تجربه رانندگی با مینی ون تویوتا Sienna مدل 2015

تجربه رانندگی با مینی ون تویوتا Sienna مدل 2015

تویوتا Sienna مدل 2015، تقریباً نسل جدیدی از این مینی ون محبوب و پرطرفدار است که با کابین جادار هفت یا هشت نفره، موتور نرم و قوی 6 سیلندر، سیستم چهار چرخ محرک و بسیاری از تجهیزات کاربرپسند دیگر، خریداران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مالکان مدل های قدیمی تر در مورد کیفیت مواد داخل کابین و چیدمان دکمه های کنترلی شکوه و شکایت های زیادی داشتند که در مدل جدید همه ایرادها بر طرف شده اند. در مورد بدنه خارجی هم گفت تغییرات زیادی روی آن صورت نگرفته است، فقط چراغ های جلو کمی باریک تر شده اند و لامپ هایی LED دارند، جلو پنجره و چراغ ترمزها نیز کمی مورد بازنگری قرار گرفته اند. آنتن تلسکوپی قدیمی نیز با یک آنتن دایورسیتی که داخل شیشه عقب تعبیه شده، جایگزین شده است. کابین داخلی این مینی ون تغییر کلی نکرده است ولی در بعضی قسمت ها بازنگری هایی صورت گرفته است. قطعات پلاستیکی سست و بی دوام کنار گذاشته شده اند، تزیینات چوبی نامرغوب ناپدید شده اند و از دکمه های سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک  و تفریحات و سرگرمی که دور از دسترس راننده بود نیز، خبری نیست. در مجموع می‌توان گفت کابین تویوتا Sienna به کابین رقیب سرسختش یعنی هوندا اودیسه بسیار نزدیک شده است. در کنار این تغییرات، کیفیت مواد مصرفی نیز بهبود پیدا کرده است، قطعات پلاستیکی مرغوب ترند و تودوزی درب ها نیز کیفیت بالاتری دارد. داشبورد نیز با چرم پوشیده شده و خطوط دوخت روی آن به چشم می‌خورد، تزیینات چوبی نیز کیفیتی بهتر از آن چه به نظر می‌رسد، دارند. در نهایت می‌توان گفت کابین جدید زیباتر و دلنشین تر است، به ویژه در تیپ های SE، XLE و Limited که کابین اسپرت تر و شیک تر است. دکمه های کنترلی که در مدل های قبلی دور از دسترس بودند، طبق الگویی منظم روی کنسول چیده شده اند و راننده راحت به آن ها دسترسی دارد. دکمه های سیستم کنترل آب و هوا نیز حدود 8 سانتی متر جلوتر آمده اند. این دکمه ها طراحی بهتری دارند و برای هر نقطه آب و هوایی سه دکمه بزرگ و دم دست وجود دارد که می‌توان همه را با هم هماهنگ کرد. صفحه نمایشگر بزرگ نیز خواندن اطلاعات مربوط به سیستم آب و هوا را به کار آسانی تبدیل می‌کند. بالای دکمه های مربوط به سیستم کنترل آب و هوا، دکمه های مربوط به مسیریاب ماهواره ای و سیستم صوتی قرار گرفته اند که در دو چیدمان مختلف به مشتریان عرضه می‌شوند. چیدمان استاندارد شبیه چیدمانی است که در تویوتا Highlander  به چشم می‌خورد، یک نمایشگر 6.1 (فقط در تیپ Limited) یا 8 اینچی روی پس زمینه ای به رنگ سیاه قرار گرفته است. دکمه لمسی مربوط به سیستم Entune، بر خلاف سیستم های تمام لمسی MyFord Touch و Chevrolet MyLink، به اندازه کافی بزرگ و دور از هم هستند که بتوان با یک نیم نگاه آن ها را به کار گرفت. طراحی منو خوب است و صفحه لمسی نیز کارش را خوب انجام می‌دهد و کاربرپسند است. استفاده از این نمایشگر لمسی برای کسانی که به کار با تلفن های هوشمند عادت دارند، بسیار راحت است، البته یک جوی استیک نیز در کنار آن قرار گرفته است تا کسانی که استفاده از دسته کنترلی را ترجیح می‌دهند، بتوانند از آن استفاده کنند. آمپرها مورد بازنگری کلی قرار گرفته اند و از طراحی کاملاً جدید و منحصر به فردی بهره می‌برند. هر دو آمپر زیباتر و اصیل تر از آمپرهای قدیمی به نظر می‌رسند. جای صفحه نمایشگر کامپیوتر سفری که قبلاً بالای داشبورد قرار داشت نیز، تغییر کرده و به وسط آمپرها منتقل شده است. در تیپ های بالاتر، یک نمایشگر بزرگتر وجود دارد که اطلاعات مربوط به سیستم صوتی و مسیریاب ماهواره ای را نشان می‌دهد.

تجربه رانندگی با مینی ون تویوتا Sienna مدل 2015

با این که کابین تغییر دکور داده است، ولی صندلی ها دست نخورده باقی مانده اند. در تیپ Limited، هفت صندلی در دو ردیف قرار گرفته اند و دارای تکیه گاه هایی برای پا هستند. می‌توان یک صندلی کوچک و تاشو نیز در میان صندلی های ردیف دوم نصب کرد تا ظرفیت به هشت نفر برسد، البته این صندلی به اندازه همتایش در هوندا اودیسه راحت نیست ولی وقتی که از آن استفاده ای نمی‌شود، می‌توان آن را تا کرد. صندلی های ردیف دوم به گونه ای طراحی شده اند که سوار و پیاده شدن یا حمل بارهای بزرگ روی صندلی ردیف سوم آسان باشد. اگر درب صندوق عقب باز باشد، دکمه ای در دسترس قرار می‌گیرد که با فشردن آن می‌توان آن ها را به طور کامل خواباند تا فضای بار بیشتر بشود. کمپانی تویوتا مدعی است که اگر هیچ کدام از صندلی ها تا نشده باشند، باز هم فضای بار به اندازه ای هست که پنج ساک گلف یا چهار چمدان بزرگ در آن جا بشود. اگر همه صندلی ها را بخوابانید یا بردارید، فضای بار به 4.25 متر مکعب می‌رسد.

تجربه رانندگی با مینی ون تویوتا Sienna مدل 2015

دوربین دید عقب و کنترل آب و هوای سه نقطه ای به صورت استاندارد روی تویوتا  Sienna مدل 2015 نصب می‌شود ولی در تیپ های بالاتر تجهیزات جدید و ارزشمند دیگری هم به چشم می‌خورد. تیپ Limited مجهز به گرمکن غربیلک فرمان است. نمایشگر سیستم تفریحات و سرگرمی صندلی های عقب نیز، به صورت استاندارد مجهز به پخش کننده Blu-ray و درگاه HDMI است که صفحه بسیار بزرگ آن قادر است همزمان دو تصویر مجزا را نمایش بدهد. تیپ های SE ، XLE و Limited همگی مجهز به سیستم Driver Easy Speak هستند. این سیستم از میکروفون تلفن همراه استفاده می‌کند و با به کارگیری امواج بلوتوث، صدای سرنشینان صندلی جلو را به بلندگوهایی که روی صندلی های ردیف سوم نصب شده اند، منتقل می‌کند. تیپ SE که اسپرت تر است، به صورت استاندارد دارای روکش های چرم است و از بسیاری از تجهیزات تیپ های بالاتر نیز بهره می‌برد.

تجربه رانندگی با مینی ون تویوتا Sienna مدل 2015

همه تیپ های تویوتا Sienna دارای تجهیزاتی برای هشدار نقاط کور هستند. تیپ های L، LE و SE دارای آینه های یکپارچه هستند و بقیه تیپ ها نیز، از سیستم هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک عقب که چندین و چند حسگر را به کار می‌گیرند، بهره می‌برند. صندلی های جلو دارای کیسه های هوای جدیدی هستند که باعث می‌شوند سرنشینان هنگام بروز تصادف زیر داشبورد نیفتند؛ کیسه های پرده ای جانبی نیز 30 درصد پوشش بیشتری دارند تا بیشتر با استانداردهای ایمنی مطابقت داشته باشند. کمپانی تویوتا از 142 جوش نقطه ای در ساختار بدنه تویوتا Sienna استفاده کرده است تا استحکام بدنه بالا برود. این امر باعث شده است اعمال تغییرات روی سیستم تعلیق و ارتقاء کیفیت سواری و هندلینگ امکان پذیر باشد. تویوتا Sienna مدل 2015 بدون این که نرمی و راحتی اش را از دست بدهد، کنترل بیشتری در اختیار راننده قرار می‌دهد. از طرفی، فرمان قدری سفت است و وقتی آن را در دست می‌گیرید، بیشتر احساس می‌کنید راننده کامیون هستید تا راننده یک خودرو سواری. شاید کمی دلسردتان کند ولی می‌توانید تیپ  SE را خریداری کنید که فرمان نرم تری دارد. فرمان این تیپ حساس تر است و بیشتر به فرمان یک سدان خانوادگی اسپرت شباهت دارد. از طرفی، سواری آن خشک تر است ولی ابداً نمیتوان گفت راحت نیست.

تجربه رانندگی با مینی ون تویوتا Sienna مدل 2015تأمین نیروی پیشران تویوتا Sienna مدل 2015 بر عهده یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری گذاشته شده که قادر است 266 اسب بخار نیرو و حدود 332 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور قدرتمند و نرم، با این که صداگیرهای زیادی دارد ولی وقتی به آن فشار بیاورید، حسابی پر سر و صدا می‌شود. گیربکس شش سرعته اتوماتیک هنگام کاهش سرعت عملکرد خوبی دارد و این قابلیت را نیز دارد که به صورت دستی کنترل شود. سیستم چهار چرخ محرک نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و بسیار منحصر به فرد است.

تجربه رانندگی با مینی ون تویوتا Sienna مدل 2015 تجربه رانندگی با مینی ون تویوتا Sienna مدل 2015

قیمت تیپ پایه تویوتا Sienna مدل 2015 حدود 28,600 دلار است که نسبت به مدل سال قبل 1,680 دلار افزایش نشان می‌دهد. تیپ های دیگر نیز بین 800 تا 1,500 دلار افزایش قیمت داشته اند. البته قیمت بیشتر تضمین نمی‌کند که تجهیزات بیشتر یا کابین زیباتری در اختیار خریدار قرار بگیرد. می‌توان گفت قیمت هوندا اودیسه هم بالا رفته است ولی هنوز هم از نظر قیمتی قابل رقابت با مینی ون های ارزان قیمت کرایسلر نیستند. 

تجربه رانندگی با مینی ون تویوتا Sienna مدل 2015

سرسخت ترین رقیب تویوتا Sienna، هوندا اودیسه است که از هر نظر به آن شباهت دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد. کیا Sedona هم رقیب دیگری است که برای سال 2015 به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است و تجهیزات و ظاهر بسیار تأثیرگذارش باعث می‌شود ارزش آن را داشته باشد که به آن نگاهی بیندازید. نیسان Quest هم رقیب دیگری است که علاوه بر ظاهر زیبا و منحصر به فرد، از کابین بسیار لوکسی هم بهره می‌برد. صندلی های ردیف سوم آن نیز تاشو هستند و فضای بار را افزایش می‌دهند. می‌توان گفت این مینی ون نیز ارزش آن را دارد که نگاهی به آن بیندازید.


منبع

Edmunds

 

برچسب : تویوتا Sienna , هوندا اودیسه , کیا Sedona , نیسان Quest , تویوتا Highlander , سیستم Entune






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

میثم
2

خلیی دوست دارم فامیل 8 نفر شمال میروم حالا 5 نفر خسته شدم
00:08  1393/07/20
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 62 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جی سون : دوستان رنگ مشکی و رنگ خاکستری از نظر مدت تحویل فرق دارن؟ یا اینکه رنگ به تحویل ربطی نداره؟
علیرضا : تارا دستی تیتانیوم طرح مادران واریزی اول ۱۵ مهر واریزی دوم ۵ اسفند فاکتور ۲۸ اردیبهشت
علی : سلام کسی هست تحویل 31اردیبهشت فاکتور شده باشه
داریوش : سلام متاسفانه منم ثبت نام دی هستم تحویل اردیبهشت برای منم همین مبلغ اومده
مهدی : دوست عزیز قیمت رو داخل باما ببین ماشین من گرونتره، چون خانواده هستیم قصد عوض کردن دارم، تارا یه مقدار بدفروش هم هست، البته هر ماشین ایرانی به نحوی ایرادی داره و ماشین شما هم به این زودی ها فاکتور نمیشه
علی : تا اوایل دی ماه 403 فاکتور شده، هنوز ثبت نام بهمن یک ماه دگ تازه شاسی بشه و بعد شاسی یک ماه بعدش تحویلت میدن ، مرداد ماه منتظر تحویل باش یا باتاخیر شهریور ، روال اینه متاسفانه
علی : قیمت قطعی وجود ندارد قیمت مصوب هست شما سال 403 ثبت نام کردی مدل 404 و باید مابه‌التفاوت رو بدید ، قانونه ، از جیب شرکت که نمی دن
شاهین زمستان 03 : منظور اینه که شما ممکنه آذر403 پیش پرداخت واریز کرده باشی و موعد تحویلت آذر 404 باشه و شماره پذیرشت جلوتر از کسی باشه که دی 403 واریز کرده و موعد تحویلش شده مرداد 404 :)
علیرضا : تارا دستی تیتانیوم طرح مادران واریزی اول ۱۵ مهر واریزی دوم ۵ اسفند فاکتور ۲۸ اردیبهشت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مریم : سلام،فروش فوری تحویل 11 خرداد سقف فلز کسی فاکتور اینا شده تاحالا؟؟
دنا : من اعتماد نمیکنم صحبت یک میلیارد پول که باید به حساب باید به حساب یه نفر دیگه بریزی تا اون بریزه تو حساب کارخانه .
فرزانه : منم فیلمشو دیدم کتک کاری کردی کردن.
207پانا تحویل 24 خرداد : چه تاریخی تبدیل زدین داش
دنا : چطوری حساب کردی 150سود داره؟
سعید : حتما کارزار رو هم از سایت امضا کنید
رضا : دوستان از کجا بدونم کی پلاک میشم؟پیامک تحویل حضوری اومده اما خبری از پلاک شدن نیست!!داخل وضعیت خودرو هم نوشته عدم نقص پرونده ولی پلاک نشده 4روز از فاکتور شدن گذشته
ساینا فوق العاده : علی 8241، با این وضعیت کند شدن روند فاکتور، باید منتظر بمونی فعلا ببینی وضعیت 18 بهمنی ها چی میشه، با این روند مضخرف فاکتور نمیشه گفت چه موقع. صبر کن ببینیم سایپا چندچنده با خودش.
ساینا فوق العاده : حسین تهران, بستگی به این داره کدوم شهری، ولی معمولا حداکثر 10 روزه باید برسه دستت
مصفا شیراز.اریزو5 اف ال : سلام خدمت همگی اعضای گروه بنده برج 9 403 اریزو 5 تحویل گرفتم ازش راضییم سرویس اولیه بردم همه‌چی عالی فقط مشکل بنزین یورو5 یا سوپر هست که اونم باید حتما مکمل وینز بنفش بریزی تا حدود زیادی مشکل ناک زدن حل میشه و باید در شهر رانندگی با مدل اسپرت حرکت کنید واقعا این ماشین از بقیه چینی ها واقعا سر تره موقع تحویل 7 ماه تاخیر داشتم