بررسی مازراتی Ghibli مدل 2014

بررسی مازراتی Ghibli مدل 2014

هر کاری بکنید تا سوار یک مازراتی بشوید ارزشش را دارد؛ این واقعیت در مورد مازراتی Ghibli S Q4 تازه از راه رسیده هم، صدق می‌کند. خواه در ترافیک ساعت شلوغی یک شهر پر جمعیت در حال حرکت باشید، خواه در حال گشت و گذار در یک دهکده آرام در کوهپایه ها؛ ماجرا هر چه باشد، فرقی نمی‌کند! آنچه اهمیت دارد این است که سوار یک مازراتی هستید.

بررسی مازراتی Ghibli مدل 2014

روزگاری نه چندان دور، وقتی سوار ماشینی می‌شدید که لوگوی نیزه سه سر بر روی آن بود، لازم نبود باد به غبغب بیندازید؛ ولی آن دوران دیگر سپری شده است. این برند ایتالیایی، قویتر از همیشه و مجهز به خط تولیدی بازسازی شده است که به تازگی مدل هایی مثل Quattroporte ،GranTurismo ،GranCabrio و حالا هم Ghibli را روانه بازار کرده است.

بررسی مازراتی Ghibli مدل 2014

سال گذشته برای مازراتی سال مهمی بود؛ چرا که این کمپانی خودروساز، به مدد Ghibli و آخرین نسل Quattroporte فروش خوبی در سراسر دنیا داشت. هر دو این خودروها با سیستم چهار چرخ محرک و موتورهای 6 سیلندر مجهز به توربوشارژر ساخت کمپانی فراری قابل خریداری هستند؛ شایان ذکر است، کمپانی مازراتی برای اولین بار از سیستم چهار چرخ محرک در محصولات خود استفاده می‌کند.

بررسی مازراتی Ghibli مدل 2014

با بزرگتر شدن اندازه مازراتی Quattroporte، راه برای Ghibli باز شد و بدین ترتیب، جای پای این برند در بازارهایی مانند چین، که بیشتر به کابین خودرو اهمیت می‌دهند، محکم شد. مازراتی Ghibli از نظر اندازه، یک سدان متوسط است و در برابر رقبایی چون آئودی A6، بی ام و سری 5 و مرسدس بنز E-Class قد علم کرده است. مازراتی Ghibli با سه موتور مختلف به بازار عرضه می‌شود: یک موتور توربودیزل 6 سیلندر 2 لیتری با 274 اسب‌بخار نیرو و حدود 600 نیوتن متر گشتاور، و دو موتور 6 سیلندر مجهز به توربوشارژر بنزینی که یکی از آنها، 335 اسب‌بخار نیرو و 500 نیوتن متر گشتاور و دیگری 415 اسب‌بخار نیرو و 550 نیوتن متر گشتاور به چرخ ها منتقل می‌کند. موتور بنزینی نوع دوم قابلیت سازگاری با سیستم چهار چرخ محرک کمپانی مازراتی را دارد. به این ترتیب می‌توان گفت عملکرد عالی Ghibli S Q4 کاملا برازنده مازراتی است.

بررسی مازراتی Ghibli مدل 2014

اگر بخواهید آهسته و سر صبر از منطقه لس‌آنجلس به پالم اسپرینگ بروید، به طور معمول بین دو تا سه ساعت طول می‌کشد. فایده‌‌ای که این سفر دارد این است که به یادتان می‌اندازد مردم به بهانه های مختلفی سوار ماشین می‌شوند و این بهانه ها آن قدرها هم که در آگهی های تبلیغاتی خودرو نشان داده می‌شوند، فریبنده و مسحور کننده نیستند. البته اگر زمان رانندگی‌تان با کارهای روزمره دیگری تداخل پیدا می‌کند، حتماً جاهای دیگری هم هستند که بودن در آن ها ارزش بیشتری داشته باشد. لذت رانندگی هم به قدرت نسبتاً کم موتور 6 سیلندر مجهز به توربوشارژر محدود شده است.

بررسی مازراتی Ghibli مدل 2014

هنگام استفاده از پدل شیفتر و تعویض دنده از یک به دو، صدای انفجاری ناگهانی از اگزوز به گوش می‌رسد که شبیه یک فریاد پنج ثانیه‌ای است. چند ماه بعد از عرضه Quattroporte ، مازراتی Ghibli S Q4 به بازار عرضه شد که از ثبات بیشتری در هنگام رانندگی برخوردار است؛ با این خودرو می‌توان به دل کوه های پوشیده از برف آلپ رفت؛ از مدل های چهار چرخ محرک Ghibli و Quattroporte هم، می‌توان برای رفتن به پیست های اسکی استفاده کرد.

بررسی مازراتی Ghibli مدل 2014

اگرچه هر دو مدل از نظر فنی بسیار شبیه هم هستند و معماری شاسی، موتور و سیستم تعلیق آن ها یکی است، ولی مدل Ghibli با اندازه کوچک‌تر، وزن سبک‌تر و سرو صدای کمتر توجه افراد بسیاری را به سوی خود جلب کرده است؛ این ادعا منطقی به نظر می‌رسد، چرا که مازراتی کوچک‌تر، اشتیاق بیشتری برای حرکت دارد و وزن کم آن باعث می‌شود راحت‌تر بر اینرسی غلبه کند. در واقع، رانندگی با این خودرو در جاده های برفی بسیار لذت‌بخش است؛ حتی اگر همه ابزارهای کمکی راننده هم خاموش باشند، چرخ های جلو مازراتی Ghibli قدرتی باورنکردنی دارند. گفتنی است، در شرایط عادی، تمام نیرو به چرخ های جلو منتقل می‌شود ولی در شرایط غیر عادی و سخت، نیمی از نیرو به چرخ های عقب منتقل می‌گردد؛ حاصل کار یک خودروی سدان است که لذت رانندگی با چرخ های جلو را با چسبندگی و ایمنی سیستم چهار چرخ محرک ترکیب می‌کند.

بررسی مازراتی Ghibli مدل 2014

اما پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود این است که، آیا یک سدان ایتالیایی می‌تواند مثل خودروهای اسکاندیناویایی تیز و فرز باشد؟ پاسخ این سوال مشخص است: بله! چرا که یکی از ویژگی های مهم Ghibli S Q4 سرعت آن است که ظرف 4.8 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای خودرویی در این کلاس واقعاً قابل توجه است. بدون تردید، Ghibli S Q4 حتی در جاده های پوشیده از یخ و برف که چسبندگی و اصطکاک بسیار مهم است نیز، قدرت و عملکرد بالایی از خودش نشان می‌دهد.

بررسی مازراتی Ghibli مدل 2014

شنیدن فریاد اگزوز هیجان‌آور است و دلهره ایجاد می‌کند. چرخ های جلو با بی‌باکی هوای زمستانی را می‌شکافند و پیش می‌روند. موتور 6 سیلندر مجهز به توربوشارژر با مشارکت کمپانی فراری تولید شده است، ولی سیستم چهار چرخ محرک واقعاً یک دورخیز بی‌فایده است. وقتی دیگر توانایی های خودرو را در نظر بگیریم، به موارد بیشتری بر می‌خوریم که شایسته تحسین هستند؛ برای مثال،، طراحی خارجی به گونه‌ای است که در آن سلیقه همگانی مد نظر قرار گرفته شده است. اگرچه مازراتی Ghibli شاید مثل GranTurismo با شکوه به نظر نرسد، ولی ظاهراً توازن خوبی بین احساسات ایتالیایی و کارآمدی روزمره ایجاد کرده است.


بررسی مازراتی Ghibli مدل 2014
بررسی مازراتی Ghibli مدل 2014 بررسی مازراتی Ghibli مدل 2014

همانند بسیاری از همکلاسان خود، فضای داخل کابین و صندوق عقب آن زیاد بزرگ نیستند؛ با این وجود، کابین داخلی یک محیط راحت و لوکس است که مانند کابین داخلی Quattroporte افراطی به نظر نمی‌رسد. فرمان مازراتی Ghibli کمی گیج است؛ صندلی های چرمی و قطعات تزیینی، مجلل و گران ‌قیمت هستند؛ همانطور که انتظار می‌رود، دسته دنده و کنسول وسط طوری طراحی شده‌اند که راحت بتوان از آن ها استفاده کرد. صفحه نمایشگر سیستم مسیریاب بیش از حد بزرگ است، ولی این روزها بیشتر صفحات نمایشگر بزرگ هستند. هنوز هم حرف های زیادی در مورد مازراتی Ghibli S Q4 ناگفته باقی مانده است؛ به عبارتی، آن قدرها حرف هست تا سدان های آلمانی را سرگرم کند. البته، قیمت استثنایی این خودرو هم خودش یک برگ برنده است، چون ارزانترین ماشینی در دنیاست که با موتور فراری به فروش می‌رسد. راستش، به هیچ عنوان نمی‌توان روی آن قیمت گذاشت.


منبع

CarAdvice

برچسب : Ghibli , GranTurismo , GranCabrio , QuattroPorte , مازراتی , آئودی A6 , بی ام و سری 5






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

فرهاد
1

طراحی فوق العاده ای داره...
14:28  1393/03/21
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
محمد رحیمی : سلام پذیرش 24شهریور فاکتور شد برام
پراید : سلام نه تا پیام نیاد بهت تحویل نمی دن
رسول : سلام 24شهریورهادارن فاکتورمیشن 90روزها
جعفر : منم مثل شمام خبری شد به من هم خبر بده ممنونم.دناشش دنده پیش فروش سفیدم
جعفر : سلام شرمنده برادر پیش فروش دنا شش دنده .تحویل دی ماه که تکمیل وجه اواخر آبان کردم.تکمیل پرونده و آماده برای فاکتور تیک سبز رنگ خورده و فقط آماده برای فاکتور میچرخه . به نظر شما خیلی طول میکشه فاکتور شم؟متشکرم
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان) : شما از کجا این اطلاعات رو داری که مشکل تامین قطعه دارن ؟