بررسی پژو 407HDi

بررسی پژو 407HDi

اولین تأثیری که دیدن پژو 407 سر تا پا جدید روی شما می‌گذارد، بستگی کامل به زاویه دید شما دارد. شخصیت خودرویی این خودرو طوری نیست که بتوان از روی ظاهرش در مورد آن قضاوت کرد؛ اگر اتاق جدید آن را از عقب ببینید، طوری به نظر می‌رسد که گویی پژو 406 ده سال پیش به گونه‌ای عقلانی، منطقی و شیک ارتقاء یافته است و از نظر ترکیب بدنه و شیشه های بغل، به میزان زیادی با پژو 307 ادغام شده است. خلاصه مطلب این که، تولید این مدل قابل پیش‌بینی بود. اگر به طرف جلوی این خودرو بروید، از دیدن تغییرات ایجاد شده شگفت‌زده خواهید شد. جلو پنجره‌ای که شبیه دهان شیری در حال غریدن است، زیر چراغ هایی کشیده و زیبا جا خوش کرده است که خودشان روی گوشه های بالایی قسمت جلو امتداد یافته‌اند. نشان شیر پژو نیز که بیش از اندازه بزرگ است، بالای جلو پنجره نشسته و کاپوت را با دماغه جلو آشتی می‌دهد. ارائه این چهره تهاجمی‌تر از گربه‌سان معروف پژو، نشان دهنده هویت جدید خودروساز فرانسوی است.

بررسی پژو 407HDi

رنگ و بوی فرانسوی آن اسپرت و پویاست و از پاسات و دیگر مقلدان آمریکایی و آلمانی‌اش، یعنی فورد Mondeo و اپل Vectra، عزمی جزم‌تر برای پیشرفت دارد. اگر از نیم‌رخ به پژو 407 نگاه کنید، باز هم شخصیتی دوگانه می‌بینید؛ برآمدگی و کشیدگی کاپوت جلو که به یک متر می‌رسد، توجیه‌ پذیر است؛ چون در تصادفات، ایمنی عابر پیاده را مد نظر قرار می‌دهد و دو سازه متقاطع نیز، که زیر درب کاپوت تعبیه شده‌اند کمک می‌کنند هنگام تصادف با ماشین های کوچک‌تر سازگاری و هماهنگی بیشتری داشته باشد. چنین ملاحظات ارزنده‌ای در مورد شیشه جلوی شیب‌دار و تقریباً تخت صورت نگرفته‌ است و پایه‌اش آن قدر جلو آمده است که هم سطح با چرخ های جلو قرار گرفته است. موارد خاص از داخل کابین بیشتر به چشم می‌خوردند، یعنی جایی که رابطه بین موقعیت راننده، شیشه جلو و ستون ها بیشتر به خودروهای چند منظوره شبیه است. البته راننده نسبت به خودروهای چند منظوره در سطح پایین تری قرار می‌گیرد و ستون های ضخیم هم، باعث ایجاد نقاط کور می‌شوند. اگر صندلی راننده به عقب رانده بشود، فضای پا برای صندلی های عقب کم می‌شود. فضا سر و فضای پا برای صندلی های عقب مأیوس کننده است و صندوق عقب 407 لیتری آن هم، نه تنها از صندوق عقب پژو 406، بلکه از صندوق سایر خودروهای این کلاس نیز کوچک‌تر است. گفتنی است، پژو 403، 404، 405 و 406 تأثیر بسیار زیادی بر طراحی بدنه 407 داشته‌اند.

بررسی پژو 407HDi

کمپانی پژو مدعی است مشتریان کنونی بیشتر به دنبال وجهه و شخصیت هستند تا جای باز. آرزوهای دور و دراز کمپانی سازنده در مورد مدل 407 به این خاطر است که این خودرو در مقایسه با پژو 405 در سال 1989، فقط از 27 درصد سهم بازار برخوردار است؛ شایان ذکر است، این سهم بازار در سال 2003، فقط 17 درصد بوده است. کمپانی پژو امیدوار است در سال اول 27,000 دستگاه از این خودرو را به فروش برساند. بهتر است بدانید بالاترین فروش پژو 406 نزدیک به 50,000 دستگاه در سال بوده است. هدف اصلی کمپانی پژو بعد از نمای ظاهری، بر جلب رضایت راننده متمرکز شده است. پژو 407 از جذابیت های یک توربودیزل امروزی برخوردار است و موتور 134 اسب‌بخاری HDi، تنها موتور در این محدوده قیمتی است که در چند مدل بنزینی و دیزل به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: موتور 1.8 لیتری، موتورهای 2 و 2.2 لیتری و موتور شش سیلندر 3 لیتری بنزینی، و موتور 1.6 لیتری و 2 لیتری TDi دیزلی. موتور شش سیلندر 2.7 لیتری TDi، که نخستین بار در خودرو جگوار S-type دیده شد، نیز به دنبال این موتورها به بازار عرضه خواهد شد. بسته به نوع موتور، گیربکس های پنج و شش سرعته به صورت استاندارد روی پژو 407 نصب می‌شوند. موتورهای چهار سیلندر همچنان با گیربکس های اتوماتیک چهار سرعته عرضه می‌شوند ولی موتور شش سیلندر با گیربکس اتوماتیک شش سرعته دمساز شده است. موتور دیزل پژو سیتروئن که به صورت مشترک با همکاری کمپانی فورد ساخته شده است، 2  لیتر حجم دارد و اولین بار روی فورد فوکوس C-Max نصب گردید.

بررسی پژو 407HDi

این موتور در پژو 407 ارتقا یافته است و قدرت آن با دور موتور 4000 دور بر دقیقه به 134 اسب‌بخار و گشتاور آن با دور موتور 2000 دور بر دقیقه، حدود 319 نیوتن متر است. یک فیلتر خاص هم روی آن نصب شده است تا اطمینان حاصل شود این موتور با استاندارد آلایندگی یورو 4 مطابقت دارد. این خودرو هنگامی که با حداکثر ظرفیت بار و سرنشین حرکت کند، با دور موتور بین 1,500 تا 3,200 به گشتاوری حدود 340 نیوتن متر دست پیدا می‌کند. البته پژو 407 دیزلی با 1,505 کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین خودرو در این کلاس است و گذشته از این که موتور بنزینی کمی تنبل است، موتور دیزل TDi یکی از بهترین هاست. وقتی دور این موتور از 1,600 بالاتر می‌رود و به دور خوش صدای 4,400 می‌رسد، قدرت بسیار زیادی  تولید می‌کند. بعد از این مرحله است که موتور به راننده دلگرمی می‌دهد تند و سریع براند و مرتب دنده عوض کند. اخیراً کمپانی پژو صفر تا صد 407 را 11 ثانیه اعلام کرده است، ولی هنگام رانندگی شتاب آن بسیار بیشتر از این عدد احساس می‌شود. تعویض دنده کمی درنگ دارد ولی خیلی زود به آن عادت خواهید کرد و از روند آن لذت خواهید برد.

بررسی پژو 407HDi

بهتر است در بزرگراه ها با دنده شش و با دور موتور 1000 دور بر دقیقه برانید و وقتی باد ملایمی هم کنارتان بوزد، پژو 407 کاملاً با آرامش به جلو خواهد رفت. البته همه قابلیت های پژو 407 در بزرگراه خودنمایی نمی‌کنند. کمپانی پژو، بعد از ارائه مدل 404 ، به طور کامل در سیستم تعلیق بازنگری کرد و می‌توان گفت سیستم تعلیق کاملاً جدید 407 که در جلو جناغی و در عقب چند اتصالی است، دارای پشتوانه تاریخی است. تایرهای خودرویی که مورد تست قرار گرفت، در جاده هیچ سر و صدایی نداشتند که نشان دهنده برگ برنده‌ای برای سیستم تعلیق فوق‌العاده آن است. پژو 407 واقعاً 64 درصد از وزن خودش را روی چرخ های جلو می‌اندازد که باعث می‌شود سیستم دیفرانسیل جلوی آن بیشتر و بیشتر قابل اعتماد باشد.

بررسی پژو 407HDi

تعادل و توازن سیستم تعلیق هرگونه تکان و لرزش اتاق را می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد سیستم دیفرانسیل جلو وحشی بشود و افسار پاره کند. اگر فرمان را کمی بپیچانید، 407 بی‌درنگ واکنش نشان می‌دهد و به طور تلویحی می‌گوید که این سدان خانوادگی هم می‌تواند ویژگی های یک ماشین دیفرانسیل عقب را هم داشته باشد. پدال گاز را بیشتر و بیشتر بفشارید تا ببینید پژو 407 چسبندگی بی‌نظیری دارد و سر پیچ ها، بی محابا به پیش می‌تازد، تعادل خودرو هم ابداً به هم نمی‌خورد. اگر پایتان را از روی گاز بردارید، 407 نیز تغییر رفتار می‌دهد و بدون نشان دادن رفتاری ناشیانه، آرام می‌شود.


بررسی پژو 407HDi
بررسی پژو 407HDi
بررسی پژو 407HDi
بررسی پژو 407HDi

در جاده های لغزنده نیز، توزیع الکتریکی ترمز (ESP) بسیار مناسب است و پژو 407 رفتاری تهاجمی ندارد. البته وقتی ESP وارد صحنه نمی‌شود، این خودرو رفتار بسیار غیر منتظره‌ای دارد و در وهله اول انتقال نیرو را به ناگهان پایین می‌آورد، به طوری که راننده احساس می‌کند چرخ ها از حرکت ایستاده‌اند. البته راننده می‌تواند سیستم ESP را خاموش کند ولی وقتی سرعت از 50 کیلومتر بر ساعت بالاتر برود، این سیستم به طور اتوماتیک روشن می‌شود و در شرایطی که جاده پوشیده از برف و یخ و بسیار لغزنده است، به خودرو کمک می‌کند تعادلش را حفظ کند. کمپانی پژو برای خودرو 407، سه نوع مختلف فرمان عرضه می‌کند. خودرویی که مورد تست قرار گرفت، دارای فرمان هیدرولیک برقی بود که بسته به سرعت ماشین، سفتی و نرمی آن تغییر می‌کرد. البته چنین سیستم هایی معمولاً در مسیرهای مستقیم از نوعی گیجی برخوردار هستند، ولی وقتی از مسیر مستقیم خارج شوید فرمان دوباره تیز و دقیق می‌شود و راننده را به کاری که انجام می‌دهد پیوند می‌دهد.

بررسی پژو 407HDi

در مورد کیفیت سواری این خودر نیز می‌توان گفت، کسانی که کنار دست راننده بنشینند حالت "تلاطم" سنتی پژو را احساس خواهند کرد. سیستم تعلیق هر ناهمواری که سر راه باشد را جذب می‌کند و با ثباتی شگفت‌انگیز و کنترل بدنه‌ای استثنایی، برای سرنشینان راحتی و رفاه به ارمغان می‌آورد. بدون شک کیفیت سواری از نظر راننده نیز بسیار خوب خواهد بود، البته وقتی ماشین خالی و بدون سرنشینان دیگر باشد، می‌تواند بسیار تند براند و حسابی لذت ببرد. البته سرنشینان صندلی های عقب در مقایسه با سرنشین صندلی جلو از راحتی بیشتری برخوردار خواهند بود. صندلی های گود خیلی خوب کمر را می‌گیرند و تنظیمات بسیار زیادی دارند.

بررسی پژو 407HDi

طراحی داشبورد مدرن و امروزی است. ظاهراً این روزها همه ماشین ها دارای یک کنسول مرکزی آبشار شکل هستند و از قافله عقب نمانده‌اند. طراحی داخلی پژو 407 از نظر هماهنگی و پرداخت و کیفیت مواد پلاستیکی یک گام از طراحی داخلی 406 جلوتر است، البته ترکیب جیر و چوب و پلاستیک در خودرویی که مورد تست قرار گرفت ارزان قیمت به نظر می‌رسید و از رقبای آلمانی که دست برتر را دارند، عقب می‌ماند. کمپانی پژو برخلاف مرسدس بنز و بی ام و همچنان اصرار دارد که آمپر آب و آمپر بنزین را حفظ کند. بسیار خب، اگر نگرانی در مورد مواد پلاستیکی ارزان قیمت و خشک بودن پژو 407 را فراموش کنیم، وقتی درب ها محکم بسته می‌شوند، کل بدنه ماشین می‌لرزد. پژو 407 از نظر تجهیزات الکترونیکی نیز، به روز شده است. مشتریان علاوه بر برخورداری از سیستم رادیو ضبط سی دی خوان به همراه شش بلندگو، می‌توانند سیستم مسیریاب ماهواره‌ای را به صورت سفارشی با نمایشگر رنگی یا سیاه و سفید خریداری کنند. از دیگر امکانات سفارشی این خودرو می‌توان به هدست تلفن همراه، پخش کننده MP3، ده بلندگوی  JBL  hi-fi ،کروز کنترل، حسگرهای پارک و چراغ های زنون به همراه تنظیم ارتفاع اتوماتیک اشاره کرد. کمپانی پژو مطمئن است که 407 در تست تصادف نیز رتبه خوبی به دست خواهد آورد. این سدان فرانسوی در بسیاری از زمینه ها سرآمد است ولی بیشتر روی رضایت راننده تمرکز کرده و فضای صندلی های عقب و صندوق را کاهش داده است، همین امر باعث می‌شود در رقابت دست بالا را نداشته باشد. روی هم رفته، پژو 407 خودروی راحتی است، البته به شرط این که روی صندلی راننده نشسته باشید.


منبع

AutoCar

برچسب : 407 , Mondeo , پژو , فورد , 406 , 405






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

12 نظر

0

طراحی بیرونش خیلی زشته :|
پشت کیلومترش مثله پرشیا مدل 83 میمونه :|
داشبورد سورن و دنا از این خوشگل تره :|
چیه اینا ساختن:|
خدایا میشه BMW بیاد توی ایران ؟
گزارش
پاسخ دادن
asad
6

سلام
این ماشین طراحی سال 2004 هست پس باید خیلی قیافه قدیمی داشته باشه من این ماشین را دارم ماشین بسیار خوبی هست بعد از 6 سال که کار کرده کیفیتش تغییری نداشته و هیچ مشکلی هم نداره هنوز داشبرد و اتاقش مثل روز اول هست و هیچ صدای اضافی نداره خیلی از ماشین های کره ای که مدل روز هستن کیفیت بهتری داره از لحاظ موتوری و آپشن هم چیزی کم نداره الان مدل های دسته دوم این ماشین که وجود داره قیمتشون نهایتش 70 تا 75 هست که خیلی خوب هست شما با این مبلغ الان باید بری ماشین های بی کیفیت چینی بخرید
09:18  1394/12/12

گزارش
3

سلام 4 ساله ماشین پژو دارم از 405 تا پرشیا الان یک ساله 407 دارم ولی له خوبی 405 واسه جمع کردن در دیریفت و پرشیا در سرعت نیست
گزارش
پاسخ دادن
4

حتما یران خودرو میخواد اینو بیاره همینجوریش ماشین جالبی نیست وای یه روزی که ایراخودرو تولید و مونتاژ کنه بابا به چه زبونی بگیم دست از ماشینا فرانسوی بکشید یکم با لمان وژاپن کار کنید مگه مردم ایران چی کم دارند از بقیه
گزارش
پاسخ دادن
4

من حدود 2 ساله اين ماشينو دارم .ماشين بدي نيست ولي شتاب اوليش خيلي ضعيفه ولي وقتي تو سرعت ميفته به جرعت ميتونم بگم زانتيا رو ميگيره
گزارش
پاسخ دادن
7

من خودم چهار ساله این ماشینو دارم تا جایی که من تجربه کردم خیلی ماشین خوبیه تا حالا که ازش راضی بودم.
گزارش
پاسخ دادن
2

پژو واقعا افت کرده.
گزارش
پاسخ دادن
4

در کل ماشینه جالبی نیست ...
گزارش
پاسخ دادن
7

از این گاری هایی که الان سوار میشیم که بهتره
گزارش
پاسخ دادن
2

همون 206 صندوقدار ایرانه
گزارش
پاسخ دادن
0

ماشین پژو 407 مال قدیمی جدید پژو 508 2014 بازار جهان است؟
گزارش
پاسخ دادن
6

درود بر شما... نکنه این مقاله قدیمی رو زدین برای اینکه این خودرو میخواد وارد بازار بشه دوباره؟؟؟
نه طراحی به روزی داره و نه جذابیتی ...
به نظر من اصلا در حد یک خودروی سال 2014 نیست... بخوایم اینو بیاریم خیلی ضایعه
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی ال : تبدیل شاهین جی به جی ال تبدیل ۲۶ خرداد همچنان منتظر فاکتور لعنت بهت سایپا که باید توی هوای سرد با تاکسی برم سرکار بر باعث و بانیش لعنت
ناشناس : این هم وضعیت خودرو شاهین جی ال واستون گذاشتم که منتظر فاکتور تحویل نام خودرو :شاهين GL با ترمز ESC و SBR رنگ :سفيد پلاک :0 کد نمایندگی : نام نمایندگی : شماره پذیرش : تاریخ پذیرش : شماره درخواست : وضعیت : آماده تخصيص توضیحات شماره گذاری : تاریخ ارسال مدارک : تاريخ ارسال به بانك : 0 وضعیت پرونده مشتری : عدم نقص پرونده
شاهین GL : برادر من جی ال هارو میگم بحث جی ها جداس اونا واقعا بنظرم باید برن سایپا اتیش بزنن کجای دنیا پول کامل میدی ی سال ماشین نمیدن و ارع متاسفانه مردم ما فقط پشت چراغ قرمز پشت همن
J7 خرداد : سلام ما هم مثل شما منتظر هستیم ،فکر کنم اوایل آذر بیاد
ناشناس : اینطور که از شواهد معلوم هست اگه شاهین جی ال نده به ضررخوده شرکت خودرو ساز هست شاهین سی وی تی تبدیل به شاهین جی ال کرده الان نزدیک دوماه داره میشه از تکمیل وجه شاهین جی ال -290 مهر 402 برای شاهین سی وی تی که پیامک دعوتنامه تکمیل وجه که هفته چهارم اسفند ماه 403 نیومد اون هم بعداز 3 سال پیامک تبدیل به شاهین سی وی تی 9 مهر 404 دعوتنامه تکمیل وجه شاهین جی ال اومد 12 مهر تکمیل کردم سخا تحویل نمایندگی دادم توی املاک و اسکان ثبت کد پستی ادرس برای صدور بیمه نامه نه از فاکتور خبری هست نه تحویل همچنان منتظر فاکتور تحویل
نازنین۱ : بله پیامک تبدیل به جی ال امد باید مرداد میومد اما نیومد ۸ آبان تبدیل امد اما هنوز خبری از فاکتور نیس
سلمان : دوست عزیز اول اینکه از زمان تکمیل وجه تا دادن خودرو بالای یک سال میشه شایدم دو سال. چون من سال گذشته آذر ماه تکمیل وجه کردم و هنوز هیچ خبری نیست. دوم اینکه سود تاخیر حداقل هجده ماه باید بگذره اونم یه مبلغ ناچیزی میدن. و در آخر این مردم با هم متحد نیستن هر کسی یه حرفی میزنه وحرف با عملشون زمین تا آسمون فرق داره. مسولین شرکت سایپا هم خوب این موضوع میدونن. پس الکی خودتو ناراحت نکن تنها کاری ازت بر میاد که تا هفت نسل بعدت نزاری سمت سایپا بیاد. وگرنه شلش کن
X5 سوم خرداد : ضمنا در تکمیل پیام اولی ام ؛ تحویل آذرماه هست 09/30 طبق قرارداد . البته بااین تفاسیر و بدعهدی ها همون بهمن ماه باید انتظار تحویل خودرو رو داشت .
شاهین GL : دوستان باید تجمع کنیم این سایپا از زمان تکمیل وجه تا تحویلش 6 ماهه سود تاخیر هم ی ساله نداده به مشتری هاش دل خوش نکنین بش جان خوتون جدی‌ بیاین تجمع کتیم دوباره مثل پارسال میشه که گفتن زمستان 1403 ولی شد 1404 می بینی چند وقت دیگه میگه زمستان 1405
شاهین GL : بین 400 تومن تا 500 ولی احتمالا طرفای 450
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا پیش . تک : تکمیل 11 شهریورم کی فاکتور میشه .
دوگانه مرداد قم : من هم تو قم از دو نفر که داشتن پرسیدم تحویلی برج 2بودن تازه تحویل گرفتن والا آدم میمونه وضعیت چطوره
پانا دستی،سی دی : چیزی تو دعوت نامه مشخص نیست نوشته تا 90 روز پس از تکمیل وجه
خیروبرکت : کجایید دوستانی که نیسان اکستند خریدار بودن به قیمت 1200 حالا بخرین نه زیر قیمت کارخانه هم گیر میاد گفتن که این ماشین رنگش بده. هرکه خریده مشتری اول و آخرش خودش هست فقط برای استفاده خودش هر که میخا. خوبه
اسی آبان ک : تو گوگل تایپ کن پیگیری وضعیت خودرو مشتری سایپا و اطلاعات رو وارد کن
دنا مشکی رینگ 30 مهر : سلام من 26 م فاکتور شدم امروز پلاک شدم
اسد : سلام منم دعوتنامه شهریور اومده پرداخت کردم،از کجا نگاه می کنید تحویل خودرو در کدام مرحله هست؟
عباس : سلام منم مثل شما بوده پرداختم فاکتور شده یانه براتون؟
207 : دوستان دی ماه دعوت نامه شماامده تحویل چند روزه زده
کوییک : شما چند تیری