بررسی لکسوس IS350

بررسی لکسوس IS350

عملکرد موتور بدون کمک توربوشارژر یا سوپرشارژر، چندان چنگی به دل نمی‌زند و خبر خوش برای خریداران لکسوس  IS350  این است که این خودرو به پیشرانه شش سیلندر خورجینی مجهز شده است. برادر کوچکتر این خودرو یعنی لکسوس IS250، مجهز به موتور شش سیلندر خورجینی 2.5 لیتری بود که کمپانی لکسوس، پیشرانه جدید چهار سیلندر 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر را جایگزین آن کرده است. این موتور اولین بار روی شاسی بلند لکسوس NX نصب گردید. این زیبای ژاپنی یکی از گرانقیمت ترین خودروها محسوب می‌‍شود. قیمت لکسوس با 65,330 دلار آغاز می‌شود؛ این در حالی است که قیمت خودروهای لوکس دیگری همانند IS250 و IS300h بنزینی – برقی به ترتیب 56,500 و 59,500 دلار می‌باشد. 

بررسی لکسوس IS350

مسیریاب ماهواره ای، رادیوی دیجیتال، صندلی جلو با تنظیمات برقی و مجهز به گرمکن، روکش چرمی، غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم به صورت برقی، شیشه های برقی، ورودی و استارت بدون کلید، چراغ های زنون، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، سنسورهای جلو و عقب و دوربین دید عقب از جمله تجهیزات لوکس این زیبای ژاپنی محسوب می‌شوند. از زمان عرضه این زیبای ژاپنی به بازار در سال 1999، لکسوس IS رقیب سنتی همتایان آلمانی اش محسوب شده است چون نسبت به پولی که مشتری پرداخت می‌کند از امکانات بیشتری برخوردار می‌شود، هر چند به نظر می‌رسد کمپانی های آئودی، بی ام و و مرسدس بنز در نسل های جدید خودورهایشان تلاش کرده اند تا این فاصله را از بین ببرند. به عنوان مثال، قیمت بی ام و 328i و مرسدس بنز C250 جدید، فقط کمی از قیمت لکسوس IS350 بالاتر است اما می‌توانند به داشتن سیستم پارک نیمه اتوماتیک، برف پاک کن های حساس باران، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار عبور از خط، به اضافه سایر تجهیزات اضافی به خود ببالند. 

بررسی لکسوس IS350

بی ام و 328i به نمایشگر مجازی و  صفحه نمایشگر اطراف خودرو مجهز است. مرسدس بنز  C250 نیز به رینگ های 19 اینچی، کروز کنترل راداری، چراغ های جلوی و چراغ های حرکت در روز LED، و سیستم هدایت نیمه-خود ران مجهز می‌باشد. شاید خریداران IS350 بخواهند نگاهی به تیپ F Sport بیندازند که 73,330 دلار قیمت دارد و به سیستم هشدار نقاط کور (علاوه بر سایر تجهیزاتی همانند سیستم تعلیق اسپرت، ضریب فرمان پذیری متغیر و صندلی های راحت تر) مجهز شده است، شاید هم مایل باشند بابت تیپ لوکس Sports  با پرداخت 84,330 دلار پول بپردازند. این تیپ به نوربالای اتوماتیک، کروز کنترل راداری، برف پاک کن های مجهز به سنسور باران، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم پیشگیری از تصادف و سیستم صوتی Mark Levinson با 15 بلندگو تجهیز شده است. 

بررسی لکسوس IS350 بررسی لکسوس IS350
بررسی لکسوس IS350 بررسی لکسوس IS350

کمپانی لکسوس، کابین داخلی را تا حد امکان ساده کرده است. کابین حس خاص و معناداری به شما می‌دهد، از ساعت آنالوگ روی داشبورد گرفته تا طراحی هوشمندانه و کلیدهای کنترلی. نمایشگر اصلی 7.0 اینچی برای داشتن دید بهتر در بالاترین قسمت داشبورد قرار گرفته است و از طریق Remote Touch Controller روی کنسول قابل کنترل می‌باشد. اهرم کنترل نیز، کمی بیش از حد حساس است و نسبت به سیستم iDrive موجود در رقبایی همانند بی ام و از دقت کمتری برخوردار است. سیستم Enform لکسوس از طریق Remote Touch مورد استفاده قرار می‌گیرد و به راننده امکان کنترل وضعیت آب و هوا، جستجوی نزدیک ترین جایگاه سوخت یافتن رستوران یا تماس با کمپانی را می‌دهد. صندلی های آن نسبتا راحت می‌باشد اما از کیفیت صندلی رقبا بالاتر نیست و می‌توان این موضوع را در خصوص کل فضای کابین گفت. 

بررسی لکسوس IS350 بررسی لکسوس IS350
بررسی لکسوس IS350

فضای سر برای صندلی های عقب به اندازه کافی است اما زانوها علی رغم افزایش سایز در مدل جدید IS زیاد نیست و کمی فشرده است.  فضای کابین در خودروهایی همانند بی ام و سری 3، مرسدس بنز C-Class، آئودی A4 و ولوو S60 بسیار بیشتر است. فضای صندوق عقب 480 لیتر است که با فضای صندوق عقب بی ام و سری 3 و مرسدس بنز C-Class قابل مقایسه است. همچنین این زیبای ژاپنی دارای صندلی های عقب تاشو با نسبت 40/60 می‌باشد.  لکسوس IS350 راننده ها را به اندازه ای جذب خودش می‌کند که ممکن است به خرید تیپ F Sport تمایلی پیدا نکنند. فرمان برقی زیاد خوش دست نیست ولی مانند فرمان مدل قبلی لکسوس IS350، بسیار دقیق است و در جاده های خشک یا مرطوب اعتماد به نفس زیادی به راننده می‌دهد.

بررسی لکسوس IS350

موتور شش سیلندر قدرتمند نیز وقتی دور موتور بالا می‌رود، راننده را تشویق می‌کند سرعت را افزایش بدهد. نسل جدید لکسوس IS350 به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز است که نیروی بیشتری از موتور بیرون می‌کشد. فعال کردن حالت Sport نیز عملکرد و صدای موتور را بالا می‌برد. بنا به گفته کمپانی لکسوس، چنانچه خودرو را در حالت M (دستی) قرار دهید و با پدل شیفترها کار کنید، تعویض دنده ها در مقایسه با گیربکس شش سرعته اتوماتیک قبلی، سه برابر سریعتر انجام می‌گیرد. همچنین انتخاب حالت M باعث می‌شود مبدل گشتاور از دنده دو به بالا قفل شود تا افت و هدر رفت نیرو هنگام انتقال دادن آن به حداقل برسد. 

بررسی لکسوس IS350 بررسی لکسوس IS350

دنده هشت برای این طراحی شده است تا مصرف سوخت پایین بیاید، هرچند وجود این دنده نمی‌تواند باعث شود لکسوس IS350 پر مصرف ترنن خودرو این کلاس نباشد. مصرف سوخت این خودروی زیبا 9.7 لیتر به ازای صد کیلومتر اعلام شده است؛ جالب است بدانید که مصرف سوخت رقبای اصلی لکسوس فقط کمی از 6 لیتر بیشتر است. البته در خودرویی که مورد تست قرار گرفت، این میزان به 11.3 لیتر به ازای صد کیلومتر رسید. اگر جزو آن دسته خریدارانی هستید که مصرف کم برایتان در اولویت قرار دارد، می‌توانید تیپ هیبریدی لکسوس IS300h را برای خود سفارش دهید که که طبق اعلام رسمی کمپانی لکسوس در هر صد کیلومتر 4.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند. 

بررسی لکسوس IS350

لکسوس IS از موتور برقی- بنزینی بهره می‌برد ولی سواری چندان راحتی ندارد و به علت برخورداری از تایرهای run-flat (تایرهایی که در صورت پنچر شدن باز هم قادر به حرکت هستند)، کمی پر سر و صدا احساس می‌شود. تمامی تیپ های لکسوس IS با گارانتی چهار ساله که 12 ماه طولانی تر از میزان متوسط ذر این کلاس است به خریداران ارائه می‌شود؛ اگرچه پوشش 100,000 کیلومتر نیز، برای آن در نظر گرفته شده است. همانگونه که قبلا اشاره شد، پیشرانه ارتقا یافته مجهز به توربوشارژر لکسوس IS در سال 2015 به بازار ارائه خواهد شد، اما می‌توان پیش بینی کرد کمپانی لکسوس که سابقه درخشانی در ارائه تجهیزات زیاد به صورت استاندارد دارد، این سدان متوسط را نیز به آپشن های زیادی مجهز خواهد کرد تا از لحاظ قیمت و فناوری بتواند با رقبایش به رقابت بپردازد. لکسوس IS200t جدید با پیشرانه ای چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر نیز به زودی به بازار خواهد آمد و پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری را کنار خواهد گذاشت.  


منبع

CarAdvice

 

برچسب : لکسوس IS350 , لکسوس NX , لکسوس , بی ام و , مرسدس بنز c , class , آئودی A4 , توربوشارژر , سوپرشارژر , مسیریاب ماهواره ای , ورودی و استارت بدون کلید , برف پاک کن , کنترل آب و هوای اتوماتیک , برف پاک کن , سیستم هشدار نقاط کور , سیستم هشدار عبور از خط , نمایشگر مجازی , کروز کنترل , سیستم تعلیق , ولوو S60 , بی ام و سری 3 , مبدل گشتاور , گیربکس , پدل شیفتر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

وحید
0

من سه ساله که سوناتا وای اف دارم ولی بغیر از زیبایی ظاهری و آپشنهاش که برام کافیه
از یه چیزش بدم میاد اونم گودیه تو صندلیشه که راننده انگار افتاده تو چاله صندلی و بزور سمت راست خودرو رو در ترافیک شهری میشه کنترل کرد
یبارم باهاش تصادف کردم و واسه هر کله چراغش یک و نیم میلیون پول خرج کردم بنظرم خرید بعدیم باید رنو کولیوس باشه شایدم یه سورنتو جدید
21:30  1394/03/19
پاسخ دادن
وحید
0

به کیفیت و استقامت و راحتی لکسوس احترام میزارم
ولی طراحیش خداوکیلی یکم تو ذوق بعضیا عرض کردم بعضیا میزنه
تو دنیا بنظرم بنز و بی ام و تمامی شاخص های آپشنهای بروز و راحتی و کیفیت و زیبایی رودارن
مثلا همین کروز کنترل راداری خیلی معرکست یا سیستم پارک اتوماتیک بنز و آیودی و یا سیستم تشخیص ترمز خودروی جلویی در بنز معرکست که هنوز هیچ خودروساز آسیایی نتونسته طرحش رو پیاده کنه
میگن ماشینای ژاپنی مثلا تویوتا طراحی زیبا نداره و زمخته
میگن کره ای ها زیبا هستن ولی از لحاظ استقامت ضعیفن و بعد از سه سال به استهلاک میافتن و از این حرفا
21:26  1394/03/19
پاسخ دادن
مهيار
3

لكسوس بهترين ماشين دنياست واقعا از بنز و بي ام و توي رانندگي سر تره
افرادي كه رانندگي كردند حرفمو تاييد ميكنن
مرسي از مطلبتون
18:40  1394/03/19
پاسخ دادن
سعید
5

اساسا ژاپن در طراحی ضعیفه. ولی در کیفیت ساخت و سواری و ماندگاری
فوق العاده است.
به طور مثال تویوتا لندکروز تا نزدیک 500 هزار کیلومتر خستگی نمی شناسد.
یا لکسوس RX 350 که در نرمی و راحتی سواری جزو بهترین های دنیاست.
15:18  1393/09/18
پاسخ دادن
جواد
1

دقیقا !
17:08  1393/09/20

جواد
3

زيباي ژاپني!!؟
كجاي اين ماشين و كلا ماشيناي لكسوس خوشگله!!؟
خودروهاي معمولي كيا و هيوندا خيلي ازين سرن! چه برسه به بنز و آئودي!
11:13  1393/09/18
پاسخ دادن
Ali
2

آفرین..حرف تو قبول دارم از لحاظ زیبایی
11:59  1393/09/18

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
یا مأوي القلوب : من شکایت کردم سامانه smt.ir رد شد
جواد بهرامی خیرابادی : سلام...قربان شما اطلاعی از ارسال دعوتنامه برای اوندسته که تو بهار امسال بودن رو دارید؟
جواد بهرامی خیرابادی : قربان شما اطلاعی دارین که کسانی که برای بهار 403اعلام گردیده کی دعوتنامش قراره بیاد؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه : سایپا قیمت دوگانه وبنزینی رو بالا کرد قیمت دوگانه شد 622
X33 CVT : پاسخ به ایکس 22 پرو: بله من 18 فروردین تخصیص خورد و 26 فروردین فاکتور و بیمه و پلاک
ساده نباشید : 02166460074 بیت رهبری زنگ بژنیدsajjad ماشین گرفت خودم پیداش کردم باور نمی‌کنید حقتون رو تو روز روشن خورد0🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍒🍆🍆🍒🍒🍒🍒🍒🍒
حجت : 21دی ماه زمان تکمیل وجه بود/ماالان طرح مادران یکساله بوده 3ماه گذشته هنوزندادن
محمد : تو رو بخدا بیایین یه اولویت زمستان رو یه سرند واقعی خدا مابینی انجام بدین واقعا من که خبر ندارم ولی طبق گفته همین سهامداران وشرکت که چشم بسته دارن تر وخشک رو باهم وصله دلال و دنباله سود میزنن و میسوزونن بخدا کاره نصفه روزه با یه تحقیق ساده ای چه میدونم تحقیق واقعی بخدا هستیم مصرف کننده واقعی دیگه سخن از این با اعتبارتر و سند دارتر ما مصرف کننده های واقعی میگم البته من خودم رو میگم جا کسی نمیتونم این حرف رو بگم آقا سند ماشین من رو نگهدارین و یه دستور عملی صرفا برای من بزنید که تا وقتی زنده هست باید از همین پارس استفاده کنه و سند ماشینم تا ابد در رهن هست و حق فروش نداره حتی بعد از وفاتش بدون هیچ عذر و بهانه و اعتراض بدون هیچگونه ادعای پول ماشین به شرکت برگرده بدون اینکه پولی وارثم دریافت کنه.به جانه پسرن بل مرگه مادرم بیایین این رو محضری میکنم ولی زیره بار این قرض 150 میلیونی که به قوله خانمم زدین با بیخیالی رفتی پول قرض کردی چی نیخاهی کنی یعتی با این تفاسیر فکر نمی‌کنم معجزه یشه 150 میلیون از بالا مفت بیوفته برام خوشبینانه ترینش اینه که یه دوری باهاش بزنیم با بچه هام بعدفروش
معلم : باسلام خواهشا ما مصرف کننده واقعی بودیم و واقعا 10روزه200میلیون نتونستیم اضافه جور کنیم اجبارا بدون هیچ تمایلی سورن انتخاب کردیم شما مسولین قسمتون میدیم دل بچه های ما را نشکنید حداقل پارس ساده که حتی20میلیون بیشتر واریز کرده ایم جایگزینش کنید ماهم راضی باشیم.باتشکر
حاج محسن ‌ : شماره بدنه پارس مال من زده RYCسایت بینالود خراسان گفتن دیروز پلاک شده تا سند وپلاک از تهران بیاد خراسان و نصب بشه و ماشین حمل بشه بیاد نمایندگی حداکثر هفت روز زمان لازمه
حاج محسن ‌ : من سی فروردین واریز وجه کردمبخشنامه4712پارس ساده همون لحظه قراردادم رو نمایندگی چاپ کرد بهم داد همون لحظه حتی ماشینم مشخص بود در گزینه موقعیت خودرو زده بود موجود در پارکینگ حتی شماره شاسی هم بهم داد خدا میدونه از چه زمانی در پارکینگه مدل 403
حاج محسن ‌ : زنگ بزن نمایندگی اونها سیستم مخصوص دارن که اطلاعاتش کامله من دیروز زنگ زدم چون پلاک ماشینم هم داخل میز کار مشخص شده گفت الان ماشینت سایت بینالود خراسان
علیرضا هفته اخر اسفند : تبریک میگم به همه دوستان دی ماهی که فاکتور شدند تشکر میکنم از اقا پرهام بخاطر دلگرمی هاش ایشالا همیشه حال دلت خوش باشه داداش به حرف ها توجه نکن دعا کنید برای اسفندی ها