بررسی پورشه 911 مدل 2014

بررسی پورشه 911 مدل 2014

50 سال پورشه 911 به عنوان نمونه‌اي ناب براي خودروهای اسپرت مطرح بوده است ؛ عملکرد مناسب با ظرافت و نوآوری های به کار رفته در آن، این زیبای آلمانی را به یکی از خواستنی ترین ها برای رانندگان با تجربه با بودجه مالی مناسب تبدیل کرد. اخیرا با تولید پورشه 911 مدل 2014 با ارایه عملکرد گیج کننده، لوکسی رو به زوال و راحتی در تمام طول روز در یک پکیج مجزا، این سنت را ادامه داد. امسال نیز، به محض ورود مدل های نسل جدید توربو 911، توربو S و GT3 به خط تولید، این عملکرد افزایش بیشتری داشته است؛ تیپ های جدید توربو و توربو  Sبه موتور شش سیلندر 3.8 لیتری مجهز به  توربوشارژر با قدرتی معادل 520 اسب بخار در تیپ توربو و 560 اسب بخار در توربو  Sتجهیز شدند. گفتني است كه تمامي مدل ها و تيپ توربو همانند قبل به صورت چهار چرخ محرک به خریداران عرضه می‌شوند. همچنین تجهیز این تیپ ها به  گیربکس هفت سرعته اتوماتیک یا دستی (PDK) یک انقلاب جدید در پورشه محسوب می‌شود. بدون هر گونه اهانت به تیپ توربو  S که سریعترین تیپ در گروه پورشه 911 است، اما تیپ GT3 هنوز جزو بدترین تولیدات کمپانی پورشه محسوب می‌شود؛ این تیپ مختص پیست دارای موتور شش سیلندر 3.8 لیتری با توانایی تولید 475 و دارای redline 9,000 دور بر دقیقه است که با حرکتش مو را بر تن فرد سیخ می‌کند. در اینجا نیز، با وجود گیربکس هفت سرعته اتوماتیک و دستی ( PDK)، از سیستم چهار چرخ محرک جدید استفاده می‌شود؛ به خاطر داشته باشید که این گیربکس به صورت استاندارد روی این تیپ و اولین پورشه 911 GT3 است که با گیربکس دستی متعارف ارایه نمی‌شود. 

بررسی پورشه 911 مدل 2014 بررسی پورشه 911 مدل 2014

تیپ کروک توربو و Targa از دیگر تیپ های پورشه هستند که کروک توربو با بدنه کروک و مورد دوم تقلیدی ارزشمند از بدنه و کارکرد تیپ کلاسیک 911 Targa محسوب می‌شوند. جالب است بدانید که این خودرو به جای داشتن یک  سانروف شیشه ای بزرگ با حرکت رو به عقب، دارای یک پنل سقفی بزرگ و بدون قالب پشت صندلی های عقب است که جای بیشتری را در این قسمت موجب می‌شود. همچنین شمایل آلومینیومی و حاشیه دور پنجره یادآور نمونه خوش ظاهر Targa است. بدون شک در میان انبوه مدل های پورشه 911 بدون اشاره به آپشن های فراوان،  یکی از آنها مناسب شما هستند. به همین منظور، در پنجاهمین سالگرد این کمپانی مشخصه های فراوان به همراه عملکرد واقعی به این خودروها اضافه شد. اما حتی در تیپ پایه کاررا 911 با ترکیبی از رانندگی فرح بخش و هندلینگ مناسب لبخند رضایت را بر لبان بی رمق ترین رانندگان خودروهای اسپرت می‌نشاند. البته پورشه 911 تنها گزینه برای انتخاب خودروی اسپرت نیست؛ بسته به نوع اولویت هایتان می‌توانید خودروهای دیگری همانند آستون مارتین Vantage با موتور هشت سیلندر خورجینی، آئودی R8، شورولت کوروت، جگوار F-Type، مرسدس بنز S-Class، یا SLS AMG GT یا نیسان GT-R را انتخاب کنید. اگر شما به دنبال خودرویی برای انجام کارهای روزانه خود هستید، پورشه گزینه بسیار مناسبی برای این منظور محسوب می‌شود.

 

طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی

بررسی پورشه 911 مدل 2014

خودروی آلمانی پورشه 911 چهار سرنشین لیستی فراوان از تیپ های متعدد و متمایز در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد. تیپ پایه پورشه كاررا 911 تجهیزات استانداردی همانند رينگ های آلمینیومی 19 اینچی با تایرهای تابستانی، چراغ های جلوی اتوماتیک زنون، آینه های مجهز به گرمکن، ارایه تمامی تجهیزات به صورت کاملا برقی، سيستم كنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه، صندلی های قابل تنظیم در چهار جهت به صورت برقی (با قابلیت تنظیم کفی صندلی به صورت دستی)،  فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، روکش چرمی، نمایشگر لمسی 7 اینچی، سيستم مسیریاب ماهواره ای، سیستم صوتی مجهز به 9 بلندگو و قابلیت اتصال به بلوتوث با قابلیت خواندن CD و درگاه اتصال USB/iPod است. تیپ کاررا  4تجهیزات مشابه بالا به اضافه سپر پهن عقب را دارد و به صورت چهار چرخ محرک به خریداران عرضه می‌شود. تیپ  دیفرانسیل عقب کاررا  Sتجهیزاتی همانند موتور پرقدرت تر، رینگ های 20 اینچی، کمک فنر قابل تنظیم (PASM) و  مبدل گشتاور دیفرانسیل عقب را اضافه کرده است. تیپ کاررا  4Sشامل تجهیزات مشابه و به صورت چهار چرخ محرک عرضه می‌شود. همچنین تمامی مدل های بالا به صورت مدل های کروک نیز، ارایه می‌شوند. علاوه بر این، کاررا 4 و 4S نیز، با بدنه Targa به خریداران عرضه می‌شوند. مدل کوپه 911 50th Anniversary تمامی تجهیزات  کاررا S به همراه موتور قدرتمندتر، رینگ های با پره های پهن، مدل 4S با بدنه پهن تر در عقب، صندلی های جلو با تنظیمات کاملا برقی و قابل تنظیم در 10 جهت (با پشتی قابل تنظیم)،  صندلی راننده با قابلیت تنظیم وضعیت در حافظه، غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم به صورت برقی و طراحی بدنه خارجی و داخلی منحصر به فرد را اریه کرده است. تیپ جدید کوپه توربو 911 با قدرت بیشتر، بادشکن عقب ثابت با قطعات مجزا، بدنه اصلاح شده از نظری زیبا شناختی و آیرودینامیکی، فرمان پذیری چرخ های عقب (که موجب پایداری و عملکرد مناسب آن در پیچ ها می‌شود)، چراغ تطبیقی جلو و سیستم صوتی Bose مجهز به 12 بلندگو مجهز شده است. تیپ توربو S دارای قدرت موتور بیشتر شده است و تجهیزاتی همانند چراغ های جلوی LED، سیستم نوربالای اتوماتیک با قابلیت تنظیم، صندلی های جلو با تنظیمات برقی و قابلیت تنظیم در 14 جهت و طراحی داخلی فیبر کربن را اضافه کرده است. همچنین تیپ توربو 911 و توربو S به صورت کروک نیز، ارایه می‌شوند. در نهایت، توجه زیادی روی تیپ کوپه دو سرنشین 911 GT3 با قدرت بیشتر وجود دارد که آن را بین مدل های 50th Anniversary و توربو قرار می‌دهد. تمامی خصوصیت این تیپ مشابه مدل توربو و تنها حالت رانندگی “Track” به آن اضافه شده است. برخی از تجهیزات داخلی اشاره شده در تیپ های پایین تر به عنوان تجهیزات سفارشی محسوب می‌شوند. این تجهیزات سفارشی به صورت مجموعه ای در پکیج ها جمع شده است. بسته به نوع مدل، تجهیزاتی همانند طراحی متنوع تایر، ترمز سرامیک – کامپوزیتی، افزایش قدرت موتور،  سیستم تعلیق اسپرت، میله ضد لغزش (PDCC)، آینه های تاشوی برقی، باربند، سانروف، ورودي و سترسی بدون کلید، سنسورهای پارک جلو و عقب،  کروز کنترل قابل تنظیم، صندلی های جلوی مجهز به گرمکن و دریچه هوا، غربیلک فرمان چند منظوره و مجهز به گرمکن،  آینه الکتروکرومیک، کامپیوتر سفری ارتقا یافته، کنترل صدا، سیستم صوتی Burmester مجهز به 12 بلندگو، changer با شش CD، رادیوی ماهواره ای و HD در این پکیج ها وجود دارد. مالکان در صورت داشتن بودجه و زمان می‌توانند با استفاده از تجهیزاتی همانند بافت چرم و  کمربندهاي ایمنی رنگارنگ پورشه 911 را برای خود کاملا شخصی سازی کنند. 

 

 قدرت و عملکرد موتور

بررسی پورشه 911 مدل 2014

تیپ پایه پورشه 911 کاررا دارای موتور شش سیلندر 3.4 لیتری با قدرتی معادل 350 اسب بخار و گشتاوری در حدود 389 نیوتن متر است. این زیبای آلمانی به صورت استاندارد دارای گیربکس هفت سرعته دستی است که نیرو را به چرخ های عقب منتقل می‌کند، همچنین گیربکس هفت سرعته اتوماتیک یا دستی (به نام PDK) به صورت سفارشی ارایه می‌شود. با انتخاب پکیج Sport Chrono وضعیت انتخاب دنده به دلخواه راننده برای گیربکس PDK به همراه  کنترل در سربالایی در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. مدل های کاررا، موتور 3.8 لیتری با قدرتی معادل 400 اسب بخار و گشتاوری در حدود 441 نیوتن متر دارند؛ گفتنی است که با انتخاب Powerkit کاررا S این قدرت را به 430 اسب بخار افزایش می‌دهد؛ مدل های 50th Anniversary به موتور 3.8 لیتری و Powerkit ارتقا یافته به صورت استاندارد مجهز شدند. پورشه 911 با دو تیپ 4 و 4S که هر دو به صورت چهار چرخ محرک و به ترتیب با موتور کاررا و کاررا S ارایه می‌شوند. تیپ توربو 911 به موتور شش سیلندر 3.8 لیتری مجهز به توربو شارژر با 520 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است؛ این میزان در توربو S معادل 560 اسب بخار و گشتاوری در حدود 700نیوتن متر افزایش می‌یابد. تیپ GT3 نیز، به موتور شش سیلندر 3.8 لیتری با قدرتی معادل 475 اسب بخار و گشتاوری در حدود 441 نیوتن متر مجهز است. همچنین مدل های توربو و GT3 تنها با گیربکس هفت سرعته PDK موجود می‌باشند. لازم به ذکر است که تمامی مدل های توربو به صورت استاندارد به صورت چهار چرخ محرک در حالی که GT3 فقط به صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شوند. در تست شتاب، تیپ كروك کاررا با گیربکس PDK با سیستم کنترل در سربالایی در 4.8 ثانیه؛ کاررا کوپه S با همین گیربکس و سیستم فوق الذکر در 3.9 ثانیه؛ توربو در 3.2 ثانیه؛ توربو S در 2.9 ثانیه و GT3 در 3.3 ثانیه به شتاب صفر تا صد خود دست یافتند. علی رغم عملکرد چشمگیر، پورشه 911 نیز، از نظر مصرف سوخت ارقام قابل قبولی داشت؛ مصرف سوخت تیپ پایه کاررا و کاررا 4 با گیربکس PDK در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب 11، 13 و 9 لیتر تخمین زده شد؛ تیپ های کاررا و کاررا S مجهز به گیربکس هفت سرعته دستی 1 لیتر کمتر مصرف می‌کند. مصرف سوخت کاررا 4S در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه با گیربکس PDK به ترتیب 12، 14 و 10 لیتر و با گیربکس دستی به ترتیب 13، 15 و 10 لیتر تخمین زده شده است.  

 

ایمنی

بررسی پورشه 911 مدل 2014

ترمز دیسکی ضدقفل،  کنترل کشش و پایداری، و کیسه هوای جانبی، سر و زانویی برای سرنشینان جلو از جمله تجهیزات ایمنی تیپ های پورشه 911 مدل 2014 محسوب می‌شوند. چراغ تطبیقی جلو و سنسورهای پارک از جمله تجهیزات سفارشی این زیبای آلمانی هستند، اما دوربين دید عقب در این فهرست ارایه نشده است. کروز کنترل تطبیقی که جزو تجهیزات سفارشی محسوب می‌شود شامل سیستم هشدار برخورد از جلو می‌باشد که در زمان لازم به صورت خودکار ترمز می‌گیرد. در تست ترمز، تیپ کاررا S بعد از طی 29 متر متوقف می‌شود؛ در حالی که كروك S به یک متر بیشتر از این میزان برای توقف نیاز دارد. با این عملکرد عالی، شما در زمان استفاده از آنها در رویدادهای مهم همانند مسابقات برای داشتن عملکرد بالاتر به ترمزهای سرامیک – کامپوزیتی نیاز دارید.

 

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

بررسی پورشه 911 مدل 2014

طراحی داخلی پورشه 911 در طول زمان تاریخی این کمپانی دچار تغییرات و اصلاحات فراوانی شده است؛ اکنون این خودروی آلمانی دارای طراحی لوکس با روکش چرم با کیفیت و پنل های پلاستیکی می‌باشد. استفاده از مواد آلومینیومی و فیبر کربن نیز، در اين خودروي زيبا قابل تحسین است. برخلاف ظاهر کوچک پورشه 911، این زیبای آلمانی فضای کافی برای همه افراد در صندلی ها در نظر گرفته است؛ کمپانی انتخاب چند نوع صندلی اسپرت را با امکان نگهداری سرنشینان روی آن در طول عبور از پیچ ها و راحتی را برای خریداران خود در نظر گرفته است. وجود فضای سر و پای کافی، و همچنين تنظیمات صندلی و فرمان به گونه‌ای است که افراد قد بلند نیز، در آن کاملا احساس راحتی می‌کنند. اما صندلی های عقب از کوچکی فضا حتی برای کودکان رنج می‌برد و فضای بار نیز، حدود 0.14 متر مکعب است. در مجموع، پورشه 911 به لطف وجود طراحی و امکانات مدرن، برای استفاده روزانه کاملا مناسب است. سیستم مسیر یاب، تلفن هوشمند و سیستم صوتی به آسانی و بدون بروز مشکلی به درگاه صفحه نمایش لمسی متصل می‌شود. همچنین در کنار فرمان میله ای وجود دارد که موجب کارایی بهتر فرمان می‌شود. محفظه های داخل خودرو نیز، زیاد بزرگ نیستند و جا لیوانی ها اجسامی سنگین تر یا بزرگ تر از یک فنجان قهوه را در خود نگه نمی‌دارند.

 

تجربه رانندگی

بررسی پورشه 911 مدل 2014

پورشه 911 دارای کیفیت رانندگی و عملکرد مناسب برای مسافت های طولانی است. وجود سیستم کمکی برقی فرمان در تمامی مدل های 911 که از سیستم هیدرولیک رنج می‌برند، وجود دارد و حس اعتماد را در طول رانندگی برای راننده خود ایجاد می‌کند. قدرت موتور تخت شش سیلندر این خودرو حتی در تیپ پایه کاررا بسیار قاطع است. ارتقای مدل های S، GT3 و توربو برای رانندگان با استعداد و تشنه قدرت بسیار مناسب به نظر می‌رسد. با اضافه شدن قدرت موتور، تمامی مدل های 911 دارای صدای دلنشین در شتاب بالا هستند. از نظر تاریخی، گیربکس دستی یک انتخاب مناسب برای علاقه مندان به هیجان به ویژه در جاده های پر پیچ و خم یا پیست مسابقه است، اما با تجهیز شدن این خودرو به گیربکس دستی یا اتوماتیک PDK موضوع کاملا تغییر کرد. تعویض دنده ها به حدی راحت و عالی صورت می‌گیرد که رانندگان حرفه ای نیز، این کار را با گیربکس های دستی غیرممکن می‎‌دانند. با این گیربکس راننده تنها انرژی خود را روی رانندگی عالی می‌گذارد؛ لازم به ذكر است كه تمامی مدل های مجهز به PDK  در جاده های برون شهری بسیار عالی عمل می‌کنند. امروزه گیربکس های هفت سرعته دستی به یکی از بهترین ها تبدیل شده‌اند تا راننده را در صورت تعویض دنده با آن از خود ناامید نکند.


منبع

Edmunds

           

برچسب : پورشه 911 , كاررا , GT3 , آستون مارتين Vantage , آئودي R8 , شورولت كوورت , جگوار F , Type , مرسدس بنز S , Class , نيسان GT , R






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
B : سلام تحویل۱۵ مهر کسی خبر داره کی فاکتور میشه
سلام جناب خوب هستین قربان : چه خبر خانواده خوبن سلامتی والده محترم خانم بچه ها راستی چکار کردین وام جور شد؟ اقساطی که سنگین نیست؟ حالا مدارکش میفرستم واست ممنون میشم رفتید مدارک منم تحویل بدین شاید تا قبل از عید نوبت ما هم شد با نیت خیرتون منم خبر سلامتی چی بگم والا همش گرفتار تعمیرات و بازسازی خونم هرچی پس انداز بود خرج کردم واسه نوسازی خونه حالا اگه بشه تا قبل از عید تموم بشه زنده باشی سلام برسونید تشریف بیارید خوشحال میشیم شبتون بخیر خدانگهدار
T8امیر : سلام ۱۵ آبان پلاک شد مدارک ماشینم رسید دستم ولی خدشه تحویل ندادن نمایندی رستمی شیراز
محیا : سلام چطورشما۲ابان شاسی شدید و الان تحویل گرفتید ومن ۲۳مهر پلاک شدم هنو تو مرحله ی حمل هست ؟تی۸مشکی ثبت نام ۲۵خرداد
X5 اردیبهشت : با سلام ثبت نام اردیبهشت هنوز تو تکمیل وجه مونده من نمیدونم چه فرقی هست که بعضیها میگم ما تحویل هم گرفنیم
حسین... : بازهم یک شیرین کاری بی مزه از مزدوران وجیره خوران سایپا! پس شما آشغالهای مواجب بگیر سایپا که سالی چند بار ماشینهای متفاوت از شرکتتون میگیرین بعداز فروش لباسای خودتون و خانوادتون چی چی تون را خرج تهیه پیش پرداخت ماشینتون میکنید؟
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا : منم تحویل 4بهمن بودم الان شدم 30 بهمن . امروز هم دعوتنامه تکمیل وجه اومد واسم
یاسین : سلام پیام واریز براتون اومد چقدر بوده
سورن دوگانه : سلام ، فاکتور شدم ولی پلاک نشده چند روز طول میکشه پلاک بشه؟
محمد رحیمی : سلام بعد از فاکتور چند روز طول می کشه پلاک شه
قاسم رشیدی : من لیفان 620 1600خریدم بیشتر از 200کیلو بار میزنم داخلش عقب ماشین رو زمین می‌خوابه دلیلش چیه
نیما : سلام برداران وحواله داران عزیزیه تجمع بذاریم سازمان استاندارد که بهانه ایرانخودروتمام بشه مطمئنم ربطی به سازمان استاندارد نداره فقط ما بایدازطرف سازمان استاندارد پیگیری یاتماس بگیریم
حمید x33 cross : پاسخ به مهساfx من تایید لیزینگ 7 تیر تحویلی 17 شهریور مدارکم مشکلی نداره پس چرا وام منو نمیریزه بانک سگ مال شمارو ریخته عجب گیری افتادیم
X33 cvt : سلام دوستان ، کسایی که x33 cvt تاریخ قراردادشون بین اردیبهشت تا خرداد بوده تحویل گرفتن؟ من تقریبا تاریخهای ثبت نامهارو بررسی کردم و از خرداد تا مرداد ثبت نام ایکس33 نبوده . میخوام ببینم اونایی که قبل خرداد ثبت نام کردن تحویل گرفتن؟ میخوام ببینم کی نوبت میرسه به ثبت نامی های بعد مرداد . من تاریخ قراردادم 6شهریور1403 هست و تحویل سیستمی 18دی و همه مدارک هم اومده
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : 90روز عادی
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : دوستان میدونید بعد 24 شهریور و مهرماه چه تاریخ هایی واریزی داشتیم؟