بررسی کامیون داف XF105 Euro 5

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

کمپانی داف با ارائه کابینی جادار و راحت، تجهیزات روز دنیا، مواد با کیفیت، و رنگ‌های گرم و جذاب در کامیون داف XF105 Euro 5، این هلندی سنگین وزن را به زیبای جاده‌ها تبدیل کرده است. همچنین، پیشرانه این کامیون زیبا با تامین قدرتی بیش از 510 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 2,500 نیوتن متر، XF105 را کامیون ایده‌آل بسیاری از رانندگان ساخته است. وجود تجهیزاتی چون کروز کنترل قابل تنظیم، هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز الکترونیکی، سیستم ضد لغزش، کنترل پایداری، و کنترل در سربالایی (در مدل های مجهز به گیربکس AS-Tronic) آسایش و راحتی را برای راننده به ارمغان می‌آورند. وجود فواصل طولانی مدت میان تعمیرات، با صرفه‌جویی در هزینه ها، سود بسیار خوبی را برای مالک در بر دارد. 

 

طراحی داخلی

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

کمپانی سازنده با ارائه امکان انتخاب از میان دو کابین Space Cab و Super Space Cab و همچنین، به کارگیری جدیدترین استانداردهای روز دنیا در طراحی داخلی این کامیون و فراهم آوردن آسایش و راحتی راننده و سرنشینان، XF105 را به بهترین محل برای کار و زندگی در سفرهای طولانی مدت تبدیل کرده است. برای کمپانی سازنده، راحتی و آسایش راننده بیش از هر چیز اهمیت داشته و به همین دلیل، با استفاده از مواد با کیفیت و تجهیزات پیشرفته تمامی خواسته ها و نیازهای سرنشینان را برآورده کرده است.

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5 معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

با نشستن روی صندلی راننده و قرار گرفتن پشت فرمان XF105 متوجه طراحی بی‌نظیر و ارگونومی فوق‌العاده این کامیون می‌شوید. تجهیزاتی چون کروز کنترل قابل تنظیم، هشدار برخورد از جلو، و سیستم دوربین داف، ایمنی و آسایش بیشتر راننده را در پی دارند. 

 

سیستم انتقال قدرت

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

کمپانی سازنده با استفاده از جدیدترین اختراعات و نوآوری‌ها بر روی پیشرانه پر قدرت 12.9 لیتری PACCAR MX Euro 5، داف XF105 را از نظر مصرف سوخت و هزینه های نگهداری به گل سرسبد این کلاس مبدل کرده است. طراحی جدید پیستون‌ها، سیستم تزریق سوخت و اگزوز، علاوه بر کاهش مصرف، آلایندگی کمتر این کامیون را سبب می‌شود. همان‌طور که پیش از این گفته شد، پیشرانه 12.9 لیتری PACCAR MX Euro 5 با تامین قدرتی معادل 410 تا 510 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 2,000 تا 2,500 نیوتن‌متر این کامیون را به پیش می‌راند. گفتنی است، حداکثر گشتاور در بازه 1,000 تا 1,410 دور بر دقیقه حاصل می‌شود. وجود تکنولوژی SCR (کاهش کاتالیزورهای اگزوز به صورت انتخابی) داف نیز، XF105 را شایسته کسب استانداردهای Euro 5 و EEV (خودروهای دوست‌دار محیط ‌زیست) کرده است. استفاده از قطعات با کیفیت، با افزایش فواصل بازبینی و تعمیرات، از نظر اقتصادی نیز به سود مالک کامیون می‌باشد. طراحی سیستم انتقال قدرت این کامیون به گونه‌ای است که تحت هر شرایطی با کمترین مصرف سوخت، بیشترین بازده و عملکرد را به ارمغان می‌آورد. نیروی تولید شده توسط گیربکس 12 یا 16 سرعته دستی یا جدیدترین نسخه گیربکس اتوماتیک AS Tronic به محور عقب منتقل می‌شود. گفتنی است، نوع طراحی پیشرانه به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده مصرف سوخت کم باشد و طراحی گیربکس و محور عقب نیز، نقش به سزایی در این امر بر عهده دارند. وزن کم، کاهش مصرف سوخت و افزایش عملکرد نتیجه استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در ساخت این سیستم می‌باشد. شایان ذکر است، پیشرانه PACCAR MX در مدل Euro 3 نیز، وجود دارد. فیلتر دوده نصب شده بر روی موتور نیز، با جذب ذرات معلق و کاهش آلایندگی به میزان 50 درصد، XF105 را به عنوان یک کامیون دوستدار محیط زیست معرفی کرده است. 

 

شاسی

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

ساخت شاسی داف XF105 از استیل با کیفیت، علاوه بر کاهش وزن کامیون، مقاومت بسیار زیاد آن را در پی دارد که همین امر حمل بارهای سنگین را برای این هلندی زیبا به کاری راحت و آسان تبدیل می‌کند.

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

طراحی هوشمندانه شاسی نیز سبب شده است بخش های بسیاری از جمله صدا خفه‌کن اگزوز، پک باتری، مخزن 100 لیتری AdBlue، و قطعات سیستم ترمز در داخل شاسی قرار بگیرند که همین امر، با افزایش فضای مخزن سوخت تا 1,500 لیتر راحتی و آسایش هرچه بیشتر راننده را در پی دارد. شاسی تخت این کامیون، آن را آماده انجام هر کاری می‌کند. 

 

کاربردها

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

کمپانی سازنده کامیون داف XF105 را با فواصل محوری مختلف روانه بازار می‌کند؛ بدین ترتیب، هر یک از خریداران می‌توانند با توجه به نیازهای خود و با در نظر گرفتن شرایط کاری، بهترین و کارآمدترین مدل را انتخاب کنند.

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5 معرفی کامیون داف XF105 Euro 5
معرفی کامیون داف XF105 Euro 5 معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

استفاده از کمک فنرهای پارابولیک در محور جلو و سیستم تعلیق بادی در محور عقب، کمک شایانی به بهبود هندلینگ و افزایش عملکرد کامیون می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید محور جلو را با سیستم تعلیق بادی نیز، سفارش دهید. در مجموع می‌توان گفت، کمپانی داف با ترکیب زیبایی و قدرت در XF105 Euro 5 این کامیون را آماده رویارویی با هر شرایطی می‌کند. 


منبع

DAF

برچسب : XF105 , داف , کامیون , کاتالیزور , فیلتر دوده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

علوی
0

از اواخر سال 94 تا امروز که 95/2/25 هست
بین اف اچ 480 مدل 91 و داف xf 105 460 نتونستم هیچ تصمیمی بگیرم.
خودم اسکانیا جی410 داشتم.
با دوستانی که اف اچ دارن مشورت می کنم میگن اف اچ بردار و با اسخاصی که...!!
ضمن تشکر از توضیحات واقعا ارزشمند شما میخوام خواهش کنم کمکم کنید.
fh 480 مدل 91 یا داف xf 105 460 u3 ممنون.
علوی
05:30  1395/02/25
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
0

اسکانیا سری آر مثلا R420 خیلی خوبه. اگه به من باشه اینو میگیرم.
بین اف اچ و داف قطعا میگم اف اچ.
کاری به رانندگی و باربری نداشته باشیم داف توی کشور ما سروصاحب درستی نداره. تعمیرکاراش فراوون نیستن. قطهاتش هم به ارزونی و فراوونی اف اچ نیست.
اف اچ گزینه ی معقول تر و مناسب تریه.
12:05  1395/02/25

مهدی بیاتفرد
2

سیستم خنک کننده این کامیون بنظر من کمی ضعیف میباشد.چون در مناطق گرمسیر کشورمون دچار مشکل میش
13:14  1394/03/13
پاسخ دادن
کاربر: VOLVO FMX
4

عاليه ، سالار هست ، هم طراحي خوبي داره و هم از لحاظ فني برتره
12:16  1393/11/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 60 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
bacx3 Azar17 : سلام . ثبت نام چهارده آذر . بیست و سوم اردیبهشت شاسی زدن .
اکبر 2 : تنها چیزی ک ترامپ نمیدونست نحوه تحویل ماشین بود که کاش اینم میدونست و به روشون میآورد
bacx3 Azar17 : سلام . ثبت نام چهارده آذر . بیست و سوم اردیبهشت شاسی زدن .
اشکان شوریده x5 : مشهدی هستین شما ؟‌
رامین : هرکی دوست داره وقت بزاریم بریم جلوی تلاش خودرو ایرانیان اعتراض کنیم هرکس پایه هست + بزن هماهنگ بشیم من از تبریز هستم
سروش : طی تماس امروز با 096550 اعلام کرد که تا 15 اسفند فاکتور شده است. انشالله که تا اول خرداد ماشین ها فاکتور بشه
رضا : سلام تماس گرفتم ایران خودرو به خاطر تارا دستی کارشناسشون گفت تا آخر اردیبهشت اکثر تحویلی های اسفند فاکتور میشن
کرمان موتور بفرست : منم همین جوره آخه این چه دردیه ماشینی که الان ۱۵ روزه پلاک روش نصب شده را واسه چی نگه داشتند خوب بفرستین دیگه
رامین : سلام دوستان امروز قیمت کارخانه لاماری افزایش یافت بالای 2 میلیارد قیمت کارخانه اش شد
ناجی : کاربر محمد سلام خدمت شما مرحله اول چند پرداخت کردید؟ و الان برای تبدیل به جی ال چند پرداخت کردید؟کلا با سود ۱۶درصد مشارکت؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نامی : حالا به تو چی میرسه که شبانه روز در حال فرستادن پیام تو این قسمت هستی خدا خیرت نده
جواب بهنام : ☝نتیجه رزرو
بهنام : معلوم نیست کی اعلام کنن؟
سحر : کسایی که از مدیران خودرو ماشین ثبت نام کردن تاخیر داره فردا میخوان جلو مجلس تجمع کنن
هیچ : از سال 1404 به بعد هیچ رانایی تولید نخواد شد خط تولیدش متوقف و جمع اوری شد و فقط دارن بازیتون میدن و تبدیل اجباری میشه به زودی به سمند موتور پژویی
پیام : این ادم یعنی رانا تیر 1404 ادم خود ایرانخودرو هستش حرفشو گوش ندید جاسوس دو جانبه هستش و فقط به نفع خودش حرف میزنه
سورن پلاس : در سایتی که ثبت نام انجام شده نتایج رزرو رو نمینویسه،وبرای همیشه گزینه رزرو باقی میمونه،تووسایت اصلی خودرو نتیجه رو مینویسه که برنده شدید یا نه. اگر برنده شده باشید پیامک میاد،اگر هم بلاتکلیف هستید،باید وارد‌سایت اصلی ایران خودرو بشید،بعد از وارد شدن به پروفایل،قسمت نتیجه قرعه کشی رو بزنید،اونجا نتیجه رو مینویسه،اگر نتایج رزرو اومده باشه،مینویسه برنده ومهلت تاریخ تکمیل وجه براتون میاد،اگر نه مینویسه برنده نشدید،اگر هم نتایج نیومده باشه،قسمت نتایج هیچی نمینویسه وباید همچنان منتظر باشید.
سید - ساینا 7 اسفند : عزیز لطفاً اطلاعات غلط ندین. من پیش فروش هستم و 7 اسفند وجه دوم واریز کردم، 5 ماه قبل (آذر ماه) هم سخا رو جلوتر انجام دادم و پروندم هیچ مشکلی نداره. اگه به سخا باشه که من تا الان معطل نمیشدم...!!!!
سقف فلز : سلام سقف فلز تحویل تیر هم داریم ؟
اطلس سایپا : سلام دوستان از کدوم قسمت سایت سایپا متوجه میشید که فاکتور شدید یا نه