معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کامیون‌ سنگین میتسوبیشی به تازگی مورد بازنگری قرار گرفته‌ است و به منظور این که توانایی رقابت بیشتری داشته باشند، دستخوش تغییرات زیادی شده‌ است. یک موتور و گیربکس جدید و بسیاری تجهیزات دیگر روی آن نصب شده اند، گفتنی است بسیاری از این تجهیزات از کامیون‌های دایملر الهام گرفته شده‌اند. کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy به لطف این امکانات جدید، بهتر از قبل نیازهای صنعت حمل و نقل امروزی را برآورده می‌کند. این کامیون در دو مدل FP و FV تولید و به بازار عرضه می‌شود. برای هر یک از این مدل‌ها، سه موتور دیزل مجهز به سیستم Gross Combination Mass یا به اختصار GCM قابل انتخاب است که قادرند بین 40.000 تا 58.000 کیلوگرم بار حمل کنند.

 

طراحی بدنه

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

در سال‌های اخیر، شاهد ارائه کامیون‌هایی جذاب و زیبا بوده‌ایم و نسل جدید کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy نمونه خوبی از این طراحی‌های زیباست. نسل جدید این کامیون از کابینی آیرودینامیک و سطوحی صاف و صیقلی برخوردار است. چراغ‌های راهنمای باریک، بالای سپر قرار گرفته‌اند، چراغ‌های جلو نیز پایین‌تر آمده‌ و از طراحی زیباتر و پویاتری برخوردار شده‌اند. سپر از طرحی سیال برخوردار است و با طراحی آیرودینامیک سایر قسمت‌های کابین سنخیت دارد، یک پنجره اضافی نیز بالای درب سمت شاگرد تعبیه شده است تا دید راننده از فضای اطراف بالا برود. علاوه بر تغییراتی که کمپانی میتسوبیشی بر روی بدنه خارجی اعمال کرده است، شاسی کامیون نیز سبک‌تر و محکم‌تر شده است که کارایی کامیون را بالا می‌برد. این کامیون در پیکربندی‌های مختلفی به بازار ارائه می‌شود. مدل‌های 2×4 و 4×6 برای انجام ماموریت‌های کوتاه و محلی مناسب هستند، مدل‌های 4×6 برای این مناسب هستند که کمپرسی روی آن‌ها نصب شود، مدل‌های 4×8 نیز از فاصله محوری زیادی برخوردارند و برای توزیع و حمل بارهای سنگین مناسبند.

 

طراحی داخلی

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کابین داخلی نیز مانند بدنه خارجی تغییر کرده است. در داخل کابین، همه چیز جدید است و طراحی خسته‌کننده قدیمی، جای خودش را به یک طراحی مدرن و امروزی داده است. کیفیت مواد اولیه در مقایسه با نسل قبلی، بهتر و با دوام‌تر به نظر می‌رسد. کیفیت ساخت نیز بالاتر است و همه چیز سرجای خودش قرار گرفته است. آمپرها بسیار خوانا هستند و نمایشگری که روی پنل ابزار قرار گرفته است، اطلاعات مختلفی در اختیار راننده قرار می‌دهد. شاخص مصرف سوخت نیز روی آن به چشم می‌خورد که میانگین سوخت مصرفی را به نمایش می‌گذارد تا راننده بتواند کم مصرف‌ترین حالت رانندگی را انتخاب کند. ترمز دستی در نزدیکی صندلی راننده قرار گرفته است تا کار کردن با دکمه‌های کنترلی آسان‌تر باشد.

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

صندلی راننده تنظیمات زیادی دارد و راننده می‌تواند بهترین و راحت‌ترین وضعیت را انتخاب کند. برای این که راحتی راننده بالا برود، غربیلک فرمان تنظیمات زیادی دارد تا دسترسی و به کارگیری آن آسان‌تر باشد. همانطور که انتظار می‌رود، دید راننده از اطراف عالی است چون شیشه جلو بسیار بزرگ است و ستون‌ها نیز بسیار باریک هستند. پنجره بالای درب شاگرد نیز دید راننده را بالا می‌برد. چندین جا لیوانی و محفظه بار به درد بخور نیز داخل کابین به چشم می‌خورند تا راننده هنگام انجام مأموریت از رفاه و راحتی بیشتری برخوردار باشد. تختخواب تاشو و پرده به صورت سفارشی قابل خریداری هستند.

 

موتور و گیربکس

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy مجهز به یک موتور OM457 است که از کامیون‌های مرسدس بنز قرض گرفته شده است. این کامیون به لطف برخورداری از موتور جدید ساخت کمپانی مرسدس بنز، به قوی‌ترین کامیون ژاپنی موجود در بازار تبدیل شده است. این موتور در کنار مبدل کاتالیستی SCR قرار می‌گیرد تا مصرف سوخت کمی داشته باشد و گازهای آلاینده کمی نیز تولید کند. موتور OM457 در سه مدل تولید می‌شود که قدرت‌های مختلفی تولید می‌کنند. ضعیف‌ترین مدل قادر است 360 اسب‌بخار نیرو و 1850 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. قوی‌ترین مدل نیز توانایی تولید 400 اسب‌بخار نیرو و 2000 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. بار دیگر باید گفت این موتورها جزو قوی‌ترین موتورهای موجود در بازار کامیون‌های ژاپنی محسوب می‌شوند. کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy هم با گیربکس دستی و هم با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود. این گیربکس‌ها بر اساس گیربکس Powershift AMT که روی کامیون‌های مرسدس بنز نصب می‌شوند، ساخته شده است.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کمپانی میتسوبیشی برای سری کامیون‌های FP و FV، سازه‌ای سبک‌تر و مستحکم‌تر تولید کرده است، شاسی نیز به لطف بازنگری‌هایی که در مورد آن صورت گرفته است، بسیار سبک‌تر و با دوام‌تر است. این کامیون برای این که از عهده کارهای مختلف بر بیاید به کمک فنرهای فولادی و سیستم تعلیق بادی مجهز شده است. به منظور بالا بردن کیفیت سواری، کمک فنرهای فولادی در کنار ضربه‌گیر و متعادل کننده‌هایی قرار گرفته‌اند، به کارگیری این تجهیزات باعث شده است هندلینگ کامیون نیز بالا برود. سواری این کامیون به اندازه‌ای نرم است که جاده‌های نا همواره هیچ مزاحمتی برای سرنشینان ایجاد نمی‌کنند. فرمان‌پذیری نیز بسیار خوب و دقیق است و هم در سرعت‌های پایین و هم در سرعت‌های بالا بسیار عالی عمل می‌کند. تجهیزات ایمنی این کامیون زیبا و قوی عبارتند از: کیسه هوای راننده، ترمز موتور، ترمز ضدقفل، کنترل پایداری و سیستم کنترل در سربالایی و سراشیبی.

 

نتیجه‌گیری

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

تا همین اواخر کامیون‌های میتسوبیشی، کامیون‌هایی ضعیف قلمداد می‌شدند، ولی کامیون‌های جدید به موتورهایی بسیار قوی و کارآمد مجهز شده‌اند که آماده انجام دادن کارهای بسیار سنگین هستند. کابین جدید بسیار زیبا است و به رغم شکل و شمایل ظریف و ژاپنی‌اش بسیار راحت است و دکمه‌های کنترلی نیز بسیار دم دست هستند. علاوه بر این موارد، کیفیت مواد اولیه و کیفیت ساخت نیز جزو بهترین مواردی هستند که در کامیون‌‌های ساخت ژاپن مشاهده می‌شود.


منبع

TopSpeed

برچسب : میتسوبیشی , کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy , موتور OM457 , کامیون‌های ژاپنی , گیربکس Powershift AMT






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : سلام دوستان خودرو من پلاک شده چندروزه ولی بیمه نشده هنوز کسی دلیلشو میدونه؟
حسین بوشهر : سلام دوستان بالاخره ماشین رو با 28 روز تاخیر تحویل گرفتم تارا v4 سفید فروش فوری پرداخت کل وجه 31 شهریور پلاک و فاکتور 29 مهر تحویل ماشین 28 آبان از اونجا که کلی نظرات مردم و اینستا رو میخوندم انتظار داشتم ماشین با کلی مشکل برق و گیربکس برسه ولی بعد از رسیدن و بردن هزارجا واسه کارشناسی واقعا دمشون گرم ماشین بدون حتی کوچکترین ایراد نرم و عالی کیف کردم خداییش حتی این همه نظرات خوندم ماشین کم جونیه ولی بازم اینجوری نبود و در حد خودش عالی بود ایشالا روزی همه دوستان واقعا این v4 سنگ تمومه بگیرید کیفشو ببرید در ضمن ماشین قبلیم دنا توربو آپشنال بوده که از همون موقع که از ایران خودرو تحویل گرفتم کلی مشکلات برقی و گیربکسی داشت ولی تارا وافعا از همه لحاظ یه سر و گردن از دنا بالاتر بود و اینکه با نرمیش حال کردم
آریاx5 : سلام دوستان .من ثبت نامی اسفند 1403 202589شماره قرارداد .تحویل 90روز کاری هنوز در حال ارسال مدارک گیر کرده .از ماشین هم خبری نیست . چه برسه به ثبت نامی های امسالی....که اگه یکوقت اتفاقی نیفته
شاهین g : برو پیج اینستا حواله داران شاهین 1400..........البته پایین همین صفحه گوگلی که سرچ کردی اومدی تو 1وان کار هست .....اونجا هم عکس حواله ها هم فاکتور وهم فیلم اعتراض ها هستند ......با سند ومدارک...اینجا هر کس یه چیز میگه ...نمیشه به حرف اینا دل خوش کرد ...
شاهینg🍂 : سلام من هم هفته چهارم خرداد هستم یک بار برام پیام تبدیلی اومد نزدم همچنان منتظر جی هستم رفتم ثبت شکایت انجام دادم
شاهین : مریم خانم لطفا راستشو بگو اگه برات پیام تبدیل اومد ه ماه آبان چرا نوشته ی 314و413 راستشو بگو چه قدر ریختی کم مردم و اذیت کنید به قران قسم که اگه سایپا ماشین نمیده بهتون واسه اینه که دلتون پاک نیست و هر کی دنبال منفعتی خودشه خدا هم روشو بر گردونده اخه چرا دوست دارید سر هم و کلاه بزارید خواهشا راستشو بگو چه قدر ریختی مریم
تارا : سلام برای همه همین جوری هستش.زودتر میاد وجه زودتر واریز کنید اوایل بهمن ماشین تحویل میگره.به سلامتی
cvt مهر 1402 : سلام شاهین cvt تا تکمیل وجه شده های 21 اسفند 1403 فاکتور شده. تا 16 اسفند تا 26 اسفند 1403 مهلت تکمیل وجه بوده. تا 26 اسفند تعهدات دارن. بعد از اسفند میره روی تکمیل وجه شده های اردیبهشت و خرداد 1404. خیییلی کند پیش میره هر یکماه که میگذره ؛ تاریخ تکمیل وجه شده ها یک روز میره جلو.
شیرازی : سلام دوستان کسی امار از اخرین تحویل داره؟ شاهین جی یا جی ال
جمال : سلام بعد اردیبهشت .خرداد هم تکمیل وجه بوده یانه لطفا من. مرداد ش پ ۱۲۱۴۲۰۱۱
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دی ماه : پانا یا فلز؟
اردلان : بینهایت سپاسگزارم ، داداش گلم🌹❤
جعفر محمدیان : سلام بر دوستان ، فکر کنم تمامی آبی ها تحویل داده شدند ، آیا کسی مونده که آبی ثبت نام کرده باشه و تحویل نگرفته باشه؟
کوییک : کوییک gxr l چطور؟
رضا : الحمدلله امروز دیدم فاکتور شدم پیش فروش 6 اسفند تکمیل وجه 23 تیر خودشون sbr اضافه کردن ان شاالله شما هم هر چه زودتر به ماشین تون برسید
احمد : سلام داداش اگه دعوتنامه اولیه باشه اگه پرداخت نکنی کلا حذف میشی ولی اگه دعتونامه دوم باشه یعنی برای تکمیل وجه اومده اگه پرداخت نکنی معمولا ی ماه بعد میفرستن وموعد تحویلت هم عوض میشه حالا اگه افزایش قیمتی هم درکار باشه به شماهم قیمت جدید میخوره
امیر .ای : سلام صبح بخیر . دوستانی که شهریور تکمیل وجه کرده بودند برای کوئیک اس خبری هستش یا نه ؟؟؟ چون من چند روزه فاکتور کوئیک ندیدم اگر اطلاع رسانی کنید متشکرم
امیر .ای : سلام صبح بخیر راستش کسی نمیدونه ولی اگر ضمنی بخواهیم حدس 15 آذر به بعد بر اساس زمان تکمیل تکمیل وجه یعنی هر چقدر زود تر تکمیل وجه کرده باشین زود تر فاکتور میشین
سی دی فلز : همینجور راحت به مردم تهمت دروغ میزنی؟دوست عزیز سقف فلز هستم و فاکتور شدم بهتون حق میدم هممون کلافه میشیم .من با اینکه فاکتور شدم بازم اومدم اینجا به دوستان راهنمایی کردم الان بخوایی حساب کنی آذر که هیچی آبان هم یه سری از دوستان فاکتور نشدن و همه اینها به سفف فلز یا پانا بودن و هم به واریز دوم بستگی داره عکس نمیشه فرستاد میشد میفرستادم
پیش فروش برج 11 کازرون : اره منم زدم فاکتور نکردن