معرفی مان TGS در سایت ساختمان (قسمت اول)

معرفی کامیون مان TGS (قسمت اول)

مان TGS – بسته قدرتی

معرفی کامیون مان TGS (قسمت اول)

کامیون مان TGS، کامیونی است مستحکم و قابل اعتماد با قدرت کشندگی بالا. این کامیون قدرتمند قادر است به راحتی در ترافیک سایت های ساختمانی تردد کند و علاوه بر این که قادر است بارهای سنگین را جا به جا کند، از مصرف سوخت کمی نیز، برخوردار است. این کامیون سنگین 18 تا 44 تنی، چندین حالت رانندگی دارد و از تمامی چالش ها سربلند بیرون می‌آید. کامیون مان TGS  نمونه‌ای بارز برای کامیون های چهار چرخ محرک محسوب می‌شود. این کامیون چه به صورت چهار چرخ محرک و چه دیفرانسیل جلو یا مدل سبک وزن HydroDrive® – مورد استفاده قرار بگیرد، زمانی که صحبت از خودرویی مناسب برای حرکت در خارج جاده، انجام کارهای سنگین ساختمانی و خدمات عمومی به میان می‌آید، مان TGS در تمام دنیا در ردیف اول این کلاس قرار می‌گیرد. این کامیون آلمانی، چه در جاده های هموار و چه در مسیرهای شنی ناهموار، توانایی حمل سنگین ترین بارها و رساندن سالم و به موقع آنها به مقاصدشان را دارد. مان TGS این پویایی را مدیون گشتاور بالایی است که توسط موتور Common Rail  تولید می‌شود. سیستم تعویض دنده اتوماتیک TipMatic® به گونه ای است که فشار را از دوش راننده برمی‌دارد. به لطف وجود تایر های بزرگ و هماهنگی خوب بین موتور و گیربکس این خودروی سنگین به صورت چهار چرخ محرک می‌شود که آن را برای رفتن به هر مکانی قادر می‌سازد. این زیبای آلمانی به گونه ای است که می‌تواند هر کاری را با هزینه کمتر و بهره وری بیشتر انجام بدهد. 

 

قابلیت اعتماد

معرفی کامیون مان TGS (قسمت اول)

بی رقیب بودن، تایرهای همه جا رو و حالت های مختلف رانندگی، این کامیون را قادر می‌سازد بارهای سنگین را سالم و به موقع به مقصد برساند، حتی اگر مقصد از جاده آسفالت دور باشد و فقط از طریق جاده شوسه قابل دسترس باشد. این کامیون زیبا حتی در کوره راه های جنگلی و جاده ای لغزنده نیز، از تعادل و پایداری فوق العاده ای برخوردار است. شایان ذکر است که تجهیز این کامیون به فن آوری هوشمند MAN HydroDrive® و انتخاب سیستم دیفرانسیل جلو باعث شده است این کامیون بتواند به آسانی از پس چالش های جاده ای بر بیاید. 

     

حمل بارهای سنگین

معرفی کامیون مان TGS (قسمت اول)

این کامیون با پیکربندی های مختلف و به صورت دو، سه یا چهار محوره به بازار عرضه می‌شود که باعث می‌شود این خودروی سنگین برای انجام تمامی کارها در سایت های ساختمانی مناسب باشد. الگوی سوراخ ها روی قسمت عقب کامیون به گونه ای است که برای نصب کمپرسی، جرثقیل و سایر تجهیزات اضافی، نیازی به مته کاری و ایجاد سوراخ های جدید نیست.

     

بدنه دوست داشتنی

معرفی کامیون مان TGS (قسمت اول)

ابعاد قسمت انتهایی به گونه ای است که اجازه می‌دهد تجهیزات جانبی به سرعت و با کمترین هزینه روی آن نصب بشوند. 

   

چندمنظوره بودن

معرفی کامیون مان TGS (قسمت اول)

به جرات می‌توان گفت هیچ کامیونی به اندازه کامیون مان TGS همه فن حریف نیست. قدرت بالا و توانایی حمل بارهای سنگین و ارگونومی منحصر به فرد این کامیون، استانداردهای جدیدی در صنعت حمل و نقل وضع می‌کند. چهار چرخ محرک دائمی ( و یا دو چرخ متحرک به صورت انتخابی) در کنار فناوری HydroDrive® باعث شده است این کامیون در سایت های ساختمانی از تعادل و پایداری مناسبی برخوردار باشد. گشتاور بالای موتور و گیربکس نیمه اتوماتیک MAN TipMatic® که برای رانندگی در جاده یا خارج جاده قابل تنظیم است، باعث می‌شود به راحتی هر مانعی را پشت سر بگذارد.

   

معرفی کامیون مان TGS (قسمت اول)

کامیون های مان به سیستم اگزوزی با فناوری جدید مجهز شده‌اند که با استاندارد آلایندگی Euro 6 مطابقت دارد. بهتر است بدانید وجود موتور شش سیلندر و گشتاور بالا باعث شده است قابلیت استفاده از چنین سیستم اگزوز پیچیده ای به وجود بیاید. کمپانی مان به منظور دستیابی به آلایندگی کمتر، از سیستم پاشش سوخت Common Rail، گردش مجدد گازها در اگزوز (EGR)، مبدل کاتالیستی (SCR) و فیلتر حذف کننده ذرات از گازوئیل (DPF/CRT) استفاده می‌کند. حاصل کار این است که موتور علاوه بر مصرف سوخت بسیار پایین، با استاندارد یورو 6 نیز، مطابقت دارد.

 

قدرت و عملکرد موتور

معرفی کامیون مان TGS (قسمت اول)

این کامیون زیبا به موتور شش سیلندر Common Rail مجهز است که می‌تواند 480 اسب بخار و با استاندارد  آلایندگی یورو 6 نیز، مطابقت دارد. این زیبای آلمانی در صورت انتخاب راننده، می‌تواند با دیفرانسیل به پیش برود، گیربکس نیز، از نوع TipMatic نیمه اتوماتیک است. سیستم الکترونیکی Top Torque، گشتاور را بالا می‌برد و به موتور اجازه می‌دهد تا 200 نیوتن متر گشتاور بیشتر در اختیار دنده های 11 و 12 قرار بدهداز اول ژانویه سال 2014، استاندارد آلایندگی Euro 6 در مورد همه کامیون هایی که در اروپا تولید می‌شوند، اعمال می‌شود. کمپانی مان نیز، به تبعیت از این قانون، تمامی مهارت مهندسی خود را در زمینه تولید موتورهایی که با این استاندارد مطابقت داشته باشند، به کار گرفت. البته کمپانی مان از سال های قبل از موتور Common Rail، سیستم گردش مجدد گازها در اگزوز (EGR)، مبدل کاتالیستی و فیلتر حذف کننده ذرات از گازوئیل (DPF/CRT) استفاده کرده بود و به منظور این که محصولاتش با استاندارد Euro 6 مطابقت داشته باشند، این فناوری های پیچیده را با هم هماهنگ کرد، نتیجه کار هم این شد که امروزه موتورهای ساخت کمپانی مان جزو کم مصرف ترین موتورها در بازار رقابتی اروپا به شمار می‌روند. در خصوص گیربکس این آلمانی زیبا می‌توان گفت که مان TGS، برای خریداران خود امکان انتخاب گیربکس های درجه یک را برای خریداران خود فراهم کرده است : گیربکس 16 دنده دستی و سیستم کمکی گیربکس برای تعویض دنده آسان تر و فواصل کوتاهتر این تعویض ها در مدل های Overdrive یا Direct Drive موجود است؛ البته امکان سفارش سیستم مان ComfortShift نیز، وجود دارد. در این کامیون سیستم  کلاچ با دکمه ای روی دسته دنده در زمان رانندگی کار می‌کند. بدین معنا که امکان تعویض دنده بدون نیاز به فشردن پدال کلاچ وجود دارد. گفتنی است که کروز کنترل در حین تعویض دنده توسط سیستم ComfortShift فعال باقی می‌ماند. پایداری بیشتر، انعطاف پذیری بیشتر، حمل بار بیشتر و ایمنی بالاتر ارمغان مان TGS برای خریداران است. مان HydroDrive® از ارزش بسیاری برخوردار است؛ چرا که امکان تغییر قفل دیفرانسیل را برای فعال کردن رانندگی هیدرواستاتیک اکسل جلو را در طول سفر فراهم می‌کند. این سیستم برای حرکت در مسیرهای خارج جاده ای و هنگامی که ثبات و پایداری بیشتری مورد نیاز است، مطلوب واقع می‌شود. وجود این تکنولوژی در این خودروها، در مقایسه با خودروهای دارای اکسل معمولی عقب در مصرف سوخت بسیار موثر هستند و تنها 300 گرم نسبت به خودروهای چهار چرخ محرک کلاسیک به وزن خودرو اضافه می‌کنند. وجود گیربکس 12 سرعته نیمه اتوماتیک TipMatic® راحتی و کارآمدی را به این کامیون زیبا بخشیده است؛ این گیربکس به دو صورت دستی یا اتوماتیک و با استفاده از دسته دنده لمسی روی غربیلک فرمان کار می‌کنند. همچنین در این مدل ها  کلاچ برداشته شده است و هیچ دسته دنده ای نیز، وجود ندارد. بنابراین راننده می‌تواند تمامی توجه خود را به جاده و رانندگی اش معطوف کند و همین موضوع رانندگی مطلوب و پویا را با این کامیون ضمانت می‌کند. این گیربکس برای استفاده از مان در سایت های ساختمانی با حالت رانندگی صحرایی طراحی شده است. همچنین امکان رانندگی با مان TGS را در جاده های آف رود با حالت اتوماتیک را امکانپذیر می‌سازد. نکته دیگر در خصوص تعویض دنده ها است که به سرعت صورت می‌پذیرد. این کامیون تا جای ممکن با دنده انتخابی راننده به حرکت خود ادامه می‌دهد تا از تعویض دنده های پشت سر هم در هنگام رانندگی با سرعت ثابت جلوگیری کند. بنابراین در لحظه حرکت از گشتاور زیادی برخوردار می‌باشد و هر چه سریعتر کلاچ را درگیر و آزاد کنیم باعث رهایی آسان تر کامیون در چاله گیر افتاده می‌شود. از مزایای این گیربکس می‌توان به اصطکاک مطلوب، سطح بالای پایداری و ایمنی زیاد در جاده های لغزنده و قدرت موتور زیاد و همچنین قابلیت انتخاب سیستم دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک بسته به نوع نیاز خریدار اشاره کرد.

گیربکس نیمه اتوماتیک به منظور پایین آوردن مصرف سوخت، سه حالت مختلف رانندگی در اختیار راننده قرار می‌دهد. حالت رانندگی Idle Speed Driving رانندگی راحت در سرعت دلخواه را برای راننده خود فراهم می‌کند. این عملکرد به راننده امکان می‌دهد با دقت و آرامش بیشتری در ترافیک سنگین حرکت کند. اگر حالت Speed Shifting انتخاب شود، تعویض دنده ها بین سه دنده 10، 11 و 12 که بالاترین دنده ها در این کامیون هستند، سریعتر اتفاق می‌افتد. این موضوع به گیربکس اجازه می‌دهد در سراشیبی ها در زمان کمتری دنده معکوس بکشد و در روند انتقال نیرو، وقفه کمتری ایجاد شود. انتخاب این حالت، همچنین موجب شتاب بیشتر و کاهش مصرف سوخت کامیون نیز، می‌شود. عملکرد گیربکس EfficientRoll منجر به کاهش مصرف سوخت در هنگام حرکت در سراشیبی می‌شود و به عبارتی دیگر مختص جاده های بیابانی طولانی و دارای شیب طراحی شده است. این کامیون همه فن حریف با هر پیکربندی و تعداد اکسل وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهد. این کامیون زیبا ظرفیت حمل بارهای بزرگ در اکسل جلویی یا سیستم تعلیق بادی و پنج قابلیت تنظیم ارتفاع توان حمل تریلرهای حجم بالا و Euro را دارد. همچنین کامیون TGS به منظور این که پستی و بلندی های مسیر بهتر جذب شوند، به صورت استاندارد دارای ارتفاع متوسطی است. مدل دارای چهار چرخ محرک نیز، برای این که بتواند حداکثر میزان بار را حمل کند، دارای ارتفاع کم و سقفی کوتاه است. 

 

تنظیمات قطعات

معرفی کامیون مان TGS (قسمت اول)

فناوری SCR که بخشی از سیستم MAN AdBlue®  به شمار می‌رود، به فیلتر CRT مجهز شده است تا با استاندارد Euro 6 مطبقت داشته باشد.

منبع اگزوز سیستم CRT و SCR را در خود جای می‌دهد.

مخزن AdBlue® به عنوان یک مخزن مجزا طراحی شده است و در سمت چپ خودرو قرار دارد. این مخزن در کشنده های تریلی، در کنار جعبه باتری نصب شده است و در زیر پلکان به خوبی از آن محافظت می‌شود.


منبع

Man

برچسب : مان TGS , کمپانی مان , چهار چرخ متحرک , دیفرانسیل , تایر , گیربکس , مبدل کاتالیستی , کروز کنترل , کلاچ , غربیلک فرمان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: ژاوی هرناندز
0

خواهشن اتوبوس ها رو هم بررسی کنین
10:57  1393/09/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
لعنت بر سایپا : داداش دعوتنامه‌ی شما قبل از قیمتهای جدید صادر شده ولی دعوتنامه هایی که از ۲۸ آبان به بعد صادر میشن بر اساس قیمتهای جدید میان در ضمن اون افزایشی که شما میگی ۳۳۰ شده ۳۴۶ افزایش قیمت پایه خودرو نبود اون ناشی از افزایش نرخ مالیات و پلاک و عوارض دولتی بود و اصلا ربطی به قیمت خودرو نداره‌‌. البته امیدوارم حرف شما درست باشه و نظر من غلط...
شاهین پر : اینا میدونی چی میگن ما اگه موتور پراید یه اتومات با دوتا بال هم بزاریم روش مردم 950میلیون هم بشه دارن میخرن خوب چرا دنده بزاریم چ کاریه آخه مردم ک دارن میخرن !
مهران : من ماشین رو تحویل گرفتم با تشکر از شما که ادرس رو گذاشتید حتما به این آدرس شکایت رو میفرستم
V1p سفید : موعد تحویل من ۱۳ مهر هستش الان کاستومر رو چک کردم فاکتور نشدم
J7سفید ۱۶تیر : به خوشی استفاده کنی دوستانی که j7 تحویل گرفتن اگر سر زدین یکم از سواری و کیفیت ماشین بگین ممنون میشم. ثبت نام ۱۶ تیر تحویل سیستمی ۶ ابان شاسی ۲۶ ابان منتظر مرحله بعد .....
اطلس بهمن : سلام بچه ارومیه آره حله اعلام کردن خودشون بازم دمت گرم اطلاع رسانی میکنی همه خیالشون راحت بشه
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : سلام کسی اطلاع دقیق داره این"نقص پرونده مشتری" دلیلش چیه؟
تینا : سلام من پارسال برای شاهین اسم نوشتم قرار شد زمستان موعد تحویل شاهینم باشه منتظر پیامک بودم نیومده هنوز ایا افزایش قیمت واس منم هس این ظلمه و کلاهبرداری حساب میشه
T8 شلال : بشارت باد شما را بعد ۵ ماه امروز تحویل گرفتم ثبت نام ۱ تیر ۱ آدر تحویل t8 شلال
Ali9111 : سلام امروز فاکتور شدم تیتانیوم تحویل 8 مهر سود تاخیر 30 تومن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دانیال. اهواز : همش علکیه مال من دو ماهه اینطوریه، هر وقت دیدی فاکتور شد اونموقع منتظر ماشینت باش.
X22 : سلام شما نمیدونید که ثبتنام مهروآبان چقدبوده؟من 5 آذرتحویلمه ولی خروج نخورده
+Amir Rana : سلام دوستان من همون سایت 111 شکایت ثبت کردم موضوع : واگذاری خودروی سبک از شرکت ایران خودرو شکایت کردم وتوضیحات رو هم دادم وبه جای مستندات قرارداد مهر شده ایران خودرو رو هم بارگذاری کردم ولی امرو برام پیام فرستاده ک پرونده شما با شماره پیگیری ............. خاتمه یافت جهت میگیری به سایت 111 مراجعه کنید من رفتم برای پیگری سایت رو باز کردم هیچی ننوشته فقط نوشته پرونده خاتمه یافت
207 پانا پیش فروش بهمن : دوستان دعوت نامه بهمن ارسال شد تا 14 اذر مهلت تکمیل وج داره جهت اطلاع 😊 323500واریزی 😭
ایمان : خبر ندارم. رنگ مشکی زدم
علی : مال من تحویل8 مهر بود که 16 فاکتور شد برا 8 روز 3600 سود بهم دادن که گرفتم
5دنده : ببخشید یه سوال از دوستانی که سیاست تغییر رنگ واسشون اومده داشتم ؟اگه از سفید به مشکی تغییر بدیم قیمت تغییر می‌کنه و باید مابتفاوت پرداخت کنیم .؟
حسین : بر دروغ گو لعنت
چند نقطه : خب با این حساب فعلا روی امروز نمیشه حساب کرد و گفت روند شروع شده. اگه پنج تا ده تا شماره پذیرش فاکتور شده بیاد باز میشه گفت
دنا پلاس پاییز : من هم 3 تیر پیش دادم تحویل 3 بهمن بود الان زده تحویل 30 بهمن، نمیدونم چکار کنیم، من مرحله اول یکپارچه اولویت پاییز بودم، انقدر عقب انداختن گه افزایش خوردم، هی عقب میندازن، خدایا دست زور سامان ندارد، چکار کنم، بجز صبر و توکل بخدا با این افزایش، مهد، توان خرید هم ندارم