بررسی سوزوکی گرند ویتارا

بررسی سوزوکی گرند ویتارا

با ایجاد تغییرات ناگهانی از نظر استفاده از مواد با کیفیت و ارتقای بیشتر تجهیزات در بخش شاسی بلندها (SUV)، برخی از مدل ها موفق به پیشی گرفتن از سوزوکی گرند ویتارا مدل 2013 شدند؛ گفتنی است که این موضوع به یکی از نگرانی های مهم فروشندگان تبدیل شده بود. بدتر از آن اینکه کمپانی سوزوکی بعد از ورشکستگی مجبور به توقف فروش محصولات جدید خود در آمریکا شد. 

بررسی سوزوکی گرند ویتارا

از خصوصیات این خودرو بغیر از قدرت، می‌توان به لیستی سخاوتمندانه از تجهیزات استاندارد و لوکس همانند بلوتوث، کنترل آب و هوای اتوماتیک و مسیریاب ماهواره ای اشاره کرد؛ جالب است بدانید که این تجهیزات در میان رقبای ویتارا جزو تجهیزات سفارشی محسوب می‌شوند. از دیگر خصوصیات این زیبای ژاپنی می‌توان به چالاکی آن در پشت سر گذاشتن رقبایش در مسیرهای آف رود اشاره کرد؛ خصوصیتی که در این کلاس بسیار کمیاب است. از معایب مهم این خودرو می‌توان به موتور ضعیف چهار سیلندر آن اشاره کرد که از نظر تولید نیرو و مصرف سوخت ناامید کننده ظاهر شده است. موتور، تمام تلاش خود را برای تولید نیروی بیشتر به کار می‌برد، اما همین امر موجب بالا رفتن مصرف سوخت و عقب ماندن آن از سایر رقبایش شد؛ از دیگر نکات مورد توجه می‌توان به کیفیت رانندگی نامناسب آن اشاره کرد که موجب خستگی سرنشینان در مسیرهای طولانی می‌شود. 

بررسی سوزوکی گرند ویتارا

از رقبای این زیبای ژاپنی می‌توان به کیا اسپورتیج مدل 2013 و مزدا CX-5 اشاره کرد که از نظر قیمتی هر سه در یک محدوده هستند؛ اسپورتیج دارای طراحی بدنه جسورانه ای است، در حالی که CX-5 با مصرف سوخت مناسب و فرمان پذیری عالی جزو یکی از بهترین ها در کلاس خود محسوب می‌شود. اگر باز به دنبال خودرویی برتر هستید، فورد Escape مدل 2013 با طراحی مجدد نیز، پیشنهاد خوبی است؛ علاوه بر این، می‌توانید هوندا CR-V را نیز، در نظر داشته باشید. با وجود قیمت خرید مناسب، سوزوکی گرند ویتارا مدل 2013 در مقایسه با رقبایش، خصوصیات کمی دارد. 

 

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

بررسی سوزوکی گرند ویتارا

سوزوکی گرند ویتارا مدل 2013 شاسی بلندی (crossover SUV) است که در سه تیپ پایه، Premium و Limited به بازار عرضه شد. از جمله تجهیزات استاندارد تیپ پایه می‌توان به رینگ های 16 اینچی، چراغ های جلوی اتوماتیک، دسترسی بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک، تجهیزات تمام برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، غربیلک فرمان با قابلیت بالا و پایین شدن، کامپیوتر سفری، سیستم صوتی با قابلیت اتصال از طریق بلوتوث، سیستم مسیریاب ماهواره ای Garmin (شامل فعالسازی از طریق صدا، سیستم هشدار ترافیک، و موتور جستجوی Google) و سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو با قابلیت خواندن CD و پورت کمکی صوتی اشاره کرد. 

بررسی سوزوکی گرند ویتارا بررسی سوزوکی گرند ویتارا

تیپ متوسط Premium تمام تجهیزات تیپ پایه به اضافه رینگ های آلومینیومی 16 اینچی، شیشه های دودی، آینه های مجهز به گرمکن (فقط در مدل های 4WD) و کروز کنترل را دارد. تیپ Limited فول آپشن شامل رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ های مه شکن، سانروف، باربند، آینه های جانبی مجهز به چراغ راهنما، زه از جنس کروم، دسترسی و استارت بدون کلید، روکش های داخلی از جنس چرم، سیستم اطلاعات چندگانه با قابلیت کنترل از روی فرمان، روکش های داخلی چوبی، صندلی های جلوی مجهز به گرمکن و سیستم صوتی مجهز به هفت بلندگو می‌شود.  

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی سوزوکی گرند ویتارا

سوزوکی گرند ویتارا مدل 2013 مجهز به موتور چهار سیلندر خطی 2.4 لیتری است که توانایی تولید نیرویی معادل 166 اسب بخار و گشتاوری در حدود 220 نیوتن متر را در اختیار خودرو قرار می‌دهد. تیپ استاندارد با گیربکس پنج سرعته دستی و به صورت دیفرانسیل عقب، در حالی که سایر تیپ های آن با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک عرضه شدند. گفتنی است که تیپ Premium به صورت چهار چرخ محرک و تیپ Limited با سیستم چهار چرخ محرک که جزو تجهیزات سفارشی محسوب می‌شود و دارای بازه کمی در تغییر دنده است، عرضه می‌شود. 

بررسی سوزوکی گرند ویتارا

شتاب صفر تا 100 گرند ویتارا دیفرانسیل عقب 10.2 ثانیه تخمین زده شد که زمان نسبت زیادی برای این کلاس محسوب می‌شود. براساس ارزیابی های EPA در خصوص گرند ویتارا، مشخص شد که این خودرو از نظر مصرف سوخت نیز، ضعیف ظاهر شده است. مصرف سوخت گرند ویتارا مجهز به دیفرانسیل عقب و گیربکس اتوماتیک در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب 14، 10 و 13 لیتر به ازای صد کیلومتر مسافت طی شده؛می‌باشد؛ این در حالی است که در تیپ مجهز به 4WD این مقادیر به ترتیب 14، 11 و 13 لیتر به ازای صد کیلومتر مسافت تخمین زده شده است. 

 

ایمنی

بررسی سوزوکی گرند ویتارا

کنترل کشش، کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی ضد قفل، کیسه هوای جانبی و ایربگ های سرنشینان جلو از جمله تجهیزات استاندارد ایمنی در نظر گرفته شده برای سوزوکی گرند ویتارا مدل 2013 بودند. طبق آزمایشات انجام شده بر روی سیستم ترمز، این زیبای ژاپنی توانست با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از طی 33 متر متوقف شود که برای خودرویی در این کلاس فوق العاده بود. موسسات بیمه ایمنی بزرگراه به گرند ویتارا رتبه "خوب" از نظر ایمنی برخورد از جلو و بالاترین مقدار "قابل قبول" برای برخورد از بغل و مقاومت سقف داد.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی سوزوکی گرند ویتارا

گرفتن نمره A از نظر طراحی داخلی در گرند ویتارا، به معنای دسترسی مناسب به تمام تجهیزات و قابلیت خواندن صفحات تعبیه شده در آن می‌باشد؛ شاید بتوان تنها اشکال موجود در این طراحی را دسترسی سخت به سیستم مسیریاب ماهواره ای دانست. صفحه نمایش این سیستم به قدری کوچک است که بخش های داخلی آن به راحتی دیده نمی‌شوند و همین امر می‌تواند کار کردن و خواندن صفحه را برای فرد مشکل کند. با این وجود، سیستمی بسیار کارآمد برای این خودرو محسوب می‌شود و خصوصیاتی همانند رادیوی اینترنتی Pandora، سیستم هشدار ترافیک و سیستم صوتی مجهز به بلوتوث را دارد. 

بررسی سوزوکی گرند ویتارا

کابین گرند ویتارا با وجود جذابیت، در مقایسه با رقبایش که در پی تازگی و طراحی مجدد کابین خود بودند، کهنه محسوب می شود. علاوه بر این، با وجود کابین کاملا جادار، ویتارا دارای محفظه های کمی برای قرار دادن وسایل کوچکی همانند تلفن همراه بود. این خودرو دارای فضای بار 2 متر مکعبی با وجود صندلی های عقب تاشوی با نسبت 40/60 می‌باشد. گفتنی است که به دلیل طراحی خاص درب صندوق عقب این خودرو، گذاشتن و برداشتن بار کمی مشکل است.

 

تجربه رانندگی

بررسی سوزوکی گرند ویتارا

سوزوکی گرند ویتارا مدل 2013 خودرویی مناسب برای مسافت های کوتاه تا محل کار یا انجام کارهای معمولی روزانه است؛ به دلیل وجود صندلی های سفت و کیفیت رانندگی نامناسب نه تنها برای سفرهای طولانی مناسب نیست، بلکه رانندگی را به امری طاقت فرسا و خسته کننده تبدیل می کند. در زمان حرکت هیچ صدایی به داخل کابین نفوذ نمی کند ولی در زمان رانندگی در بزرگراه کابین کاملا پر سرو صدا می شود. این سر و صداها به دلیل وجود موتور چهار سیلندر است که تلاش می کند تا با کار بیشتر سرعت را بالا ببرد. هندلینگ مناسب آن در مقایسه با سایر شاسی بلندها (crossover SUV) همانند کیا و هوندا تقریبا احساس نمی شود و در کل می توان گفت که کیفیت رانندگی آن اصلا مناسب نمی‌باشد.

مشخصات فنی تیپ پایه سوزوکی گرند ویتارا 2013

تعداد سیلندر 4 خطی
حجم موتور (لیتر) 2.4
قدرت موتور (اسب بخار) 166
گشتاور (نیوتن متر) 220
گیربکس 5 سرعته دستی
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 10.2
مسافت توقف از 100 کیلومتر بر ساعت (متر) 33
گنجایش صندوق بار (لیتر) 2.0
قیمت (تومان) حدود 140,000,000

منبع

Edmunds

     

برچسب : سوزوکی گرند ویتارا , کیا Sportage , مزدا CX , 5 , فورد Escape , سوزوکی , فورد , کیا , مزدا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

89 نظر

نیما
10

به نظر من یکی از ماشین های خوب به حساب میاد چون عموی من سانتافه داردسرعت 150 رو باهاش میری اتاق سانتافه به لرزه در میاد ولی سوزوکی اصلا این طور نیست سانتافه اصلا به درد افرود نمی خوره چون خیلی لیز می خوره وسریع سپرش می شکنه ولی سوزوکی این طور نیست بهتر ماشین ایرانی چینی و کره وامسال ایناست

02:48  1396/05/02
پاسخ دادن
لامبورگینی
10

فقط لامبورگینی
15:21  1396/04/25
پاسخ دادن
جعفری
0

سلام دوستان من تازه این گروه رو دیدم ،میخوام ماشین بگیرم از نظر قیمتی ۷۰ تا ۸۰،که میتونم هم کمری وهم ویتارا بگیرم ؛نظر شما چیه ممنون میشم اطلاعاتی اگه دارید بفرمایید
09:56  1396/04/17
پاسخ دادن
کیوان
2

ویتارا بخر
14:16  1396/07/13

پارسا
3

سبام میخوام ماشین بخرم نمیدونم مزدا نیو بخرم یا گرند ویتارا
11:24  1396/02/22
پاسخ دادن
علی
2

سوزوکی ویتارا
14:19  1396/06/13

مهدی
4

سلام من نظرم اینه که سوزوکی گرندویتارا بخر من خودم تازه خریدم خیلی ماشین خوبیه
11:18  1396/06/19

یاسر ژاپنی باز
10

سلام دوست صمیمی من پارسال چانگان شاسی خرید به مخالفت منم اهمیت نمیداد .الان یه ماهه ویتارا ٢۰۰۶خریدم باهاش دور زدهمیخواد ماشین خودشو که نزدیک ١۰۰میلیون تموم شده ۶۵بفروشه ویتارابخره کسی نمیخره.واقعا یه چرخ ماشین ژاپنی می ارزه به صدتا چینی .چانگانه سوییچش از کار افتاده .تمام نوارهای دور دراش آویزون شده چراغ اصلی جلوش قطع شده.....
18:33  1395/12/02
پاسخ دادن
محمد
11

ماشین خیلی سنگینیه.اصلا شتاب نداره.سیستم تعلیقش ک یه فاجحه هستش.خیلی میکوبه.روخ ماشین ک ماله 20 ساله پیش.هیچ لذتی نمیبره آدم
09:31  1395/12/22

حامد
8

مطالب بررسی خودرو را که خواندم به ایگ فکر افتادم که چرا اینهمه پول بابت این ماشین که همیشه در سفرهایه بین شهری خستیگیو به تنم میزاره دادم.واقعا برایه هممون متاسفم
02:11  1395/09/28
پاسخ دادن
محمد
26

یعنی اگر شرکتهای خودرو ساز بفهمن ایرانیها چطور سینه چاک میکنن و از ماشینی که خودشون سوارن دفاع میکنن با کله میومدن داخل ایران سرمایه گذاری میکردن..... بخدا بعضی مواقع فک میکنم کسانی که میان داخل سایتا نظر میدن یه سری بچه دبستانی هستن که با کلاس بقلیشون مشکل دارن..... عزیز من شمایی که چانگان رو تبلیغ میکنی سلیقه شما بوده مبارکتون باشه حتما یسری جوانب رو در نظر گرفتی که چانگان خریدی.... و آقایی که از سوزوکی دفاع میکنی شما هم یسری فاکتورهای شخصی رو در نظر گرفتی که سوزوکی خریدی. پس ول کنید این کش مکشهارو به زندگیتون برسین این آهنپاره ها به هیچکسی وفا نکرده
11:18  1395/09/26
پاسخ دادن
همایون
0

فقط رانا
21:49  1395/09/26

همایون
6

این نظرو من ننوشتم
07:56  1395/09/27

رضا
8

دوستان سلام
سال 89 ویتارا 2400 تیپ 5 خریدم
تا الان 290000 دویست ونود هزار کیلومتر با آن رانندگی کردم
اگر به موقع روغن موتور و گیربکس و ....عوض کنید مشکلی پیش نمیاد
چون با این ماشین مسافرت زیاد میرم
از نظر شتاب و در سربالایی ماشین خوبیه
اگر کمکی در مورد سوزوکی خواستید در خدمت هستم
21:50  1395/09/23
پاسخ دادن
شهروز
35

سلام
ببخشید درسته که میگن جرخهای عقبش گاهی قفل میکنه و ممکنه ماشین چپ کنه ؟!
16:14  1395/11/02

محمد عبادی
5

اقارضا سلام بزرگوار تعمیر کار کاربلد سراغ داری ویتاراراببرم پیشش
13:34  1396/01/11

عليرضا
1

دالاس بنظرت در حد صد ميليون ويتلوا چ ندلي بگيريم
12:51  1396/04/22

محمود
14

یه ده سال کار کردش میارزه به صد تا لگن چینی صفر.
10:28  1395/09/23
پاسخ دادن
شهروز
6

به جای خرید ماشینی که صدی ۲۰ بسوزونه و صندلیهای ناراحت و خشک داشته باشه حسرت یک سانروف و کروز داشته باشید و بهای گزآفی برای اتاق قدیمی تکراری و خز پرداخت کنید با کمتر از نصف قیمتش چانگان بخرید و عشق دنیا کنید

13:53  1395/09/19
پاسخ دادن
محمد
29

کسی که حسرت یه سانروف داره ، بهتره که بنجل چینی سوار شه. کلاس یک ماشین به سابقه سازنده و کیفیت اونه که اسباب بازی های چینی فاقد این این فاکتور ها هستن.
20:07  1395/09/19

شهروز 2011
21

آقا هر کسی یه سلیقه ای داره و انتخابش به خودش مربوطه.تو صفحه چانگان فقط من شهروزم.این پیغام من نیست.یکی تو همه صفحه ها داره همرو تحریک میکنه که بیان اونجا به من بدوبیراه بگن.نمیفهمه هر کی هر چی بگه منظورش با خود نویسندست.انشالله همه موفق باشین
00:52  1395/09/23

حسين ويتارا
6

همتون سر تا ته يك كرباسيد بي سليقه هاي بي جنبه بريد سراغ همون ماشينهاي بدتركيب چيني خودتون اينجا هم پيداتون نشه
09:12  1395/09/23

حامد
13

شهروز جان شعور هم خوب چیزیه که متاسفانه اقایون این صفحه موقع تقسیم بهشون نرسیده.من عذز خواهی میکنم از طرفشون.واقعا حقمونه ماشین ده سال پیش این قیمت بدن بهمون.شرط میبندم اینا ویتارایه 2016رو هنوز ندیدن ببینن ایراندخودرو چه بنجلیو داره بهشون به جایه ویتارایه2017قالب میکنه.
03:17  1395/09/26

چینی بنجل
11

دودی که از اگزوز ماشین ژاپنی بیرون میاد میرزه به کل کشور چین ، به اون کسی هم که میگه با نصف پول ویتارا برید چانگان بخرین باید بگم تو هر وقت پول خرید ویتارا داشتی ویتارا نخر برو چانگان بخر
10:53  1395/09/26

شهرام
2

عمرا
10:15  1395/09/27

مهران
6

با سلام دوست عزیز شاسی بلند تعریف داره چا نگان ام وی ام لیفان و... شاسی بلند محسوب نمیشن چون آپشنهای حرکتی رو ندارن پس هیچ وقت نمیشه آناناس و با گلابی توی میوه فروشی با هم توی یک پاکت ریخت
19:09  1395/12/21

رامين
0

واقعا حرفه ايى هستى
20:53  1396/04/26

رضا
10

باسلام،سوزوکی برندی است برتراز ماشین های کره ای . اگه سوزوکی جدید ژاپن وارد بشه بدونید که سانتافه هم به گرد قیمت اون نمی رسه .پس واقع بین باشید برندهای ژاپن آخرش هم اگه 20 سال کارکنند باز نسبت به ماشین های کره ای که بعداز 3 سال افت کیفیت پیدا می کنند برترند. سوزوکی نیو ایران خودرو همان سوزوکی ویتارا است و ابعادش هم هیچ فرقی با گراند قبلی نداره مهم کیفیتش است که بعد از 250 هزار کیلومتر رانندگی در شرایط سخت و جاده های ناهموار خاکی جهت لوله گزاری گاز فقط بنزین و روغن مصرف و تعویض شده و هیچ اسطهلاک دیگری نداشته است .ماشین های کره ای زیبا هستند اما کیفیت زیادی ندارند . اگه یک سری به بنگاه ها و نمایشگاه ها بزنید می توانید فروش خودروهای کره ای را به وفور ببینید در حالیکه خودروهای ژاپنی رو هر که داره قدرشو می دونه.
23:13  1395/09/18
پاسخ دادن
ارمان
10

من 5 ساله ویتارا دارم از ساله 90
ماشینه من 2400 سی سی اتومات هست
ماشبنه خوبیه ولی دوتا چیزش واقعا ازارم میده یکی مصرف سوختش که اگه ی ذره بهش گاز بدی میانگین 20 میندازه و یکی هم کوبشه وحشتناکه کمک ها
خیییییییییلی ماشینه خشکی هستش در حدی که وقتایی که با 111 تو شهر رانندگی میکنم بسیار راحت ترم تا وقتی که با سوزوکی هستم
18:22  1395/09/13
پاسخ دادن
مجتبی
4

من دنبال یه سوزوکی هستم
22:50  1395/09/06
پاسخ دادن
امیر
3

بنداز دور برو یه ام وی ام ایکس 33 اتومات چینی بخر نصف قیمت...2 ساله دارم 40 هزار کارکرد نرم وراحت ..70 تومن خریدم....گول برند و را نخور تر مز عقب ویتارا 2000 هنوز دیسکی نیست...خنده داره...
11:33  1395/08/25
پاسخ دادن
علی
4

عزیزم اون mvm x33 که شما میفرمایید داره از این ماشین تقلید میکنه
سوزوکی دوهزار دستی دارم از لحاظ ترمز گیری و قیافه و راحتی حرف نداره توی آفرود هم که داره پا به پای خیلی از پرچم دارای این زمینه میره
ولی اگر چینی گرفتی دور آفروید رو خط کشید
من با سوزوکی تا کات اف میرم و بعد دنده میدم سوختش زیاده ولی جز اون محدود ماشیناییه که هنوز موتورش رو باز نکردم و دقیقا پنج ساله دارم باهاش به همین شکل میرم
توی این رنج قیمت از لحاظ دوام بهترین گزینه است
22:38  1395/10/13

علی
1

سلام . دوستان مکانیک خوب و ماهر میخوام . معرفی کنید
14:03  1395/07/24
پاسخ دادن
صفر
7

من خودم سوزوكى ويتاراى ٢٤٠٠ كلاس ٨ صف خريدم اين ماشن در يك كلام افتضاح هست عدم فرمان پذيرى و ضعف سيتم تعليق و ناراحت بودن صندلى هاى جلو و به شدت عقب آن شتاب فوق العاده پايين و نعره وحشتناك بدون بازده موتور آن هنگام شتاب گيرى و مهمتر و مهمتر از همه بدنه فوق العاده ضعيف آن در موقع تصادف. جهت اطلاع دو مورد تصادف درون شهرى ضعيف با ٢٠٦ و پرايد داشتم كه در هر دو مورد كارشناس تصادفات رانندگى با توجه به شدت خسارات وارده به سوزوكى و دو خودروى ديگر در نمايشى بودن تصادف دچار شك و ترديد و ابهام گرديد ضمن اينكه در هر دو موردو خسارت سنگين مالى ٣/٥ و ٥ ميليون تومانى برايم داشت.
هيچ سرويس و خدمات خاصى از سوى ايران خودرو براى سوزوكى ارائه نميشود و تمام قطعات آنرا ميبايست شخصا از بازار با قيمت بالا تهيه كنيد.
18:03  1395/06/24
پاسخ دادن
عمو
3

تو صف خريدي چطور دوبار تصادف كردي عمو جون
13:45  1396/01/22

حسین
9


به عرض شما برسونم در ساخت ویتارا از الیاژ مخصوص فولاد استفاده شده و تمام قطعاتش ژاپنی هستن سوزوکی یکی از بهترین کار خانه های تولید موتور جهان و از نظر موتوری هیچ حرفی واسه گفتن باقی نگذاشته
دوم اینکه مقایسه ماشین های کره ای مثل مقایسه ماشین های چینی با تویوتا هست
و سوم ماشین کره ای که داره در چین درست میشه اینقد طرف داری نمیخواد بزار چند سال از خریدتون بگذره بعد به حرفم میرسید
و دیگ که تویوتا هم که داره گندش در میاد دیگ خودش تولید نداره و موتور های ماشینش رو کره و اکثر ماشین هاش توی ویتنام مونتاژ میشه
در مورد لکسوس امید وارم اینو بدونیت که لکسوس مثل بلیط های کلس هواپیما میمونه و همون تویوتا هستش با این تفاوت که از طراحی داخلی امریکایی استفاده میکنه و شاسی بلند های لکسوس بیسار سواری خشکی دارن
و خبر جدید که ویتارا کلاس 9 اومده شکل ظاهری جدید و سقف جدید با امکانات جدید و دنده 6 حالته و کلی امکانات دیگه جدای از اون صندلی ماساژور ویتارا بسیار کار امده اما در کل ویتارا ماشین بسیار خوبی حتی سالی یک بارم خرج سر دستتون نمیگذاره و به نظر من که سال ها توی بازار ماشین هستم عالی
16:09  1395/05/15
پاسخ دادن
رضا
3

سلام مطمئن هستید گیربکس کلاس 9 ویتارا 6 سرعته هست
14:29  1395/08/07

ا
3

به نظر من ماشين بسيارنه خوبيه
01:08  1395/03/14
پاسخ دادن
امیر
5

سلام دوستان من یه سوزوکی2000مدل86 دنده دستی بمدت یکساله دارم خیلی ازش راضیم اصلا اذیتی ازش ندیدم درکل به نسبتی پولی که بهش میدین ماشین بدی نیست
11:16  1395/03/13
پاسخ دادن
ناصر
9

دوستان من یه 2000مدل86دارم خیلی ازش راضیم واقعآ بی آزاره البته به نسبت پولی که هزینه کردم خیلی عالیه


03:22  1395/01/26
پاسخ دادن
mehdi
11

من یک پژو ۴۰۵ داشتم فروختم ویتارا گرفتم از همه چیزش راضیم فقط موقعه شتاب گرفتن صداش زیاد میشه فقط همین وگرنه عالیه
02:32  1395/01/24
پاسخ دادن
احسان
3

سلام دوستان من امشب با یک مشکل برخورد کردم از تو موتور ماشین صدای مثل ضربه میاد در ضمن امروز ماشینو دنده کمک گذاشتم ماشینم 2400 اتوماته واسکازین گربکس و هم تازه سه روزه که کامل کشیدم و نو کردم ممنون
21:45  1395/01/20
پاسخ دادن
نوید
8

من تازگی ویتارا اتومات کلاس 8 مدل 91 با 46 هزارتا کارکرد 88.5 خریدم...از انتخابم راضیم چون من سواری داشتم وقتی 4 نفر سرنشین داشتم روی اکثر سرعتگیرها و دست اندازها کفش میگرفت و خیلی اذیتم میکرد و ظاهرا همه ی سواری های جدید این مشکل رو دارن بخاطر همین یه ماشین بلند گرفتم و خیالم راحته...حقیقتش ماشین خوبیه ولی از نظر من صفرش ارزش خرید نداره چون 120 یا 130 تومن خیلی ارزش خرید نداره و من سانتافه 2012 تمیز و بیشتر ترجیح میدم!!!
شتاب سوزوکی هم بد نیست حداقل از سانتافه نیو بهتره!!
17:19  1395/01/02
پاسخ دادن
اردلان
15

با سلام
من نظرات همه رو خوندم ولی نتیجه ای که خودم در مدتی که سوار خیلی از ماشینها شدم چه شاسی بلند چه سواری البته خودم نداشتم ولی املاکی دارم و سوار انواع ماشینها شده ام ماشینهای کره ی امکانات خوبی دارن ولی بعد از مدتی به صدا میفتن ولی امروز سوار سوزوکی ویتارا شدم و خیلی مثل همیشه دقت کردم واقعا بی صداست و قابل مقایسه با کره ایها نیست
ماشین باید در طول زمان استفاده شده خودش رو نشون بده
16:33  1394/11/18
پاسخ دادن
شهرام
13

دقیقا اصلا نباید ماشین ژاپنی رو با کره ای مقایسه کرد نه هیوندای توسان نه اسپرتج اصلا شاسی بلند نیستن همه جا گیر میکنی ما خودمون الان 5 ساله سوزوکی گرند ویتارا داریم اصلا بی ازار تر از این ماشین ندیدیم و به هیچ وجه با هیچ ماشینی عوضش نمیکنیم
19:44  1394/12/24

داود
5

سلام...دوستان من هم مثل این دوستمون میخوام ویتارای۲۴۰۰ بخرم..آیا گیربکس ۴دنده اتوماتیک مشکل ایجاد میکنه یا خیر...
18:27  1394/10/21
پاسخ دادن
امیر
7

من یک 87 اتواتیک 2000 خریدم 64 میلیون . الان خیلی راضیم قبلا مگان داشتم و ورونیز به این قیمت می ارزه . فکر نکنم با این پول من می شد ماشین جست بلند بهتری خرید . به نسبت پولی که دادم راضیم .
18:59  1394/09/21
پاسخ دادن
ارمان
8

2000 سی سی داشتم ! شتابش واقعا کلافه کننده است ! اما امروز 2400 گرفتم و بسیار خوب ماشین خودشو جمع میکنه و میکنه ... در کل جز این مورد بقیه مواردش عالی بود 2000 سی سی که با موتور 2.4 این مشکل هم رفع شده و من راضیم
21:28  1394/09/15
پاسخ دادن
امیر
22

سلام اقایون من ویتارا 2000دارم بینهایت ازش راضیم هر کس بگه بده از هسودیش گفته من کل اپشن هایی که برا ویتارا موجوده بستم رو ماشین حرف نداره 20
11:38  1394/05/16
پاسخ دادن
رضا
6

سلام ، وقت بخیر
آیا شما کیت esp هم رو ماشینتون نصب کردین
15:59  1395/05/14

رضا
0

موافقم .
14:24  1395/07/30

محمد
19

عزيزان ويتارا عاليه از همه نظر
10:31  1394/04/19
پاسخ دادن
سروش
23

من 2400 سی سی دستیش رو دارم خیلی ازش راضیم کمی خشکه ولی از سانتافه نرمتره
03:25  1394/03/22
پاسخ دادن
علی
28

چقدر در نظرات ناپخته و لجوجیم!!!هر ماشینی به اندازه قیمتش باید عملکرد داشته باشه. همین!!! ماشین 120 میلیونی سوزوکی در حد پولش امکانات داره اون که پول بیشتری بده حتما امکانات بیشتری خواهد داشت. بازار با کسی شوخی نداره و بی جهت قیمت ها را تعیین نکرده!!!!!! خواهشا چاپ کنید
15:41  1394/03/16
پاسخ دادن
سعید
10

اگه این طوریه چرا ماشین 3 میلیاردی بنز موتور هم حجم و هم کلاس با
سنتنیال رو داره که قیمتش 400 میلیونه ...
سنتنیال رقیب بنز S500 هستش. ولی اختلاف قیمتشون 2/6 میلیارد هستش.
این قیمت گذاری ها بیشتر به اعتبار برند مربوط میشه و مطلقا رابطه ی
چندانی با عملکرد نداره.
17:01  1394/03/16

علی
28

حتما برند گران تضمین کننده کیفیت است. اگر بنز گران است چون کیفیت در همه زمینه ها برتره الکی که برای بنز پول نمی ریزند پس بازار ارزش و کیفیت براش ملاک است آقا سعید
03:30  1394/03/22

عسل
30

منهم با علی موافقم ویتارا در رنج قیمتی خود خیلی خوبه و ارزششو داره
03:32  1394/03/22

amir
33

با سلام همش دروغه که ویتارا شتاب نداره همش پرتو پلاست به نظر من عالیه
22:57  1393/11/14
پاسخ دادن
محمود
20

سلام
من مهندس اتومکانیک هستم سالهاست مدل 2000 این خودرو را دارم با توجه به قیمتش و کارایی... راضی هستم با توجه به بازار خودرو کشور انتخاب بهتری هم نداشتم.
10:06  1393/11/03
پاسخ دادن
سیوان
52

متاسفانه بعضی از دوستان اظهار نظراتی که می کنند یا با تعصب همراه هست یا صرفا خواستن نظری بدن ؛ در مقام اظهار نظر باید همیشه مجموعه متغیرهایی در نظر گرفته شود که بتواند بر عملکرد کمی و کیفی شمول داشته باشد؛ من 3 ماه است که ویتارا مدل 1388 موتور 2000اتومات گرفته ام با قیمت 75 میلیون و 45000 کارکرد واقعی و بعد از کارشناسی توسط متخصص اظهار نظر کردند که از لحاظ کارکرد و مانگاری و کیفیت فنی و ظاهری در حد مدل 91 می باشد ، قبل از خرید اتومبیل های x33 و x60 مدل 92و مگان 2000 مدل 91را بررسی و آزمایش کردم و به این نتیجه رسیدم که در بازه ی قیمتی که پرداخت نموده ام از همه ی اینها به مراتب بهتر و به صرفه تر می باشد و امکانتش نیز بسیار قابل قبول بوده و از هر لحاظ بهتر می باشد و بعد از گذشت 3 ماه از انتخاب خود بسیار راضی و هر روز بیشتر از پیش از عملکرد ویتارا رضایت دارم ؛ کمک سبک و سنگین و مصرف میانگین 11 لیتر ، و بدون سر وصدا ، و مجموعه ای از آپشن های جالب .
21:15  1393/05/03
پاسخ دادن
سعید
11

عزیزم شما در مقایسه با خودروهای مسخره ای مثل x33 و لیفان این نظر رو میگی.
ولی من دارم میگم که سوزوکی ارزش 140 میلیون رو نداره.
هر وقت سوار سوناتا - تویوتا کمری - اسپورتیج و توسان شدی ٰ اونوقت دیگه از سوزوکی
حالت به هم می خوره. چون نه قیافه و طراحی داره. نه امکانات زیادی داره. نه حس
اطمینان رو به راننده و سرنشین منتقل می کنه. در ضمن بسیار ضعیفه.
01:03  1393/05/04

کاربر: نریمان
7

دوست عزیز ، اصولا شرایط یک خودرو رو با ارزش و قیمتش مقایسه میکنند ، بحث من این نیست که سوزوکی ماشین بدی هست ولی اگر قیمت 140 میلیون رو کنارش بگذاری ، آنقدر ایراد دارد که بگویم به این قیمت این خودروی قدیمی نمیارزه ، در پروژه ، ما در سال 87 ، 4 عدد سوزوکی ویتارا برای امور سایت ویزیت خریدیم و 4 تا رونیز ، واقعا به این نتیجه رسیدم که ویتارا اصلا ماشین آفرودی نیست و بسیار سریع به صدا میافته . از نظر تکنولوژی هم که 5 سال عقبه و کیفیت ادواتش هم خوب نیست در حد کره ایها میباشه
12:35  1393/05/04

محمد
23

از نظر یک کارشناس اتومبیل مینویسم:
ظاهر سوزوکی ویتارا دارای اصالتی است که اسپورتیج و توسان ندارد ولی از لحاظ امکاناتی هیوندای و کیا بهتر کار کردن
12:18  1393/05/16

علی
15

ویتارا نسبت به قیمتش عالیه. ضمنا کمری و سوناتا سواری هستند!! مقایسه شاسی بلند فرق داره. هرچه پول بیشتری بدی امکانات بیشتری داره. با قیمت ویتارا هم آپشن هم قدرت و هم ظاهر قشنگی داره. ظاهر و زیبایی شخصی است مثلا من از قیافه اسپورتیج جدید خوشم نمیاد!!
11:43  1394/04/28

سعید
11

آقا ایمان شما باید بدونی فرق سدان با شاسی بلند چیه.
سدان به خاطر وزن و حجم کمش موتور 4 سیلندری و کمتر از 200 اسب بخار
هم روش باشه مشکلی نداره.چون می تونه خوب شتاب بگیره.
اما شاسی بلند چون سنگینه و حجم بالایی از فضا و بار رو به خودش اختصاص می ده حتما باید موتور 6 سیلندر به بالا و قدرتمندی داشته باشه.
وگرنه توی شتاب کم میاره.
شما مطالعه درمورد ماشین لازم دارید که نمی دونید اپتیما با میتسوبیشی
قابل مقایسه نیست.اپتیما رو با کمری مقایسه می کنند.
در ضمن من تجربه اکثر خودروهای درجه یک رو از نزدیک دارم.
خودروهایی همچون : BMW X6 - پورشه کاین - لکسوس LX 570 -
دوج چارجر - جنسیس 2013 - لکسوس lx350 - موهاوی - وراکروز و...
ودر آخر هم باید بگویم که منظور من اینه که به جای آنکه 120 میلیون بدی
برای خودروی سخت و خشکی مثل ویتارا برو یه سوناتا بگیر.
هم خیلی نرمه.خیلی زیباست.چون سدانه شتابش خوبه.خیلی هم به
صرفه است.
14:27  1393/05/02
پاسخ دادن
ایمان
40

دوست عزیز
متاسفانه شما نه اطلاعات کافی داری و نه نظرات دیگران رو دقیق مطالعه میکنی و فقط داری کامنت میگذاری!
اگه دوباره بری و نظر من رو بخونی خواهی دید که من به اختلاف کلاس ماشین که منجر به اختلاف شتاب(البته نه خیلی فاحش چون منم ماشینهای زیادی رو امتحان کردم، البته همه مال خودم نبودن)میشه اشاره کردم.
ختم کلام هدف ارائه نظر منطقیه که اگه کسی خواست تحقیق کنه گمراه نشه.
14:55  1393/05/02

علی
11

ویتارا قیمنش کیفیتش همخوانی داره .سدان با شاسی بلند قابل مقایسه نیست .
11:47  1394/04/28

جواد
2

به نظر من عالی نیست معمولیه .اگه کسی بخواد یک 88 یا 89 بخر خوبه چون افت قیمت کرده ولی صفر خریدنش اشتباه- لوازم موتوریشم خیلی گرونه با اینکه داخلیه.
13:41  1394/06/18

سعید
4

آقای a-x1 که اسمتون رو هم درست نمی نویسید مگه نمیگم سانتافه
دارم. 200 میلیون دادم واسه سانتافه. حالا میگی 120 میلیون نداری؟
من اگه پولشو نداشتم هیچ وقت در مورد خودروهای 500 و 700 میلیونی
مثل لندکروز و لکسوس صحبت نمی کردم.
مثل شما می اومدم از یک خودرو مثل سوزوکی که فقط به خوابتون میاد
صحبت می کردم. اتفاقا فقط دسته ای از مردم که فقط سوار پراید و
سمند می شوند نظرات اینجوری میدن. وگرنه کسی که تجربه رانندگی
با خودروهای لوکس رو داشته باشه از سوزوکی تعریف نمی کنه.
02:31  1393/05/02
پاسخ دادن
ایمان
48

دوست عزیز شما هم داری مقایسه اشتباهی میکنی.شما که ماشااله پول داری فرق 200-300-400 ... میلیون رو با 120 حتما میدونی وگرنه اگه نمیدونستی پولدار نبودی و به قول خودت پراید سوار میشدی با رویای سوزوکی!
11:20  1393/05/02

حاجی
24

سلام شازده.سوارماشینای لوکس شدن خوبه ولی بهش بالیدن زمانی خوبتره که ماله باباجون نباشه.ازخوده آدم باشه.هرکی داره نازه شصتش..اماآدم وقتی مقرورمیشه کارخرابه.چه کسایی رومیشناسم ازعرش به فرش اومدن بعلت مغرورشدن وفخرورزیدن.موفق باشی
01:13  1393/07/26

سينا
2

سلام
جاي تاسفه كه نسبت به همديگر اينگونه هستيم. خدا به فريادمون برسه.
12:09  1396/05/11

کاربر: نریمان
6

اصلا ماشین خوبی نیست ، بسیار خشک ، توپوگرافی دست انداز را کاملا مشخص منتقل میکنه ، شتاب پایین ، بدنه ضعیف ، طراحی قدیمی ، به هیچ وجه آفرود نیست و در صورت استفاده آفرود سریع به سر و صدا میافته . کیفیت کابین در حد جیلی هست. با این پول نیو اکتیون ، میتسوبیشی گزینه های معقولی هستند اگر کسی میخواهد شاسی بلند شهری بخرد.
10:00  1393/05/01
پاسخ دادن
محمد
1

سوزوکی نداشتم،ولی نیو اکتیون داشتم خیلی معرکه بود،الان پولم به نیو اکتیون نمیرسه سوزوکی مدل پایین میخامس
14:10  1395/06/21

mb1909
11

در کل ناشین خوبی نیست.سیستم تعلیق خشک که کاملا ضرباتو منتقل میکنه, کیفیت مواد بکار رفته در داخلش خیلی پایینه و صندلی هاش خصوصا در عقب زیاد راحت نیست هلبته این در مورد گونه ی دو لیترییشه که من ازمایش کردم ولی نمیدونم که نسخه ی 2400 سی سی بهتر شدهه یا نه که البته از نظر قوای محرکه مطمئنا عملکرده بهتر ی داره. اما ظاهر خوبی داره واز ماشینایی مثل لیفان x60 و x33 وچینی های دیگه خیلی بهتره. البته قیمتشم دو برابر اوناس.
00:06  1393/05/01
پاسخ دادن
مهدی
44

مطمئنا اگر 300-400 میلیون بدی میتونی ماشین بهتری سوار بشی که از شتاب بهتری برخورداره ولی باید دقت کنید که ماشین شاسی بلند برای شتاب و سرعت نیست و داشتنش سلیقه خاصی تو رانندگی رو طلب میکنه.
ویتارا در کل ماشین خوبیه به شرطی که با هم کلاسهاش تو بحث حجم موتور مقایسه بشه، ضمنا اصطحلاک خیلی پائئنی هم داره.
21:54  1393/04/31
پاسخ دادن
سعید
2

برای شاسی بلند هم شتاب و سرعت اهمیت داره. چون تو جاده دوطرفه
اگه خودرو شتاب نداشته باشه مطمئنا تا بیای از یک تریلی 18 چرخ رد بشی
خودروی مقابل تو رو له می کنه. مخصوصا که خودروی مقابل اتوبوس و کامیون
باشه. توی شاسی بلندها هم شتاب های عالی داریم مثل :
کیا موهاوی V8 با شتاب 6.5 ثانیه - تویوتا لندکروز GXR و لکسوس LX570 با
شتاب 7 ثانیه - پورشه کاین با شتاب 4.2 ثانیه - بی ام و x6 با شتاب 4 ثانیه.
مخصوصا bmw x6 که من خودم از نزدیک شتابش رو دیدم. وحشتناکه.
یک بار سرعتش رو سنجش کردم . به این صورت که فاصله میان دو میدان
شهر رو که تقریبا 400 متر بود در عرض 3 ثانیه طی کرد.
02:08  1393/05/01

ایمان
48

جناب آقای سعید<مقایسه شما و نظراتتون غیر کارشناسانه بوده و نشاندهنده عدم شناخت و مطالعه جنابعالی در مورد ماشین است.
شتاب و چالاکی ماشین ها که تابع قدرت موتور و وزن ماشینو چند پارامتر کم اهمیتتر دیگر میباشد کاملا نسبیه به عنوان مثال اتومبیل 250 اسبی مورد نظر جنابعالی در مقابل رقیبی 300 اسبی به قول شما حرفی برای گفتن نداره.البته از نظر من مشخصه اتومبیل فقط شتاب نیست ولی اگه نظر شما رو قبول کنیم غیر از ماشین های معمولی تو جاده ها، لیست بلندی از ماشین های جدید 4 سیلند با قدرت 170 الی 180 اسبی مثل توسان، اسپورتیج، قشقایی، میتسوبیشی و حتی سدانهائی مثل کمری،تیانا، سوناتای 4، اپتیما که نسبت قدرت به وزن نسبتا مشابهی با ویتارا دارن(البته شتابها با توجه به سیستم های متفاوت انتقال و کلاس خودرو در حد یک ثانیه متفاوته) همه توجاده در حال له شدنن و باید جمعشون کرد.
بهتره نظرات کارشناسانه باشه و از کلی گوئی پرهیز کنیم.
11:15  1393/05/02

سعید
21

آدم باید خیلی نادان باشه که 120 میلیون بده اینو بخره.
به نظر من برای راحتی رانندگی و خسته نشدن و یک رانندگی لذت بخش
یا شاسی بلند نخرید یا اگر می خرید فقط خودروهای با قدرت 250 اسب
بخار به بالا با حداقل 6سیلندر بخرید.
چون شاسی بلند هم سنگینه و هم حجم بالایی داره. پس اگر موتور کوچک
و ضعیف روش باشه ، مطمئنا جان انسان رو به خطر می اندازه.
من که سانتافه 2014 دارم ، چون موتور بسیار ضعیفی داره ، جرات ندارم
توی جاده دوطرفه باهاش سبقت بگیرم. تا حالا صدبار توی سبقت ها دست
رد به سینه ام زده. کاملا از خرید خودروی چهار سیلندر پشیمان شدم.
مطمئنا در آینده یک شاسی بلند پرقدرت مثل تویوتا لندکروز یا لکسوس
LX 570 خواهم خرید تا دیگه نگران این مشکلات نباشم.
20:20  1393/04/31
پاسخ دادن
دانیال
47

درسته ماشین پرشتابی نیست ولی اونطوری که شما هم میگی نا امید کننده نیست.من به خاطر کارم با انواع ماشین های کارکرده سرو کار دارم به قاطعیت میگم که ویتارا علی رغم ایراد ذاتیش مثل خشک بودن، دوام خیلی خوبی به لحاظ فنی و بدنه داره و مدل های 2400 توان مناسبی برای وزن این ماشین ارائه میدن البته به شرطی که انتظار لکسوس و .. از اون نداشته باشید.
19:07  1393/05/01

a-x1
27

معلومه که شما 120 میلیون ندارید
00:15  1393/05/01

آرش
10

سعید جان پولدارا تو این صفحات نمیان چون وقت ندارن. کمتر دروغ بگو پسر خوب
13:04  1395/05/27

بینام
1

Lx570 یک میلیارده با ۱۰۰ تومن قابل مقایسه نیست به نظرم حداقل یه ۲۰۶ بخر زیر پات باشه
11:40  1395/09/19

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
B : سلام تحویل۱۵ مهر کسی خبر داره کی فاکتور میشه
سلام جناب خوب هستین قربان : چه خبر خانواده خوبن سلامتی والده محترم خانم بچه ها راستی چکار کردین وام جور شد؟ اقساطی که سنگین نیست؟ حالا مدارکش میفرستم واست ممنون میشم رفتید مدارک منم تحویل بدین شاید تا قبل از عید نوبت ما هم شد با نیت خیرتون منم خبر سلامتی چی بگم والا همش گرفتار تعمیرات و بازسازی خونم هرچی پس انداز بود خرج کردم واسه نوسازی خونه حالا اگه بشه تا قبل از عید تموم بشه زنده باشی سلام برسونید تشریف بیارید خوشحال میشیم شبتون بخیر خدانگهدار
T8امیر : سلام ۱۵ آبان پلاک شد مدارک ماشینم رسید دستم ولی خدشه تحویل ندادن نمایندی رستمی شیراز
محیا : سلام چطورشما۲ابان شاسی شدید و الان تحویل گرفتید ومن ۲۳مهر پلاک شدم هنو تو مرحله ی حمل هست ؟تی۸مشکی ثبت نام ۲۵خرداد
X5 اردیبهشت : با سلام ثبت نام اردیبهشت هنوز تو تکمیل وجه مونده من نمیدونم چه فرقی هست که بعضیها میگم ما تحویل هم گرفنیم
حسین... : بازهم یک شیرین کاری بی مزه از مزدوران وجیره خوران سایپا! پس شما آشغالهای مواجب بگیر سایپا که سالی چند بار ماشینهای متفاوت از شرکتتون میگیرین بعداز فروش لباسای خودتون و خانوادتون چی چی تون را خرج تهیه پیش پرداخت ماشینتون میکنید؟
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایران خودرو : حدود 350 میلیون
حمید33 : سلام 33اتومات قرارداد 2/29 وام و ریختن مدارک اومده.تاریخ تحویل سیستمی 16 مهر بود.که فعلا خبری نیست
رانا : منم تحویل 4بهمن بودم الان شدم 30 بهمن . امروز هم دعوتنامه تکمیل وجه اومد واسم
یاسین : سلام پیام واریز براتون اومد چقدر بوده
سورن دوگانه : سلام ، فاکتور شدم ولی پلاک نشده چند روز طول میکشه پلاک بشه؟
محمد رحیمی : سلام بعد از فاکتور چند روز طول می کشه پلاک شه
قاسم رشیدی : من لیفان 620 1600خریدم بیشتر از 200کیلو بار میزنم داخلش عقب ماشین رو زمین می‌خوابه دلیلش چیه
نیما : سلام برداران وحواله داران عزیزیه تجمع بذاریم سازمان استاندارد که بهانه ایرانخودروتمام بشه مطمئنم ربطی به سازمان استاندارد نداره فقط ما بایدازطرف سازمان استاندارد پیگیری یاتماس بگیریم
حمید x33 cross : پاسخ به مهساfx من تایید لیزینگ 7 تیر تحویلی 17 شهریور مدارکم مشکلی نداره پس چرا وام منو نمیریزه بانک سگ مال شمارو ریخته عجب گیری افتادیم
X33 cvt : سلام دوستان ، کسایی که x33 cvt تاریخ قراردادشون بین اردیبهشت تا خرداد بوده تحویل گرفتن؟ من تقریبا تاریخهای ثبت نامهارو بررسی کردم و از خرداد تا مرداد ثبت نام ایکس33 نبوده . میخوام ببینم اونایی که قبل خرداد ثبت نام کردن تحویل گرفتن؟ میخوام ببینم کی نوبت میرسه به ثبت نامی های بعد مرداد . من تاریخ قراردادم 6شهریور1403 هست و تحویل سیستمی 18دی و همه مدارک هم اومده