بررسی هوندا Crosstour مدل 2015

بررسی هوندا Crosstour مدل 2015

شاید خیال خرید هوندا آکورد هاچ بک یا استیشن واگن را در سر داشته باشید ولی بهتر است بدانید از سال 2010، کمپانی هوندا هاچ بک پنج درب Crosstour را به بازار عرضه کرده است که بر اساس هوندا آکورد ساخته شده است. این هاچ بک آمیزه ای است از یک استیشن واگن و یک هاچ بک که رنگ و بوی یک شاسی بلند جمع و جور را نیز به خودش گرفته است. اکنون که در آستانه ششمین سال تولید هوندا Crosstour قرار داریم، این خودرو در میان سایر خودروهای شاسی بلند یا استیشن واگنی که در همین بازه قیمتی قرار دارند، کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد. هوندا Crosstour در مقایسه با هوندا آکورد سدان، به این می‌بالد که از 0.28 متر مکعب فضای بار برخوردار است، آن هم در حالتی که صندلی های عقب خوابیده نشده باشند، از طرفی، به لطف طراحی هاچ بک گونه و کاربرپسند قسمت عقب، دسترسی به فضای بار بسیار آسان است. ارتفاع این خودرو از ارتفاع یک سدان متوسط معمولی بیشتر است و همین امر باعث شده است سوار و پیاده شدن به آن اسان تر باشد و راننده نیز دید بهتری از جاده داشته باشد. خریدارانی که در مناطق برف خیز زندگی می‌کنند، می‌توانند مدل چهار چرخ محرک را انتخاب کنند، یعنی گزینه ای که هوندا آکورد در اختیار آن ها قرار نمی‌دهد. هوندا Crosstour با این که شبیه یک کراس اوور جمع و جور به نظر می‌رسد، ولی هندلینگی در اختیارتان قرار می‌دهد که واقعاً به هندلینگ یک خودرو سواری شباهت دارد. با همه این حرف ها، هوندا Crosstour نقطه ضعف هایی هم دارد. یکی از این نقاط ضعف این است که این خودرو مبتنی بر نسل قبلی هوندا آکورد ساخته شده است و نه بر اساس نسل جدیدی که در سال 2013 رونمایی شد، به همین خاطر از راحتی و نرمی مدل جدید این سدان برخوردار نیست. اگر هم فضای بار بزرگ برایتان اهمیت دارد، واقعیت این است که این خودرو نمی‌تواند با رقبایی چون هوندا CR-V یا نیسان مورانو مدل 2015 دست و پنجه نرم کند. رقیب سرسخت دیگری که می‌توان از آن نام برد، تویوتا Venza مدل 2015 است که آن هم خودرویی است بین سدان و استیشن واگن ولی بسیار زیباتر از هوندا Crosstour. با این حال، این خودرو هواداران خاص خودش را دارد و اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و به دنبال خودرویی به سبک و سیاق هوندا آکورد ولی با کاربری بیشتر می‌گردید، به احتمال زیاد نخواهید توانست از هوندا Crosstour چشم بپوشید.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی هوندا Crosstour مدل 2015

هاچ بک هوندا Crosstour مدل 2015 در دو تیپ به بازار عرضه می‌شود: تیپ EX و تیپ EX-L. بسته به این که موتور چهار سیلندر یا شش سیلندر را انتخاب کنید، تجهیزات متفاوتی در اختیارتان قرار می‌گیرد. تجهیزات استاندارد تیپ EX  با موتور چهار سیلندر عبارتند از: رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ های اتوماتیک، چراغ های مه شکن، سانروف، ابزارهای تمام برقی، صندلی راننده برقی با قابلیت حرکت در هشت جهت، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، دکمه های کنترل سیستم صوتی، کروز کنترل و تلفن بر روی غربیلک فرمان، کنترل آب و هوای اتوماتیک، صندلی های تاشوی عقب به نسبت 40/60، آینه الکتروکرومیک، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به هفت بلندگو و شش سی دی چنجر و درگاه iPod/USB. تجهیزات مدل شش سیلندر تیپ EX عبارتند از: رینگ های 18 اینچی، دسترسی بدون کلید، نمایشگر 8 اینچی برای سیستم تفریحات و سرگرمی، سیستم LaneWatch ویژه هشدار نقاط کور سمت شاگرد، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، صندلی برقی سرنشین جلو با قابلیت حرکت در چهار جهت، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی ارتقاء یافته با قابلیت هماهنگ سازی با تلفن هوشمند و امکان ارسال پیام کوتاه. تجهیزات تیپ EX-L با موتور شش سیلندر عبارتند از: روکش های چرمی، گرمکن صندلی های جلو، حافظه تنظیمات راننده، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم هشدار عبور از خط و رادیوی ماهواره ای. گفتنی است این تیپ از هوندا Crosstour رینگ های 18 اینچی و دسترسی بدون کلید را در اختیار مشتریان قرار نمی‌دهد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هوندا Crosstour مدل 2015

هوندا Crosstour مدل 2015 با دو موتور به بازار عرضه می‌شود. یکی از این موتورها، یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری است که 192 اسب بخار نیرو و 220 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور دیگر، یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری است که قادر است 278 اسب بخار نیرو و 342 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در کنار موتور چهار سیلندر، به صورت استاندارد یک گیربکس پنج سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد، در حالی که نیروی موتور شش سیلندر را یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و مجهز به پدل شیفتر به چرخ های جلو منتقل می‌کند. سیستم چهار چرخ محرک نیز فقط با تیپ EX-L شش سیلندر قابل خریداری است. میزان مصرف سوخت هوندا Crosstour با موتور چهار سیلندر 10.95 لیتر در سیکل ترکیبی (12.44 در شهر و 8.83 در بزرگراه) تخمین زده می‌شود. مصرف سوخت مدل شش سیلندر دیفرانسیل جلو در سیکل ترکیبی 11.90 لیتر (13.69 لیتر در شهر و 9.12 لیتر در بزرگراه) و مصرف سوخت با چهار چرخ محرک 12.44 لیتر (14.41 لیتر در شهر و 9.78 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. 

 

ایمنی

بررسی هوندا Crosstour مدل 2015

تجهیزات ایمنی هوندا Crosstour عبارتند از: پشت سری های برقی بای صندلی های جلو، ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، کیسه هوای صندلی های جلو و کیسه هوای پرده ای. همه تیپ های این خودرو به دوربین دید عقب مجهز هستند، علاوه بر این، تیپ های EX و EX-L با موتور شش سیلندر، مجهز به سیستم بسیار کاربردی LaneWatch نیز می‌باشند که نقاط کور سمت شاگرد را پوشش می‌دهد. هنگامی که راهنمای سمت چپ زده می‌شود، این سیستم نمایی از سمت راست خودرو را روی یک نمایشگر 8 اینچی به نمایش می‌گذارد. یک دوربین که روی  آینه سمت راست تعبیه شده است، تصاویری همزمان و طبیعی را به نمایشگری که وسط داشبورد قرار دارد ارسال می‌کند.

بررسی هوندا Crosstour مدل 2015

تیپ های  EX-L به سیستم پیشگیری از تصادف و سیستم هشدار عبور از خط نیز مجهز هستند. در تست سرعت، هوندا Crosstour شش سیلندر با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پس از ترمزگیری حدود 39 متر را پیمود تا متوقف شود که برای این کلاس از خودروها قدری زیاد به نظر می‌رسد. سازمان ایمنی بزرگراه ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو، مقاومت جانبی و مقاومت سقف به این خودرو بالاترین رتبه ممکن یعنی رتبه "خوب" را داده است. هوندا Crosstour در مورد عملکرد پشت سری صندلی ها هنگام تصادف از عقب نیز موفق به کسب رتبه "خوب" گردیده است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی هوندا Crosstour مدل 2015

وقتی به داخل کابین هوندا Crosstour نگاه بیندازید، متوجه می‌شوید که به کابین نسل قبلی هوندا آکورد (که بر اساس آن ساخته شده است) شباهت زیادی دارد. کنسول مرکزی مملو از دکمه است، اگر هم خودرو شما مجهز به مسیریاب ماهواره ای باشد، به تعداد دکمه ها افزوده می‌شود. خوشبختانه، صفحه نمایشگر، کنترل صوتی و دسته کنترلی چند منظوره، کار کردن با بسیاری از سیستم ها را آسان کرده اند. هوندا Crosstour کابین جاداری دارد، فضای سر و فضای پا برای صندلی های عقب نیز بسیار زیاد است.

بررسی هوندا Crosstour مدل 2015 بررسی هوندا Crosstour مدل 2015

صندلی های جلو راحت هستند و خوب از کمر حمایت می‌کنند. باید گفت اگر مایل به داشتن صندلی های ردیف سوم هستید، هوندا Crosstour به کارتان نمی‌آید، در عوض صندلی های عقب فضای کافی برای نشستن دو نفر بزرگسال یا سه خردسال را فراهم می‌کنند. این خودرو نسبت به سدان هوندا آکورد از ارتفاع بیشتری برخوردار است که گذاشتن و برداشتن اسباب و اثاثیه حجیم را به کار راحتی تبدیل می‌کند. این خودرو در پشت صندلی های عقب، 0.73 متر مکعب فضای بار در اختیارتان می‌گذارد که چنانچه صندلی ها خوابیده شده باشند این فضا به 1.45 متر مکعب افزایش پیدا می‌کند.

 

تجربه رانندگی

بررسی هوندا Crosstour مدل 2015

وقتی صحبت از کیفیت سواری به میان می‌آید، می‌توان گفت هوندا Crosstour بسیاری از ویژگی های هوندا آکوردهای کلاسیک را در خود دارد: فرمان دقیق است و هندلینگ آن نیز برای یک هاچ بک مرتفع و خانوادگی بی نظیر است. مدل شش سیلندر مجهز به یک فرمان برقی متفاوت است (به منظور پایین آوردن مصرف سوخت)، و در مقایسه با مدل شش سیلندر از هندلینگ بسیار بهتری برخوردار است، با این حال، از آن جایی که هوندا Crosstour دارای وزن زیاد و مرکز ثقل بالایی می‌باشد، به اندازه هوندا آکورد سدان اسپرت نیست. از نظر مصرف سوخت شاید تفاوت چندانی بین موتور چهار سیلندر و موتور شش سیلندر وجود نداشته باشد ولی موتور شش از عملکرد بالاتری برخوردار است. هنگام حرکت در بزرگراه، هوندا Crosstour سواری نرم و راحتی در اختیار سرنشینان می‌گذارد، داخل کابین نیز ساکت و بی سر صداست. به جرأت می‌توان گفت بخش قابل ملاحظه ای از از سکوت داخل کابین مدیون استفاده از سیستم صداگیر مخصوص کمپانی هوندا است.


منبع

Edmunds

 

برچسب : هوندا , هوندا آکورد , هوندا Crosstour , هوندا CR , V , نیسان مورانو , تویوتا Venza






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: kamy
0

قدرتش عالیه
20:02  1393/08/30
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
واریزی 9 فروردین1404 : منظورتون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سعید : ساعت مشخص کنید همه باهم یه زمان مشخص جمع بشیم من میام
207 اتو سفید تحویل 28 تیر : ما که هنوز فاتور در کار نبوده برامون فقط تاریخ آماده برای صدور فاکتور بروز شده و رو 4 تیر گیر کرده
فروش فوری 7 بهمن : سایپا ب ما بروش فوری داره واقعا ظلم میکنه میخواد مثل شاهین اتومات تجمع کنیم تا فاکتور کنه
مسولان بی شرف ایرانخودرو : داش خبری از فورس نیست .چون ایرانخودرو دوباره ثبت نامی گذاشته و الحمدلله فعلا آتش بس هست فقط مشکل از خود ایرانخودرو هست کثافت ها از قصد دارن دیر فاکتور میکنن تا قیمت بازار بره بالا و بعد این ها بگن ما می‌خواهیم قیمت را ببریم بالا تا نزدیک به قیمت بازار آزاد باشه و قیمت بازار از دست دولت خارج نشه .مسئولان شرکت های خودرو سازی بی شرف هستند کاش این ها را میگرفتن میبردن زندان ، چون این ها به مردم کشورشون در تحویل دادن خیانت کردن باید به عنوان خائن به مردم وطن اعدامشان می کردند.
xu7p : قرادادهای تیر شروع شدن
پانا 18 : پانا مشکی 14 خرداد فاکتور شد
فوق العاده بهمن 6بهمن : اطلاع رسانی کنید خواهشا دوشنبه 16تیر ساعت 10 ...کیلومتر 11 جاده مخصوص دفتر بازار یابی سایپا
سپهر لرستان دنا آپشنال : سلام و درود به دوستان عزیز این سایت. 🙋🏻الان دقیقا فروش فوری های دناپلاس آپشنال با موعد تحویل تیر تا چندم فاکتور شده!!!؟؟؟ بینم معلوم بشه تا نوبت به مردادیها کی برسه .
تیگو8 : سلام دوست عزیز تاریخ سیستم شما کی بوده