس می‌شود و به لطف دقت فوق العاده سیستم فرمان، با جسارت بیشتری وارد پیچ ها می‌شود، و جایی که طبیعتا آئودی به دلیل دو دیفرانسیل بودنش، باید چسبندگی بیشتری داشته باشد، این بی ام و است که به راننده اجازه می‌دهد از طریق پدال گاز، پیچ را تحت کنترل خود در بیاورد. استفاده از سیستم چهار چرخ محرک به A5 کمک نکرد تا در شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت از پس بی ام و 428i بربیاید. شتاب 0تا 100 آئودی، 6.4 ثانیه و بی ام و، 5.8 ثانیه می‌باشد. از نظر مصرف سوخت، هر دو خودرو تقریبا در یک محدوده قرار دارند: آئودی A5 با مصرف 6.4 لیتر در 100 کیلومتر و بی ام و 428i با مصرف 6.7 لیتر.

مقایسه آئودی A5 و بی ام و سری 4

مورد دیگری که به عملکرد برتر بی ام و کمک می‌کند، موتور 4 سیلندر مجهز به توربوشارژ آن است که قدرتی برابر 241 اسب بخار تولید می‌کند، در حالیکه پیشرانه آئودی، 221 اسب بخار در اختیار آن می‌گذارد؛ همچنین، موتور بی ام و، گشتاور 350 نیوتن متری اش را در گستره وسیع تری از دور موتور ارائه می‌کند (4800-1250 دور در دقیقه برای بی ام و، و 4200-1500 دور برای آئودی). شما تکان حاصل از موتور توربو را در بی ام و، هنگام شروع حرکت و بدون در نظر گرفتن حالت رانندگی انتخاب شده، کمتر احساس خواهید کرد. عکس العمل کند A5 می‌تواند از گیربکس 7 سرعته مجهز به کلاچ دوگانه گروه فولکس واگن باشد؛ در این میان، گیربکس اتوماتیک 8 سرعته مجهز به مبدل گشتاور بی ام و، به مراتب نرمتر و هوشمندتر عمل می‌کند.

مقایسه آئودی A5 و بی ام و سری 4
مقایسه آئودی A5 و بی ام و سری 4

کابین آئودی A5 خیلی دست و پا بسته نیست، کیفیت و نحوه چیدمان کابین با اینکه چند سال از طراحی اولیه آن می‌گذرد و اصالتا متعلق به A4 است، هنوز قوی و جذاب به نظر می‌رسد. اما در مورد کابین بی ام و ، وقتی که ببینید تفاوتی با 328i ندارد، احتمالا کمی ناامید می‌شوید. از نظر کیفیت کلی هم، جز در قسمت کلیدها، برتری چندانی نسبت به A5 ندارد. به لطف استفاده از صندلی های اسپرت که بخشی از پکیج M می‌باشند، بی ام و وضعیت رانندگی مطلوب و راحتی برای راننده فراهم می‌آورد. شایان ذکر است، بی ام و مورد آزمایش، از تیپ Sport Line بود که استفاده از تزیینات فلزی همرنگ بدنه روی داشبورد و درب ها، جلوه خاصی به آن بخشیده بود. سیستم iDrive بی ام و نیز، در مقایسه با سیستم MMI آئودی، عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشت. از دیگر امکانات بی ام و 428i، می‌توان به سیستم اتوماتیک حرکت کمربند ایمنی به سمت سرنشین اشاره کرد.

مقایسه آئودی A5 و بی ام و سری 4
مقایسه آئودی A5 و بی ام و سری 4

با حرکت به سمت صندلی های عقب مرز پیروزی های بی ام و در داخل کابین گسترش پیدا می‌کند. در هر دو خودرو می‌توانید با تا کردن و جلو کشیدن صندلی های جلو، به سمت صندلی های عقب راه باز کنید. اگر یک سرنشین با اندام متوسط در صندلی جلوی بی ام و نشسته باشد، می‌تواند با جلو بردن پشتی صندلی خود، به راحتی به سمت عقب برود؛ اینجا است که اولین علامت برتری کوپه بی ام و در فضای داخلی مشخص می‌شود. با نشستن در عقب بی او و مشخص می‌شود که از 7 سانتیمتر فاصله محوری بیشتر نسبت به آئودی، حداکثر استفاده شده است.

مقایسه آئودی A5 و بی ام و سری 4 مقایسه آئودی A5 و بی ام و سری 4
مقایسه آئودی A5 و بی ام و سری 4

هردو کوپه نسبت به 480 لیتر فضای صندوق بار مدل های سدان خود مقداری را از دست داده اند و این مقدار برای A5 به 455 لیتر و برای بی ام و به 445 لیتر کاهش یافته است. صندلی عقب هر دو خودرو، قابل تا کردن است که این امر به افزایش فضای بار کمک شایانی می‌کند. گفتنی است، اگرچه قیمت پایه بی ام و 428i از آئودی A5 بالاتر است، اما با این قیمت مجهز به سیستم تعلیق قابل تنظیم، چراغ های عقب LED و رینگ های 19 اینچی نیست. سیستم کنترل آب و هوا در آئودی، سه نقطه ای و در بی ام و، دو نقطه ای می‌باشد. صندلی های جلو آئودی A5، هردو برقی می‌باشند ولی در بی ام 428i فقط صندلی راننده برقی است.

مقایسه آئودی A5 و بی ام و سری 4

با در نظر گرفتن نکات ضعف و قوت هر دو خودرو می‌توان گفت، در این مقایسه تنها یک برنده وجود دارد و آن هم بی ام و 428i است که با ارائه فضای داخلی بیشتر، مصرف سوخت کمتر، و سرعت و شتاب بیشتر، سواری راحت تر و مطلوب تری را برای سرنشینان فراهم می‌آورد.


منبع

CarAdvice

برچسب : A5 , سری 4 , آئودی , بی ام و , فولکس واگن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : سلام ،کسی اطلاعی از کیفیت j7 داره؟ و اینکه آیا ارزش خرید داره ؟
Sadegh : شکاره درخواست 19144381 شماره پذیرش 11945784 تاریخ تکمیل وجه 22 اردیبهشت
شاهین جی هفته چهارم شهریور : دوستان کسی شاهین برای تیر ماه هست اینجا؟؟
محمدرضا تهرانی : بچه ها اینجور که من آمار گرفتم از نمایندگی مرکزی ،تنها فقط خودروی j7 از همه زودتر بدون تاخیر تحویل میدن ،
شاهین 9 اردیبهشت : شماره درخواست تکمیل وجه رو بفرستید، اونی که در تاریخ اردیبهشت پرداخت کردید، برا من 19721250 وجه اول 6 شهریور تکمیل وجه 9 اردیبهشت
x5 : تحویلش قانونن کی بوده که الان میخوان تحویل بدن ؟
X5 : من ۴ اسفند ثبت نام کردم اول مهر تکمیل وجه کردم ۶ مهر تخصیص شاسی خورده
Cvt : اتفاقا من هم یک آشنا دارم میگه فعلا خط تولید cvt تعطیله
Cvt : خیر خبری از سانروف و تولید cvt نیست حتی یک عدد
تاراv4 پیش فروش تحویل 30آبان : تنها راه نخریدنه هیچ راه دیگه ای نیس.ای کاش میشد صدای امثال شما بگوش بقیه مردم برسه تااین شرکتارو تحریم کنن وخودرو صفر نخرن.ماهم که بدون اطلاع ازوضع موجود خرید کردیم هم مقصریم باید قبلش تحقیق میکردیم.ندونستنمون خیانتمونو پوشش نمیده واقها من بار اول واخرم شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
میت : برای من هم تبدیل به موتور میتسوبیشی پلاس اومد تحویل 30 دی هستم
پذیرش 8 اسفند : در انتظار فاکتو هرکی فاکتور شد لطفا اعلام کنه
اسقاطی اردیبهشت : 03155811080سایپا کاشان
اسقاطی اردیبهشت : الان با کاشان صحبت کردم گفت یه مقدار پلاک امروز اومده برای تهران فردا بار گیری میکنن
207 سقف فلز : سلام دوستان بنظرتون سقف فلزدنده هیدرولیک با این پلاس شدنش قیمتش چند میشه؟؟؟
میثم : تهران که نیومدید، حداقل به شماره 136 زنگ بزنید شکایت ثبت کنید، کلا 3 دقیقه وقت می گیره
H : سلام . کوئیک اس تحویل شهریور تاریخ تکمیل وجه بیست و چهارم تیرماه. طرح عادی هنوز فاکتور نشده
ساینا 24 بهمن : نه همه انلاینه فیزیکی نیس
ار اس : من 21 تیر تکمیل وجه کردم 5 مهر فاکتور 6 مهر شماره گذاری انلاین ولی هم چنان مونده همونجا
اسقاطی اردیبهشت : پلاک فیزیکی براتون اومده؟