بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

پیکاپ موسو SsangYong خودرویی دو کابینه براساس شاسی بلند موسو است؛ این خودروی زیبا بین سال های 2002 و 2005 با موتور و گیربکس مرسدس بنز به بازار عرضه شد و جنبه تجاری پیدا کرد؛ گفتنی است که این وانت ترکیبی از خودرویی لوکس، قدرتمند و پیشرفته را به خریداران خود ارایه کرده است، اما آنگونه که شایسته است مورد توجه قرار نگرفت. عملکرد بسیار خوب در جاده و قابلیت حمل بارهای سنگین به لطف وجود اجزایی از مرسدس بنز، از جمله مشخصه های بارز این وانت زیبا است. موسو SsangYong در دو حالت 4x2 یا 4x4 به خریداران عرضه شد؛ قابلیت بکسل حداکثر 3500 کیلوگرم و گنجایش بار 854 کیلوگرم از دیگر خصوصیات آن محسوب می‌شود.

 

طراحی بدنه

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

جالب است بدانید که در برخی پیکاپ ها، کابین عقب حذف و بر فضای بار آن افزوده شده است؛ وانتی مستحکم و زیبا، با ارتفاع زیاد از سطح زمین، سپری جسور متناسب با دو چراغ مه شکن بزرگ، جلو پنجره ای با طراحی کاملا ساده به همراه لوگوی حک شده کمپانی سازنده در وسط و کاپوت V شکل با دو خط دینامیکی روی آن  خصوصیاتی هستند که از جلو به خریدار رخ می‌نمایند. چراغ های جلوی نوک تیز و لبه های جسورانه آن، ظاهری کاملا متمایز به این خودرو بخشیده است.

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

بدنه پهلویی این وانت دارای دو خط افقی در بالای هر پنجره است که ظاهری کاملا دینامیک به آن بخشیده است؛ گفتنی است که شیشه های کناری جلو نسبت به شیشه های عقب دارای خطوط کمتری هستند که همین موضوع موجب زیبایی نسبتا خاص مطابق با سلیقه خریدار شده است. طول 4940، عرض 1870 و ارتفاع 1770 میلی متری ظاهری عظیم به این وانت بخشیده است؛ از نکات جالب توجه دیگر آن می‌توان به تایرهای 235/75-R15S به دلیل ویژگی آف رود این وانت اشاره کرد. 

 

طراحی داخلی

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

علی رغم کیفیت ساخت نسبتا پایین این وانت نسبت به سایر رقبای ژاپنی خود، استفاده از مواد درجه یک و پلاستیک برای طراحی داخل کابین آن، ظاهری نسبتا لوکس به آن داده است. وجود فضای مناسب سر، پا و شانه جای هیچگونه اعتراضی را برای راننده و سرنشینان این وانت زیبا باقی نگذاشته است. ادغام زیبای کنسول مرکزی و داشبورد و همچنین استفاده از طراحی چوب برای آن نیز، از دیگر نکات ظریف در طراحی کابین این خودرو محسوب می‌شود. وجود دکمه های کنترلی قابل دسترس، موقعیت مناسب دسته دنده که امکان تعویض و مانور راحت را به راننده می‌دهد، مجموعه کلیدهای روی داشبورد و قابلیت خواندن راحت آنها از دیگر نکات قابل اشاره در این وانت هستند. علی رغم ایجاد موقعیت مناسب برای راننده در زمان رانندگی، ضخامت کم  فرمان و ظاهر نسبتا کسل آور آن حس اعتماد به نفسی را که در سایر مدل های این کلاس وجود دارد، به راننده منتقل نمی‌کند و همین موضوع یکی از نقاط ضعف این وانت محسوب می‌شود. 

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

صندلی های این وانت زیبا دارای روکش چرمی و قابلیت تنظیم به صورت برقی هستند که راحتی را برای سرنشینان در سفرهای کوتاه و طولانی به ارمغان می‌آورد؛ وجود دسته صندلی مرکزی در این وانت موجب پوشیده شدن محفظه های نگهدارنده در این وانت شده است. سیستم صوتی،  شیشه برقی، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک و   کروز کنترل از جمله تجهیزات استاندارد این وانت محسوب می‌شوند. از دیگر نقاط قوت این وانت زیبا می‌توان به محفظه های متعدد آن حتی در پشت صندلی ها و جلوی داشبورد اشاره کرد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

قلب تپنده این وانت، موتور دیزلی 2.0 لیتری بنز مجهز به  توربوشارژر است که موجب چالاکی آن در اطراف شهر می‌شود؛ اما قدرت تولیدی 117 اسب بخاری آن، پاسخگوی عملکرد آن در بزرگراه با حداکثر سرعت 156 کیلومتر بر ساعت نیست. پاسخگویی و توانایی بکسل نسبتا مناسب موتور این وانت، به لطف تولید گشتاور 245 نیوتن متری در دور موتور 2400 است؛ شتاب صفر تا صد این خودرو 16.4 ثانیه تخمین زده شده است که شتاب نسبتا چشمگیری به حساب می‌آید. مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر حدود 8.8 لیتر است که نسبتی کاملا متوسط محسوب می‌شود. گفتنی است که این وانت یا با گیربکس پنج سرعته دستی و یا چهار سرعته اتوماتیک که هر دو از مرسدس بنز هستند، به خریداران عرضه شده است. 

 

کیفیت رانندگی

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

طراحی بدنه این وانت زیبا شبیه خودروهای شاسی بلند است و از شاسی اصلاح شده Rexton بهره می‌برد؛ همچنین قسمت جلو دارای  سیستم تعلیق مستقل و عقب دارای سیستم تعلیق پنج میله ای مجهز به فنر لول است. رانندگی و هندلینگ نرم و روان همانند یک خودروی شاسی بلند (SUV)، عبور نرم از دست اندازهای موجود در جاده، بدنه انعطاف پذیر و عملکرد مناسب شهری این وانت ژاپنی حس خوشایندی را به راننده القا می‌کند. زمانی که به جاده ناهموار رسیدید، می‌توانید از سیستم  چهار چرخ محرک استفاده کنید، اما به دلیل وجود شرایط متوسط آف رود موسو، نباید انتظار عملکردی همچون لندروور را از این خودرو داشته باشید. ترمز ضدقفل ABS با 4 کانال و 4 سنسور، دیفرانسیل ضد لغزش، کیسه هوا جلو و باک قدرتمند HDPE که مقاوم در برابر نور و گرما است،  کمربند ایمنی و آینه دید عقب با قابلیت تنظیم به صورت اتوماتیک از تجهیزات ایمنی این وانت زیبا محسوب می‌شوند.

 

نظر نهایی

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

سانگ‌یانگ موسو پیکاپ با آپشن های فراوان و نیز، موتور و گیربکس مرسدس بنز توانسته است عملکرد نسبتا مناسبی را از خود به نمایش بگذارد؛ همچنین با در نظر گرفتن برخی اجزای قابل اعتماد آلمانی این وانت، تغییرات نسبتا عالی و کابین فوق العاده آن از دیگر نقاط قوت موسو محسوب می‌شوند. با این وجود، عملکرد موسو در جاده های آف رود نسبت به رقبایش، حرفی برای گفتن ندارد و قیمت 26,990 دلاری آن می‌تواند دلیل جذب خریداران به سوی این وانت ژاپنی باشد.


منبع

TopSpeed

 

 

 

 

 

برچسب : پیکاپ سانگ یانگ موسو , لندروور , آف رود , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

saleh
3

سانگ یانگ که کره اییه
01:23  1393/06/16
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تاراv4 : سلام منم ۲۱ /۹تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده یه چند بار تماس گرفتم گفتن نیمه دوم داره فاکتور میشه
S3 وزارت اقتصاد : سلام من ۵دی ماه تمام مدارکم اوکی شد.۲ اردیبهشت هم موعد تحویلم بود هنوز شاسی تخصیص ندادن و هرچی هم پیگیری کردم ،چه تلفنی و چه حضوری . متأسفانه تا الان هیچ فایده ای نداشته...... دیگه کلا نا امید شدم خدا ازشون نگذره که اینطوری مردم رو گرفتار کردن........
شاهین اتومات فروش فوری دی ماه : بله خوب درسته رنگ سفید ممکنه انواع مختلف داشته باشه که البته در طرح فروش چیزی مشخص نشده اما مسئله اینجاست که شما مطمئن هستید از فروش های فوق العاده دیماه خودرویی تحویل مشتری شده چون همین بزرگوار که صبح نظر دادن مربوط به طرح مادران بودن با پیگیری از طرف شرکت هم هیچ اطلاعی مبنی بر تحویل خودرو به مشتری تحت قالب این طرح بدست نمیاد تو شبکه های مختلف هم کسی نیست که ثبت نام انجام داده و تحویل گرفته باشه با این وضعیت به نظر اقدام به طرح دادخواست حقوقی مبنی بر الزام به تحویل خودرو و محکومیت شرکت حد اقل باعث میشه هرچه سریع تر با توقیف خودرو هایی که ممکنه تو انبار شرکت باشن به نتیجه برسیم قاعدتاً با پیگیری یک نفر و صدور حکم به نفعش دیگر مشتریان هم می تونن از اون حکم استفاده نمایند و مطالباتشون سریع تر به نتیجه برسه افسوس که چرا باید به مشتریان بی تفاوت باشن مگر پول ما گوشش پاره بوده حتی مازاد بر مبلغ اعلانی هم‌ از مشتریان جمع‌آوری کردند اما همچنان بی نتیجه هست
T8 : سلام، دوستان تاریخ تحویل سیستمی رو کجا ثبت کردن؟
J4 : از نمایندگی شاهرود ثبت نام کردم
J4 : ثبت‌نام 29فروردین..12اردیبهشت تایید وفاکتور شد...19ارسال مدارک...امروز خبر دادن در حال حمل ...رنگ مشکی متالیک
سعید : کسی تازگی با سایپا تماس نگرفته؟
شاهین : بله صحبت های شما متین ولی در مورد فروش فوق العاده دیماه ک تمام خودرو ها سفید هستن نظریه اشتباهی رنگ سفید چند نوع داره سفید روغنی سفید یخچالی سفید شیری سفید دو پوششه بستگی به خط تولید داره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
یعقوب : اگه بخوان سقف رو تعویض کنن که دیگه ماشین به چه دردمون میخوره
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : از 7 دی تا 24 دی تکمیل وجه داشتند.
ایکس 33 اتومات اسماعیل : چرا ایکس 33 فاکتور نمیشن
محسن : . . ..... دَمت گرم آبی کبود . ...... تو دیگه کی هستی . ..... اگر کاره ای بودم ، می گذاشتمت مسئول فنی در ایران خودرو . . . 😁😁😁
X55PRO مهدی : سلام دوستان من هم مثل شما البته قبل از سال هرروز ایجا بودم فقط پیام گذاستم که نا امید نباشید ثبت نام 17 دی لیزینگ 29 بهمن واریز وام البته با پیگیری خودم از بانک شهر 17 اسفند مجوز خروج 26 اسفند حمل 28 اسفند پارکینگ مرکزی به خاطر تعطیلات 5 فروردین تحویل تجربه من 1.فقط از نمایندگی محل ثبت نام پیگیر باشید نه صدای مشتری چون سیستم یکی هست 2. هر چند روز یکبار پیگیری کنید از نمایندگی که ثبت نام کردید 3.اگر مشکلی نباشه معمولا 60 روز عادی تحویل میدن 4.دوستان تاریخ های ثبت نام تایید لیزینگ واریز وام تخصیص شاسی رو برای دیگر دوستان به اشتراک بزارید من از روی تاریخ ها پیگیر کارم بودم مثل واریز وام درضمن من هیچ پول اضافی هم پرداخت نکردم اگر سوالی هست در خدمتم انشالله همه زودتر به خودرو ها شون برسند مخصوصا اونایی که ماشین زیر پاشون رو فروختن
راست نگو : خسته نباشی اقدام کن
شاهین : هنوز دیماه منتظرن همون تابستون که گفتم تحویل میدن بهمنو دیگه کلا3هفته داریم تابستون بیاد.یک سال انتظار واسه یه ماشین اصلا نداشتم همچین تجربه ای .حدود10ماه توی این کانال بودم به اتدازه تمام این 40 سال عمرم اینجا پیام و کامنت خوندم.صاحب کانال فک کنم ول کرد رفت وا داد.ما هنوز اینجاییم هم دیگه رو دنبال میکنیم ببینیم ماشین کی میاد.
علی : بااین طرزحرف زدنت فک نکنم خیرشو ببینی
خوشپور اریزو5 : نمایندگی 430بهرامی منش اسلامشهر واقعا کلاه بردار و دزد به تمام هستند 27دی ثبت نام نقدی انجام شد همه مدارک اعم از بیمه برگ سند کارت خودرو اومده و مجوز خروج 20اردیبهشت خورده پیمانکار حمل هم حامد بار تعیین شده ولی نمایندگی میگه تا تریلی فقط برای خودمون 8ماشین پر نشه نمیفرستن و ما باید منتظر باشیم 6تا ماشین دیگه از همین نمایندگی مجوز بخوره بعد نمایندگی زنگ بزنه پیگیری حمل را انجام بده این کجای قانونشون نوشتن. در ضمن بماند موقع وبت نام چقدر قول تحویل خودرو تا قبل عید را دادن
S7+ تحویل خرداد : سلام شما از کجا می دونید 6 ماه تاخیر داره. من هم زنگ زدم نمایندگی، گفتن تگرگ اومده ماشین ها خراب شدن قرار هست تعویض کنن.حالا واقعا بدنه رو تعویض می کنن یا صاف کاری می کنن نمیدونم.