معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کامیون‌ سنگین میتسوبیشی به تازگی مورد بازنگری قرار گرفته‌ است و به منظور این که توانایی رقابت بیشتری داشته باشند، دستخوش تغییرات زیادی شده‌ است. یک موتور و گیربکس جدید و بسیاری تجهیزات دیگر روی آن نصب شده اند، گفتنی است بسیاری از این تجهیزات از کامیون‌های دایملر الهام گرفته شده‌اند. کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy به لطف این امکانات جدید، بهتر از قبل نیازهای صنعت حمل و نقل امروزی را برآورده می‌کند. این کامیون در دو مدل FP و FV تولید و به بازار عرضه می‌شود. برای هر یک از این مدل‌ها، سه موتور دیزل مجهز به سیستم Gross Combination Mass یا به اختصار GCM قابل انتخاب است که قادرند بین 40.000 تا 58.000 کیلوگرم بار حمل کنند.

 

طراحی بدنه

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

در سال‌های اخیر، شاهد ارائه کامیون‌هایی جذاب و زیبا بوده‌ایم و نسل جدید کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy نمونه خوبی از این طراحی‌های زیباست. نسل جدید این کامیون از کابینی آیرودینامیک و سطوحی صاف و صیقلی برخوردار است. چراغ‌های راهنمای باریک، بالای سپر قرار گرفته‌اند، چراغ‌های جلو نیز پایین‌تر آمده‌ و از طراحی زیباتر و پویاتری برخوردار شده‌اند. سپر از طرحی سیال برخوردار است و با طراحی آیرودینامیک سایر قسمت‌های کابین سنخیت دارد، یک پنجره اضافی نیز بالای درب سمت شاگرد تعبیه شده است تا دید راننده از فضای اطراف بالا برود. علاوه بر تغییراتی که کمپانی میتسوبیشی بر روی بدنه خارجی اعمال کرده است، شاسی کامیون نیز سبک‌تر و محکم‌تر شده است که کارایی کامیون را بالا می‌برد. این کامیون در پیکربندی‌های مختلفی به بازار ارائه می‌شود. مدل‌های 2×4 و 4×6 برای انجام ماموریت‌های کوتاه و محلی مناسب هستند، مدل‌های 4×6 برای این مناسب هستند که کمپرسی روی آن‌ها نصب شود، مدل‌های 4×8 نیز از فاصله محوری زیادی برخوردارند و برای توزیع و حمل بارهای سنگین مناسبند.

 

طراحی داخلی

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کابین داخلی نیز مانند بدنه خارجی تغییر کرده است. در داخل کابین، همه چیز جدید است و طراحی خسته‌کننده قدیمی، جای خودش را به یک طراحی مدرن و امروزی داده است. کیفیت مواد اولیه در مقایسه با نسل قبلی، بهتر و با دوام‌تر به نظر می‌رسد. کیفیت ساخت نیز بالاتر است و همه چیز سرجای خودش قرار گرفته است. آمپرها بسیار خوانا هستند و نمایشگری که روی پنل ابزار قرار گرفته است، اطلاعات مختلفی در اختیار راننده قرار می‌دهد. شاخص مصرف سوخت نیز روی آن به چشم می‌خورد که میانگین سوخت مصرفی را به نمایش می‌گذارد تا راننده بتواند کم مصرف‌ترین حالت رانندگی را انتخاب کند. ترمز دستی در نزدیکی صندلی راننده قرار گرفته است تا کار کردن با دکمه‌های کنترلی آسان‌تر باشد.

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

صندلی راننده تنظیمات زیادی دارد و راننده می‌تواند بهترین و راحت‌ترین وضعیت را انتخاب کند. برای این که راحتی راننده بالا برود، غربیلک فرمان تنظیمات زیادی دارد تا دسترسی و به کارگیری آن آسان‌تر باشد. همانطور که انتظار می‌رود، دید راننده از اطراف عالی است چون شیشه جلو بسیار بزرگ است و ستون‌ها نیز بسیار باریک هستند. پنجره بالای درب شاگرد نیز دید راننده را بالا می‌برد. چندین جا لیوانی و محفظه بار به درد بخور نیز داخل کابین به چشم می‌خورند تا راننده هنگام انجام مأموریت از رفاه و راحتی بیشتری برخوردار باشد. تختخواب تاشو و پرده به صورت سفارشی قابل خریداری هستند.

 

موتور و گیربکس

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy مجهز به یک موتور OM457 است که از کامیون‌های مرسدس بنز قرض گرفته شده است. این کامیون به لطف برخورداری از موتور جدید ساخت کمپانی مرسدس بنز، به قوی‌ترین کامیون ژاپنی موجود در بازار تبدیل شده است. این موتور در کنار مبدل کاتالیستی SCR قرار می‌گیرد تا مصرف سوخت کمی داشته باشد و گازهای آلاینده کمی نیز تولید کند. موتور OM457 در سه مدل تولید می‌شود که قدرت‌های مختلفی تولید می‌کنند. ضعیف‌ترین مدل قادر است 360 اسب‌بخار نیرو و 1850 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. قوی‌ترین مدل نیز توانایی تولید 400 اسب‌بخار نیرو و 2000 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. بار دیگر باید گفت این موتورها جزو قوی‌ترین موتورهای موجود در بازار کامیون‌های ژاپنی محسوب می‌شوند. کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy هم با گیربکس دستی و هم با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود. این گیربکس‌ها بر اساس گیربکس Powershift AMT که روی کامیون‌های مرسدس بنز نصب می‌شوند، ساخته شده است.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کمپانی میتسوبیشی برای سری کامیون‌های FP و FV، سازه‌ای سبک‌تر و مستحکم‌تر تولید کرده است، شاسی نیز به لطف بازنگری‌هایی که در مورد آن صورت گرفته است، بسیار سبک‌تر و با دوام‌تر است. این کامیون برای این که از عهده کارهای مختلف بر بیاید به کمک فنرهای فولادی و سیستم تعلیق بادی مجهز شده است. به منظور بالا بردن کیفیت سواری، کمک فنرهای فولادی در کنار ضربه‌گیر و متعادل کننده‌هایی قرار گرفته‌اند، به کارگیری این تجهیزات باعث شده است هندلینگ کامیون نیز بالا برود. سواری این کامیون به اندازه‌ای نرم است که جاده‌های نا همواره هیچ مزاحمتی برای سرنشینان ایجاد نمی‌کنند. فرمان‌پذیری نیز بسیار خوب و دقیق است و هم در سرعت‌های پایین و هم در سرعت‌های بالا بسیار عالی عمل می‌کند. تجهیزات ایمنی این کامیون زیبا و قوی عبارتند از: کیسه هوای راننده، ترمز موتور، ترمز ضدقفل، کنترل پایداری و سیستم کنترل در سربالایی و سراشیبی.

 

نتیجه‌گیری

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

تا همین اواخر کامیون‌های میتسوبیشی، کامیون‌هایی ضعیف قلمداد می‌شدند، ولی کامیون‌های جدید به موتورهایی بسیار قوی و کارآمد مجهز شده‌اند که آماده انجام دادن کارهای بسیار سنگین هستند. کابین جدید بسیار زیبا است و به رغم شکل و شمایل ظریف و ژاپنی‌اش بسیار راحت است و دکمه‌های کنترلی نیز بسیار دم دست هستند. علاوه بر این موارد، کیفیت مواد اولیه و کیفیت ساخت نیز جزو بهترین مواردی هستند که در کامیون‌‌های ساخت ژاپن مشاهده می‌شود.


منبع

TopSpeed

برچسب : میتسوبیشی , کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy , موتور OM457 , کامیون‌های ژاپنی , گیربکس Powershift AMT






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین تیرماه : در جواب خانم افشار واریزی اولیه ۲۸ آذر پرداخت کردم
ایگل خاکستری اهواز : بله خرید اقساطی یکساله
ایگل خاکستری اهواز : سلام. هنوز وضعیت پلاک و مدارک زرده
شاهین G تیر ماه : واقعا سایپا مطمئن.... برای من تبدیل آمده اردیبهشت ماه واریز اولیه برج 9 شاهین G که مبلغ296 میلیون واریز کردم که18 میلیون سود زده بود الان هم تبدیل آمده باز همون 18 میلیون زده یعنی از برج 2 تا الان پول من سود نداشته البته من برای G ثبت نام کردم نصف پول هم که برج9 واریز کردم برای G بوده که از gL بیشتر است آن هم بماند....................... فقط خودشون از حساب سر در میارن... سایپا واقعا مطمئن......
ایگل کرمان : 25 تیر شاسی 2 مرداد ارسال پلاک و دارک 9مرداد کارت ماشین
شاهین 403 : شر و ور تحویل ما نده این سایپا بیشرف همه ماشین هاشو به دلال فروخته پاشو برو تهرانسر پر شاهینه. کد ملی هایی که برای دلال ها بوده و با پلاک های شهرستان همرو تحویلشون دادن . اصلا ماشین نداره سایپا خط تولید بخوره تو سرش
ایگل سفید : سلام خرید اقساطی بودین دیگه درسته؟
کاشفی : کی ام سی a5اشغالترین ماشینه اصلا بدرد نمیخوره هرکی داره سریع بفروشه
Hi : میش بفرمایید کی ماشین پلاک شده و رفته توی مرحله ارسال مدارک ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : چه اصراری داری که بقیه دروغ میگن؟خب فاکتور شدیم شما چرا اینقدر ناراحت میشی بقیه فاکتور بشن؟
000000 : خوشحال باش حتما میگیریش و واقعی هست
ایوب تحویل مهر : رستا شما هنوز گرفتارین ای بابا
سوال اساسی : آیا رهبر از این وضعیت که آدم های زیادی بعد از ماه ها منتظر اطلس هستند باخبر اند؟ اگر هستند پس چرا کاری انجام نمیدن؟ ضعیف کشی تابه کی؟
تف به شرف تبدیلی دوگانه به تک : گم شید اینجا زر نزدید بی شرف هایی که حق تک سوز ها رو خوردید و دوگانه رو به تک تبدیل زدید. ماشین ما زیر پاتونههههه!!!! بی شرف ها!!!
Gxrlgxrl123 : پارس خودرو میگه وضعیت شرکتمون خرابه و امکان تولید تا اطلاع ثانوی رو نداریم
عیسی : تا موقعی که مردم خودمون رو مقصر بدونن واقعا حقمون هست.داداش دوگانه های تبدیلی ها از خودشون نپریدن پشت تکسوز ها .شعور داشته باش اومدن اینجا اطلاع رسانی کردن .کارخونه بایستی فروشش را مدیریت کنه. آقا تبدیلی ها مبارکتون باشه. من تک فرسوده هستم پرداختی خرداد که هنوز تو صفم
سولماز : سلام تکمیل وجه ات چه تاریخی بود منم 26 تیرماه تکمیل وجه کردم تحویل هفته چهارم مرداد بود هنوز فاکتور نشدم ثبت نامی خودرو فرسوده اردیبهشت بودم
رانا تحویل 27 خرداد : سلام ،رانا ،طرح مادران فوق العاده ،18 /5 فاکتوروامروز 26مرداد تحویل گرفتم انشاالله برای همه
پژو 207پانا با رینگ تحویل شهریور : سلام دوستان اصلا معلوم نیست چطوری فاکتور میکنن الان بعضی دوستان گفتن مهرماه فاکتور شده با قیمت قبل!!! هنوز تیر - مرداد - شهریور مونده