بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

کامیون اینترنشنال ProStar که در دو حالت 6x4 و 4x2 و با دو کابین Day Cab و Sleeper Cab عرضه می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده است که آمادگی حمل بارهای سنگین در مسافت‌های طولانی را داشته باشد. از جمله رقبای این آمریکایی سرسخت می‌توان به Kenworth T700 و Freightliner Cascadia و Peterbilt 587 اشاره کرد. ارائه سه پیشرانه مختلف MaxxForce در کنار طراحی آیرودینامیک و تکنولوژی‌های روز دنیا سبب می‌شود ProStar یکی از کم مصرف‌ترین کامیون‌های کلاس خود باشد. 

 

طراحی بدنه

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

همانند دیگر محصولات کمپانی اینترنشنال، ProStar نیز در طراحی کابین خود از خطوط شیب‌دار و منحنی بهره می‌برد؛ طراحی جدید سقف، کاهش فاصله سپر جلو و هنچنین کاهش ارتفاع کاپوت همگی در بهبود آیرودینامیک کامیون موثر هستند. طبق ارزیابی‌های کمپانی سازنده، طراحی آیرودینامیک این کامیون 7 درصد مصرف سوخت آن را در مقایسه با کامیون‌هایی با مشخصات مشابه در کلاس خود کاهش داده است. در جلوی کامیون، جلوپنجره کرومی با خطوط عمودی براق خودنمایی می‌کند؛ لوگوی کمپانی نیز، در قسمت بالای جلوپنجره حک شده و ترکیب زیبایی ایجاد کرده است. خطوط کاپوت به زیبایی و با ظرافت تمام به سمت عقب کامیون کشیده شده‌اند و طراحی گلگیرها نیز، علاوه بر افزایش آیرودینامیک بر زیبایی هرچه بیشتر ProStar افزوده‌اند. طراحی چراغ‌های جلو و قرارگیری آنها داخل گلگیرها نیز، جلوه بیشتری به قسمت جلوی کامیون بخشیده است. از دیگر جلوه‌های بصری این کامیون می‌توان به چراغ‌های مه‌شکن و ورودی‌های هوای تعبیه شده داخل سپر اشاره کرد. طراحی شیشه جلو، آینه‌ها و رکاب‌های جانبی نیز، همگی بر طراحی آیرودینامیک اینترنشنال ProStar صحه می‌گذارند.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

ارتفاع کم شاسی از سطح زمین، ورود و خروج آسان و راحتی را در پی دارد. در مجموع می‌توان گفت داخل کابین ProStar مردم‌پسند و زیبا بوده و علی‌رغم استفاده از مواد سفت و سخت که جزو مشخصه‌های معمول این کلاس می‌باشد، طراحی داخلی این کامیون حس خوبی به سرنشینان منتقل می‌کند، به ویژه در مدل Sleeper Cab. طراحی راننده محور داشبورد و قرارگیری دکمه‌ها و اهرم‌های کنترل در نزدیکی صندلی راننده، دسترسی به آنها را آسان می‌سازد. همین امر، در خصوص صفحه کیلومتر نیز صادق است و طراحی زیبای نشانگرها و استفاده از زمینه سفیدرنگ و بزرگ برای آنها، به خواندن راحت‌تر اعداد و ارقام کمک شایانی می‌کند.

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

نمایشگر مجهز به بلوتوث و یک میکروفن کوچک که در سقف تعبیه شده است، از دیگر ویژگی‌های ProStar هستند. پدال‌ها، غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده به خوبی با یکدیگر هماهنگ بوده و عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهند. گفتنی است، کابین این کامیون به قدری جادار است که بدون کوچک‌ترین شکایتی در خصوص فضای سر و پا و شانه، می‌توانید به راحتی داخل آن بایستید.

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar بررسی کامیون اینترنشنال ProStar
بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

امکان تنظیم صندلی‌‎های بادی مجهز به زیرآرنجی‌های تاشو در حالت‌های مختلف، راحتی و آرامش بی‌نظیری در اختیار شما قرار می‌دهد. فرمان تلسکوپی با قابلیت بالا و پایین رفتن نیز، بر راحتی هرچه بیشتر راننده می‌افزاید. قرارگیری دکمه‌های مربوط به کروز کنترل، ترمز موتور، روشن کردن چراغ‌های جلو و راهنما، تنظیم صدا و موج رادیو و همچنین بوق بادی بر روی فرمان، از دیگر ویژگی‌هایی است که لذت رانندگی با ProStar را صدچندان می‌کند. موقعیت رانندگی عالی در کنار دید مناسب، هم از جلو و هم از بغل، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که رانندگی با این کامیون را لذت‌بخش می‌سازند. از دیگر ویژگی‌های منحصربه فرد ProStar می‌توان به امکان سفارش پنجره‌های کوچک در قسمت تخت‌خواب اشاره کرد. 

 

سیستم انتقال قدرت

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

کامیون اینترنشنال ProStar با سه پیشرانه MaxxForce13، MaxxForce11، و MaxxForce15 و دو گیربکس Eaton Fuller دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود. وجود سیستم سوخت‌رسانی پرفشار، دو توربوشارژر و مدیریت گرمای مناسب، کم‌ترین مصرف سوخت و بیشترین گشتاور را در دور موتور پایین به ارمغان می‌آورند. شایان ذکر است، هر سه پیشرانه MaxxForce از آهن گرافیت فشرده ساخته شده‌اند که علاوه بر کاهش وزن، افزایش مقاومت آنها را در پی دارد. سیستم EGR پیشرفته با بازگرداندن خروجی اگزوز خنک شده به داخل موتور، آلایندگی ProStar را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. بهره‌گیری از ترمز موتور Jacobs، علاوه بر افزایش قدرت ترمز، کاهش اصطکاک ترمزها را در پی دارد. 

 

تجربه رانندگی

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

موقعیت مناسب محور جلو با کاهش شعاع گردش و استفاده از سیستم تعلیق بادی چهار نقطه‌ای برای اتاق، رانندگی نرم‌تر و ساکت‌تری را سبب می‌شوند. عملکرد خوب فرمان و دایره گردش کوچک، رانندگی و مانور دادن با این سنگن وزن آمریکایی را لذت‌بخش می‌سازند. همان‌طور که پیش از این گفته شد، اینترنشنال ProStar در دو حالت 6x4 و 4x2 عرضه می‌شود و محور جلوی آن تحمل وزنی بین 7-6 تن و محور عقب آن در حدود 23 تن را دارا می‌باشد. 

 

نظر نهایی

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

اینترنشنال ProStar با طراحی زیبا، مصرف سوخت کم و آسایش و راحتی بی‌نظیر افراد بسیاری را به سوی خود می‌کشد. آرامش و آسایش حاکم بر کابین و ارگونومی خوب آن در کنار موتور پر قدرت و هندلینگ عالی، این کامیون آمریکایی را به یکی از بهترین گزینه‌های موجود در دنیای خودروهای سنگین و حمل و نقل تبدیل می‌کند. 


منبع

TopSpeed

برچسب : ProStar , اینترنشنال , کنورث , Kenworth , پتربیلت , Peterbilt , کسکادیا , Freightliner Cascadia , کامیون , سیستم تعلیق بادی , حمل و نقل , سیستم EGR , ترمز موتور , سیستم تعلیق بادی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شیرازی : سلام دوستان کسی امار از اخرین تحویل داره؟ شاهین جی یا جی ال
جمال : سلام بعد اردیبهشت .خرداد هم تکمیل وجه بوده یانه لطفا من. مرداد ش پ ۱۲۱۴۲۰۱۱
رضا : سلام دوستان من شاهین پلاس ثبت نام کردم بهمن ۴۰۳ حدود ۴۲۳ تومن پول واریز کردم قرار بوده مهر پیامکش بیاد ولی هنوز خبری نشده و پیامک تکمیل وجه نیومده ،کسی هست این شرایط و داشته باشه
میثم : خب مریم خانم شما قبلا چقدر پرداخت کرده بودی؟ جی ال تیر ۶۵۱ بوده اگه ۴۱۳ باز پرداخت کردی که شامل افزایش آبان هم شدی می‌بایست ۳۲۰ پرداخت میکردی و سود هم ازت کسر میشد بی زحمت پرداخت اولیه و سود مشارکت هم توضیح بدی ببخشید
پاسخ به مریم خانم : ببخشید خواهرم شما چند بار براتون پیامک اومد آخر بار چه تاریخی بود؟ حواله من خرداد بوده یه بار تو اردیبهشت یه بار خرداد آخر بار هم 20مرداد تبدیل اومد الان کارشناس میگه مال مرداد اجبار بوده من افزایش تیر هم شاملم نشد و به قیمت خرداد حساب کردن الان بخدا گرفتار شدم به حرف زنم گوش دادم پرداخت نکردم اون موقع با قیمت 573 برام حساب کردن و سود مشارکت هم کم کردن ولی الان میگن سود هم حذف میشه و قیمت جدید آبان ببخشید برای شما پیام اومد اواخر مهر افزایش شاملتون نمیشه آخه واسه من همچین پیامی نیومد ممنون میشم جواب بدی بخدا زندگیم بهم ریخته
امیر حسین : سلام دوست عزیز سود تاخیر چقدر پرداخت کردند
مريم : من مثل شما بودم ٣١٤ شد
مريم : شما كه خردادي يعني دو ماه هم از من جلوتري، من مرداد جي بودم كه ٢٠ آبان تبديل به جي ال زدم و فقط افزايش قيمت تير شامل من شد، ٤١٣ واريز كردم
میثم : سلام برادر منم شرایط شمارو دارم در جواب به منم گفتن فعلا باید صبر کنی و پیام جی ال بیاد افزایش میخوره ولی جی نه دیگه خودشون و خدای خودشون غیب که نداشتیم اجبار بوده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سلام خیر روی پرداخت وجه مونده
ابوالفضل آر اس : سلام آر اس تکمیل وجه دی ماهش به نظرتون کی میاد با چه مبلغی؟؟
متین : ثبت نام چه ماهی بودید؟ من اردیبهشت ثبت نام کردم هنوز نیومده
علیرضا 207اتومات پانا تحویل دی : برای من سوال بود چرا رنگ مشکی رو مشکلی به اشتباه تایپ کردی تا الان تصحیحش نکردی داداش 🤔😂😂
علی اهواز : با شماره 02182272727 داخلی صفر رو بگیر بهت میگه که مشکل از کجاست
دنا 6 دنده دیماه : سلام اره 25 وفیزیک پلاک 28 منتظرم بیاد نوشته حمل خودرو به نمایندگی
افسوس : من الان خودرو نیاز دارم، شمایی که نمیتونی جوابگو باشی چرا نمیزاری واردات آزاد باشه، هر چند وقت یه با یه دو تا ماشین میزارن برا فروش کسی صداش در نیاد
رادوین : دوستان ما دوگانه آذر ماه مرحله اول رو ریختیم دعوتنامه هفته چهارم آذر قرار بود بیاد برای کسی تبدیلی اومد؟
سیاوش : مرسی ممنونم دمت گرم
a : منظورتون ابانه؟ذ