مقایسه هوندا اودیسه و تویوتا Sienna مدل  2014

مقایسه هوندا اودیسه و تویوتا Sienna مدل  2014 این دو مینی ون، بدون هیچ شک و تردیدی کامل ترین خودروهای موجود در این حوزه هستند. درب های کشویی باعث می‌شوند تا سوار و پیاده شدن به آن ها بسیار راحت باشد و فضای بار بسیار زیاد نیز آن ها را برای حمل بار مناسب می‌کند. قدرت موتورها نیز نسبتاً بالاست و عملکردهای بسیارخوبی دارند. این دو دوست، بهترین کالسکه های قرن بیست و یکم هستند. با این که طراحی بدنه اسب کاری کمپانی هوندا برای سال 2014 تغییر نکرده است ولی بسیار به روز شده است. ابعاد این ون مشابه مدل های 2011 و 2013 است، ولی خطوط بدنه و طراحی داخلی تغییرات زیادی کرده‌اند. تجهیزات دیگری که هم اکنون به صورت استاندارد عرضه می‌شوند عبارتند از ارتباط تلفن همراه و سیستم صوتی از طریق بلوتوث، سیستم صوتی Pandora و البته یک جاروبرقی که داخل کابین تعبیه شده است.

مقایسه هوندا اودیسه و تویوتا Sienna مدل  2014

مقایسه هوندا اودیسه و تویوتا Sienna مدل  2014

نیروی پیشران این ون را یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری تامین می‌کند که در کنار یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک قرار گرفته است. سال گذشته، فقط مدل های Touring و Touring Elite با گیربکس شش سرعته به بازار عرضه می‌شدند. موتور شش سیلندر هوندا اودیسه، 248 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و با این که قوی ترین موتور موجود در این حوزه از خودروها نیست ولی جزو بی سر و صداترین موتورهای موجود به شمار می‌رود.  قیمت تیپ پایه هوندا اودیسه، یعنی تیپ EX حدود 29,655 بود که برای سال 2014 فقط 150 دلار به قیمت آن اضافه شده است. تویوتا Sienna نیز در سال 2014 تغییر چندانی نکرده است، به عبارت دیگر همان خودرو کاربردی، راحت و همه کاره‌ ای که قبلاً بود، باقی مانده است. این خودرو تنها مینی ونی است که با سیستم  چهار چرخ محرک در بازار ایالات متحده عرضه می‌شود. نیروی پیشران تویوتا Sienna را یک موتور شش سیلندر 3.5 تامین می‌کند که قادر به تولید 266 اسب بخار نیرو است. تنها گیربکسی که در کنار این موتور قرار می‌گیرد، یک گیربکس شش سرعته است ولی راننده می‌توالند به صورت دستی نیز دنده عوض بکند. قیمت پایه تویوتا Sienna حدود 2,000 از قیمت هوندا اودیسه کمتر است. اگر پکیج Limited Convenience را به صورت سفارشی خریداری کنید چراغ های HID، نور بالای اتوماتیک و برف پاک کن های حساس به باران نیز در اختیار شما قرار می‌گیرند. اگر کمپانی تویوتا بخواهد به همراه خودرو Sienna چنین امکاناتی در اختیار شما قرار بدهد، حدود 41,990 دلار از شما دریافت می‌کند.

کیفیت سواری

مقایسه هوندا اودیسه و تویوتا Sienna مدل  2014

اگر تصمیم دارید یک مینی ون راحت و معمولی بخرید، حتماً به موارد جزیی اهمیت زیادی می‌دهید. اگر واقعاً این طور است، بین این دو خودرو تفاوت هایی موجود است که ارزش توجه را دارند. کوتاه سخن این که: هندلینگ هوندا بهتر است ولی واکنش موتور و گیربکس تویوتا بسیار مناسب تر است. با این که اعداد مربوط به صفر تا صد تفاوت چندانی ندارند (تویوتا 8.0 ثانیه و هوندا 8.1 ثانیه) ولی واکنش موتور تویوتا بسیار بهتر و است و گیربکس آن هم بسیار خوب از عهده هر کاری بر می‌آید. البته موتور قوی تر Sienna برای شتاب گیری نیاز به تلاش کمتری دارد ولی پدال گاز هوندا اودیسه را باید بیشتر فشرد تا به همان میزان از عملکرد دست پیدا کند. یکی از مزایای آشکار تویوتا Sienna گیربکس دستی آن است. راننده این مینی ون می‌تواند دنده دلخواهش را جا بزند و با همان دنده به حرکتش ادامه دهد، ولی این امکان در اختیار راننده هوندا اودیسه قرار ندارد. در وضعیت های خاص، مانند بالا رفتن سربالایی یا پایین آمدن از سراشیبی های طولانی، همین که بتوان یک دنده را انتخاب کرد و با همان دنده به حرکت ادامه داد، خودش ویژگی خوبی محسوب می‌شود. صندلی های جلو و صندلی های ردیف دوم این دو مینی ون بسیار راحتند. 

طراحی داخلی

مقایسه هوندا اودیسه و تویوتا Sienna مدل  2014

هر دو خودرو، در نظر گرفتن موارد جزیی از قبیل تعبیه جا لیوانی و ... را در طراحی داخلی بسیار خوب رعایت کرده‌اند ولی کیفیت مواد اولیه‌ای که در هوندا به کار رفته مرغوب تر است، تزیینات چوبی و چیدمان دکمه ها در تویوتا Sienna نیز دارای جذابیت کمتری هستند. اگر تیپ Touring Elite را خریداری کنید، هوندا اودیسه یک صفحه نمایشگر 8 اینچی و بسیاری از کنترگرهای فرعی از جمله اتصال به تلفن همراه را در اختیارتان قرار می‌دهد که بسیار پیشرفته تر از سیستم کنترل تویوتا Sienna است. از طرفی، دکمه های بزرگ تویوتا Sienna چیدمانی منطقی تر دارند و خیلی خوب کار می‌کنند، البته نا گفته نماند که بعضی از آن ها دور از دسترس راننده قرار دارند. هر دو این خودروها مجهز به سیستم  کنترل آب و هوای اتوماتیک و دو نقطه‌ای برای صندلی های جلو و صندلی های ردیف دوم هستند. اگر تیپ Limited تویوتا Sienna را خریداری کنید، صندلی های بزرگ ردیف دوم بسیار راحت تر و بزرگ تر از صندلی های هوندا اودیسه هستند. با این که صندلی ردیف دوم تیپ های پایین تر بیشتر شبیه نیمکت است، ولی پشتی آن ها بسیار نرم و راحت است.  تویوتا Sienna هفت سرنشین و هوندا اودیسه، هشت سرنشین را در خودش جا می‌دهد، گفتنی است سوار شدن و نشستن روی صندلی های ردیف سوم تویوتا Sienna بسیار آسان تر است. صندلی های ردیف دوم به اندازه زیادی به جلو و عقب می‌لغزند و بزرگسالان به راحتی می‌توانند سوار بشوند و روی صندلی ردیف سوم بنشینند.

مقایسه هوندا اودیسه و تویوتا Sienna مدل  2014

صندلی دریف دوم هوندا اودیسه، بسیار انعصاف پذیر و کاربردی هستند. این صندلی ها دارای بست های LATCH هستند و می‌توان سه صندلی کودک را روی آن ها نصب کرد. روی صندلی های تویوتا Sienna فقط می‌توان دو صندلی کودک نصب کرد. صندلی ردیف سوم تویوتا Sienna فقط دارای یک بست  LATCH هستند ولی همین صندلی ها در هوندا اودیسه دارای دو بست LATCH می‌باشند. با این که صندلی های عقب تویوتا Sienna این قابلیت را دارند که بتوان آن را بیرون آورد ولی وزن آن ها به حدود 34 کیلوگرم بالغ می‌شود و این در حالی است که وزن صندلی ردیف دوم هوندا اودیسه فقط 25 کیلوگرم است. صندلی ردیف سوم برقی است و به نسبت 40/60 خم می‌شود ولی در مقایسه با صندلی هوندا کمی کند به نظر می‌رسد. اگر صندلی های تویوتا Sienna خم نشده باشند، فضای بار 1.11 متر مکعب است که در مقایسه با فضای بار 1.09 متر مکعبی هوندا اودیسه کمی بزرگتر به نظر می‌رسد. اگر صندلی ردیف دوم را بردارید و صندلی ردیف سوم را نیز خم کنید، ماجرا فرق می‌کند: در این حالت، فضای بار هوندا اودیسه برابر است با 4.21 و فضای بار تویوتا Sienna براب راست با 4.25 متر مکعب. هر دوی این مینی ون ها دارای فضای جاداری هستند که از یک مینی ون مدرن و امروزی انتظار می‌رود. اگر صندلی های هوندا را بردارید، فضای بار بسیار زیاد می‌شود.

ایمنی

مقایسه هوندا اودیسه و تویوتا Sienna مدل  2014

در تست ایمنی موسسه ایمنی بزرگراه ها، هر دو این خودروها موفق به کسب رتبه "خوب" شده‌اند. این موسسه به هوندا اودیسه، جایزه بالاترین ایمنی (Safety Pick) را اهدا کرده است. تیپ Touring Elite هوندا اودیسه، مجهز به  سیستم پیشگیری از تصادف و سیستم هشدار  عبور از خط است. تویوتا Sienna کیسه هوای زانوی راننده و سیستم هشدار نقاط کور نیز به خریداران ارایه می‌کند. هر دو این مینی ون ها مجهز به دوربین  دید عقب هستند ولی هوندا اودیسه ابعاد و زوایای بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد. از طرفی، صفحه نمایشگر تویوتا Sienna آن قدر کوچک است که کاربردی بودن دوربین را تحت الشعاع قرار می‌دهد. یکی از مواردی که در تیپ Touring Elite به چشم نمی‌خورد، سیستم هشدار عبور از خط مخصوص کمپانی هوندا است. این سیستم هنگامی که راهنمای سمت راست روشن می‌شود، سمت راست (سمت شاگرد) را بر روی یک صفحه نمایشگر به نمایش می‌گذارد. جای تعجب است که این سیستم در تیپ های پایین مشاهده نمی‌شود. هوندا اودیسه طبق سنت قدیمی خودش، اثبات می‌کند که کمترین مصرف سوخت را دارد. میزان مصرف هوندا در سیکل ترکیبی برابر با 13.29 لیتر و میزان مصرف تویوتا Sienna برابر با 14.33 لیتر است.

مقایسه هوندا اودیسه و تویوتا Sienna مدل  2014

البته این اعداد و ارقام در ظاهر اختلاف چندانی با هم ندارند ولی هوندا در هر 19,200 کیلومتر رانندگی ، حدود 100 دلار کمتر بنزین می‌سوزاند که همین می‌تواند کمک خوبی به جیب شما باشد. فناوری تیپ های بالای هوندا اودیسه که البته قیمت بالتری نیز دارند، نشان می‌دهند که برتری های زیادی بر تویوتا Sienna دارد. با این که  مسیریاب ماهواره ای بسیار عالی است، سایر فناوری ها از جمله سیستم HondaLink نیز بسیار خوب کار می‌کند و دسترسی به موسیقی، وضعیت آب و هوا و ترافیک را از طریق فضای ابری (cloud) امکان پذیر می‌کنند. یک اپلیکیشن رایگان نیز وجود دارد که به راننده اجازه می‌دهد به فیس بوک و توییتر نیز سر بزند. صفحه نمایشگر بزرگ و 16.2 اینچی سیستم تفریحات و سرگرمی مجهز به 12 بلندگو است و خروجی صدای سیستم صوتی نیز 650 وات است که این خودرو را به یک سینمای متحرک تبدیل می‌کند. تیپ Limited تویوتا Sienna دارای دو سانروف است و دیدی عالی از آسمان بالای سر در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند ولی شاید کودکان ترجیح بدهند کارتون مورد علاقه‌شان را تماشا کنند. هر دو این ون ها مجهز به درگاه USB و پریز برق 12 ولت هستند. اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث نیز به صورت استاندارد در هر دو خودرو ارائه می‌شود.

 

نتیجه گیری نهایی

مقایسه هوندا اودیسه و تویوتا Sienna مدل  2014

این مورد بستگی تام به سلیقه مشتری دارد ولی آنچه مسلم است خودروی مینی ون، کاربرد بسیار زیادی دارد. اعضاء خانواده و اسباب و اثاثیه را با کمترین هزینه جا به جا می‌کند و وقتی صحبت از این موارد به میان می‌آید، انعطاف پذیری و کاربردی بودن هوندا اودیسه جای بحث ندارد. اگر هم به دنبال راحتی هستید، سواری نرم و راحت تویوتا Sienna شما را بسیار راضی خواهد کرد. البته به برخی از پکیج های تویوتا Sienna انتقادهایی وارد است، ولی از نظر قیمت، برگ برنده را در دست دارد. اگر پکیج Limited Premium را خریداری کنید، نمایشگر بزرگ سیستم تفریحات و سرگرمی و نمایشگر 7 اینچی مسیریاب ماهواره‌ای را با خودش به این مینی ون خواهد آورد. اگر همین موارد را بخواهید برای هوندا اودیسه خریداری کنید، حدود 815 دلار خرج روی دست تان می‌گذارد. در نهایت باید گفت با این که تویوتا Sienna پکیج های زیادی دارد و می‌تواند افراد بسیاری را راضی نگه دارد، ولی این هوندا اودیسه است که پیروز میدان است، شاید هم به خاطر همان جاروبرقی که داخل کابین تعبیه شده است.


منبع

Edmunds

برچسب : هوندا , تویوتا , هوندا اودیسه , تویوتا Sienna






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

یوسف رحمت زهی
0

سلام میخاستم بدونم هوندا اودیسه وارد بازار ایران شده یا نه
16:10  1395/07/27
گزارش
پاسخ دادن
سام
5

هر دوتا made in japan بنابراین هر دوتا عالی هستند.
20:39  1393/06/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا : من آذرماه ثبت نام کرده بودم تحویل فروردین ماه بود که الان فاکتور شده و پلاک م شده
اردی پلاس : وای دلم آب شد.مبارکت باشه. انقدر ذوق داری ،که ساعت ۲ نیمه شب هم بیداری! درکت میکنم.
محسن : با سلام خدمت دوستان عزیز و بالاخص شاهین سواران محترم لطفا تجربه رانندگی با خودروی مذکور ومعایب و مزایا ونقاط ضعف ماشین رو بفرمایید و اگر برای حل مشکل پیش آمده راه حل دارید عنوان نمایید .دوم اینکه آیا آمپر آب ماشین بالا میاد توضیح مختصر و راه حل باچگونگی رفع مشکل با تشکر
میرزاده مشفقی : دوستان جان سلامی دیگر تجربه رانندگی شاهین پلاس بعد از ده هزار کیلومتر... چندروز پیش بردم سرویس دوم بعد از 9000 کیلومتر رانندگی روغن هیوندای 5 دابلیو 30 میریزن و روغن خوبیه کیفیتش قبل تعویض خوب بود خود شرکت برای پلاس میگه هر ده هزار کیلومتر بیار عوض کن ولی توصیه میکنم هر پنج هزار کیلومتر خودتون بیرون یا اگه وقت اضافه دارید داخل نمایندگی عوض کنید ، ماشین تا الان خداراشکر ایرادی نداشته و سواری و کیفیت رانندگی خوبی داره ، اگر لاستیک پهن بندازید یکم نرمی خودرو کم میشه من کمهو 205 انداختم نسبت به 185 بارز کوبش بیشتر شده ولی کنترل و فرمان پذیری و طبیعتا ریسک سرعت و مخاطرات جاده پایین میاد ... امیدوارم همه چشم انتظاران بزودی خودروشون رو تحویل بگیرن و لذت ببرن موید باشید
ali s3 : سلام انصراف بهترین گزینه هست، پارسال تیر s3 نوشتیم که تحویل ابان بود، دی ماه بهمون گفتن توقف تولید شده، طرح جایگزین بردارید یا sr3 تبدیل کنید تمامی طرح های جایگزین باید پول بیشتری میدادیم و تحویل تا همین اردیبهشت طول میکشید تبدیل به sr3 کردیم. تازه توی این یک هفته پلاک و بیمه شده هنوز بعد از یکسال دستمون نرسیده ماشین یادمه با خبر توقف تولید s3 میگفتن یک قطعه از x5 هم نیست و اونم چندین ماه عقب افتاد اگه میتونید از بازار بخرید، ثبت نام توی این وضعیت لشتباهه
Shahin G : کلا اونایی ک نزدیکندهمراه خودتون چنتا دیگم بیارید کی میدونه اونا حواله دارن یا نه والابلا اینا اگ نریم تجمع ماشین نمیدن البته تجمع درست حسابی ن مثل قبلی
علی : معراج عزیز ببخشید A5 شما چه رنگی و ثبت نام کی هستید؟
تارا دستی سفید فروش فوری : رنگ سفید تحویل ۶ تیر نهم فاکتور ۱۲ ام تخصیص پلاک انشاله هرچه زودتر فاکتور باشین واقعا بی ماشینی سخته
میرزاده مشفقی : دوستان جان سلامی دیگر تجربه رانندگی شاهین پلاس بعد از ده هزار کیلومتر... چندروز پیش بردم سرویس دوم بعد از 9000 کیلومتر رانندگی روغن هیوندای 5 دابلیو 30 میریزن و روغن خوبیه کیفیتش قبل تعویض خوب بود خود شرکت برای پلاس میگه هر ده هزار کیلومتر بیار عوض کن ولی توصیه میکنم هر پنج هزار کیلومتر خودتون بیرون یا اگه وقت اضافه دارید داخل نمایندگی عوض کنید ، ماشین تا الان خداراشکر ایرادی نداشته و سواری و کیفیت رانندگی خوبی داره ، اگر لاستیک پهن بندازید یکم نرمی خودرو کم میشه من کمهو 205 انداختم نسبت به 185 بارز کوبش بیشتر شده ولی کنترل و فرمان پذیری و طبیعتا ریسک سرعت و مخاطرات جاده پایین میاد ... امیدوارم همه چشم انتظاران بزودی خودروشون رو تحویل بگیرن و لذت ببرن موید باشید
تجمع تجمع تجمع : تاریخ تجمع سه شنبه 17 تیر ماه صبح ساعت 9 صبح جلو شرکت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سلام تحویل شهریور دعوت تبدیل آلومینیوم آمده چکار کنیم آلومینیوم بزنیم یا فولادی .24 تفاوت قیمتش است نظرتون برام مهمه
0019 : 🦈کش همین حرفت خودش پیگرد قانونی داره داره بزار ماشین بیاد ببین چی میشه ب سرت بعدش
امین : درود دوستان برا دنا 5 دنده سود تاخیر روزانه چقد میدن؟
مصطفی اسفند402 مهر403 : ممنونم .باشیم و باشید برای روزهایی با آرامش، برای شادی های بیشتر ،دلخوشی هایی فراتر از داشتن یک خودرو
دوگانه تیر تبدیل تک گانه : منم 19 تکمیل وجه کردم فاکتور شده پلاک آنلاینم نوشته دیروز چراغ تحویلم روشن شده کسی خبر داره کی میاد حدودا؟
فوق العاده : هیچ کی اطلاع نداره...بستگی به حال سایپا داره....هر وقت عشق کنه بهت میدن
اهواز تحویل 6 تیر فوری : دوستان سلام. سوال داشتم : مگه جریمه تاخیر با جریمه تحویل با هم فرق دارند؟ فروش فوری روزی 600 تومن جریمه تاخیر داره، اگر فاکتور بشه تا زمان تحویل میگن جریمه تحویل داره، راسته این قضیه؟ جریمه تحویل روزی چند تومنه؟ کسی اطلاع داره؟
5دنده فوری تحویل مرداد : سلام آقای اکبری.شما ماشینتون 6دنده هست احتمالا.چقد پرداختی داشتین؟چون من دنا 5دنده هست تحویل 14مرداد نوشته فاقد صف فاکتور.یه بررسی بکن واطلاع بده
آنا : سلام دوست عزیز ... برای منم 31 خرداد قرار بود تحویل بدن هنوز خبری نیست ،پانا رینگ فولادی طرح مادران بی زحمت هر وقت خبری شد تاریخ دقیق منم در جریان بذار ارادتمندم
مجید : منکه تحویل مرداد 1404 دعوتنامه دیروز آمد و تا 25 تیر مهلت پرداخت دادن 207 پانا قالپاق طرح فرسوده . . .