بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

کامیون اینترنشنال ProStar که در دو حالت 6x4 و 4x2 و با دو کابین Day Cab و Sleeper Cab عرضه می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده است که آمادگی حمل بارهای سنگین در مسافت‌های طولانی را داشته باشد. از جمله رقبای این آمریکایی سرسخت می‌توان به Kenworth T700 و Freightliner Cascadia و Peterbilt 587 اشاره کرد. ارائه سه پیشرانه مختلف MaxxForce در کنار طراحی آیرودینامیک و تکنولوژی‌های روز دنیا سبب می‌شود ProStar یکی از کم مصرف‌ترین کامیون‌های کلاس خود باشد. 

 

طراحی بدنه

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

همانند دیگر محصولات کمپانی اینترنشنال، ProStar نیز در طراحی کابین خود از خطوط شیب‌دار و منحنی بهره می‌برد؛ طراحی جدید سقف، کاهش فاصله سپر جلو و هنچنین کاهش ارتفاع کاپوت همگی در بهبود آیرودینامیک کامیون موثر هستند. طبق ارزیابی‌های کمپانی سازنده، طراحی آیرودینامیک این کامیون 7 درصد مصرف سوخت آن را در مقایسه با کامیون‌هایی با مشخصات مشابه در کلاس خود کاهش داده است. در جلوی کامیون، جلوپنجره کرومی با خطوط عمودی براق خودنمایی می‌کند؛ لوگوی کمپانی نیز، در قسمت بالای جلوپنجره حک شده و ترکیب زیبایی ایجاد کرده است. خطوط کاپوت به زیبایی و با ظرافت تمام به سمت عقب کامیون کشیده شده‌اند و طراحی گلگیرها نیز، علاوه بر افزایش آیرودینامیک بر زیبایی هرچه بیشتر ProStar افزوده‌اند. طراحی چراغ‌های جلو و قرارگیری آنها داخل گلگیرها نیز، جلوه بیشتری به قسمت جلوی کامیون بخشیده است. از دیگر جلوه‌های بصری این کامیون می‌توان به چراغ‌های مه‌شکن و ورودی‌های هوای تعبیه شده داخل سپر اشاره کرد. طراحی شیشه جلو، آینه‌ها و رکاب‌های جانبی نیز، همگی بر طراحی آیرودینامیک اینترنشنال ProStar صحه می‌گذارند.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

ارتفاع کم شاسی از سطح زمین، ورود و خروج آسان و راحتی را در پی دارد. در مجموع می‌توان گفت داخل کابین ProStar مردم‌پسند و زیبا بوده و علی‌رغم استفاده از مواد سفت و سخت که جزو مشخصه‌های معمول این کلاس می‌باشد، طراحی داخلی این کامیون حس خوبی به سرنشینان منتقل می‌کند، به ویژه در مدل Sleeper Cab. طراحی راننده محور داشبورد و قرارگیری دکمه‌ها و اهرم‌های کنترل در نزدیکی صندلی راننده، دسترسی به آنها را آسان می‌سازد. همین امر، در خصوص صفحه کیلومتر نیز صادق است و طراحی زیبای نشانگرها و استفاده از زمینه سفیدرنگ و بزرگ برای آنها، به خواندن راحت‌تر اعداد و ارقام کمک شایانی می‌کند.

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

نمایشگر مجهز به بلوتوث و یک میکروفن کوچک که در سقف تعبیه شده است، از دیگر ویژگی‌های ProStar هستند. پدال‌ها، غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده به خوبی با یکدیگر هماهنگ بوده و عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهند. گفتنی است، کابین این کامیون به قدری جادار است که بدون کوچک‌ترین شکایتی در خصوص فضای سر و پا و شانه، می‌توانید به راحتی داخل آن بایستید.

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar بررسی کامیون اینترنشنال ProStar
بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

امکان تنظیم صندلی‌‎های بادی مجهز به زیرآرنجی‌های تاشو در حالت‌های مختلف، راحتی و آرامش بی‌نظیری در اختیار شما قرار می‌دهد. فرمان تلسکوپی با قابلیت بالا و پایین رفتن نیز، بر راحتی هرچه بیشتر راننده می‌افزاید. قرارگیری دکمه‌های مربوط به کروز کنترل، ترمز موتور، روشن کردن چراغ‌های جلو و راهنما، تنظیم صدا و موج رادیو و همچنین بوق بادی بر روی فرمان، از دیگر ویژگی‌هایی است که لذت رانندگی با ProStar را صدچندان می‌کند. موقعیت رانندگی عالی در کنار دید مناسب، هم از جلو و هم از بغل، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که رانندگی با این کامیون را لذت‌بخش می‌سازند. از دیگر ویژگی‌های منحصربه فرد ProStar می‌توان به امکان سفارش پنجره‌های کوچک در قسمت تخت‌خواب اشاره کرد. 

 

سیستم انتقال قدرت

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

کامیون اینترنشنال ProStar با سه پیشرانه MaxxForce13، MaxxForce11، و MaxxForce15 و دو گیربکس Eaton Fuller دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود. وجود سیستم سوخت‌رسانی پرفشار، دو توربوشارژر و مدیریت گرمای مناسب، کم‌ترین مصرف سوخت و بیشترین گشتاور را در دور موتور پایین به ارمغان می‌آورند. شایان ذکر است، هر سه پیشرانه MaxxForce از آهن گرافیت فشرده ساخته شده‌اند که علاوه بر کاهش وزن، افزایش مقاومت آنها را در پی دارد. سیستم EGR پیشرفته با بازگرداندن خروجی اگزوز خنک شده به داخل موتور، آلایندگی ProStar را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. بهره‌گیری از ترمز موتور Jacobs، علاوه بر افزایش قدرت ترمز، کاهش اصطکاک ترمزها را در پی دارد. 

 

تجربه رانندگی

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

موقعیت مناسب محور جلو با کاهش شعاع گردش و استفاده از سیستم تعلیق بادی چهار نقطه‌ای برای اتاق، رانندگی نرم‌تر و ساکت‌تری را سبب می‌شوند. عملکرد خوب فرمان و دایره گردش کوچک، رانندگی و مانور دادن با این سنگن وزن آمریکایی را لذت‌بخش می‌سازند. همان‌طور که پیش از این گفته شد، اینترنشنال ProStar در دو حالت 6x4 و 4x2 عرضه می‌شود و محور جلوی آن تحمل وزنی بین 7-6 تن و محور عقب آن در حدود 23 تن را دارا می‌باشد. 

 

نظر نهایی

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

اینترنشنال ProStar با طراحی زیبا، مصرف سوخت کم و آسایش و راحتی بی‌نظیر افراد بسیاری را به سوی خود می‌کشد. آرامش و آسایش حاکم بر کابین و ارگونومی خوب آن در کنار موتور پر قدرت و هندلینگ عالی، این کامیون آمریکایی را به یکی از بهترین گزینه‌های موجود در دنیای خودروهای سنگین و حمل و نقل تبدیل می‌کند. 


منبع

TopSpeed

برچسب : ProStar , اینترنشنال , کنورث , Kenworth , پتربیلت , Peterbilt , کسکادیا , Freightliner Cascadia , کامیون , سیستم تعلیق بادی , حمل و نقل , سیستم EGR , ترمز موتور , سیستم تعلیق بادی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا دستی ۳۰ روزه آخر تیر : چه رنگ و کدوم شهر؟
ایگل بهمن : جواب درستی هم نمیدن نه میگن کی بارگیری میشه نه میگن کی تحویل میدن تنها حرفشون منتظر باشید
Maryam : سلام ن برام پیامک نیومد برو قسمت مدل و رنگ تغییر بده
X5 : معمولا تریلی ندارن برای بارگیری و کلا از زمان فاکتور باید۳۰ روز کاری در نظر بگیرید تا تحویل
حسین بوشهر : فرقی نمیکنهالان دیگه تبدیل زدن با منتظر موندن برا سهند دوتاش یه زمان میبره
علی : فعلا تا 9 مهر اومده بعدش مشخص نیس چونکه 5 مهر توی اسفند اومد بعدش رفت تا مرداد یعنی 5 ماه بعد
جواد : اینا از این ما نیستن از این ملت نیستن از این کشور نیستن مشتی منافق که خون مردم رو بخاطر منافع خودشون الان ۹ماهه کردن تو شیشه
جواد : اینا مشتی خیانت کار و منافقند ک خون مردم رو کر دن تو شیشه
جواد : کثافت های بی وجدان من فوق العاده بودم قرار بود ۳ماهه خودرو تحویل بدید الان۹ماهه
جواد : کثافت های بی وجدان من فوق العاده بودم قرار بود ۳ماهه خودرو تحویل بدید ن۹ماهه .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضایی : محمدخان ماشین تودنده عقب ریپ میزنه مشکلش میه
محمد : خودم تعمیرکارم اصلاگارانتی فعال نمیکنم هم داداشم برق کاره خودم همه کاراشوردیف میکنم تونگران خودت باش
فوق العاده واریزی 24 بهمن : پیش فروش بودی ؟ پیش فروش کی؟
جفایی : ممد کدوم شهری
فوق العاده : سلام من هم 23 بهمن فوق العاده تکمیل وجه کردم. هنوز فاکنور نشده
محمد : راحت شدی ولی دیگه باید بری تعمیرگاهی سایپا والتماس کنی
محمد : سلام فاکتور20مردادچراغ تحویل روشن شد😍راحت شدم ازدست این صفحه مزخرف
سحر : یجور از همه چی دفاع میکنین انگار از سایپا حقوق میگیرین…کی اعصاب بحث داره با شما …
سمانه صحرایی : سلام دوستان امروز کسی فاکتور نشد اگه فاکتور بشه حتما خبر بدین ممنون میشم از لطف همگی هفته خوبی داشته باشید هفته ای پر از فاکتور
6دنده پیش فروش31مردادآلمنیوم : شما فاکتور شدید حتما اعلام کنید ممنون