بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014

بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014

بازبینی تویوتا هایلوکس SR5 در سال 2014 سبب بهبود این خودرو از نظر ایمنی، تجهیزات و مصرف سوخت شده است. هدف اصلی سازنده از این بازبینی ها، بالا بردن قابلیت‌های دوگانه آن و جلب توجه بیشتر خانواده‌ها بوده است. تجهیزات ایمنی جدید شامل سیستم کنترل پایداری و کشش استاندارد، کمربند ایمنی سه نقطه ای برای صندلی عقب و هشدار دهنده کمربند ایمنی برای سرنشین جلو می‌باشد. در کنار تجهیزات جدید ایمنی، تیپ SR5 این وانت مجهز به نمایشگر لمسی 6.1 اینچی، دوربین دید عقب و سیستم مسیریاب ماهواره‌ای نیز، شده است. نمایشگر لمسی از همان نوعی است که در بعضی از مدل های لکسوس به کار رفته و همین امر، سبب بهبود فضای داخل کابین نسبت به مدل های قبلی شده است. بلوتوث و سیستم پخش آنلاین، همچنین پورت های USB و اضافی برای سیستم صوتی، جزو تجهیزات استاندارد این وانت زیبا هستند. 

بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014

قرار داشتن کنترل های سیستم صوتی بر روی فرمان جدید، کار را برای راننده آسان کرده است؛ همچنین، صفحه نمایش جدید مجهز به قطب نما، اطلاعات مفیدی چون مصرف سوخت متوسط و لحظه ای، مسافت قابل طی کردن با سوخت موجود، و دمای بیرون کابین را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014
بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014 بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014
بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014 بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014
بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014

داخل کابین این وانت ژاپنی بسیار عادی بوده و چیز خاصی در انتظار سرنشینان نیست. صندلی های جلو خیلی راحت نیستند و پشتی صندلی عقب تقریبا به حالت عمودی است. کمبود فضا برای نگهداری اشیا نسبت به رقبایش کاملا محسوس است، نگه دارنده های بطری و لیوان کوچک هستند و محلی برای نگهداری اشیایی مثل عینک و کیف پول وجود ندارد.

بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014

در مدل 2014 هایلوکس، موتور تغییری نکرده و از همان موتور 4 سیلندر 3 لیتری توربو دیزل قبلی استفاده شده است. شایان ذکر است، قدرت این موتور 170 اسب بخار و گشتاور آن 343 نیوتن متر می‌باشد که آن را وارد میدان رقابت با مزدا BT با قدرت 197 اسب بخار یا نیسان Navara با 227 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور (در تیپ ST-X) می‌کند. با استفاده از گیربکس 5 سرعته اتوماتیک که جایگزین گیربکس 4 سرعته قدیمی شده است، اشتهای هایلوکس برای مصرف سوخت کمتر شده و در سیکل ترکیبی به 8.7 لیتر در 100 کیلومتر رسیده است که با گیربکس قبلی، معادل 9.6 لیتر در 100 کیلومتر بود. با این وجود، هایلوکس همچنان در پس رقبایی چون فولکس واگن آماروک با 8.3 لیتر قرار دارد. موتور قدرت خود را از دورهای پایین در اختیار راننده قرار می‌دهد؛ البته برخی مواقع موتور خشن کار می‌کند، مخصوصا در رانندگی های داخل شهر هنگام شتاب گیری، بسیار پر سر و صدا است. در سرعت های بالا، موتور آرامتر می‌شود، البته این به معنی سکوت و آرامش کابین نیست. گیربکس جدید 5 سرعته، دنده ها را به سرعت عوض می‌کند؛ اما در شتابگیری های آنی و سنگین، معکوس کردن دنده ها کمی با کندی انجام می‌شود. با این حال، نسبت به گیربکس 4 سرعته اتوماتیک قبلی کارایی بیشتری دارد.

بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014

هایلوکس، برخلاف رقبایش، همچنان از دسته دنده مجزا برای رانندگی در شرایط خارج جاده استفاده می‌کند؛ با این وجود، سواری آن در جاده نسبت به مدل قبلی تغییر چندانی نکرده است. در صورت خالی بودن قسمت بار هنگام حرکت، مخصوصا هنگام تغییر سطح جاده، سیستم تعلیق  بیش از حد ناآرام است. فرمان پذیری خودرو خوب است و سنگینی و پاسخ های فرمان به دستورهای راننده مناسب است، اگرچه در راه های ناهموار مقداری لرزش به فرمان منتقل می‌شود.

بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014 بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014
بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014 بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014
بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014

فرقی نمی‌کند که شما چه مقدار بار زده باشید، چراکه رفتار خودرو در این حالت، کاملا متعادل و قابل کنترل است و سرحال تر نیز به نظر می‌رسد؛ گفتنی است، حداکثر وزن بار قابل حمل با این وانت، حدود 850 کیلوگرم است. طول قسمت بار، 1520 میلیمتر و عرض آن، 1515 میلیمتر است، که برای بسیاری از بارها کافی به نظر می‌رسد، اما به اندازه رهبر گروه یعنی فولکس واگن آماروک جادار نیست.

بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014

ظرفیت یدک کشی آن نیز، حدود 2500 کیلوگرم است که باز هم در برابر رقیبی مانند ایسوزو D-Max با 3500 کیلوگرم، بسیار کم است. تویوتا برای وانت هایلوکس یک گارانتی سه ساله یا 100000 کیلومتری ارائه کرده است. تیپ SR5 هایلوکس، بر مبنای یک فرمول موفق توسط سازنده ژاپنی به روز شده است؛ اما همچنان در سطح کیفیت و عملکرد وانت بارهایی مانند فولکس واگن آماروک و فورد رنجر نیست و از نظر ظرفیت های کاری، مصرف سوخت و گشتاور نیز، در پس رقبای اصلی خود قرار می‌گیرد.

بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014

با این وجود، هایلوکس یکی از پرفروش ترین وانت بارهای بازار است و ظاهرا این وضعیت به این زودی ها تغییر نخواهد کرد؛ مخصوصا با تغییراتی که در ایمنی و مصرف سوخت آن صورت گرفته است، همچنان یکی از محبوب ترین انتخاب های دوست داران وانت های چند منظوره خواهد بود.

مشخصات فنی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014 

تعداد سیلندر
حجم موتور (لیتر) 3
قدرت موتور (اسب بخار) 170
گشتاور (نیوتن متر) 343
گیربکس 5 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 8.7
گنجایش بار (کیلوگرم) 850
ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم) 2500

منبع

CarAdvice

برچسب : هایلوکس , Navara , آماروک , تویوتا , نیسان , لکسوس , فولکس واگن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: .::Behrooz::.
9

سایت دیگه ای نمی تونید مطلب بزارید ؟
این سایت استرالیایی همش ماشین های فرمون سمت راست رو گذاشته انگار ...
اینتریور ماشین ، با فرمون سمت چپ بیشتر قابل درکه برای ما ...
23:29  1393/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Ali khan
14

با سلام
مدیریت محترم وان کار لطفا تویوتا هایلوکس تایلندی گازوییلی 2500را هم اضافه کنید.
20:02  1393/02/31
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
مجتبی : بله فاکتور شده و تا مرحله صدور پلاک پیش رفته
سهیلا : سلام دوستانی که شاهین جی دستی پیش فروش هستید تکمبل وجه اردیبهشت فاکتور شدید ؟؟؟؟ اسفندیار کورد نوشتند که ۸اردیبهشت فاکتور شدند واقعیت داره ؟؟؟؟
کمال : قیمتها فضایی و غیر قابل دسترس،،،واقعا نمیشه خرید،،،یعنی نمیتونیم
قم : من ۲۵اردیبهشت جی ال تکمیل وجه کردم هفته آخرتیرتحویلم هست آیا تیرماه شاهین سوارمیشم برم مشهد
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پذیرش25مهر : پذیرش25مهر پارسال کسی هست که سود تاخیر رو گرفته باشه؟
پانا10 : پانا 18سود تاخیرتون چقدر شده تا امروز
اطلس آذر : من دوشنبه رامیفتم خراسان جنوبیم اگ خدابخوادسه شنبه میرسم چهارشنبه ساعت 9 صبح جلوشرکتم بابچهام هم میام چادرمیزنم اونجابه خداقسم اونجامیشینم تافاکتورنکردن نمیرم ازدرشرکت هرکی آمدخوش آمدیک دست صدانداره
مهرداد کرج. فوق العاده : دوشنبه ساعت 10بچه های تهران کرج کیلومتر 11 همو میبینیم
اطلس اذر : زنگ بزن 136 ثبت شکایت کن بهت زنگ میزنن
کوییک آر اس : کوییک آر اس پذیرش 1010 1403 تکمیل وجه 7 2 1404 امروز صبح فاکتور شد
محمد : سلام بعد از مهر نوبت آذر ماه هست که تکمیل وجه اسفند انجام شده
ساینا فوق العاده : سلام زنگ زدم سایپا میگه قطعه نداریم میگم پس کی میخواید ما فوق العاده ها رو فاکتور کنید میگه اصلا معلوم نیست ما فوق العاده ها رو کلا گذاشتن کنار یا باید دوشنبه تجمع کنیم یا حالا حالا خبری از ماشین نیست
علی : سلام دوستان دعوت نامه دنا 6دنده شهریورماه برام اومد پرداخت 475700
واریزی 9 فروردین1404 : سلام 13 اسفند آیا فاکتور شدید؟؟؟؟؟