بررسی پروتون Suprima S

بررسی پروتون Suprima S

کمپانی پروتون برای فخر‌فروشی بیشتر از Suprima S رونمایی کرد. این خودروساز مالزیایی با تولید هاچ بک Suprima S توانست گوی سبقت را از سایر رقبای خود یعنی مزدا 3 و تویوتا کرولا برباید. یکی از مهمترین رازهای موفقیت تولید یک خودرو، قیمت آن است و Suprima S به راحتی توانست این مهم را انجام دهد. قیمت Suprima GX با گیربکس دستی حدود 19,790 یورو و با گیربکس  CVTاتوماتیک 20,990 یورو، Suprima GXR اسپرت با گیربکس دستی حدود 24,590 یورو و با گیربکس اتوماتیک حدود 25,790 یورو عرضه شد؛ این قیمت ها به رقبایی چون مزدا 3، کورولا، Holden Cruise، هیوندای i30، ، فورد فوکوس و فولکس واگن گلف نزدیک است.

بررسی پروتون Suprima S

پروتون Suprima S تیپ GX مجهز به رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ های مه شکن عقب و جلو، سیستم صوتی با نمایشگر لمسی 7 اینچی با قابلیت اتصال از طریق بلوتوث، پورت USB، چهار بلندگو، تنظیمات سیستم صوتی روی فرمان، سنسورهای دنده عقب، سیستم رایانه ای چند منظوره و تزئینات داخلی پارچه ای می باشد. شایان ذکر است، کروز کنترل ، آینه های جانبی برقی، زیر آرنجی تاشو برای صندلی عقب، استارت دکمه ای، چراغ جلوی اتوماتیک و برف پاک کن، پدل شیفتر در تیپ های مجهز به گیربکس CVT اتوماتیک، DVD پلیر، مسیریاب ماهواره ای، و یک جفت اسپیکر اضافی در قسمت جلو، روکش چرمی صندلی ها، و سیستم کنترل آب و هوا نیز، از دیگر تجهیزات این خودرو محسوب می‌شوند. جالب است بدانید که این آپشن ها و خدمات کمپانی سازنده از جمله تعمیرات (تا 75.000 کیلومتر) پنج ساله ، امداد جاده ای (150.000 کیلومتر) پنج ساله و همچنین ضمانت نامه پنج ساله و یا 150.000 کیلومتر در فروش بالای آن تاثیر بسزایی داشته است. گفتنی است، این خودرو با برخورداری از شش کیسه هوا و سیستم کنترل پایداری موفق به کسب پنج ستاره در تست تصادف ANCAP شد. سنسورهای پارک جلو و دوربین دید عقب نیز، از دیگر تجهیزات تیپ GXR به شمار می‌روند.

بررسی پروتون Suprima S

شاید بتوان قیمت بالای این شیر غرنده را جزء خصوصیات منفی آن به حساب آورد. کارشناسان صنعت خودرو بر این باورند که افت قیمت GXR اتوماتیک بعد از سه سال چیزی بیش از 50 درصد باشد، در حالی که افت قیمت کورولا Ascent اسپرت و مزدا 3 بسیار کمتر می‌باشد.

بررسی پروتون Suprima S
بررسی پروتون Suprima S بررسی پروتون Suprima S

طراحی داخلی این خودرو نسبت به سال های قبل و در مقایسه با Exora و Preve تغییرات زیادی داشته است؛ وجود دستیگره‌های پلاستیکی نرم برای درب ها و داشبورد، که لمس آنها حس خوبی را به انسان می‌دهد، از جمله این موارد می‌باشند. جالب است بدانید که طرح داشبورد به دلیل بروز اختلالات الکتریکی تغییر نکرده است. داخل این زیبای مالزیایی بسیار جادار است و صندلی های عقب آن فضای پای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد؛ داشتن دید مناسب از دیگر ویژگی های این خودرو می‌باشد. پشت سری های زیبا برای صندلی های جلو و قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده نیز، زیبایی و راحتی Suprima S را افزایش می‌دهند. اگرچه فضای کمی برای جعبه داشبورد و کنسول مرکزی در نظر گرفته شده است، اما محفظه های نگهداری وسایل تعبیه شده روی درب های عقب و جلو مشکل کمبود جا را برطرف می‌کنند.

بررسی پروتون Suprima S

نسبت 40/60 صندلی های عقب با امکان تا کردن کفی صندلی و قرار دادن آن به صورت کامل در فضای پای عقب، توانایی حمل اجسام حجیم را در اختیار این خودرو قرار می‌دهد. اندازه صندوق عقب آن حدود 309 لیتر است که تا 427 لیتر نیز، افزایش پیدا می‌کند.  متاسفانه هیچ دکمه‌ای برای باز کردن درب صندوق عقب روی آن تعبیه نشده است و شما برای باز کردن درب صندوق، یا باید دکمه Unlock روی ریموت را فشار دهید یا از طریق اهرم داخل ماشین اقدام به باز کردن درب بکنید.

بررسی پروتون Suprima S

موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر این خودرو، نیرویی معادل 138 اسب بخار و گشتاوری در حدود 205 نیوتن متر تولید می‌کند. این خصوصیات نسبتا شبیه سه رقیب دیرینه یعنی گلف 90TSI، تویوتا کورولا Ascent و مزدا 3 است؛ مصرف سوخت 8.8 لیتر در هر 100 کیلومتر در مقایسه با رقبایش که به ترتیب دارای مصرف سوخت 5.4، 6.6 و 5.8 هستند، تنها تمایز آن محسوب می شود. این خودرو نسبت به دو رقیبش، به جز گلف، که از سوخت بدون سرب معمولی استفاده می کنند، باید از سوخت بدون سرب عالی تری استفاده کند.

بررسی پروتون Suprima S

تولید نیروی کافی در موتور و واکنش مناسب نسبت به پدال گاز، این هاچ بک زیبا را به نرمی راهی جاده ها می‌کند. با این وجود، کمی در آغاز حرکت کند است و پت پت می‌کند که آن هم از تاخیر سیستم توربوشارژر و عملکرد کند گیربکس اتوماتیک ناشی می‌شود. گیربکس CVT اتوماتیک این خودرو برخلاف کورولا و نیسان Pulsar صدای زیادی تولید می کند؛ صدای جیر جیر دنده در سرعت های بالا در دور موتور 2200 با غرش تایرها مخلوط شده و در داخل کابین به وضوح شنیده می‌شود. اگرچه کمپانی سازنده Suprima S را به عنوان یک هات هچ به مشتریان معرفی نمی‌کند، اما هندلینگ عالی این خودرو طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کرده است.

بررسی پروتون Suprima S

از دیگر خصوصیات مثبت این هاچ بک زیبا می توان به سیستم تعلیق اسپرت آن اشاره کرد که عملکرد خوبی در پیچ های تند از خود به نمایش می‌گذارد و تعادل خودرو را به خوبی حفظ می‌کند. کنترل کشش مناسب تایرهای continental ContiSport 3s نیز، نقش بزرگی در جلب رضایت راننده ایفا می‌کنند.

بررسی پروتون Suprima S

برخلاف بسیاری از خودروهای کوچک امروزی، اگرچه پروتون از فرمان برقی استفاده نمی‌کند، ولی فرمان هیدرولیک آن سبک و دارای واکنش سریع است که می‌تواند در رانندگی های طولانی مدت در پیچ ها برای رانندگان مناسب باشد. در حالی که اکثر خریداران خودروهای کوچک، به دنبال محصولاتی از برندهای مشهور و با افت قیمت کمتر هستند، بی تردید می‌توان از محصولات پروتون به عنوان خودروهایی زیبا و مجهز نام برد..

بررسی پروتون Suprima S


منبع

CarAdvice

 

برچسب : Suprima S , پروتون , i30 , فولکس واگن گلف






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

امیر
3

کاش خودروسازهای ما که شعارهای خودروی ملی و موتور ملی میدهند
ولیی خودوهای بی کیفیت و با تکنولوژی قدیمی تحویل مردم میدهند کمی
از خودروسازهای مالزی و کره که ده ها سال بعد از ما شروع کردند یاد
میگرفتند الان خودروی دست دوم پروتون در بازار خریذار بیشتری نسبت
به صفر سمند یا پارس دارد
13:57  1393/04/01
گزارش
پاسخ دادن
مجید
1

ظاهرش که نشون دهنده برتریش نسبت به رقباش نیست ولی شاید قابلیت های فنی بالایی داشته باشه در کل پروتنون کاره سختی برای جهانی شدن داره...
12:26  1393/04/01
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایکس ۵ اهوااز : سلام دوستان الان روی ارسال مدارک مونده و زرد هستش چقد طول میکشه که تحویل بدن ماشینو؟کسایی که تحویل گرفتن اعلام کنن فقط
نبی : درود دوست عزیز منم مشابه شما هستم و اینکه کلا هدفم از اول فروش ماشین بود بعد از تحویل گرفتن میخواستم بدونم آیا بازار فروش gl هم خوبه اطلاعی دارید شما
سایپا (مصیبت .بدبختی ) : سلام دوستان عزیز .تحویل هفته چهارم آبان ۱۴۰۴ برا کسی دعوتنامه اومده .لطفا اگه اومده بگید .
تارا وی۴ تحویل ۲ آبان : دوستان اگه فاکتور میشید اطلاع بدید .
تارا وی۴ : بعد ۵۵ سال کارکردن می‌خواهیم صاحب ماشین بشیم سرمایه ما هم طلای خانم بوده که فروختیم.
احسان : احتمال زیاد اسفند تا همین اسفند طول بکشه یعنی خاک بر سرتون با این شرکت دزد کلاه بردارتون من فقط موندم مگه چند تا شاهین پلاس قرار بوده تحویل بدن همه که تبدیل نزدن به شاهین پلاس پارسال شهریور ما تبدیل زدین ثبت نامی نبود از شاهین پلاس به خدا تعداد تبدیلی زیاد نبوده دروغ میگن
احسان : سلام دادش دلت خوشه برای چی میخای تکمیل کنی پولت بره اینا برای ما رو نمیدن که اردیبهشت تکمیل کردیم چه برسه به شهریور تکمیل کنی که جیب اینا رو پر کنی نعلت به سایپا
جی : سلام به همه دوستان بنده که یه روزی فریاد میزدم که ولله اینها دارن دروغ میگن ولی متاسفانه هیچ کس باور نکرد آخه مگر باعقل جوردرمیاد که دوروزه فاکتوروپلاک بشی ماشین صفر کارخانه برای پلاک شدن حداقل ده روز زمان می بره ....اینهادنبال ریزش جی هستن که بلکه تعدادکم بشه و خودشون به جی برسن خدا لعنت کنه اینجور آدم های کثیفو
عباسی : کی گفت ماشین بخری اگه ماشین برای سرمایه گذاریه ممکنه از نمایندگی آوری ببرون ماشین تصادف کرد ماشینت نصف قیمت شد
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : اگه میدونستم طلا میشه ۱۱تومن حتما میخریدیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیلی مهر : تبدیلی مهر واریز 2 شهریور فعلا از فاکتور خبری نیست
پانا تبدیل رینگ و موتورو تحویل مرداد : بله درسته ، من همه تبدیلا رو به اجبار زدم ، دیروز فاکتور شد
تحویل شهریور : مبلغ کسورات که توفاکتور میادنه پرداخت میکنیم ونه تحویل میگیریم اون تخفیف شامل گرانی خودرواست که ماچون قبل ازگرانی نصف مبلغ راپرداخت کرده بودیم توفاکتورمبلغ چقدرکسورات باشه تخفیف می باشد
اسقاطی اردیبهشت : شوخی داره می کنه سایپا کلا اهل شوخی و دزدی هست
مسعود : پیش فروش بودی؟ تاریخ تحویلتون کی بوده؟
فوق 23 بهمن : عجب گیری افتادیم دوروزه چراغ تحویل روشن شده زنگ زدم به سایپا میگه عجله نکن دو هفته دیگه تحویلت میدن .از دوستان کسی ماشینشو تحویل گرفته
زامیاد بی پلاک : من اندازه یک بطری نوشابه خانواده میارم
کوییک : ایران خودرو هم یه دزدی مثل سایپا ، شاید هم بدتر ،
هوشنگ اسدنیا : میگم برید تو گوگل الان نوشته که پلاک نمیکنند وشماهم همه نظر بدید
آریا : سلام امروز مابه التفاوت موتورپلاس پرداخت کردم حدودا7400بعلاوه 12800سودتاخیر به نظرشماکی فاکتورمیشه؟