تجربه اولین رانندگی با مرسدس بنز CLA 200 CDI مدل 2014

تجربه اولین رانندگی با مرسدس بنز CLA 200 CDI مدل 2014

حدود یک دهه قبل که مرسدس بنز با معرفی اولین کوپه 4 درب مدرن یعنی CLS همه را بهت زده کرد، کسی فکر نمی‌کرد که موفقیت این کلاس به حدی بالا باشد که کمتر از ده سال بعد، کمپانی سازنده دست به تولید برادر کوچکتر آن یعنی CLA بزند. ظاهرا موفقیت های برادر کوچکتر بیشتر هم خواهد بود، که دلیل اصلی این امر، می‌تواند محدوده قیمت آن باشد. با توجه به اینکه CLA بر مبنای پلت فرم MFA مرسدس بنز شکل گرفته است، بنابراین بسیاری از قسمت های فنی و مکانیکی CLA با کلاس‌های A ، B و GLA مشترک است. همچنین موتورها، فاصله محور‌ها و بسیاری از قسمت های داخل کابین آن نیز، با کلاس های ذکر شده یکسان می‌باشد. در مجموع می‌توان گفت که CLA از نظر عملکرد، طراحی داخلی، و حتی تجربه رانندگی یک CLS است. گفتنی است، خودرویی که مورد آزمون قرار گرفت، مجهز به گیربکس 7G-DTC و پکیج اسپرت AMG، که شامل سیستم تعلیق اسپرت با ارتفاع کمتر می‌شود، بود.

تجربه اولین رانندگی با مرسدس بنز CLA 200 CDI مدل 2014

بنا به دلایلی، مرسدس بنز CLA 200 CDI تنها عضو از پلت فرم MFA است که از موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری مجهز به توربوشارژ دیزلی استفاده می‌کند. در حالی که سه کلاس دیگر، از موتور 2.1 لیتری، که قدرت و گشتاور یکسانی با موتور 1.8 لیتری دارد ولی از مصرف سوخت مناسب تر و استاندارد آلایندگی یورو 6 سود می‌برد، استفاده می‌کنند. با قدرت 136 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر، با توجه به وزن 1485 کیلوگرمی CLA 220 CDI، نمی‌توانید آن را خیلی پرقدرت بدانید، اما نرمتر و آرام تر از چیزی است که شما تصور می‌کنید. برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، CLA 200 CDI به 9.3 ثانیه زمان نیاز دارد که اگرچه خیلی کند نیست، اما با در نظر گرفتن کیت بدنه اسپرت AMG به همراه رینگ های 18 اینچی و لاستیک های دیواره کوتاه، انتظارات شما را برآورده نمی‌کند. در ترافیک شهری در صورتی که سیستم Start/Stop را فعال کنید، مصرف سوختتان بیش از 6 لیتر نخواهد بود. در بزرگراه ها نیز، در صورتی که رفتار مناسبی با پدال گاز داشته باشید و از سرعت مجاز عبور نکنید، مصرف سوخت در حد 4 لیتر در 100 کیلومتر باقی خواهد ماند؛اما اگر هوس یک رانندگی اسپرت به سرتان زد، باید انتظار مصرفی بالاتر از 6 لیتر را داشته باشید. در مجموع می‌توان گفت، مصرف سوخت مناسب این آلمانی زیبا، برای طرفداران محیط زیست بسیار خوشایند خواهد بود.

تجربه اولین رانندگی با مرسدس بنز CLA 200 CDI مدل 2014

پکیج AMG فقط نمای خارجی را تحت تاثیر قرار نداده، بلکه سیستم تعلیق اسپرت را نیز، به خودرو افزوده است. سیستم تعلیق AMG عملکرد بسیار مناسبی دارد؛ تا حدی که گاهی اوقات فراموش می‌کنید که در حال رانندگی با یک خودروی دیفرانسیل جلو هستید. اگرچه ممکن است برخی افراد از کم شدن راحتی خودرو به دلیل فنربندی اسپرت آن، مخصوصا در مسیرهای نا‌هموار شاکی باشند، ولی در کل CLA کیفیت سواری یک مرسدس بنز را تا حد زیادی حفظ کرده است؛ اما هرجا که لازم باشد، همانند یک هاچ بک اسپرت به زمین چنگ می‌زند و با تعادل بالا پیچ ها را رد می‌کند. گیربکس 7 سرعته مجهز به کلاچ دوگانه این خودرو همانند گیربکس قبلی مرسدس بنز، یعنی 7G-Tronic و گیربکس 8 سرعته 8HP ساخت ZF، تعویض های نرمی را به نمایش می‌گذارد. نقطه ضعف این گیربکس، وقتی که در حالت اسپرت یا دستی قرار دارد، عدم هماهنگی آن با رفتار راننده با پدال گاز است که بیشتر، از ضعف نرم افزار هماهنگ کننده گیربکس و موتور دیزلی ناشی می‌شود.

تجربه اولین رانندگی با مرسدس بنز CLA 200 CDI مدل 2014

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، طراحی داخلی CLA با سه کلاس دیگر مرسدس بنز مشترک است. لیست تجهیزات استاندارد و سفارشی بسیار بلند می‌باشد و خودروی تحت آزمون مجهز به همه آنها نبود. اولین چیزی که نظر شما را جلب خواهد کرد، ظاهر ارزان قیمت سیستم اطلاعات و سرگرمی و قسمت پایینی کنسول میانی است که ازجنس  پلاستیک سخت می‌باشد. در صورتی که سیستم Command Online را سفارش دهید، ظاهر سیستم اطلاعات و سرگرمی چشم نوازتر خواهد شد. میدان دید محدود CLA از دیگر موارد مهمی است که وقتی داخل آن می‌نشینید، توجه شما را جلب خواهد کرد، چون خیلی بیشتر از پورشه 911 نیست! نتیجه آن نقاط کور بیشتر در هنگام رانندگی است. فضای سر برای سرنشینان عقب فقط برای افراد با قد کمتر از 175 سانتیمتر مناسب است که دلیل آن شیب ستون عقب این خودرو می‌باشد. صندوق بار به حجم 470 لیتر برای خودرویی در این کلاس و ابعاد کاملا مناسب است و توانایی جا دادن وسایل 4 سرنشین را دارد، این مقدار تقریبا معادل حجم صندوق بار کلاس C است. تنها مشکل موجود، ورودی صندوق بار است که به دلیل طراحی عقب خودرو کوچک می‌باشد.

تجربه اولین رانندگی با مرسدس بنز CLA 200 CDI مدل 2014

بعد از سه روز رانندگی با CLA می‌توان گفت که علی رغم نقاط ضعف موجود، به راحتی شما را مجذوب خود خواهد کرد؛ چرا که هنگام رانندگی با این سدان آلمانی با مواردی مواجه می‌شوید که فراتر از انتظار شما است که بارزترین آن، لذت رانندگی است. در صورت وجود سیستم تعلیق اسپرت AMG، با تمام وجود جاده را لمس می‌کنید؛ با اینکه فرمان آن برقی است، اما احساس سبکی بیش از حد که مخصوص این فرمان ها است را، ندارد. اگر از لحاظ میزان فضای داخلی نیز، انتظار یک کوپه دو درب را دارید، آن وقت است که CLA را خودرویی کاربردی خواهید یافت. اگر در داخل خودرو از پلاستیک نرم استفاده می‌شد و یا هنگام بستن درب های زیبای بدون فریم  آن، صدای مخصوص بسته شدن درب مرسدس بنز شنیده می‌شد، مطمئنا رضایت بیشتری از CLA داشتیم؛ اما اگر کمی اهل چشم پوشی باشید و با توجه به اینکه ایرادات وارده به CLA 220 CDI ایرادات اساسی نیستند، می‌توان گفت مرسدس CLA یکی از دوست داشتنی ترین و لذت بخش ترین خودروهایی است که تحت آزمایش قرار گرفته است. 


منبع

AutoEvolution

برچسب : CLA , GLA , CLS , مرسدس بنز , پورشه 911






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

ساواش
0

به نظر من تو این دوره زمونه هیچ ماشینی به درد ما انسان های حوس باز نمیخوره یا اینکه هم اگه بدرد بخوره جزء ماشین هایی میشه که پلاک ملی نمیشن و فقط ما باید تو کف بمونیم تا سفید تر بشیم .
من به این نظر رسیدن که ما انسان ها ماشین های خودمونو فقط به خاطر پز و ادعا عوض میکنیم در صورتی که هم ضرر بیشتر و تو چشم افتادن مردم .مردم که چشم دیدن ما انسان ها با ماشین های با کلاس رو ندارن والا.من تصمیم گرفتم از این به بعد به جای بردن ماشین های لوکس به جاده و خیابون اشتباه محضه من تصمیم گرفتم با خط یازده استفاده کامل رو ببرم یعنی با پای پیاده.ساواش از بندرعباس
22:19  1395/01/15
پاسخ دادن
امیـــد
11

اگر در داخل خودرو از پلاستیک نرم استفاده می‌شد و یا هنگام بستن درب های زیبای بدون فریم آن، صدای مخصوص بسته شدن درب مرسدس بنز شنیده می‌شد، مطمئنا رضایت بیشتری از CLA داشتیم؛ اما اگر کمی اهل چشم پوشی باشید!

هههههه!!! صدای مخصوص بسته شدن درب؟؟!! تیبا صفر از نمایندگی تحویل گرفتم در عقبشو باز کردم دیگه بسته نشد جالب اینه که نمایندگی زیر بارنرفتو خودم بردم تعمیرگاه با چکش!!ماشین صفرو رگلاژ کرد!
01:08  1393/03/05
پاسخ دادن
ممدرضا
4

عجب :D
ایشالا بهترشو میگیری ! فقط از من به شما نصیحت ، تا ماشین صفره بفروش بره باش یه 405 یا پرشیا بگیر !
17:50  1394/06/05

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : مسئله اینه که همین دو سه شب پیش به خاطر افزایش قیمت این نقص پرونده زده شد. قبلش که کوئیک دعوتنامه بجای اطلس زده بوده، نقص پرونده نبود؟؟!!
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا ساینا : سایپا دیگه خیالش راحت شد افزایش قیمت داده داره فاکتور میکنه ایران خودرو لیست جدید فرستاد سایپا هم امروز وفردا میفرسته لیست قیمت جدید بعد اون هم هم فاکتور ها شدت میگیره هم دعوتنامه دیماه ارسال میشه
مهیا : اصلا 325 تا حالا نداشتیم
بنده خدا : منم میام آدرس بگین
امیر ساینا85گانه 90 روزه : بچه ها فاکتور شروع شد
خودرو : واقعا خودتون به خودتون کمک کنید تاکی حق خودمونو نگیریم هر چی بشینید به ضرر خودتونه اگر برید منم هستم میام شنبه تلفنی هیچ چیزی حل بشو نیست
زاگرب : بسلامتی چی بوده ماشین
اتو207 : سلام، دوستان محترم سود تاخیر خودرو رو چند روز بعد از تحویل گرفتن خودرو میشه دریافت کرد!
لگن : سلام اگر واقعا بیاید مثل دفعه قبل نکنید من و دونفر دیگه از دوستان که اوناام هستن شنبه میام اگر میاین اعلام کنید 11 بریم
رسول : مبارک داداش شماره پذیرش روبگو
رانا لگن : سلام منم چند بار پیام گزاشتم بره تجمع دفعه قبلم رفتم کسی نیومده بود اگر مایل باشید اعلام کنید شنبه 11 صبح درب 16 همه تجمع کنیم من هستم